May 11
هدایت شده از احمد نبویان
#پیام_شما :
«سلام، وقتتان بخیر
اخیرا دیدم آقای ... در کانالشان یک مطلب به نقل از اندیشکده قصد گذاشته است مبنی بر اینکه سیاست تعدیل و حتی تثبیت ، هر دو سم مهلک برای اقتصاد هستند!!!
سیاست تعدیل را که بحمدالله مطلع هستیم و میدانیم که جزو توصیههای فریبکارانه نئولیبرالی و خسارتبار و تجویز شده از طرف صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی بود و چه بلایی بر سر کشور آورد.
⚡️🧐اما سوال اساسی اینجاست که چرا سیاست تثبیت را زیر سوال برده و آن را سم مهلک قلمداد کردهاند؟!!!🧐🤔🤔
مگر سیاست تثبیت همان چیزی نیست که الآن مدتهاست دکتر جبرائیلی، دکتر رضا غلامی، دکتر صمصامی، و ... بر اهمیت و نقش مفید آن تاکید و اصرار دارند؟!!!»
✍ پاسخ :
سلام و روز بخیر
در این مورد به چند نکته توجه کنید:
▪️اولا آنچه در حال حاضر اجرا میشود، سیاست تثبیت مدنظر آقایان غلامی، صمصامی، جبراییلی و ... نیست. سیاست تثبیتی مدنظر ایشان بر مدیریت کامل «تقاضای ارز» از طریق اجرای پیمانسپاری صددرصد، حذف بازار آزاد و بیضابطه ارز و طلا، قیمتگذاری ریالی محصولات داخلی و النهایة تثبیت دلار بر روی یک نرخ مشخص و واقعی(نه چند نرخ) تأکید دارد که هرچند دولت و بانک مرکزی در این زمینهها تلاشهایی داشتهاند که نتایج مثبت آن را در ثبات نسبی نرخ ارز میبینیم اما با اجرای کامل این سیاست ها فاصله بسیار وجود دارد
▪️ثانیاً اینکه سیاست تثبیت نرخ ارز (هم آنچه درمتون اقتصادی آمده و هم آنچه امروز توسط دولت اجرا میشود) بر مبنای کاهش رشد نقدینگی استوار است
که این امر هرچند در مورد خلق پول های بیضابطهی بانکهای خصوصی امری لازم و قطعی و راهگشا است، اما زمانی که منجر به سرکوب دستمزدها و کاهش سرمایه در گردش تولید شود به مثابه سمی برای تولید و موجبات رکود در اقتصاد کشور خواهد شد.
امری که امروزه بوضوح در کشور مشاهده میشود که به عنوان مقابله با تورم، از خلق و تزریق نقدینگی به بخش های مفید اقتصاد خودداری می شود
▪️به همین دلیل است که جناب جبراییلی و برخی دیگر از دوستان صریحا و چندباره از کمبود نقدینگی موجود در بازار گله کرده اند؛
در واقع میتوان گفت سیاست تثبیت بفرض هم که کامل اجرا شود، هرچند از تعدیل بهتر است اما به تنهایی موجبات رشد تولید را فراهم نخواهد کرد
و لازم است سیاستگذار در مقام حکمران مقتدر، افسار تولید نقدینگی را بدست گرفته و آنرا از اختیار بانکهای خصوصی و بخش های غیرمولد خارج کرده و بعنوان امری ملی، در جهت تقویت بخشهای مولد اقتصاد بکار گیرد.
💠 احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادتونه غنی نژاد میگفت لرد اکتون به عنوان یک لیبرال مسیحی هم لیبرال بود هم مومن؟ یادتونه می گفت لیبرالیسم نه تنها با خداپرستی تضادی نداره بلکه عین توحید است :)
یادتونه در جوابِ پرفسور درخشان گفت لرد اکتون حق داره به مسیح و انجیل استناد کنه؟
منظورش رو اینجا توضیح میده!
دین برای توی کلیسا و یکشنبه ها و نماز خوندن و اعمال فردی خوبه! اما دین نباید وارد سیاست و اقتصاد و ... بشه!
خدا خوبه! فقط تا جایی که در امور دنیایی ما دخالت نکنه!
لیبرالیسم و سکولاریسم و ماتریالیسم و هر ایسم دیگری که ایمان نباشد کفر است!
به تعبیر پرفسور درخشان ما دو چیز داریم: کفر و ایمان.
اینکه اون وسط کسی بگه من آگنوستیکم یا ادعا کنه هم لیبرالم هم مسلمون یعنی نه لیبرالیسم رو فهمیده نه اسلام رو.
جالب اینجاست که یکدفعه غنی نژاد اسلام شناس میشه و امام و انقلاب و علمای بزرگ شیعه و انقلاب اسلامی و ... رو میبره زیر سوال!
چرا؟
چون به آقا و مولا و مریدشان آمریکا و لانه جاسوسی شان جسارت شده!
البته که لانه جاسوسی بهانه است و هدف اصلی زدن اسلام سیاسی است.
اسلام سیاسی که مسیح علیه السلام را تا مرز شهادت برد. اسلام سیاسی که ابراهیم را در آتش افکند. اسلام سیاسی که موسی را به نیل کشاند. اسلام سیاسی که از پشت درب خانه امیرالمومنین تا گودال قتلگاه کشیده شد. اسلام سیاسی که سیصد هزار شهید تقدیمش می شود.
نه جناب غنی نژاد!
شما نمی توانید با یک برچسب چپ زدن، با اسلام مقابله کنید. آنکه در این میان از بین خواهد رفت شما هستید نه اسلام.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
یادتونه غنی نژاد میگفت لرد اکتون به عنوان یک لیبرال مسیحی هم لیبرال بود هم مومن؟ یادتونه می گفت لیبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور درخشان به درستی متوجه شده بود که لیبرالها پشت واژه هایی مثل آزادی پنهان میشوند و با برچسب چپ و کمونیست و ... به جنگ با اسلام و انقلاب می آیند...
به همین دلیل هم دائما در آن #مناظره_درخشان از غنی نژاد اعتراف گرفت:
مخالفت با عدالت اجتماعی و انقلاب و قانون اساسی و امام و ...
پ ن: فقط اونجایی که استاد درخشان میفرمان: #آره_دیگه :)))
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد لیبرالیستی با سیاست و دین و شریعت کار دارد، با تربیت و فرهنگ کار دارد، با معماری و شهرسازی کار دارد، با سیاست خارجی و امنیت ملی کار دارد و در همه این عرصهها با اسلام تعارض دارد، آن وقت عدهای هنوز میپرسند آیا اسلام را به اقتصاد و جامعه و تربیت و معماری و شهرسازی کاری هست؟!
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
ماشین فروش وارداتچی رو میگن کارشناس خودرو!
به تریدر بورس میگن کارشناس بازار مالی!
به دلال املاک هم میگن کارشناس مسکن!
به کسی که ذینفعه و هر روز به نظام لگد میزنه تریبون میدن حتی شبکه افق هم میبرند اما در ده سال اخیر یک نفر از کوچک و بزرگ جریان اقتصاد اسلامی روی آنتن نرفته است!
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از حسن عباسی
🛑آیا #واردات_خودرو میتواند باعث رقابتی شدن بازار خودرو شود؟
🔶موافقان واردات خودرو معتقدند بازار باید رقابتی باشد تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش و قیمت آنها کاهش یابد و تنها راه رقابتی شدن بازار هم، آزاد کردن واردات خودرو است.
اما آیا #واردات_خودرو میتواند باعث رقابتی شدن بازار خودرو شود؟
۱_ایرانخودرو و سایپا که بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در کشورمان هستند، جزء شرکت های واردکننده خودرو میباشند و خودشان ذینفع واردات هستند و برای آنها فرقی نمیکند که مردم خودرو وارداتی بخرند یا خودرو داخلی.
۲_ایرانخودرو و سایپا، سالانه حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید میکنند که این میزان هم پاسخگوی تقاضای موجود در بازار نیست. در حالیکه در بهترین حالت امکان واردات سالانه ۱۰۰ هزار خودرو وجود دارد.
۱۰۰ هزار خودرو وارداتی چگونه میتواند بازاری با تقاضای میلیونی را رقابتی کند؟!
