eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺گروه فرهنگی هنری ماهو برگزار میکند 🎭 تئاتر «زخم» 🗓️ از ۲۷ آذرماه لغایت ۶ دی ماه ⏲️ ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ 📍مشهد ، پارک ملت ( درب معلم ) ، سالن اصلی تئاتر شهر 🌐 ثبت نام و رزرو رایگان از طریق سایت http://mahogroup.ir شماره راهنما : ۰۹۹۳۴۱۴۱۵۷۰ 🆔 @h_falahati
⁉️جهانِ دهه‌ی هشتادی‌ها چگونه جهانی است؟ چقدر با این دیدگاه موافقید؟ مصطفی ارانی، معلم دبیرستان و دانش‌آموخته حقوق است و نتایج مشاهداتش را بر مبنای ۲۰ سال تدریس برای دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها در این یادداشت بیان می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این نسل «بی‌تفاوتی» است. حتی شجاعتش هم ناشی از بی‌تفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما می‌فهمیم. ناشی از «به حساب نیاوردن» است. زیست آزادانه جنسی‌اش هم لزوماً در منطق «آزادی جنسی»  نمی‌گنجد. ناشی از همان بی‌تفاوتی است. این نسل واجد ویژگی‌های دیگری نیز هست: 1️⃣ کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. [به بیان دیگر، روایت‌گر خوبی است] 2️⃣ مطالعه تئوریک ندارد، ولی زبان بلد است.  3️⃣ در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با هم‌سالانش زیست می‌کند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمی‌شود چه رسد به نظارت. به خاطر همین هم وقتی مشاهده‌پذیر می‌شود، حاکمیت را متعجب می‌کند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف می‌زند و می‌نویسد، زبانش را نمی‌فهمیم. این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریم‌های گیم است) در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سال‌های ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با هم‌سالان است.  4️⃣ احساساتی است که البته کاملاً مطابق سن است و در سایر نسل‌ها هم مشاهده می‌شود.  5️⃣ و نظام ارزشی همگون ندارد. مثلاً پسرهایشان در مورد حجابِ پارتنرهایشان تقیدی ندارند، ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل منِ دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است. ⏹ تقریباً همه این‌ها خاصیت تربیت این نسل با شبکه‌های اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیک‌تاک، لحظه‌ای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق غور نمی‌کند و بی‌تفاوت می‌گذرد. غواصی نمی‌کند. مثل یک قایق فقط عبور می‌کند. عبور قایق هم البته می‌تواند موج درست کند. مخصوصا وقتی بخواهی یک دریاچه را آرام نگه داری یا نشان دهی. من هیچ ارزش‌گذاری مثبت یا منفی درباره کلیت این نسل ندارم. خوب دارند و بد، مثل نسل ما ولی مشاهده من می‌گوید که این ویژگی‌ها بین‌شان عمومی است.  و یک چیز دیگر؛ برای این نسلِ بی‌تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست؛ چه رسد به بقیه چیزها. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال" (نام این روزهای پاساژ). نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترین‌هایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال ۱۴۰۴، با آن‌ها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم می‌گویم! عجب کار سختی! کشکول ناب حوزوی 🖋 نکته: رهبری فرمودند این نسل یک نوع فهم ودرک می خواهد شکاف بین نسلی و... را قبول ندارم! این کلام درستی است مختصات این نسل را باید شناخت و البته تعامل با او سخت است. 🆔 @h_falahati
