eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
4.4هزار ویدیو
246 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق برجام! 💔 بدون شرح! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اژه‌ای: من آیت‌الله نیستم! 🔹آزمون صداقت! سایرین در عرصه سیاست و همچنین حوزه و... هم این صداقت را داشته باشند و اگر عناوینی ندارند صریح جلوی ترویج آنرا بگیرند! 🆔 @h_falahati
آقای سروش محلاتی در درس فقه خود مطالبی را مطرح کرده و به اسلام نسبت داده که برآيند آن تحریف دین، تعطیلی احکام اجتماعی اسلام، پذیرش ولایت طاغوت، بی‌معنا شدن جهاد، تسامح با نظام سلطه، انکار سیره‌ی مبارزاتی ائمه‌ی اطهار، انفعال در مواجه با بزرگ‌ترین منکرات اجتماعی، ترویج دین حداقلی، گره زدن معیشت مردم به مذاکره و پذیرش ذلت، غلط خواندن انقلاب خمینی کبیر، تضعیف ولایت‌فقیه و... است. https://fa.shafaqna.com/news/1254722/ چقدر خوب است که: ۱. ۲. ۳. دفتر حفظ و نشر آثار امام ۳. آقایان صاحب کرسی تدریس فقه و سایر دغدغه‌مندان دین و دیانت تفسیر خودشان از اسلام و نظرشان را در مورد بیانات آقای سروش محلاتی بفرمایند. پ.ن۱: وقتی دهان آن نویسنده انقلابی و مخلص آن‌طور بسته شود، دهان‌های دیگر اینطور باز می‌شود. پ.ن۲: تئوریزه‌کنندگان خط سازش، به‌دنبال خسته کردن مردم از مقاومت و تسلیم کشور به استکبار هستند. پ.ن۳. بیش از هر زمان دیگری، باید در رأس وظایف جریان انقلابی باشد. پ.ن۴. وای به روزی که نگران جایگاه مرجعیت باشیم، اما نگران تحریف دین و قرآن نباشیم. اسماعیل فخریان 🖋پی نوشت: بنده واقعا از این همه تناقض برخی بزرگان حوزه و افرادی که برای مراجع معظم گریبان چاک می دهند تعجب می کنم! یعنی خود اسلام برایتان ارزشی ندارد؟! شفقنا یک سایت مربوط به دفتر یکی از مراجع است و رویکرد مشخصی دارد؟ آیا به این سایت و یا مروجان آن نباید اعتراض کرد؟ آیا حداقل نباید این افراد نگران به جسارت به مراجع پاسخ این تحریف به دین را بدهند؟ کسی که مدعی درس خارج است و قاعده لاحرج را اندر باب اصل احکام اولیه بکار میگیرد و به تعبیری دین و شریعت را هدم می کند؟! 🆔 @h_falahati
تشکر و قدردانی از فاتحان امروز! فاتح، بخاطر نصرت الهی مقامی چه بسا بالاتر از شهید دارد! دستمریزاد به جان برکفان سپاه پاسداران، پیروان مکتب سلیمانی! امید که همیشه در مسیری گام بردارید که کفار و ستمگران در غیظ و قهر باشند. الحمدلله رب العالمین. 🆔 @h_falahati
تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی! عیدی مناسبی بود برای ورود در روز استکبارستیزی! روز سرنگون کردن شالوده استبداد استعمار! روز تخریب هیمنه پوشالی غرب! روز ریختن برگهای ارتش تا دندان مسلح هالیوودی آمریکا! 🆔 @h_falahati
هنگامی که مالیات را به صورت عادلانه نمی گیریم و طبقه ای با عنوان حقوق بگیر هیئت علمی و کذا را در دل خدمات دولتی پرورش می دهیم! با توجیه فعالیت انتفاعی و غیره وزیر دولت انقلابی می شود دغدغه مند که برای برخورداری طبقه مستضعف! جیب این آقایان را پر کنید تا خدمت کنند! این آنی نبود که می خواستیم! وقتی می گوییم آسیب اشرافی گری و نجومی بگیری اختصاصی به شخص روحانی نداشت! بقیه هم همینطورند! آن وقت منِ مبلغ دینی چرا باید از این مسوول بعنوان ارکان نظام مقدس... نام ببرم؟! او آنقدر غرق در تمنیات و مشتهیات خود است که درکی از مقوله عدالت ندارد. 🆔 @h_falahati
جناب ابتهی شما مرز رو داشتن را از سنگ پای... هم عبور دادید! اعترافات حضرتعالی در فتنه 88 که به انتقام، خیانت و لجاجت افراد متبوع اطراف شما کشور را به آتش کشیدند در فضای مجازی هنوز موجود است در آن عملتان، کلی آدم اغوا و بی دین حتی بی مملکت شد؟ در این تقسیم سهام! شما هم شراکتی دارید؟ یا کلا بری از همه ایرادات هستید!؟ 🆔 @h_falahati
