eitaa logo
هنگام درنگ
63 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
96 فایل
قصه های مجید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بافتار
هدایت شده از برفراز ایران
41.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂کلیپ اول برای کانال ایتا قسمت شناخت اجمالی علم زمان تحلیل ایران با علم زمان در صورت علاقه و ببینم استقبال از کلیپ زیاد بود مباحث رو ادامه میدیم @pedar_bours
‏«غیرحساسیت»‏ چگونه با تحجر به مثابه خویشتن کنار آمدیم؟! انقلاب 57 نه فقط محصول شورش علیه غرب بلکه علاوه بر آن معلول تمایزآفرینی میان اسلام و تحجر ‏است. نیرویی که حرکت انقلاب را علیه نظم راست چپ و راست مدرن قوت بخشید و ورق تازه‌ای در عالم ‏ایجاد کرد با فاصله‌گذاری اسلام ناب از جریان تحجر آزاد شد. این صورت‌بندی برای ما که در مطالعات ‏جنسیت مستقر هستیم معنای مضاعفی دارد که راجع آن بسیار گفته و باز خواهم گفت.‏ این درحالی است که این سال‌ها بسیار بیشتر از گذشته ما در وضعیت «غیرحساسیت» نسبت به تحجر ‏تنفس می‌کنیم. حجم بالای درگیری اسلام و تمدن غربی باعث شده است دوگانه‌ی حق و باطل یا اسلام و ‏استکبار به نزاع اسلام با غرب تقلیل و انطباق پیدا کند. درحالیکه حاق مفهومی استکبار و طاغوت هم ‏شامل طرحواره‌های تحجر است و هم تجدد‌مآبی غربی. در صورت‌بندی امام (ره) اسلام آمریکایی مجموعی ‏است اسلام سکولار، اسلام حجتیه و اسلام جاهلان متنسک و خشک‌مقدس! اما در تبار صورت‌بندی ‏مسلط فعلی به طرز عجیبی همه‌ی منازعات ضداستکباری به غرب‌ستیزی تقلیل یافته و نیروی تحجر که ذاتاً ‏خودش را با حقیقت ممزوج می‌کند بیش از گذشته ناپیداست. آری! دیگری اصلی و «دشمن روبرو» حتماً ‏جهان‌خواران و مستکبران غربی هستند اما برای تقابل با دیگری روبرویی نمی‌توان از دیگری «پشت‌سری» ‏که بر گرده‌ی ما سوار است و راه تنفس ما را بسته چشم پوشید. نیروی سیاه تحجر در تمام سطوحش به ‏همان اندازه «دیگری» انقلاب اسلامی است که تمدن منحرف غربی و به همان اندازه خطرناک و ‏آسیب‌زننده. ناگفته پیداست از آنجا که بیشترین پیروزی و دستاورد دشمن غربی از ناحیه‌ی حمله به ‏التقاط‌های تحجری ممزوج با ما است، مبارزه با تحجر عیناً کوتاه کردن دست تجدد و انفتاح نیروی اصیل ‏انقلاب اسلامی است.‏ در وضعیت «غیرحساسیت» که ما پنهان‌کاری و اختلاط تحجر با نیروی ناب را احساس نمی‌کنیم، طبیعی ‏است که فربهی ادبیات انتقادی نسبت به تحجر بیش از آنکه برآمده از پایگاه اندیشه انقلاب اسلامی ‏باشد از خاستگاه اندیشه غربی است. در نتیجه این روزها با اغتشاش گسترده‌ای در صورت‌بندی مفهوم ‏تحجر و نیز تشویش آزار‌دهنده‌ای در تطبیق مصادیق آن هستیم. هنوز یا تحجر آن‌قدر موسع و بزرگ معنا ‏می‌شود که به همه‌ی اطراف این صحنه‌ی نزاع حتی نیروی غربی قابل تسری است و یا به صورتی رادیکال ‏و حاد از تحجر تقلیل می‌یابد که از آن جز یک فرقه و قبیله‌ی منزوی باقی نمی‌ماند. این خرده‌نوشتار تلاشی ‏است برای تنظیم سبک ورود به مطالعه‌ی تحجر.