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روس‌ها معتقدند ما باید نیازهای جنگی و غذایی مان را فقط از طریق ایران تامین کنیم/ رسانه‌های غربی با ذهن مردم بازی می‌کنند و باعث بدبینی مردم ایران به روسیه شدند محمودرضا سجادی سفیر اسبق ایران در روسیه: روزنامه ای در روسیه که از سوی دولت آمریکا تغذیه می‌شود، می‌نویسد دولت روسیه مواضع دولت ایران را در قبال مسائل هسته ای قبول ندارد، آن وقت در ایران جنجال می‌شود که ببینید، روسیه هم به ایران پشت کرد، در حالیکه آن روزنامه آمریکایی است و بارها بر علیه پوتین فحش نامه تولید کرده است، در ایران چون مردم، سواد رسانه اي ندارند، نوشته‌های آن روزنامه باور می‌کنند! 🖋 نکته آقای سجادی را قبول دارم در ایران سواد رسانه ای بسیار ضعیف است در غرب با رسانه ها بزرگ می شوند لذا خیلی نمی توان آنها را به لحاظ رسانه ای محو و مبهوت کرد! هنگامی که یک خبرنگار به سرمربی ایران در جام جهانی گفت چرا مربی ایران شدی که حقوق زنان را رعایت نمی کند! او یک سوال واضح پرسید؟ از کدام خبرگزاری هستید!؟ یعنی در غرب خطوط رسانه ای روشن است و همه اینرا می آموزند. اما در ایران ما با خط خبری به مثابه واقعیت تعامل می کنیم! لذا باورمندی مردم به اخبار دروغ بسیار بالاست! این یک مشکل رسانه ای است. 🆔 @h_falahati
ماراکسی‌نخواست‌‌،‌فدای‌سرت‌نخواست تا‌با‌ تواییم،منت‌همدم‌نمی‌کشیم.. السلام‌علیڪ‌یابقیة‌الله 🆔 @h_falahati
استراتژی مبارزه براندازان! این اصرار به اخلاقی بودن مبارزه از کجا میاد!! عزیزجان هدف مهمه! هدف هم براندازی! باید دروغ بگیم لایی بکشیم! و... 🖋 آن وقت اینها توسط سلبریتی های با شرف و با شعور بازارسال می شود و مطالبه می گردد! سپس یک جوان احساسی کف خیابان قمه می کشد! خب خودت بیا ایران و قمه بکش چرا او را قربانی می کنی! 🆔 @h_falahati
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ ⚠️ تحذیری گله‌مندانه و البته دلسوزانه به برادرمان جناب «پناهیان» ابتلاء بزرگ «خودمتخصص‌پنداری» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جناب «آخوند خراسانی» و برخی دیگر از آقایان حوزه‌ی نجف نیز پیش خودشان می‌پنداشتند که علاوه بر تخصص در «فقه فتوایی»، در «فقه ولائی» نیز متخصص هستند و با ورود بی‌جا در موضوعی که صلاحیت داوری در آن را نداشتند، «مشروطه‌ی غیر مشروعه و انگلیسی» را تأیید و امضاء کردند و سبب شکست «مشروطه‌ی مشروعه» شدند که حضرت امام خمینی از آن به «شکست اسلام» تعبیر کردند و فجایع بعدی زیر نیز از همین «خودمتخصص‌پنداری» ناشی شد: ⬅️ تسلط انگلیس و غربگراها بر اوضاع ایران ⬅️ بالا رفتن سر شیخ فضل‌الله نوری بر دار ⬅️ برکشیدن رضاخان و کودتای انگلیسیِ او ⬅️ مسلط ساختن سلسله‌ی دست‌نشانده، غیر قانونی و منحط پهلوی بر کشور ⬅️ و ... حضرت امام خمینی: 🔘 «اين جوّى كه ساختند در ايران و در ساير جاها [نجف]، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل الله را با دست 👈بعضى از روحانيونِ👉 خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و 👈شكست دادند اسلام را👉 در آن وقت. و 👈مردم👉 غفلت داشتند از اين عمل، حتى 👈علما👉 هم غفلت داشتند». 📖 صحیفه‌ی نور، ج ۱۸، ص ۲۴۸ ✍ ابرشاگرد 🆔 @h_falahati
جوانان پر از شبهه هستند و حوزه کار خودش را می کند! 🎙پرفسور مهدی گلشنی: ...حوزه کار خودش را می‌‌کند؛ به این دلیل که کاری به مقتضیات روز ندارد که این‌ها چیست و چه چیزی در محیط‌‌های دانشگاه و ... می‌‌گذرد، لذا جوانان پر از شبهه هستند. چند هفته قبل بود که سه دانش‌آموز دبیرستان نزد من آمدند که می‌‌گفتند، خدا اصلاً یعنی چه؟ برای ما کتاب معرفی کنید. در غرب یک فیزیکدان تراز اول می‌گوید که جهان از هیچ شروع شده است و در اینجا می‌خواهند با فلسفه ملاصدرا جواب او را بدهند!!... یک وقتی بود که الحاد از فلاسفه سرچشمه می‌‌گرفت و مثلاً از هیوم، اما الآن انجمن فلاسفه خداباور تشکیل شده و اعضای زیادی نیز دارد. یکی از این فلاسفه ملحد می‌‌گوید که بیست درصد از فلاسفه خداباور هستند. بنابراین در غرب به شدت تغییراتی ایجاد شده و گفت‌‌وگو با فلاسفه خداباور بسیار زیاد شده است؛ این کاری است که علامه در زمان حیات خود انجام می‌داد و از این جهت از زمان جلوتر بود... 🔻ادامه 👇 https://iqna.ir/00GCLg 🆔 @h_falahati
پیرو درخواست جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقی فعال در زمینه علوم‌ انسانی اسلامی و نیز مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس شورای فرهنگ عمومی) مبنی بر تعیین روز ارتحال علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه (دوازدهم دی ماه) به عنوان روز علوم انسانیِ اسلامی، شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان‌ مرجع تصویب اولیه تقویم فرهنگی کشور، در جلسه مورخ ۲۲ آذرماه خود، با این‌ پیشنهاد موافقت و سپس مصوبه مزبور را جهت تایید نهایی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال نمود. شایان ذکر است، حکیم بزرگوار مرحوم آیت الله مصباح یزدی، یکی از نظریه‌پردازان و مشوقان اصلی شکل‌گیری و تکامل علوم انسانی اسلامی طی دهه‌های اخیر محسوب می‌‌شدند و تعیین روز ارتحال آن استاد فرزانه به عنوان روز علوم انسانیِ اسلامی، می‌تواند فرصتی برای ارائه و ارزیابی سالانه دستاوردهای علمی در این عرصه و همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع علمی یا ترویجی در باب علوم انسانی به صورت تعاملی تبدیل گردد. مجمع عالی علوم انسانی اسلامی www.scih.ir @icihch 🆔 @h_falahati
💢 تضعیف قوّه قضائیه صلاح نیست امام خمینی (ره): اگر دستور و حکمی از آنها[قوه قضائیه] صادر شد، هیچ فردی حق جَوّ‌سازی، نه در روزنامه‌ها و نه در نطق‌ها و نه در بین مردم را ندارد. تضعیف قوّه قضائیه صلاح نیست و باید قوّه قضائیه را تقویت نمود. صحیفه امام؛ ج19؛ ص121 | جماران؛ 2 دی 1363 🖋 مجمع محققین و مدرسین که باقیمانده روحانیون پیرو آقای منتظری هستند و عده ای دگرانديش پیرو مسلک فکری دوران متاخر زندگی وی و عموما سوابق قضایی دارند!! از ابتدای اغتشاشات علیه سازمان امنیت کشور و قوه قضاییه و حکم محاربه و.. مشغول بیانیه دادن و تضعیف نظام اسلامی است! این شیوخ کنج نشین دارای حاشیه امنیت شده اند چرا که از رافت نظام اسلامی نسبت به خود اطمینان دارند! هرروز داد اخلاق سرمی دهند لکن رفتارهای ظالمانه و ستمگرانه شان هرروز بیشتر می شود! منطق لجوجانه و نابخردانه این افراد آن قدر منحط است که عموما این مدت علیه قانون حجاب، حکم محاربه، برخورد با اغتشاش گران و.... می نویسند و دریغ از یک مورد دفاع از کیان جامعه دینی! اینها ادعای پیروی از خط امام ره دارند لکن علیه تمام انگاره های آن پیرسفرکرده می نویسند! اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا 🆔 @h_falahati
31.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بالاخره چه کسی راست می گوید؟ در آشفته بازار جریانات سیاسی و فکری تکلیف چیست؟ سخنرانی سه روز قبل از شهادت ۴ تیر ۱۳۶۰ 🖋 به رفتار و کردار گروه ها دقت کنید تا بتوانید میزان صداقت آنها را بیابید! رحمة‌الله‌علیه! والسلام علی عباد الله الصالحین 🆔 @h_falahati
💥طلبگى و كار يدى 🔹چنان‌كه مرسوم است برخى اشكال مى‌گيرند كه چرا طلبه‌ها كار يدى نمى‌كنند و حال آن كه على(ع) كار مى‌كرد؛ يادم نيست كه كسى همين مطالب را به صورت پرسش مطرح كرد يا خود ايشان[استاد صفایی] فرمود: على(ع) كه روى زمين كار مى‌كرد، به اين خاطر بود كه او را از كار كردن روى استعدادها محروم كرده بودند و گرنه هرگز آدم‌ها را رها نمى‌كرد. 🔸يكى از برادران طلبه كه گويا دل آزردگى زيادى از برخورد برخى بى‌انصاف‌ها داشت پرسيد: راستى به نظر شما مفت‌خور كيست؟ فرمود: مفت‌خور كسى است كه مشغول انجام تكليف نباشد. اگر پزشكى بتواند پزشك تربيت كند، ولى تعليم را رها كرده و مطب باز كند كه خود را تأمين مالى كند، بر مسند وظيفه ننشسته است. 📚مشهور آسمان (خاطراتی از استاد ) 🆔 @h_falahati