البته مخالفین فقاهت موافق فقاهتاند!
موافق فقاهت لیبرال!
مراجع تقلیدشان هم هایک و جان استوارت میل و فریدمن و ... هستند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصهی رجوع مراجع شیعه به ساموئلسون و فریدمن!
در مقابل این دیدگاه سادهانگارانه به منشور روحانیت امام ارجاعتان میدهم:
برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست كه مرجع و مجتهدش بگوید من در مسایل سیاسی اظهارنظر نمیكنم.
آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاكم بر جهان،
داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از كیفیت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیكته شدهی آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایهداری و كمونیزم كه در حقیقت استراتژی حكومت بر جهان را ترسیم میكنند، از ویژگیهای یك مجتهد جامع است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دوستانی که توانایی ساخت کلیپ از مناظره را دارند لطفا به حقیر پیام دهند.
@h_abbasifar
تشکر
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
◀️فتحِ درخشان
✅علمورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است
✍حمید ابدی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش
1⃣ از 2⃣
عمده واکنشها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنینژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشتهای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهینآمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقهمندان مانع نمودار شدن بیسوادی و پوپولیسم علمی او شده است. من چنین نوشتهای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه میدانم.
فرآیند علمورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمیرود. ما که عادت کردهایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیهای در تصمیمگیریهای جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روششناختی و معرفتشناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیمگیریهای اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایهداری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربهای چند دههای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود.
همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشتهای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانهای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگتر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایشدهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد.
@social_theory
582K
بزرگترین تناقض در صحبتهای دکتر غنینژاد چه بود؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
● مخصوص کتابخوارها ●
دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آنها معرفی کنیم.
هرچند به خاطر اعتقادم به "استقلال فکریِ" افراد اساسا با این کار مخالفم و اعتقاد دارم باید همیشه، همه چیز را خواند و همیشه پرسشگر ماند و هیچ چیز جز "وحی و کلام معصوم" را به صورت ابدی نپذیرفت! ولی فقط از باب پیشنهاد برای شروع مطالعه چند منبع را خدمتتان معرفی میکنم. کتابهای مرسوم و متعارف دانشگاهی را معرفی نمیکنم زیرا آنها را اساسا علمی نمیدانم! ضمن اینکه دیگران آنقدر معرفی کردهاند، که نیازی هم نیست!
منابع زیر عموما در سه دسته تقسیمبندی میشوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایهداری و عدالت.
۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر
۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری
۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری
۴. ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیتالله شهید بهشتی
۵. ۲۳ راز سرمایهداری؛ پرفسور ها جون چانگ
۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ
۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین
۸. کتاب فریب بزرگ و همچنین آثار و سخنرانیهای پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم)
۹. عدالت؛ مایکل سندل
۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین
۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی
۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی
۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر
۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ
۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز
۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی
۱۷. استراتژیهای رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی
۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو
۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف
۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو
۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی
۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی
۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی
۲۴. حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد؛
یانیس واروفاکیس
۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف
۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت
۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت
۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر
۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن
۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمعآوری کرده
۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی
۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی
بقیهاش بماند برای بعد...
هر کدام را خواندید خوشحال میشوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید.
#معرفی_منابع_اقتصادی
⭕️ جنگ شناختیاقتصادی: 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
اقتصاد فرهنگی
● مخصوص کتابخوارها ● دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آن
به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب...
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق
❇️ الطاف خفیّه یک مناظره
👈مناظره دکتر غنینژاد و دکتر درخشان گرچه انتظارات از یک مناظره با نصاب علمی و آدابی بالا را برآورده نکرد؛ اما «الطاف خفیّه» و آثار مثبت زیادی را به دنبال داشت که صدها جلد کتاب و مقاله علمی و برنامه رسانهای به این خوبی نمیتوانست آن را آشکار کند!
🔹 برای اولین بار در تاریخ انقلاب، لیبرالیسم و سکولاریسم اینگونه لخت و عور و عاری از هر نقاب منافقانهای خودنمایی کرد و در قاب رسانه ملی به تصویر کشیده شد.
🔹 نشان داد علوم انسانی ای که در دانشگاهها به خورد دانشجوهای ما داده میشود و بدنه کارشناسی نظام از آن تغذیه میکند نیازمند یک پالایش اساسی است. پالایشی از جنس حرکت از تفکر دئیستی و سکولاریستی به سمت تفکر توحیدی؛ از خدای ساعتساز به سمت ولایت تکوینی و تشریعی الهی.
🔹رونمایی از نگاه دوگانه سیاه و سفید به منشأ علم و عالمان؛
فلسفه اجتماعی و سیاسیِ لیبرال و سکولار میتواند علم اقتصاد تولید کند اما فلسفه توحیدی و دانش عمیق فقاهتی نه!.
آدام اسمیت و هایک و کانت و ... که صبغه فلسفی دارند میتوانند منشأ علم اقتصاد سرمایهداری باشند اما فیلسوفان فقیهی مانند امام خمینی و شهیدصدر که سراسر زندگی علمیشان با مباحث نظریِ مکاسب، معاملات و قراردادها (در تولید، توزیع، مصرف، مالکیت،عدالت توزیعی و ...) گره خورده نمیتوانند اصول و نظریات اصلی اقتصاد اسلامی را تولید و ارائه کنند! نظریاتشان اعتبار علمی ندارد!
🔹 ظلمی که دولت سازندگی با غرس نهال ِشجرۀ خبیثۀ سیاستهای تعدیلی و لیبرالی به انقلاب و نظام اسلامی و به معیشت و عدالت اجتماعی کرد آشکار گردید.
🔹هیچ نوشته و برنامهای تاکنون به این روشنی آدرس مشکل اصلی اقتصاد ما را نداده است!؛
نشان داد هرآنچه در این چند دهه درباره ریشههای معضلات و مشکلاات مزمن اقتصاد ایران گفته شده تنها علل بودهاند نه علتالعلل.
علت العلل، تفکر لیبرالیستی است. علت العلل، تفکر ذهنهای غربزده و صاحبان شبهعلم است!
✅ به فرمایش آن پیر روشنضمیر و آیندهبین ما «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیتیافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت!».
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
۵۰ اقتصاددانی که از حسن روحانی حمایت کردند!
در میان این اقتصاددانان نام «موسی غنی نژاد», «محمد طبیبیان»، «علینقی مشایخی»، «مهدی بهکیش»، «مسعود روغنی زنجانی»، «حسین عبده تبریزی» و «سعید لیلاز» وجود دارد.
نتیجه سرمایه داری رقابتی (رفاقتی) و نظم خودجوش بازار (انحصار سرمایهداران)، منجر به بدترین دوران اقتصادی جمهوری اسلامی در دهه نود شد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد اخلاقی و اخلاق اقتصادی
🔥نقدی بر دکتر غنینژاد: قسمت سوم
❌دکتر غنینژاد به عنوان مدافع لیبرالیسم در مناظره خود با پروفسور درخشان گفتند: خواسته لیبرالیسم حاکمیت قانون است و قانون چیزی است که همه مردم آن را پذیرفته باشند و یک امر تحمیل کردنی نیست.
🔸در پاسخ خدمت جناب دکتر غنینژاد عرض میکنیم:
✅اولاً چنین تخیلی در هیچ کشوری تحقق نیافته است که نمونههای آنرا بهعینه در تحمیل قانون بازنشستگی جدید در فرانسه میبینیم.
✅ثانیاً این ادعا یکی از دروغهای شاخدار و کلاههای گشادی است که سرمایهداری بر سر کشورهای دیگر گذاشته است. سؤال این است که چگونه یک قانون فراگیر میشود؟ جز با تبلیغات و صرف هزینههای کلان توسط سرمایهدارها؟ بنابراین چه کسانی هستند که قوانین دلخواه خود را فراگیر میکنند؟ کسانی جز صاحبان سرمایه؟ قانون آزادی سلاح در آمریکا را چه کسانی جز صاحبان کمپانیهای اسلحهسازی رواج دادهاند؟
✅ثالثاً جایگاه حکم الهی در این اندیشه چیست؟ اگر صاحبان زر و زور تزویر اذهان مردم را نسبت به احکام الهی دور کردند، چگونه باید عمل کرد؟
♨️با کمال تأسف باید بپذیرم که سیطره رسانهای و هژمونی فکری سرمایهداری، افکار خود را بهنام علم بر ما حاکم کرده است و اجازه تردید در مبانی آنرا حتی به قشر فرهیخته ما نمیدهد.
