eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
نه نه ! آخرین سریه ای که پیش از غزوه بدر صورت گرفت، به فرماندهی عبدالله بن جحش بود. پیامبر صلی الله علیه و آله برای مقابله با نفوذی ها و نشت اطلاعات، نامه ای سر بسته به دست عبدالله بن جحش می سپارد و او را مامور می کند که با عده ای پس از گذشت دو روز از حرکت، نامه را باز کرده و به آن چه در آن است عمل کند، و البته توصیه می کنند که آن که حق ندارد سربازان خود را به اجبار بدان عمل وا دارد. وقتی عبدالله نامه را خواند متوجه محل اصلی عملیات که منطقه نخله بود، می شود، او می بایست در آنجا اطلاعاتی از کاروانی از قریش بدست آورده و به رسول خدا انتقال دهد. اما ابن جحش و نیروهایش احساس می کنند فرصت خوبی را برای ضربه زدن به مشرکینی که اموالشان را غصب کرده و آنها را اخراج کرده اند، از دست می رود از این رو تصمیم به حمله و مصادره کاروان تجاری قریش می کنند. اما در این جا یک مشکل اساسی وجود داشت و آن تقارن با روز آخر ماه رجب؛ یعنی یکی از ماه های حرام و طبعاً مسلمانان نمی بایست جنگ را آغاز می کردند زیرا ماه های حرام در اسلام همچون قبل از اسلام حرمت داشت. از سوی دیگر اگر آنان تا فردای آن روز صبر می کردند کاروان قریش داخل مکان حرم می شدند و هتک حرمت حرم نیز شایسته نبود. در اینجا برخی از نیروها در این که آخر ماه رجب است یا اول شعبان تردید کردند اما در نهایت مصمم به جنگ شدند. نزاع آغاز شد و در این جنگ، مسؤول کاروان تجارتی کشته شد و دو نفر به اسارت در آمدند، اموال کاروان را نیز مصادره کردند و به مدینه بازگشتند. زمانی که به مدینه بازگشتند رسول خدا فرمود:که به آنان اجازه جنگ در ماه حرام داده نشده بود. حتی گفته شده که در نامه رسول خدا صرفا وظیفه خبررسانی و جمع آوری اطلاعات به آن گروه واگذار شده بود. مشرکان مکه نیز که فرصتی یافته هجمه روانی و تبلیغاتی سنگینی را علیه پیامبر و مسلمانان آغاز کنند و زبان به سرزنش گشودند و این که چگونه محمد با ریختن خون و جنگ و تصاحب اموال، حرمت این ماه که بین اعراب محترم بوده را شکسته است. در این موقع این آیات سوره بقره نازل شد: يَسْئَلُونَکَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٍ فيهِ قُلْ قِتالٌ فيهِ کَبيرٌ وَ صَدٌّ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَ کُفْرٌ بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ إِخْراجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَکْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَکُمْ حَتَّي يَرُدُّوکُمْ عَنْ دينِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا وَ مَنْ يَرْتَدِدْ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَيَمُتْ وَ هُوَ کافِرٌ فَأُولئِکَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ ۲۱۷ إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أُولئِکَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ ۲۱۸ جنگ کردن در آن ماه، گناهی بزرگ است. اما بازداشتن مردم از راه حق و کافر شدن به او و بازداشتن مردم از مسجد الحرام، و بیرون راندن مردمش از آن جا در نزد خداوند گناهی بزرگتر است، و شرک از قتل بزرگ تر است. خداوند در ادامه از مشرکان چنین یاد کرد که: آن ها با شما می جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان باز گردانند. سپس به ستایش از مجاهدان اسلام پرداخت که کسانی که ایمان آورده اند و مهاجرت کرده اند و در راه خدا جهاد نموده اند به رحمت خدا امید می دارند و خدا آمرزنده و مهربان است. 