چند روز قبل از چیستی اولویت در زمان کمبود برق میان خانواده و کارخانجات بزرگ صنعتی، مطالبی را نوشتم. اعتقادم بر اولویت خانواده است و بارها در سخنرانیها هم با ادبیات اقتصادی و هم اجتماعی این اولویت را اثبات کردهام.
اما همزمان لیبرالهای وطنی به تخریب و فحاشی به متن من پرداختند که چه نشستهاید که فلانی شستشوی رخت کودکان توسط مادر خانه را از تولید فولاد برتر میداند. دیگری گفت فلانی آشپزی را به تولید فولاد اولویت میدهد. آنیکی که اتفاقا در ایتا کانالی بزرگ و حزباللهی را اداره میکرد گفت چه آدم نفهمی است. فولاد که زیرساخت صنعتی کشور است را کنار گذاشته و با خانواده مقایسه میکند.
ما که سالهاست با لیبرالها درگیر هستیم البته میدانیم دفاع آنها از فولاد، دفاعشان از فولاد نیست. بلکه بیش از آن، خواهان فروپاشی خانواده هستند. خانوادهای که اساس همه تولیدات بشری است و اقتصادیترین و مولد ترین بخش جامعه بهشمار میرود.
امشب که فیلم سینمایی «داستان توکیو» را دیدم، بر ایدهام استوارتر شدم. این فیلم روایتی است از ژاپن پس از جنگ جهانی. در زمانهای که این کشور در حال صنعتی شدن است. فرزندان برای درسخواندن و کار کردن به شهرهای بزرگ مهاجرت میکنند و والدین در شهرهای کوچک و روستاها میمانند. چیزی شبیه به دهه ۱۳۷۰ ما.
این فیلم در واقع آغاز نامهربانی فرزندان به پدر و مادر را روایت میکند که ناشی از سبک زندگی جدید و صنعتی است. صنعتی که هیچ گاه نتوانست مقوم جریان خانواده باشد و نهایتا منجر شد به بیخانوادگی و بیهویتی عجیبی که در قرن بیست و یکم ژاپن را فراگرفته است. چندی قبل منتشر شد که در این کشور شرکتهایی پدید آمدهاند که برای جشن تولدها و مراسمات خاص، برای افراد، پدر و مادر و خواهر و برادر میفرستند. یعنی افرادی که باید نقش اعضای خانواده را بازی کنند و پول بگیرند. یعنی اولا خانواده را از بین بردهاند و ثانیا در بازار شکل مصنوعی آن را به مردم میفروشند.
ما اگر این شیوه صنعتی سازی که در دهه ۱۳۷۰ در ایران آغاز شده و شدت گرفته را ادامه دهیم، در سالهای آینده، نتیجهای جز ژاپن افسرده امروزی در انتظارمان نیست. باد کاشتن، نتیجهای جز طوفان درو کردن ندارد.
ما به نظام صنعتی مقوم نظام خانواده نیاز داریم. در این نظام صنعتی، جنس مالکیت، سبک تولید، اندازه تولید، نوع کالای تولیدی و دانشی که به تولید تزریق میشود متفاوت از شیوه تولید انبوه صنعتی سرمایهداری است.
جامعه ما ادراکی از این شیوه ندارد و با توجه به افسانههایی که توسط غربگرایان برایش روایت شده است، همچون فردی تشنه در بیابان، سراب پیشرفت صنعتی سرمایهداری را در کارخانجات بزرگ صنعتی و ذیل نظام کارگر و کارفرمایی دنبال میکند. این آگاهی هر چه دیرتر حاصل شود، زمان برای جبران کمتر خواهد شد. اگر اساس خانواده و ولایت از هم بگسلد، جبران رشتههای اخوت و بنوت و ابوت، به راحتی میسر نیست و نسلهای متعددی نابود میشود تا این خیط ولایت بازیابی شود.
پس باید سرعت عمل داشت در تغییر شیوه تولید. باید مراقبت کرد از رشتههای ولایت بین مردم و باید به سرعت صنعت مقوم نظام خانواده را معرفی کرد.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
#غربگرایان
#تحلیلاجتماعی
🆔 @h_falahati
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از جمعه سیاه ایران چه میدانید؟
🔻روایتی از کشتار مردم در میدان ژاله تهران در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷
🔹تیر خلاصی به رژیم ۲۵۰۰ ساله پادشاهی در ایران
#قیام_۱۷_شهریور
🆔 @h_falahati
🔻 استاد دوقطبیسازی در جهان
▫️ حضرت امام خمینی نفسه الزکیه ابردوقطبیساز عالم معاصر بود.
▫️ در کوران دوقطبیهای کاذب، صادقترین دوقطبیهای قرن را او بالا آورد:
▫️ اسلام ناب محمدی / اسلام آمریکایی
▫️ اسلام پابرهنهها / اسلام مرفهین بیدرد...
#امام_خمینی
احوال حوزه
#مکتبامامره
🆔 @h_falahati
کسب قدرت اقناع توده مردم به جای سرکوب حزباللهیها!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در سالهای اخیر برخی جریانهای وابسته به هسته سخت ثروت و قدرت در داخل کشور با تمامیتخواهی به دنبال قبضه کردن تمام امکانات و کرسیهای اجرایی بودهاند؛ الحمدلله این رویه و روحیه اختصاص به جریان سیاسی خاص هم ندارد و به سان یک بلای همهگیر تبدیل شده است!
افرادی احساس میکنند باید یک باند قدرتمند را تشکیل دهند و باقی عناصر مؤثر را یکسره در خدمت خود بگیرند و باقی ماجرا!
حزباللهیها و پابرهنهها اما قربانی این تمامیتخواهیاند!
آنها که فقط راه گمنامی و جهاد برای رضای خدا و خدمت به ملت و شهادت را انتخاب کردهاند و به قول #حاج_قاسم عزیز نامزد گلولهها هستند.
اما از منظر باندهای وابسته به حلقههای سخت ثروت و قدرت، به واقع گناه حزباللهیها چیست؟
جرمشان آن است که در چارچوبهای رایج اهل دنیا نمیگنجند!
آنها فقط و فقط با فرمان رهبرشان حرکت میکنند یا از اقدام دست بر می دارند.
همین!
برخی عناصر سیاسی اما می خواهند بر حزباللهیها حکمرانی مطلقه داشته باشند.
آنان را پادوی قدرتگیری باند و دسته و جناح و حزب خود میخواهند و نمیدانم چرا نمیفهمند که حزباللهی _که عمر خویش را فقط با خدا معامله کرده_ هرگز پادوی این و آن نمیشود و فقط گوشش به دهان رهبر و بس.
بعضی از این عزیزان اهل سیاست و قدرت، که گاه شدیدا تازه به دوران رسیده هم هستند، وقتی خود را در سواری گرفتن از حزباللهیها ناکام میبینند، شروع میکنند به تخریب و طعنه و تهاجم!
از افراطی و داعشی گرفته تا خوارجی و متحجر! همه آنچه که به زبان شان میآید و دشمن سالها آرزو داشته به حزبالهیها نثار کند را اینها در لباس خودی نثار جریان انقلابی فداکار و بیادعا میکنند!
حزباللهیها عصمت ندارند که! حتما در کارشان و کنشگری شان اشکال و ایراد هم هست. خصوصا که اصلا در یک سطح نیستند. اما اولین فرصتی که ثابت شود اشتباه کردهاند، برمیگردند و جبران میکنند.
اما آنها که به حزباللهیها برچسب میزنند و مدام زبان دشمن در کام میگیرند، بیچارهها نمیدانند که با این بازیها و لفاظیها، فقط خودشان و باندشان متهم میشوند به اینکه کاسهای زیر نیمکاسه دارند که همیشه به طرف مخالفان و منافقان غش میکنند!
برخی از این جماعت البته گاهی لباس حزباللهیها را هم میپوشند و تریبون و پرچم جریان انقلابی را هم موقتا غصب میکنند اما دیر زمانی نخواهد گذشت که ماهیت واقعی شان افشا میشود؛ زیرا حزباللهی واقعی اهل تخریب مجاهدان با سابقه و خدوم و مخلص نظام و رهبری نیست. اهل آن نیست که سلیقه و تشخیص سطحی و شخصی اش را ملاک قطببندی فکری_سیاسی قرار دهد! اهل آن نیست که برای کسب کرسی قدرت بر صورت برادر مؤمن خود پنجه درکشد! اهل آن نیست که مخالفش را حذف کند.
اهل خیرخواهی ست. اهل چنگ زدن به آرمانهاست و مبانی را ملاک قطببندی قرار میدهد. واقعبین است و میداند انقلابیگری امری تشکیکی است و همه در یک درجه از انقلابیگری نیستند. به تدریجی بودن تغییرات مثبت در بدنه جامعه باور دارد و برایش خون دل میخورد و برنامهریزی بلندمدت میکند. از خطر سقوط فرهنگ و سیاست و اقتصاد و اجتماع شب و روز نمیشناسد و همیشه نا آرام و پیگیر است...
آری! حزباللهی اینچنین است...
جریانهای وابسته به قدرت و ثروت در هر لباس و جایگاهی که هستند، به جای سرکوب حزبالهیها باید راه اقناع توده مردم را یاد بگیرند. البته مردم با شعار و شوآف دنبال کسی راه نمیافتند؛ راه نفوذ به قلوب توده ملت، صداقت و زهد و پرهیزگاری از قدرتطلبیست.
آنها تا وقتی نتوانند مردم را قانع کنند، ره به جایی نخواهند برد و حتما باید تابحال متوجه شده باشند که حزباللهیها پله کسب کرسی قدرت برای هیچ باند و جناح و حلقهای نیستند، آنها گوش به فرمان رهبرشان هستند برای نقشآفرینی دائمی در میدان مجاهدت و خدمت به ملت.
دو نمونه از حزباللهی واقعی اگر بخواهید؛ حاج قاسم و علامه مصباح را باید نام برد. یکی در میدان جهاد نظامی همچون مالک اشتر تا پای جان برای آرمانهای انقلاب اسلامی و خدمت به ملت شمشیر زد و جانش را تقدیم کرد به نشانه صداقت در انقلابیگری اش!
و دیگری در میدان جهاد فکری همچون عمار به دل توطئه و فتنه زد برای برافراشتن پرچم هدایت و بصیرت و در این مسیر مقدس آبرویش را کف دست گذاشت که نشانه روشنی است از اوج صداقت در انقلابیگریاش!
حالا در این روزهای پرهیاهو و پرحادثه؛ این راه همچنان ادامه دارد....
ماشالله حزبالله
۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳
@rozaneebefarda
@h_falahati
آینده انقلاب اسلامی ٢.mp3
15.99M
بازخوانی اندیشه های #شهید_مطهری
سلسه جلسات #مبانی_نظری_انقلاب
کتاب #آینده_انقلاب_اسلامی
اسلام، انقلاب و آزادی عقیده و تفکر
تفاوت عقیده و تفکر
آزادی مطلوب در اسلام
#جلسه_دوم
🆔 @h_falahati
بازگشت اصحاب فتنه به کرسیهای اجرایی!
از حوادث تلخ این روزها
بازگشت فعالان فتنه به کرسیهای قدرت و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
چه فتنهگران سال ۸۸ و چه فتنهگران سال ۱۴۰۱!
گرچه هنوز به صورت سونامی فراگیر درنیامده اما اگر علاج بهنگام نشود، در تمام سطوح مدیریتی عناصر رادیکال اختیار امور را به دست خواهند گرفت! با تعارف و سهلانگاری و جملههای قشنگ قشنگ و تیترهای رنگ و وارنگ هم چیزی عوض نمی شود!
کسی با استفاده از طیفهای فکری و سیاسی متفاوت و مختلف مخالف نیست
موضوع آن است که
اگر واقعا کسانی در مورد #اصل_نظام تردید دارند و یا با مقولات اساسی مانند دین و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، مخالف اند
کدام عقلی میگوید اینها صلاحیت تصدی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را دارند؟!
کجای دنیا به چنین افرادی مسئولیت اجرایی راهبردی و حساس را میسپارند؟
اینها چه بر سر مردم و آرمانهای نظام خواهند آورد؟!
معلوم نیست چگونه و چه وقت باید نسبت به این وضع اقدامی صورت گیرد
اما تدبیر فوری در این مقوله مهم ضرورت دارد.
یادمان نرفته وقتی در دولت روحانی برخی از اصحاب فتنه۸۸ بر کرسی مسئولیت تکیه زدند
چه فجایعی رقم خورد...
نمایندگان و ریاست محترم مجلس انقلابی در این جهت به وظایف نظارتی خود باید به نحو حداکثری عمل نمایند وگرنه فردا که این جماعت مسلط شدند، برای خطبههای آتشین سیاسی خیلی دیر است...
روزنه
🖋 داستان وفاق و منادیان و طرفداران آن و حتی آن افرادی که تحت عنوان نفی دوقطبی یا عقلانیت و مبارزه با تحجر به این جریان دامن میزنند از عبرتهای آینده خواهند شد!
فردا نیایند و خود را بصیر و عمار بخوانند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ترس، نتیجهی بزرگنمایی دشمن در عرصهی نظامی
🔹️ گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ضعف و انزوا، نتیجهی بزرگنمایی دشمن در عرصهی سیاسی
🔹️ گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴
💻 Farsi.khamenei.ir
🔻انقلابیهایی که استحاله شدند:
تحجّر ما، یا تجدّد آنها؟!
🖊مهدی جمشیدی
۱. برخی میگویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را از استاد مطهری آموختهام و میدانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن میگوییم. این «مفاهیم» را نمیتوان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسبها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بیدرنگ تعبیر برچسب را به کار میبرند تا «سنخبندی» نشوند و در «بیمکانی» و «بیموقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. میخواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگریهای ثابتشده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژلهای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاینرو، او میتواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظارهگر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. بههرحال، تردیدی در میان نیست که تبیینهای علوم انسانی، خواهناخواه، برآمده از مفهومسازیها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهومسازیهاست.
