eitaa logo
هنگام درنگ
94 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
113 فایل
این نیز بگذرد ...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تورم سالانه در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد/ تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی یک‌سوم شد 🔹مرکز آمار از کاهش نرخ تورم در سال ۱۴۰۲ خبر داد به طوری که شاخص تورم نقطه به نقطه و سالانه در اسفندماه با افت فاحش مواجه شد و تورم مواد غذایی هم در کمترین سطح ۴۴ ماه گذشته ایستاد. 🔹تورم نقطه به نقطه هم در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۳۲.۲ درصد رسید که کمترین رقم در ۴۳ ماه اخیر (از مرداد ۱۳۹۹ به بعد) است. تورم نقطه به نقطه در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود. 🔹تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ که بازار شب عید محسوب می‌شود، کمترین رقم از اسفند ۱۳۹۹ به بعد محسوب می‌شود به عبارتی شب عید امسال آرام‌ترین بازار مواد غذایی در ۴ سال گذشته بوده است. 🔹تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در ماه‌های پایانی دولت گذشته بالای ۶۰ درصد بود. @PadDolat
14030101_43954_64k.mp3
24.7M
بیانات نوروزی رهبر انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم
📣 بهشتی‌نگار ۳۸ | هدف زندگی از منظر شهید بهشتی 🔹 شماره سی‌ و هشتم بهشتی‌نگار با عنوان «هدف زندگی از منظر شهید بهشتی»‌ منتشر‌ شد. 📝 در این شماره از بهشتی‌نگار به مسائلی چون: - سه دیدگاه درباره هدف جهان - آیا جهان هدف دارد؟ - هدف جهان چیست؟ - خودسازی و دیگرسازی هدف عبادت 📥 نسخه PDF👇 @motaleat_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: دولت کنونی دولتی است که از لحاظ تلاش، تحرک و فعالیت انصافا نمره بالایی می‌گیرد @PadDolat
💢 نظر برخی از مراجع درباره عید نوروز 🔻 امام خمینی (ره): در اعیادی که اسلام به ما عنایت فرموده است، در همه آن اعیاد آنچه که انسان ملاحظه می‌کند همه‌اش مسئله ذکر و دعاست، نماز است، روزه است، ذکر است، دعاست. و در این عید هم که عید ملی است و اسلامی نیست لکن اسلام هم مخالفتی با آن ندارد باز می‌بینیم که در روایتی که وارد شده، از آداب امروز روزه گرفتن است؛ از آداب امروز دعا کردن است؛ نماز خواندن است؛ و این به ما می‌فهماند اگر ملتی بخواهد به راه راست برود و بخواهد استقلال خودش را، آزادی خودش را بخواهد حفظ کند باید در عیدش و غیر عیدش تذکر داشته باشد؛ ذکر خدا بکند، یاد خدا باشد، برای خدا باشد. 