eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
4.4هزار ویدیو
246 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابتکار جالب دکتر پیروز برای افشای منطق غلط "حجاب اختیاری" حتی اگر حداقل حجاب برای ستر عورت را به این برگ انجیر بزرگ تقلیل دهیم، عده ای مقابل آن از برگ انجیر کوچکتر استفاده میکنند! امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
❇️ چرا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؟ 🖋 محمدحسین علی‌اکبر یکم. فضای مجازی، جهانی است که به دست بشر جدید آفریده شده است. دوم. همانطور که ما با بدن جسمانی در عالم مادّه و با بدن برزخی و مثالی در عالم برزخ حاضر می‌شویم؛ با ایجاد حساب کاربری در اعلام حضور می‌کنیم در واقع اکانت‌های ما در حکم ما در ساحت دنیای مجازی است. و چه بدانیم و چه ندانیم شهروند مجازی و رسمی جهان مجازی به شمار می‌آییم. سوم. در استعمارگران به جای غصب سرزمین‌ها به موازات هر کشور، سرزمین مجازی به وجود آورده و از طریق آن، مالکیت و اداره منابع انسانی و طبیعی آن کشور را به عهده می‌گیرند. 🔻 به این مثال ساده توجه کنید: تاکسیرانی، یک سازمان عریض و طویل است که در هر استان، ساختمان و کارمند و خَدَم و کارگر و سیاستگذاری و قانون و مادّه و تبصره و ... دارد؛ امّا اسنپ با یک نرم‌افزار، مدیریت حمل و نقل را از دست تاکسیرانی خارج می‌کند. به همین سادگی. ♨️ برخلاف تصور رایج، پیام‌رسانها و در کل، رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به وجود نیامده‌اند؛ بلکه کانونهای ثروت و قدرت -یا همان استکبار جهانی- از طریق رسانه‌ها را به دست گرفته و به تبع آن به رفتارها جهت می‌دهند تا جوامع، در راستای اهداف آنها قدم بردارند. چهارم. بنابراین که با برعهده گرفتن خاک و سخت افزار ایران سعی دارد در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و ... انقلابی به وجود آورد اگر در برابر دشمن که در حال تصاحب حاکمیت مجازی ایران است چاره ای نکند فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و در نهایت، حاکمیت واقعی خود را دست خواهد داد. ♨️ از این رو برای جلوگیری از و حقیقی شدن ایران باید حاکمیت و مالکیت مجازی را از آنِ خود کند. ✅ لذا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. تنبیه الامة 🆔 @h_falahati
تذکّر: ۱. رهبر انقلاب، استاد مطهری را "مبناسازِ نظام جمهوری اسلامی" دانست و استاد مصباح را "عقبۀ نظریِ نظام جمهوری اسلامی"، ولی گویا ما به "حداقل‌ها" بسنده کرده‌ایم و این و آن را "بزرگ" و "متفکّر" و "اندیشمند" انگاشته‌ایم. ۲. نباید ساحت اندیشه و معرفت را گرفتار آفت "سطحی‌نگری" و "زردگویی" و "همه‌چیزدانی" و "استادسازی" کنیم، و از "سرچشمه‌های اصیل و اوّلیّه"، دور افتیم. "آب زلال" را باید در "سرچشمه" طلب کرد و نه در پایین‌دست. پایین‌تر که بیایید، خبری از آب زلال نخواهد بود. ۳. همگان، حقّ اظهارنظر دارند، امّا فقط عدّۀ بسیار اندکی، صلاحیّت "پرچم‌داریِ جبهۀ فکریِ انقلاب" را دارند. اگر افراد در "حد" خودشان نبینیم و تصویرهای افسانه‌ای و تخیّلی از آنها بسازیم، شأن و منزلت جبهۀ فکریِ انقلاب را فروکاهیده‌ایم. ۴. اگر جز این بود، این‌همه "فتنه‌انگیزی" و "قباحت" و "خباثت" و "خیانتِ" یک شوت‌زنِ اشرافی را به "خطا" تقلیل نمی‌دانند و آن‌گاه به‌خطا، خویش را منصف و حقّ‌گو معرفی نمی‌کردند. خصوصیّتِ جهلِ مرکّب، همین است. ۵. دوران زردگویی و همه‌چیز‌دانی به سر رسیده است. نیروهای نسلِ سوّمی در جبهۀ فکریِ انقلاب، "تقسیم‌کار" کرده‎‌اند و "عملیّات‌های خاص" انجام می‌دهند و "تک‌تیرانداز" هستند. اینان قدردان "بزرگان" و "پیشگامان" هستند و نسجیده و ناپخته دربارۀ آنها قضاوت نمی‌کنند. ۶. "مرزبندی‌" به معنی "نفرّت‌پراکنی" نیست... "علی کریمی" در عرض "حسن عباسی" نیست... "فوتبال"، مهم‌تر از "حقایق اسلامی و انقلابی" نیست... "تشخیص غلط"، حاکی از "بیان حقّ" نیست... دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
🔰 سنجش دین‌داری ایرانیان 🔸ما در سنجش دین‌داری مدل‌هایی که نوعاً به کار می‌بریم مدل‌هایی هستند که جامعه‌شناسان در حوزه علوم اجتماعی در قلمرو جامعه‌شناسی دین به کار برده‌اند و رویکردهای نظری این جامعه‌شناسان رویکردهای مدرن است. آنان وقتی به سنجش دین‌داری می‌پردازند با معنا و نوعی از دین و دین‌داری مواجه هستند که در جهان غرب مطرح بوده که این معنا و مدل بیشتر نگاه فردی به دین دارد و در حوزه زندگی شخصی و فردی دین را می‌بینند. پرسش‌ها و سنجه‌ها هم ناظر به همین مسائل است و نه بیشتر. در ایران هم اغلب از همین سنجه‌ها در سطح و لایه گرایش‌ها و عقاید و گاه هم در سطح مناسک با مقداری تعدیل‌ استفاده می‌شود. ما پیمایش‌هایی را از دهه ۵۰ نسبت‌به وضعیت دین‌داری ایرانیان داشته و داریم. این پیمایش‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که در هیچ زمانی در همان سطوح عقیدتی و مناسکی، وضعیت دین و دین‌داری در ایران روبه افول نبوده و در سال‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، دائماً حالت فزاینده‌ای داشته است. یعنی اگر کسی بخواهد ادعا کند که دین وضعیت روبه افولی داشته، هیچ تحلیل و پژوهش میدانی آن را حتی در سطح فردی تأیید نمی‌کند. 🔸مسئله این است که ما در سنجش دین و دین‌داری ایرانیان باید ناظر به معنایی از دین که در ایران وجود دارد یعنی اسلام، تشیع و مانند آن پژوهش کرده و از این زاویه، ابعاد اجتماعی، فرهنگی و تاریخی دین را هم بررسی کنیم. انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در دین‌داری ایرانیان بود که به‌نوعی منشأ تغییرات و تحولات در جهان اسلام، بلکه فراتر از جهان اسلام، در سطح کشورهای غیراسلامی هم شد. این مسئله آن‌قدر تأثیرگذار بود که نظریه‌پردازان جامعه‌شناسی دین را که مستقیماً به این مسئله می‌پرداختند یا نظریه‌پردازان دیگری که در شاخه‌های دیگر متمرکز بودند را به‌نحوی متوجه خود کرده است؛ نظریات آن‌ها را به چالش کشانده و منشأ پدیدآمدن نظریات جدیدی شده است. نوعاً کسانی هم که در جهان غرب به فرهنگ و حوزه دین و دین‌داری توجهی داشتند، دین را یک فرآیند روبه‌رشد و درتقابل با توسعه مدرن دانسته‌اند. 🔸رویکرد دینی به‌عنوان یک پدیده شخصی و فردی در جهان سکولار لحاظ می‌شد و در آنجا رو به افول بود اما در پایان قرن بیستم، نقطه عطفی به نام انقلاب اسلامی ابتدا در جهان اسلام و در ایران مشاهده شد و مقاومتی سیاسی و اجتماعی در سطح ملی ایجاد کرد. پدیده‌ای که در چارچوب مفاهیم مدرن و غربی نبود؛ یعنی یک حرکت سیاسی بود و هویت دینی هم داشت. انقلاب حضور دین را در عرصه‌‌ای فراتر از زندگی شخصی و قلمرو مناسکی در زندگی عمومی نشان داد. همچنین کاملاً نشان داد که دین در عرصه سیاسی رسوخ دارد. طی قرن بیستم، حرکت‌های سیاسی‌ای که در کشورهای غیرغربی انجام می‌شد، مدل خود را در مفاهیم سیاسی مدرن سکولار و غیردینی، مثل ناسیونالیسم، سوسیالیسم و مانند این‌ها جست‌وجو می‌کردند اما انقلاب اسلامی پدیده جدیدی بود که رخ داد و بعد هم به‌سرعت امواج خود را در کشورهای مختلف و ازجمله در آمریکای لاتین منتشر کرد که به تبع آن بحث الهیات رهایی‌بخش مطرح شد. این سطحی از دین‌داری است که قبل از انقلاب اسلامی ایران وجود نداشت؛ یعنی انقلاب یک نقطه عطف بود که اگر بخواهید آمار پیش و پس از انقلاب را بسنجید، می‌توانید بگویید فراز و فرود وجود داشته است. 🔸ما با سطحی از دین و دین‌داری مواجه هستیم که باید در تعاملات و ساختارهای قدرت اجتماعی، منطقه‌ای و جهانی به آن پرداخت و آن را مدنظر قرار داد. این مسئله ابتدا چندان به چشم مخاطبان این جریان دینی اجتماعی و سیاسی نمی‌آمد. اصلاً فکر نمی‌کردند که این یک واقعیت زنده و قابل تداوم است. این جریان چیزی در حاشیه رقابت‌های شرق و غرب بود اما ناباورانه دیدند تداوم پیدا کرد، موج ساخت، نوع رفتار و مواجهات سیاسی منطقه‌ای قدرت‌های جهانی را به‌گونه‌ای تحت‌تأثیر قرار داد و جهان سکولاری که به هیچ وجه هویت اجتماعی و سیاسی دین را به رسمیت نمی‌شناخت، ناگزیر شد در رقابت با این جریان دینی ایران و جهان اسلام بدل‌های دینی درست کند. این موضوع اصلاً سابقه نداشت. براین اساس گروه‌های سلفی تندرو و بعد داعش به وجود آمد. این‌ها پدیده‌های جدیدی بودند که درتقابل با دین در عرصه سیاسی و با مفاهیم دینی شکل گرفتند. 🔸در اینجا برای سنجش موضوع به مفاهیم و شاخص‌های مربوط‌به مسئله احتیاج داریم. امام رحمةالله‌علیه با احساس اینکه این‌طور تقابل‌ها و حضور سیاسی دین در سطح کلان مطرح می‌شود، مفاهیم اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را به‌کار برد که به دو نوع دین‌داری حاضر در منطقه اشاره داشت. 👈متن تفصیلی گفتگو در سایت استاد پارسانیا 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰 سنجش دین‌داری ایرانیان 🔸ما در سنجش دین‌داری مدل‌هایی که نوعاً به کار می‌بریم مدل‌هایی هستند که جا
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆دوستان علاقه مند به جامعه شناسی و تحلیلی های اجتماعی حتما مطالعه کنید.
