eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
133 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
تقاص شیعه به زودی گرفته خواهد شد به خونِ جاری‌شان در حریم ... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ترور یک پروسه است! اولش حرفهایِ سرد لیبرالهاست! آخرش گلوله‌های گرم تروریست‌ها! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
- بریم استخر مختلط؟ + بلیطش چنده؟ - یه استخر خون بیگناه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
- بریم بدون ترس همدیگه رو ببوسیم؟ + چند؟ - خونِ یه خادم حرم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یادی کنیم از شهدای بزرگ حرم حضرت علیه‌السلامو این تصویر که خواجه شیراز سالها قبل برایش سروده بود: رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
افسار تورم با هماهنگی درون دولت تا حد زیادی کشیده شد. پول های بلوکه شده آزاد شد. تجارت رونق گرفت. این موفقیت ها نباید کام مردم را شیرین کند. راهکار چیست؟ دکتر حمیدرضا مقصودی
یادمان نرفته بعد از حمله تروریستی پارسال چه گفتند... داعش سرباز لیبرال‌هاست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
امروز ما قبل از آنکه با ترور فیزیکی موجه باشیم با تروریسم رسانه‌ای مواجه هستیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💠 برای عدالت آموزشی در بهبهان! 🔰 رایگان بخشی از بسته معیشتی به بسته علمی هم رسید. 💠 درین برنامه، رتبه های برتر کنکور با تدریس و مشاوره های رایگانِ خود در تلاشند تا به اندازه خود نقشی در ارتقاء سطح علمیِ دانش آموزان بی بضاعت یا ساکن مدارس دولتی، داشته باشند. 🔶 گام اولشان موفقیت دانش آموز در امتحانات شهریور است. 🌸 تلاش معلمان دغدغه مندی که اصرار دارند مدارس دولتی شهرم را ولو یک سطح بالاتر ببرند ستودنی است. 🔶 اگر توان عوض کردن ریل کلی و اصلی آموزش پرورش را نداریم اقلا زورمان به پر کردن خلأ ها و رفع تبعیضهای کوچک بین شهری که میرسد. ✅ مطئنا توسعه و تداوم این حرکتها در آمار و ارقام کلی شهر اثرگذار خواهدبود! لینک مرتبط👇 فقر احمق میکند! سیستان استخوان سوز! حبیب الله ده مرده! https://eitaa.com/ali_samimi71/587 ☑️ @ali_samimi71
اقتصاد فرهنگی
💠 برای عدالت آموزشی در بهبهان! 🔰 رایگان بخشی از بسته معیشتی به بسته علمی هم رسید. 💠 درین برنامه،
رفتار غیربازاری دانش‌آموزان نخبه و معلمان برتر بهبهان در عرصه آموزش (توی این جمع، رتبه تک‌رقمی کنکور و دانشجوی پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی و معلم معروف شهرستان هم داریم.) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 حقایقی از دبی که به شما نمی‌گویند برج خلیفه و کامیون‌های پر از مدفوع! همه دبی رو به شهری زیبا و چشم‌نواز می‌شناسن که بهترین‌های دنیا رو توی خودش جا داده شهر دبی همونقدر که برای توریست‌های خارجی و بلاگرهای اینستاگرامی جذابه، برای کارگران مهاجر شبیه یه زندان بزرگه!
