درباره سخن ناروای آقای پناهیان
🔹بی دقتی آقای پناهیان در اظهار نظر اخیر درباره روزنامه کیهان، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است.
🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است.
🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند.
🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت.
🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند.
🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است.
🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.»
🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند.
محمد ایمانی
🖋 تامل در رویه سخنوری این روزهای این خطیب محترم که شخصا بارها از مواضع او دفاع کرده ام مهم و درس آموز است.
ابتدا گمانم در موضوعات انتخاب شده در محرم واقعا دیدن یک مشکل اجتماعی در بین حزباللهیها بود اما هرچه گذشت مصداق یابیهای ایشان نوع سخن را روشنتر کرد.
هنوز صبورانه به احترام این استاد معظم و خطیب ارزشمند سکوت میکنم هرچند پاسخهای محترمانهای به برخی سخنانشان در محرم دادم.
اما ظاهرا این شلیک برعکس ایشان در آینده فکری خودش هم تاثیراتی داشته باشد.
بقیه بماند به وقت دیگر...
🆔 @h_falahati
چقدر گاه این اشتباهات هزینهساز است.
ابتدا علیه جریان حزباللهی که با فکر و اندیشه به کاندیدایی رسید که (بخاطر مزیتهایی که در او بود)، آمدید اتهام تحجر را گسترده کردید.
حال همراه با کسانی که به جریان حزباللهی میگویند طالبان! اتهام دوقطبی می زنید!؟ همه اینها هم به اسم وفاق و اینکه رضایت رهبری در همکاری است، صورت میگیرد.
افسوس..
گمانمان آن بود که آقازادههای محترم دیدگاههای خودشان را در مجازی میگویند و نظرات شما اینطور نیست.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد خوبی است.
مگر مطالبه رهبری ساماندهی به مجازی و رسانهها نبوده است!؟
چرا آقای رئیس مجلس که چهارسال است در مجلس هستند این کار را نکردند؟!
راستی معیار دوقطبی چیست؟
آراء حضرتعالی در این زمینه؟!
باید ببینیم شما در این باب چه نظری دارید.
شما با عملکرد ضعیف و مبهم خود در انتخابات این دوقطبی را شکل ندادید؟
بعد از انتخابات به جریان حزباللهی انگ تحجر نزدید؟
رهبری نفرمودند مطالبه یک کار در راس جبهه فرهنگی انقلاب است؟
رهبری نفرمودند به جریان مطالبهگر انگ نزنید؟
سوالات زیاد است چرا فکر میکنید محور تحلیل هستید!
زمان بازبینی در اندیشههای شما نیست؟
شما که عَلَم گفتگو دارید نمی خواهید حرف جریان فاضل و اندیشمند درون جبهه انقلاب را بشنوید.
باشد این هم بعنوان یک رفتار بد دیگر از سوی برخی که با مخالف خود اینگونه سخن میگویند.
🆔 @h_falahati
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
هردو قطبی باطل نیست.
این پیش فرض که همه انقلابی هستند و همه خوبند را از کجا آوردید؟
🆔 @h_falahati
✅ واکنش رهبر معظم انقلاب به ((اشتی ملی خاتمی))
مورخه 27بهمن 1395:
حالا یک عدّهای یاد گرفتهاند تعبیرات «آشتی ملّی، آشتی ملّی» [را گفتن]؛ این حرفها به نظر من معنی ندارد؛ مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همهی وجودشان ایستادهاند. ممکن است در فلان مسئلهی سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند [امّا] تأثیری نمیگذارد. چرا میگویید آشتی؟ مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟ این تعبیرات را روزنامهها پَروبال میدهند، متوجّه نیستند که اشکال ایجاد میکند. وقتی شما میگویید آشتی، مثل این است که یک قهری وجود دارد؛ [درحالیکه] قهری وجود ندارد. بله، مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمیکنیم، و با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند، میگویند اصل نظام هدف ما است، میگویند انتخابات بهانهی ما است؛ که البتّه آنها عدّهی معدودیاند، عدّهی کمیاند؛ در مقابل اقیانوس عظیم ملّت ایران آنها یک قطرهاند؛ چیزی نیستند. این اقیانوس با یکدیگر منسجم و متّحد است؛ این اتّحاد وجود دارد و باید وجود داشته باشد و روزبهروز باید تقویت بشود.
