eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ ناموس دیگه چیه! شعار زن، زندگی، آزادی! میکروفون را گرفت تا هیجان خودش را خالی کنه و حرف اصلیش را بزنه! وقتی حرف از ناموس زد دید وسط یک عده بی ناموس ایستاده!؟ طرف مقابل ادبیات فرهنگی و انسانی ندارد یک مشت حیوان هستند و شعارشان هم بی ناموسی است! 🆔 @h_falahati
🔺مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است. ⚠️ ما از سرنگونی نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم. جنازه ام را روی مین ها بیاندازید! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ▪️داعشیِ بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه ▪️زن زندگی شهادت، شیرازِ ما تسلیت @Farsna 🖊 اینها هم مردمند. مسوولین به اینها باید پاسخگو باشند رسانه ها اینها را نمی بینند ولی اینها مردمند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم هم خروجی علم انسانی مدرن (غیر دینی) تحلیل دکتر! آرش حیدری از اعتراضات! 🆔 @h_falahati
1401-07-30-OstadBagherZade.mp3
3.27M
💥تحلیل مسائل سیاسی کشور 🎤حجت الاسلام دكتر باقرزاده تحلیل اغتشاشات اخير/ تحليل راهكارهای ارائه شده براي عدم تكرار فتنه 🗓 1401-07-30 🏢نمازخانه موسسه امام خمینی (ره) قم 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار سرلشکر سلامی خطاب به جوانان فریب خورده: شرارت را کنار بگذارید امروز روز پایان اغتشاشات است دیگر به خیابان ها نیایید. 🖊 احسنت! این سخنان سردار دیگر اتمام حجت است! 🆔 @h_falahati
بیانیه سپاه @AsreFori.pdf
664.4K
بیانیه کمی پیچیده و طولانی است ولی برای اولین بار این کار توسط دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رخ داده است. سرفرصت دقیق بخوانید. داده های خوبی دارد. 🆔 @h_falahati
. خبرنگار جای خود؛ سازمان CIA کلّی مستخدم دانه درشت دارد ♦️عباس عبدی (از محکومان پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان در دهه هشتاد)، با تجاهل نوشته است: "این که فکر کنیم پس از سال‌ها کار حرفه‌ای موفق، رفته دوره ببینه که با ارزش خبری آشنا بشود و بعد برود سقز گزارش خبری بدهد، مثل این است که دکترای ریاضی را ببریم تا جدول ضرب یاد بگیره". 🔹چند خبرنگار دون پایه که جای خود دارند. سازمان سیا، نویسندگان، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و هنرمندان شهیر بسیاری را در آمریکا و اروپا به استخدام خود درآورد تا به عنوان افسر ناتوی فرهنگی، نقشه تسخیر فرهنگی کشور ها را به اجرا بگذارند. ♦️اسامی و کارکرد برخی از این اسخدام شدگان، در کتاب مستند پژوهشگر انگلیسی، فرانسیس ساندرس، با عنوان "جنگ سرد فرهنگی: سازمان سیا در عرصه فرهنگ و هنر" و در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. 🔹بر اساس پژوهش خانم ساندرس، "کورد مه یر " رئیس بخش عملیات بین‌المللی سیا و همکار وی " آرتور شلزینگر"، حرکتی را آغاز کردند که به ایجاد شبکه فرهنگی گسترده در سراسر جهان انجامید. بودجه این عملیات در سال ۱۹۵۰، ۳۴ میلیون دلار در سال بود. ♦️سیا در سال ۱۹۵۰ با گردآوردن ۱۰۰ نویسنده مشهور از کشورهای مختلف، كنگره آزادی فرهنگی را در برلین دایر كرد. همچنین، شبكه مطبوعاتي جهان‎شمولي ايجاد كرد كه از ايالات متحده تا لندن، اوگاندا، خاورميانه و امريكاي لاتين گسترش داشت و کمک‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم دریافت می‌کردند. 