۲. من با بخشهای دگرگونشدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شدهایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچیک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمیتابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیلدادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پارهای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاحطلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاینرو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکالها و مناقشههایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاحطلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. برایناساس، مشاهده میکنید که مناظرهها و مواجهههای این بخش استحالهشده از جریان انقلابی با جریان اصلاحطلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمیانجامد و این دو در بسیاری از زمینهها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاحطلبی، همچنان بر بنیانهای فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شدهاند.
۳. بزرگترین مسألهای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالیکه بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحیشده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و میخواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاحطلبی که از مدّتها قبل، تحرّکات رسانهای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دینداری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که میخواهد با ذهنشوییِ رسانهای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین میشود. در هر زمینهای میتوان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد میانگارند، تصوّری از واقعیّتهای جنگ شناختی و روایتی و رسانهای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بیپروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار میکند.
🖋 دیگر بر این منطقم که برخی به طعن برخی به کین و البته قلیلی به مدارا برآنند که نگویید!
رهاکنید!
یک نقدی و نهایتا نقصی بوده!
چرا ادامه میدهید؟
حاشا که برخی سخنان و مواضع را در هنگامههای مهم تاریخساز فراموش کنیم!
دوباره بخوانید مساله مهم است
🆔 @h_falahati
چرا عملیات مسلحانه راننده اردنی اهمیت دارد ؟
علیرضا تقوی نیا
1️⃣ مرز اردن ، امن ترین مرز زمینی برای صهیونیست ها بود که بخش قابل توجهی از نیازهای خود را از طریق آن تامین می کردند.
همچنین کریدوری که کشورهای خائن عربی (امارات و سعودی) ایجاد کرده بودند و بخشی از نیازهای اسرائیل را تامین می کردند ، از اردن می گذرد.
به صراحت می توان گفت عملیات امروز این نقطه قوت اسرائیل را تبدیل به یک معضل کرد و میتواند الهام بخش دیگر افراد باشد.
2️⃣ بیش از ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی هستند و آمادگی کامل دارند تا با اسرائیل مبارزه کنند و چالش جدید و خطرناکی برای صهیونیست ها باشند ؛ البته مواضع خائنانه پادشاهی انگلیس زاده هاشمی و قدرت بالای سرویس امنیتی آن ، تا حد زیادی باعث کنترل فلسطینی ها شده است ولی عملیات موفق امروز و بازتاب های آن نشان می دهد که جامعه اردن ( حتی غیر فلسطینی ها) به نقطه جوش رسیده است .
3️⃣ عامل عملیات امروز یک فلسطینی الاصل نبود بلکه یک فرد اردنی بود؛ در واقع می توان گفت عملیات شهادت طلبانه امروز نمادی از نارضایتی شدید و غیر قابل تحمل امت اسلام نسبت به جنایات صهیونیست هاست؛اسرائیلی ها باید بدانند اینگونه نخواهد بود که در پاسخ به ددمنشی های این رژیم تنها تظاهرات در سطح ملت های جهان و دنیای اسلام صورت بگیرد و ممکن است شرایطی به وجود بیاید که هیچ اسرائیلی در جهان دارای امنیت نباشد.
4️⃣ بعید است دولت اردن نقشی را که از سوی غرب (حمایت از بقای اسرائیل) بدو تفویض شده نادیده بگیرد و با مقاومت همراهی کند و به همین دلیل احتمال اصطکاک جامعه و حاکمیت در این پادشاهی وجود دارد.
5️⃣ این عملیات از طریق یک تپانچه کمری با کالیبر ۹ میلی متری صورت گرفت که عامل شهادت طلب در کامیون خود پنهان کرده بود.
سوال مهم اینست که با توجه به جو بسیار امنیتی و اشراف بالای دستگاه استخبارات اردن، چگونه این فرد به اسلحه دست پیدا کرده است ؟
📌 در پایان باید گفت شاید اردن جبهه ای جدید علیه صهیونیست ها شود اما نه به صورت نظامی، بلکه صرفا امنیتی.
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جشن و سرور مردم اردن برای عملیات گذرگاه الکرامه
🔹مردم اردن عملیات قهرمانانه امروز در گذرگاه الکرامه که به هلاکت سه نیروی امنیتی اسرائیلی منجر شد را در امان جشن گرفتند.
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشان دادن «شهدا» به عنوان ایستادگان در برابر جنگ روانی دشمن
🔹گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد.
@TasnimNews
🖋 شهدا ایستادند!
آنها این مقاومت را آموزش دادند!
باید این واقعیت را نشر داد!
باید این واقعیت را گفت و خسته نشد!
🆔 @h_falahati