.
♻️ قالیباف دنبال چیست؟
🔰 در روزهای اخیر و به دنبال انتقادات گستردهای که نسبت به انفعال مسئولان و مدیران عالی کشور در برابر بیحجابیهای برنامهریزی شده و عریانی جماعت اقلیتی، مطرح شده بود، رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در این خصوص مواضع شفافتری گرفتهاند و از زیر مجموعه آنها صداهایی شنیده میشود که میتوان آن را حمل بر تغییر سیاست در این دو قوه کنیم.
رییس مجلس اما همچنان سکوت کرده حتی یک گام هم به عقب رفته تا جایی که رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، خبر از ممانعت قالیباف از انتشار طرح کمیسیون فرهنگی در باره مواجه با کشفحجابهای برنامهریزی شده داد!
حمید رسایی
🆔 @h_falahati
✍چند نکته در باب حملات اخیر صهیونیست ها
🔹اول اینکه پاسخ به شهادت دو عضو سپاه پاسداران در سوریه قطعی ، علنی و شدید خواهد بود و جدای از راهبرد همیشگی و کارآمد مقاومت در مواجهه با حملات اسرائیل می باشد.
🔸ثانیا حملات اخیر صهیونیست ها به سوریه دارای ابعاد امنیتی است نه سیاسی ، پس اعتراضات صهیونیست ها در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به این حملات ارتباطی ندارد و راهبرد و پاسخ مقاومت به این حملات نیز به این اعتراضات ارتباطی نخواهد داشت.
🔹این حملات بطور کلی ۳ هدف را دنبال می کنند ۱. همانند همیشه در تلاش هستند تا فرآیند تولید موشک در سوریه و انتقال سلاح به حزبالله لبنان و استقرار پدافند ایرانی در سوریه را متوقف کنند که همانند همیشه شکست خواهد خورد ۲. ناشی از عصبانیت صهیونیست ها از عادی سازی کشورهای عربی با سوریه می باشد. در واقع صهیونیست ها کاملا آگاه هستند این عادی سازی به تثبیت اوضاع در سوریه و تمرکز هر چه بیشتر بر پرونده اسرائیل در نظام سوریه منجر خواهد شد ۳. این حملات و ترورهای چند روز اخیر در درعا که بشدت گسترده شدهاند به دنبال توقف فرآیند انتقال سلاح به کرانه باختری هستند که باید این موضوع را مهم ترین عامل این حملات دانست.
🔸بطور کلی نگارنده حملات اخیر اسرائیل را در چارچوب درگیری کلی مقاومت و اسرائیل در سوریه می داند که تنها شهادت دو عضو سپاه پاسداران آن را برجسته کرده است. از لحاظ حجم و فاصله زمانی بین حملات پیش از این نیز چنین سطحی از تنش را شاهد بوده ایم و مسئله جدیدی نیست. این حملات همانند همیشه به دنبال به تعویق انداختن برنامههای مقاومت برای ضربات علیه اسرائیل است.
🔹به عقیده نگارنده آنچه که بیش از پیش نیاز است درک راهبرد نهایی مقاومت برای پاسخ به حملات اسرائیل توسط مخاطب است که تا این لحظه متاسفانه درک نشده است و این موضوع از علاقه مخاطب به هیجان و جوسازی رسانههای تحلیلی به خصوص در طیف ارزشی نشات می گیرند.
🔸راهبرد نهایی مقاومت برای پاسخ به حملات اسرائیل مسلح سازی کرانه باختری ست که در ابتدای جریان خود قرار دارد و روز به روز نیز بیشتر برای اسرائیل دردسر ایجاد می کند و بسیار کارآمدتر از شلیک چند موشک یا راکت در یک مقطع زمانی کوتاه است در واقع این مورد برای روز واقعه برنامه ریزی شده است که در آن زمان ضربه نهایی زده خواهد شد/سوریه به فارسی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️«دالان زنگزور اسم رمز تجزیه ایران است»
🔺دکتر احمد کاظمی در برنامه ثریا:
عنوان دالان زنگزور دقیق نیست و جعلی است که رئیس جمهور باکو ساخته است. دالان زنگزور اسم رمز تجزیه ایران است.
