eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توصیه زیبای مرحوم آیت‌الله شجاعی
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
☑️ توئیت جدید عمران خان: در کربلا، در مواجهه با دشمنی که تعدادشان بسیار بیشتر بود، امام حسین (ع) و اهل بیت و پیروانش جان خود را فدا کردند تا تفاوت حق (حق) و باطل (باطل) را به مردم نشان دهند. امروز ما برای حقیقت و میهن پرستی علیه باطل و خیانت مبارزه می کنیم. 🔻 راستی چرا بعضی ها نمی گویند برویم کمک دولت قانونی پاکستان، پاسخ ساده است چون عمران خان جلوی اربابشان ایستاده است همین 🇮🇷بدون مرز @bedonemarz @bedonemarz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترکیه باز هم حمله کرده اما از صدر و دوستان خبری نیست. واقعا قسمت شما عراق آپاندیس این کشوره! اگر بردارند و ببرند هم عین خیالشان نیست.
‏احمد مسعود افغان همسایه ماست! عمران‌خان پاکستانی هم همسایه‌ی ما؛ اصلاح طلبان از اولی دریک جنگ کاملا افغانی حمایت کردند ولی در رابطه بادخالت امریکا برای سقوط عمران‌خان لال شدند! معیار و ملاک این موجودات برای هر کاری رضایت اربابشان امریکاست‎ امید حاجی زاده ✅ کانال مسیر ۵۷ http://eitaa.com/joinchat/432209942C4bad3a794a
لطف ارباب، عبد را جسور و بی ادب می کند، اما... @h_shafiei
تصویری کمیاب از حضرت امام خمینی رحمه الله علیه 🔻 گروهی از رزمی‌کاران در حال اجرای برنامه در حضور امام خمینی در کتابخانۀ مدرسۀ فیضیه قم، ۱۳۵۸ 🔸نمایش رزمی در کتابخونه مدرسه فیضیه. احتمالا اگر برخی از مقدس نماهای امروزی اون زمان بودند زبان به تقبیح بر می داشتند که آیا این شأن انسان است؟! این شأن محیط علمی است؟! این شأن مرجعیت است که بنشیند چند نفر جفتک بندازند؟! ببینید فلان مرجع این شأن حفظ کرده، زمان پهلوی این حرمت ها شکسته نشده بود!!! جمهوری اسلامی به مردانگی، علم، حوزه و مرجعیت (البته اگر امام به عنوان مرجع قبول داشتند!!!) توهین کرده است. @h_shafiei
هدایت شده از 🇮🇷 بدون مرز 🇮🇷
ترکیه‌ای که با آمریکا دشمنی نداره حیاط خلوت موساد اسرائیله علیه هیچ کشوری شعار نمیده زبان دنیا رو بلده ساحل لختی داره کاباره و کازینو داره حجاب توش آزاده و خلاصه قبله‌ی آمال لیبرال‌های ایرانیه تورمش به ۶۱ درصد رسید. 🇮🇷بدون مرز @bedonemarz @bedonemarz
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
آیه‌های «بعض‌بعض» (قسمت اول) آیات زیادی در قرآن هست که معطوف به دسته‌ها و گروه‌های اجتماعی، و گونه‌های ارتباطی بین انسان‌هاست. مثال‌های زیر را دقت کنید: الف) آیات بعض‌بعض با «لام»: قال اهبطوا بعضکم لبعض عدو (دشمن بودن بعضی برای بعضی دیگر) (اعراف: 24)، و لو کان بعضهم لبعض ظهیرا (پشتیبان بودن برخی برای برخی دیگر) (اسراء: 88)، و جعلنا بعضکم لبعض فتنه (فرقان: 20)؛ ب) آیات بعض‌بعض با «فوق»: و رفع بعضکم فوق بعض درجات (بالا بودن برخی نسبت به برخی دیگر) (انعام: 165)، ظلمات بعضها فوق بعض (تاریکی‌هایی افزون بر یک دیگر) (نور: 40)؛ ج) آیات بعض‌بعض با «باء»: لیبلوکم بعضکم ببعض (آزمایش برخی با برخی دیگر) (محمد: 4)، و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض (دفع برخی با برخی دیگر)، (بقره: 251)، ربنا استمتع بعضنا ببعض (استفاده بعضی از بعضی دیگر) (انعام: 128)؛ د) آیات بعض‌بعض با «الی»: یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا (انعام: 112)، و اذا ما انزلت سوره نظر بعضهم الی بعض (نگاه برخی به سمت برخی دیگر) (توبه: 127)؛ هـ) آیات بعض‌بعض با «علی»: تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض (تفضیل برخی پیامبران بر برخی دیگر) (بقره: 253)، و لا تتمنوا ما فضل الله به بعضکم علی بعض (تفضیل برخی بر برخی دیگر) و) آیات بعض‌بعض با «من»: ذریه بعضها من بعض (نسل‌هایی که برخی از برخی دیگر هستند) (آل عمران: 34)؛ ز) و آیات بعض‌بعض بدون حرف جرّ: و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض  (مومنان برخی دوستان برخی دیگر هستند) (توبه: 71)، لیتخذ بعضهم بعضا سخریا (استخدام بعضی توسط بعضی دیگر) (زخرف: 32).   آنچه از این نمونه آیات به دست می‌آید این است که قرآن کریم گونه‌های ارتباطی بین انسان‌ها را با انواع حروف جرّ و با ذکر انواع کنش‌ها مثل استخدام (متعلقات حروف جر) توضیح می‌دهد. جمع و ترکیب چنین آیاتی می‌تواند نظام ارتباطات و مناسبات انسانی را در سطح خرد و کلان تا حدی روشن کند. در قسمت‌های بعدی این سلسله یادداشت‌ها در ماه مبارک رمضان تلاش خواهیم کرد به برخی از نکات برآمده از آیه‌های بعض‌بعض اشاره‌ای داشته و به تدریج به سمت یک الگوی نظام ارتباطی و مناسبات انسانی از منظر قرآن حرکت کنیم. @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
آیه‌های «بعض‌بعض» (قسمت دوم) برخی از مناسبات و روابط بعض‌بعض‌ها در قرآن، تکوینی است و در فرایند خلقت بوجود آمده است. برخی دیگر از نِسَب انسانی و روابط بعض‌بعض‌ها نه برآمده از متن هستی بلکه برخاسته از خواسته‌ها و اراده‌های انسانی است. مثلا آیه‌های مربوط به «عداوت» (قال اهبطوا بعضکم لبعض عدو)، «فتنه» (جعلنا بعضکم لبعض فتنه)، «امتحان» (لیبلو بعضکم ببعض)، «رفع» (رفع بعضکم فوق بعض)، «دفع» (و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض)، «تفضیل» (تلک الرسل فضلنا بعضهم علی بعض) به نسبت‌های اجتماعی‌ای اشاره می‌کند که به دست خدا ایجاد شده است (روابط اجتماعی به مثابه فعل خدا). و آیه‌های مربوط به «اولیاء» («و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض»، و «و ان الظالمین بعضهم اولیاء بعض»)، «استمتاع» (ربنا استمتع بعضنا ببعض)، «سخریا (لیتخذ بعضهم بعضا سخریا) مربوط به نسبت‌های اجتماعی‌ای است که به دست انسان و با اختیار انسان ایجاد می‌شود. نکته مهم اینکه نسبتی و ارتباطی هست بین فعل انسان و فعل خدا. درست است که همه چیز در یک معنای عرفانی و توحیدی فعل الله و به اراده الهی (کل من عندالله) است، لیکن در یک نگاه عرفی و عادی این نکته قابل ذکر است که بین فعل خدا و فعل انسان ارتباط دوسویه‌ای وجود دارد، همان‌طور که فعل خدا فعل انسان را متأثر می‌کند (مثلا توبه و بازگشت خدا به سمت انسان، زمینه را برای توبه انسان به سمت خدا فراهم می‌کند)، فعل انسان نیز فعل الهی را متأثر می‌کند (توبه انسان به سمت خدا موجب توبه و بازگشت خدا نیز به سمت فردِ تائب می‌شود). از این منظر، مناسبات اجتماعی را از منظر فعل خدا می‌توان در نظر گرفت و خدا را در متن مناسبات انسانی حاضر یافت و سنت‌های الهی را نیز در آن جاری دانست، همان‌طور که مناسبات اجتماعی را می‌توان از منظر فعل انسانی در نظر گرفته و اراده و کنش‌های انسانی را در ساخت نظام مناسبات بشری دخیل و موثر قلمداد کرد.  @Habibollah_Babai