‏ تحجر در معنای وسیعش نوعی انحراف قلبی به معنای انسداد و نوعی خطای منطقی و تفکری شامل ‏سطحی‌نگری، اخباری‌گری، خرد‌نگری در مقابل کلان‌نگری، و ظاهربینی است. این «سطح عمومی» از ‏تحجر اختصاصی به سنتی‌ها و شرقی‌ها ندارد و به طرفداران دین و مذهب خلاصه نمی‌شود. در غرب‌گرایان و ‏علم‌گرایان نیز شعبه‌های مهمی از این سطح بیداد می‌کند. اما «سطح گفتمانی تحجر» بیش از همه ‏اختصاص دارد به نحله‌ها و قرائت‌های دینی و مدعی قدسیت. نمی‌توان این سطح گفتمانی را به تجدد نسبت ‏داد. این سطح گفتمانی مهم‌ترین سطح و اثرگذارترین سطح از تحجر است که اندیشه‌ساز، اخلاق‌ساز و ‏جریان‌ساز است و می‌تواند اصل حقیقت دینی را استحاله کند. در انتخابات اخیر این سطح شیوع پیدا ‏کرد. سطح دیگری از تحجر تعینات نهادی و قدرت‌گونه‌ی آن یعنی «سطح حقوقی» است. تحجر می‌تواند ‏خود را در آیینه‌ی مناسبات نهادی و تعینات حقوقی و ساختاری نیز نشان بدهد. احزاب، جریان‌های ‏سیاسی و برخی ساختارها می‌توانند حامل الگوهای رفتاری و فکری تحجر در قامت قدرت ساختاری و ‏سیاسی باشند. اما تحجر علاوه بر همه‌ی اینها می‌تواند حضور گسترده در لایه‌های امنیتی و پشت‌پرده‌ای نیز ‏داشته باشد. وجود «سطح امنیتی» تحجر نیز غیرقابل انکار است.‏ همه‌ی این سطوح در جامعه ما و در روزگار ما فعال و قدرت‌مند است و نیک روشن است که این سطوح با ‏یکدیگر تعاون و تداخل دارند. امروز همانند 46 سال گذشته میزان پیروزی ما وابسته است به نیرویی که از ‏چنگ تحجر در تمام سطوحش از خود آزاد می‌کنیم. من مدتهاست علیه تحجر در مسئله زن می‌نویسم اما ‏بهانه‌ی این نوشتار کوتاه مسائل دو انتخابات گذشته و منبر حاج آقای پناهیان با موضوع تحجر بود.‏ @Mahdi_Takallou
⚫️کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق کولرها با نصب سایبان 👤مافی، رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق و انرژی: 🔹نصب سایبان برای هر دو نوع کولر آبی و گازی، بسیار مؤثر بوده و به طور میانگین سبب کاهش حدود ۳۰ درصد در مصرف برق خواهد شد. 🔹کاهش طول کانال در کولرهای آبی و عایق کردن آن بخش از کانال که در معرض هوای بیرون است، سبب افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی راندمان کولر خواهد شد. 🔹در کولرهای گازی، رعایت فاصله حداقلی بین یونیت بیرونی (کندانسور) و یونیت داخلی (اواپراتور یا پنل داخلی) و همچنین نصب یونیت خارجی در فضایی که گردش هوای بیرون به سهولت اطراف آن اتفاق بیفتد، در کاهش مصرف برق و افزایش راندمان سیستم (دمای سرد خروجی از یونیت داخلی)، بسیار مؤثر خواهد بود. ◾️ خانه هم‌افزایی انرژی و آب 📡 @wesh_ir
Hamrazman.pdf
3.77M
کتاب هم‌رزمان حسین علیه‌السلام بیانات رهبر انقلاب @LANTERN313
چهار گفتار در زمینه عاشورا رهبری.pdf
3.41M
📔کتاب چهار گفتار در تبیین زمینه ها، علل و آثار حادثه کربلا ✍️امام خامنه ای مدظله العالی @Moghaddemat
