eitaa logo
کانال دکتر حمید شفیع زاده
116 دنبال‌کننده
71 عکس
33 ویدیو
0 فایل
این کانال نقطه نظرات دکتر حمید شفیع زاده را در مورد فرهنگ، دین، سیاست و تاریخ به اشتراک می گذارد
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و درود. آیا می دانستید که حتی بهشتیان حتی در بهشت به مرور دچار پیری می شوند به جز کسانی که قرآن آنها را شفاعت کرده باشد. غرض از این جمله اینکه یکی از دوستان که تاکنون ده ها فیلم مستند و سینمایی در مورد مسائل قرآنی و مذهبی ساخته است و ده جایزه از جشنواره های مختلف دارد، قصد دار که چندین فیلم سینمایی در مورد پیامبران و داستان های قرآن بسازد، و احتیاج به حامی مالی دارد اگر از عزیزان کسی مایل به قرض دادن یا کمک در ساخت این فیلم های قرآنی دارد، اعلام نمایند، انشالله که مورد شفاعت قرآن قرار گرفته و همیشه در بهشت جوان و شاداب باشند،
آدمی روزی سخت زندگیش را فراموش می کند ولی کسایی را که آنروز کنارش بودند را هرگز فراموش نمی کند.
حجت حق غزالی روزی در بالای منبر گفت ای مردم عمری است که شما را نصیحت می کنم و تمام آنچه من در این سالیان برای شماگفته ام را فردوسی طوسی در دو بیت گفته است. ز روز گذر کردن اندیشه کن پرستیدن دادگر پیشه کن بترس از خدا و میازار کس ره رستگاری همین است و بس
🍃 و امّا ... •►♦️◇ ⦃ بَـــداء ⦄ ♦️◇◄• 🔸 از نظر لغوی؛ اسم مصدر از مادۀ «بَدَوَ»، به معنای ظاهر شدن و آشكار شدن، و رخ دادن و پيدا شدنِ امری جديد. 🔸 و از نظر معرفتی؛ تغییر لبّی و نوریِ قضای حتمی إلهی است. در عالَم نور؛ نفسِ واحدۀ إلهی متجلّی است و جولانِ دوئیت مطرح نیست. «الله»؛ اسم علَم برای ذات و نفس باریتعالی است و فرمایشِ قرآن در مورد نفس واحدۀ إلهی چنین است: 💎 ﴿اللهُ لا إلهَ إلّا هُو﴾ 💎 📘 بقره، آیهٔ ۲۵۵ ◉⇯⇦ ﴿اللّهُ﴾؛ مبتدا، و ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾؛ خبرِ آن است. یعنی؛ خودِ ﴿اللّهُ﴾ که بسیط و بدون جزء است؛ ☜ ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾ می‌باشد. که ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾؛ کلمۀ توحید است و کلام نیست که متجزّی به اجزاء باشد. مرتبه‌ای والاتر از ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾ در مراتبِ توحید؛ ֎⫸ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ است. ﴿هُو﴾؛ اسمِ عَلَم برای اشاره به ذات و نفسِ غیب الغیوبیِ باریتعالی است. 💠 که در تحلیل: ❖ ﴿لا هُو﴾ [که نفی نوری و لبّی است]؛ ☜ الله تعالی است. ❖ ﴿إلّا هُو﴾ [که اثبات نوری و لبّی است]؛ ☜ الله تعالی است. ⊱⟤ نفیِ جلالیِ ﴿لا هُو﴾ و اثباتِ جمالیِ ﴿إلّا هُو﴾ که امری جدانشدنی از نفس و ذاتِ إلهی است؛ 👈🏻 تغییرِ لبّی و نوری و ذاتیِ إلهی است. ⏎◉ بنابراین؛ «تغییر» در ذاتِ باریتعالی؛ «تغییر نوری» است که صد البته با تغییر حدّی متفاوت است و خداوند از تغییرِ حدّی منزّه است. نفی و اثباتِ «تغییرِ نوری»، منفی و مثبَتِ آن؛ دو امر، دو حال، یا دو حیثیت نیست. بلکه در وحدتِ اطلاقی باریتعالی و در کلمۀ توحید ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ محقّق است که جزء ناپذیر است. 📖 به تأویل و اشارۀ حضراتِ آل الله(ع) در روایات مختلف؛ قرآن مجید در خصوصِ «بَداء» می‌فرماید: 🍂﴿يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتابِ﴾🍃 خدا آنچه را خواهد محو مى‏كند و [آنچه را خواهد] تثبيت مى‏كند، و اصل كتاب نزد اوست. (سورۀ رعد، آیۀ ۳۹) ✅ چند نکته به اشاره: ⧍ آیۀ فوق بدون ذکرِ متعلّق بوده؛ و مطلق می‌باشد. ⧍ افعالِ «يَمْحُوا» و «يُثْبِتُ»؛ فعلِ مضارع است که دلالت بر استمرار و دوام دارد و چون فعلِ حقّ تعالی است؛ پس استمرارِ آن، استمرارِ حقیقی است و حقیقتِ آن به 👈🏻 دوامِ ذات و نفسِ حضرتِ «الدائم» (جلّ جلاله) محقّق و برقرار است. ⧍ ﴿يَمْحُوا الله ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ﴾؛ شرحِ تفصیلیِ ﴿أُمُّ الْكِتابِ﴾ است و به نصّ روایات؛ 👈🏻 ﴿أُمُّ الْكِتابِ﴾؛ جلوه‌ای از جلواتِ آل الله(ع) است. 💠 در کلمۀ توحیدِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾: ❖ آن که محو و نفیِ نوری می‌شود (﴿لا هُو﴾)؛ نفسِ حقّ تعالی است [و این جلالِ حضرتِ حقّ است]. [و به عینِ شخصی و بدون هیچ گونه طفره و فاصله و دوئیت؛] ❖ آن که اثباتِ نوری می‌شود (﴿إلّا هُو﴾)؛ نفسِ حقّ تعالی است [و این جمال حضرتِ حقّ است]. ⊱⟤ نفیِ جلالیِ ﴿لا هُو﴾یی، و اثباتِ جمالیِ ﴿إلّا هُو﴾یی؛ در کلمۀ توحید (﴿لا هُو إلّا هُو﴾)؛ 👈🏻 بَداء حقیقی و مطلق است. (✅ نکته: بَداء حقیقی و مطلق که در حضرتِ حقّ برقرار است، به فرمایشِ حضرت مولی أمیرالمؤمنین؏ برای جناب کمیل در حدیثِ «حقیقت»، با عبارتِ نورانی 👈🏻 ◣『مَحْوِ الموهوم مَعَ صحو الْمَعْلُومِ』◥ بیان شده است.) ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻ کانال اللطائف الالٰهیّة ︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼ ༺•✿👇🏻ادامه‌ی سخن👇🏻✿•༻ ⬇ .
. 🌀 بداء حقیقی و مطلق که در ذاتِ حضرت حقّ تعالی دائماً برقرار است؛ حیاتِ ذات و نفسِ حضرتِ ﴿الحَیّ﴾ (جلّ جلاله) است. 👈🏻 نفس الله تعالی که همانا شخصِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ می‌باشد؛ خودِ «وجود مطلق» است. ◾️ «بداء» [که آشکار شدن است]؛ آشکارِ شدنِ «وجود مطلق» است. ◾️ «وجودِ مطلق» به هیچ حدّی محدود نیست. نه به حدّ و تعیّنِ «وجود» و جمالِ ﴿إلّا هُو﴾یی، و نه به حدِّ و تعیّنِ عدم و جلالِ ﴿لا هُو﴾یی. بلکه؛ وجودِ مطلق؛ دائماً حیاتِ نفی جلالی، و اثباتِ جمالیِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ست. 💠 چون هیچ امری و شیئی از «وجود مطلق» خالی نیست و همه؛ حظّ از آن دارند و «موجود» هستند، ⏎❖ بنابراین؛ 👈🏻 حقیقتاً هیچ امری و شیئی [از ذات باریتعالی، تا ذرّاتِ دَنیِ دنیا]؛ از «بداء» و نفی و اثباتِ نوریِ آن، خالی نیست. منتها؛ 🏳️ نامِ «بداء»، در جزئی از ظهورِ او، که در تعیّنِ «ظهور» محقّق است؛ مشهور می‌باشد و به عبارتی؛ ◈ ⇦ مرتبۀ نازلۀ «بداء»، نقطۀ شهرتِ بداء است. ༅༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༅᭄༊࿐ྀུ༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ 🍃 و امّا بعد… 💠 نفس حضرت باریتعالی، حضرت مولی امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: ◣『أَفْضَلُ الْجُودِ بَذْلُ الْمَوْجُودِ.』◥ برترین بخشش، بذل کردنِ تمامِ موجودی است. 📚غرر الحكم و درر الكلم، ص۱۹۴ ❖ الف و لامِ «الْمَوْجُود»؛ ⊱⟤ در عالَم حدود و کثرت که بذل و بخشش‌ها حدّی است؛ الف و لامِ استغراق است. پس؛ «الْمَوْجُود» یعنی؛ هر آن چه که موجود هست. ⊱⟤ در عالَم بی‌حدّی و نور و وحدت که بذلِ حقیقی محقّق است؛ الف و لامِ عهدِ حضور است و «الْمَوْجُود»؛ 👈🏻 شخصِ حقیقیِ موجود مطلق، که شخصِ «وجود مطلق» می‌باشد. ⇩ 🔆 در عالَم نور؛ جود و بخشش نفسِ باریتعالی مطرح است و چنین است که نفس حضرت حقّ تعالی؛ •◄➊ خودِ «وجود» را وجود می‌بخشد یعنی به جود و عطایش، «وجود» را «وجود» می‌کند و به مَنَصۀ «موجود» بودن می‌رساند و حیاتِ نفس باریتعالی و تمام أسماء إلهی است. ⏎◉ بنابراین؛ جودِ مطلقِ باریتعالی، «مَبْدَأُ الْوُجُود»، أصل الوجود، و مصدر و عَین و چشمۀ حیاتِ زاینده‌ی «وجود» است. 👈🏻 جود مطلق؛ خودِ تغییرِ نوریِ و لبّیِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ و حیاتِ کلمۀ توحید بوده، و «بَداء مطلق» می‌باشد. •◄➋ چون جود، مطلق است، و اطلاقش حقیقی است یعنی است؛ فاطِر و منشئ نفوسِ موجودات است و موجودات را به نحوِ «إنشاء»؛ ایجاد می‌کند و مجال مطلق می‌بخشد. 🌿 این در حالی است که؛ ❖ اوّلاً: «وجود»، خودیّت و نفسِ باریتعالی است و ائمه اطهار(ع) [که «نفس الله تعالی» هستند] شخصِ «الوجود» و بلکه «مبدأ الوجود»، یعنی عَیْن و چشمۀ جوشان «وجود» هستند که می‌فرمایند: ➊🔻『نَحْنُ‏ عَيْنُ‏ الوُجوُد』🔺 مائیم عینیّت و نیز چشمه‌ی جوشان وجود 📚مشارق أنوار اليقين في أسرار أميرالمؤمنين ع، ص۷۶ ➋ 🔻『مَبْدَأُ الْوُجُودِ وَ غَايَتُهُ』🔺 [ائمۀ اطهار(ع)] مبدأ و غایت «وجود» هستند. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۵،ص۱۷۴ ❖ ثانیاً: به حضراتِ وجودِ مطلق(ع)؛ هر امری و بلکه هر تحقّق و موجودیّتی؛ برقرار و محقّق است که؛ 🔹『بِکمْ فَتَحَ الله وَ بِکمْ يَخْتِمُ』🔹 خداوند [به طور مطلق ] هر امر و تحقّقی را به شما حضراتِ آل‌الله(ع) آغاز می‌کند و هر امر و تحقّقی را به شما خاتمه می‌دهد. (زیارت جامعۀ کبیره؛ 📚 من لا يحضره الفقيه، ج‏۲،ص۶۱۵) ⏎◉ بنابراین؛ به قوّتِ اطلاقِ 『بِکمْ فَتَحَ الله وَ بِکمْ يَخْتِمُ』؛ بَداء [که حیاتِ وجود است و دائماً ﴿يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتابِ﴾ می‌باشد] در تمام مراتبِ وجودی، از ذات عالی حضرتِ حقّ، تا ذرّاتِ دانیِ موجودات؛ به ائمّه‌ی اطهار(؏) محقّق و برقرار است، چنان که نفس مطلق باریتعالی، حضرت مولی أمیرالمؤمنین(؏) به قولِ مطلق می‌فرمایند: ⫸⦁اا🔅 『بِنَا فَتَحَ اللَّهُ وَ بِنَا يَخْتِمُ وَ بِنَا يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ‏』🔅اا⦁⫷ خداوند [به طور مطلق ] هر امر و تحقّقی را به ما (آل‌الله ع) آغاز کرده و به ما ختم می‌نماید، و به محو کرده و به ما اثبات می‌نماید. 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۶۵، ص۶۱ کانال اللطائف الالٰهیّة ︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼ ⬇ .
🍃 و امّا ... •►♦️◇ ⦃ بَـــداء ⦄ ♦️◇◄• 🔸 از نظر لغوی؛ اسم مصدر از مادۀ «بَدَوَ»، به معنای ظاهر شدن و آشكار شدن، و رخ دادن و پيدا شدنِ امری جديد. 🔸 و از نظر معرفتی؛ تغییر لبّی و نوریِ قضای حتمی إلهی است. در عالَم نور؛ نفسِ واحدۀ إلهی متجلّی است و جولانِ دوئیت مطرح نیست. «الله»؛ اسم علَم برای ذات و نفس باریتعالی است و فرمایشِ قرآن در مورد نفس واحدۀ إلهی چنین است: 💎 ﴿اللهُ لا إلهَ إلّا هُو﴾ 💎 📘 بقره، آیهٔ ۲۵۵ ◉⇯⇦ ﴿اللّهُ﴾؛ مبتدا، و ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾؛ خبرِ آن است. یعنی؛ خودِ ﴿اللّهُ﴾ که بسیط و بدون جزء است؛ ☜ ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾ می‌باشد. که ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾؛ کلمۀ توحید است و کلام نیست که متجزّی به اجزاء باشد. مرتبه‌ای والاتر از ﴿لا إلهَ إلّا هُو﴾ در مراتبِ توحید؛ ֎⫸ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ است. ﴿هُو﴾؛ اسمِ عَلَم برای اشاره به ذات و نفسِ غیب الغیوبیِ باریتعالی است. 💠 که در تحلیل: ❖ ﴿لا هُو﴾ [که نفی نوری و لبّی است]؛ ☜ الله تعالی است. ❖ ﴿إلّا هُو﴾ [که اثبات نوری و لبّی است]؛ ☜ الله تعالی است. ⊱⟤ نفیِ جلالیِ ﴿لا هُو﴾ و اثباتِ جمالیِ ﴿إلّا هُو﴾ که امری جدانشدنی از نفس و ذاتِ إلهی است؛ 👈🏻 تغییرِ لبّی و نوری و ذاتیِ إلهی است. ⏎◉ بنابراین؛ «تغییر» در ذاتِ باریتعالی؛ «تغییر نوری» است که صد البته با تغییر حدّی متفاوت است و خداوند از تغییرِ حدّی منزّه است. نفی و اثباتِ «تغییرِ نوری»، منفی و مثبَتِ آن؛ دو امر، دو حال، یا دو حیثیت نیست. بلکه در وحدتِ اطلاقی باریتعالی و در کلمۀ توحید ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ محقّق است که جزء ناپذیر است. 📖 به تأویل و اشارۀ حضراتِ آل الله(ع) در روایات مختلف؛ قرآن مجید در خصوصِ «بَداء» می‌فرماید: 🍂﴿يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتابِ﴾🍃 خدا آنچه را خواهد محو مى‏كند و [آنچه را خواهد] تثبيت مى‏كند، و اصل كتاب نزد اوست. (سورۀ رعد، آیۀ ۳۹) ✅ چند نکته به اشاره: ⧍ آیۀ فوق بدون ذکرِ متعلّق بوده؛ و مطلق می‌باشد. ⧍ افعالِ «يَمْحُوا» و «يُثْبِتُ»؛ فعلِ مضارع است که دلالت بر استمرار و دوام دارد و چون فعلِ حقّ تعالی است؛ پس استمرارِ آن، استمرارِ حقیقی است و حقیقتِ آن به 👈🏻 دوامِ ذات و نفسِ حضرتِ «الدائم» (جلّ جلاله) محقّق و برقرار است. ⧍ ﴿يَمْحُوا الله ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ﴾؛ شرحِ تفصیلیِ ﴿أُمُّ الْكِتابِ﴾ است و به نصّ روایات؛ 👈🏻 ﴿أُمُّ الْكِتابِ﴾؛ جلوه‌ای از جلواتِ آل الله(ع) است. 💠 در کلمۀ توحیدِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾: ❖ آن که محو و نفیِ نوری می‌شود (﴿لا هُو﴾)؛ نفسِ حقّ تعالی است [و این جلالِ حضرتِ حقّ است]. [و به عینِ شخصی و بدون هیچ گونه طفره و فاصله و دوئیت؛] ❖ آن که اثباتِ نوری می‌شود (﴿إلّا هُو﴾)؛ نفسِ حقّ تعالی است [و این جمال حضرتِ حقّ است]. ⊱⟤ نفیِ جلالیِ ﴿لا هُو﴾یی، و اثباتِ جمالیِ ﴿إلّا هُو﴾یی؛ در کلمۀ توحید (﴿لا هُو إلّا هُو﴾)؛ 👈🏻 بَداء حقیقی و مطلق است. (✅ نکته: بَداء حقیقی و مطلق که در حضرتِ حقّ برقرار است، به فرمایشِ حضرت مولی أمیرالمؤمنین؏ برای جناب کمیل در حدیثِ «حقیقت»، با عبارتِ نورانی 👈🏻 ◣『مَحْوِ الموهوم مَعَ صحو الْمَعْلُومِ』◥ بیان شده است.) ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻ کانال اللطائف الالٰهیّة ︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼ ༺•✿👇🏻ادامه‌ی سخن👇🏻✿•༻ ⬇ .
. 🌀 بداء حقیقی و مطلق که در ذاتِ حضرت حقّ تعالی دائماً برقرار است؛ حیاتِ ذات و نفسِ حضرتِ ﴿الحَیّ﴾ (جلّ جلاله) است. 👈🏻 نفس الله تعالی که همانا شخصِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ می‌باشد؛ خودِ «وجود مطلق» است. ◾️ «بداء» [که آشکار شدن است]؛ آشکارِ شدنِ «وجود مطلق» است. ◾️ «وجودِ مطلق» به هیچ حدّی محدود نیست. نه به حدّ و تعیّنِ «وجود» و جمالِ ﴿إلّا هُو﴾یی، و نه به حدِّ و تعیّنِ عدم و جلالِ ﴿لا هُو﴾یی. بلکه؛ وجودِ مطلق؛ دائماً حیاتِ نفی جلالی، و اثباتِ جمالیِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ست. 💠 چون هیچ امری و شیئی از «وجود مطلق» خالی نیست و همه؛ حظّ از آن دارند و «موجود» هستند، ⏎❖ بنابراین؛ 👈🏻 حقیقتاً هیچ امری و شیئی [از ذات باریتعالی، تا ذرّاتِ دَنیِ دنیا]؛ از «بداء» و نفی و اثباتِ نوریِ آن، خالی نیست. منتها؛ 🏳️ نامِ «بداء»، در جزئی از ظهورِ او، که در تعیّنِ «ظهور» محقّق است؛ مشهور می‌باشد و به عبارتی؛ ◈ ⇦ مرتبۀ نازلۀ «بداء»، نقطۀ شهرتِ بداء است. ༅༅‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༅᭄༊࿐ྀུ༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ 🍃 و امّا بعد… 💠 نفس حضرت باریتعالی، حضرت مولی امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: ◣『أَفْضَلُ الْجُودِ بَذْلُ الْمَوْجُودِ.』◥ برترین بخشش، بذل کردنِ تمامِ موجودی است. 📚غرر الحكم و درر الكلم، ص۱۹۴ ❖ الف و لامِ «الْمَوْجُود»؛ ⊱⟤ در عالَم حدود و کثرت که بذل و بخشش‌ها حدّی است؛ الف و لامِ استغراق است. پس؛ «الْمَوْجُود» یعنی؛ هر آن چه که موجود هست. ⊱⟤ در عالَم بی‌حدّی و نور و وحدت که بذلِ حقیقی محقّق است؛ الف و لامِ عهدِ حضور است و «الْمَوْجُود»؛ 👈🏻 شخصِ حقیقیِ موجود مطلق، که شخصِ «وجود مطلق» می‌باشد. ⇩ 🔆 در عالَم نور؛ جود و بخشش نفسِ باریتعالی مطرح است و چنین است که نفس حضرت حقّ تعالی؛ •◄➊ خودِ «وجود» را وجود می‌بخشد یعنی به جود و عطایش، «وجود» را «وجود» می‌کند و به مَنَصۀ «موجود» بودن می‌رساند و حیاتِ نفس باریتعالی و تمام أسماء إلهی است. ⏎◉ بنابراین؛ جودِ مطلقِ باریتعالی، «مَبْدَأُ الْوُجُود»، أصل الوجود، و مصدر و عَین و چشمۀ حیاتِ زاینده‌ی «وجود» است. 👈🏻 جود مطلق؛ خودِ تغییرِ نوریِ و لبّیِ ﴿لا هُو إلّا هُو﴾ و حیاتِ کلمۀ توحید بوده، و «بَداء مطلق» می‌باشد. •◄➋ چون جود، مطلق است، و اطلاقش حقیقی است یعنی است؛ فاطِر و منشئ نفوسِ موجودات است و موجودات را به نحوِ «إنشاء»؛ ایجاد می‌کند و مجال مطلق می‌بخشد. 🌿 این در حالی است که؛ ❖ اوّلاً: «وجود»، خودیّت و نفسِ باریتعالی است و ائمه اطهار(ع) [که «نفس الله تعالی» هستند] شخصِ «الوجود» و بلکه «مبدأ الوجود»، یعنی عَیْن و چشمۀ جوشان «وجود» هستند که می‌فرمایند: ➊🔻『نَحْنُ‏ عَيْنُ‏ الوُجوُد』🔺 مائیم عینیّت و نیز چشمه‌ی جوشان وجود 📚مشارق أنوار اليقين في أسرار أميرالمؤمنين ع، ص۷۶ ➋ 🔻『مَبْدَأُ الْوُجُودِ وَ غَايَتُهُ』🔺 [ائمۀ اطهار(ع)] مبدأ و غایت «وجود» هستند. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۵،ص۱۷۴ ❖ ثانیاً: به حضراتِ وجودِ مطلق(ع)؛ هر امری و بلکه هر تحقّق و موجودیّتی؛ برقرار و محقّق است که؛ 🔹『بِکمْ فَتَحَ الله وَ بِکمْ يَخْتِمُ』🔹 خداوند [به طور مطلق ] هر امر و تحقّقی را به شما حضراتِ آل‌الله(ع) آغاز می‌کند و هر امر و تحقّقی را به شما خاتمه می‌دهد. (زیارت جامعۀ کبیره؛ 📚 من لا يحضره الفقيه، ج‏۲،ص۶۱۵) ⏎◉ بنابراین؛ به قوّتِ اطلاقِ 『بِکمْ فَتَحَ الله وَ بِکمْ يَخْتِمُ』؛ بَداء [که حیاتِ وجود است و دائماً ﴿يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتابِ﴾ می‌باشد] در تمام مراتبِ وجودی، از ذات عالی حضرتِ حقّ، تا ذرّاتِ دانیِ موجودات؛ به ائمّه‌ی اطهار(؏) محقّق و برقرار است، چنان که نفس مطلق باریتعالی، حضرت مولی أمیرالمؤمنین(؏) به قولِ مطلق می‌فرمایند: ⫸⦁اا🔅 『بِنَا فَتَحَ اللَّهُ وَ بِنَا يَخْتِمُ وَ بِنَا يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ‏』🔅اا⦁⫷ خداوند [به طور مطلق ] هر امر و تحقّقی را به ما (آل‌الله ع) آغاز کرده و به ما ختم می‌نماید، و به محو کرده و به ما اثبات می‌نماید. 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۶۵، ص۶۱ کانال اللطائف الالٰهیّة ︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼︼ ⬇ .
وضعیت فعلی نقشه سوریه قسمت خاکستری در اختیار نیروهای تروریستی تحریم شام می باشد که مناطقی که از طرف ارتش سوریه تقدیم آن شد را در اختیار دارد. قسمت قرمز رنگ متعلق به نیروهای دولت موقت سوریه است که مزدور ترکیه می باشند. قسمت آبی تحت کنترل آمریکاست که در آنجا مزدورانی بنام ارتش تکاوران انقلاب تحت حمایت آمریکا وجود دارند قسمت قهوای در اختیار شورشیان اتاق عملیات جنوب می باشد که تحت کنترل اسراییل و اردن هستند قسمت بنفش، قسمت‌های از استان قنیطره سوریه است که جدیدا بوسیله اسراییل اشغال شده است. کانال دکتر حمید شفیع زاده
هر گاه منطقت را کنار گذاشتی، قدرتت طغیان خواهد کرد
هدایت شده از Satamad
13.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چجوری اسرائیل رو بزنیم که بره پِی کارش؟ (جرات پاسخ پیدا نکنه) 📍 پاسخ قرآن چیه؟ 🎙 حجت‌الاسلام محمد سعادتمند تا میتونید این صحبتها رو به مردم برسونید فرصت اقدام خیلی کم شده... 🔹ساتاماد کانالی خاص برای افراد خاص! @satamad
می خواستم خواهش کنم از آقای پزشکیان جوجه ها را بشمارد فردا روز آخر پاییز است
⭕️ جنایتی دیگر در بیمارستان ⬅️ کور شدن 9 نفر که برای آب مروارید مراجعه کرده بودند آن هم در یک روز !!!