💠از برخورد این آیه با مسلمانان متوجه می شویم که خدای متعال در قضاوت خود و بیان آن نسبت به جبهه حق دچار «سانسور » و نادیده گرفتن اشتباه مسلمانان نشدند و رفتار آنها را نقد کردند و فرمودند «جنگ کردن در آن ماه، گناهی بزرگ است. » اما بلافاصله اجازه ندادند که این نقد بستری برای مظلوم نمایی و سوء استفاده دشمنان اصلی که شعار اخلاق مداری به دروغ سر داده در حالیکه بوی از اخلاق و انصاف و انسانیت را نبرده اند، بشود. به همین دلیل بلافاصله فرمودند«اما بازداشتن مردم از راه حق و کافر شدن به او و بازداشتن مردم از زیارت مسجد الحرام، و بیرون راندن مردمش از آن جا در نزد خداوند گناهی بزرگتر است، و شرک از قتل بزرگ تر است.» در نهایت به مجاهدان که با هجرت خود باعث شکل گیری نظام اسلامی شده اند با مهربانی و بخشش برخورد کرده و آنها را امیدوار به رحمت بی پایان خود می گرداند و دشمنان را به عذابی دردناک تهدید می کند. 🔹 این درسی است برای مومنان که دست به اقدامی نزنند که موجبات استفاده دشمنان را در بر داشته باشد. اگر گروهی در جامعه دچار چنین اشتباهاتی شدند و از کرده خود پشیمان گشتند با رحمت و مغفرت با آنان برخورد شود. اینکه در نقد و سرزنش خطای نیروی مومن داخلی همواره به گونه ای برخورد کنیم که زمینه و بستری برای سوء استفاده دشمنان اصلی فراهم نشود. ۹۸/۹/۱۶ ☑️ @Shafiei_ir
🔹 🔸 به دوستان عزیزم عرض می کنم، و بدانید که فتنه گران در آینده ای نزدیک دوباره به فتنه و بحران سازی در کشور دست خواهند زد و بعد خواهند گفت راه برون‌رفت از این اوضاع در و (بدون نظارت) است. چراکه بدون بحران سازی و غبار آلود کردن فضای کشور قطعا و حتما در انتخابات شکست سختی خواهند خورد و بعد مسببان این وضعیت محاکمه خواهند شد، لذا تمام تمرکزشان بر ملتهب کردن بیشتر فضای جامعه معطوف شده است. 🔸 لازم است برای مردم درباره هزینه مذاکرات و برجام بیشتر صحبت شود و گفته شود که وضعیت اسف بار فعلی نتیجه همین تفکر و انتخاب همین افراد است. ۹۸/۹/۱۹ مبشرصبح ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔸 ؛از خوارج و عدالتخواهان مساوات نگر تا غرب پرستان و سینه چاکان سکولاریسم 🔹 تحجر به معنای تصلب و به انسانهای جامد الفکر،انعطاف ناپذیر، سطحی نگر و بی بصیرت می گویند. 🔸 شاخه ای از متحجران هستند که در جریانهای مذهبی و شبه مذهبی شکل می گیرند. این جریان دارای ظاهر مذهبی و انقلابی و با شعائری دینی و جهادی اما به شدت سطحی نگر و کوته بین در برداشت از متون و شعائر دینی هستند. و از اسلام و آرمانهای آن به ظواهر بسنده می کنند و از روی ظواهر نه تنها قضاوت کرده بلکه احکامی غیر منطقی صادر می کنند که این احکام غالبا ، احکامی در دو دایره ایمان و کفر منحصر می گردد. بطور مثال این افراد، امیرالمومنین علیه السلام را بخاطر رضایت دادن به حکمیت تکفیر کردند و «حکم و حکومت» را فقط از آن خدا می دانند و دخالت رجال را در دین حرام می دانستند. این در حالی بود که حضرت از آغاز با حکمیت مخالف بودند و بعد از اجبار و اکراه شرط کردند که اگر نمایندگان بر اساس کتاب خدا حکم کردند به نظر آنان پایبند خواهد بود چراکه حکمیت قرآن را پذیرفته بودند نه حکمیت رجال را ؛ اما خوارج با تمسک به ظواهر آیات و برداشت های افراطی و غیر مستدل از متون دینی مقابل اصل و هسته دین ایستادند. امیرالمومنین زمانی که شعار آنها را شنیدند «لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ» فرمودند «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ» 🔹 سردمداران این تفکر در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله که عدل مطلق هستند را متهم به ناعدالتی و ظلم کردند و گفتند: «اعْدِلْ يَا رَسُولَ اللَّهِ» چرا به عدالت رفتار نمی کنی؟ حضرت فرمود: «فَقَالَ وَيْلَكَ وَ مَنْ يَعْدِلُ إِذَا لَمْ أَعْدِلْ» وای بر تو، اگر من به عدالت عمل نمی کنم پس چه کسی چنین می کند؟ و یا در نمونه دیگری در سطحی نگری و بد فهمی این افراد این مثال مشهور است که روزی فردی در مسجد الحرام نشسته بود که چشمش به امام صادق علیه السلام افتاد و دید امام لباسی زیبا و گران‌قیمت به تن دارد. با خودش گفت:« الان می‌روم از او ایراد می‌گیرم و سرزنشش می‌کنم.» رفت خودش را به امام رساند و گفت:« ای پسر رسول خدا، به خدا سوگند، رسول الله و علی و هیچ کدام از پدرانت لباس‌های این چنینی نپوشیده‌اند! امام صادق علیه السلام فرمود:« رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در زمانی زندگی می‌کرد که بیشتر مردم تنگدست و فقیر بودند. ایشان هم مناسب همان اوضاع لباس می‌پوشید. 🔸 ولی امروز اوضاع به گونه‌ای دیگر است؛ نعمت فراوان است و عموم مردم در رفاه هستند. در چنین روزگاری، خوبان و پرهیزکاران برای بهره‌مندی از نعمت‌های پروردگار، از همه سزاوار ترند.» این افراد با برداشت بسیار نازل و سطحی از مفاهیمی چون حکومت، عدالت، زهد، ایمان و کفر خود را قدیس تر از معصومین معرفی کرده و به عمق و هسته حقیقی دین که همان «ولایت» است دست نیافته و تدریجا در مقابل حقیقت دین یعنی ولایت قرار می گیرند. این جهل و کج مفهمی از متون دینی و سیره معصومین منجر به ناتوانی و بی بصیرتی در تحلیل حوادث سیاسی مذهبی می شود و غالبا خوارج آلت دست منافقان مکار و معاندان حقیق خواهند شد. 🔹 البته برخی گمان می کنند تحجر تنها و فقط در اثر برداشت غلط از دین و سطحی نگری در ترجمه متون دینی پدید می آید. از این رو همواره مصادیق متحجران را در میان جریانهای مذهبی می جویند. در حالیکه جمود و خشک مغزی و بیماری دگماتیسم در تنگ نظری در فهم متون دینی یا منحصر در انسانهای مذهبی خلاصه نمی شود. بلکه گاه به سایر قلمروهای فکری و فرهنگی سرایت می کند و در جوامع و جریانهای غیر مذهبی هم نفوذ می کند. از این رو مشاهده می شود که اشخاص و گروه ها و احزاب به ظاهر نوگرا و به بلای کوته بینی و تقلید محض از قالب های پوسیده تمدنهای دیگر گرفتار می شوند. 🔸 بیش از یک قرن پیش برخی منورالفکران ایران اعتقاد داشت که «هر ملتی که می خواهد راه پیشرفت را طی کند و در مسیر تمدن قرار بگید، چاره ای جز تقلید محض از فرهنگ و تمدن غرب ندارد.» تقی زاده معتقد بود «باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم» این تفکر تا به آنجا پیش رفت که رزم آرا نخست وزیر پهلوی دوم بیان کرد که «ایرانی ها بدون کمک غرب یک لولهنگ (آفتابه) هم نمی توانند بسازند ». محمد علی فروغی در حمایت از نفوذ انگلستان، کشور ایران را به لباسی تشبیه کرده که فقط با دست انگلستان آستینهای آن به حرکت درمیآید و بدون کمکهای انگلستان، ایران هیچ کاری نمیتواند انجام دهد. دکتر ولی الله نصر نیز بنا بر نقل خان ملک ساسانی، ایران را به خزهای تشبیه کرده که بدون تکیه بر دیوار انگلستان نمیتواند به حیات خود ادامه دهد. ✅ @Shafiei_ir
مبشرصبح
🔹 این گروه از و ادکلن زده همانند ، افرادی لجوج، مبتلا به انجماد فکری، حق پندار و خطرناک هستند. این پدیده شوم عرضی طویل دارد از خوارج ، داعش و عدالتخواهان افراطگرا گرفته تا غرب پرستان و سینه چاکان سکولاریسم و تمدن مادی ادامه دارد. و مانند لبه های قیچی برای اسلام ولایی و جامعه انقلابی مضر و خطرناک هستند. 🍁 مبشرصبح ۹۸/۹/۲۰ ✅ @Shafiei_ir
♦️ بی همتا ⚫ ۲۰ آذر سالروز شهادت حضرت آیت الله دستغيب رضوان الله تعالی علیه ✅ @Shafiei_ir
🚫 ترفندی با نام ↩️ برایان هوک : تبادل زندانیان (وانگ و دکتر سلیمانی) ثابت می‌کند که ما با هم می‌توانیم به یک توافق برسیم. به همین خاطر ما امیدواریم این نمایانگر بین ایالات متحده و ایران باشد تا همه آمریکایی‌هایی که در ایران زندانی هستند، آزاد شوند. من قصد دارم خواستار با ایرانی‌ها شوم تا بتوانیم بقیه آمریکایی‌ها را (از ایران) خارج کنیم. ↩️ ترامپ:از ایران بابت یک بسیار منصفانه متشکرم. دیدید، می‌توانیم با هم معامله کنیم! ↪️ روحانی : اگر منجر به شکستن توطئه و نقشه دشمن شود، لازم و ضروری و یک کار انقلابی است. 🔄 مذاکرات با آمریکایی‌ها برای آزادی زندانیان سالهاست که انجام می‌گیرد توسط واسطه ها و این امری عادی و رایج بوده اما تحت عنوان نبوده است. باید توجه داشت طرح پوشش و چراغ سبز و حیله تازه ای است برای دور جدید . ظاهرا ابتدا با موفق جلوه دادن و همچنین کنسولی بودن مذاکرات سعی بر حساسیت‌ زدایی دارند و در گام‌ها و مراحل بعدی چه از جهت موضوعی و چه در سطح مذاکره کنندگان همچنین میزان تعهدات، فراتر رفته و دیگری به ارمغان آورده شود!! ⚠️باید هوشیار بود و با تبیین برای آحاد جامعه از خطر تحقق خسارت محض دیگری جلوگیری به عمل بیاید. مبشر صبح ۹۸/۹/۲۲ ✅ @Shafiei_ir
🔸در میان کثرت تاکتیک های نظامی، تاکتیک و استراتژی تحت عنوان نبرد موزاییکی وجود دارد که در یک تعریف کلی و ساده یعنی « ». از نام « » هم همین برداشت میشه. البته نامهای دیگه‌ای هم دارد که عبارتند از : نبرد شطرنجی ، نامتقارن ، چریکی ... 🔹در سالهای گذشته دفاع و یا نبرد موزاییکی به عنوان دکترین دفاع همه جانبه بسیج طراحی شد، یعنی دفاع و امنیت هر نقطه از کشور به وسیله‌ بسیجیان همان منطقه تامین می‌شود. در این دکترین دیگر خبری از لشگرها و نیروهای بسیار عریض و طویل و پر هزینه نیست بلکه در این سبک دفاع با گردانهای کوچک و آموزش دیده، کم مئونه و آشنا با شرایط جغرافیایی و میزان استدادهای منطقه مواجه هستیم که در تمامی نقاط پهنه کشور پراکنده هستند و در کمترین زمان می توانند بیشترین خسارت را به دشمن وارد کنند . در این تئوری حتی نیاز شدیدی به ارتباط با مقر و قرارگاه های اصلی وجود ندارد بلکه فرماندهان گردانهای توجیه شده اند که در هر زمان و مکان برای حفاظت و صیانت از کشور با اختیار می توانند بر روی دشمن آتش بگشایند. 🔸این استراتژی نظامی باعث چابکی ، اثرگذاری بیشتر و با سرعت عمل بالاتر نیروها و عملیاتها می شود. هنگامی که با لشگر تا دندان مجهز دشمن مواجه می شویم که قصد ورود به خاک کشور و تسخیر و تصرف شهرها و مراکز حیاتی دارد و از طرفی ستاد اصلی جنگ به دلایلی دچار هرز رفتن، بی توجهی ، کم کاری ، سیاست زدگی ، حزب بازی و یا همانند زمان بنی صدر مبتلا به خیانت باشد در این صورت نیرو ها و مجموعه ها باید در زمان مورد نظر ، حرکت مورد نیاز را انجام دهند و الا شاهد فروپاشی و سقوط یک کشور خواهیم شد. 