eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج قاسم سلیمانی: اگر فکر مدیر و رفتار مدیر یک رفتاری بود که به اون اصولی که بیان می کند، اعتقاد عملی داشت، این اثرگذاره! 🔹️ من اگر آمدم در جمع شما صحبتی را بیان کردم اما در خلوت خودم خلاف این عمل کردم، من نمی تونم اثرگذار باشم. 🖋 متاسفانه در کنار مدیران خدوم و مخلص در انقلاب در جاهایی نه چندان اندک نسلی رشد کرده است که این انقلاب و ساختار آنرا یک راه برای رسیدن به خواسته های خود و طعمه می داند! اینان تشنگان خدمتی هستند که سیری ندارند و هرچه در خط مقدم رشته کنیم پنبه می کنند! چند روز پیش به یکی از آنها در یک گفتگوی آرمانی گفتم راه اصلاح، اصلاح نیرو است. گفت: این ها خوش‌بینی غیرواقعی شماست! مدیر بالادستی و برنامه و به تعبیری ریل گذاری توسط دیگری انجام می شود!! گفتم پس ما چه می کنیم؟ گفت: پیچ و مهره ایم! سرکاریم! گفتم: پس چرا اینگونه آتشین سخن می گویید! گفت: این شکل کار است باید اینطور بود! اف لکم و لماتقولون!! 🆔 @h_falahati
🔴مگر فایزر و مدرنا شفابخش کرونا نبود و بسته واکسن ما ناکارآمد؟! 🔹فوتی‌های ۳رقمی آمریکا، فرانسه و آلمان ثابت می‌کند آن زمان هم فضاسازی رسانه‌ای‌شان دروغ بود. 🔹آن‌روز هم اسیر سیاه‌نمایی نشدیم و با دانش بومی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهانی، فقط در همین آذر ماه ۱۳روز بدون فوتی داشتیم. 🖋 شاکر برخی نعمت ها باشیم! اسیر فضای رسانه ای یاس و ناامیدی غربی ها نباشیم. جهنم خودشان را بهشت غالب می کنند و دنیای ما می شود جهنم!!! 🆔 @h_falahati
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله: مسجدی که نمازخانه شد! 🖊 مهدی جمشیدی ۱. اینک که غبارها فرونشسته‌اند، می‌توان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کم‌کاری‌های معرفتی" و "بی‌عملی‌های فرهنگی" اشاره کرد. ریشۀ اصلیِ اغتشاش، خطای ما در غفلت از "جهاد تبیین" و "روشنگری" و "روایت‌گری" و "گفتمان‌سازی" بود و همۀ لایه‌های دیگری، فرع بر این امر بودند. مُشت، نمونۀ خروار است؛ می‌خواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد جامع نارمک". ۲. چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت این مسجد شوریدند و پرچم تحوّل‌خواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایف‌الحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن این جوانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیش‌نمازی" فروکاهیده شده است و "مسئولیّت‌های اسلامی و انقلابی"، رها شده‌اند و به‌این‌ترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شده است. ثانیاً با وجود این‌که ظرفیّت‌های انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندی‌ها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمی‌شود و بخش‌های مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کم‌کاریِ محسوس" شده‌اند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیش‌نماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامه‌ریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار می‌دهد و نه دهه‌ها "تذکّر" و "امربه‎معروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکان‌ها و قوّه‌های فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر. ۳. ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه می‌گذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بی‌عملی" و "بی‌برنامه‌گی" است و ازاین‌رو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، این "موجِ مطالبه‌گری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنان‌که هم‌اکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شده‌اند و خواهان "تحوّل" هستند. به‌هر‌حال، کار به اینجا رسید که بعد از یک‌سال مبارزه و مطالبه و تحوّل‌خواهیِ جوانانِ انقلابی، دادستان محله، ما را به مسجد فراخواند و جلسه‌ای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه در مسجد به مطالبه‌گریِ خویش ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد. ۴. اغتشاش‌های اخیر، افزون بر سطح‌های خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریب‌خوردگیِ عدّه‌ای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حال‌آن‌که چنانچه "مساجد"، بافت محله‌ها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهه‌های گذشته، "هویّت‌سازی" و "مصون‌سازی" کرده بودند، هیچ‌گاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونت‌های فرهنگی" بود که در پیکر محله‌ها، نشست کرده بود. این عفونت‌ها، ریشه‌ در"کم‌کاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باخته‌ایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروه‌های خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیش‌نماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یک‌جا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُمل‌های چرکین"، سر بر افراشته‌اند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامه‌پرانی. آن "اهمال‌کاری‌ها" و "سستی‌ها" و "محافظه‌کاری‌ها"، این "ریزش‌ها" و "هنجارشکنی‌ها" و "ارزش‌ستیزی‌ها" را به دنبال داشت. ۵. اغتشاش، تمام شد. آن پیش‌نماز نیز، همچنان در مسجد جامعِ نارمک حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسی‌اش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانه‌های نامرئیِ خویش، ماندنی‌ست. در عین حال، مسجد جامعِ نارمک نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است. جالب است بدانید که ایشان در شهرداری تهران در هر سه دورۀ مدیریّت قالیباف و حناچی و زاکانی حضور داشته و اینک نیز رئیس مرکز فعالیّت‌های دینی در آنجاست که بودجه‌های میلیاردی دارد. دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
🌀 مهر آیت الله سید صادق روحانی شکسته شد 🔸 شب گذشته، همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال حضرت آیت الله روحانی در مسجد امام حسن عسکری( ع) شهر مقدس قم، مهر ایشان شکسته شد. ♨️ سنت شکستن مهر بعد از درگذشت مراجع و علما از دیرباز مرسوم بوده و این کار به معنای تعطیلی دفاتر و مسائل مربوط به مرجعیت است. سنتی که مجد و عظمت روحانیت را به همراه دارد. 🔹️ این سنت مهم حوزوی، در واقع زمینه هرگونه سوء استفاده مادی و معنوی احتمالی آقازادگان، وابستگان، نزدیکان و اعضای دفتر مرجع درگذشته را مسدود می‌سازد و ضمنا تکلیف مقلدان را نیز مشخص می‌کند؛ اقدامی که نه تنها تنقیص و جسارت به نزدیکان و وابستگان نیست بلکه مهمترین گام در جهت صیانت از حریم و جایگاه مرجعیت تلقی می‌شود. مناهج 🆔 @h_falahati
⭕️ قوۀ قضاییه بر کسانی که عنوان «باغی» و «محارب» و «مفسد فی‌الارض» بر آنها منطبق است هیچ‌گونه کوتاهی نکنند! 👤 محسن اراکی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال «اشخاصی که در اغتشاشات اخیر شرکت کردند و اقدام عملی برای بر اندازی حکومت اسلامی صورت دادند، حکمشان چیست؟» گفت: 🔹اولاً: 🔹کسانی که در اغتشاشات، به گونه‌ای عمل کردند که منجر به قتل یا منجر به آتش‌سوزی و تخریب اماکن عمومی و تخریب محلات مردم و ایجاد رعب و وحشت در خیابان‌ها که منجر به آن شد مردم از باز کردنِ مغازه‌ها و خانم‌های چادری از راه رفتن در خیابان ترسیدند؛ همۀ آنهایی که در اغتشاشات شرکت کردند حتی آن کسانی که مستقیماً قتل انجام نداده باشند شرعاً محارب و مفسد و باغی به حساب می‌آیند. 