eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
اخبار متعددی از گوشه و کنار به صورت رسمی و غیررسمی و حتی سوت زنی! راجع به درخواست‌ها و دریافتهای نجومی مطرح می شود! مگر دولت مردمی به این امور اعتنایی ندارد؟ مگر دولت مردمی قرار نیست آنچه حرام نام گرفته برخورد کند؟ چرا بخشهای عالیه دولت تصمیمی برای نابود کردن اموال عمومی و دستمزدهای بالا نمی گیرند؟ مگر گمان کرده اند مشکل مقبولیت مربوط به افراد دولت گذشته بوده است؟ ضمن تشکر بابت خدمات بسیاری که در این مدت کم ارائه نموده اید، زودتر رویه های ناعادلانه را اصلاح فرمایید. 🆔 @h_falahati
✅ دکتر سلیمی نمین بزرگوار! شما متخصص تاریخ و تحلیل گر در این عرصه هستید و قطعا دلسوزی برای انقلاب، تبعا این سخنان را از سر مصالحی بیان کردید. در نوجوانی شما را یک فرد عدالت خواه می شناختم و می شناسم. لکن تراز و عیاری که بدست گرفتید حفظ افراد است نه حفظ نظام. افراد اگر ارزشمند هستند علتش کارنامه و عملکرد آنهاست. امید آن بود که شورای نگهبان بسیار شفاف و واضح و بدون لکنت از موضع خود دفاع کند تا اینگونه مظلوم واقع نشود. اما جناب لاریجانی! او نه سیاه است و نه سفید! به چه علت فردی که چندین سال به هرشکلی از همه نظام هزینه کرد تا در ساختار قدرت بماند، را سرمایه می دانید! چرا در مورد فردی که در منویات خود حتی از رهبری هم نگذشت و دروغ بزرگی را به رهبری بست، باز می گویید او سرمایه است. من هم مثل شما معتقدم او خدماتی دارد لکن تاریخ بخاطر خدمات وی، چشم روی لکه های سیاه می گذارد! آیا ننگنامه برجام که خود نخواندند! و اصرار به قبولاندن آن به نظام داشتند و کردند آنچه نباید! لکه سفید و خدمت سرمایه هاست؟! چه تفاوتی بین افرادی که گلستان و ترکمانچای را نوشتند با پخت و پز کنندگان برجام است؟ تاریخ از آنها بعنوان خدوم یاد می کند؟ 🆔 @h_falahati
متن کامل بیانات منتشر نشده در سفر به شهر قم؛ عرفان نظری و عملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب 🔸 مقدمه:مباحثات پیش از این به مناسبت سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم، برخی از بیانات و فیلم های منتشر نشده از این سفر را به صورت موضوعی تهیه و منتشر نمود که مورد استقبال گسترده خاطبان قرار گرفت. نظر به اهمیت موضوع، متن فرمایشات ایشان درباره «عرفان نظری و عملی و نسبت آن با حوزه های علمیه» تقدیم می شود. 🔹 مرحوم آقاى قاضى حدود ده سال با مرحوم آسيد مرتضى كشميرى معاشر بوده. آ سيد مرتضى كشميرى از لحاظ مذاق عرفانى بكلى متفاوت است با آقاى قاضى. به نظرم ايشان ميگويد حرام است «فتوحات» دست بگيريد. ظاهراً تا وقتى كه مرحوم آقاى قاضى زنده بوده، به «فتوحات» دست نميزده. آقاى قاضى در عين حال كه مذاقاً با آ سيد مرتضى كشميرى مخالف بوده، اما ميگويد من نماز خواندن را از آسيد مرتضى كشميرى ياد گرفتم. ببينيد، اين خيلى حرف بزرگى است. مرحوم آقاى قاضى وقتى نجف مى‏آيد، يك آدم بسيطى در اين زمينه‏ها نبوده؛ شاگرد پدرش بوده. ميدانيد پدر مرحوم آ ميرزا على آقا قاضى شاگرد آخوند ملاحسينقلى همدانى بوده است؛ يعنى خود ايشان از طريق پدرش هم به آخوند ملاحسينقلى همدانى وصل ميشود. ايشان تربيت شده‏ى پدرش بوده و مقاماتى هم داشته؛ در عين حال وقتى كه نجف مى‏آيد و با مرحوم آسيد مرتضى كشميرى ارتباط پيدا ميكند، ميگويد من نماز خواندن را از آسيد مرتضى كشميرى ياد گرفتم. 