📝 ۴ محور خودسازی درس، عبادت، اخلاق، فعالیت‌های سیاسی، چهار محور خودسازی طلاب این روزگار است که نباید از آن غفلت کنند. هر روز که فردی از طلاب عزیز ما این خودسازی را با نشاط و طراوت انجام می‌دهد، عیدی است که باید آن را به او و به مربی و معلمین صمیمانه تبریک گفت. مقام معظم رهبری 🗓۱۳۶۴/۱/۲۰ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب حاج علی اکبری! این خطبه باید منع شود! بیان مصداق فارق نظری مناسبی برای معیاردهی خطبه انقلابی نیست! آنچه مهم است گفتمان سازی است ولو با بیان مصداق در چارچوب صحیح. همچنان معتقدم پسند نظری_منشی خودتان را بعنوان انقلاب و امامین آن نسبت می دهید. 🖋خطبه در جریان کم کاری بنی صدر و طرفداران اوست. پاسخ ندهند که شرایط متفاوت بوده است؟ چرا که امام جمعه شان نزول هایش بهانه ای برای گفتمان سازی است. اصلا شان نزول ها جایگاه خطبه ها هستند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اصلاح‌طلبان بعد از توقیف نفتکش توسط سپاه، افاضات کردند! تعجب نکنید؟ عمال آمریکا همین هستند! 🔺امام خمینی(ره) پاسخ آنها را می‌دهند! 🆔 @h_falahati
شاهد از غیب رسید! جناب بوقچی آمریکا افاضه فرمودند! یعنی باور کنیم نمی دانید این نفتکش نفت ما را می فروخته! باور کنیم نمی دانید پول آن نفت به داخل نمی آید تا صرف ساخت و ساز و اشتغال شود! باور کنیم نمی دانید امنیت مقدم بر اقتصاد و زیرساخت است!؟ واقعا از کجا حقوق می گیرید؟ 🆔 @h_falahati
هویت طلبگی، جعلی یا قابل تبیین! نوشتار اول 🔹 اصطلاحی است که سالهای اخیر در حوزه های علمیه کم و بیش توسط برخی بزرگان، فرهیختگان و مسوولین تربیتی بکاربرده می شود. در برخی استعمالات، غرض افراد، بُعد تهذیبی طلاب است و در برخی هم، رسالتهای طلبگی مدنظر است. شاید بتوان یک اصطلاح جامع قابل تبیین از این عنوان بدست آورد! آن اصطلاح، اشاره به مجموعه ویژگی هایی دارد که در فرهنگ رایج حوزه های علمیه شیعه، به محصلین دروس حوزوی اطلاق می شود. این ویژگی ها به گونه ای ارتکاز رایج حوزه های علمیه است و به مثابه یک خط ثابت در سلوک عملی_اجتماعی طلاب شناخته می شود. شاید بتوان از مجموع آنچه مُستندات دینی_عقلی_عقلایی تشکیل صنف طلاب، نامیده می شود مواردی چون تفقه نسبی در معارف گوناگون حوزه، برخورداری از سلوک عملی قابل هدایت جامعه و ارائه خدمات دینی متناسب را از اصلی ترین مولفه های هویت طلبگی شمرد. در این صورت سایر ویژگی های رایج بر السنه حوزویان، فروعاتی از این موارد مذکور خواهند بود. 🔹پرداختن به مساله هویت طلبگی، به اهمیت یافتن یک نظم شناختاری از حوزه، تربیت صحیح طلاب، جهت دهی متناسب اجتماعی در فعالیت‌های طلبه و سامان بخشی شیوه های متشتت و بعضا بی ارتباط با حوزه صورت می گیرد. بارها در مسیر تربیت طلاب دیده شده که آنها در اثر تاثیرپذیری های اجتماعی دست به تغییر عادات و روشهای سلوکی خود می زنند و یا بخاطر مشورت های غلط از برخی افراد به گونه ای خلاف رویه حوزه های علمیه سلوک می کنند. این مساله در صورت پذیرش تربیت پذیری و قبول مدیریت تربیتی طلاب، اهمیت والایی دارد. چرا که بی توجهی به آن حوزویان را در ارتباطات اجتماعی دچار مخاطره کرده و نتیجتا مساله هدایت اجتماعی_فکری جامعه دچار مخاطره می شود. این موضوع که اکنون مسائل اجتماعی گوناگون شده است لذا باید بخاطر مساله دست به در سبک و و حوزوی بودن زد، سالهاست در ذهن برخی موج می زند. اصل تاثیرپذیری طلاب و حوزه های علمیه از مسائل اجتماعی امری لاجرم و غیرقابل انکار است. اما آنچه مهم است حدود این تاثیرپذیری و شاکله بیرونی آن است. در فهم رایج و مقبول حوزه های علمیه، ابعادی از این منصب اجتماعی ثابت و ابعادی متغیر است. اما کدام ثابت و کدام متغیر!؟ ♦️به نظر می رسد در این بحث باید معیارهای ثابت و متغیر و سنت رایج فهم حوزوی از طلبگی، مورد بازپژوهی قرار گیرد تا به تعریفی مقبول و درخور از طلبگی دست یافت. دغدغه این نوشتار یکپارچه سازی نگاه ها و یا نادیده انگاشتن اختلافات تفسیری در حوزه علمیه شیعه نیست، بلکه می خواهد به خوانندگان این مساله را انتقال دهد که ملاک های تغییر در تفسیرهای گوناگون و تبعا ثابتات و متغیرات طلبگی کدام است. امید که بتواند این مهم را انتقال دهد. 🖋این بحث درون حوزوی نیست! طلاب استفاده تفسیری تبیینی کنند. غیرطلاب از مخاطبین محترم ملاک بیابند و اصیل را از غیر اصیل تشخیص دهند. در نهایت همه دعا کنند. 🌹 🆔 @h_falahati