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اسلام با سنّت‌هایی که از قبل از اسلام باقی مانده است، دو نوع رفتار می‌کند. اوّلاً بعضی سنّت‌های غلط را به‌ کلّی از بین می‌برد و نابود می‌کند؛ چون سنّت‌های درستی نیست. ثانیاً اسلام بعضی از سنّت‌ها را از بین نبرده است. کالبد سنّت را نگه داشته و محتوا و روح آن را عوض کرده است. مردم ما عینِ همین کار را با نوروز کردند؛ نوروز را نگه داشتند و محتوای آن را عوض کردند. نوروز در ایران، جشنی در خدمت حکومت‌های استبدادیِ قبل از اسلام بود! به همین خاطر است که «نوروز باستانی»، «نوروز باستانی» می‌گویند! «نوروز»‌اش خوب است، ولی «باستانی»‌اش بد است! «باستانی» یعنی این‌ که همه‌ی این جشن‌های دوره‌ی سال - مثل جشن «نوروز»، یا جشن «مهرگان»، یا جشن‌های دیگری نظیر «خردادگان»، «مردادگان» و جشن‌های گوناگونی که قبل از اسلام بوده است - در خدمت حکومت‌های استبدادی و سلطنت‌های پوسیده‌ی دوران جاهلیت ایران بود! محتوای نوروز، محتوای مردمی و خدایی نبود؛ توجّه و ارادت به حضرت حق در آن نبود؛ جهات عاطفی و انسانی و مردمی در نوروز نبود! ملت ایران نوروز را نگه داشتند؛ اما محتوای آن را عوض کردند. این محتوای امروز نوروز ایرانی، غیر از محتوای باستانی است. 🔻آیت‌الله مکارم شیرازی: اوّلاً: در برخی روایات نوروز را عید مذهبی دانسته‌اند که حوادث تاریخی مطلوب و یا پیروزی‌هایی در آن واقع شده؛ ولی با توجّه به این که اعتبار این روایات ثابت نیست نمی‌توان نوروز را به عنوان عید مذهبی در نظر گرفت امّا عید ملّی ایرانیان و بعضی کشورهای اسلامی دیگر است. مانند بسیاری از اعیاد که در میان اقوام جهان مرسوم است و بدعت هم محسوب نمی‌شود. و اساس این عید ملّی آغاز بهار است که تحوّل مهمّی در عالم طبیعت و موجودات به وجود می‌آید. ثانیاً: به موازات این عید سنّت‌های حسنه و کارهای پسندیده‌ای از جمله دعا و توجّه به خداوند در آغاز سال، صله رحم، کنار گذاشتن کدورت‌ها، نظافت، مسافرت و تجدید قوا برای انجام کار بهتر، کمک به نیازمندان در هفته احسان و مانند آن انجام می‌شود که آثار مثبتی دارد و از نظر اسلام مطلوب است. 🔻آیت‌الله صافی گلپایگانی: اعياد شرعی و مذهبی بزرگ اسلامی، عيد فطر و عيد قربان و عيد غدير و روزهای ولادت حضرت رسول اكرم صلی الله عليه و آله و ائمه معصومين عليهم السلام است. در عيد نوروز هم اگر مؤمنين برنامه‌های دينی، مانند ديدار با برادران مؤمن يا عيادت بيماران و رسيدگی به‌ حال مستمندان داشته و برنامه‌های بدآموز نداشته باشند مناسب است. در حديث است «كُلُّ يَوْمٍ لَا يُعْصَى اللهُ فِيهِ فَهُوَ يَوْمُ عِيدٍ»؛ هر روزی كه در آن معصيت خدا نگردد، آن روز عيد است. نوروز، يعنی روز نو. روز اولين فصل بهار مثل خود فصل بهار يک امر واقعی و تكوينی است، و به جمشيد ارتباط ندارد. خدا می‌داند چند هزار يا چند ميليون سال پيش از جمشيد بوده است. از آيات خدا است كه زمين دوباره بعد از موتش و خشک‌ شدن گياه‌ها زنده می‌شود، و چنان‌كه در قرآن مجيد می‌فرمايد «اعْلَمُوا أنَّ اللهَ يُحْيِ الْأرْضَ بَعْدَ مَوْتِها» و محتمل است غسل يا هر عبادت ديگری به همين مناسبت باشد. 🔻آیت‌الله خوئی (ره) در پاسخ به استفتايی پيرامون فضيلت و اعمال عيد نوروز پاسخ داده‌اند: «لا بأس بالاتيان بالأعمال المذكورة رجاء ، والله العالم». اگر اين اعمال به قصد رجاء باشد نه به قصد ورود، اشكال ندارد. صراط النجاة للميرزا جواد التبريزي، ج ۲، ص ۴۲۶. 🔻از آيت‌الله سيستانی پرسيده‌اند: «هل يعد اعتبار النيروز عيدا من البدع في الدين؟» كه آيا معتبر دانستن عيد نوروز بدعت است؟ پاسخ داده‌اند: «لا يعد بدعة». خير، بدعت شمرده نمی‌شود. 🔺فقهای شيعه به استناد روايات متعدد، فتوي به استحباب غسل روز نوروز داده‌اند. علامه حلي مي فرمايد: «ويستحب الغسل ليلة الفطر... ويوم النيروز للفرس». غسل شب عيد فطر و... و نوروز مستحب است. منتهي المطلب (ط.ق)، ج ۱، ص ۱۳۰. همين فتوی را مرحوم ابن فهد، صاحب حدائق، و مقدس اردبيلي دارد. همچنین صاحب جواهر مي فرمايد: «وأما غسل يوم النيروز فعلي المشهور بين المتأخرين بل لم أعثر علي مخالف فيه». 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
al rahman.mp3
7.22M
تلاوت سوره رحمن یوسف کالو
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌مادرم از اذان گفتن من خیلی ذوق کرد 🔺بنیامین بهادری پس از حواشی به‌وجود آمده در رابطه با اذان گفتنش گفت: وقتی اذان گفتم یک‌نفر به من گفت که آیا تو با مردمی یا علیه آن‌ها هستی؟ ولی برای من ذوق کردن مادرم از این واقعه بیش از بقیه چیزها اهمیت داشت. 🔺من برنامه‌ها و کنسرت‌های بسیاری را با موفقیت اجرا کرده بودم ولی مادرم با اذان گفتن من ذوق کرد، به آن فرد گفتم: «حالا نمی‌دانم آیا مادرم جزو مردم هست یا نه!» 🇵🇸 @Roshangari_ir
دیوارنگاره ای در امریکای لاتین
ماجرای ازگُل و خطر منتفی شدن بازسازی اجتماعی ◻️محمد زعیم‌زاده سردبیر فرهیختگان نوشت: 🔺️سه انتخابات متوالی با مشارکت زیر ۵۰ درصد اگر موجب نشود صدای یک زنگ خطر بلند را بشنویم یعنی ثقل سامعه سیاسی گرفته‌ایم، با آنهایی که با این وضعیت مشکلی ندارند و حتی ممکن است خوشحال هم شده باشند کاری نداریم، اما اگر این روند طبیعی‌سازی شود و تبدیل به سوالی برای سیستم حکمرانی نشود یعنی متولیان پروژه تخلیه‌ی اجتماعی انقلاب کارشان را خوب انجام داده‌اند. 🔺️خطر بزرگتر از تخلیه‌ی اجتماعی اما تخلیه‌ی محتوایی است، تخلیه‌ی محتوایی است که منجر به بن بست در ایده‌ها می‌شود، وقتی تخلیه‌ی محتوایی رخ بدهد به طور طبیعی حتی اگر قصد و اراده‌ی بازسازی اجتماعی هم وجود داشته باشد عملا شرایط اعمال این اراده ممکن نیست. تخلیه‌ی محتوایی یعنی بی معنا شدن دال‌های گفتمانی اصلی انقلاب مثل عدالت، آزادی، استقلال و... 🔺️بیایید از مقدمات عبورکنیم، حدود یک هفته از ماجرای ازگل می‌گذرد، یک طرف ماجرا یک پروژه‌ی افشاگری است که پیدا کردن رد و ربطش سخت نیست، طرف دیگر هم کوهی از توضیحات ناکافی و متناقض از یک مقام رسمی است که حداقلش کوتاهی و قصور است و میانه‌اش تخلف و تقصیر. در این شرایط آنچه افکار عمومی زخمی و ناراضی شاهد است رهاشدگی موضوع از طرف سیستم حکمرانی است، وسط دید و بازدیدهای نوروزی بعید است بین رد و بدل شدن ماچ و بوسه‌ی دوم یا سوم کسی غیر از ماجرای ازگل چیز دیگری بگوید اما یک هفته است هیچ اقدام اطمینان بخشی از طرف سیستم حکمرانی در این باره دیده نمی‌شود و این وسط گوشت قربانی گفتمان عدالت است که به مرور فرسوده و لاغر می‌شود چون افکار عمومی با خود می‌گوید این پرونده هم رفت کنار آن یکی در مشهد و گرگان و... 🔺️کاش تدبیری این وسط وجود داشت که می‌فهمید با حل یکی یا دو تا از این پرونده‌ها چه امیدی می‌توان به جامعه داد و چطور می‌توان از خطر تخلیه‌ی گفتمانی انقلاب جلوگیری کرد، سرمایه‌ای که اگر از دست برود بازسازی اجتماعی هم ناممکن می‌شود. @FarhikhteganOnline
آیا زور به می‌رسد؟! 🔹 به این عکس‌ خیره شو! این جاده خونین تصویری است از بخشی از ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین - رشت (کمربندی ) که پس از ناکامی‌های دولت‌های قبل، در اسفندماه ۱۴۰۲ توسط دولت آقای افتتاح شد تا کام میلیون‌ها مسافر نوروزی در مسیر تهران - قزوین - گیلان شیرین شود و برای اولین‌بار از ترافیک مرگ‌بار رودبار نجات پیدا کنند 🔹دوباره به این عکس خیره شو! تابلو را می‌بینی؟ فقط یک طرف آزادراه افتتاح شده و طرف دیگر آن (علی رغم آماده بودن) بسته شده تا مسافران به مقصد تهران، نتوانند از کمربندی رودبار استفاده کنند و به اجبار داخل شهر رودبار بشوند و زیتون تلخ تلخ تلخ بخرند!!! با این وصف آیا کاسبان بقیه شهرها هم حق دارند کمربندی‌ شهرها را ببندند تا کاسبی کنند؟! 🔹به دولت بگوییم برخورد کند؟! خود دولت و وزیر راه خبر دارد، استانداری و فرمانداری هم! 🔹آقای قوه قضاییه! آقای دادستان! آقای مدعی العموم! هنوز چند روز از نوروز باقی است، مردم منتظر رسیدن شما و اجرای و شیرین شدن روزهای سال نو هستند
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
1. از ابتدا موضع جريان اصيل انقلابی‌ این بوده که باید با بی‌حجابی سازمان یافته به صورت قهری برخورد شود(مطابق قوانین مبارزه با باندهای فساد و فحشا و ...) و با بی‌حجابی ناشی از ناآگاهی، با کار فرهنگی مواجهه کرد. اینکه عده‌ای شروع به جسارت به حاج آقا راجی کردند بابت این موضع ثابتشون، با هدف دعواسازی است. 2. اما وقتی بی‌ملاحظگی این جماعت حد و حدودی ندارد، پا را فراتر گذاشته و اقدام به اهانت به این روحانی مخلص و مایه‌ی افتخار امت حزب الله می‌کنند. احترام نگه دارید و دست از تکفیر کردن خودی‌ها بردارید و این همه دروغ نبندید به دیگران رهبری فرمودند اهانت نکنید، پس نکنید، البته اگر مطیع امر ولی هستید. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از اصرار
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب در پاسخ به سوال مجری الجزیره که از او پرسیده بود کسانی هستند که مقاومت فلسطین را مقصر می‌دانند و می‌گویند که آنها مقصران اصلی هفتم اکتبر هستند نظر شما چیست؟ عمرو موسی در پاسخ توضیح می‌دهد و می‌گوید که نه، این سخن مهمل است و اگر اشغال و ادامه‌ی آن نبود ۷ اکتبر اتفاق نمی‌افتاد. تا وقتی اشغال نظامی وجود داشته باشد، مقاومت نیز وجود خواهد داشت. من به شخصه منتظر نوعی انفجار بودم. ۷ اکتبر دلیل نیست، نتیجه است. دلیل آن تداوم اشغالگری اسرائیل است. @Esrar3