🌸 ماه ربیع الاول، بهار زندگی است... 🆔 @h_falahati
به نظرم رئیس سازمان که فردی حزب‌اللهی است کمی توجه کند به این جنس سخنان! کمی دیر شده است! خسته شدیم از این لمپنیسم در سیمای انقلاب! 🆔 @h_falahati
فراجا: اجازه جولان به دشمن نمی‌دهیم بیانیه فرماندهی انتظامی کشور: 🔹امروز دشمنان ایران و عده‌ای آشوبگر به دنبال برهم زدن نظم، امنیت و آسایش ملت ایران هستند این در حالی است که توطئه های شیطانی آن‌ها در برابر اتحاد نیروهای مسلح و انسجام، وحدت و هوشیاری ملت ایران که به موقع صف خود را از اغتشاشگران و آشوبگران جدا کردند، ناکام مانده است. 🔹فرماندهی انتظامی کشور به پشتوانه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج و ملتی انقلابی و شهیدپرور و غیور که همواره در کنار خادمان خود هستند، اجازه نخواهد داد دشمنان به آسایش و آرامش مردم خدشه ای وارد کنند. 🔹کارکنان انتظامی کشور تا آخرین لحظه در برابر توطئه های معاندان و ضد انقلاب با تمام توان ایستادگی و با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی از مرز تا مرکز برخورد قاطعانه خواهد کرد. @TasnimNews 🖊در این فاجعه اخیر خیلی آزار دیدیم و ناراحتیم! از بی زبانی نیروی انتظامی ناراحتیم! از کم تحرکی رسانه ای این نیرو ناراحتیم! از اینکه نیروی انتظامی کاری می کند که در فضای فقر روایت کژروایت ها شکل بگیرد ناراحتیم! جریان انقلاب حق دارد مدعی باشد! چرا با بی تدبیری در دفاع از خودتان، با بی توجهی به اطلاع رسانی اینقدر به مظلومیت انقلاب دامن می زنید! مهسا امینی اگر دستگیر نمی شد در گوشه ای از مترو! یا روی صندلی پارک! فوت کرده بود! اما مادرش او را پاک تر از زهرای اطهر بخواندش! پدرش او را بی عیب و بدون سابقه بیماری بداند! داییش و پسرخاله او از این جنازه استفاده کردند! کومله طراحی تجزیه را دنبال کرد!! منافقین انتقام از انقلاب گرفتند! و... چون شما زبان ندارید!! 🆔 @h_falahati
شیوخ فتنه گر! باند منتظری! هم صدا با سلطه گران و چپاول گرایان! ما را یاد زهری و شریح می اندازید! 🆔 @h_falahati
گفتگوهای طلبگی 01.05.29.mp3
10.14M
سلسله نشست های هویت طلبگی جلسه پانزدهم 🆔 @h_falahati
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 افشاگری سالومه سیدنیا، مجری شبکه من‌وتو علیه مسیح علی‌نژاد 🔹 سالومه سیدنیا، مجری شبکه من‌وتو از مسیح علی‌نژاد می‌گوید که چگونه با اعتراضات تجارت می‌کند و گریه خود را می‌فروشد 🔹 مسیح صورت‌حساب ۱۰هزار پوندی برای کیوان عباسی [مدیرعامل من‌وتو] فرستاد؛ بخاطر انتشار کلیپ پویا بختیاری 🆔 @rasanewsagency 🖊دلال براندازی؟! چه بگوییم از نوجوانان و جوانانی که به شکلی شستشوی مغزی شده اند که از نظر تربیتی امکان برگشت اینها نیست! 🆔 @h_falahati