🆔 @h_falahati
💥گر لحمک لحمی ز حدیث نبوی هی کی، صل على نام علی بی ادبی هی
✍آیت الله سید کاظم #ارفع:
برخی از اهل سنت صلوات را برای غیر از پیامبر (صلی الله علیه واله) جایز ندانسته و آن را جسارت به مقام نبوت به حساب میآورند. براساس همین نگاه، هنگامی که شهید معروف علامه قاضی نورالله شوشتری قدس سره صاحب کتاب ارزنده «احقاق الحق» در موقع ذکر نام امام اميرالمؤمنين على (علیه السلام) الكلمه «عليه الصلاة و السلام» را بر زبان آورد، بر ضد او بسیج شدند و به اصطلاح جهت دفاع از پیامبر (صلی الله علیه واله) بپا خاستند و فتوای مباح بودن خون وی را صادر کردند. و در این باره طوماری تنظیم کردند و نزد علماء معروف وقت برده و از هر یک از آنها امضاء میگرفتند. یکی از علماء بزرگ اهل سنت از امضاء این طومار خودداری کرد و چون آنان میخواستند این طومار را برای شاه وقت هندوستان «اکبر شاه تیموری» ارسال بدارند، این اندیشمند بزرگ اهل سنت که از امضاء آن طومار خودداری ورزید به جای امضاء روی طومار این بیت را نوشت:
گر لحمک لحمی ز حدیث نبوی هی
کی، صل على نام علی بی ادبی هی
هنگامی که شاه طومار را ملاحظه کرد و چشمش به این بیت افتاد از اعدام علامه ششتری چشم پوشید.
📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، ص ۵۲۲ به نقل از احقاق الحق ج ۱ ص ۱۵۸ و ص ۱۶۰
#تراجم_علما
کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش آیتالله شبزندهدار به جلسه استیضاح مدیرعامل تیک تاک در گفتوگو با خبرگزاری رسا
🖋 جلسه استیضاح مدیرعامل تیک تاک دیشب از کانال چهار صدا و سیما پخش شد و کار خوبی از صدا و سیما بود.
مسوولین سست و بی مبنای کشور، نمایندگان مجلس، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای دولت و... باید این برنامه را ببینند و کمی در استدلالهای سست و برخی سخنان بی مبنای خود اندیشه کنند.
میزان حساسیت مسولین آمریکا واقعا جالب و بعضا در برابر برخی مسوولیت ما حقارت آمیز بود.
🆔 @h_falahati
لطفاً این پرسش و پاسخ جناب دکتر عباس موزون، کارشناس برنامه «زندگی پس از زندگی» را دقت کنید و ببینید دشمنان دین و «مخالفان حجاب و عفت» و «مروجان بیعفتی و بیحیایی زنان» تا کجا را اقدام میکنند!
حقیقتا در یک جنگ تمام عیار علیه اسلام و ارزشهای اسلامی هستیم.
#حجاب
احمد حسین شریفی
🆔 @h_falahati
⭕️ به رفراندوم گذاشتن جمهوری اسلامی بی معنی است/ کسانی که حرف از رفراندوم میزنند احتمالا یک برداشت فانتزی از مردم دارند که چون از برخی مسوولین گلایه دارند از اصل نظام برگشتند
✍️ محسن مهدیان، مدیرعامل موسسه همشهری
🔹چرا رفراندوم نمی گذارید؟
🔹بعد از بی اعتنایی مردم به اغتشاشات و راهپیمایی میلیونی 22بهمن انتظار می رود کمتر ادعای رفراندوم مطرح شود. خاصه که این روزها ادعای چند ساله ضدانقلاب درباره رفراندوم حجاب هم نتیجه نگرفته و برخلاف تصویرها مردم حجاب برنداشتند.
🔹اما ازین عبور کنیم.
🔹واقعا چرا مجدد برای تایید جمهوری اسلامی رفراندوم نمی گذاریم؟
🔹پاسخ اولیه این است: شما در کجای دنیا تجربه ای داشته اید که به خاطر گمانه زنی عده ای اصل حکومت را مجدد به رفراندوم بگذارند؟
🔹اما تجربه دنیا هم هیچ؛
🔹ادعای رفراندوم مجدد خطای روشی دارد
🔹فرض کنیم رفراندوم برگزار شود؛ اگر گروه دیگری تشکیک کرد چه؟ این زنجیره کجا متوقف می شود؟ فردا یکی بگوید رای دیروز برای دیروزی هاست، امروز رای گیری مجدد، قبول می کنید؟
🔹اما خطای روشی هم هیچ؛
🔹سوال کننده احتمالا می داند که تنها حکومتی که در عالم رای مردم برایش حیثیتی است جمهوری اسلامی است.
🔹لذا سوال عمیقترش اینست: "مگر امام نگفت انتخاب پدران ما در زمان طاغوت انتخاب ما نیست؟ پس نسل جدید هم انتخاب پدران خود را نمی خواهند و لذا رفراندوم".
🔹اولا از کجا به این شناخت از نسل جدید رسیدید؟ ولی قبول؛ جمهوری اسلامی را نخواهند. بازهم رفراندوم چرا؟
🔹پاسخ در تفاوت بین قانون اساسی طاغوت با قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در گذشته راه بر هرگونه اصلاح بسته بود. لذا فرزند حق نداشت خلاف انتخاب پدر انتخاب کند.
🔹اما در قانون اساسی ما همه چیز دست خود مردم است. حتا انتخاب رهبری نیز غیر مستقیم دست مردم است و این یعنی در این کشور انتخاب هیچ پدری انتخاب نهایی نیست.
🔹تحول که رهبری می گوید برای همینست. آنهم تحول مردمی.
🔹لذا رفراندوم بی معنی است، چون هر آنچه قرار باشد تغییر کند مسیرش مهیاست.
🔹ممکن است سوال شود که تغییر از طریق انتخابات زمانبر است. صدالبته چنین است. زمانبرست چون نیاز به فرهنگ سازی و اقناع افکار عمومی و کار تشکیلاتی و غیره دارد تا تغییرات هیجانی و ناشی از القائات و اغواگری های رسانه ای نباشد.
🔹درنهایت
🔹کسانی که حرف از رفراندوم میزنند احتمالا یک برداشت فانتزی از مردم دارند که چون از برخی مسوولین گلایه دارند از اصل نظام برگشتند
🔹این نیز خطای فاحشی است. چرا؟
🔹اصل نظام چیست؟ اسلامیت وجمهوریت
🔹یعنی ممکن است ازایندو برگردند؟
🔹یعنی ازعدالت وآزادی ومعنویت و مردمسالاری برگردند؟
🔹جامعه ای که عالم شد دیگر به جاهلیت بازنخواهد گشت
🔹مثل اینکه آدمی که دکتراگرفت دوباره دبستان رود
🔹خلاصه چراباید نشانه های قطعی دلبستگی ملت به نظام را در رویدادهای مختلف رها کنیم وبه کری خوانی ناشی از توهم که هم اشکال منطقی دارد و هم روشی و هم در هیچ کجای عالم تجربه نشده بها دهیم؟
🔹اهل تغییرید؟ بسم الله. تغییر از دالان بینش ها و گرایش هاست و نه سطل آشغال آتش زدن و برهنگی و البته آدم کشی.
صفحه توییتری محسن مهدیان
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
💥 #مناظره استاد علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی در مساله #اقتصاد_اسلامی استاد علوی بروجردی از
❇️ ورود فقها به عرصههای تخصصیِ دیگر ممنوع، غیر از من!!
📝 تناقضات اخیر آقای علوی بروجردی
🖋 مرتضی صادقی
👤 مصاحبهی اخیر آقای علوی بروجردی با موضوع اقتصاد انجام و منتشر شده است. بیت الغزل مطالب آن این است که حوزه باید به بررسی احکام شرعی بپردازد و علوم و امور تخصصی از اقتصاد گرفته تا سیاست و جامعه شناسی و روانشناسی و... را به عقلا و علم عقلا واگذار کند.
🔺 در مورد این مصاحبه از منظرهای مختلف مجال برای نقد و بررسی وجود دارد؛ از مدعیات دینی گوینده گرفته تا مدعیات ناظر به اقتصاد و سایر علوم و مدعیات ناظر به سیر چهل سالهی انقلاب و مدعیات ناظر به وضعیت دنیا و سایر کشورها مثل ژاپن و ... .
🔻 ولی آنچه در این نوشته مد نظر است پر رنگ کردن تناقض مواضع آقای علوی بروجردی در این مصاحبه است.
♨️ ایشان در عین طرح این ادعا که کار فقیه ورود به عرصههای تخصصی نیست، در جایجای این مصاحبه اظهار نظرهای تخصصی مینماید!!
از ترجیح اقتصاد آزاد به اقتصاد سوسیال گرفته تا حقیقت بانک و حقیقت بهره و درستی و یا نادرستی عملیاتهای اعتبارمحور بانکها و دولتها و حتی خنثیبودن یا نبودن علوم انسانی عقلائی!
⁉️ آیا تک تک این موارد، مباحث تخصصی مورد بحث در دانشگاهها و مجامع علمی مربوطه نیست؟ پس علت این همه اظهار نظر چیست؟!
‼️ همچنین جالب است که ایشان از بین دو مدل اقتصاد که بین عقلاء رائج بوده یکی را موافق با اسلام ارزیابی میکند!
❓سؤالی که از ایشان مطرح است این است که شما با اتکاء چه دانش و تخصصی چنین مطلبی را بیان میکنید؟
آیا بر اساس دانش آن دکتر که اشاره کردید برای عمل چشم نزد او رفتید یا بر اساس تخصص آن تعمیرکار ارمنی متخصص که گفتید برای تعمیر ماشین، مشتریاش بودید؟!
❓آیا غیر از این است که با اتکاء درس فقهی که خواندهاید و آگاهی از متون دینی که به دست آوردهاید چنین قضاوتی میکنید؟
⁉️ بنابراین چرا کسانی که در عرصه اقتصاد اسلامی و روانشناسی اسلامی و جامعه شناسی اسلامی و ... وارد میشوند را تخطئه میکنید؟
✅ مگر نه این است که لااقل طبق روش شما، برای اینکه بین نظریات عقلائی موجود در اقتصاد یا سیاست یا جامعه شناسی یا روانشناسی و ... ببینیم کدام با اسلام موافق است، باید فقاهت را به کار بگیریم و به متون دینی مراجعه کنیم؟
#علوم_اسلامی
#علوی_بروجردی
تنبیه الامة
🆔 @h_falahati
🌀 نسخه آمریکایی طرح صیانت
🖋 حسین کاظمزاده
🔸 این برای دومین بار است که نمایندگان از جمهوریخواه و دموکرات در کنار هم متحد در مقابل چیزی آرایش گرفتهاند.
این را نمایندگان کنگره آمریکا در جلسه استیضاحمانند مدیر عامل سنگاپوری تیک تاک میگفتند.
🔺 جلسه نزدیک به پنج ساعت طول کشید و هر نماینده پنج دقیقه فرصت داشت تا نگرانیهای خود را از فراگیرشدن این اپ چینی، در میان ۱۵۰ میلیون نوجوان و جوان آمریکایی مطرح کند.
🔻 اگر متن این گفت و شنود، بدون درج اسامی را بخوانید، تصورتان این خواهد شد که طرفداران طرح صیانت [در ایران]، کنگره آمریکا را فتح کردهاند.
❗️نگرانی از تبعات تیک تاک برای نوجوانان و کودکان از خودکشی تا افسردگی و ضرورت محدودیت این اپ برای بچهها؛
❗️نگرانی شدید از عدم امنیت اطلاعات شخصی کاربران؛
❗️فروش دادههای اطلاعاتی کلان کاربران؛
❗️ارتباط تیک تاک با - به قول خودشان- حزب کمونیستی چین؛
❗️محتوای مستهجن و نامناسب برای نوجوانان؛
❗️ضرورت حفظ حاکمیت ملی در فضای مجازی آمریکا؛
❗️اعتیادآور بودن این اپ برای نوجوانان
و دهها نگرانی دیگر جامعه آمریکا از فراگیرشدن یک اپ خارجی.
✅ فرصت داشتید خلاصه این پنج ساع در برنامه «استیضاح تیک تاک» پخششده از شبکه چهار را ببینید و برسانید به سمع و نظر عزیزانی که حتما باید بعضی «از ما بهترون» حرفی را بزنند تا بپذیرند.
〰〰〰〰〰〰
📌 قسمتهای برنامه «استیضاح تیک تاک» در تلویبیون:
Telewebion.com/program/all-episodes/0x61b6be3
#فضای_مجازی
#حکمرانی
🆔 @h_falahati
🔻«عصیان جامعه» در برابر «الزام خدا»؟!
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دبیر شورای فرهنگ عمومی در یادداشتی تصریح کردهاند: «به هر دلیل فرهنگی، اقتصادی یا سیاسی، توافق یا سکوت نسبت به کشف حجاب، به نوعی در بدنه مردم دیده میشود؛ شاید بخاطر گلایه جدی از دولت و ناکارآمدیها و فشارها. [...] من چون نبض جامعه و آخرین اطلاعات افکار عمومی را دارم - و کاش اجازه از مافوق داشتم که آن را منتشر کنم – میگویم رسماً جامعه به دو قطب مخالف و موافق اِعمال حاکمیت نظام در این موضوع [حجاب] تقسیم شده.»
( https://www.pcci.ir/fa/news/683366/).
مضمون این سخنان را در ماههای گذشته تا کنون، فراوان شنیدم، امّا «نتایج» و «لوازم» آن را خیر. اجازه بدهید شفاف و صریح، «دنبالۀ منطقی» و «تبعات قهریِ» این منطق را در چند بند بعدی، بیان کنم تا شاید تنبّهی حاصل شود.
۲. اگر این آمار و این تحلیل مقام رسمی، درست است، پس دیگر چه توقعی از دولت انقلابی باید داشت؟! «مصلحت»، اقتضای عقبنشینی از حجاب را دارد و «مطالبهگری» هم برخلاف مصلحت است؛ چراکه اصرار بر دخالت حاکمیّت نسبت به مسألۀ کشف حجاب، موجب «تشدید فضای دوقطبی» میشود و جامعه را «پارهپاره» میکند. نوشتم «تشدید فضای دوقطبی»، چون دبیر شورای فرهنگ عمومی بر این باور است که هماکنون نیز در موقعیّت «دوقطبی اجتماعی» به سر میبریم و جامعه گرفتار «تشتّت» و «تفرّق» و مستعد «گسستگیِ بحرانزا» شده است. برایناساس، روشن است که «دستکاری حاکمیّتی»، وضع را هرچه بیشتر ناگوار و پیچیده خواهد کرد و قطبهای درون جامعه را به جان هم خواهد انداخت. واقعیّت اجتماعی، آرمان تحقّق حجاب را برنمیتابد و حضور حاکمیّت و قانون را در آن تحمّل نمیکند.
۳. از این منظر، بهترین کار «تمکین نسبت به واقعیّت فرهنگیِ نوپدید» است تا شکاف مردمی، شدّت نگیرد و بحران نیافریند. هیچ «دفاع مقدّس» و هیچ «فتح خرمشهر»ی در میان نیست، بلکه باید خود را برای نوشیدن «جام زهر» در آخرین پردۀ این «عقبنشینیِ عرفیِ ضدّفرهنگی» - و نه دفاعِ مقدّسِ فرهنگی - آماده کرد. هرچه هم که در نقد برهنگی در غرب و مذمّت کشف حجاب و تبعات آن و اثبات حجابمندی زنان در عمق تاریخیِ جامعۀ ایران و ... گفته شود، همهوهمه، حرفهای شیرین و گوشنوازی هستند که امکان تبدیلشدن به «سیاست رسمی» و «اقدام حاکمیّتی» ندارند. «شرایط امکان»، از دست رفته و حاکمیّت، «قفل» شده است و حاکمان همچون اهل بحث و گفتگو و سخن، بضاعت و امکانی جز «موعظه» و «دعوت» و «تبیین» ندارند. اینهمه به آن دلیل است که «شرایط اِعمال قدرت رسمی» زائل شده است و نباید با «اصرار نابجا» و «حسّاسیّت نابهنگام»، این وضع ناخوشایند و تلخ را «آشکار» کرد. وقتی «اقتدار» فروپاشیده است، حاجت به «قدرت» فزونی میگیرد و در این حال، شکاف «دولت» و «ملّت» رخ مینماید. جامعۀ ناسازگار با دولت، جز زبان قدرت نمیفهمد، امّا مسأله این است حتّی بهکاربستن اهرم قدرت هم هزینههای گزاف در پیش دارد.
۴. این یعنی حجاب، هرچه که مطلوب و نافع هم باشد، باید «اختیاری» و «داوطلبانه» بشود و «حاکمیّت» و «قانون» در برابر آن، موضع سکولار را برگزیند. این «باید»، خواست دولت انقلابی نیست، بلکه خواست بخشی از جامعه است که دولت نیز باید بهناچار به آن گردن بنهد و تسلیم بشود. «دولت»، سکولار نیست، امّا اگر «بخشی از جامعه» سکولار شد و حکم دین را برنتابید، همواره دولت نمیتواند بر سر اجرای حکم الهی، چانهزنی و اِعمال قدرت کند و از شوکت و هیبت خود برای تحقّق شریعت بهره بگیرد. دولت اگر گامی پیشتر بنهد و با جامعه دستبهگریبان بشود، «اساس» و «کیان» فرو خواهد ریخت و «شیرازه» از هم خواهد پاشید. در این موقعیّت، حاکمیّت تنها میتواند همچون گروههای خودجوشِ فرهنگی یا اصحاب قلم یا سخنرانان، به «تبلیغ دربارۀ حجاب» همّت بگمارد و برای مردم دربارۀ فضایل و محاسن آن بگوید، امّا دیگر این امکان و مجال را در دست ندارد که جامۀ «قانون» و «بایدِ حکومتی» بر تن این ارزش نماید.
۵. اینک دو پرسش انتقادی و نقضی را دربارۀ «نوشتۀ» دبیر شورا و «نتایج نانوشتۀ» - و البتّه ناخواستۀ - آن با ایشان در میان میگذارم و متواضعانه، خواهان تجدیدنظر ایشان در موضعشان هستم:
اوّلاً، آن بخشی از مردم که مخالف دخالت حاکمیّت در مسألۀ حجاب هستند، مخالف هر نوع دخالت حاکمیّت هستند؟ آیا دخالت «هوشمند» و «غیرمستقیم» هم مانند دخالت «میدانی» و «عینی» برتابیده نمیشود؟ آیا تجدیدنظر در «روشها» و «سازوکار»، موجب «بازاندیشی مردم» نخواهد شد؟
ثانیاً، اگر هر آنچه که گفته و تحلیل شده است، درست است، آیا حاکمیّت دینی تکلیف ندارد که این بخش از جامعه را نسبت به چالشهای برآمده از برهنگی آگاه سازد و «چرخش نگرشی» بیافریند؟ تسلیمشدن و انفعال، تنها گزینه است؟ این منطق «دموکراسی سکولار» است یا «مردمسالاری دینی»؟
دکتر جمشیدی
🆔 @h_falahati