eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب-چهار-گفتار.pdf
3.41M
کتاب تحلیلی از اهداف قیام امام حسین ع در بیان رهبری 🆔 @h_falahati
⭕️ دکتر جلیلی: شعارهای انتخاباتی ما فراگیر و ملی بود و می‌تواند نه تنها رقیب مزاحم نباشد بلکه رفیق حامی باشد دکتر سعید در جمع اعضای ستادهای استانی: 🔹انتخابات به معنای تعطیل کردن احساس مسئولیت قبل و بعد روز رای گیری نیست بلکه انتخابات به معنای تاکید بر حق و وظیفه مشارکت ،برای تمام آحاد مردم است. 🔹عزم ما بر مشارکت فعال در چهارچوب اخلاق و قانون است. 🔹در ایام بعد از انتخابات هم سلوک سیاسی متفاوت و ممتازی را به نمایش خواهیم گذاشت. 🔹در مردم سالاری دینی از رقابت‌های دشمنانه و کینه توزانه خبری نیست. 🔹اگر کسی از گفتمان دولت سایه احساس خطر می‌کند قطعا با معنا و مبانی آن آشنا نیست. 🔹برنامه‌های خود را برای مشارکت متشکل توده‌های میلیونی هواداران اعلام خواهیم کرد. 🔹هر جایی که لازم باشد از عملکرد دولت آقای پزشکیان دفاع کنیم، بی هیچ ملاحظه‌ای از ایشان و دولتش دفاع خواهیم کرد. 🔹اگر اقدام درستی در دولت برادرمان آقای پزشکیان دیدیم و حمایت نکردیم، قطعاً در پیشگاه خدا معاقب خواهیم بود. ـــــــــــــــــــــــ 🆔 @h_falahati
❌" کار تمام است " خاطرات هاشمی رفسنجانی: (۲۹ دی ۱۳۸۰)  🔖دكتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد.گفت،در ملاقات با آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌ جمهور]، ايشان را ناراحت ديده و گفته است كه از نامزدشدن در دور دوم رياست‌ جمهورى پشيمان است و مى‌ترسد كه نتواند دوره را به سر رساند؛چون با توجه به نزاع‌ها و اختلاف نظر با رهبرى،كار مهمى نمى‌تواند انجام دهد.گفت، در جريان ۱۸ تير [۱۳۷۸] كوى دانشگاه، بعضى از افراد دوم خردادى، مثل [سعید] حجاريان و [فریدون] وردى‌نژاد،معتقد بودند كه كار حاكميت تمام است و دانشجويان برنامه تظاهرات صريح و وسيع عليه رهبرى داشتند كه با دخالت سپاه و بسيج خنثى شد. گفت، اكنون وزارت امورخارجه و سپاه، بر سر حضور در افغانستان تعارض دارند و در جلسه دبيرخانه [شورای عالی امنیت ملی]، بين‌آقایان [محسن] امين‌زاده، [معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه] و [قاسم] سليمانى، [فرمانده نیروی قدس]، درگيرى لفظي پيش‌آمده و آمريكاييان و غرب از نظر وزارت امورخارجه حمايت مى‌كنند و بنا دارند مانع حضور سپاه ‌شوند و نظر رهبرى اين است كه سپاه، حضور مؤثر داشته باشد.🔖 ( عکس برشی است از مطلبی در مجله ) 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰هدایتگری عاشورا و مسوولیت‌پذیری اجتماعی حامد فلاحتی ___________________________________ قسمت اول
🔰هدایتگری عاشورا و مسوولیت‌پذیری اجتماعی حامدفلاحتی _______________________ قسمت دوم 🔻پیام مهم عاشورای اباعبدالله الحسین ع منطق مسوولیت پذیری اجتماعی است. ایشان در خطبه منی صاحبه و تابعین را نسبت به سکوت در برابر مفاسد و مظالم حاکمیت سرزنش می کنند و می فرمایند مجاری امور و مسند حکم الهی بایدبه دست علمای امت باشد. علمای امت باید در برابر انحرافات از خود حساسیت نشان دهند! 🔻 چرا علمای امت و صحابه و تابعین در دوگانه امام حسین ع انتخاب عافیت طلبانه دارند!؟ دوگانه ای که در طرح امام حسین ع هست انتخاب بین اسلام مسوولانه و اسلام عافیت طلبانه است!؟ 🔻گره ماجرا باید در تعلقات و دغدغه ها جستجو شود! انسان موجود علقه‌مدار و انس‌‌گیرنده است! انسها و علقه های انسان حقیقت عینی او را می سازند و نشان‌دهنده این حقیقت هستند که او مجموعه ای از علقه‌ها و وابستگی‌ها است. علقه‌ها سه پیامد برای انسان دارند: _خودفراموشی و ناآگاهی از خود _برهم خوردن ارزش‌های انسان _غفلت و گم کردن هدف این سه پیامد انسان را از اسلام مسوولانه به اسلام عافیت طلبانه سوق می‌دهد. 🔻افرادی که نمی توانند از عقله های خود برای انتخاب‌های متعالی بگذرند محکوم به اسلام عافیتطلبانه هستند. زندگی غربی و منفعت‌طلبی ناشی از فردگرایی افراطی در آن آرام آرام چنین انسان‌هایی می سازد. والسلام علی عباد الله الصالحین 🆔 @h_falahati
🔹 من «جلیلی‌چی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعف‌ها و محدودیت‌های او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. 🔹 از سعید جلیلی که به نحو کم‌نظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست.اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. 🔹 پیشتر نوشتم که مهم‌ترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراث‌دار او از این جهت بی‌شک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ 🔹شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگی‌پنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن می‌خواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن می‌بندد، قیمتی است. 🔹اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمی‌دهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر می‌آورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است.جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. 🔹می‌دانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلت‌های بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، ساده‌زیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). 🔹فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکته‌سنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمی‌تواند دشمن بدارد.همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگی‌های شخصی جلیلی نیست در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکانهای آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت های جهانی) به حفره های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز می‌گردد. 🔹 بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد؛ اینکه ایده‌های در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد؛ اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی انگیزد؛ جملگی به کاستیهای اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن بازمیگردد. 🔹 اگر این خللها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود که البته چندان هم نشده بود به معنای حل و فصل آنها نبود و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی هاست. با مشاجره ملال آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی شود. 🔹شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور میکنم روند وقایع ماهها و سالهای پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر می‌شود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود. ✍سجاد صفارهرندی(عضو هیئت مدیره پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی) 🆔 @h_falahati
تجدید نظر می کنند؟! 🔻ظریف و روحانی و خاتمی و جهانگیری و زنگنه و آخوندی و... 🔻مسعود نیلی و عبده تبریزی و طبیبی و رنانی و غنی نژاد و... 🔻عباس عبدی و محمد فاضلی و محمد قوچانی و حسین انتظامی و ... 🔻روزنامه های اعتماد و شرق و هم میهن و سازندگی و... 🔻سایت ها و کانال های خبرآنلاین و انتخاب و عصر ایران و ... 🔹هیچ کدام نظری در این باره ندارند که نه آمریکا و نه سه دولت اروپایی حاضر نشده اند طبق عرف دیپلماتیک، حتی یک تبریک خشک و خالی درباره انتخاب آقای پزشکیان بگویند؟! 🔹چطور است که نشریات غربی، یکی در میان وعده تغییر از درون توسط پزشکیان را می دهند یا آرزوی آن را می کنند، اما حتی یکی از آنها حاضر نیست بنویسد و بگوید که آمدن پزشکیان، فرصتی برای احیای تعهدات طرفین در برجام است؟! 🔹سکوت سنگین مدعیان اصلاح طلبی را باید به چه چیزی تعبیر کرد؟ آیا مثلا اگر روسیه و چین و سوریه و عراق و دیگر متحدان یا شریکان ایران هم از تبریک گفتن استنکاف می کردند، بلکه انتخابات ایران را زیر سوال می بردند، شبه اصلاح طلبان غربگرا باز هم سکوت می کردند، یا گریبان چاک می زدند؟! 🔹به همه این جماعت، وقاحت صد باره دولت های غربی و بی محلی به تقلای شیدایان غرب را تسلیت می گوییم! باشد که از میان آنها، کسانی آزاده و منصف باشند و در شیدایی و شیفتگی نسبت به دشمنان عهد شکن ملت، ایران تجدید نظر کنند. محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
در تهران چهارمید! در ایران هم سه و نیم میلیون ارزش بحث در مورد خاکستری و فلان ندارد! به رای مردم احترام بگذارید و به اسم آقای تحلیلگر و یوتیوب‌چی لاطائلات پرنکنید! کمی فهم کنید که مردم فهم دارند! 🆔 @h_falahati
منطق این جماعت حمله کننده اندک که کسی راهم ندارند خیلی عجیب است! مردم درگیر عزای امام حسین ع هستند کمی آرام باشید ما را به خنده بیشتر وامدارید! 🆔 @h_falahati
⛔️ هیئت هایی که زبان‌شان از تبیین فلسفه قیام حسینی و امتداد آن اَلکَن است! 🏴 اساس محرم یک نهضت شیعی است بر علیه طاغوت زمان که اتفاقا انقلاب اسلامی نیز با تأسی از همین حرکت امام حسین(ع) شکل گرفته است. ✖️ اما برخی در لباس دین به هر دلیل دوست ندارند فلسفه قیام سیدالشهدا را وارد هیئت‌ها و عزاداری‌شان کنند و از هرگونه صحبت درباره اسلام سیاسی جلوگیری می‌کنند! ⚫️ این رویه سکولاری و منفعلانه در برخی از هیئت‌ها، سخنرانان و مداحان سومین شهر اهل‌ بیت(ع) یعنی شیراز هم مشاهده می‌شود؛ مراسم‌هایی که تمام عزای امام حسین(ع) را به همان مرثیه‌سرایی محدود کرده و زبان‌شان از تبیین فلسفه قیام حسینی و امتداد آن اَلکَن است! احوال حوزه 🖋این مشکل سالهاست در مشهد مشاهده می‌شود و برخی بزرگان حوزه که رویه بروز و متفقهانه‌ای به حوادث صدر اسلام و حقیقت قیام اباعبدالله عليه‌السلام دارند، زبان بکام گرفته هیچ تذکری نمی‌دهند!؟ 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
⛔️ هیئت هایی که زبان‌شان از تبیین فلسفه قیام حسینی و امتداد آن اَلکَن است! 🏴 اساس محرم یک نهضت شیعی
🔘امام خمینی قدس سره الشریف: ▫️شما‏‎ ‎‏انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما‏‎ ‎‏گریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‌ها دارد و نه این گریه‌ها‏‎ ‎‏خودش ـ فی نفسه ـ کاری از آن می‌آید، لکن این مجلس‌ها مردم را همچو مجتمع می‌کنند‏‎ ‎‏و یک وجهه می‌دهند، سی میلیون، سی و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرّم و خصوصاً‏‎ ‎‏دهه عاشورا، یک وجهه، طرف یک راه می‌روند. ▪️این‌ها را در این ماه محرّم، خطبا و علما‏‎ ‎‏در سرتاسر کشور می‌توانند بسیج کنند برای یک مسئله. این جنبه سیاسی این مجالس‏‎ ‎‏بالاتر از همه جنبه های دیگری که هست...مسئله، مسئله‏‎ ‎‏گریه نیست. مسئله، مسئله تباکی نیست. مسئله، مسئله سیاسی است که ائمه ما با همان دید‏‎ ‎‏الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملت‌ها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راه‌های‏‎ ‎‏مختلف. این‌ها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر نباشند.مسائل اسلام، مسائل سیاسی است و سیاستش غلبه دارد بر چیزهای دیگرش.‏‎ ‎‏(صحیفه امام خمینی، ج13، ص323) 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔘امام خمینی قدس سره الشریف: ▫️شما‏‎ ‎‏انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که ف
هیئت منهای ولایت! هیئت منهای سیاست! همان هیئت سکولاری هست که خرج منبر، طلایش راهم انگلستان پرداخت خواهد کرد! 🆔 @h_falahati
🔰ما توده نیستیم! حوصله کنید و تحلیل را بخوانید. قابل تامل است. 🆔 @h_falahati
متن خطبه منا امام حسین.pdf
740.7K
متن و ترجمه خطبه منی ایراد شده توسط اباعبدالله الحسین علیه السلام در سال ۵٨ در منی در ایام حج در جمع تابعین و صحابه و بزرگان جامعه اسلامی این خطبه متن اصلی و اصول قیام امام حسین ع است. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جایگاه در کلام 🔸تقریبا می‌شود گفت: اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است. روحانیت مراقبت کنند! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 شهید مطهری سال۱۳۴۸: اگر مردم در انتخابات، صدبار هم اشتباه بکنند باز هم باید آزادی در انتخاب داشته باشند! اگر سرپرست‌های اجتماع، مردم را هدایت و سرپرستی نکنند گمراه می‌شوند؛ اما برای ارتقای نباید کسی را به مردم تحمیل کرد! مقایسه کنید بین رهبری حکیمانه امام خامنه ای و نگرش و گرایشات پدرخوانده ها و ... وقت آن است که برخی افراد، مبانی فکری و عقیدتی خودشان در امور سیاسی_اجتماعی را بازخوانی و بازنگری جدی کنند. حمید رسایی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
recording-20240709-210127.mp3
3.83M
آیا امام حسین ع شب عاشورا فرمودند هرکس دینی دارد با من همراهی در جنگ و جهاد نداشته باشد!؟ 🆔 @h_falahati