اقتصاد وسیله است نه هدف 🔰در تحکیم بنیادهای اقتصادی، اصل، رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست نه همچون دیگر نظام‌های اقتصادی تمرکز و تکاثر ثروت و سودجوئی، زیرا که در مکاتب مادی، اقتصاد خود هدف است و بدین جهت در مراحل رشد، اقتصاد عامل تخریب و فساد و تباهی می‌شود ولی در اسلام اقتصاد وسیله است و از وسیله انتظاری جز کارایی بهتر در راه وصول به هدف نمی‌توان داشت. ✅ با این دیدگاه برنامه اقتصاد اسلامی فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیت‌های متفاوت انسانی است و بدین جهت تامین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همه افراد و رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او بر عهده حکومت اسلامی است. (مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) 💠 @najvaeqtesad
در این کارزار شرکت و این درخواست را امضا کردم شما هم شرکت کنید (چند ثانیه طول می‌کشد): «درخواست اجرای کامل اصل ۴۳ قانون اساسی» https://www.karzar.net/81932 مهم نیست چند نفر امضا کنند نفس این حرکت‌های مردمی معنا دار است... قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فردی... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصادینو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خطوط مقدّم علم را بشکنید 🎥 گفتیم بروید خطوط مقدّم را بشکنید، از آن عبور کنید، بروید جلو؛ اکتفا نکنید به اینکه در قسمتهای مؤخّرِ قافله‌ی باقی بمانید. جلو بروید. آن چیزی که من به عنوان یک آرزو، چند سال قبل از این مطرح کردم و باید به این آرزو برسیم، این است که گفتم ما باید جوری برنامه‌ریزی کنیم، جوری حرکت کنیم که پنجاه سال بعد اگر کسی در خواست حرفِ علمیِ نو بشنود، مجبور باشد یاد بگیرد تا بتواند سخنِ علمیِ نو را بشنود. ما باید این‌جوری حرکت کنیم. ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها 📲 @eghtesadino2
فرض کنید شما سر کلاس اقتصاد نشسته اید و من استاد شما هستم!!! میخواهم شما را با یک اقتصاددان بزرگ آشنا کنم! جان لا! جان لاک نه! جان لا! جان لا ، یکی از شخصیت های مهم در قرن هیجدهم است. وی در سال ۱۶۷۱ در ادینبورک اسکاتلند زاده شد. تحصیلات خود را به طور خصوصی به انجام رساند. جان لا تمام زندگی خود را صرف ارایه پیشنهاداتی در زمینه تأسیس بانک در اسکاتلند و اروپا کرد. او متقاعد شده بود که کلید پیشرفت اقتصادی در توسعه پایه پول فلزی از طریق پول کاغذی است، به ویژه پول کاغذی که پشتوانه اش مالکیت زمین باشد. اعتبار او به عنوان یک نظریه پرداز اقتصادی به طور کامل بر پایه کتاب «بررسی پول و تجارت، پیشنهاداتی برای عرضه پول به ملت، ۱۷۰۵» قرار دارد. با لهجه غلیط بریتیش: Money and Trade Considered: With a Proposal for Supplying the Nation with Money خب بچه ها دقت کنید اگر امروز اقتصاد غرب پیشرفت کرده نتیجه تلاش های دانشمندان از صدها سال قبل است! هفته بعد امتحان میگیرم. موفق باشید حس شما نسبت به این دانشمند اقتصادی! چگونه خواهد بود؟! حالا بیائید کمی بیشتر در مورد جان لا بدانیم! جان لا در حقیقت پسر یک بانکدار ثروتمند بود. تلاشهای جان لا برای ارایه بانک زمین به اسکاتلند، فرانسه و ایتالیا سرانجام به نتیجه رسید. او در سال ۱۷۲۶ شارل دوک اورلئان، (نایب السلطنه فرانسه پس از مرگ لویی چهاردهم) را متقاعد ساخت تا به وی امتیاز اولین بانک فرانسه را بدهد. در سال بعد او شرکت غرب (که بعدا شرکت هند نامیده شد) را تأسیس کرد و شروع به فروش سهام در ایالات لوئیزیانا و میسی سی پی که مستعمرات فرانسه در شمال آمریکا بودند نمود. او عملیات بانک مرکزی را با امتیازات لوئیزیانا ادغام نمود و امتیازات سلطنتی مالیات زراعتی را به آن اضافه نمود و بدین ترتیب آنچه را که «نظام لا» نامیده شد کامل کرد. اسکناسهای کاغذی تا حد زیادی افزایش یافت و بخش زیادی از آن برای بالا بردن قیمت سهام شرکت غرب به کار گرفته شد. هنگامی که در سالهای ۱۷۱۹ – ۱۷۲۰ فرانسه وارد بزرگترین سفته بازی دیوانه وار در طول تاریخ خود شد، جان لا مجبور شد از فرانسه فرار کند و برای همیشه بی اعتبار شد. او سالهای بی اعتباری را به عنوان یک قمارباز حرفه ای در ونیز گذراند. هیچی دیگه! همین! ؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شما تو شبکه 3 عاروق بزنی بیشتر بیننده داره نسبت به شبکه دو! من دفعه ماقبل آخری که شبکه دو رو نگاه کردم تلویزیون ها سیاه و سفید بود و شبکه سه وجود خارجی نداشت! (به جز 20 و 30) بعدش امسال بوده که برنامه هایی مثل پاورقی و سنباد و ...اومده روی آنتنش... کسی که بدون مقایسه بودجه و رسالت شبکه ها چنین مقایسه ای بکنه از روی جهالت این کار رو نمیکنه! مخاطبش رو خر فرض کرده! شبکه سه نه به خاطر مدیریتش بلکه به خاطر شبکه سه بودنش هست که مخاطب داره. به خاطر فوتبال و سریال و بودجه های چند برابریشه که مخاطب داره. این آقایون پر ادعا رو اگر بذارید شبکه دو یا شبکه های دیگه همین مخاطب اندکی هم که دارن رو نابود میکنن! اونوقت اومدن یه جوونی که دست خالی داره جور کم کاری رسانه های انقلابی و رسمی رو میکشه تخطئه میکنن! یکی نیست بگه شما از کدوم لپ لپی در اومدید و با رانت کدوم آقازاده شدید مدیر تو صدا و سیما! (ما که میدونیم و خودتونم میدونید) من ناخن جوونهایی مثل محمدرضا شهبازی رو با هزارتا از این بچه حزب اللهی های رانتیر عوض نمیکنم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزدل های بلک واتر (نیروی امنیتی بخش خصوصی آمریکا) را مقایسه کنید با این جوان پهلوان شیرازی! یکی محصول بازار است و یکی نابازار! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آماده جنگ و منتظر باید بود وقتش که رسید او خودش می آید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از ماهبندان | نوشته‌های غیرسیاسی و غیر طنز محمدرضا شهبازی
‏برنامه سازی سکولار هر سال تقریبا دو تا سه میلیون ایرانی به پیاده‌روی اربعین می‌روند.طی ده پانزده سال گذشته شاید حداقل پانزده میلیون ایرانی باشند که حداقل یکبار حضور در این رویداد را تجربه کرده باشند. تجربه پیاده‌روی اربعین از نظر گستردگی و پراکندگی یکی از فراگیرترین تجربه‌های ایرانیان است. اما شما اگر استندآپی با موضوع پیاده‌روی اربعین پخش کنید، از سوی افرادی متهم می‌شوید به برنامه‌سازی برای یک قشر خاص. * صلوات فرستادن یکی از فراگیرترین رفتارهای ایرانیان است. وسط هر دعوا یکی پیدا می‌شود که برای فیصله دادن مرافعه بگوید «صلوات بفرستید». هرجایی برق برود و بیاید احتمالا همه یا لااقل تعدادی پیدا میشوند که صلوات بفرستند و... اما اگر شما در برنامه‌تان صلوات بگیرید، عده‌ای شما را متهم می‌کنند که دارید برای یک قشر خاص برنامه می‌سازید. * اگر مترو تکان شدید بخورد یا ترمز ماشین نگیرد، احتمالا ایرانی‌های آتئیست هم «یا ابالفضل» خواهند گفت! اما اگر در برنامه‌تان یا ابالفضل بگویند، عده‌ای خواهند گفت شما دارید برای قشر خاصی برنامه می‌سازید. * مشهد یکی از فراگیرترین مقصدهای سفر برای ایرانیان است. در مقایسه با شمال که بیشتر مقصد پرتکرار تهرانی‌هاست، مشهد مقصد مشترک سفر مردم همه نقاط ایران بوده و هست اما اگر تماشاچی‌های حاضر در برنامه شما موقع تعریف خاطره به بهانه‌های مختلف