🔹تعدادی از دانشگاه‏های مشهور آمریكا، مانند كلمبیا، استانفورد، نیویورك و هاروارد، زیر نفوذ سازمان سیا هستند. از جمله کسانی که به خدمت گرفته شدند، كارل پوپر، توماس كوهن، آیزایا برلین، والت ویتمن روستو، ايروينگ کريستول، دانیل بل، ریمون آرون، هانا آرنت، آرتور شلزينگر و سیدنی هوك هستند که در حوزه های مختلف دانشگاهی به عنوان نظریه پرداز معرفی شده اند. ♦️ارنست همینگوی و آنتوان سنت دو اگزوپری دو نویسنده معروف هم، از ماموران و کارشناسان سرویس اطلاعاتی OSS بودند. فیلم مزرعه حیوانات "جرج اورول " با سرمایه سیا تهیه شد. 🔹سیا در سال ۱۹۵۰، با اختصاص ۱۰ میلیون دلار، رادیوی اروپای آزاد را تأسیس کرد که رادیو فردا ادامه آن است. سازمان سیا در دوران جنگ سرد، فقط یک هزار عنوان کتاب را تحت عنوان نام بنگاه‌های فرهنگی و انتشاراتی، در آمریکا منتشر کرده است. ♦️آقای عبدی همچنین خبر دارد که سردبیر فعلی شبکه بدنام سعودی اینترنشنال در لندن، دو دهه قبل، در ایران و در پوشش معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات فعالیت می کرد. ده ها خبرنگار فراری طیف مدعی اصلاح طلبی هم، به اسخدام رادیو فردا، بی بی سی، صدای آمریکا، منوتو و سعودی اینترنشنال درآمده اند. 🔹در جریان فتنه انگیزی اخیر، برخی از خبرنگاران بازداشتی، مطالب آمیخته با دروغ را، به جای ارائه به نشریات خود، در اختیار شبکه های بیگانه قرار می دادند و برای آنها خوراک جنگ روانی تهیه می کردند. سند وطن فروشی، روشن تر از این؟! محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
📮 ⭕️ علیرضا پناهیان، مدیر حوزه علمیه دارالحکمه: 🔹شهادت توام با شکنجه هولناک علی وردی سند عزم تروریست‌ها برای ویران کردن ایران است. 🔹ننگ بر کسانی که ابوموسی اشعری وار هر دو طرف را دعوت به عدم خشونت میکنند درحالی که شاهدند چگونه جوانان مظلوم بسیجی، بدون سلاح برای برقراری امنیت مردم، اینچنین مجروح میشوند و به شهادت میرسند. ▪️پ.ن 🔹بنابر گزارش تسنیم شهید «علی وردی» طی ناآرامی‌های چهارشنبه شب در اکباتان در اثر جراحت شدید ناشی از حمله اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس به شهادت رسید. رصد تحلیل 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از مهسا تا آرمان! ▪️"آرمان امام وردی" طلبه و مربی کانون تربیتی نوجوانان بسیجی، زیر شکنجه عاشقان مهسا، به کما رفت و به شهادت رسید! اما آنهایی که برای تسلیت و دلجویی از خانواده مهسا مسابقه گذاشته بودند یادشان رفت که آرمان هم خانواده دارد و برای دفاع از امنیت و زیر شکنجه به شهادت رسیده است! رسانه‌ها (اعم از خودی و معاند) نشان دادند که ارزش جان انسانها را برابر نمی‌دانند! مقتول اگر متخلف باشد و به مرگ طبیعی بمیرد شایسته تسلیت و دلجویی است اما اگر شهید مدافع امنیت باشد و زیر شکنجه به شهادت رسیده باشد فاقد ارزش خبری است. ▪️ آشوبگران شکنجه اسیر را از اجدادشان آموخته‌اند: از افسران بعثی اردوگاههای اسرا، از عملیات مهندسی مجاهدین، و شکنجه‌گران آمریکایی ابوغریب ▪️ترحم به آشوبگران، ظلم به انسانیت و اهانت به مفهوم ترحم است. وای به حال آن که برای دختران برهنه