🔹 همين حاج آقا محمد شاه‏آبادى شما من خيال ميكنم اهل اين معانى است. از ايشان خواسته شود كه هفته‏اى يك بار بيايد و طلبه‏ها را نصيحت كند؛ چون بالاخره پسر آقاى شاه‏آبادى است ديگر. من شنيدم كه ايشان گفته حرفهاى اساسى مرحوم پدرم پيش من است؛ پيش اينهائى كه ميگويند و ادعا ميكنند، نيست. ديدم ايشان يك چيزهاى مختصرى هم چاپ كرده‏اند، ليكن بحثهاى علمى مرحوم شاه‏آبادى مورد نظر نيست. عرفان نظرى اصلاً در اينجا مورد نظر ما نيست و فايده‏اى هم ندارد. واقعاً عرفان نظرى فايده‏اى ندارد. 🔹 حالا آقاى رجبى هم اينجا تشريف دارند، توى مؤسسه‏ى ايشان هم ظاهراً عرفان نظرى تدريس ميشود؛ اما عرفان نظرى هيچ كس را بالا نمى‏آورد. اين را من به شما آقاى رجبى عرض ميكنم؛ اين را گوش كنيد. من يك شب از امام پرسيدم آقا شما مرحوم حاج ميرزا جواد آقا را درك كرديد؟ درس ايشان رفتيد؟ ايشان بلافاصله گفتند افسوس، نه. بعد گفتند آقاى حاج شيخ محمدعلى اراكى آمد به من پيشنهاد كرد كه برويم درس آ ميرزا جواد آقا. ايشان هفته‏اى يك بار جلسه داشت. گفتند با ايشان يكى دو جلسه رفتيم. بعد اينجورى تعبير كردند: آن وقتها ذهن ما پر بود، اين درس را نپسنديديم. آن وقت امام نپسنديده بود؛ اما حالا در هشتاد و چند سالگى كه حتماً ايشان از لحاظ معنوى پخته‏تر شده بود، افسوس ميخورد كه چرا نرفته. ذهن ايشان آن وقت از چه پر بود؟ از همين حرفهاى عرفان نظرى. يعنى وقتى كه كسى رفت پاى درس شاه‏آبادى نشست و آن حرفها و آن اصطلاحات و آن زرق و برق الفاظ را شنفت، ولو براى خود آن آدم با معنا همراه است، اما اين حرفها براى هر كسى معنا نمى‏آورد؛ طبعاً حرفهاى ساده‏ى مثل حاج ميرزا جواد آقا را نمى‏پسندد؛ در حالى كه لبّ عرفان، همان حرفهاى ساده بوده. 🔹 آقاى خوشوقت ميگفتند كه من ميخواستم كتاب «لقاءاللَّه» را چاپ كنم، پيش امام رفتم و گفتم شما يك تقريظ بنويسيد. امام گفتند نه، اين را چاپ نكن؛ برو «المراقبات» را چاپ كن، آن مؤثرتر و بهتر است. ايشان هم آمده بود و چاپ كرده بود. بنابراين عرفان اينهاست. عرفان لفظ نيست. كسى بود كه آشنا و دوست نزديك ما بود و در عرفان هم مسلط بود. حالا بنده كه خودم وارد نبودم، اما كسانى كه وارد بودند، ميگفتند ايشان در عرفان نظرى توى حوزه‏ها نظير ندارد. به اعتقاد من او هيچ حظى از عرفان نداشت. جلسه داشتيم، نشسته بوديم، گفته بوديم، شنيده بوديم؛ اما ميدانستم كه آن آقا واقعاً هيچ حظى از عرفان نداشت؛ در حالى كه عرفان نظرى‏اش هم از همه بهتر بود. 