🎯التماس تفکر
🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇
@Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در همه دنیا اقتصاد دولتی وجود دارد!
دولت جهانی و امپریالیستی آمریکا!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینو 👆😍فرستادم بگم؛
این روزا که بحث مناظره داغه، لیبرالهای غربزده توهم برشون نداره حالا که از روی علمزدگی و بردگی فکری، چارتا جسارت به امام و آقا کردند، میتونن مسیر انقلاب رو عوض کنن!!
آینده از آنِ علم توحیدی است!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
◀️فتحِ درخشان
✅علمورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است
✍حمید ابدی
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش
2⃣ از 2⃣
حرف ساده پرفسور درخشان که «من نظریه اقتصادیام را بر دیدگاه امام خمینی و رهبری استوار میکنم» در عین سادگی، بسیار پیچیده و با یک پشتوانه نظری و مطالعه تاریخی عمیق همراه است. علاقهمندان به فهم نظری اقتصاد را به استماع مجموعه 16 جلسهای از ارایه تاریخ عقاید اقتصادی پرفسور درخشان دعوت میکنم تا طرح نظری مورد نظر او ـ «تابعیت اقتصاد از سیاست» یا «هماهنگی نظم سیاسی، نظم فرهنگی و الگوی اقتصادی» ـ را با تبیینی تاریخی در متن تحوّلات اقتصادی غرب مدرن درک نمایند. درخشان معتقد است که اقتصاد همواره و همیشه تابع سیاست بوده و در پی یک طرح سیاسی آمده و تغییرات نظم سیاسی، تغییرات الگوهای اقتصادی را رقم زدهاند. لذا اگر اشارهای به امام و رهبری دارد، از سر تعارفات مذهبی و انقلابی متعارف نیست.
برخلاف نظر نویسنده مقاله «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی»، مسیر درخشان، بی آنکه بخواهد با سروصدا و فخرفروشی علمی بر تبل اختلاف با نحلههای اقتصاد اسلامی بکوبد، غیر از آن چیزی است که توسط اساتید حوزوی اقتصاد اسلامی دنبال شده است. جمله مهم او که «اقتصاد مقاومتی، همان اقتصاد اسلامی است» شاید حمل بر پنهان شدن پشت شعار رسمی جمهوری اسلامی تلقّی شود، امّا او واقعاً معتقد است که نقش او به عنوان نظریهپرداز اقتصاد، ارایه تبیینی نظری از یک الگو و راهبرد اقتصادی در هماهنگی با طرح اقتصاد سیاسی موردنظر ولی فقیه است؛ نه در انداختن یک طرح نظری اقتصادی و تلاش برای الصاق سیاسی آن به دیدگاه ولی فقیه. اینکه درخشان همه آبروی خود را پای ایده «تجمیع بانکهای خصوصی و دولتی در یک بانک ملّی و حذف بانک مرکزی» آورده، نه از سر ساده دیدن پیچیدگیهای اقتصاد، بلکه برآمده از درک او از تاثیر مناسبات مالی بانکی بر جریان تولید در کشور و زمینهسازی برای عملی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
در پایان، به نکتهای که در آغاز اشاره شد برمیگردم. نیروهای تحوّلخواه انقلابی در حوزه و دانشگاه، باید بیاموزند که تصمیمگیری در نظم سیاسی و اقتصادی کنونی جمهوری اسلامی، محیط پرتنش و همراه با کشمکشهای خشنی است که با پز علمی و ژستهای علمورزانه نمیتوان با آن رو به رو شد. درخشان فداکارانه و خودآگاه، خود را به مثابه یک لیدر «سیاسی» جلو انداخت و راه گفتگو از اقتصاد اسلامی را در سیاست رسمی جمهوری اسلامی باز کرد. کسی اگر درکی از رسانه داشته باشد، میفهمد که حتّی تیتر منفی روزنامه هممیهن ـ «شکست استاد» ـ نشانه ترک برداشتن دیواری است که بین اندیشمندان انقلابی اقتصاد و سیاست رسمی جمهوری اسلامی طی دهههای اخیر کشیده شده است.
@social_theory
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
غنی نژاد: بدهی بانکها به بانک مرکزی محصول سرمایهداری رفاقتی است
من با نظام سرمایه داری رقابتی موافقم، با نظام سرمایه داری مافیاییِ رفاقتی و سیاسی مخالفم.
بدهی بانک ها به بانک مرکزی محصول سرمایه داری رفاقتی، محصول شرکت های خصولتی فاسد و محصول بانک های دولتی و نیمه دولتی است.
محصول رفاقتهای ایشان در تصویر هویداست.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
⚠️همان اندازه که #لیبرالیسم_فرهنگی با تفکر انقلاب اسلامی ضدیّت دارد، به همان اندازه، #لیبرالیسم_اقتصادی با تفکر انقلاب اسلامی منافات دارد!
⛔️سال ها بود که ضدیّت لیبرالیسم اقتصادی با انقلاب اسلامی بخاطر توجیهات پوک #ایدئولوژی نداشتن علم اقتصاد و #ریاضی بودن آن، برای بسیاری از انقلابیون مغفول مانده بود!
💡حال که #لیبرالیسم_ایرانی باطن خود را به طور کامل نشان داد، معیار تشخیص انقلابی واقعی بودن مسئولین را در میزان تطابق تفکر اقتصادی شان با تفکر اقتصادی #امامین_انقلاب باید جُست!
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
@jebhetse
آقای “موسی غنی نژاد” سطلِ آشغال گَردی ها، حاصلِ اندیشه لیبرال هایی همچون شماست / کجای اقتصادِ ایران به تفکرات عدالت طلبِ “علی شریعتی” شبیه است!؟
متن گزارش را در لینک زیر بخوانید:
https://eghtesadsalem.com/?p=65913
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنینژاد: آیا شما فلسفهسیاسی خواندید؟
پاسخ استاد مطهری را در این کلیپ ببینید.
#برای_انتشار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔸 غنینژاد را میگوید که از بانکهای خصوصی دفاع کرد. تلاش رسانههای اصلاحطلبها برای چهره ساختن از او را بگذارید کنار همین موضعگیریها.
تهرانی
🔹 مناظرات تلویزیونی دوطرف دارد
یکطرف مربوط است به خود مناظره و اتفاقات درون آن، یک طرف هم مربوط به امتداد رسانهای آن در فجازی است.
🔸 در مناظره جهانآرا، درخشان فقط آنتن را داشت اما غنینژاد صدها رسانه در امتدادش نشستند: از هولدینگ دنیای اقتصاد و اکوایران تا اقتصادآنلاین و فردای اقتصاد و...
✍🏻عباسیفر
🔻به مکشوفات بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
آقای غنی نژاد در برنامه افق هرگونه مقابله با این سرمایه داری نولیبرال وحشی رو به این متهم میکردن که اقدامات کمونیستی هست و....
خیلی هم از امام خمینی (ره) خرج می کردن ، شاید خوب باشه این سخن امام خمینی را با هم مرور کنیم:
مستضعفان متدین بر پادارندگان واقعی انقلابها
ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می کنند آب در هاون می کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.
ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.
⚠️مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند.⚠️
از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید.(158)
29 / 4 / 67
*صفحه 97 کتاب استضعاف و استکبار از دیدگاه امام خمینی
http://www.imam-khomeini.ir/Theme1/fa/pages/165.aspx?catid=78&id=144678&lang=f
🔻به مکشوفات بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
May 11
قانون اساسی ایران
من یک جملهای را از یک مقام غربی نقل کنم. بنده دأبم نیست از قول این سیاستمدارها و معاریف غربی چیزی بگویم؛ اما این جملهی جالبی است. او میگوید: دو چیز است که اگر در میان مسلمانها دست به دست بگردد و ملتهای مختلف مسلمان از این دو چیز آگاه شوند، دیگر همهی تابوهای غرب - یعنی اصول جزمی غرب - در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد. این دو چیز چیست؟ این متفکر غربی میگوید: یکی قانون اساسی جمهوری اسلامی است؛ که این قانون اساسی، یک حکومت مردمی و پیشرفتهی امروزی و در عین حال دینی را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد. این قانون اساسی نشان میدهد که میتوان یک حکومتی داشت که هم متجدد باشد، امروزی باشد، پیشرفته باشد و هم کاملاً دینی باشد. قانون اساسی این را تصویر میکند. میگوید چنین چیزی ممکن است. این یک. دوم، کارنامهی موفقیتهای علمی و اقتصادی و سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی است؛ که اگر این دست مسلمانها برسد، میبینند که آن امرِ ممکن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او میگوید اگر ملتهای مسلمان از این امکان و وقوع نسبی که هم ممکن است، هم در ایرانِ امروزِ اسلامی به طور نسبی واقع شده است، مطلع شوند، این نظامسازی را پیش چشم داشته باشند، دیگر جلوی سلسلهی انقلابها را نمیتوان گرفت.
خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
از نظر غنی نژاد بوش و اوباما و ترامپ جنایتکار هم مومن مسیحی هستند!
چون یکشنبه ها به کلیسا میروند و دعا میخوانند.
#مخاطبین
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از ****حسین
🔥خدا هم اقتصاددان نیست❗️
🔻دکتر #غنینژاد به نمایندگی از جریان لیبرال در مناظره با دکتر درخشان، صراحتا اعلام کرد که فقهای دین، حتی ولی فقیه هم نباید در #اقتصاد دخالت کنند!
🔻اما یک سئوال باقی می ماند مگر فقهای راستین چه حرفی می زنند که بدون تخفیف، مستحق چنین مجازاتی در دادگاه لیبرالها شده اند؟!
🔻فقیه، یعنی کسی که فقط حرف خدا و فرستادگان خدا را متناسب با نیازهای جامعه بیان می کند همین!
🔻پس تا اینجا مشکل فقط امثال خمینی و خامنهای نیستند، مشکل حرف آنهاست این بعنی یعنی مشکل خود #خدا است!!
🔻حالا مگر خود خدا چه می گوید؟
خدا می گوید سرمایه نباید بطور انحصاری فقط در دست یک عده سرمایهدار پاسکاری شود و بقیه دنبالشان بدوند و مثل بازی خرسوسط یا دستش ده(آیه۷ سوره حشر).
🔻اوووف؛ چقدر خطرناک! اساسا نظریات #لیبرالیسم_اقتصادی مگر برای هدفی جز حفاظت از تسلط سرمایه سالاران بر ملتها، بافته شده است ؟ شک دارید از تاریخچه روز کارگر و روز زن تا جنبش ۹۹ درصدی وال استریت آمریکا در همین چند سال قبل، را بخوانید!
🔻خدا میگوید ربا ممنوع است؛ فقرا نباید پایمال شوند؛ حق کارگر باید کامل و سریع پرداخت شود؛ ثروت نباید محیط زیست را تخریب کند، عدالت اجتماعی، بر همه اقدامات اقتصادی اولویت دارد، در سن پیری و بازنشستگی که شیره جان افراد برای کار کشیده شده است باید مورد حمایت کامل باشند...
🔻خب اگر بنا باشد این حرفهای خدا که از دهان رسولان و فقها بیرون می آید وارد بحث اقتصاد لیبرال شود؛ تمام شالوده لیبرالیسم از هم میپاشد و چیزی از آن باقی نمی ماند!!
🔻لیبرالیسمی که در مبانی نظریاش، برای فقرا حتی حق رای قائل نیست و انسانها را گرگ یکدیگر می داند حالا باید بخاطر حرف خدا برای همه انسانها شأن و جایگاه یکسان و کریمانه لحاظ کند!!
🔻پس بهترین راه این بود که لیبرالیسم بگوید حرف خدا نه؛ فقط حرف خود انسان؛ حرف خود انسان هم توسط رسانههای لیبرال جهت دهی شود.
🔻لیبرالها برای نجات خود ترفند کثیفی را استفاده می کنند و متافیزیک و خداباوری را باطل و خرافه و #غیر_علمی تبلیغ می کنند و تراوشات ذهنی خود را ناف علم!!
🔻حالا معلوم شد چرا امامین انقلاب حق ندارند حرف اقتصادی بزنند!!!!
🔻فقط معلوم نیست «کشتی غنینژاد و دوستان» وسط دریای مردم مسلمان و انقلاب اسلامی چکار می کند و چرا با این سهم بالا ماهیگیری می کند؟
✍حمیدرضا ابراهیمی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر غنینژاد: آیا شما فلسفهسیاسی خواندید؟
پاسخ استاد مطهری را در این کلیپ ببینید.
#برای_انتشار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar