eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
کلاس دکتر اولیایی با عنوان تمدن و عدالت فرهنگی در دنیای اسلام.mp3
20.72M
موضوع: تمدن و عدالت فرهنگی استاد: دکتر احمد اولیایی @Habibollah_Babai
کلاس دکتر عباس جهان بخش با موضوع فرهنگ و شهر در تمدن اسلامی.mp3
25.09M
موضوع: شهر اسلامی و امکان آن در جهان اسلام استاد: دکتر عباس جهان‌بخش @Habibollah_Babai
کلاس دکتر نوروزی با موضوع تمدن و زبان های جهان اسلام.mp3
20.07M
موضوع: تمدن اسلامی و زبان‌های جهان اسلام استاد: دکتر رسول نوروزی @Habibollah_Babai
صوت جلسات دوره "تمدن اسلامی و فرهنگ معاصر" 👇👇👇
کلاس دکتر بابائی با موضوع تمدن اسلامی و فرهنگ جهانی.mp3
25.07M
موضوع: تمدن اسلامی و فرهنگ جهانی استاد: دکتر حبیب‌اله بابائی @Habibollah_Babai
کلاس دکتر بدره با موضوع تمدن و عشق در فرهنگ مسلمانان.mp3
22.31M
موضوع: تمدن و عشق در فرهنگ مسلمانان استاد: دکتر محسن بدره @Habibollah_Babai
کلاس استاد الویری با موضوع-تمدن و خلقیات مردم.mp3
24.93M
موضوع: تمدن و خلقیات مردم استاد: دکتر محسن الویری @Habibollah_Babai
کلاس دکتر مسعود معینی پور با موضوع چالش‌ها و ظرفیت‌های رسانه در فرایند تمدنی جهان اسلام.mp3
24.86M
موضوع: چالش‌ها و ظرفیت‌های رسانه در فرایند تمدنی جهان اسلام استاد: دکتر مسعود معینی‌پور @Habibollah_Babai
خوانش رسائل کلاس دکتر شیخ حسینی با موضوع عقب‌ماندگی تمدنی معاصر.mp3
24.38M
موضوع: خوانش رسائل عقب‌ماندگی استاد: دکتر مختار شیخ‌حسینی @Habibollah_Babai
کلاس دکتر محمدرضا بهمنی با موضوع فضای مجازی و تمدن اسلامی.mp3
20.22M
موضوع: فضای مجازی و تغییرات کنش‌گری در فرایند تمدنی استاد: دکتر محمدرضا بهمنی @Habibollah_Babai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرائی اوجب بودن حفظ نظام از منظر شهید سلیمانی🌷 @h_shafiei
خداوند مُقرب‌ترین بندگـان خویش را از میان عُ‌شـاق بر می‌گُزیند که گره کور دُنیـا را به مُعجـزه عِ‌شـق می‌گُشایند.. @h_shafiei
با سلام و درود عزیزان و اساتید بزرگوار با توجه به اهمیت موضوع پیشرانها و تهدیدهای فراروی انقلاب اسلامی در گام دوم که یکی از دغدغه های اصلی و مهم رهبری معظم است با ارایه مقاله می توان نقش خود را در تحقق منویات معظم له ایفاء نمود باتوجه به تنوع در موضوعات پیشرانی و تهدیدی همه اساتید می توانند ادای دین علمی داشته باشند. @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 متن شبهه: اعتراض مردم ایران به تخصیص بوجه کشور: پول قرنطینه ندارید!!؟؟ پول خرید واکسن ندارید!!؟؟ حقوق معوقه های کادر درمان و کارگران ندارید!!؟؟ پول تکمیل پروژه های زمین گیر شده ندارید!!؟؟ پول.............. ندارید!!؟؟ ولی ۱۵۱میلیارد تومن بودجه تبلیغات اسلامی دارید ۳۰۵میلیارد تومن سازمان اوقاف ۶۹۶میلیارد تومن مرکز خدمات حوزه های علمیه را دارید ۳۵۵میلیارد تومن مرکز حوزه های علمیه(طلاب غیر شاغل) ۲۰۱میلیارد تومن جامعه المصطفی(همون که ویروس از چین آورد قم) ۳۰۶میلیارد تومن شورای عالی حوزه علمیه.... . اینهارو از بودجه سال ٩٩ قطع کنید مگر اینها تو قرنطینه نیستن اینها که تو خونه هاشونن بودجه میخوان چکار هركس خودش رو جزء مردم ايران مى دونه متن رو بازبخش كنه... 🔆 پاسخ شبهه : 1⃣ هر ساله همزمان با ارائه لایحه بودجه به مجلس، برخی رسانه ها توجهات را به سمت بودجه نهادهای فرهنگی جلب می کنند و سعی می کنند با ایجاد دوگانه های کاذب، به مخاطب اینگونه القاء کنند که نهادهای فرهنگی هیچ خاصیتی ندارند و بودجه آنها بهتر است صرف معیشت مردم شود. 2⃣ جمع کل بودجه سال 1400 چقدر است؟ 2.435.707.898.600.000 تومان. یعنی:2 بیلیارد و 435 بیلیون و 707 میلیارد و 898 میلیون 600 هزار تومان. اسامی و بودجه برخی نهادهای فرهنگی مورد اتهام: 1- بنیاد فرهنگی حاج قاسم سلیمانی: 8 میلیارد و 500 میلیون تومان. 2- جامعة المصطفی العالمیه: 465 میلیارد تومان. 3- موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره: 23 میلیارد و 500 میلیون تومان. 4_ بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس: 67 میلیارد تومان. 5- بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی ره: 34 میلیارد تومان. 6- ستاد راهیان نور: 30 میلیارد تومان. 7- ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر: 35 میلیارد تومان. 8- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: 205 میلیارد تومان. 9- مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام: 75 میلیارد تومان. 10- مجمع جهانی تقریب مذاهب: 43 میلیارد تومان. 11- شورای سیاستگذاری ائمه جمه: 35 میلیارد تومان. جمع بودجه یازده نهاد: 1.021.000.000.000 تومان. یعنی:1 بیلیون و 21 میلیارد تومان.(یک هزار میلیارد تومان.) به نظر شما این رقم، چند درصد از بودجه کل را تشکیل می دهد؟ فقط: 0/04 %( چهار صدم درصد!) یعنی بودجه این نهاد ها، به اندازه یک درصد از بودجه کل هم نیست! 3⃣ اختلاسهایی نظیر صندوق ذخیره فرهنگیان را یادتان هست؟ 16 برابر این مبلغ بود! اما افراد مغرض به ما اینگونه القاء می کنند که تمام مشکلات کشور لنگ همین نیم درصد بودجه است! 4⃣ چرا کسی از بودجه وزارت صمت، وزارت رفاه، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش و ... سوال نمی پرسد؟ چرا مطالبه ی اصلی را به سمت نهادهایی که مسئول مستقیم رسیدگی به معیشت مردم هستند نمی برند؟! 5⃣ فرض کنیم بودجه کل نهادهای فرهنگی کشور(مجموع بودجه نهادهای بالا و نهادهایی که نام نبردیم) به ده درصد بودجه کل برسد. آیا فرهنگ جامعه، آنقدر ارزش ندارد که ده درصد بودجه برای آن هزینه شود؟ آیا این فرهنگ و تربیت سالم نیست که مانع فساد و رانت و اختلاس و دزدی و ... می شود؟ آیا بخش مهمی از که آرمان هر جامعه ای است، با فرهنگ سازی صحیح حاصل نمی شود؟ آیا اشرافی گری و تجمل گرایی و فاصله طبقاتی و ...، معضلات فرهنگی جامعه ما نیست و نباید برای برطرف کردن این معضلات هزینه کرد؟ 6⃣ شاید بگویید که نهادهای فرهنگی کشور فعالیتشان ضعیف و ناکارآمد است. خب این سخنی دیگر است که ما هم تا حدی قبول داریم. اینکه یک نهادی ضعیف کار می کند، راه اصلاحش این نیست که بودجه اش را قطع کنیم، این مطلب هیچ ارتباطی با بودجه ندارد بلکه باید از راهکارهای دیگری برای بالابردن کارکرد نهادها استفاده کرد. 7⃣ معاندین چون از رشد فرهنگی کشور وحشت کردند همیشه مراجع فرهنگی و تربستی کشور را مورد هجمه قرار می دهند. بهوش باشیم. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است. http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634   @h_shafiei
🔴️ مقایسه عجیب سرانه بودجه فرهنگی ایران با سایر کشورها 🔸ایران جز پایین ترین کشورهایی است که در بودجه اش به فرهنگ توجه می‌کند! @Fetan2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسید فاطمیه مادر محرم ها رسید فاطمیه چشمه سار ماتم ها رسید فاطمیه شد تولد روضه رسید مبدا تاریخ هجری غم ها @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلیفه دوم آمد و علی (امیرالمومنین علیه السلام) و دیگر کسانی را که در خانه وی بودند صدا کرد که بیرون بیایند، ولی قبول نکردند. خلیفه دوم گفت: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، بیرون می آئید یا خانه را با هر که در آن هست آتش می زنم. به او گفتند: فاطمه( سلام الله علیها) در خانه است. گفت:(و إن) باشد، خانه را آتش می زنم. الامامه و السیاسه،دینوری ، ج ۱:ص ۱۲ @h_shafiei
مبشرصبح
@MohsenAlviri
🔹 برگزاری نشست علمی "تاریخ و ماوراء" روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ نشست علمی "تاریخ و ماوراء" با حضور آیت‌الله آقای محمدهادی یوسفی غروی و چند تن از دیگر استادان گرامی در مرکز حوزوی پژوهش‌های تاریخ اسلام برگزار شد و پس از ارائه یک دیدگاه در این زمینه استادان و صاحب‌نظران و دانشجویان شرکت کننده حضوری و مجازی در جلسه، به بیان نقدها و پرسش‌های خود پرداختند. قرار شد در نشستی دیگر به این نقدها و پرسش‌ها به صورت یک‌پارچه پاسخ داده شود. امید است به زودی گزارش‌های تصویری و صوتی و کتبی این نشست در اختیار تاریخ‌پژوهان عزیز کشور قرار گیرد. چکیده بحثی که در این نشست ارائه شد، چنین است: تاریخ و ماوراء عنوانی عام برای مجموعه‌ای گسترده از گفت‌وگوها در باره مبانی تاریخ‌نگاری به صورت عمومی و تاریخ‌نگاری اسلامی به صورت ویژه است که می‌کوشد پاسخی روشن به این پرسش را در معرض نقد و داوری قرار دهد که باور به ماوراء الطبیعه چه تأثیری بر فرایند تاریخ‌ورزی به مثابه یک دانش دارد؟ آیا این تأثیر را می‌توان با صفات مثبت و منفی ستود؟ و یا این تأثیر یک ویژگی گریزناپذیر است که داوری در باره خوب و بد آن هیچ آورده‌ای ندارد؟ و در هر حال موضع بایسته ما نسبت به آن چه باید باشد؟ این گفتار / گفتارها پس از مروری بر مفاهیم اولیه و اشاره‌ای به قلمرو ماوراء الطبیعه و بیان مسأله و نیز توضیحی کوتاه در باره نگاه پارادایمیک به دانش، از این یافته دفاع می‌کند که باور به ماوراء الطبیعه و دخالت دادن آن در تاریخ‌نگاری نه تنها عینیت دانش تاریخ را مخدوش نمی‌کند، بلکه باور یا عدم باور به ماوراء الطبیعه هر دو از نظر اثرگذاری بر تاریخ‌پژوهی و تاریخ‌نگاری هم‌سنگ و هم‌تراز هستند و بنا بر این به جای صرف وقت در باره خوب و بد آن، باید به چگونگی شناخت و باید و نباید کاربست آن اندیشید و برای دور ماندن از آسیب‌های برآمده از کژاندیشی در این باره چاره جست. ۲۶ آذر ۱۴۰۰ @MohsenAlviri @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️رسوایی دیگری برای ضدانقلاب و عدالت خواهان!!! این‌بار در ماجرای «گوهر عشقی» که مدعی شده هفته گذشته توسط برخی افراد ناشناس مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته. 🔲کاری به اوباش شبکه های معاند و اراذل اصلاحات ندارم. ▪️اما وقتی در نهضت ؛ اخلاق، انصاف، تقوا نباشد این نهضت به ضد خودش تبدیل می شود و یک اعتراض ظلم مآبانه با رنگ لعاب ارزشی در جامعه شکل می گیرد. 🔳لیست مدعیان عدالت را در فضای محازی رصد کنید و ببینید چند نفر این تهمت و ظلم را به عادلانه ترین نظام، در جهان زدند و بعد هم مثل همیشه که دروغشان عیان می شود با وقاحت بدون عذرخواهی و جبران به سیاه نمایی و لجن پراکنی خود می پردازند. 🔷اولین گام برای عدالتخواهی، عادلانه رفتار کردن است و الا طواغیت هم مدعی اقامه عدل بودند. @h_shafiei
🔹چند وقت پیش به دعوت طلاب مدرسه علمیه رشد به برنامه ای با نام تریبون آزاد و موضوع عدالتخواهی دعوت شدم. فارغ از خوشحالی و امیدواری از کنشگری و دغدغه مندی طلاب، تقریبا ۱۴ عزیز نظرات صریح و خوبی را به اقتضای وقتی که داشتند، بیان کردند. 🔰در پایان نیز ۱۵_۲٠ دقیقه هم حقیر عرائضی داشتم و درباره بایدها و نبایدهای عدالتخواهی صحبت کردم. نظیره: ۱. دارایی از پشتیوانه اعتقادی صحیح ۲. عدل ورزی نسبت به خود و جریان خود ۳. توجه به معنویت و عقلانیت ۴. جلوگیری از برخورد ابزاری ۵. ممارست در عمل چون: ۱. رفتار غیر منصفانه ۲.افشاگری مصداقی ۳.توجه به شایعات ۴. برخورد بیگانه وار ۵. زیر سوال بردن همه کارها و همه مسئولین ۶.شعار زدگی 🔶 در بخشی عرض کردم مهم تر از شعار، لیدرهای جریان است. کمااینکه عده ای دم از آزادی زدند ولی قصدشان لااُبالی گری و سرگرم کردن جوانها به مسائل پیش پا افتاده و دوری از مطالبات اساسی بود و مخالفان خود را دیکتاتور و ضد آزادی می دانستند و تا ترور شخص و شخصیت پیش رفتند مانند شیخ شهید فضل الله و علامه مصباح ⚠️مهم است لیدرهای یک حرکت اجتماعی را بشناسیم برخلاف یک بحث حکمی و معرفتی، مهم است که بازیچه و سوء استفاده یه مشت سیاست زده فاسد نباشیم. در همین بیان رهبری عزیز فرمودند: آنچه در کنار همه این حرکت _عدالتخواهی_ ضروری و حیاتی است آن است که اولا مراقبت شود کسانی با انگیره های دیگر، این شعار حق را ابزار نکنند.۸۷/۵/۲۲ ✅ امیدوارم جریانی معتقد به نظام و با خوانشی صحیح و با رعایت اخلاق و انصاف این علم عدالتخواهی را از نااهلان بگیرد. @h_shafiei
❇️ثمرۀ‌ پرورش اسلامی در دوران ظهور ❇️اگر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله زنده می‌ماند یا اگر تجربۀ اسلامی پس از ایشان به‌دست جانشینان فرخنده از اهل‌بیت ایشان، یعنی امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان علیهم‌السلام، ادامه می‌یافت، این امکان فراهم می‌بود که پرورش اسلامی ثمری بسیار شگفت به بار بنشاند. ❇️ما اکنون این ثمره‌ها را در مقام معجزه و کرامت در احوال مردم پس از ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌خوانیم. ❇️اینها معجزه و کرامت نیستند؛ بلکه برآیند یک پرورش هستند. آیا ممکن است جامعۀ بشری به سطحی از همکاری و همیاری و هماهنگی و یگانگی و والایی برسد که دیگر از پول بی‌نیاز شود؟ که دیگر از تعبیر بی‌نهایت مادی از زندگی انسان به دور باشد؟ ❇️روایات می‌گویند این در دورۀ حضرت حجت علیه‌السلام محقق می‌شود. این تحقق، برآیند پرورشی است که به‌دست رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و به‌دست جانشینان معصوم از اهل‌بیت ایشان برنامه‌ریزی شده است. 📚 کتاب امامان اهل بیت مرزبانان حریم اسلام، صفحه ۱۵۰ @shahidsadr @h_shafiei