eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
جوابیه حجت‌الاسلام احمد زادهوش به اظهارات سخیف محسن رنانی در مورد احضار دخترکان مکشوفه کرجی بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای سردار حمید هداوند فرماندهی محترم انتظامی استان البرز سلام علیکم اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است. نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید. در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم: ۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانه‌ای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشه‌دار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ » ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است. هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعه‌شناسی به الگوی رفتاری گفته می‌شود که روابط و کنش‌های اجتماعی را تنظیم می‌کند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند می‌دانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل می‌شود. جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه می‌دانستند در برهه‌ای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است. ۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخش‌ها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی‌، ۲۷ درصدی‌، و ۲۲ درصدی) که این‌ها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیده‌ای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخش‌های جامعه است؟» چنین عباراتی نشان می‌دهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال می‌شوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند! واقعاً به چنین فهمی می‌توان نام جامعه شناسی نهاد ؟! ۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار می‌کنید؟ ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاری‌ها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است. میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه می‌دانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئه‌ها را می‌فهمیدند. ۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد. ۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواسته‌های نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند. ۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند! عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم. والسلام احمد زادهوش طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ 🆔 @h_falahati
🔰 آیت‌الله میرباقری: ⚡️ نسبت به فلسفه اسلامی، افراط‌گرا یا تفریط‌گرا نباشیم. فلسفه اسلامی با فلسفه یونان تفاوت دارد. فلسفه اسلامی از فرهنگ قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌ السلام) تأثیر پذیرفته است. ⚡️ فلسفه و عرفان ما، به‌لحاظ نظام موضوعات و به‌لحاظ غایات و حتی به‌لحاظ منابع، به‌شدت تحت‌تأثیر فرهنگ اسلام بوده است. ⚡️ حتی یک قدم جلوتر بروم؛ ما یک امری در فلسفه داریم به نام مفهوم مرکزی، که گاهی از آن به عنوان «حدّ اولیه» تعبیر می‌کنم. در دورۀ صدرالمتألهین و حتی در دوره شیخ اشراق، این حد اولیه که مفهوم مرکزی فلسفه است و همه مفاهیم، بر حول او چینش و تعریف و بازتولید می‌شوند، تحت‌تأثیر معرفت‌های توحیدی قرار گرفته است. ⚡️ البته فلسفه موجود باید بسط و تکامل پیدا کند؛ هم از لحاظ "استناد منطقی به وحی" و هم از لحاظ "امتداد عینی پیدا کردن و معطوف شدن به عمل اجتماعی". ☑️ @mirbaqeri_ir 🖋 این سخن استاد میرباقری یک گام به جلو برای گفتگو کردن در زمینه نقصها و اشکالات فلسفه فعلی است و البته از آن موضع طرد و بعضا ردّ مطلق فاصله گرفته اند. 🆔 @h_falahati
💎 آیا دکتر جلیلی قرارگاه حکمرانی جهش‌ را تشکیل خواهد داد؟! سال ۹۲ رهبری بجای اینکه در دیدار با دکتر جلیلی، مانند امثال جواد موگویی و بسیاری دیگر بگوید شما خائن هستید و آسانسور اصلاحات شده اید - چون هم اساسا این نگاه را به انتخابات ندارد و هم تنوع کاندیداها زیاد بود و فقط ایشان نبود که در رقابت مانده باشد- تاکید کرد که نیروهای مخلص دور خودتان را جمع کنید که پس از آن دکتر، ایده «قرارگاه» را برای تحقق «امر ولی» مطرح کردند. البته معتقد نیستم که «دولت سایه» توانست نقش این قرارگاه را بازی کند! چون سر زدن به شهرهای مختلف و تشویق به فعالیت که کار قرارگاهی نیست و اساسا در امر سازماندهی بعنوان کارکرد اصلی قرارگاه، اقدامات متعددی مثل «شناسایی، آموزش و رشد، شبکه سازی، جهت دهی پروژه ها و...» وجود دارد و این اقدامات حداقل در قبال نیروهای استانی‌ در این یک دهه کمتر رخ داد! هر چند کارگروه‌های دولت سایه در تهران اقدامات درخوری داشتند. حالا که این بار تاکید «فوری‌تر» هم به آن توصیه قبل رهبری اضافه شده و دکتر هم در قامت نماینده یک جمع حداقل ده میلیون نفری فعال حزب الهی قرار دارد - اگر چهار میلیون را رای زورکی مقابل پزشکیان بدانیم!!- چه اقدامی لازم است تا امر ایشان روی زمین نماند؟! زمان دارد میگذرد و قید «فوریت» در امر ایشان یعنی هر چه زودتر باید ساز و کار تشکیل قرارگاه مردمی حکمرانی مهیا شود. چیزی که چنانچه قبلا نوشتم می تواند سطح بدنه انقلابی‌ را از قرارگاه فرهنگی و مناسبت زده به سطح مسایل حکمرانی ارتقا بدهد! امیدوارم این بار شاهد شکل گیری یک حرکت گسترده ملی برای رفع مسایل جامعه باشیم. چیزی که ربطی به حضور در دولت ها ندارد و اتفاقا جریان مردمی انقلاب را بخاطر اتصال دهی به مشکلات ملموس جامعه، در چشم مردم قدرتمندتر و موثرتر خواهد نمود. انشالله 📍 @komeilialireza 🆔 @h_falahati
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حداد عادل: اگر پزشکیان خودش برای انتخاب کابینه تصمیم بگیرند، در مجلس مشکلی نخواهد بود؛ اما اگر فهرستی به ایشان داده شود که اینها را ببرید مجلس، این دردسرساز است! 🆔 @h_falahati
رهبری فرمودند ناامید نکنید! فرمودند همکاری کنید! فرمودند انتخابات تمام شد! همه درست و بروی چشم. اما مانده ایم این جریان که همیشه مسوول بوده و هیچ چیز جدیدی در کشور رخ نداده است چرا همیشه اپوزیسیون است در حالی که همه تصمیمات این سالهای کشور را گرفته است!؟ ❗️ عکس مربوط به ٢٠ سال پیش است یعنی سال ٨٣ یکی وزیر بهداشت و دیگری معاون اول. 🆔 @h_falahati
🔺ارتش بی‌رمق صهیونیست در دایره بی اعتمادی میان شهرک نشین ها و سیاسیون گرفتار شده عامل اول عدم موفقیت و دستاورد ملموس در غزه و عامل بزرگتر بی عملی محض در مقابل حزب الله و عدم بازدارندگی در ده ماه گذشته... 🔹آن ها فکر می‌کنند با این عملیات پرچم دروغین می‌توانند با یک پاسخ قوی هم فشار داخلی را بر حزب الله زیاد کنند و هم به نوعی تکلیف جبهه شمال را مشخص کنند؛ سران سیاسی و نظامی رژیم بار ها قول داده اند تا قبل از سپتامبر ساکنین شمال را باز خواهند گرداند... 🔹حال دستاویز خود را ساخته و در حال رجز خوانی اند؛ بار ها گفتیم دستگاه محاسباتی رژیم پر اشتباه شده حال این دستگاه دارد سامانه سیاسی اجتماعی رژیم را به لب پرتگاه می‌برد بدون آنکه به عواقب آن آگاه باشد... 🔹 مقاومت اما به یاری خدا درسی به شیاطین خواهد داد که فراموش نکنند و خدا مکر بنی صهیون را به آن ها باز خواهد گرداند... ✍ حسین پاک 🆔 @h_falahati
🔰 تکلیف گرایی در مکتب امام‌ره 🔹ملتی که به تکلیف خود عمل کرده است چرا نگران باشد! 🔻🔻🔻🔻🔻 ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند، آن ساعتی هم که مصلحت بقای انقلاب را در قبول قطعنامه دید و گردن نهاد، باز به وظیفه خود عمل کرده است، آیا از اینکه به وظیفه خود عمل کرده است نگران باشد؟ نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش عدول می‌کند. تحلیل این مطلب که جمهوری اسلامی ایران چیزی به دست نیاورده و یا ناموفق بوده است، آیا جز به سستی نظام و سلب اعتماد مردم منجر نمی‌شود؟! تأخیر در رسیدن به همه اهداف دلیل نمی‌شود که ما از اصول خود عدول کنیم. همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه. اگر همه انبیا و معصومین - علیهم السلام - در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هرگز نمی‌بایست از فضای‌ بیشتر از توانایی عمل خود فراتر بروند و سخن بگویند و از اهداف کلی و بلند مدتی که هرگز در حیات ظاهری آنان جامه عمل نپوشیده است ذکری به میان آورند. در حالی که به لطف خداوند بزرگ، ملت ما توانسته است در اکثر زمینه‌هایی که شعار داده است به موفقیت نایل شود. ما شعار سرنگونی رژیم شاه را در عمل نظاره کرده‌ایم، ما شعار آزادی و استقلال را به عمل خود زینت بخشیده‌ایم، ما شعار «مرگ بر امریکا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی امریکا تماشا کرده‌ایم، ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده‌ایم. البته معترفیم که در مسیر عمل، موانع زیادی به وجود آمده است که مجبور شده‌ایم روشها و تاکتیکها را عوض نماییم. ما چرا خودمان و ملت و مسئولین کشورمان را دست کم بگیریم و همه عقل و تدبیر امور را در تفکر دیگران خلاصه کنیم؟ من به طلاب عزیز هشدار می‌دهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند، از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده‌اند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزیهای بیمورد و ساده اندیشیها سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و سرنوشت ساز نظام شود. صحیفه امام ج٢١ ص٢٨۵، بخشی از منشور روحانیت 🆔 @h_falahati
21.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل صوت عجیب سهم‌خواهی آذرمنصوری و رادیکال‌ها از پزشکیان 🔹درحالی که چهره‌های مختلفی از اصلاح طلبان رادیکال نسبت به سهم خواهی در تعیین کابینه دولت چهاردهم معترض هستند صوتی از یک جلسه منتسب به اعضای جبهه اصلاحات در توییتر درحال دست به دست شدن است که چهره نمایان تری از سهم خواهان پشت پرده ارائه می دهد. 🔹در این صوت، علی نیکجو عضو «انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران» در اظهاراتی که رنگ بوی سهم خواهی دارد خطاب به آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات مطالباتی را مطرح کرده و از او می‌خواهد تا اجرای این مطالبات را با وساطت سید محمد خاتمی از پزشکیان بخواهد. 🔹در صوت منتشر شده، مشخصاً او به مطالبات نیکجو که خواهان قرارگیری برخی اسامی خاص در شورای راهبری و دولت است پاسخ می‌دهد: «ما یک جلسه ای با آقای خاتمی داشتیم و آنجا این دغدغه ها را مطرح کردیم. چون آقای خاتمی هم وقت گرفته بودند با آقای پزشکیان صحبت کنند از ایشان خواستیم که این نگرانی ما را عینا منتقل کنند. طبق اخباری که دارم ایشان منتقل کردند، جایگاه جبهه اصلاحات را به آقای پزشکیان یادآورد شدند و ایشان هم تائید کردند که جبهه اصلاحات در روی کار آمدن آقای پزشکیان پای کار بوده و باید پاسخگو افکار عمومی باشد.» 📝 متن کامل این گزارش را از اینجا http://tn.ai/3130381 بخوانید @TasnimNews
❌️پروژه گرانسازی تا کجا ادامه دارد؟! چه کسی پاسخگوست؟! 🆔 @h_falahati
55.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این هم آخرین برگ از عزاداری انحرافی 🔹دسته‌ی زعفرجنی‼️ 🖋ماجرای زعفر یا جعفر جنی ساخته پرداخته روضةالشهدای کاشفی است که شخصی مبهم در آیین و مذهب بوده و اهل قلم و نگارش بوده است! او از احوالات خصائص جنی سخن می گوید که در عاشورا اجازه کمک به اباعبدالله علیه‌السلام را خواست اما حضرت قبول نکردند! مرحوم مجلسی به صورت کلی و بدون سند متصل و به صورت خبر مرسل! از مرحوم شیخ مفید، درخواست ملائک و اجنه از حضرت را هنگام خروج از مدینه برای جنگ و قتال با دشمنان امام حسین ع نقل می کنند و اصل درخواست و رد آن توسط امام ع را در قالب یک مطلب کلی بیان می کنند و مطلبی بیشتری ندارد. برای همین مرحوم محدث نوری و شهید مطهری این اباطیل را ساخته و پرداخته کتاب بی‌محتوا و دروغ روضةالشهداء می دانند! ولی مردم در اقصی نقاطی از کشور به عزاداری و ادا و اطوارهایی در مراسمات راجع به او می پردازند!؟ این اعمال نه اقامه عزاست نه شعیره است. فقط خرافه، جهالت و بی‌خبری است علاوه بر آنکه چیزی شبیه به برخی ددپارتی‌های سیطنیست‌هاست. صیانت از فرهنگ عاشورا وظیفه روحانیت است. آگاهی بخشی هویت روحانیت است باید از عقلانیت عزاداری دفاع کرد. ———————————————— مجلسی، بحار الانوار، ۱۴۰۳ق، ج۴۴، ص۳۳۰. نوری، لؤلؤ و مرجان، ۱۳۸۸ش، ص۲۵۲. مطهری، حماسه حسینی، ۱۳۷۹ش، ج۱، ص۸۷. کاشفی، روضة الشهداء، ۱۳۸۲ش، ص۴۳۱-۴۳۲. 🆔 @h_falahati
نشست هویت طلبگی ٩.mp3
35.68M
نشست مولفه هویت‌ساز طلبگی صیانت از فرهنگ، مبارزه با فرهنگ بیگانه، نقش آفرینی فرهنگی روحانیت 🆔 @h_falahati