🔻بهتر است آن آقایی که معتقد است بچه های حزباللهی حرفهای رهبری را نمیخوانند کمی از آن اوج!! پایین بیاید و کلمات رهبری را بخوانند.
ما دشمن ایشان نیستیم ولی سخن وفاق و آشتی و دوقطبی نسازید ایشان یک طرف را می نوازد و به دیگری تازیانه میزند!؟
این خودش دوقطبی سازی نیست؟
🆔 @h_falahati
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️وفاق ملی همان آشتی ملی است!
از آستین انقلاب حرف لیبرالهای بیاعتقاد به مبانی انقلاب بیرون زده است نامش هم این است که رهبری رضایت ندارد!؟
❗️ عجیب است!
چند شب پیش بچهحزباللهی که مسوولیت هم داشته و دارد نصیحت میکرد که چون مطالبه متر و معیار ندارد مردم را از مطالبه زده نکنید! سعی کنید به دولت کمک کنید(یعنی گیر ندهید همکاری کنید؟ حتی در کارهای غلط گویا؟!)
خیلی عجیب هستند عدهای
خیلی مدعی هستند عدهای
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ فتنهگر دیروز، معاون حقوقی امروز
🔺 ایشون که در فیلم میبینید جناب مجید انصاری هستند که تو سال ۸۸ میگه: «تا آخر کنار میرحسین موسوی ایستاده!»
#علیه_فراموشی
🖋 آقای خطیب توانمند و اندیشمند!
چگونه میشود با این عناصر وفاق کرد؟
چگونه اگر علیه اینها بگوییم و دم بزنیم ما دوقطبی سازیم؟
🆔 @h_falahati
1⃣ دوستان میگویند حاجآقا شما به کار علمی بپردازید همان بیانات شهید مطهری و بهشتی و...
این کارها سیاسی است؟!!
2⃣ چطور میشود عدهای دنبال حذف زاکانی از شهرداری به دلایل واهی هستند!
اتفاقی یک عده محرم به بچه انقلابیها تاختند و متحجر خواندند؟!
همینطور اتفاقی در جریان بررسی کابینه یک عده منتقد و اهل بررسی را مخالف رهبری جلوه دادند؟!
همینطور اتفاقی هم یک خطیبی در هیئت محفلی در مشهد یک دورهمی شکل دادند و گفتند ببندید و جمعشان کنید اینها دوقطبیسازند؟!
3⃣ همه اینها اتفاقی است؟!
نمی دانم چرا وقتی جبهه مقاومت نیاز به ما دارد و ما دچار تعلل هستیم صدای سید مقاومت هم درآمد! این حوادث رخ میدهد و آقایان خود را ابراندیشمندان انقلاب هم میدانند؟
به اسرائیل تنفس میدهید؟
حرف گزاف زدن حرف بی موقع زدن از بصیرت است؟
🆔 @h_falahati
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدرت تشخیص سخنان رهبری را داشته باشیم و اصلی و فرعی کنیم!
شان نزول سخنان و جایگاه آنرا تشخیص دهیم نمی توانیم از دیگران که متبحر هستند بپرسیم.
این سخنان مربوط به قبل از انتخابات مجلس سال گذشته است که دوقطبی کاذبی شکل گرفت و برخی سلیقهها در آن بیش از حد نقد در حد انشقاق رشد کرد برای آن جهت رهبری تذکر دادند.
مساله فتنه حجاب و فتنه ٨٨ سلیقه نیست.
انقلاب سلیقه نیست.
عجیب هستند برخی این همتی که در تذکر به حقیر دارید برای فهم کلمات رهبری بگذارید حتما به نقطه مطلوب میرسید انشاءالله
🆔 @h_falahati
ملاک دوقطبیهای کاذب در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔻🔻🔻
▫️رهبر حکیم انقلاب در دیدار با بسیجیان(۱۴۰۲/۹/۸) ملاک دوقطبی کاذب را بیان کردند:
از #دوقطبیهای_کاذب بپرهیزید.
در کشور مدام دوقطبی درست میکنند: طرفدار زید، طرفدار عمرو؛ طرفدار فلان فکر، طرفدار [فلان]؛ این حرفها چیست!
آن کسانی که #مبانی شما را، #اصول شما را، #دین شما را، #انقلاب شما را، #ولایت_فقیه را، این چیزها را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلافسلیقهای هم با شما داشته باشند.
یکی از چیزهایی که انسان واقعاً باید از آن شِکوه کند و گله کند، بعضی از اظهارات در این فضای مجازی است؛ سر یک چیز بیخود، این به آن میپرد، آن به این میپرد! پرهیز کنید؛ شما که بسیجی هستید [این کار را] نکنید.
🔶حاشیه روزنه
بعد از اتفاقات تلخ انتخابات اخیر که با تخریب دو طرفه فراگیر طرفداران دو کاندیدای انقلابی علیه یکدیگر همراه بود و رأیآوری کاندیدای رقیب را به دنبال داشت، عدهای از هسته سخت دو اردوگاه انتخاباتی همچنان آن نزاعها را ادامه دادهاند و هر روز یک طعنه و کنایه جدیدی تولید میشود!
عجیبتر از تحرکات مجازی جوانها، اقدامات برخی چهرههای با سابقه جریان انقلابی است که مع الاسف به #سرکوب_حزبالله روی آوردهاند!
نمونه مهم این طیف، برخی خطبای ارجمند هستند که گاه در توصیف گفتمان #تحجر مطالبی بیان می کنند که پیکان آن هجمه به حزبالهیها است و موجب تفرقه و حاشیه در جبهه مؤمنین می شود و گاهی دیگر در مذمت دوقطبیسازی سخن میگویند که مورد خوشایند رسانههای برجامی واقع شده است!
حتما تحجر در تضاد با انقلابیگری است و اصولا امام این ادبیات را در توصیف ولایتیهای سکولار تولید کردند و همیشه باید مراقب این خطر باشیم. چنان که دوقطبیسازی کاذب هم خطری بزرگ و مستمر است.
اما خوب است برای موضعگیریهای مان #ملاک داشته باشیم و بهترین ملاک مراجعه به محکمات و تصریحات امام و آقا ست.
بر اساس بیانات آقا، اختلافات بیمبنا و سلیقهای را باید کنار گذاشت!
بر این اساس، تمام موضعگیریهای درونگروهی برخی حضرات صاحب تریبون که تمام توان و تمرکز شان را بر کوبیدن برادران انقلابی خود قرار دادهاند، برخلاف نظر آقا و مصداق نهی صریح ایشان است!
بله برادر عزیز! خود شما که با تمسک به ادعای نفی دوقطبیسازی، یک گروه انقلابیها را می کوبی، برخلاف نظر آقا داری حرکت میکنی!
رهبر عزیزمان ملاک دوقطبیسازی را شفاف بیان کردهاند؛
با چه کسانی نباید دوقطبیسازی کرد؟
با کسانی که مبانی و اصول و دین و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند!
حالا سؤال اساسی آن است که، اگر کسانی این چیزها را قبول نداشته باشند چه؟
با آنها هم نباید فاصلهگذاری کرد؟
قطعا و حتما باید مرزبندی و موضعگیری داشت.
برخی نظرپراکنیهای ناپخته بعضی عزیزان نشانگر آن است که اطلاع دقیق و درستی از مبانی اسلام ناب و دیدگاههای امام و آقا ندارند. این دوستان برای حفظ دینشان هم که شده خوب است قبل از اظهارنظر در موضوعات حساس _که گاهی احساسات عده زیادی از مؤمنین را جریحهدار میکند و هیچ مبنای درستی هم ندارد_ به مبانی و محکمات امام و رهبری مراجعه کنند یا از اهل اطلاع بپرسند.
کانال روزنه
🆔 @h_falahati
1_3.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟
📒نوشتاری از استاد شیخ محمدهادی #یوسفی_غروی (مدرس درس خارج تاریخ اسلام)
🔺نتیجه این #مقاله:
از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابيبكر، پس از بازگشت از مؤته، ميتوان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسولاكرم(ص) بوده است، و اين نشان ميدهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است.
#تاریخ_اسلام
کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کتاب شوریدگی در تذبذب
📔سازمان مجاهدین خلق از آغاز تا پایان
🖊نویسنده سید حمید روحانی
#جریانشناسی
🆔 @h_falahati