🔹 آنچه كه طلبه را بالا ميبرد، تزكيه ميكند و معراج طلبه ميشود، عرفان نظرى نيست؛ اگرچه عرفان نظرى هم ممكن است كمكهائى بكند. بايد اين عرفان عملى را، اين حالت سلوك را توى طلبه راه انداخت. ما همت كنيم، طلبه را اهل نماز شب كنيم؛ اين خيلى كمك ميكند. برنامه‏ريزى ك نيد كه از ميان پنجاه هزار طلبه‏ى حوزه‏ى قم - حالا با حذف يك عده خيلى پائين‏ترها و يك عده خيلى پيرترها - اقلاً سى هزارتاشان هر شب نماز شب بخوانند. اگر اين شد، به نظر من حوزه از جهت اخلاقى راه مى‏افتد. بنابراين لازم است نظام جامع در همه‏ى اين زمينه‏ها تهيه شود. 🔸 مشاهده متن کامل: https://mobahesat.ir/23568 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
⚡ متن کامل بیانات منتشر نشده در سفر به شهر قم؛ عرفان نظری و عملی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب 🔸 مقدمه
🖋درگذشته تحلیلی راجع به این مطلب داشتم و حال شاهدی قوی تر ارائه می کنم. دوستان متامِل دقت کنند و در عین اختلاف داشتن بلحاظ فکری در این زمینه با رهبری که امری بی عیب است به نظر بنده، سعی نکنند به تبع جریانی در مشهد این مساله را به رهبری ببندند. این کاری غلط است که ما هدف خود را به رهبری بچسبانیم. ولایت پذیری به معنای نفی استقلال فکری نیست. البته آن جریان هم خدوم و خوش فکر است. 🆔 @h_falahati
9.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تحلیل جالب یکی از نفوذی های سپاه! در مصاحبه با راشاتودی! این فرد جرج گالوی است که سابقا نماینده پارلمان انگلیس بوده است. به عقده ای های غرب زده کاری نداریم. ناآگاهان کمی بخوانند تا بینش صحیحی پیدا کنند. 🆔 @h_falahati
بلینکن: در مورد اقدامات مخرب ایران نگرانیم 🔹وزیر خارجه آمریکا: درخصوص اقداماتی از جمله حمایت از تروریسم، برنامه موشک‌های بالیستیک، و اقدام در بازداشت خودسرانه شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکایی توسط ایران نگرانیم. @Farsna 🖋 ، این است که: بیگناهان و مظلومین را به خاک و خون می کشی! به هرکس و کشوری زور می گویی! هرتباه کاری در مقیاس جهانی در کشورت توسط مردم در دایره انسانی صورت می گیرد! تمام نهادها و گروهک های تروریستی را مدیریت می کنی! همه عالم را غارت می کنی، بیشترین تسلیحات را می فروشی، بزرگترین ترانزیت های مواد مخدر را انجام می دهی، در قاچاق انسان، تجارت پورن و جنسی هستی، اعضای انسان ها را به، سرقت می بری سلاح بیولوژیک می سازی و روی هزاران نفر آزمایش می کنی، داروهای ممنوعه تولید می کنی! و صدها جنایت دیگر! ❗️ سپس برای آزاده های عالم ابراز نگرانی می کنی و اقدامات آنها را مخرب، ضد حقوق بشری، تروریستی و غیرقانونی می نامی؟! چرا؟ چون رسانه داری و با رسانه بیشتر مردم جهان را در دهکده خود مانند حیوانات با آورده ای! اف بر آن تحصیل کرده ای که بعنوان اندیشمند این دهکده و گرایش به آنرا ترویج می کند. 🆔 @h_falahati
امام خمینی :   انسان جوان من نمی گویم که تفریج نداشته باشد من عرض نمیکنم همه اش مشغول باشد من عرض میکنم که اوقاتش تقسیم باشد و قسم مهمش برای تحصیل 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
