🌀 لزوم اصلاح و تکمیل لایحه عفاف و حجاب
📝 واکنش مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت
📌 مناهج:
🔺 در لایحه عفاف و حجاب، هیچ اشارهای درباره حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نشده است؛ اما در مقابل به حفظ حریم خصوصی بیحجابان تصریح شده است!
همین امر موجب نگرانی برخی دلسوزان شده است که مبادا دولت و قوه قضائیه حمایت از آمرین به معروف را از یاد بردهاند!
🔖 «ماده ۸- هیچ کس حق ندارد تحت عنوان امر به معروف و یا نهی از منکر نسبت به بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکردهاند، مرتکب اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افتراء تهدید و یا ضرب و جرح و یا نقض حریم خصوصی آنان شود و در صورت ارتکاب مرتکب به مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.»
🔻 طبیعی است که هیچکسی حق ارتکاب اعمال مجرمانه علیه هیچ شهروندی را ندارد حتی اگر در این قانون ذکر نمیشد؛ اما عدم ذکر حمایت از آمرین به معروف در این لایحه بسیار تعجببرانگیز بود؛ که انشاءالله نمایندگان مجلس، خلأها و غفلتهای جدی این لایحه را بتوانند تکمیل و تصحیح کنند.
#حجاب
#لایحه_حجاب
🆔 @h_falahati
به اسلام خیانت نکنیم!!!
🔸اين قيامها، اين انقلابها، اين جنگها، دادن اين شهيد ها، تحمل اين سختى ها، همه براى چه بود؟ براى اين كه احكام اسلام اجرا شود.
🔹نسبت به اجراى احكام اسلام و حفظ ارزشهاى اسلام حساسيت داشته باشيم. اگر هيچ كارى از دستمان نمىآيد اقلاً داد بزنيم! اگر هيچ قدرتى نداريم كه چيزى را تغيير بدهيم اقلاً بگوييم آقا! اين خلاف اسلام است.
🔸من و شما اسلام را از كجا ياد گرفتيم؟ از پدرانمان، از معلمانمان، از بزرگترهاى شهرمان، از نخبگان مان، از علمايمان، از اينها ياد گرفتيم ديگر. اگر اينها دين را عوضى به ما معرفى ميكردند ما اسلام واقعى را ميشناختيم؟!
🔹 آيندگان، اسلام را از ما ياد مي گيرند، راه امام را از ما ياد ميگيرند، سعى كنيم اينها را به عنوان يك امانت، دست نخورده به نسل آينده برسانيم و الا ما مي شويم خائن! باعث اين ميشود كه خونهاى شهدا را پامال كنيم!
🔸آنها شهيد شدند براى اين كه احكام اسلام شناخته شود و عمل بشود، اگر ما كوتاهى كنيم، مثل اين كه ميبينيم دزد دارد وارد خانه ميشود سكوت كنيم، اين معنايش چيست؟! غير از خيانت است؟!
🔹 اگر شما ديديد خانه يكى از دوستانتان، خويشانتان، يك دزد دارد از ديوار بالا ميرود، هيچى هم نگفتيد شما، حق امانت را ادا كرديد؟! آدم درستكارى هستيد شما يا خائنيد؟! ميبينيد دزد است اقلاً بايد به صاحبخانه بگوييد که دزد دارد مىآيد.
✅ بنابراين بايد به اين مساله هم توجه داشته باشيم كه اسلام، ارزشهاى دينى، دستآوردهاى انقلاب، يك امانتى است كه بايد به نسل آينده برسد. غير از اين كه خود ما بايد درست بفهميم و عمل كنيم بايد سالم هم به آيندگان برسانيم.
بیانات حضرت آیت الله مصباح(ره) در تاریخ 11/03/87
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
🏴eitaa.com/mesbahedustan 🏴
🆔 @h_falahati
💥این جمله را به یاد داشته باش!
🔻به محضر استاد رسید. سید نگاهی به سیدشهابالدین انداخت و گفت: جلوتر بیا. پیش از درس با تو حرفی دارم. جوان! همزمان با علوم دین به درس اخلاق هم اهتمام داشته باش. عالِمی که مهذّب نباشد، خطرش برای دین از همه کس بیشتر است. جامع علوم را هم بهدست بیاوری، این جمله را به یاد داشته باش: «الدنیا یومٌ و لنا فیها صومٌ». وقتی مرگ فرا رسد، انگار فقط یک روز در این دنیا زندگی کردهای و همین یک روز هم روزه بودهای. آدم روزهدار چقدر زمان دارد که در یک روز از لذات بهره ببرد؟ وقتی مهلتت در دنیا تمام شود میبینی که برای اندک زمان توقف در دنیا تا ابد در نعمت یا عذابی!
📚کتاب شهاب دین | برشهایی از زندگانی آیتالله العظمی سید شهابالدین #مرعشی_نجفی ص ۴۵
#سیره_علما
#مشاوره_طلبگی
کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
⭕️ واکنش شریعتمداری به اظهارات خسروپناه: بر چه اساسی ادعا میکنید که منتقدان لایحه حجاب آن را به طور کامل نخوانده اند؟/ چرا تصور میکنید که شمار مجرمان کشفحجاب زیاد است؟!
✍️ حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان
🔹برادر عزیزمان جناب حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی [...] گفته است: «عدهای که ایراد میگیرند آن را به طور کامل نخوانده و ندیدهاند»!
🔺بر چه اساسی ادعا میکنید که منتقدان لایحه، «آن را به طور کامل نخوانده و ندیدهاند»؟! این ادعا در حالی است که منتقدان و از جمله کیهان در جای جای نقد خود، ابتدا به متن لایحه استناد کرده و سپس به نقد آن پرداختهاند. اما، جنابعالی در ادعای خود و در تمجید و تعریف از لایحه حتی بک بار هم به متن آن اشاره و استناد نفرمودهاید.
🔹در بخشی از یادداشت کیهان آمده بود «بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است/ جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشفحجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند
🔹حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کردهاند «در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند»!
🔺به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است!
🔹ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است!
🔹ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست!
🔹رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شدهاند، بلکه اقدام آنها در این زمینه بهگونهای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند»!
🔹فرمودهاید «متأسفانه برخی از افراد حزباللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی میکنند»!
🔺آیا تاکید بر حفظ حجاب و نجات شمار فراوانی از دختران و زنان سادهانگار و فریبخورده (البته حساب معاندان جداست) از چنبره فریب دشمن، بازی در زمین دشمن است یا کمتوجهی به ضرورت حفظ حجاب و پیشگیری از کشفحجاب که به فرموده رهبر معظم انقلاب «هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است»؟
🔹فرمودهاید «گفتمانسازی مقدم بر اجراست» که سخن بجا و قابل قبولی است/ به یقین توجه دارید که روشنگری درباره ضرورت حجاب نباید و نمیتواند مانع برخورد (متناسب) با کشفحجاب باشد. به عنوان مثال، برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر نمیتوان از نقش روشنگری درباره این بلای خانمانسوز غافل بود و در همان حال نمیتوان و نباید از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر (برخورد سخت و پشیمانکننده) و مقابله با معتادان (از نوع روشنگری و تشویق به ترک اعتیاد) خودداری کرد.
🔹فرمودهاید «طبق قانون موجود فردی که کشفحجاب کرده است مجرم است» و باید با او برخورد و جریمه شود. ولی اشاره کردهاید که «با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکانپذیر نیست»! که باید گفت؛ اولاً؛ در کدام نظام حقوقی و سیستم قانونی آمده است که اگر تعداد مجرمان زیاد بود باید از اجرای قانون درباره آنها خودداری شود؟! ثانیاً؛ چرا تصور میکنید که شمار مجرمان کشفحجاب زیاد است؟! این محاسبه را با کدام مقایسه به دست آوردهاید؟! کاش نیم نگاهی به تودههای عظیم زنان و دختران محجبه در برخی از مراسم نظیر ۲۲ بهمن، نماز عید فطر، روز قدس، روزهای ماه مبارک رمضان و آمار خانمهای محجبه دارای تحصیلات عالیه و... میانداختید و بعد در این خصوص اظهار نظر میفرمودید!
کیهان
🆔 @h_falahati
May 11
حرف #لیبرالیسم!
مکتبی که اعتقاد دارد انسان باید به خواسته های خود توجه داشته باشد زمینه ساز ظلم است، هرچند تلاش کند تا با برقراری یک سلسله نهادهای اجتماعی و قانونی جلوی ظلم و ستم را بگیرد!
عجیب است که امثال رالز در این بستر تلاش می کنند عدالت را گسترش دهند! در عین حال از لیبرالیسم دفاع کنند! ¹
گفتمان مدرنیته-عبدالله نصری
#نقد_لیبرالیسم
____________________________
¹-وی با ابراز نظریه وضع نخستین به دنبال صیانت از آزادی و عدالت توام با هم بود!
کتاب نظریه عدالت/ جان بردلی رالز
🆔 @h_falahati
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥استاد مویدی:بسیاری از ما عمامه به سرها که آقا(رهبری) را تنها گذاشتیم، انگیزه نفسانی بود.
چهارشنبه ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۲
#اخلاق
🆔 @h_falahati
جناب وزیر سوپر انقلابی ۶۴ ساله به خنده هاشون نیاز داره بعد ما میخواهیم به بچه دهه هشتادی بگیم عزیزم رعایت کن...
ده سال صدا و سیمای کشور که قرار بود کار فرهنگی کنه دست ایشون بود.
#جنگ به شدت #ترکیبی است...
شیخ فرهاد فتحی
🖋 افکار برخی مشاوران و مدیران دولت جناب رئیسی به شدت استحسان، مبتذل و سطحی است! خب نسخه اصلی شما دولت قبل بوده است لیبرال محض!!
چه نیازی بود به این همه پروپاگاند انقلابی!
🆔 @h_falahati
⭕️ بازی طالبان ١۴٠٠
🔹 مهمترین مشکل در قبال طالبان١۴٠٠، آن است که این پدیده درست و دقیق شناخته نشده و مادامی که ماهیت واقعی این پدیده شناخته نشود مواجهه با آن ممکن و مفید نخواهد بود.
🔹 طالبان ۱۴۰۰ با طالبان ۱۳۷۷ تفاوتهایی اساسی و ریشه ای دارد :
▪️طالبان ۱۳۷۷ عده ای طلبه افغانی مدارس علمیه پاکستان ( مدارس مورد حمایت عربستان) بودند که با طراحی آمریکا ، پشتیبانی مالی و تبلیغی عربستان و امارات و نظارت سرویس اطلاعات پاکستان به تشکیلاتی نظامی تبدیل و پس از بن بست گروههای جهادی افغانستان در تشکیل حکومت و اداره کشور به عنوان «ناجی مردم» وارد افغانستان شده و حکومتی به سرکردگی ملا عمر تاسیس کردند . حکومتی که تنها از جانب عربستان ، امارات و پاکستان به رسمیت شناخته شد و با تفکری وهابی_ تکفیری جنایتهای فراوانی را علیه زنان ، شیعیان ، رسانه و هنرهای تصویری، آثار باستانی ، مدارس دخترانه و .... مرتکب شد و پس از انقضای تاریخ مصرف، با حمله آمریکا به افغانستان در سال ٢٠٠١، از هم پاشید.
▪️اما طالبان ۱۴۰۰ ، ترکیبی از بقایای طالبان قدیم با نیروهایی جدید است که با «طراحی انگلستان و حمایت قطر» (با تفکری کپی شده از روش و اندیشه اخوانی) تاسیس و پس از اثبات ناتوانی آمریکا در ساخت حکومتی سکولار برای افغانستان در حرکتی تدریجی جایگزین دولت آمریکایی حاکم بر این کشور گردید. طالبان جدید با شیعیان وارد خصومت نشده و از تلویزیون و سرود و کلیپهای هنری برای تبلیغ خود بهره می برد، از نیروهای فنی و متخصص برای اداره حکومت استفاده کرده و مانند طالبان ۱۳۷۷ مرتکب خشونت علیه زنان نشده است. طالبان جدید بسیار هوشمندانه تر از طالبان قدیم عمل کرده و البته توانسته رضایت بخشهایی از جامعه افغانستان را بدست بیاورد . هرچند هنوز از جانب هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده اما مذاکرات متعددی با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا ، روسیه ، هند و..داشته و البته اولین وزیر خارجه ای که در زمان طالبان جدید و به شکل رسمی به کابل سفر کرده ، «وزیر خارجه قطر» بوده است.
▪️شاید مهمترین نقطه اشتراک طالبان قدیم و جدید ، تعلق هر دو به قومیت «پشتون» باشد
.
🔹برخورد نظامی با طالبان جدید به زیان اسلام ، ج.ا.ا و مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان و بدترین راهکار برای مقابله با این محصول پیچیده انگلستان است. ( البته مواجهه قدرتمند مرزبانان ج.ا.ا با عوامل این گروه در نقاط مرزی به معنای جنگ و برخورد نظامی نیست بلکه ضرورتی عقلانی برای حفاظت از مرزها و انضباط بخشی به رفتارها و عوامل این گروه است.)
▪️بحران حقابه ایران از هیرمند ، نتیجه امضای توافقنامه ای غلط توسط حکومت پهلوی و چند دهه اهمال و بی توجهی دولتها به این مسئله در عصر پهلوی و پس از انقلاب است و با تهدید زبانی فلان مقام و حرکتهای نمادین از این دست قابل حل و فصل نیست .
🔹مذاکرات توأم با فشارهای تدریجی( غیر نظامی) برای اصلاح و تکمیل توافقنامه ( افزایش میزان حقابه و قراردادن ضمانتهای جدی برای اجرای آن) و سرانجام وادار سازی طرف مقابل به اجرای آن، نیازمند طراحی ، صبر و حرکتهایی گام به گام است که ج.ا.ا در بحرانهای مختلفی تجربه چنین حرکتهایی را بدست آورده است.
❇️ رفتارهای احساسی، بدون شناخت و خالی از عقلانیت به ویژه در عرصه فضای مجازی و رسانه های داخلی، همچنین تلاش جریانهای سیاسی ( بویژه اصلاح طلب) برای بهره برداری از بحران حقابه و مسئله طالبان ، ثمره ای جز فرسایش روح و روان جامعه ، سلب امنیت روانی مردم و کمک به «پروژه انگلیسی» طالبان جدید نخواهد داشت!
دکتر کوشکی
🆔 @h_falahati