2856_34197.pdf
حجم:
1.95M
دیدگاه آیتالله مصباح(ره) درباره اهمیت رأی مردم
انتشار گزیدهای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش صد و هفتم
🔹....یکی از شبهات تکراری برخی مخالفان علیه آيتالله مصباح، مخالفت با مقوله انتخابات و جایگاه رأی مردم در حکمرانی است. طبعا اگر این قبیل شبهات درست میبود، شخص ایشان نمیبایست در انتخاباتهای مختلف مشارکت داشته باشد. حال آنکه بنا به گفته فرزندان، ایشان در تمام انتخاباتهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشته است. اولین و مهمترین انتخابات سرنوشتساز کشور، رفراندوم انتخاب نظام سیاسی بود که در فروردین ۱۳۵۸ برگزار شد و اکثریت قاطع مردم ایران به جمهوری اسلامی رأی دادند. آیتالله مصباح نیز مانند آحاد مردم، در این رفراندوم شرکت کرده است.
🔸حجتالاسلام والمسلمین مجتبی مصباح در گفتوگو با نگارنده خاطره جالبی در مورد این روز نقل کرد. حسب نقل ایشان، آيتالله مصباح صبح روز ۱۲ فروردین به اتفاق فرزندش علی آقا در رفراندوم انتخاب نظام سیاسی شرکت کرد و در مسجد آبشار قم، رأی خود به جمهوری اسلامی را به صندوق انداخت. جالب آنکه آقا مجتبی با دوربین شخصی خود از این صحنه عکسبرداری کرده و آن تصویر موجود است...
🗞متن کامل
🆔 @h_falahati
18.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طهرانچی: جنگ طوفانالاقصی یک جنگ فناورانه بود
رئیس دانشگاه آزاد:
🔹اتکای ارتش اسرائیل به آخرین فناوریهایی بود که در دانشگاههای ایالت متحده امریکا بدست میآمد و به صنعت نظامی منتقل میشد. در نهایت خروجی محصولات بر روی تانکها و هواپیماها سوار میشد.
🔹بمبهایی که بیمارستانهای غزه را هدف قرار دادند بمبهای جدیدی بودند؛ این بمبها متفاوت از بمبهایی بود که در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته بود.
🔹از طرف دیگر فلسطینیها در یک جهاد علمی از سنگ به «یاسین» رسیدند؛ یاسین در نوع خودش سلاح دوشپرتاپی است که یک انسان باورمند میتواند تانکهای ارتش صهیونیستی را که آخرین فناوری ضدزره روی آن نصب شده، از بین ببرد.
@TasnimNews
@h_falahati
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 تکست استوری | سقوط رژیم!
💬 خاصیت نظام عالم این است که رژيم صهیونیستی باید به این خباثت برسد تا دلهایی خداییتر شوند و از خدا بخواهند و سقوطِ رژیم فراهم شود.
🎙گفتاری از آیتالله یزدانپناه.
#تکست_استوری
#سقوط_رژیم
#استاد_یزدان_پناه
🎬 گروه هنری رسانهای نفحات
🆔 @h_falahati
❇️میتوان آموخت، اما مجال ضدیت نیست.
🔹اخیراً مصاحبهای از خبرگزاری ایکنا منتشر شده است که، در گفتگو با استاد محمدحسین حشمت پور (دام عزه) به مناسبت روز جهانی فلسفه، پرسشهایی طرح کرده اند. استاد در برخی از پاسخها، عبور خود از فلسفه اسلامی و اشتغال به دروس قرآن و حدیث را تصریح میکند:
https://iqna.ir/fa/news/4183268/
🔹حال، در این میان، بهره هایی از این مصاحبه و گفتگو میتوان گرفت:
1⃣اول: بارها ابراز پشیمانی اهالی فلسفه اسلامی را خوانده و شنیده ایم. از اینکه، عمرشان را به فلسفه گذرانیده و از معارف قرآن و حدیث بدور، پشیمان و نادم بودند و در آخر عمر خود به سراغ این معارف رفته اند. این پشیمانی ها، برای هر «مؤمن کیّسی» درس آموز است و عبرت انگیز.
و البته، این پشیمانی از نقاط امتیاز فلسفه اسلامی با سایر فلسفههاست. پرواضح است که، آن عقلی که راهبر فلسفه اسلامی بوده، عقل متعبّدی بوده که خواهان بندگی بود نه انانیت و سرکشی و طغیان، و از همین روی است که در نهایت ابراز پشیمانی میکند.
2⃣دوم: از این مصاحبه و نظایر آن، بیش از مطالب علمی، میتوان آموخت، اما نمیتوان این مصاحبه را اسباب «ضدیت با فلسفه اسلامی» قرار داد. اساساً، ضدیت با فلسفه اسلامی بی معناست. فلسفه پرورشیافته در درون فرهنگ اسلامی که هرچقدر که جلوتر آمده، صبغه و صیاغت اسلامیتری به خود گرفته است، مجال ضدیت ندارد، بلکه، مواجهه با فلسفه اسلامی باید «انتقادی» باشد تا این تراث بهتر و بیشتر بتواند اثر عقلانی خود را بر فرهنگ عمومی بگذارد.
3⃣سوم: اگر، مصاحبه با استاد حشمت پور، بستر ضدیّت با فلسفه اسلامی قرار بگیرد، اولین آسیب آن، تضعیف «عقلانیت» در درون جامعه ایرانی اسلامی خواهد بود. تا برساختن یک نظام عقلانیِ عمیق و عریق، نمیتوان از این تراثی که تمام تلاش خود را بر پیرایش عقلانیتِ برهانی از شوائب شرک و الحاد داشت، رفع ید کرد. فلذا، یادآور باشیم که، از این مصاحبه بیاموزیم و به آن به دیده «عبرت» بنگریم، اما آن را بهانه «تضادّ» قرار ندهیم.
◀️در عین حال، این نکته نیز باید گفته شود؛ همانطور که، تقویت عقلانیت منوط به مواجهه انتقادیِ همدلانه با فلسفه اسلامی است، و متوقف بر این است که، پرسشهایی نوین از فلسفه اسلامی طرح نمود، قد و اندازه پاسخهای آن را دریافت و برای نقاط خلأ آن چاره اندیشید، همچنان نیز باید از «تعصبِ کور» نسبت به این دانش بشری نیز احتراز کرد. به عبارتی؛ هم ضدیت با فلسفه اسلامی، هم تعصبِ کور نسبت به آن، در نهایت به تضعیف عقلانیتِ اسلامی منجر خواهد شد. و باید از این دو عبور کرد؛ ضدیت، تعصب.
منیرالدین
🆔 @h_falahati
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تورقی بر جنایات داعشیهای دهه ۶۰
🔹جزییاتی از جنایت هولناک نارمک
🔹ماجرای ترور وحشیانه یک کارمند ساده و بیگناه بانک!
#منافقین
🆔 @h_falahati
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارگران را فقیرتر نکنید!
#فیلمنوشت
@TasnimNews
🖋 کلاف سردرگمی شده است مساله دستمزد کارگران!!
از طرفی اقتصادی های فریزکننده دستمزد کارگر که بیشتر از طبقه نئولیبرال هستند افزایش دستمزد را موجب تورم می دانند که با واقعیت چندان همخوانی ندارد!
از طرفی مکفی نبودن دستمزد در میان کارگران منجر به خالی شدن بخش های تولیدی شده و عملا به جهش تولید و رونق کسب و کار تولیدی نمی شود و متأسفانه نشده است!
از زاویه دیگر این مساله با عدالت هم سازگار نیست چرا که این قشر از حداقل ها هم محروم می ماند و در سبد مخارج او بسیاری از ضروری ها دیگر وجود ندارد!
دولت باید برای این مساله از اقتصادیهای ضدتورمی که موهوم می بافند فاصله بگیرد چون عملا تجویزهای آنها منجر به تولید نمی شود!
#عدالتاجتماعی
#کارگران
🆔 @h_falahati
هدفداری آیت الله مصباح یزدی!
ایشان دارای یک نظم فکری و طراحی منسجم و به اصطلاح یک اطلس اندیشه بود!
#اینگونهباشیم
#استادفکر
#اخلاق
🆔 @h_falahati
4.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آرزو و اشکهای آیتالله جوادیآملی
🔻آیتاللهالعظمی جوادیآملی در جلسه درس خود در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ :
▪️صهیونیست های کودککش از فرعون بدتر هستند زیرا اگر فرعون فقط پسران را میکشت اما صهیونیستها علاوه بر پسران، دختران، پدران و مادران را هم میکشند...
#اسرائیل
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
🟢اخلاق مدیریت
🔸پرهیز از به کارگیری بیادبان
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از شرایط مهم کارگزاری در نظام اسلامی و معیارهای گزینش مدیران و مسئولان، داشتن «ادب الهی» و «حیاء حضور» در برابر خدای متعال است.
در روایتی از #پیامبر_اکرم(ص) چنین نقل شده است که فرمودند:
«إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لَا نَسْتَخْدِمُ مَنْ لَا يَتَأَدَّبُ مَعَ اللَّهِ وَ لَا يَسْتَحِي مِنْهُ فِي خَلْوَتِهِ؛ ما خاندانی هستیم که کسی را که ادب محضر الهی را نگه نمیدارد و در خلوت خود از او حیا نمیکند، به کار نمیگیریم.»
از خدا جوییم توفیق ادب
بیادب محروم گشت از لطف رب
بیادب تنها نه خود را داشت بد
بلک آتش در همه آفاق زد
ــــــــــ
هر چه بر تو آید از ظلمات و غم
آن ز بیباکی و گستاخیست هم
هر که بیباکی کند در راه دوست
رهزن مردان شد و نامرد اوست
از ادب پرنور گشتهست این فلک
وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
بد ز گستاخی کسوف آفتاب
شد عزازیلی ز جرات رد باب
ـــــــــــــــــــــــــــــ
معنای مصرع آخر: «ابلیس به سبب گستاخی و بیادبی، از درگاه الهی رانده شد»
#ادب
#اخلاق_مدیریت
#مدیریت
🖋سند حدیث، ارشادالقلوب دیلمی، ص٢۵
🆔 @h_falahati