خاطره‌ای تعریف کنند که در دل سفر به مشهد اتفاق افتاده، عده‌ای شما را متهم می‌کنند که برنامه‌تان و تماشاچیانتان از قشری خاص هستند. * از این مثالها زیاد میشود زد. واقعیت آن است که برنامه‌سازی سکولار موفق شده طی دو سه دهه ذائقه مخاطب و مدیر و منتقد را تغییر دهد. در برنامه‌سازی سکولار عادات و رفتارهای روزمره بخش زیاد یا حتی غالب مردم ایران سانسور می‌شود. بجای فاتحه خواندن و صلوات فرستادن و خدابیامرز گفتن، برای افراد تازه گذشته همه یک دقیقه سکوت می‌کنند. در استندآپها تجربه‌های تعداد معدودی از مردم ایران دستمایه شوخی قرار می‌گیرد (مثلا چند درصد مردم ایران تجربه کافه رفتن دارند). و... این نوع برنامه‌سازی مخصوصا در حوزه طنز دو دلیل عمده دارد. یک آنکه مدیران از ترس بازخواست شدن بخاطر خطاهای احتمالی برنامه‌ساز را از نزدیک شدن به موضوعات دینی باز داشته‌اند. و دیگر اینکه عموم برنامه‌سازان این حوزه -اگر سوء نیت وسط نباشد- به دلیل نوع زندگی خود و نداشتن تجربه زیسته دینی و مذهبی، اساسا درک و حس و خاطره و تجربه‌ای از این موضوعات ندارند و با خیلی از رفتارها و تجربه‌های فراگیر مردم ایران غریبه‌اند. این اتفاق در درازمدت نشانه‌های رفتار دینی و سنتی را از بازنمایی زندگی ایرانیان می‌زداید و به تصویری غیر واقعی از مردم و اعتقادات و علایقشان ضریب می‌دهد. پرداختن مناسبتی به این موارد در مناسبتهای مذهبی هم نه تنها کمکی به اصلاح این اعوجاج تصویری نمی‌کند، بلکه از قضا در محکم شدن آن نقش می‌آفریند. برنامه‌های سکولار در روزها و شبها و کلاکتهای عادی، عاری از هرگونه نشانه‌ای از مناسک و رفتارها و اعتقادات دینی و سنتی هستند اما در مناسبات مذهبی با چند تصویر در ویدئووال، چند پرچم، یک مهمان مرتبط -مثلا مداح یا روحانی- تغییر شکل می‌دهند و این آیا مقوم همان بازنمایی سکولار نیست؟ حال آنکه این نوع رفتارهای دینی و مذهبی و سنتی بروز و ظهوری همیشگی و روزمره در زندگی ایرانیان دارد و از سایر رفتار و اعمال روزمره آنها قابل تفکیک نیست. تغییر این ذائقه‌ی رسوب کرده نیاز به زمان و تلاش دارد. باید جسارت به خرج داد. باید از خطا نترسید و امیدوار بود. ماهبندان | نوشته‌های غیرسیاسی و غیر طنز محمدرضا شهبازی @mahbandan
والراس که به تعبیر بعضی از اقتصاددانان بزرگترین اقتصاددان تاریخ سرمایه داری است به همراه منگر و جونس از فردی تقدیر می کنند که سالها قبل از آنها ایده هایشان را مطرح کرده است! هرمن هنریش گوسن یک اقتصاددان آلمانی بود و در دهه پنجاه قرن نوزده، کتاب خود را منتشر کرد و از دنیا رفت، اما چند دهه بعد (دهه هشتاد) مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت. گوسن که اقتصاددان محبوب لیبرالهای دنیا و ایران است (مدح دنیای اقتصاد از گوسن) معتقد بود: هر آنچه وجود دارد به خودی خود باید ابزاری برای ادامه وجود ایجاد کند. در غیر این صورت لیاقت ادامه حیات را ندارد. بر این اساس گوسن حمایت دولت از دین، هنر و علم را رد کرد. (All that exists, he held, must by itself create the means to further existence; otherwise it does not deserve to continue to exist. On this basis he rejected government support of religion, art, and science) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دیدید امام خمینی وعده دروغ داد! گفت آب و برق محرومین رایگان میشه! ولی الان آب و برق و گاز و بهداشت و درمان و... محرومین رایگان شده! تازه برق بقیه مردم هم اگر درست مصرف کنند رایگانه! باز هم بگید ما انقلابی هستیم! التماس تفکر 😒 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar