eitaa logo
کانال دکتر حمید شفیع زاده
136 دنبال‌کننده
123 عکس
72 ویدیو
0 فایل
این کانال نقطه نظرات دکتر حمید شفیع زاده را در مورد فرهنگ، دین، سیاست و تاریخ به اشتراک می گذارد
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 هیچ تأسفی نمیخوریم امروز هیچ تأسفی نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‌ خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌خوریم. صحیفه امام، ج۲۱، ص ۲۸۵_۲۸۶
برای اینکه مظلومیت راه خدا و پیامبران الهی را درک کنیم، به این نکته توجه کنیم، خداوند طی چند هزار سال ۱۲۴۰۰۰ پیامبر فرستاد و دعوت به عبودیت کرد و بار ها و اشکال مختلف فرمود قُلْ أَ تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَ لا نَفْعاً وَ اللَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ؛ بگو: آيا جز خدا چيزى را مى پرستيد كه مالك سود و زيانى براى شما نيست؟! و خداوند، شنوا و داناست.» اما کسی کوش نکرد اما کانت در یک روستای دور افتاده در یک کتاب مندرس و بی ارزش دعوت به برتری عقل و انسان نسبت به خداوند متعال کرد، همه سراسیمه به پیروی از این دستور قیام کردند و برای حفظ ارکان و اصل و فرع آن چنان غیرت و همتی به خرج دادند که در جهان نظیر ندارد،آری تاریخ تکرار می شود نوح ۹۵۰سال پیامبری کرد ولی ۸ تن ایمان واقعی آوردند. فکر نکنید بت پرستی فقط پرستش سنگ و چوب است گاهی بت پرستی پرستش اشخاصی چون کانت و دکارت و فوکو است. لذا وقتی خداوند این تمایل ما انسان ها را به سخنان کفر آلود و کفر به خداوند دید فرمود. . قُتِلَ الْإِنْسَانُ مَا أَکْفَرَهُ ای کشته باد انسان (بی ایمان) که تا این حد کفر و عناد می ورزد! مرگ بر انسان، چه کافر و ناسپاس است! ای کاش ذره ای از غیرتی را که برای کانت و اصول اخلاقی سکولار داریم برای خدا داشتیم.
ارتکاز کلمه یا در واقع مفهومی در ادبیات و بخصوص در فقه وجود دارد که از جنبه های مختلف اهمیت بسیاری دارد، ابتدا معنی ارتکاز را طرح می کنیم ارتکاز عبارت است از رسوخ مفهومی خاص در ذهن گروهی يا اکثر و يا همه مردم مانند ارتکاز محترم بودن قرآن و کعبه نزد مسلمانان و ارتکاز حرمت داشتن امامان معصوم عليهم السّلام نزد شیعیانی، یا قدسی بودن اخلاق. اما جنبه ای که من در مورد ارتکاز می خواهم بگویم ارتکاز اخلاقی دانشجویان و جوانان است. دانشجویان قبل از ورد به دانشگاه نوعی ارتکاز فکری نسبت به اخلاق دارند که اتفاقا مبنای درستی دارد و فهم جوانان از اخلاق درست و صحیح است یعنی ارتکاز اخلاقی که آنها دارند صحیح است، بلای که آموزش اخلاق کانتی بر سر جوانان می آورد و آنها را از اخلاق متنفر یا حداقل بی تفاوت می کند این است که ارتکاز فکری آنها را در هم می شکند، آنها پیش از ورد به دانشگاه اخلاق را امری مقدس و بسیار والا می دانند اما وقتی وارد کلاس های اخلاق سکولار و کانتی می شوند آنقدر اخلاق را مبتذل و سخیف می بینند که فقط در حد حفظ و حداکثر رعایت ظاهری چند کد شبه اخلاقی خود را مسئول می دانند، اینجا است که به حیرانی فکری و عقیدتی دچار می شوند، آنها اخلاق را امری قدسی و الهی می دانستند که باید انسان مداوم خود را تزکیه کند و خدا را شاهد و ناظر اعمالشان می بینند، در اخلاق سکولار فقط باید موقع سر کار آمدند چند جمله را در برگه ای تیک بزنند، بلایی که آموزش اخلاق سکولار فعلی بر سر دانشجویان می آورد بسیار گسترده و عمیق است، ما با آموزش مبانی اخلاق سکولار روح و روان دانشجویان را از بین می بریم و آنها را آماده می کنیم که با خیال راحت خون مردم را در شیشه کنند و هر جنایتی خواستند بکنند و وجدانشان همه راحت است چون چند کد اخلاقی مزخرف در چند برگه را تیک زده اند و به وظیفه اخلاقی خود عمل کرده اند.
در اخلاق سکولار مفهومی به نام تزکیه وجود ندارد، این در حالی است که اخلاقی شدن بجز تزکیه نفس امکان ندارد در سوره جمعه آیه 2 خداوند متعال ساختار اخلاقی شدن یک جامعه یا انسان را این گونه بیان می کند. هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم ءایـته ویزکیهم ویعلمهم الکتـب والحکمة وان کانوا من قبل لفی ضلـل مبین» خداوند بر مؤمنان منت نهاد (نعمت بزرگی بخشید) هنگامی که در میان آنها، پیامبری از جنس خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را از هوای نفس آزاد نماید و کتاب و حکمت به آنها بیاموزد اگر چه پیش از آن، در گمراهی آشکار بودند. در این آیه تزکیه مقدم بر تعلیم است، و وجود پیامبراکرم و وحی برای اخلاقی شدن حتمی است یعنی امکان ندارد از راهی دیگر مگر تعالیم قرآن انسان اخلاقی شود، پس در این آیه نظریه کانت مبنی بر اینکه برای اخلاقی شدن عقل انسان کافی است رد می شود و نکته دیگر اینکه انسان با جهاد نفس و توحید اخلاقی می شود نه با تیک زدن چند شبه کد اخلاقی
هدایت شده از داوری
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پیش بینی عجیب آیت‌الله حائری شیرازی از روسیه، اوکراین، پوتین و ترامپ ایشون چهارسال قبل از حمله روسیه به اوکراین یعنی سال ۱۳۹۶ از دنیا می‌روند، رحمة الله علیه. روسیه سال ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد 🔸️بخشی از پیش‌بینی‌شون هنوز محقق نشده که اگه بشه چقدر شیرینه
اخلاق و فلسفه علم نیست، عقیده است. در بسیاری از همواردها و بحث پیرامون علوم انسانی سکولار و بخصوص اخلاق کانتی که متاسفانه در دانشگاه های ما تدریس می شود و بدون در نظر گرفتن اینکه مبانی اخلاق سکولار و کانتی در باطن و ظاهر ضد اخلاق حقیقی می باشد و نوعی از تبلیس شیطان و ایادی آنها می باشد و تعلیم آن بطور حتم موجب سقوط اخلاق جامعه می شود که البته این ادعا بر مبنای دلایل قرانی و عقلی و آماری می باشد، متاسفانه عده ای آموزش علوم انسانی سکولار و بخصوص فلسفه های سکولار و الحادی را نوعی علم دانسته و فی الفور به این حدیث پیامبر اکرم .ص.استناد می کنند که "اطلبو العلو ولو بالصین" اما این گروه توجه نمی کنند که فلسفه و اخلاق و در کل علوم انسانی نوعی عقیده هستند نه علم. آموزش علومی چون فیزیک و شیمی و فیزیولوژی چون علم است و نه عقیده از کافر و مشرک در امریکا یا در چین از بت پرست یا شمن پرست منع نشده است چون علوم تجربی نوعی علم هستند ولی فلسفه و اخلاق و در کل علوم انسانی نوعی عقیده می باشند.فلسفه و اخلاق اگر چه در روش حل مسئله هایش از روش علمی تبعیت می کنند ولی در نتایج و پیامده ها همانند عقیده هستند یعنی نوعی دین به حساب می آیند. و با توجه به آیات قران و احادیث فراوان و فتوی تمام علمای اسلام چه شیعه و سنی تعلیم و اخذ عقیده از کافر و مشرک(سکولار) موجب فساد دین و جامعه می شود که شرایط امروز همه دنیا همین را نشان می دهد. از طرفی در برابر ابن حدیث پیامبر اکرم.ص. که آموزش علم و نه عقیده را از مشرک مجاز دانسته ولی ده ها حدیث دیگر هم وجود که حتی علم را هم از معصومین باید بگیریم
بزودی سوریه آزاد خواهد شد. خوشبختانه خبرهای خوبی از سوریه می رسد، موتور انتفاضه مردم سوریه به حرکت در آمده و هماهنگی ها خوبی بین کانون های مقاومت مردمی و نیروهای متحد که شامل ایران و روسیه می باشد شکل گرفته به گونه ای که هواپیماهای متحدین که در واقع هواپیماها از ایران با خلبانان ایرانی می باشد ولی به اسم روسیه از ساحل غربی از پایگاه روس ها به پرواز در می آیند و مواضع اشغالگران را بمباران می کنند و این نشان می دهد اتفاق های مهمی در غرب سوریه که مرکز علویان می باشد در حال شکل گیری است،
«العلم علمان علم الادیان و علم الابدان»؛ (علم و دانش، دو نوع است: یکی دانش ادیان و آئین‌ها، دیگری علم بررسی‌کننده بدن‌ها و جسم‌‏ها). این عبارت در برخی منابع تألیف‌شده در قرن چهارم و ابتدای قرن پنجم نه به عنوان روایت، بلکه سخنی از شافعی مشاهده شده است که توضیحاتی نیز ذیل آن آمده و شافعی برای گفتن چنین سخنی مورد تجلیل قرار گرفته است. کتاب‌های یاد شده، تألیفات روایی نبوده و بیشتر در صدد نقل و تفسیر کلمات عارفان و صوفیان می‌باشد. اما در ارتباط با استناد این سخن به پیامبر اسلام(ص) باید گفت؛ اولین منبعی که در این زمینه مشاهده کردیم، کتابی از نویسنده شیعی در قرن پنجم است که آن‌را به عنوان حدیثی مرسل از پیامبر اسلام(ص) نقل کرده است: «علم دو بخش است، علم ادیان که متعلّق به دین و مذهب است و علم ابدان است که متعلّق به جسم می‌باشد». همان نویسنده‌ در کتابی دیگر، روایت را با کمی تغییر به پیامبر(ص) استناد می‌دهد: «علم بر دو قسم است، یکی علم ابدان که متعلّق به جسم است و دیگری علم ادیان که متعلّق به دین و مذهب است‏‏». همچنین گزارش‌ شده است که هارون الرشید، پزشک نصرانی زبردستی داشت که روزی به علی بن حسین بن واقد گفت: در کتاب شما «قرآن کریم» از دانش پزشکی چیزی وجود ندارد؛ در حالی که علم و دانش منحصر در دو علم است، یکی علم آئین‌ها و دیگری علم بدن‌‌ها! علی بن حسین بن واقد در جواب وی گفت: خدا همه‌ی دانش طب را در نصف آیه از کتابش جمع نمود و فرمود: «کلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا»؛ بخورید و بیاشامید و زیاده‌‌روی نکنید. در این گزارش نیز تقسیم‌بندی دانش به علوم دینی و پزشکی به پیامبر(ص) استناد داده نشده است، بلکه تنها سخنی از طبیبی نصرانی است. در جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت: از آن‌جا که این کلام یک‌بار به صورت قطعی به فردی غیر معصوم یعنی شافعی نسبت داده شده، و بار دیگر بدون ذکر سند و به صورت مرسل به عنوان سخنی از پیامبر(ص) نقل شده است و نیز از آن‌جا که این سخن در منابع معتبر و اصلی روایی شیعه و اهل‌سنت از پیامبر اسلام(ص) و یا یکی از معصومان(ع) نقل نشده است، نمی‌توان آن‌ را به عنوان حدیثی صحیح در نظر گرفته و بر اساس آن، دیگر دانش‌های مفیدی که بشر بدان دست یافته را به عنوان دانش‌های کم‌ارزش معرفی نمود و حتی اگر این عبارت را روایتی از رسول خدا(ص) بدانیم، تنها ناظر به اهمیت بیشتر این دو دانش خواهد بود و نه انحصار دانش در آنها.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از بزرگترین و پاکترین و شجاع ترین و بصیر ترین و راستگوترین انسان های که خداوند متعال خلق کرده است. ایشان اراده کرده اند ۱.سوریه آزاد خواهد شد. ۲. آمریکا از منطقه اخراج خواهد شد
سو گیری، کافر همه را به کیش خود پندارد 👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨 یکی از سو گیری های که عمدتا در آموزش اخلاق رخ می دهد، به تصور و تلقی اساتید محترم اخلاق کانتی بخصوص در ایران بر می گردد، این گروه چون عمدتا انسان های مذهبی هستند در ضمیر نا خودآگاه خود مضامین و مدلول های سکولار را ناخواسته و به مدل های سنتی و مذهبی تبدیل می کنند و متوجه نیستند که بسیاری بخصوص افرادی که بن مایه مذهبی ندارند که تعداد زیادی از دانشجویان از این گروه هستند، اصلا شبیه آنها فکر نمی کنند و به روح و واقعیت همان متن اصلی وفادار هستند، یکی از این مضامین اتونومی می باشد، که در نزد اساتید مذهبی با بن مایه فکری سکولار اصلا چیز بدی نیست، ولی مخاطب دقیقا این موضوع را همان گونه که کانت اراده کرده بود که نفی خدا می باشد درک می کنند.
در اخلاق سکولار مفهومی به نام تزکیه وجود ندارد، این در حالی است که اخلاقی شدن بجز تزکیه نفس امکان ندارد در سوره جمعه آیه 2 خداوند متعال ساختار اخلاقی شدن یک جامعه یا انسان را این گونه بیان می کند. هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم ءایـته ویزکیهم ویعلمهم الکتـب والحکمة وان کانوا من قبل لفی ضلـل مبین» خداوند بر مؤمنان منت نهاد (نعمت بزرگی بخشید) هنگامی که در میان آنها، پیامبری از جنس خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را از هوای نفس آزاد نماید و کتاب و حکمت به آنها بیاموزد اگر چه پیش از آن، در گمراهی آشکار بودند. در این آیه تزکیه مقدم بر تعلیم است، و وجود پیامبراکرم و وحی برای اخلاقی شدن حتمی است یعنی امکان ندارد از راهی دیگر مگر تعالیم قرآن انسان اخلاقی شود، پس در این آیه نظریه کانت مبنی بر اینکه برای اخلاقی شدن عقل انسان کافی است رد می شود و نکته دیگر اینکه انسان با جهاد نفس و توحید اخلاقی می شود نه با تیک زدن چند شبه کد اخلاقی