🔹البته گاهی هم پیش می آید که در راس اتاق جنگ فرمانده زبردست و آموزش دیده ای حضور دارد اما نفوذی ها باعث انقطاع ارتباط میان فرمانده عالی رتبه و نیروهای عملیاتی شده اند در این فرض فرمانده کیس و خبره، نیروهای تحت امر خود را برای زمان های حیاتی توجیه می کند و فرمان آماده باش و حمله را صادر می کند. ⚜به نظر بهترین شیوه و استراتژی برای دفع دشمن و پیشبرد اهداف انقلاب و با بررسی وضعیت و و با نگاه به ، دفاع فرهنگی موزاییکی است. نبردی که توسط تمام مساجد، تشکل ها حوزوی و دانشگاهی ، کانون ها و مجموعه های فرهنگی _ اجتماعی کشور باید مدیریت شود چراکه امیدی به دولت و نهادهای دولتی نیست؛ از همین رو فرمانده عالی نظام به فرمان را صادر فرمودند . فرمان به نوعی همان طراحی دفاع و یا نبرد موزاییکی است. که نیروهای فرهنگی و دغدغه مند به ایران و اسلام و انقلاب باید در لحظه و در هر نقطه ای به دفاع و نبرد برخیزند که ابتدا مانع از پیشروی شوند و در ادامه منتج به فتح و پیروزی نیروهای انقلاب شوند. 💠 نوشته شده توسط در تاریخ ۹۶/۲/۲۰ ✅ @Shafiei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸داستان موشی و طعمه همان داستان آدمی و دنیاست. ✅ @Shafiei_ir
با کلفت کردن رگ گردن می گوید اگر این بودجه تصویب شود باید برای دور جدید اعتراضات آماده شویم!؟ ببینید اینگونه عدالت خواهی را به لجن می کشند، اگر بنا باشد این مناط را داشته باشیم سر هر چیزی باید بریزن تو خیابان! مگر مملکت قانون نداره که هر کسی به چیزی اعتراض داشت برای دور جدید اعتراضات آماده شود!؟ مگر سازکار اعتراض قانونی نیست؟! بله، بودجه نه اینکه مقاومتی نوشته نشده بلکه کاملا تبعیض آمیز بسته شده، به دروغ گفته اند وابستگی به نفت کم کردن در حالیکه بجایش برداشت از صندوق را بیشتر کرده و فروش سرمایه مملکت را در دستور گذاشتن، ۷۵ درصد بودجه به شرکت هایی اختصاص یافته که ۳ درصد مالیات می پردازند و به هیچ جا پاسخگو نیستند، بودجه کاملا مصرفی کاملا طبقاتی است و مالیات وکلاء، پزشکان و سلبریتی ها در نظر گرفته نشده و .... بله بودجه ناعادلانه است اما که مردم را برای اعتراضها تحریک می کنید. البته بهر حال این حرف ها شوهای قبل از انتخابات است، برادر عزیز صبر کن اول تکلیف احراز صلاحیتتان ثابت شود بعد فیلم تبلیغاتی با ضبط کن. چون بعید است انقدر مبتلا به کوته بینی و انجماد فکری باشید. مبشر صبح ۹۸/۹/۲۴ @Shafiei_ir
مبشرصبح
#ابله_مردی با کلفت کردن رگ گردن می گوید اگر این بودجه تصویب شود باید برای دور جدید اعتراضات آماده شو
(مطلبی از یکی از مخاطبین کانال در مورد این متن) Reza: سلام و عرض ادب خدمت شما راجع به مطلب آخرتون عرضی داشتم شما که اینقدر محکم و قاطعانه آقای اشتری رو می‌کوبید و بی‌احترامی هم میکنید اولا کجا ایشون گفته فشار بیاریم به مردم که بریزن خیابون؟ (فقط گفتن بعد از فشار بر مجلس و درصورت عملی نشدن اینکار انجام بشه) ثانیا شما چه راه حلی برای ساز و کار مطالبات مردمی در جمهوری اسلامی دارید؟ اصلا تو قانون اساسی برای اعتراضات مردمی راه‌حلی تعبیه شده؟؟؟ اینکه هربلایی سرمردم درمیارن و فقط باید ساکت بشن تا به جمهوریت اسلامی خدشه‌ای وارد نشه که نشد راه حل؟؟؟ مشتاقانه منتظر شنیدن حرفهای جنابتان هستم تا بدانم راه حل مطالبات مردمی را چگونه میدانید ‌...
مبشرصبح
(مطلبی از یکی از مخاطبین کانال در مورد این متن) Reza: سلام و عرض ادب خدمت شما راجع به مطلب آخرتون
سلام علیکم همین که فرمودید اگر فشار به مجلس جواب نداد اینکار را انجام بدن (بریزن تو خیابون) مشکل است.این جمله کلی بار دارد اخوی خود شما هم معترف هستید که دستور ریختن تو خیابان را داده اند البته مشروط! مثل اون فتانه ای که گفت اگر تقلب شد بریزد تو خیابان! اگر بنا باشد این رویه فراگیر شود، هر روز شاهد حضور حزب و گروه و مجموعه ای هستیم که با فلان قانون مشکل دارند یا فلان قانون را عادلانه و یا مصلحت نمی دانند، در کف خیابان هستیم. خب متقابلا طرف موافقان هم نیروهای خود را کف خیابان می آورند ، نتیجه می شود زور آزمایی خیابانی، یعنی بجای سازو کارهای مدنی، کف خیابان قانون تصویب یا تغییر کند. در این روش چه چیزی عاید مردم می شود، اصلا چیزی از جمهوریتی که فرمودید می ماند!. امیدوارم یادتان باشد، ایامی که برجام بنا بود در مجلس تصویب شود از همه نقاط کشور دم درب مجلس مخالفین تحصن کردند تا بلکه جلوی این خسارت محض را بگیرند، رهبری پیام دادند و بعدها در سخنرانی فرمودند اینکارها درست نیست باید از مجرای اصلی و قانونی خودش برود. یعنی اگر ما مخالف بودیم که به حق هم بود بریزیم تو خیابان دیگرانی موافق بودند بریزن تو خیابان اصلا فضا برای تبادل و تصمیم منطقی وسط فضای هیجانی امکان پذیر هست. اصلا امکان دارد جز تخریب اموال مردم مستضعف و سوء استفاده دیگران اتفاق دیگری بیفتد. دوما این بلایی که مردم سر خودمان آوردند ، این دولت و مجلس را چه کسی روی کار آورده مگر غیر از مردم، این عین جمهوریت است حالا هم مردم می توانند دولت و مجلسی متفاوت روی کار بیاورند، سوما اگر اعتراض دارند، تشکل های دانشجویی، حوزوی، نهادهای غیردولتی،دانشگاه ها به عنوان یک مجموعه نیستند؟ و شخصیت حقوقی ندارند؟ خب اینها مگر نمی توانند اعتراض کنند؟ مگر مجموعه وکلا یا ... نمی توانند بیانیه بدهند بطور رسمی ،،،، آیا نمی توانند از نهادهای نظارتی در خواست کنند ، شکایت کنند. یا حتی برای اعتراض در مجموعه ای که بتوان مدیریت کرد مجوز بگیرند که معلوم باشد مدیر و دبیر و انتظاماتش چه کسی است ، چه کسی مسئول این تجمع است. اینها راهکارهای قانونی است و منطقی ... با کف خیابان کشاندن چیزی اصلاح نمی شود. مبشرصبح
💐مقام معظم رهبری: نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوءاستفاده‌ی دشمنان از وضعیّت کشور، و مراقب حفظ قوانین [باشند]؛ این مراقبتها در درجه‌ی اوّل متوجّه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سمت هدفهای خود حرکت بکند. 🔹خطبه‌های نماز عید فطر - 1396/04/05 @Shafiei_ir
یا ، مسئله این است! همه ما بارها کل کل ها و رجز خوانی های هواداران ورزشی خصوصا فوتبال را در ایران دیده ایم. گاهی اوقات خسته هم شده ایم. شاید هم خودمان هم وارد این فضا شده باشیم. در قاموس طرفداری و هواخواهی بحث حمایت از تیم خودمان نصف داستان هست نصف مهم ترش این است که به هیچ وجه نباید برای تیم رقیب تره خورد کنی و از هر ابزاری برای به لجن کشیدن رقیب باید استفاده کنی. مثلا اگر روزی رقیب بهتر بازی کرد و پیروز شد حتما باید برای تخطئه و بی ارزش نشان دادن بازی خوب رقیب باید او را به هر چه دم دست هست متهم کنی از اینکه داور را خریدی،یا فدراسیون به نفع تو گرفته، یا دوپینگ کردید یا هر چیز دیگری ... اما اگر ما بردیم خودمان تلاش کردیم،خودمان جنگیدیم ربطی به داور و فدراسیون و دوپینگ و شانس هم نداره. 🔵استقلالی ها اگر ببازند از ، همین را می گویند در آخر هم به دو ستاره اشاره می کنند و می گویند هر وقت دو ستاره گرفتید بیایید حرف بزنیم 🔴پرسپولیسی ها هم اگر از ببازند همانها را می گویند و در آخر هم به عدد شش اشاره می کنند می گویند هر وقت تونستند جبران کنید بیایید حرف بزنیم چرا نمی پذیریم که رقیبمان گاهی از ما بهتر است لذا نتیجه هم می گیرد! چرا حاضر نیستیم اشتباهات تیم خودمان را ببینیم؟چرا یک بام دو هوا هستیم؟ چرا وقتی به درستی استدلال رقیب پی بریدم از او بپذیریم و به او تبریک بگیم؟ چرا استانداردهای چندگانه داریم؟چرا مبنای منطقی نداریم؟ داستان ما در بحث های سیاسی حتی اجتماعی داستان هواداران تیم های ورزشی است. بین ما مشهور است طرفداری خوب است که متعصب باشد، یعنی اگر بخواهیم از طرفداری تعریف کنیم میگیم هست. چرا در عین طرفداری نمی توان داور منصف هم بود. هر تیمی خوب بود ازش تقدیر شود، تشویق شود، از رفتار خوبش از تصمیم بجایش، از موضعگیری مناسبش حمایت شود.آیا این تشویق خیانت به تیم خودی است؟حتما باید رقیب، داور، فدراسیون،زمین و زمان بخاطر باختمان متهم کرد؟ این تعصب در تحزب و پرستش اقطاب،مخصوص قشر خاصی نیست هر کجا باشد مخرب است.در هر فضای باشد مضر است. در عالم سیاست هم همینطور است. فرق هم ندارد از منتهی راست گرفته تا انتهای چپ،از سبز تا بنفش،از اصولگرا تا اصلاحات، از بهاریون تا اعتدالیون حتی پایداری. تعصب و چشم بستن روی حقایق و خفه کردن انصاف بدترین، پلیدی هست. و قطعا مسیر هلاکت را هموار می کند. راستی نمی شود هم بود هم ؟! قبول دارم سخته ، چون از همه طرف کتک خواهی خورد و متهم خواهی شد، هم رقیب هم رفیق ولی وجدانت برای اخلاق و اصولت کف می زند. و این می ارزد به همه سختیها. 👤 مبشر صبح 1/5/98 @Shafiei_ir
هوشیار باشیم و برای مردم تبیین کنیم که بیش از مقاومت است والا را نخواهیم دید. (مبشرصبح ) @h_shafiei
دو واحد تاریخ تحلیلی صدر اسلام با طعم چای به و آب نبات و اسمارتیس😊 بخاطر کسالت ها گاهی ضعف توی تدریس بهم غلبه می کنه 😓 برخی از بزرگواران این ضعف را متوجه میشن و لطف می کنن و حواسشون هست، برخی کلاسها هم مثل صحرای کربلا می مونه خصوصا برای من که هم انرژیم زود تحلیل میره و عطش هم دارم. الحمدلله کلاسها و رفقا و هم بحثهای خیلی خوبی دارم هم آقا هم خانم، هم حوزوی هم دانشگاهی ، خلاصه داشتن شاگردان اهل مطالعه و مهمتر اینکه حواسشون به استادشون هست غنیمته ، غنیمت.😇 راستی این کلاس خانم ها بود ... اقایون کله پاچه فراموش نشه 😆 👤مبشر صبح @h_shafiei
مبشرصبح
دو واحد تاریخ تحلیلی صدر اسلام با طعم چای به و آب نبات و اسمارتیس😊 بخاطر کسالت ها گاهی ضعف توی تدریس
می بینید چقدر زود اثر کرد😂ای کاش اول هر ترم از این پستها بذارم البته خدا وکیلی آقای دکتر حیدری عزیز 🌹 سفره رنگینی داشتند از عدسی و حلیم گرفته تا املت ، فقط یادم باشه ترم های بعد با روز زیارت عاشورا کلاس هام را هماهنگ کنم، و تعهد بگیرم کلاس را تغییر ندن، خدا این حب و عشق به زیارت عاشورا را ازم نگیره صلوات😆 @h_shafiei
📣📣 گزارش تصویری هفته هشتم 👤 استاد: حجت الاسلام حسن شفیعی @h_shafiei
Ensan250_w8_v2_Shafiei_BarresiTosifi_NabieAkram.pdf
2.63M
✅ جزوه متن پیاده شده کلاس ⬅️ هفته هشتم - استاد شفیعی - بررسی تاریخ توصیفی سیره ائمه(ع) دوران نبی اکرم(ص) @h_shafiei
📣📣 گزارش تصویری 👤 استاد: حجت الاسلام حسن شفیعی @h_shafiei
Ensan250_w9_v2_Shafiei_BarresiTosifi_NabieAkram_2.pdf
2.79M
✅ جزوه متن پیاده شده کلاس ⬅️ هفته نهم - استاد شفیعی - بررسی تاریخ توصیفی سیره ائمه(ع) دوران نبی اکرم(ص) - ادامه @h_shafiei
FATF PALERMO، CFT چرا مجمع تشخیص مصلحت بعد ازچندین نوبت هنوز نتوانسته تصمیمی برای این لایحه بگیرد؟ شما اگر جای اعضای مجمع بودید چه تصمیمی می گرفتید؟ از یک طرف همانگونه که وزیر امورخارجه گفتند و می دانید با تصویب این لایحه وجود ندارد که مشکلات ما حل شود. علاوه بر این فایده!!! با تصویب این لوایح امکان دور زدن تحریم ها که آقای روحانی به آن افتخار می کند! به مشکل اساسی بر می خورد. همانگونه که «مندلکر» معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا در نشستی که به میزبانی لابی ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» بخشی از سخنرانی‌اش را به رابطه ایران و این لوایح اختصاص داد و نسبت به عدم تصویب لوایح FATF اعتراض کرد؛ که این خود نشان از اثرگذاری این لوایح بر روی فشار امریکا بر ملت ایران می باشد. همچنین اصرار استعمارگران و بدعهدان همیشه تاریخ بر تصویب و اجرای این لوایح هر انسان حقیقت جوی را کنجکاو می کند که چرا آنها تا این میزان مایل هستند این لوایح تصویب گردد کما اینکه وزرای خارجه سه کشور اروپایی در بیانیه‌‌ مشترک ثبت ساز‌و‌کار ویژه مالی اتحادیه اروپا Instex اعلام کردند که: «سه کشور اروپایی از ایران انتظار دارند همه عناصر برنامه اقدام FATF خود را سریعا اجرا کند». کار به همین جا ختم می شود که غربی‌ها حداقل هشت مرتبه در سطوح مختلف و بطور رسمی اعلام کرده‌اند که ایران الزامات FATF را اجرا کند!!!! خورشید که دارای تضمین بود و بنا بود حتی تحریمهای تسلیحاتی، موشكی و اشاعه ای از روز اجرا لغو شود!!! علیرغم تایید سازمان ملل بر انجام تعهدات ایران، طلوع نکرده غروب کرد و بدعهدان تاریخ این نوزاد نامبارک را بی پدر رها کرده و به سراغ زندگی خود رفتند؛ که این امر وضعیت اقتصاد ایران را از افت ارزش پول ایران تا افزایش باور نکردنی ارز و طلا و سکه تا 45 میلیون شدن پراید و صفهای وحشتناک گوشت و مرغ و نیاز های اساسی و ضروری مردم به دنبال داشت. حال به نظرتان با تصویب این 2 لایحه که مهمترین فائده اش بهانه گرفتن از دست بهانه جویان عالم است باشد، چه ثمره ای دارد؟! همچنین وقتی خورشید عالم تاب برجام با آن همه کبکبه و تضمین و جشن و سرور نتوانست مشکلات ارزی ما را طبق مفاد خود حل کند، چه میزان امکان رفع مشکلات تبادلات ارزی ما با تصویب این دو لایحه وجود دارد؟! در اینجا هر منطق وطن پرستی و قوه عاقله ای همان جواب رئیس سابق بانک مرکزی را خواهد داد: اما از طرف دیگر در صورت عدم تصویب این دولت فخیمه تمام ناکارآمدی و فشل بودن و بی عرضگی خود را در طول این 5 سال بر گردن مخالفان این لوایح خواهد انداخت. کما اینکه از همین الان همانند زمان _ برجام ، فضای رعب و وحشتی را در اقتصاد ویران کشور حاکم کرده اند که اگر این دو لایحه تصویب نگردد «مجمع تشخیص باید مسئولیت رد پالرمو را بپذیرد!!!» و یا اینکه « در شرایط کنونی برای جابجایی پول با مشکلاتی روبرو هستیم و حتی برخی کشورهای دوست نیز اعلام کرده‌اند اگر از FATF خارج شویم، نمی‌توانند مبادلات ارزی با ایران انجام دهند! » حال اگر شما عضو مجمع تشخیص مصلح ایران عزیز بودید با تجربه ملموس و زنده برجام و حافظه تاریخی خود مبنی بر بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن غرب چه تصمیمی را مصلحت کشور می دانستید؟! و بر عهده نگرفتن اشتباهات دولت عقیم و استیجاری اعتدال و حرکت به سمت مشکلات اقتصادی عدیده و یا و مواجهه با پروپاگاندا و هجمه پوپولیستی دولت ناکارآمد و بی دغدغه روحانی؟! منتظر پاسخ و نظرات شما هستم. 28/11/97 @h_shafiei
⚠️ (نزاعی 148 ساله بین ایرانیان و رویترها) رویترز انتقام چه چیزی را از ایرانیان می گیرد؟ @h_shafiei