و ناپاک هند جگرخوار که ۴۰ روز میدان‌دار ناامنی کشور شدند، دلسوزی کند! دخترانی که آرمان را زیر شکنجه کشتند! ▪️دستگاههای اطلاعاتی باید عاملان شکنجه آرمان را یافته و برای اقرار دربرابر رسانه‌ها قرار دهند تا مردم و تاریخ، چهره و ذات گرگهای درنده همیشه طلبکار و میراث‌داران عملیات مهندسی منافقین و دشمنان ایران و ایرانی را بشناسند! در غیر این صورت و در آینده‌ای نزدیک، نظام اسلامی و آرمان، شکنجه‌گر و مهسا و حامیانش، قربانی شکنجه معرفی خواهند شد. ▪️دهه شصت، قهر و غضب انقلابی شهید لاجوردی ، مردم را از شر توحش منافقین نجات داد. آیا دادستانی مانند او پیدا می شود که "ناجی مردم ایران" از شر توحش آشوبگران شکنجه‌گر باشد؟ دکتر کوشکی 🆔 @h_falahati
🔖 بیانیه جمعی از علما و آیات عظام مشهد در محکومیت حادثه تروريستي شاهچراغ شیراز 🆔 @h_falahati
فقط یک اصلاحاتی مقلد بدون اندیشه می تواند شرافت را معنی کند! از نظر آذر منصوری مرگ مهسا امینی یک فاجعه است که نظام بوجود آورده! ولی فاجعه تروریستی شاه چراغ نیاز به بررسی دارد و انگیزه عاملان مشخص نیست!! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دادگاه قاتل شهید کرم پور! اگر فضای مجازی اینقدر روی افراد تأثیرگذار است یا آنقدر افراد سستی در جامعه داریم که گوشی موبایل مانند مواد روانگردان یا اسلحه بروی او تاثیرگذار است! زمان بازبینی در این بلبشوی مجازی نرسیده است! چه اتفاقی باید بیافتد که مجلس به تحرک واداشته شود! چه زمانی این افرادی که با لیست‌های منسوب به انقلابی گری و اصول گرایی وارد مجلس شدند، دست از تعارض منافع انتخاباتی برمی دارند! این فتنه درس بزرگی به افراد انقلابی هیجان مدار داد تا بدانند به هرکسی صرفا بخاطر انقلابی حرف زدن اعتماد نکند و لیست سازی های بی خاصیت را انقلابی نپندارد. آسیب این افراد بی هویت از لولوهای اصلاح طلب بیشتر نباشد کمتر نیست. 🆔 @h_falahati
. ♻️ روزنامه‌نگاری، نه جرم است نه ممنوع ولی جاسوسی و وطن فروشی چرا 🔰 حمید رسایی: نه روزنامه‌نگاری جرم است و نه مطبوعات را تعطیل کنید فقط جاسوسی و وطن فروشی را کنار بگذارید. روزی در باره شیادی به نام علی‌نژاد و بقیه مزدوران و جاسوسانی که دور تا دور مردی با عبای شکلاتی حلقه زده بودند و برایش آواز می‌خواندند و... هم همینطور تیتر می‌زدید. 🔺حمید رسایی🔻 🆔 @h_falahati
🔰 تاریخ هرگز رفتارهای غلط این روزهای پر آشوب را فراموش نخواهد کرد! 🔹 کسانی از درون و داخل جامعه با ادعای فرهیختگی، سیاستمداری، هوشمندی و احیاناً دلسوزی نسبت به کشور و نظام و همچنین با ادعای اینکه در درون چارچوب نظام تنفس می‌کنند آتش تهیه و در شورش کور و بی آرمان می‌ریزند و با بیانیه‌ای شتابزده به تصور اینکه می‌توانند به دولت مستقر ضربه بزنند و چه بسا برخی در عمق وجود خود به دنبال ضربه زدن به اساس نظام باشند، اقدام می‌کنند. 🔸 عده‌ای نیز در گوشه‌ای به امید واهی، در یک جامعه با فرهنگ و پر پیشینه و متمدن آن هم در بستر نظام نورانی اقدام به رفتارهای هنجارشکنانه و فحاشی می‌کنند؛ اینان نه سیاسی هستند و نه انقلابی! حتی نمی‌دانند ضد انقلاب هستند یا نیستند بر همین اساس با ادبیات دور از شأن ضمایر خود را ابراز می‌کنند و کنش و واکنش‌هایی از خود بروز می‌دهند. 🔹 کسانی که خطا کردند چنین رفتار زشتی را مرتکب شدند و با عجله و شتابزدگی بیانیه دادند و نظام و نیروی امنیتی را متهم کردند جبران کنند؛ هیچکدام از آنها صدایشان در نیامد و بیانیه‌ای صادر نکردند که بگویند ما اشتباه کردیم زیرا نگران رأی خودشان بودند. آنان وقتی فاجعه‌ای مانند فاجعه تروریستی شیراز رخ داد بیانیه‌ای ملایم صادر کردند و گفتند کارهای خشونت بار خوب نیست و از این کارها انجام ندهید؛ احتمالاً منظورشان این است که با اسلحه مردم را نکشید و تنها با کتک بکشید. آیا در این چهل روز که شما به این آتش دامن زدید هیچ خشونتی از طرف کسانی که خیابان‌ها را به آتش کشیدند صورت نگرفت؟ 🔺 علی اکبر رشاد، ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ 🆔 @h_falahati
از مرجعیت فقاهتی تا مرجعیت رسانه‌ای! 🔻🔻🔻 نهاد مرجعیت در تاریخ تشیع به مثابه تیجان است؛ نماد اقتدار و کانون تمرکز قدرت معنوی و اجتماعی عالمان شیعی است تا در مقابل جائران و طواغیت عالم، پشتیبان توده مظلوم و مستضعف باشد. مرجعیت ریاستی دینی است که به سنت اصیل حوزوی، کسانی که در مظان‌ش قرار می‌گیرند از آن می گریزند و دیگران را بر خویش ترجیح می دهند و همین خود بزرگ‌ترین نشانه است بر آنکه در این وادی، رنگی از قدرت‌طلبی و دنیاگرایی و هر آنچه رنگ تعلق پذیرد، نیست! مرجعیت شیعه امریست چارچوب‌مند و اصولی؛ متصدی امر مرجعیت گرچه متکفل تفسیر و ترویج و تحقق دین مبین است اما خود به نحو تمام عیار باید در چارچوب شریعت و اخلاق و معنویت باشد. اگر لحظه‌ای با ذات اقدس الهی اتصال‌ش قطع شود، لحظه سقوطش فرا رسیده است.... اکنون اما با مواجهیم که بجای حرکت در چارچوب‌های اصیل مرجعیت فقاهتی و سنتی، به سان ، به وادی ناکجاآباد قدم گذاشته‌اند! در هر امر اجتماعی و سیاسی و حتی مذهبی صرف، آنچنان موضع عوام‌پسند و بی‌ضابطه از خود بروز می‌دهند که تاریخ تشیع به تعجب وا می‌ماند! دعوت به خود، تمهید حداکثری مقدمات برای تصدی مرجعیت برای خود، سرکوب و منکوب کردن مخالفان دلسوز که آنان را به حفظ اصالت‌های حوزوی فرامی‌خوانند، نرخ رایج در بازار مکاره این جماعت است! این اکنون از خطری بالقوه به خطری بالفعل برای آینده حوزه و روحانیت و مرجعیت بدل شده‌اند! اینان گاه بدون انتشار حتی یک برگ مطلب علمی (ولو تقریرات اساتیدشان باشد) دعوی مرجعیت کرده‌اند، هیبت آیت‌اللهی بهم زده‌اند و از موضع بالا همگان، حتی بزرگان و حتی رهبری معظم مان را درس می‌دهند که چگونه با مردم مشی کنند! اسمش را هم می‌گذارند نصیحت ائمه مؤمنین! برخی از ایشان اغتشاش‌گران و آشوب‌طلبان و هتاکان داعشی مسلک به نوامیس شیعه و اماکن مقدس و قاتلین جان مردم را در کنار روحانیون مجاهد و مدافعان امنیت قرار می‌دهند و بر آنان نام می‌گذارند که باید برای شان پدری کرد! یا للعجب! انسان یاد پدری کردن آن مرجع خلع ید شده که می‌خواست برای کودتاچیان پدری کند می‌افتد! و یاد آن آقا که کمیته عفو تشکیل داد برای رهاسازي جانیان عضو فرقه منافقین که موجب شد یک پنجم کشته‌شده‌های مرصاد از همان آزادشدگان عفو بی‌ظابطه آن آقا باشد! همچنین یاد می‌افتیم که (منافقین) را یک روز خوانده بود و دو سال پس از آغاز شورش مسلحانه و اقدامات تشکیلاتی تروریستی شان، آنان را در کتاب همسنگ شهدای دفاع مقدس قرار داده بود که به زعم او در راه آرمان مقدس شان کشته می‌شوند! عاقبت رسانه‌زدگی و عوام‌زدگی روحانیت، بدعاقبتی است؛ اعاذناالله من شرور انفسنا. کانال روزنه 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاری که این فیلم با ذهن ما می‌کند شبیه کاری است که فضای مجازی با ذهن برخی از مردم می‌کند! شب ها نظام سقوط می کنند!! 🆔 @h_falahati