🔹این سه عنوان بر آنها مترتب می‌شود: «افساد فی‌الارض»، «محاربه» و «بغی». 🔹باغی کسی است که برای براندازی حکومت اسلامی اقدام می‌کند هرچند موفق نشود، حتی اگر کسی را هم نکشد. همین اقدام عملی برای براندازی حکومت اسلامی ولو در زمان غیبت معصوم؟ع؟، بغی است و حکم باغی، قتل است حتی اگر کسی را نکشد، حتی اگر مستقیماً مرتکب جرمی نشود. همین که اقدام عملی برای براندازی بکند، حکم بغی را دارد. 🔹ثانیاً: 🔹کسانی که در جمعی شرکت می‌کنند که یک نفر از آن جمع، اقدام به کشتن یا سوزاندن یا هتک حرمت مسلمانی می‌کند، همۀ آن جمع، محارب حساب می‌شود نه تنها کسی که مستقیماً اقدام به قتل یا اقدام به آتش‌سوزی یا اقدام به ایجاد رعب کرده است؛ بلکه همۀ آن جمع به‌عنوان «مفسد فی الارض» و «محارب» به‌شمار می‌آید و حکومت اسلامی می‌تواند همۀ افراد آن جمع را به جرم «محاربه» و به جرم «افساد فی‌الارض» محاکمه کند. 🔹در نهج‌البلاغه از امیرالمؤمنین علی؟ع؟ نقل شده است که حضرت فرمودند: «فَوَاللَّهِ لَوْ لَمْ یُصِیبُوا مِنَ الْمُسْلِمِینَ إِلَّا رَجُلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِینَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ لَحَلَّ لِی قَتْلُ ذَلِکَ الْجَیْشِ کُلِّهِ إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ یُنْکِرُوا وَ لَمْ یَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِیَدٍ.» 🔹طبق این فرمایش امیرالمؤمنین؛ جمعی که برای براندازی قیام می‌کنند و اقدام به قتل مسلمان مظلومی می‌کنند، همۀ کسانی که در آن جمع حاضرند و بر این کار اعتراض نمی‌کنند شریک جرم و باغی به‌شمار می‌آیند و قتل آنان به جرم «بغی»، شرعا جائز است. 🔹ما از قوۀ قضاییه درخواست می‌کنیم نسبت به اجرای عدل و اجرای قوانین اسلامی و اجرای حد شرعی بر کسانی که عنوان «باغی» و «محارب» و «مفسد فی‌الارض» بر آنها منطبق است هیچ‌گونه کوتاهی نکنند. وبگاه آیت الله محسن اراکی 🆔 @h_falahati
✍️احمدحسین شریفی وصال دولت بیدار ترسمت ندهند که خفته‌ای تو در آغوش بخت خواب زده 🔻نفرت و کینه برخی از افراد و گروه‌ها از و حتی از نام ایشان، قابل درک است؛ و به نظر می‌رسد نوعی بیماری بی‌درمان است! 🔻اما درباره ایده علوم انسانی اسلامی باید گفت: در طول چند دهه اخیر، هزاران کتاب و مقاله در موضوع علوم انسانی اسلامی نوشته شده است و مدافعان این ایده همواره آمادگی خود را برای گفتگو و مناظره اعلام کرده‌اند؛ اما وقتی مخالفان و مقلدان علوم اومانیستی و لیبرالیستی نمی‌خواهند به آزاداندیشی و گفتگو و مناظره تن دهند، چه باید کرد! 🆔 @h_falahati
🔴 تهران‌تایمز تصویر دیدار علی کریمی و رئیس جمهور آلمان را با تیتر "احمق و احمق‌تر" منتشر کرد. 🔹"احمق و احمق‌تر" نام فیلم آمریکایی ۱۹۹۴ است که "جیم کری" کمدین مشهور آمریکا در آن بازی کرده است! واقعا با وجود چنین احمق هایی در اروپا باید به تمامی اهالی و سیاست مداران این بهشت!!! غبطه خورد! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملیات دستگیری قاتلین کیان پیرفلک و حمله تروریستی ایذه @TasnimNews 🖋 امید که پس از این واقعه مادر اغتشاشگر او که به رهبری و نظام توهین کرد و با جنازه بچه اش فالوئر جلب می کرد حداقل به استنطاق در رسانه فراخوانده شود تا بداند هر اراجیفی را نباید در رسانه گفت. 🆔 @h_falahati
