eitaa logo
هنگام درنگ
101 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3هزار ویدیو
129 فایل
این نیز بگذرد ...
مشاهده در ایتا
دانلود
4.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍توصیه آیت‌الله بهجت برای سیر و سلوک از زبان آیت‌الله محفوظی . @osol_fegh .
هدایت شده از علی جباری
هدایت شده از علی جباری
غافل! نوشته حسن روح‌الامین زمستان سال۱۳۷۶ بود، کلاس دوم راهنمایی بودم، در مدرسه‌ای که مدیر به اصطلاح خوش‌فکری داشت که در اواسط سال تحصیلی اومده بودن بر اساس نمره‌ی امتحانات، انضباط و کارنامه‌ی شبانه‌ای هر شب که توسط والدین پر می‌شد (که در اون مثلاً ساعت خواب بعد از ساعت ۹ تخلف محسوب می‌شد) به دانش‌آموز درجه و رتبه می‌دادند. به این صورت که دانش‌آموز عالی و درس‌خون و پسر خوب می‌شد (ساعی) دانش‌آموزی که مستعد بود و محتاج به تلاشی بیش‌تر می‌شد (کوشا) و زباله‌های مدرسه هم می‌شدند (غافل) پس چی شد؟ به‌ترتیب شأنیت: ساعی، کوشا، غافل. پس از تعیین سطح توسط شورای مدرسه شما کارت خودت رو باید به جلوی لباست با سنجاق وصل می‌کردی و اگر جوری قرار می‌گرفت که دیده نمی‌شد تخلف محسوب می‌شد! مثل پلاک ماشین، حالا شما حساب کنید نوجوونی که عرض شونش ۴۵ سانته یک کارت پرس‌شده‌ی مثلا ً ۱۸ سانتی رو روی سینه‌ش که سطح و شأن اجتماعی‌ش رو نشون می‌داد باید نگه می‌داشت. من توی درجه‌بندی توی دسته‌ی (غافل) قرار گرفتم. روزهای اول خیلی باهاش کلنجار رفتم تا دیده نشه، مثلاً پشت کارت غافل کارت دانش‌آموزی‌م رو می‌ذاشتم و می‌چرخوندمش به سمت کارت دانش‌آموزی‌ تا کم‌تر آبروریزی بشه که اینجا هم با برخورد خشن ناظم مواجه می‌شدم که چرا کارتت پیدا نیست ... چند هفته گذشت دیدم نمیشه باید خودم رو از این ذلت نجات بدم با کلی تلاش و زود خوابیدن و چند امتحان نمره بالاتر گرفتن شایسته‌ی درجه‌ی کوشا شده بودم که وقتی رفتم برای تعویض کارت کسی پاسخگو نبود، متوجه شدم که سیاست عوض شده رتبه‌بندی این جوری شده بود؛ به ترتیب از عالی به نازل: (ممتاز) (ساعی) (کوشا) اینجوری عملاً همون غافل محسوب می‌شدم. این خاطرات رو مدت‌ها بود می‌خواستم بگم. یک بار یادمه توی مدرسه دارالفنون، دوستانی از آموزش و پرورش محبت کرده بودند و برای من نکوداشتی گرفته بودند. با لوح کاغذ A4 و از من خواستن که بیام بالا و صحبت کنم. من حوصله نداشتم ولی برای اینکه نگن متکبری، رفتم اونجا و گفتم زمانی که من بچه بودم و به مدرسه می‌رفتم هیچ احساس احترامی دریافت نمی‌کردم. از دم در مدرسه که وارد می‌شدم در سطل اشغال، تخته سیاه، میزها، معلم، دانش‌آموزها، همه و همه بهم با زبون بی‌زبون می‌گفتن خاک بر سرت کنن، ریاضی بلد نیستی، زبانت خوب نیست، دیکته بلد نیستی، اما هیچ وقت کسی نیومد بگه چقدر خوب طراحی می‌کنی حتی معلم هنر! حالا شماها هر چی به من بگید استاد هنرمند فلان و چنان من، همون حرفای بچیگیم رو باور دارم همون خاک بر سرت رو! آدم‌ها در کودکی همان آدم‌های بزرگسالی‌ان با تجربه‌ی کمتر. وقتی در اول دوران حیات من رو به اسمی بخوانی من با همون اسم خودم می‌شناسم. تصویر پست هم کارنامه سال آخر هنرستان من هست، سال ۱۳۸۲ و حالا در سن نزدیک به چهل سالگی وقتی یه نفر تحقیرم می‌کنه و نادیده‌ام می‌گیره برام یادآور دوران نوجوانی و باورهای پایه‌ای هست که توی اون دوران به مغز استخونم رسوخ کرد و به خودم میگم در گوشی راست میگه ... .