جناب رئیس دانشگاه دانشجو موقع ثبت نام تعهد می‌دهد به قوانین پایبند باشد. وقتی بی‌قانونی کرد شما حراست دارید، کمیته‌ انضباطی دارید، حق برخورد دارید، می‌توانید تعلیق از تحصیل کنید. از این ابزار چرا استفاده نمیکنید؟ وقتی رئیس دانشگاه صرفا نخبه‌ای بدون سابقه‌ی اجرایی باشد همین می‌شود حسین دارابی 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
اینم هم خروجی علم انسانی مدرن (غیر دینی) تحلیل دکتر! آرش حیدری از اعتراضات! 🆔 @h_falahati
💠 آیا حقیقت انسان به بدنمندی اوست؟ 💢 استاد پارسانیا ❇️ آیا حقیقت انسان به بدن و بدنمندی اوست یا علاوه بر این، مستغرق در بعد ثابت هم هست؟ اینکه انسان زمان را درک می‌کند و درک زمان دلیل بر این است که لایه ثابت و مجردی هم دارد و آن هم انسان است و بدن هم البته اوست و بخشی از اوست و این وجوه مختلف را هم دارد اما امپریسیسم و حس گرایان، همه واقعیت انسان را در همین بعد محسوس می‌دانند. ❇️ بدن زمانمند و مکانمند است؛ زمان بر بدن می‌گذرد؛ اما شیئی که مستغرق در زمان باشد و همه حقیقتش زمانی باشد؛ درک زمان را نمی‌تواند داشته باشد؛ چون با زمان همه چیزش حرکت می‌کند که اگر اینگونه باشد چطور شما زمان را درک می‌کنید؟ ❇️ فیلسوفان غربی نیز متوجه شده اندکه درک زمان، خودش زمانی است؛ کانت چون واقعیت را به واقعیت محسوس محدود می‌کند می‌گوید: درک زمان و مکان مربوط به عالم واقع نیست و از ذهن انسان است. ❇️ این در بیرون واقع و سطحی از واقعیت انسان است که وجود دارد؛ از این رو چون واقع را در بیرون، صورت می‌دهیم؛ صورت‌هایی که نمی‌تواند واقعی باشد، از این جهت، چون این صُوَر برای واقع نیست و ما هستیم که این صور را به واقع می‌افکنیم؛ بنابراین وقتی از واقع خودش می‌خواهد شروع کند، از بدن خودش شروع می‌کند و ادعا می‌کند بخشی از ما واقعی است که حس تأیید می‌کند. ❇️ «وجود اِمّا ثابت اِمّا مُتحرک» و انسان هر دو لایه وجود را در حضور خودش می‌بیند و حضور خودش را از لایه ثابت می‌بیند و اگر ثبات نداشت، تحرک و درک زمان و درک حرکت را نمی‌توانست بفهمد؛ و گرنه اگر خودش در حرکت بود؛ گذشته که‌ گذشت و باید در حال زیست کند. ❇️ بالاخره معنای وجود؛ معنایی است که سَیَلان و زمان را هم می‌گیرد، یعنی نمی‌توانید بگویید جایی که سَیَلان است؛ واقعیت ندارد، اینگونه نیست بلکه حظی از واقعیت را دارد، همان گونه که ثبات دارد، همین که زمان را درک می‎کنید، همین درک نشاندهنده این است که ما یک وجودِ غیرزمانی داریم. ❇️ اغلب فیلسوفان، حقایق عقلی و اثبات اینکه ما هستی مجرد داریم را از درک و ادراک انسان شروع می‌کردند؛ همینکه ما معانی عقلی را داریم و این معانی نمی‌توانند محسوس باشند و با حس درک نمیشوند، پس ما یک حسِّ غیرحسی هم داریم؛ ابن سینا در اول نَمَط چهارم می‌گوید: عده‌ای می‌گویند هرچه هست محسوس است و آنچه محسوس نیست؛ نیست، اما من از نگاه به محسوس و حکمی که راجع به محسوس می‎کنیم، ثابت می‌کنم یک امر غیرمحسوس هم داریم. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️بخشی از شهریار با حجت الاسلام ذبیحی رییس سابق سازمان سمت(مرکز تدوین کتب درسی علوم انسانی دانشگاه) ⁉️ در برخی از کتابهای درسی دانشگاهها چه انحرافاتی دارند؟ در این برنامه شهریار زرشناس، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام محمد ذبیحی، سرپرست سابق سازمان انتشارات سمت درباره آینده این سازمان ۳۴ ساله بحث و گفت‌وگو کردند. سازمانی که چندسال پیش رئیس خود (مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی) را از دست داد. 🎥 فیلم کامل مناظره 👉 ✍پ.ن: در دولت جدید حجت الاسلام داود مهدوی زادگان رییس سازمان سمت شد. ✍پ.ن۲: اینجور کلیپها نباید باعث بشه طلاب و اساتید ، کاملا به صورت سلبی و بدون تحقیق برخورد کنند ، بلکه باید طلاب و خصوصا اساتید به صورت عالمانه و منصفانه در این مسائل ورود کنند. پرداختن به مساله علوم انسانی اسلامی ساده نیست، کار و تلاشهای بسیار می طلبد. 💥۱۲ آبان ماه پارسال لیست تخلفات رئیس سازمان «سمت» از طرف مجلس به قوه قضائیه ارسال شد اما مثل بسیاری از پرونده های دیگر ظاهرا خاک میخورد!👇 isna.ir/xdKmYW کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
🛑 تحلیل «بزن و برو» تحلیل «بزن و برو» یعنی یواشکی و‌ سریع مفاهیم را پرتاب کنم و بعد هم از روی آن عبور کنم طوری که کسی اصلا فرصت نکند از من بپرسد الزامات مفهوم تحلیلی شما چه بود و با چه منطقی به آن رسیدید و ... ظاهراً لگد زدن به زیست سیاستِ داخل خیلی مُد روز شده است. یک لگد بزن و عبور کن. تقسیم کار خوبی هم هست. تویی که دانشگاهی هستی که لازم نیست در خیابان باشی. تو در خانه باش و تحلیل «بزن و برو» بنویس. بنویس حاکمیت ، کاملا نئولیبرال است. بنویس حاکمیت ، جریان زندگی را متوقف کرده. بنویس حاکمیت ، تمکین قانون نیست. بنویس حاکمیت ، تنها ابزارش خشونت است و... اما یادت باشد که فقط قرار است لگد بزنی و عبور کنی. تو باید تا میتوانی به حاکمیت داخل ضربه بزنی. اما اگر بیایی سهم عوامل خارجی را در نئولیبرال شدن، بی قانونی، سلب زندگی، خشونت و... بررسی کنی دیگر تو در حال بر هم زدن بازی هستی و یا داری وسط بازی میکنی. تحلیل «بزن و برو» مُد روز شده است. این جنس تحلیل ها جزء اخلاق بردگی آکادمی ما شده است. تحلیل «بزن و برو» بوی میان مایگی میدهد. همه دارند لگدی میزنند تو هم لگدی بزن و برو. شاید امروز میان مایه ها جشن بگیرند که با لگدها و ضربه های بزن و در رو توانستیم حاکمیت داخل را زخمی کنیم اما زخمی شدن حاکمیت، زخمی شدن خودشان هم هست. چه خوب که باز هم تاریخ ایران بخوانیم تا به شکل ابلهانه ای دوباره آنرا تکرار نکنیم. چقدر زمانه الان با دوره مشروطه در اشتراک است. برخی از آنها هم فکر میکردند همین که به حاکمیت قاجار لگدی بزنند و جگر خود را خنک کنند، آزادی و زندگی دودستی به آنها تقدیم میشود اما به شکل ابلهانه ای بی خبر بودند از قرارداد 1907 روس و انگلیس که به شکل بسیار سیستماتیک تر و پیچیده تری از قاجارها بدنبال سرکوب آزادی و زندگی بودند. تحلیل «بزن و برو» عمر کوتاهی دارد اما نتیجه طولانی و تلخی هم دارد. ✍ دکتر رضا نظریان کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🆔 @h_falahati