✅ هویت طلبگی، جعلی یا قابل تبیین! نوشتار اول 🔹#هویت_طلبگی اصطلاحی است که سالهای اخیر در حوزه های
✅ هویت طلبگی، جعلی یا قابل تبیین! نوشتار دوم 🔹مساله تبعیت ثابت و متغیر در از تفسیر آن، مساله جدیدی نیست. این مهم از دیرباز مدنظر بزرگان حوزه به مثابه الفبای رایج، ساری و جاری بوده است. بعنوان مثال اخلاقیان حوزه برای بیان برخی افعال و رفتارهای طلاب ابتدا به تبیین هویت طلاب می پرداختند و سپس از برخی رفتارها و سلوک ها انتقاد کرده و یا آنها را ترویج می کردند. آن بزرگان در برابر پاسخ از چرایی برخی آداب و سلوک به اصول ثابت هویت طلبگی که امری تفسیری نزد آنان بود، استناد می کردند. حتی فقهاء، علمای علوم عقلی و سیاسیون حوزه هم همینگونه استدلال می کردند. وقتی به بزرگان نجف در جریان مشروطه گفته می شد که چرا در این امور ورود کردید؟ وقتی به برخی فقهاء گفته می شد چرا در فلان مساله فتوای جهاد، ارتداد و... دادید؟ حتی به عکس وقتی گفته می شد چرا در مقابل استعمار قیام نمی کنید یا عکس العملی ندارید و... همه پاسخ ها حول محور مساله تفسیر هویت صنف روحانیت و طلبگی این افراد دور می زد. 🔹 این مهم عمق بحث را تا سرحد مغز استخوان افراد بلکه تا عمق جان آنها، گوشزد می کند. ثابت و متغیر یک برونداد طبیعی از تفسیر هستی شناسانه طلبگی است. اگر در حوزه را تحصیل، یا تعلیم یا ترویج و یا تبلیغ دانستیم، حوزه ای خواهیم داشت متفاوت از حوزه ای که هویت آن است. لوازم اقامه دین، ثابت و متغیری خواهد داشت، غیر از آنچه تا پیش از انقلاب مورد ادعا بوده است. بسیاری از آنچه برخی طلاب مشغول آن هستند با تلقی تحصیل و آموزش دین سازگار است نه اقامه آن. برخی رویکردها و توصیه های بزرگان حوزه که مورد انتقاد برخی طلاب جوان است نیز در همین مدل تحلیل قابل تبیین است. حتی برخوردهای رسانه های جمعی چه در قالب رسمی آن و چه قالبهای غیررسمی، ناشی از همین تلقی ها می باشد. بعنوان مثال وقتی در کلیپ یا گزارشی، روحانی بزرگواری، در قامت رئیس یک فدراسیون ورزشی، پزشک متخصص جراح، بنای مشهور یک منطقه، کشاورز زحمت کش روستای دور افتاده و یا صاحب هولدینگ کذا نشان داده می شود و از آن بعنوان کاری مطلوب و مستحسَن یاد می گردد، در حقیقت تلقی های رایج از طلبگی نشان داده می شود. این تلقی های اجتماعی، بازخوردی از درون حوزه و حوزویان آن است معنایی نیست که از خارج آن تحمیل شده باشد. 🔹منظور این نیست که این رفتارها بد است یا متناسب شان اجتماعی روحانیِ فرد، نیست و.... نگارنده تبعا به این رفتارها نقد دارد لکن غرض از ذکر این موارد اشتغالاتی بعنوان یک رفتار طلبگی است که با توجه به تفسیر ما از طلبگی شکل میگیرد. حتی بستنی خوردن طلاب، ساندویچ گاز زدن آنها، آمد و شد در محلهایی که زمینه مناسب فرهنگی برای آن تعریف نشده است، کاسکت گذاشتن برروی سر و یا حضور در روی سکوی ورزشگاه فوتبال بعنوان طرفدار، گرچه مصادیق بسیار نازل و کم اهمیتی به نظر می رسد لکن در همین قالب تحلیلی قابل ارائه است. اینکه کدام متناسب و کدام نامتناسب است؟ تعبیر رایج زیّ طلبگی بر کدام صادق می باشد؟ اجتماعی بودن و دوری از آن، کدام است؟ همه و همه یک کبرای کلی دارد که در قالب سوال باید گفت: کدام هویت و کدام تناسب مدنظر است؟ جالب آنکه حتی خط تحول حوزه را نیز می توان و بلکه باید از همین منظر شروع نمود. ما چه هویتی را مطلوب حوزه های شیعه می دانیم؟ پس از آن تصمیم می گیریم که به مدیریت، پذیرش، تربیت و رشد آن در یک کلام به آن دست بزنیم. ادامه دارد 🆔 @h_falahati
ده گفتار، تقوا.mp3
9.47M
بررسی مساله تقوا در آثار شهید مطهری 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید از بن دندان معتقد باشد! وگرنه بدرد جمهوری اسلامی نمیخورد! 🖋 نیایند بگویند فلان فضل را دارد! این اظهار نظر صریح است. 🆔 @h_falahati
🌀 میدان‌داری انقلابی‌نمایان در سایه سکوت مسؤولان حوزه علمیه 📝 روایت‌سازی ناصواب از مواضع حوزه علمیه قم 🔸 از ابتدای کرونا تعدادی قلیل از طلاب بر طبل مخالفت با مطالبات رهبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی و ... کوبیده‌اند و تصریحات متعدد امام خامنه‌ای را یا حمل بر تقیه‌‌ی ایشان یا کانالیزه‌بودن و ... کرده‌اند. این جماعت که علی‌رغم تعداد اندکشان اما با استفاده از رسانه‌های زنجیره‌ای همیشه پرهیاهو و در قامت نمایندگی حوزه علمیه قم ظاهر شده‌اند حتی از برگزاری تجمعات متعدد غیر قانونی و استفاده از سخیف‌ترین ادبیات بر علیه مسؤولین جمهوری اسلامی هیچ فروگذار نبوده‌اند. ♨️ حال قرار است فردا تجمع غیر قانونی دیگری را کنار بیوت مراجع معظم تقلید و ساختمان جامعه مدرسین، با نام «قیام قم» عَلَم کنند؛ تا به افکار عمومی و رسانه‌های داخلی و خارجی ثابت کنند صدای حوزه علمیه قم، صدای مخالفت با واکسیناسیون عمومی و مقابله با آن است. 🔹 همه این روایت‌سازی‌ها در سایه سکوت جامعه مدرسین و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در حال رقم خوردن است و افکار عمومی در مواجهه با صدای پر طنین این جماعت و سکوت مستمر مسؤولین محترم حوزوی کم‌کم به این نتیجه رسیده‌اند که مبادا این سخنان و مواضع، ریشه در ذهنیت و نظر مسؤولین حوزوی دارد و واقعا موضع حوزه علمیه قم، مخالفت با واکسیناسیون عمومی و برگزاری تجمعات غیر قانونی علیه مسؤولین و سیاست‌های نظام است؟! ‼️ متأسفانه انفعال خبرگزاری رسمی حوزه‌های علمیه نیز دست این افراد انقلابی‌نما را برای هرگونه روایت‌سازی از مواضع حوزه علمیه قم نیز بازگذاشته است و عدم واکنش آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه در حال دامن زدن به هنجارشکنی‌های اجتماعی در برابر قوانین نظام سلامت کشور و بالاخص مطالبات امام خامنه‌ای است. ✅ امید است تا دیر نشده است جامعه مدرسین و آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه سراسر کشور هرچه زودتر با اعلام موضعی شفاف و صریح به افکار عمومی ثابت کنند مسیر حوزه‌های علمیه از مسیر عقلانیت و تبعیت از رهبری جدا نیست و تجمعات این افراد هیچ سنخیت و ارتباطی با مواضع حوزه‌های علمیه ندارد. کانال مناهج 🆔 @h_falahati