همدردی جمعی از جوانان تهرانی در میدان محسنی با قربانیان ۱۱ سپتامبر؛ شهریور ۱۳۸۰ 😐
Emam Hasan Askari-Ostad Fateminia 03457.mp3
زمان: حجم: 2.9M
ذکر فضائل امام حسن عسکری سلام الله علیه در بیان استاد فاطمی نیا @Fateminia
🏴امام عسكرى عليه السلام فرمودند : ما مِن بَلِيّةٍ إلاّ وللّه ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها . هيچ گرفتارى و بلايى نيست مگر آن كه نعمتى از خداوند آن را در ميان گرفته است . بحارالانوار جلد ۷۸ ص ۳۷۴ ح ۳۴
«يَا اِبْنَ شَبِيبٍ! إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْءٍ، فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ...» اى پسر شبيب! اگر براى چيزى گريان هستی، پس براى حسين (عليه السّلام) گريه كن شیخ صدوق، امالی، مجلس ۲۷، حدیث۵، ص۲۰۶؛ شیخ صدوق، عیون اخبارالرّضا، ص۱۶۵. رَیّان بن شَبیب، از محدثان شیعه و از اصحاب امام رضا(ع) و امام جواد(ع) است. شهرت او به "روایت ریان" است نجاشی ریان را موثق می‌داند: ريّان بن شبيب،خال (دایی) المعتصم،ثقة،سكن قم و روى عنه أهلها مداحی مرتبط: آه ریان، پشت اسمش بنویس عطشان ... مداح: حسین طاهری (محرم ۱۴۰۳) دانلود: https://navaapp.com/nava/6693b947785c5410fe07e0ee
یا من سبقت رحمته غضبه رحمت خدا از غضبش بیشتره نه اینکه غضب نمی‌کنه یعنی غضب‌ش هم از روی رحمته جهنم ‌ش هم برای بردن آدم‌ها به بهشته
هدایت شده از حاج حسین طائب
💢تعهدنامه‌ای که رئیس جمهور امضا نکرد! 🔹مشاور عالی فرمانده کل سپاه بیان کرد: «رئیس جمهور به هر دو طرف اصلاح‌طلب و اصولگرا گفته که فهرست افراد پیشنهادی خود را برای انتخاب وزیران کابینه بدهند، تصمیم دارد با مجلس شورای اسلامی نیز تعامل و سیاست‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب را پیاده کند. جریان اصلاحات از دکتر پزشکیان خواسته بود که تعهدنامه‌ای به این جریان سیاسی مبنی بر در پیش گرفتن خط مشی آنها بدهد، اما او نپذیرفت و حرکت در چارچوب نظام را سرلوحه کار قرار داد.» 🔸«حجت‌الاسلام حسین طائب» اظهار کرد: «رهبر معظم انقلاب شناخت کافی نسبت به دکتر پزشکیان دارند، ایشان وامدار دیگران نیست، شاید تفکر اصلاح‌طلبی داشته باشد، اما تعریف او از اصلاح‌طلبی منحصر به خود اوست و خود را در درون حاکمیت می‌بیند.» 🔹وی اضافه کرد: «امروز دیگر کمپین انتخابات به پایان رسیده و نباید تحت تأثیر دوگانه‌های سیاسی قرار گرفت، آنچه مهم است اداره کشور و کمک به رئیس جمهور آن است.» ☫ کانال حاج حسین طائب🔻 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/1578434799Caf154fdcf8
هدایت شده از هنگام درنگ
یا من سبقت رحمته غضبه رحمت خدا از غضبش بیشتره نه اینکه غضب نمی‌کنه یعنی غضب‌ش هم از روی رحمته جهنم ‌ش هم برای بردن آدم‌ها به بهشته
اسم گذاری خیلی مهم است مثل یک عده تهش کانال دار هستند نه تحلیلگر یک عده تذکردهنده لسانی هستند نه آمر به معروف و ناهی از منکر و قس علی هذا
حجاب؛ از مطالبه گری تا تبیین مدل حل مسئله حجاب در نگاه رهبری جهاد تبیین است؛ یعنی تبیین منطق استعماری غرب در موضوع حجاب و تبیین چرایی حرمت سیاسی حجاب (نه صرفا شرعی) مدل حل مسئله حجاب در نگاه برخی صرفا مطالبه گری از فراجاست (نه حتی از سایر نهادهای عریض و طویل مثل صداوسیما و آموزش و پرورش و وزارت علوم و وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات و حوزه علمیه و ...) این مطالبه کردن هم خوب است، اما 10 درصد کار ما باید باشد نه اینکه وظیفه خودمان را رها کردیم و از دیگران مطالبه عمل به وظایفشان را داریم