۳_خودروهای وارداتی زمانی میتوانند بازار را رقابتی کنند که قیمت های برابر یا نزدیک به خودروهای داخلی داشته باشند.اما خودروهایی که تاکنون وارد کشور شده اند بالای یک میلیارد قیمت گذاری شدند در حالیکه قیمت کارخانه خودروهای داخلی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ میلیون است که با قدرت خرید مردم تناسب بیشتری دارد تا خودروهای وارداتی.بنابراین اصلا رقابتی شکل نمیگیرد و خودروهای داخلی و وارداتی هرکدام مشتری خودشان را خواهند داشت.
🔶اینکه بازار خودرو باید رقابتی شود حرف درستی است، اما راهکار آن، واردات خودرو نیست.
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از مُنحطّ
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #اقتصاددانزاتدان
قسمت دوم: بنزین را چه کنیم که چون شود؟
👑 سخن بزرگان:
مغزتو بگیر دستت که دستتو نگیرن مغزت!
🐪 شما تا حالا شنیدید قیمت آزاد بشه بیاد پایین؟
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
اقتصاد فرهنگی
یادتونه غنی نژاد میگفت لرد اکتون به عنوان یک لیبرال مسیحی هم لیبرال بود هم مومن؟ یادتونه می گفت لیبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام:
اسلام شناسی تقریباً رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلام شناس شده است! آقای سادات هم جزء اسلام شناسهاست که تشخیص میدهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزء اسلام شناسهاست! در یک جلسهای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان میکند این موافق اسلام نیست!
#غنی_نژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
17.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 ام البنین های ایرانی!
زن اسلام در تعادل زیبا بین "قیام" و "قنوت" است! نه زنِ حبس در خانه است نه زنِ غُدّ خیابان!
❓از روستای جَوَرد چه می دانید؟!
بانو حلیمه مادر ۴شهید و همسر شهید!
۴فرزندش در کمتر از یکسال شهید شدند
* برشی از بحث: قیام و قنوت زن مسلمان
حجت الاسلام قنبریان / ۵دی۱۴۰۲
هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران
#قانتات
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
🔰 انجمن های علمی اقتصاد و اقتصاد اسلامی دانشگاه قم با همکاری اندیشکده قصد و مجمع عالی اقتصاد مقاومتی برگزار می کنند🇵🇸
📝💯دوره آموزشی طراحی جنگ اقتصادی علیه صهیونیسم (1)
🛢 تحریم نفتی رژیم صهیونیستی
🕎 هرم اقتصاد صهیونیستی
🌀 جنگ ترکیبی علیه صهیونیسم
✅ با حضور:
🔸دکتر علی سعیدی
پژوهشگر اقتصاد نفت🔸حجت الاسلام دکتر سید محمدرضا رضی
پژوهشگر اقتصاد صهیونیسم🔸استاد حسین عباسی فر
پژوهشگر اقتصاد رسانه⏰ یک شنبه 10 دی 1402 ساعت 13 تا 17 📍دانشگاه قم، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، سالن جلسات نهاد رهبری 〰️〰️〰️〰️ 💠جهت ثبت نام لینک پرس لاین را تکمیل نمایید 🔻ویژه عموم برادران 📜 همراه با اعطای گواهی معتبر 📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🆔 @eghtesad_eslaami 🆔 @tesaq_eitaa
تا بچه حزب اللهی ها همانطور که از سیاست و فرهنگ اسلامی دفاع میکنند از اقتصاد اسلامی دفاع نکنند ورود به گام دوم انقلاب محال است
#اقتصاد_اسلامی تعدادی روایت و آیه و فتوا نیست
شما مگر در مسائل سیاسی و فرهنگی آیه و روایت میخوانید؟
نگاه کنید به حرف ولی جامعه و جهتی که مشخص میکند در اقتصاد را دنبال کنید
جهتی که او تعیین می کند یعنی همان آیات و روایاتی که از کانال اجتهاد او گذشته است.
اساسا مکاتب اقتصادی یعنی جهت. جهت که مشخص شد بر اساس آن جهت، حل مساله انجام می شود و نظام اقتصادی روی زمین ساخته می شود.
و نکته مهم اینکه تفکیک اقتصاد و فرهنگ و سیاست یک اشتباه مضحک است و حتی کافی است در سیاست و فرهنگ اسلامی عمل کنیم. قطعا در اقتصاد هم اسلامی خواهیم شد. اگر جایی در اقتصاد، اسلامی نیستیم حتما جایی در فرهنگ و سیاست هم غیراسلامی عمل کرده ایم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar