👓 به لطف خداوند متعال
طلبه جانباز جناب حجتالاسلام والمسلمین سجاد جهانگیری مرخص شدند.
🌹 امیدواریم مسئولین حوزه ایشان را فراموش نکنند و برای عوارض احتمالی جانبازی ایشان تمهیداتی در نظر گیرند.
همچنین در جشنوارههای بزرگ حوزوی اقلا از ایشان تجلیل کنند و از نظر معنوی ایشان را پشتیبانی نمایند
حوزه توییت
🆔 @h_falahati
مسئله حجاب و دلیل سکوت سکولارها!
حجتالاسلام دکتر مهدویزادگان
🔻🔻🔻
حوزوی سکولار اندیش می گوید:
"حجاب تصمیمی شخصی است و تجسس در آن جایز نیست!".
او این سخن را خطاب به کسانی گفته است که مستند به کتاب و سنت و عقل حجاب را امری اجتماعی و واجب شرعی و عقلایی می دانند.
گرچه این سخن شخصی است و هیچ ربط و انبعاثی از معارف اسلامی ندارد. اما چرا این حضرات برابر خشونت هتاکین علیه بانوان محجبه سکوت اختیار کرده اعمال آنان را بر اساس همان عقیده باطل شان ( شخصی بودن حجاب ) محکوم نمی کنند؟!
چرا آن نویسنده ای که در راه سست کردن مستندات شرعی و عقلی آموزه حجاب عمری را بیهوده صرف کرده است و ده ها صفحه برداشت های بی ربط را برای اثبات نتیجه ی باطل، به هم بافته است، متنی کوتاه و لو به قدر یک صفحه، در محکومیت اعمال خشونت بار مخالفین حجاب نمی نویسد؟!
به راستی، دلیل این سکوت چیست؟
چنین سکوتی بی معنا و مفهوم نیست و باید معلوم کرد که دلیل سکوت شان چیست. بدیهی است که نمی توان منتظر ماند تا پاسخی از ناحیه ساکتین بشنویم. بلکه باید پاسخ معقول را بیان کرد تا مگر توضیحی از ناحیه آنان به گوش رسد.
ممکن است در توجیه این سکوت گفته شود که آنان بخاطر بهره برداری دیدگاه متشرعه سکوت می کنند. گرچه این بهانه عذر بدتر از گناه است. مگر مروجان فرهنگ بی حجابی و عریان گری از دیدگاه ساکتین بهره برداری نمی کنند که فقط نگران بهره برداری متشرعه هستند. بنابراین، دلیل سکوت شان این گفته نمی تواند باشد.
حقیقت آن است که منازعه این جماعت معمم سکولار اساساً کبروی نیست. مساله این نیست که متشرعین حجاب را امری اجتماعی می دانند ولی آنها شخصی می دانند. آنها نیز این مساله را اجتماعی می دانند، لکن اختلاف شان در مصداق امر اجتماعی است.
از نظر ساکتین حجاب امر شخصی است ولی بیحجابی امر اجتماعی است. چون بی حجابی مقتضای جامعه سکولار است. و از آنجا که این جماعت همسو و موافق با خواسته جامعه سکولار هستند، سکوت اختیار کرده اند. چنین سکوتی نه فقط نشانه تایید خواسته جامعه دنیوی شده بلکه تایید خشونت طلبی هتاکین است.
دردمندانه باید گفت که اگر این دسته از معممین پیش از انقلاب می زیستند، چه نسبتی با حاکمیت طاغوت می داشتند؟
قدر متیقن، حکومتی که مروج مقتضیات فرهنگی جامعه سکولار (بیحجابی و عریانگری) است، از ناحیه این جماعت سکولار حوزوی احساس خطر نمیکرد بلکه ای بسا که آنان را در زمره موافقان و مویدان فرهنگی خود تلقی میکرد.
🆔 @h_falahati
توجیه طرح تربیتی صالحین جلسه اول.mp3
8.96M
جلسه مقدماتی توجیه #طرح_تربیتی_صالحین
🆔 @h_falahati
36.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️در این چند دقیقه کوتاه می توانید بخشی از اعترافات مهم علینقی مشایخی، موسس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف را در سال ۲۰۱۷ یا ۱۳۹۶ در یک کنفرانس خارجی، مشاهده کنید:
1️⃣هدف؛ توسعه جریان تکنوکرات در کشور
2️⃣انتقال موسسه موجود در سازمان برنامه و بودجه، به دانشگاه صنعتی شریف در قالب دانشکده مدیریت و اقتصاد و علت این انتقال
3️⃣مخالفت ابتدائی اعضای شورای دانشگاه شریف بخاطر صنعتی بودن این دانشگاه
4️⃣تفکر اقتصادی؛ اقتصاد بازار آزاد لیبرال
پ.ن:
⛔️نکته مهم این است که تحصیل کرده های تحت این تفکر، در دوران های مختلف، یا مسئولیت های مهم اقتصادی داشته اند و یا مشاوران اقتصادی دولت ها بوده اند.
〽️تدوین و ترجمه این بخش از سخنرانی ایشان، برای اولین بار توسط کانال جبهه تمدن ساز انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
🖋 برخی سهل اندیشان در کشور می گویند انقلابیون یک بهانه پیدا کردند که در کشور علة العلل ناکامی ها #لیبرالیسم است!
وقتی می گوییم توطئه و نفوذ جدی است و گلوگاه ها دست انقلابیون نیست این بهانه نیست واقعیت است.
نمونه اش این سخنرانی است.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ کاره هایی که بخاطر صفر درصد تاثیر سکه می گیرند و سردار دیپلماسی هستند!
#تناقص
جریان روشنفکر از بدو تولد در ایران یک مولود زیاده خواه و لوس بوده است همیشه چسبندگی به قدرت داشته و آنرا رها نمی کند از طرفی می خواهد اپوزوسیون بوده و از این موضع خارج نمی شود!!
نتیجه این مساله بی مسؤولیتی و بی تعهدی در کار اجرایی و عدم قبول تقصیرهاست.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدیان، مدیرعامل همشهری: پلتفرم محل زندگی است نه صرفا گرفتنِ خبر و رقابت شرق و کیهان
🔹باید برای پلتفرمها در سطح شورایعالی امنیت ملی تصمیمگیری شود. راحتترین کار زدنِ دکمه فیلتر است. برای بعدش چه فکری شد؟
چقدر اشتباه است که گمان کنیم این پلتفرم ها جایی برای آزادی بیان است!!
مسوولین بخاطر سرعت تحول رسانه ها آگاهی لازم را ندارند!
🆔 @h_falahati
دولت این همه تلاش در کنترل تورم می کند و سپس خودش در شرایط پایین آمدن قیمت ارز، دست بکار شده و اصلاح قیمت پایه ی فرآورده های نفتی را انجام می دهد؟
این یعنی شروع زنجیره ی تورم جدید؟!
عجیب است.
🆔 @h_falahati
مهرعلیزاده: میتوانیم بهسمت انتخاباتی با مشارکت بالا برویم
🔹اگر روند فعلی در کشور بهبود پیدا بکند و انتخابات بهشکل رقابتی برگزار شود میتوانیم فضای خوبی در ایام انتخابات داشته باشیم.
🔹هنوز زود است درمورد میزان مشارکت در انتخابات مجلس حرف بزنیم ولی در کل میتوانیم بهسمت مشارکت بالا برویم.
@Farsna - Link
🖋باز اینا آمدند و داستانها شروع شد!!
🔻🔻🔻🔻🔻
برنامه اول سیاه نمایی هست
بعدش باید بتمن ها خودشون را نشون بدهند
مرحله بعد به شورای نگهبان حمله می کنیم
دوتا غضنفر از فیلترها عبور می کنند
ما شروع به دوقطبی می کنیم
نهایتا همه چیز داغ می شود!
اگر رای آوردیم مردم در حاکمیت هستند و این دموکراسی است
اگر نیاوردیم حاکمیت گزینش می کند ما مردم اصلا انتخابی ندارند انتخابات نتیجه اعمال قدرت حاکمیت است پس بازی خراب است؟!
🔹این دیکته ی انقلاب های رنگین است که چند سال است همه جا جواب مثبت داده است غیر از ایران!
تا چند ماه بعد هم ابرتحلیلگران علوم اجتماعی و اساتید دانشگاه ها در مورد شکاف در جامعه ایرانی و ضرورت گفتگو با هم در مقیاس وفاق ملی مطرح می شود؟!
خیلی اشمئزاز آورید.
#طرح_استکبار
🆔 @h_falahati
⁉️الزامات امتداد حکمت چیست؟
🔹مهمترین گفتمانی که میتوان در عصر حاضر متوجه فلسفه اسلامی دانست، گفتمان «امتداد حکمت و فلسفه» است. این گفتمان که با مطالبه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی از اهالی فلسفه صورت گرفته، در مراتب متعددی با بیانات مختلف، طرح گردیده است.
متأسفانه، بعد از سالها، همچنان برخی از اساتید فلسفه اسلامی، تلقی دیگرگونی از معنای «امتداد حکمت و فلسفه» دارند. تلقیای که چندان با مطالبه رهبر انقلاب اسلامی، سازگاری و تناسب ندارد. تلقیای که بارزترین ویژگی آن «ذهنیِ مجرد بودن» است؛ درست همان چیزی که برخلاف روح گفتمان امتداد حکمت است. به جهت دریافت تصویری روشن از این گفتمان به این جملات ایشان توجه کنیم:
«دو سه نکته درخصوص آموزش فلسفه و پژوهش فلسفی عرض میکنم، که خوشبختانه دیدم در ذهن بعضی دوستان هم هست. یکی مسألهی امتداد سیاسی - اجتماعی فلسفه است که من مکرّر به دوستان گفتهام و الان هم در تأیید فرمایش بعضی از آقایان عرض میکنم؛ منتها نه با تعبیر رنسانس فلسفی؛ نباید به این معنا مطرح شود. ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفهمان احتیاج نداریم. نقص فلسفهی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفهی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همهی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفهی ما بهطور کلّی در زمینهی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کما اینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لاالهالا اللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفیِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آنگاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، - اگر نگوییم از همهی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفیِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ فضلاً از آن فلسفههای مضاف که آقایان فرمودند: فلسفهی اخلاق، فلسفهی اقتصاد و.... این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچکس غیر از شما نمیتواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید.»
🔹برای اینکه بتوان به این گفتمان، صورت تحقق بخشید باید به این پرسشها پاسخ داد:
⁉️مقصود از ذهنی مجرد بودن فلسفه اسلامی چیست؟ چنین صفتی نسبت به فلسفه اسلامی، متوجه به کدام اصل و قاعده فلسفی میشود که ذهنی مجرد است و امتداد نیافته است؟ اگر یک اصل و قاعدهای، ذهنی مجرد بود، آیا امکان امتداد دارد؟ در صورت امکان امتداد، آیا به منطق و روش جدیدی برای امتداد نیاز است یا اینکه، با تکیه بر همان اصول و قواعد پیشین، و فقط صرفاً با اضافه به موضوعی مانند فرهنگ، سیاست، اقتصاد میتوان مدعی امتداد فلسفه گشت؟ آیا وقتی که فیلسوفی، با دغدغه امتداد فلسفه، همان مبانی و اصول پیشین فلسفی را به موضوع عینی ضممیه میکند، یعنی فلسفه را امتداد بخشیده است؟ یعنی، در وضعیت امتداد فلسفه، حالت قبل از انضمام به موضوع و با حالت بعد از انضمام به موضوع، برای فلسفه یکسان است و هیچ تغییری در اصول و منطق آن ایجاد نمیکند؟ و....
کانال منیرالدین
🆔 @h_falahati
هنوز عدهای از نمایندگان در عزل و نصبهای دولتی دخالت میکنند.
🔻حجت الاسلام فخریان در اعتراض به جنجال اخیر در مجلس:
🔹اصلاً فرض کنیم ابلاغیۀ معاون سیاسی وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران و... ایراد داشت، شما نمایندگان این ایراد را با هو کردن و آبرو بردن و تهدید به استیضاح وزیر، اصلاح کردید؟
ابتداییترین شرط نماینده شدن، ادب، شعور سیاسی و توجه به افکار عمومی است.
🔸متأسفانه در رفتار اخیر عدهای از نمایندگان، نه ادب بود، نه شعور سیاسی و نه توجه به افکار عمومی.
🔹علیرغم تذکرات متعدد رهبر انقلاب و نص قانون، هنوز عدهای از نمایندگان در عزل و نصبهای دولتی دخالت میکنند. طبیعتاً زمان انتخابات هم انتظار حمایت دارند. اتفاقاً ابلاغیۀ عدم حمایت از کاندیدای خاص از طرف مسئولان دولتی، لازم بود، با این رفتار عدهای از نمایندگان، لازمتر شد.
صراط
🆔 @h_falahati
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حقیقت ماجرای اجاره زمین وقفی چیست؟
🔹 با وجود این اسناد چرا با وحید اشتری به دلیل نشر اکاذیب علیرغم سابقه محکومیت برخورد نمیشه؟ پشت او به چه کسانی گرمه و چه تفاوتی با بقیه مردم جامعه داره؟
🖋عدالت خواهی یا کسب و کار عدالت!!
🆔 @h_falahati
#حدیث_روز
امام باقر عليه السلام:
💠اِستَجلِبْ عِزَّ اليأسِ بِبُعدِ الهِمَّةِ
عزّتِ طمع نداشتن را با بلندى همّت به دست آر
ميزان الحكمه جلد13صفحه 46
◾️هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام مومنان و پنجمین پیشوای عطوف،امام محمّد بن علی الباقر علیه السلام را به مخاطبین ارجمند تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان قرارگرفتن در زمره عارفین به عرفه را برای همه عزیزان خواستارم.
🆔 @h_falahati