🔴درخواست ویژه خاندوزی از رئیس مجلس 🔹احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نامه‌ای خطاب به قالیباف از وی خواستار تسریع در تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه شد. 🔹وی در این نامه کاهش انگیزه‌های سوداگری در بازارهای طلا و ارز، خودرو و ملک را از جمله تاثیرات اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد. 🖋 نمی دانم چرا مجلس که از حکمرانی نو و تغییر ریل و وووو سخن می گوید همین امور ساده را که تاثیر زیادی در معیشت مردم دارد انجام نمی دهد و گاه بی تفاوت است!! 🆔 @h_falahati
🔴 از سلبریتی‌های شرکت کننده در مراسم «گیس‌بران‌» خبری نیست! تعداد زیادی از خانم‌های هنرمند فرانسوی در قضایای اخیر ایران موهای خود را قیچی کردند در صورتی که خبری از آنها و همچنین سلبریتی‌های کشورهای دیگر در اتفاقات چند روز اخیر فرانسه و کشته و زخمی شدن چند کُرد و معترضین در خیابان‌ها، نیست!! 🖋 فرانسه ملت نیست! مردم ندارد! سلبریتی ها به آنها اهمیت نمی دهند؟! یا از جایی باید هماهنگ شود تا واکنش آنها را ببینیم! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایزدخواه: قدرت پول کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از پول ما بیشتر است، چون بازار غیر رسمی را مدیریت می کند/ آقایان افزایش نرخ ارز را به یک ماه اخیر و اغتشاشات حواله ندهند نماینده مردم تهران در مجلس: 🔹در شروع دولت سیزدهم نرخ ارز ۲۶ تومان بود الان ۳۹ تومان؛ یعنی ۵۰ درصد افزایش نرخ ارز داشتیم. 🔹دست فرمان شما در مدیریت ارز همان دست فرمان مدیریت دولت های قبلی است. 🔹بازار غیر رسمی نهایت ۱۰ درصد معاملات ارز را به خود اختصاص می دهد. چطور است این ۱۰ درصد بر کل بازار ارز تاثیر می گذارد و شما نمی توانید بازار غیررسمی را جمع کنید. هزار و ۱۰۰ صرافی غیرمجاز را چرا نمی توانید جمع کنید؟ 🔹قدرت پول کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از پول ما بیشتر است، چون بازار غیر رسمی را مدیریت می کند. چرا بازار غیررسمی را جمع نمی کنید. 🖋 از سال‌های دور دکتر ایزدخواه را می شناسم و با ایده ها و افکار ایشان را آشنا هستم. شهادت می دهم این اشکالات به دولت محترم وارد است. متاسفانه جناب رئیسی خودش شخصا برای این موضوع وقت نمی گذارد و شاهد افت هرروز ریال و کاهش سرمایه ها هستیم و هنوز افراد کارشناس دولت قبل که در فجایع ارزی و ریالی مقصر بودند بر سرکار هستند و دولت و رئیس آن شعار می دهند و سخنرانی می کنند! اینکه باید تبیین کنیم و از انقلاب دفاع کنیم به معنی نقد نکردن دولت نیست دولت برنامه های اقتصادی متناسب با وضعیت درگیری کنونی کشور ندارد و همچنان نسخه های قبل را اجرا می کند! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ انتقاد طنزپرداز عراقی از نحوه پوشش اعتراضات ایران و اردن در شبکه‌های عربی.... 🖋 تقریبا تمام گرگهای عالم در کشورهای دوست یا از بین مسلمانان تا اروپا و اسرائیل و آمریکا همه ایران برایشان اهمیت دارد!! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خضریان: به شورای عالی انقلاب فرهنگی خوش‌بین نیستم 🔹نماینده مجلس: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان قلب این شورا که باید تپنده باشد و بتواند بقیه را به حرکت دربیاورد؛ درک درستی از این شرایط تاریخی و حساس ندارد. @TasnimNews 🖋 سهل اندیشی جناب رئیسی نسبت به کشورداری از قبل هم روشن بود لکن امید داشتیم و هنوز هم داریم که غیرت انقلابی و اسلامی و حمیت ایشان گره گشا باشد! هنوز هم دیر نیست این شوراهای عالی مسوولیت مستقیم ایشان است. 🆔 @h_falahati
🔰نکردند چون نمی‌توانستند ♦️در 300 روز گذشته 32 کشور به صورت مستقیم هر چه در توان داشته‌اند راهی اوکراین کرده‌اند و دارند رودررو با ارتش روسیه می‌جنگند. بر اساس همه محاسبات به عمل آمده توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی غربی؛ با این حجم کمک که حالا به بالای 100 میلیارد دلار در این 10 ماه رسیده است (حجم کمک‌ها و همکاری‌های مخفی از سال 2014 تا زمان شروع جنگ مشخص نیست) علی‌القاعده باید روس‌ها عقب رانده می‌شدند، اما چنین نشد! ناتوانی ناتو باعث شده تا موضوع را به حضور ایران و پهپادهای ایرانی بکشند؛ موضوعی که هیچ وقت برای آن ادله اثبات کننده‌ای نداشته‌اند و در اثبات آن هم ناتوان بوده‌اند. حالا در این توهمات مشاور رئیس‌جمهور سلبریتی اوکراین خواستار انهدام کارخانجات پهپاد ایرانی شده است. توهم را کار نداریم ولی اینها اگر می‌دانستند در مقابل ایران راهکاری دارند قبل از این آزمایش می‌کردند. کانال بسیج طلاب 🆔 @h_falahati
@donyayetahlil طالقانی: سلبریتی ایرانی برای ادامه حیات، وارد شکاف دولت و ملت می‌شود «داود طالقانی» پژوهشگر مطالعات فرهنگ شهرت می‌گوید سلبریتی ایرانی برای ادامه حیات خود نیاز دارد در شکاف میان دولت و ملت ورود کند و بخشی از ابزارهای انتقادی خود را متوجه حاکمیت کند اما با این حال سلبریتی دانش سیاسی ندارد که چگونه انتقادها را به سیاستمدار وارد کند. https://donyayetahlil.com/?p=23513 🗂منبع: ایرنا . 🖋یک تحلیل جامعه شناختی خوب از پدیده سلبریتی ها! 🆔 @h_falahati
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ کارخانه‌ی معیوب‌سازیِ موتور! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 «اینستاگرام»، «واتس‌اپ»، «تلگرام» و امثالِ آن‌ها، به‌واسطه‌ی مواجهه‌ی بی‌امان و بی‌رحمانه‌ی افراد با محبوب‌های کاذب و نیز پمپاژِ پرفشارِ خبرهای تلخ و نیز خبرهای به ظاهر شیرینِ بی‌خاصیّت امّا مخدّر و سرمست‌کننده، «قلبِ» انسان را دچارِ انبساط‌ها و انقباض‌های بی‌گاه و بی‌جا و مخرّب نموده و به حدّ «اشباع» می‌رساند. در نتیجه‌ی این قبض‌وبسط‌های غیر عقلانی و خارج از چرخه‌ی درست و رشدآفرین، این قوّه‌ی بسیار مهمّ انسان در عمل «فلج» شده و کارکردِ آن به اختلالِ شدید مبتلا می‌گردد. در صورتی که قلب اشباع شود، آنگاه نمی‌تواند واکنش و حبّ و بغضِ لازم و بایسته را نسبت به شیرینی‌ها و تلخی‌ها تولید کند. 🔴 اینستاگرام و ... ابزارهایی هستند برای از کار انداختن «موتورِ محرّکه‌ی ملّت‌ها»؛ تا نتوانند در مسیر «رشد و سعادت» حرکت کنند. با این موتورِ معیوب، فقط همان جادّه‌ی موردنظر «صهیونیست‌های کثیف» را می‌توان پیمود (= نظم نوین جهانی). ⚠️ این هدف اگر استعماری نیست، پس چیست؟ ✍ ابرشاگرد 🆔 @h_falahati
مسئله‌های بنیادین فرهنگ اسلامی در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای.pdf
636.1K
مقالۀ تحقیقی: مسئله‌های بنیادین فرهنگ اسلامی در اندیشۀ آیت‌الله خامنه‌ای فصلنامۀ پژوهش‌های تمدن نوین اسلامی، سال اول، بهار و تابستان ۱۴۰۰، شماره ۱، صص۱۲_۳۱. دکتر جمشيدی 🆔 @h_falahati
خطبه فدکیه - نسخه موبایل.pdf
1.6M
📌 فایل پی‌دی‌اف | متن کامل خطبۀ فدکیۀ حضرت زهرا(س) به همراه ترجمۀ فارسی 📱 نسخۀ مناسب مطالعه در تلفن همراه + ترجمۀ مقابل (برای اولین‌بار) 📱ترجمۀ مقابل + ترجمۀ خالص + متن عربی خالص 👤علیرضا پناهیان: 🔻کاش با خطبۀ حضرت زهرا(س) آشناتر بودیم که یک‌دوره آگاهی از اهم معارف دینی است. اولیاء خدا به فرزندان خود خطبۀ فدکیه را آموزش می‌دادند و آنها حفظ می‌کردند. اگر کسی می‌خواهد جمع‌بندی فاطمه(س) را از دین اسلام بداند و از علت غربت دین پس از رسول خدا(ص) آگاه شود، این خطبه را بخواند. 👈 سایر نسخه‌ها(A4 و Word): 📎 Panahian.ir/post/6944 @Panahian_ir 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 شما ببینید نخست وزیر استرالیا از شرقی ترین نقطه دنیا تا نخست وزیر کانادا در غربی ترین نقطه دنیا می‌رود و در تظاهرات علیه ایران شرکت می کند! رئیس جمهور فرانسه با یک دلقک عکس می‌گیرد. رئیس جمهور آمریکا مدام صحبت می‌کند که میخواهیم ایران را آزاد کنیم. صدراعظم آلمان ۵ دقیقه ویدیو پر می‌کند که ما نگرانیم. اینها برای چیست؟ کار و زندگی ندارند؟ مثلاً نگران مسائل ایرانند؟ روزی که سردشت با سلاح شیمیایی بمباران شد اینها یاد کردستان عزیز ایران نبودند؟ هزاران زن و مرد شهید شیمیایی شدند و حاضر به دادن یک قطعنامه نبودند حالا چطور امروز نگرانند؟ اگر می گویند ایران ضعیف است که خب این همه سر و صدا ندارد. اگر می گویند با به کارگیری تمام توان شکست فاحش خوردیم دلیلش چیست؟ من می‌گویم این بحث تمدنی است. آنها پنج قرن تمدنی را شروع کردند، جلوتر بودند به شکل حکومت و به شکل جامعه درآوردند. امروز دشمنان به نقطه ای رسیده‌اند که یک رقیب و هماورد جدید تمدنی پیدا کرده‌اند. دشمن می فهمد. در ۴۰ سال اخیر، در ۵۰ سال اخیر، هر حرکتی جلوی او ایستاده آن را برداشته اند. در همین مصر را دیدید. اما میداند قدرت حرکت ما از جنس دیگری است. حرف داریم؛ برای حجاب, برای زن, برای کرامت زن, برای حقوق زن. کتابی هست به اسم امپراتوری توهم که یک آمریکایی نوشته. فصلی دارد به نام زن در جامعه آمریکا. بخوانید چه بن بست هایی را تعریف می‌کند. که فجایعی را تعریف می‌کند. او می‌داند در تمدن خودش پایان زن این شده است. و حالا یک اندیشه و فکر آمده عملیاتی شده و  و با موانع نتوانسته کنارش بزند و حتی قوی تر شده و حالا این حرکت میخواهد الگوسازی کند. می خواهد از زن یک الگوی جدید ارائه دهد. من زمانی که معاون اروپایی وزارت خارجه بودم، رفتم نروژ. یک خانومی مسئول میز ملاقاتهای ایران بود. میگفت شما چرا مباحث مربوط به زن را کمتر مطرح می کنید؟ گفت من چهار سال ماموریت در تهران بودنم و دوره ارشد کارشناسی فقه حقوق خواندم. متوجه شدم چقدر شما حرف های قابل توجه در مورد زن دارید. این خانم دیپلمات نروژی می گفت اینها اگر مطرح شود خیلی ارزشمند است. بحث من این است که دشمن می فهمد. اگر شما الگو نشان دادید که کرامت زن باید به بهترین شکل حفظ شود و جایگاه خودش را پیدا کند آن وقت آن تمدن مقابل فرو می پاشد که در زن به ابتذال رسیده است و بدترین شکل نگاه به زن را دارد. این مطالب در کتاب ها و مقالات خودشان آمده است... ▪️بخشی از سخنرانی دکتر سعید جلیلی در جمع دانشگاهیان 🆔 @h_falahati
❓ما صحّة حديث (نحن حجج الله، و فاطمة حجة الله علينا)؟ وما معناه؟ ✍الاستاذ حیدر حب الله: بحثت عن هذا الحديث، و ليس له وجود حسب الظاهر إلا في كتاب (أطيب البيان في تفسير القرآن 13: 226)، وهو للسيد عبد الحسين الإصفهاني، المعروف بطيّب، و المتوفى عام 1412هـ، أي قبل حوالي العشرين عاماً فقط، وليس لهذا الحديث وجود أساساً في أيّ مصدر حديثي أو تاريخي شيعي أو سنّي على الإطلاق فيما رأيت، ولا أدري من أيّ مصدر عثر عليه السيد الإصفهاني رحمه الله، وحتى الذين وظّفوا هذا الحديث وذكروه في كتبهم لم أجد أحداً نسبه لغير السيد الإصفهاني هذا، فالحديث مجهول المصدر تماماً، ولا مصدر ولا سند له على الإطلاق، فمن غير الواضح ما ذكره بعض المعاصرين حفظه الله (الإمامة الإلهيّة 1: 259) من كونه متواتراً بحسب المعنى، نعم الجملة الأولى منه يمكن ادّعاء ذلك فيها، وهي قوله: (نحن حجج الله على خلقه)؛ لتردّد مضمونها في نصوص كثيرة وبألسنة مختلفة... 🖋 ظاهرا برای این حدیث نمی توان مستند صحیحی پیدا کرد و با ساختار محتوایی احادیث باب حجت در کتب روایی سازگاری ندارد. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا