#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
#بحار_الأنوار_الجامعة_لدرر_الأخبار_الأئمة_الأطهار
#ویژه_سیستم_عامل_اندروید
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
com.mohd.behar-7.0.0.apk
52.09M
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
#بحار_الأنوار
✳️✅امکانات و قابلیت ها :
تمام جلدها
امکان جستجو در فهرست
#کاربردی
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
📚#معرفی کتاب
معرفت معاد کتابی از علی ملکی میانجی
که در موضوع معاد شناسی می باشد
عناوين اصلي كتاب شامل:
اشاره؛ فهرست مطالب؛ پيشگفتار؛ 1. اهميت معاد؛ 2. معاني معاد؛ 3. دلايل معاد؛ 4. نمونه هايي از زنده شدگان در دنيا؛ 5. ضرورت معاد؛ 6. چگونگي معاد؛ 7. گستره معاد؛ 8. شبهات منكران معاد؛ 9. پيدايش جهان؛ 10. عوالم پيشين؛ 11. انسان در دنيا؛ 12. انسان و حيات دنيوي؛ 13. احتضار؛ 14. مرگ؛ 15. انسان و حيات اخروي؛ 16. عالم برزخ؛ 17. ارتباط عالم برزخ و عالم دنيا؛ 18. نشانه هاي قيامت؛ 19. نفخ صور؛ 20. فناي جهان؛ 21. قيامت؛ 22. حساب؛ 23. كتاب؛ 24. شهود و گواهان اعمال؛ 25. ميزان؛ 26. صراط؛ 27. جايگاه پيامبر (صلي الله عليه و آله) و اهل بيت (عليهم السلام) در آخرت؛ 28. شفاعت؛ 29. توبه؛ 30. جزا؛ 31. حبط و تكفير؛ 32. اعراف؛ 33. سرنوشت اطفال و اتمام حجّت نشدگان؛ 34. ويژگي هاي واردان در بهشت و جهنّم؛ 35. آفرينش بهشت و دوزخ؛ 36. بهشت؛ 37. اسباب بهره مندي از بهشت؛ 38. جهنّم؛ 39. اسباب ورود به جهنّم؛ 40. خلود؛ فهرست منابع
✨تهیه کننده: آقای سجاد امیدی
✨موضوع: معاد شناسی
•❁ @h_jajarm89 ❁•
🌺
1.#پژوهش -و انگيزۀ الهي
نخستين مسالهاي که شايسته و بايسته است پژوهشگران به آن توجه کنند اين است که نيت و انگيزه خود را براي خدا خالص کنند و به خاطر جلب رضاي خدا و تقرب به درگاه او تحقيق و پژوهشي انجام دهند.
زيرا ميدانيم که بر اساس نظام اخلاقي اسلام، نيت و انگيزه، به اندازه عمل و بلکه بيشتر از آن اهميت دارد و به همين دليل پيامبر اکرم (ص) فرمود: نيت مومن بهتر از عمل اوست (بحارالانوار ج 70 ص 186) و در جاي ديگر فرمود: ارزش اعمال بستگي به نيت ها دارد و بهره هر کس از عملش مطابق نيت اوست، کسي که به خاطر خدا و پيامبر هجرت کند هجرت به سوي خدا و پيامبر کرده است و کسي که به خاطر رسيدن به مال دنيا يا به دست آوردن همسري هجرت کند بهرهاش همان چيزي است که به سوي آن هجرت کرده است. (مستدرک الوسائل ج 1 ص 90)
ماهيت هر عملي با توجه به نيتي که فرد در انجام آن داشته مشخص ميشود، زيرا اعمال ما، تنها جنبه ظاهري و دنيوي ندارند بلکه متشکل از ظاهر و باطن هستند، به همين جهت، براي ارزشگذاري کاري، تنها ظاهرِ خوب کفايت نميکند بلکه بايد باطن آن کار و شخص انجام دهنده آن نيز خوب و پسنديده باشد. به بيان روشنتر در ديدگاه اسلام تنها عملي ماندگار و ابدي خواهد شد که با انگيزه الهي و پيروي از او انجام شود لذا براي اينکه تحقيق و پژوهش ما حقيقتا ارزشمند گردد و ما را به سعادت و کمال حقيقي رهنمون سازد نيازمند همراهي با انگيزه الهي و اخلاص در عمل است.
همچنين اگر قصد و نيت الهي و اخروي همراه تحقيق و پژوهش باشد، اجر و پاداش آن، مضاعف خواهد شد.
امام علي عليهالسلام فرمود: عطاياي الهي به اندازه نيت انسان است. (نهجالبلاغه / نامه 31)
ذکر اين نکته ضروري است که اگر تحقيق و پژوهش به انگيزه ديگري مانند انگيزههاي ثروت، قدرت و مانند آن صورت پذيرد هر چند ممکن است مدتي دنياي ما و ديگران را آباد کند اما چون در راستاي زندگي حقيقي ما نيست فاقد ارزش حقيقي همه جانبه خواهد بود و سود معنوي براي پژوهشگر نخواهد داشت.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💐دوستانتان را دعوت کنید:
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
🍀#پژوهش وتوکل از آموزههاي اخلاقي اسلام، فضيلت توکل است .
بر محققين و پژوهشگران شايسته و بايسته است در همه امور زندگی خود از جمله در تحقيقات و پژوهشهای علمی، بر خدا توکل کنند.
توکّل ازمادّه وکالت و به معناى سپردن کارها به خدا و اعتماد به لطف اوست و پرواضح است که به معناى دست کشيدن از تلاش و کوشش نيست؛بلکه انسان تا آنجا که در توان دارد بايد تلاش کند و منزلگاهها را يکى بعد از ديگرى با تمام توان بپيمايد، امّا آنچه از توان او بيرون است به خدا واگذارد و از الطاف جليّه و خفيّه او مدد بطلبد.
امام علي (ع) فرمود: کسى که بر خدا توکّل کند مشکلات در برابر او خاضع، و اسباب براى او سهل و آسان مىگردد. (غررالحکم حديث 9028)
و نيز فرمود: کسى که توکّل بر خدا کند شبهات براى او روشن مىشود. (غرر الحکم حديث 8985)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💐دوستانتان را دعوت کنید؛❣️
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
‼️مسابقه 12
🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند
✨محمد مهدی جاجرمی
✨سجاد امیدی
✨علی فخرانی
✨رضا آقامحمدی
✨محمد تقی طائفی
✨مهدی رجبی ثانی
✨حسن آقا بابائی
•❁ @h_jajarm89 ❁•
﴾﷽﴿
سرشار شمیم اهل بیت آمده است
شادے به حریم اهل بیت آمده است
جوشان شده است چشمه فیض خداے
میلاد کـــــریم اهل بیت آمده است
☘🌸☘
✨میلاد امام حسن ( ع ) مبارک✨
•❁ @h_jajarm89 ❁•
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
‼️مسابقه 12 🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند ✨محمد مهدی جاجرمی ✨س
🌸🌸با توجه به میلاد پر خیر و برکت امام حسن مجتبی علیه السلام امشب به تمام کسانی که پاسخ درست را ارسال کرده اند شارژ هدیه می گردد 🌸🌸
سوال مسابقه قرآن پژوهی
سوال 13
📚با توجه به سوره مبارکه إسراء ، آیه معروف احسان به والدین را تقریر نمائيد؟
لطفاپاسخ صیحیح را به آیدی زیر ارسال نمائید
@emamkazem89
‼️مهلت ارسال تا ساعت10شب
•❁ @h_jajarm89 ❁•
✨صلح امام حسن، پرشکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ
امام خامنهای در دوران طاغوت کتابی در مورد صلح امام حسن (ع) ترجمه نمودهاند. کتابی با عنوان «صلح الحسن» تألیف عالم جلیلالقدر شیخ راضی آلیاسین از علمای حوزه نجف منتشر گردید که در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیتالله خامنهای در سن سی سالگی تحت عنوان «صلح امام حسن؛ پرشکوهترین نرمش قهرمانانهی تاریخ» ترجمه شده است.
در دوران رهبری نیز امام خامنهای بارها از صلح امام حسن (ع) دفاع و در مورد ابعاد این صلح روشنگری نمودهاند. معظمله در مورد اهمیت صلح میفرمایند: «دوران امام مجتبى (علیهالصّلاةوالسّلام) و حادثهى صلح آن بزرگوار با معاویه، یا آن چیزى که به نام صلح نامیده شد، حادثهى سرنوشتساز و بىنظیرى در کل روند انقلاب اسلامىِ صدر اول بود. دیگر ما نظیر این حادثه را نداشتیم.1369/01/22
•❁ @h_jajarm89 ❁•
📚معرفی کتاب
صُلحُالحَسَن(علیهالسّلام)» کتابی درباره صلح امام حسن(ع)، اثر شیخ راضی آل یاسین پژوهشگر و عالمی دینی شیعی است. این کتاب از معدود آثار تحلیلی و تفصیلی است که درباره زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، موقعیت سیاسی او و شرایط صلح امام با معاویه سخن گفته است. این اثر به همّت حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای به فارسی ترجمه و توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
•❁ @h_jajarm89 ❁•
👆👆👆👆👆👆👆
بخشی از مقدمه کتاب
این کتاب در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) با عنوان «صلح امام حسن پرشکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ» به فارسی ترجمه شد. معظّمٌله در مقدمه کتاب، انگیزه خویش را این گونه بیان میکند:
«اینک که با فراهم آمدن ترجمه این کتاب پرارزش و نامی، جامعترین و مستدلترین کتاب درباره «صلح امام حسن» در اختیار فارسیزبانان قرار میگیرد، اینجانب یکی از آرزوهای دیرین خود را برآورده مییابم و جبهه سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار میسایم.
پیش از اینکه به ترجمه این کتاب بپردازم، مدتها در فکر تهیه نوشتهای در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتی پارهای یادداشتهای لازم نیز گرد آورده بودم؛ ولی سپس امتیازات فراوان این کتاب مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه این اثر ارزشمند وادار کرد.
مگر که جامعه فارسیزبان نیز ـ چون من ـ از مطالعه آن بهره گیرد و هم برای اوّلینبار درباره این موضوع بسی بااهمیّت، کتابی از همهرو جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد.»
•❁ @h_jajarm89 ❁•
حدیث پژوهی :
امام حسن مجتبی می فرماید:
«مَنْ عَبَدَاللّهَ عَبَّدَاللّهُ لَهُ كُلَّ شَىْء.»
كسى كه خدا را اطاعت و عبادت كند، خداوند همه چیز را مطیع او گرداند.
•❁ @h_jajarm89 ❁•
‼️مسابقه 13
🌸اسامی طلابی که جواب صحیح مسابقه قرآن پژوهی را برای ما ارسال کردند
✨سجاد امیدی
✨حسن کیانی
✨محمد تقی طائفی
✨علی حاج قربانی
✨مهدی رجبی ثانی
✨رضا آقامحمدی
✨علی فخرانی
•❁ @h_jajarm89 ❁•
پژوهش حوزه علمیه جاجرم
🎁اسامی طلابی که بر اساس قرعه کشی به عنوان برنده انتخاب شدند با تشکر از طلابی که در مسابقه شرکت کردند.
👳♂️1-مهدی رجبی ثانی 🎊
👳♂️2-حسن کیانی 🎊
👳♂️3-علی حاج قربانی 🎊
‼️‼️قابل توجه طلاب محترم،طلابی که اسمشان بر اساس قرعه کشی انتخاب می شود برای شب ها آینده یک بار اسمشان در قرعه کشی نوشته می شود وطلابی که هنوز انتخاب نشدن دوبار اسمشون نوشته می شود
•❁ @h_jajarm89 ❁•
سوال مسابقه قرآن پژوهی
سوال 14
📚با توجه به آیه پنجم سوره مبارکه طه ، مراد از استوای بر عرش را تقریر نمائيد؟
لطفاپاسخ صیحیح را به آیدی زیر ارسال نمائید
@emamkazem89
‼️مهلت ارسال تا ساعت10شب
•❁ @h_jajarm89 ❁•
با کلام رهبر
سلامت فکری با کتابخوانی
امروز جوانهای ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند. سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیهی مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتابخوانی تأمین کنید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳
•❁ @h_jajarm89 ❁•
#پاسخ_به_شبهات
1️⃣شبهه: اگر امام زمان(عج) از 5 سالگی همه علوم را میداند، چرا درمان ویروس کرونا و واکسن او را به مردم تعلیم نداد تا مردم دنیا و بلاد مسلمین و شیعه گرفتار این مصیبت نشود.
شبهه کلی تر: البته این اشکال را کلیتر هم میشود مطرح کرد به طوری که کل تاریخ را در بر بگیرد، آیا امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) درمان وبا و طاعون را میدانست یا نه؟ آیا راز رفع قحطی درایران را میدانست یا نه و هزاران مثال دیگر، پس چرا به شیعیان خود کمک نکرده است؟
🔻🔻پاسخ این شبهه در پیام بعدی🔻🔻👇
#پاسخ_به_شبهات
➡️پاسخ به شبهه شماره 1🔺
✅اولا: امام معصوم، امام و حجت خدا بر روی زمین است و وظیفه اصلی او هدایت جامعه به سمت رستگاری و رسیدن انسان به مقامات معنوی و بیان احکام الهی و رشد و تعالی انسان است، نه پزشکی و درمان بیماریها، پس از حیث عقلی اگر امام جامعه هیچ کمکی به درمان بیماری نکند، هیچ خللی به مقام امامت ایشان وارد نمیآید. او میتواند امام جامعه باشد، اما در امور پزشکی، خود او به پزشک مراجعه کند، کمااینکه در مورد انبیاء الهی نیز چنین سیرهای را میتوان دید؛ لذا از شرایط امامت این نیست که اینگونه بلاهای طبیعی را برطرف کند، یا مثلا جلوی سیل یا زلزله را بگیرد، بلکه وظیفه امام معصوم هدایت مردم و رشد و تعالی آنها در امور معنوی است.
✅ثانیا: امام معصوم اگر علمی دارد و اتفاقات آینده را میداند، به خاطر تعلیم خداوند متعال است و اینکه علم او متصل به علم الهی است، همانگونه که خدا میداند در آینده چه میگذرد و چه چیزی پیش خواهد آمد، امام نیز امور عالم را میداند.[1] اما این علم او نسبت به همه امور تکلیف آور نیست و امام وظیفه ندارد بر طبق آن عمل کند، بلکه از آن علم نیز برای هدایت مردم و راهنمایی مردم به سمت رشد و تعالی استفاده میکند و اینکه مثلا کسی نتواند او را در امر دین بفریبد، او باید بداند فردا چه اتفاقی میافتد تا بتواند جامعه اسلامی و جامعه شیعی را حفظ کند.
✅ثالثا: خداوند متعال نظام عالم را نظام اسباب و مسببات قرار داده و برای هر کاری علل و اسبابی مقرر فرموده است، و اراده کرده نظام عالم ماده از راه طبیعی و عادی طی شود و هیچ چیز غیر عادی در آن انجام نشود، لذا در حدیث آمده: «أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً: خدا خوددارى و امتناع فرموده كه كارها را بدون اسباب فراهم آورد پس براى هر چيزى سبب و وسيلهاى قرار داد».[2] این حدیث به این معناست که در غالب موارد، خداوند متعال اجازه میدهد امور عالم به صورت طبیعی و بر مسیر اسباب و مسببات پیش رود و جلوی آن را نمیگیرد.
✅از طرفی یکی از سنتهای الهی این است که انسان را مختار آفرید که راه خود را در حالت اختیار انتخاب کند. این سنت الهی، در مورد جامعه نیز جاری است، یعنی این خود مردم هستند که تعیین میکنند، جامعه آنان در چه مسیری قرار گیرد، مسیر توحید و بندگی خداوند متعال، یا مسیر طاغوت و بندگی شیاطین. قرآن نیز در این باره میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ [رعد/11] خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملتى) را تغيير نمیدهد مگر آن كه آنها خود را تغيير دهند». این آیه يك قانون كلى و عمومى را بيان میکند، قانونى سرنوشت ساز و حركت آفرين و هشدار دهنده، اين قانون كه يكى از پايههاى اساسى جهانبينى و جامعهشناسى در اسلام است، بیان میکند، مقدرات شما قبل از هر چيز و هر كس در دست خود شما است، و هرگونه تغيير و دگرگونى در خوشبختى و بدبختى ملت، در درجه اول به خود آن ملت، بر میگردد. شانس و طالع و اقبال و تصادف و تاثير اوضاع فلكى و مانند آن، هيچكدام در تغییر سرنوشت ملتها تاثیری ندارد؛ آن چه اساس و پايه است، اين است كه ملتى خود بخواهد سربلند و سرفراز و پيروز باشد، و يا به عكس، خودش تن به ذلت و زبونى و شكست دهد.
🔸با توجه به این چند نکته میگوییم: امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) همه امور را میداند، اما دخل و تصرف او در اموری که مربوط به آینده است، چون خارقالعاده بوده و به نوعی معجزه محسوب میشود و از مسیر طبیعی که بنابر تدبیر الهی در قریب به اتفاق امور میبایست جاری باشد خارج میگردد، صورت نگرفته و اجازه میدهد روند طبیعی پیش رود، یعنی خود پزشکان باید تلاش کرده و درمان بیماری را کشف کنند تا روند طبیعی به هم نخورد، البته اگر امام زمان حضور میداشت بدون شک به پزشکان کمک میکرد، اما بازهم ممکن بود پاسخ و درمان کامل را بیان نفرماید.
✳️در نتیجه: بین علم امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) به همه امور و همه مسائل و کمک نکردن به بشر در درمان بیماریها، هیچ منافاتی وجود ندارد، چون این انسانها هستند که باید تصمیم بگیرند و عمل کنند و جامعه را تغییر دهند، حتی بودن یا نبود امام معصوم نیز در دست مردم است؛ اگر مردم بخواهند امام در راس قرار میگیرد و اگر نخواهند، امام کناره میگیرد و جامعه را به حال خود رها میکند.
________________________________
پینوشت
[1]. برای مطالعه بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.
[2]. كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، الكافي، دار الكتب الإسلامية - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق، ج1 ، ص 183 .
•┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈•
💐دوستانتان را دعوت کنید؛❣️
💢معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐شناسه در سروش و ایتا
🆔 @howzehpajohesh
📚معرفی کتاب
این کتاب از مجموعه کتاب های بینش ولایی است و توسط امیرحسین بانکی پور فرد به نگارش در آمده که به بررسی ابعاد مختلف مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان از منظر مقام معظم رهبری می پردازد.
در این کتاب موضوعات اهمیت تعلیم و تربیت، ابعاد تربیتی کودک و نوجوان، تربیت دینی، متولیان کودک و نوجوان و آسیب شناسی کودک و نوجوان و توصیه به نوجوانان در کلام مقام معظم رهبری بررسی شده است.
•❁ @h_jajarm89
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
#مجموعه_نفیس_کتاب_شریف #الغدیر
#ویژه_سیستم_عامل_اندروید
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
1_149825389.apk
3.53M
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
#الغدیر
✳️✅امکانات و قابلیت ها :
مجموعه نفیس کتاب شریف #الغدیر در ۱۱ جلد فارسی
امکان جستجو در #فهرست
#کاربردی
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐لینک کانال معاونت پژوهش در سروش:
sapp.ir/howzehpajohesh
#پیشنهاد_خوب
🔰پژوهش هزینه نیست، سرمایه است
💠به جمع پژوهشگران حوزه علمیه خراسان بپیوندید
🌐 لینک اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f