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم ▪️هدفمان احیای برجام است سرپرست وزارت خارجه در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان: 🔹 ما هنوز عضو برجام هستیم. آمریکا هنوز به برجام نتوانسته است برگردد، لذا هدفی که تعقیب می‌کنیم، احیای توافق سال ۲۰۱۵ است. ما به دنبال توافق جدیدی نیستیم. 🔹او در خصوص ادعای دست داشتن ایران در طرح ترور ترامپ نیز گفت: «جمهوری اسلامی ایران صرفاً از سازوکارهای حقوقی و قضایی قانونی داخلی و بین‌المللی برای احقاق حقوق خود و همین‌طور به دست عدالت سپردنِ آمران، عاملان و مباشران این ترور جنایتکارانه استفاده کرده و خواهد کرد». tn.ai/3123883 @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|علی باقری: برجام به عنوان یک ابتکار موفق چندجانبه توانست یکی از موضوعات غیرضروری و یک نگرانی ساختگی از سوی کشورهای غربی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مورد توجه قرار دهد سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در جلسه شورای امنیت با موضوع چندجانبه گرایی: 🔸ایران گفت و گو و همکاری منطقه‌ای را دنبال می‌کند. 🔸قرار بود تحریم های ظالمانه را از دوش ملت ایران بردارد. 🔸متاسفانه این روند چندجانبه با رویکرد غرب و یکجانبه آمریکا با چالش جدی مواجه شد. 🔸خروج یکجانبه آمریکا از توافق یکی از مظاهر یکجانبه گرایی در عرصه بین المللی است که موجب آسیب دیدن به همه طرف های توافق گردید. 👈پخش زنده SNNTV👉 🆔 @snn_ir
🇮🇷 اگر بگویند دفاع تمام قد آقای باقری از برجام را قبول ندارند باید پاسخ دهند که چرا برای کسب رای ادعا کردند که ادامه دولت شهید رئیسی هستند و اگر هم قبول دارند پاسخ دهند با چه هدفی سالها با چماق برجام، هرکس را خواستند تخریب کردند. 🔹البته من برجام را آنگونه که هست نه آنگونه که باید باشد یا می توانست باشد، بررسی کردم و مشروط به اجرای درست، موافق بودم. 📝 محمد سعید احدیان ------------------- @ghalibaffan
عباس رنجبر، رئیس دفتر د. جلیلی مهر ۱۴۰۱
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاریخ ادبیات ایران را این حافظ قرآن نوشت! 🔹به مناسبت سالروز وفات استادی که در هفت سالگی فردوسی میخواند، جلال‌الدین همایی √ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
ماشین رو دیوار کردم برای فروش. کلاهبردار زیرک به شماره ام پیامک داد آگهی مسدود شده و برای فعالسازی وارد سایت فیشینگ بشم. باور کنیم پیامهای منفی مثل همین پیام یا ابلاغیه قضایی باعث میشه بسیاری در دام احساسی بیفتن و سرشماره و صحت لینک رو چک نکنن! *محمد لسانی(کانال تموج) ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از توییتر انقلابی
وقتی برای اولین بار واردات خودروی خارجی آزاد شده یعنی ذخایر ارزی کشور تقویت شده. یعنی از بحران و از حالت بخور و نمیر رد شدیم. حالا باز بگو کدام اسب زین شده. 🗣 Echo Papa 𝕏 @twtenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
جرعه‌ای از کلام امام در پیام سالگرد قطعنامه: معتقدین به اصول انقلاب ما در سراسر جهان رو به فزونی نهاده و هم آنهایی که با مرکّب خون طومار حمایت از ما را امضا میکنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبیک میگویند، به یاری خدا کنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت. ۲۹ تیر سالروز قطعنامه 🗣 جواد تاجیک @twtenghelabi
ظریف و پزشکیان ثابتی و جلیلی فحش ندهیم مثل همیم
زَعْفَر یا جعفر جِنّی در بعضی باورها رییس گروه جنیان در زمان واقعه عاشورا بوده است. بنابر بعضی نقل‌ها وی به امام حسین(ع) پیشنهاد کمک داده ولی امام قبول نکرده است. داستان زعفر جنی و حضور او در کربلا از مطالب چالش‌برانگیز تاریخ عاشورا است که در منابع معتبر شیعی اثری از آن یافت نمی‌شود. ملاحسین واعظ کاشفی در کتاب روضة الشهدا داستانی مفصل درباره او نقل می‌کند و در مقابل، آن را از عاشورا دانسته و ناشی از داستان‌پردازی کاشفی می‌داند. در فرهنگ عامیانه برخی مناطق ایران، از زعفر جنی یاد می‎‌شود و در مراسم‌هایی چون تعزیه،‎ به تصویر کشیده می‌شود. از حضور زعفر در کربلا تصاویری نیز نقاشی شده که یکی از آن‎ها کاشی‌کاری تکیه معاون الملک کرمانشاه است. ویکی شیعه
بعد از ذبح و نحر ناجوانمردانه قالیباف هر چه را که این کانال‌های انقلابی‌نماهای افراطی درباره ظریف و پزشکیان و ... هم بگویند، در دایره تردید باید گذاشت ندارند هیزم جهنم برای خودمان درست نکنیم
تلاش برای القای انزوای روحانیت؛ 🔺 بی‌بی‌سی فارسی: آیا غروب روحانیت فرا رسیده است؟! 🔸اخیراً BBC فارسی گزارشی از روَند کاهشیِ تأثیرگذاریِ روحانیت در سپهر سیاسی ایران ارائه داده و آن را شاهدی بر کاهش اعتماد عموم مردم به روحانیون دانسته و در نهایت نتیجه گرفته که «ممکن است این روند منجر به حذف کلّی روحانیت از قدرت شود و شاهد یک رفورم و تغییر ساختار در قالب جمهوری اسلامی باشیم. 🔸آیا این روَند کاهش، بیشتر منشأ و معنای اجتماعی (مثل کاهش اعتماد یا...) دارد یا اینکه ریشه در کناره‌گیریِ تدریجیِ خود روحانیون از فعالیت سیاسی دارد؟ یا اینکه یک روَند طبیعیِ تاریخی است؟ یا دلایل دیگری دارد؟ 🔸آیا این کاهش (که در واقعیت آن تردیدی نیست) امری نامطلوب و نشانه‌ی افول جریان روحانیت است یا اینکه برعکس نشان از تعمّق فکریِ سیاسیون و بی‌نیازی از حضور مستقیم روحانیون دارد؟ 🔸اصلاً آیا حضور مستقیم روحانیون در مناصب سیاسی، امری ضروری برای انقلاب اسلامی است؟ اگر آری در کدام عرصه‌ها و اگر نه، نقش آنان را چه‌کسانی پر میکند؟ / علیرضا ملااحمدی بی‌بی‌سی: ▫️آنچه در نتیجه انتخابات برای یک نامزد روحانی بدست آمد شاید مشت نمونه خروار درباره اوضاع روحانیون در جامعه امروز ایران باشد! در همین زمینه در صدای حوزه ببینید: ▫️تأملاتی در حضور روحانیت در مناصب اجرایی / لینک + لینک 🔹مدرنیته مهمترین عامل کاهش منزلت اجتماعی روحانیت / لینک ▫️ حوزه را جزیره نکنید! / لینک 🔹تأملات دیواری و اعتراضی که هویت طلبه را هدف گرفته است! / لینک 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh