eitaa logo
هاد
4.3هزار دنبال‌کننده
441 عکس
203 ویدیو
37 فایل
(وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ) هم جهت با قاعده های عالم زندگی کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
پیوند دهنده با حقیقت برای ما طرح ولایتی ها از بین همه علمای حوزه، مصباح چیز دیگری بود..... معرفی ایشان زیاد سخت نیست کافیست یک مقدار به این چند کلمه دقّت کنیم " آیت الله مصباح" واقعاً نشانه ی خدا و چراغ روشنگر حقیقت برای خیلی ها بود مخصوصاً برای دانشجویان ۲۰،۲۱ ساله ایی که در دوره طرح ولایت شرکت می کردند و پای درس شاگردان ایشان می نشستند... به حق می گویم یکی از توفیقات الهی که در طول زندگی دنیایی نصیب من شده، شرکت در دوره طرح ولایت مقدماتی و تکمیلی بوده است. آن روزها از بهترین روزهای زندگی ام بود... طرح ولایتی ها خیلی مدیون آیت الله مصباح و شاگردانش هستند به خاطر این که ایشان با برگزاری این دوره سعی کردند بین آنان و حقیقت پیوندی ناگسستنی ایجاد کنند، معنی واقعی ولایت را درک کنند و دستشان را در دستان ولایت بگذارند... هیچ وقت سعی و تلاشی که دشمن برای تخریب ایشان می کرد، ذره ایی از اعتقادمان به حقانیت سخن و راه ایشان کم نکرد، مانند فرزندی که پدرش را کامل می شناسد و او را می ستاید همیشه به دروغ بودن هجمه های دشمن در مورد ایشان اعتقاد کامل داشتیم و داریم... حتی آن موقعی که دشمن سعی می کرد دوگانه بهشتی _ مصباح را به ما القاء کند.. برای ما هر دوی آن ها مجاهدان جبهه حق بودند... روحشان شاد *طرح ولایت دوره ایی آموزشی برای دانشجویان است که با تلاش موسسه امام خمینی آیت الله مصباح برگزار می شود، سعی بر این است که در این زمانه حساس که مسیرهای جدیدی از حق و باطل جلوی روی دانشجویان قرار می گیرد، آن هادرست فکر کردن را یاد بگیرند، درگیر شبهاتی که دشمن وارد می کنند نشوند و دست دانشجویان در دست حقیقت و ولایت قرار بگیرد* ✍ سادات رضوی @haad1442
علامه مصباح؛ «انقلابی»، امّا «محذوف» و «غیررسمی»!! مهدی جمشیدی [1]. آیت‌الله خامنه‌ای به‌صراحت، آیت‌الله مصباح را «عقبۀ تئوریکِ نظام» خوانده بود. نمی‌خواهم اینک و در اینجا دربارۀ دلالت‌های مفهومی و معنایی این لفظ بنویسم و فضایلِ مصباح را بازگویم، بلکه می‌خواهم مخاطبِ خویش را در برابرِ «پرسشی سرسخت و تلخ» قرار دهم که شاید او را نسبت به من، بدبین سازد و ... . اکنون آنچه‌که در نظرِ من مهمّ است، هیچ محاسبه و معادله‌ای نیست جز «گفتنِ حقیقت» و «شخم‌زدنِ گذشته» و «بیرون‌کشیدنِ ریشه‌های گندیده و مسموم»! هیچ اتّفاقی بدتر از آنچه‌که برای علامه مصباح رخ داد، در میان نیست ... . پس باید مصلحت و سکوت را کنار نهاد و ناگفته‌ها را نگاشت. [2]. «عقبۀ تئوریکِ نظام»! تعبیری‌ست فاخر و وزین و گوش‌نواز، که البتّه تبعات و لوازمی دارد، و از آن جمله، این است که چنین شخصیّتی باید در «رسانۀ ملّی و رسمی»، جای پای محکمی داشته باشد و محلِ رجوع باشد. امّا آیا این‌گونه بوده است؟! به‌طورِ قاطع باید گفت خیر!! [3]. در سه دهۀ گذشته، «صداوسیمای جمهوری اسلامی»، هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با آیت‌الله مصباح نداشته و هیچ‌گاه از سخنرانی‌های انقلابی و سیاسیِ ایشان، استفاده نکرده است!! هیچ‌گاه! برنامۀ صداوسیما دربارۀ آیت‌الله مصباح در طولِ سه دهۀ گذشته، فهرستِ مفصّلی نیست: یکی سخنرانی‌های اخلاقیِ ایشان که به‌صورتِ «سانسورشده» و «تقطیع‌شده»، تنها از شبکۀ تلویزیونیِ قرآن پخش می‌شد؛ و دیگری، سخنرانی‌های اخلاقیِ ایشان که در «انتهای شب»، از شبکۀ رادیوییِ معارف پخش می‌شد!! همین و لاغیر! هیچ برنامۀ منظم و مستمری در میان نبود و هیچ‌گاه مواضعِ سیاسی و انقلابیِ وی، پوششِ رسانه‌ای داده نشد! [4]. معامله‌ای که «صداوسیمای جمهوری‌اسلامی» با علامه مصباح کرد، به‌گونه‌ای بود که گویا ایشان، یک «اپوزیسیونِ سیاسی» است که تنها می‌توان از جوانب و ابعادِ «اخلاقی» یا «فلسفیِ» ایشان بهره گرفت و بقیّۀ لایه‌ها، با «سیاست‌های نظام»، سازگار نیستند! «سیاست‌های نظام» که از «عقبۀ تئوریکِ نظام» بودنِ ایشان حکایت می‌کند!! این چه تناقضی‌ست؟! [5]. تفاوتی هم میانِ علی لاریجانی و عزت‌الله ضرغامی و علی عسگری در میان نبوده است! همگی در «حذفِ عامدانۀ علامه مصباح»، دست در یک کاسه داشته و همگرا و هم‌نظر بوده‌اند! نظریۀ رسانه در میان اینان، همان «نظریۀ جذابیّت» است، نه «نظریۀ حکمت»، و چون چنین است، همگی یک «فوتبالیست» یا «بازیگر» را بر «حکیمِ زمانه»، ترجیح می‌دهند! محاسبه کنید که در طولِ سه دهۀ اخیر، چه میزان از حجمِ آنتن‌های زندۀ صداوسیمای جمهوری‌اسلامی را کسانی از این دست، اشغال کردند: «هزار ساعت»؟! «ده‌هزار ساعت»؟! «صدهزار ساعت»؟! ... نمی‌دانم، ولی به‌خوبی می‌دانم که در این میان، حتّی «یک ساعت» هم نصیبِ علامه مصباح نشد!! نه «آنتنِ زنده»! نه «سخنِ سیاسی»! نه در «شبکه‌های پُرمخاطب»! نه در «ساعاتِ خاص»! ... [6]. «مسئولانِ فرهنگیِ جمهوری‌اسلامی»، باید سرافکنده و شرمسار باشند که علامه مصباح را از «عرصۀ رسمی» حذف کردند و «چهره‌ای حداقلی و رقیق» از او ساختند که هیچ نسبتی با «عقبۀ تئوریکِ نظام» نداشت! مصباحی که نسلِ جوان شناخت - یا به‌عبارتِ درست‌تر، به آنها شناسانده شد! – یک «عالمِ اخلاقی» بود، یا حداکثر یک «فیلسوفِ مسلمان»! همین و نه بیشتر! آنان وظیفه داشتند که در تمامِ مسائل راهبردی و کلان، «عقبۀ تئوریکِ نظام» را به صحنۀ بازی آورند تا ذهنِ جوانان با تحلیل‌ها و منطقِ فکریِ او، آشنا شود و انس بگیرد، ولی چنین نکردند! [7]. می‌نویسم مسئولانِ فرهنگیِ «جمهوری‌اسلامی»!! چون اشکال را در «ساختار» می‌بینم، نه‌فقط در «این شخص» و «آن شخص»! حماقت و ندانم‌کاریِ مسئولان به‌جای خود، امّا مسأله و معضلۀ من، با «اساسِ بنای فرهنگیِ رسمی» است که در نظرم، همچون افیونِ مخدّر و مخرّبی است که فضیلت‌سوز و نخبه‌کُش است. دیروز، قصّۀ جانسوزِ «حذفِ آوینی»؛ و امروز، قصّۀ تلخِ «حذفِ مصباح»! حیاتِ «غیررسمیِ» نخبگانِ انقلابی، چه زمانی پایان می‌یابد؟! چه کنیم با این‌همه جفاکاریِ «مسئولانِ فرهنگیِ جمهوری‌اسلامی»؟! کدام محکمه‌، دادِ ما را می‌ستاند؟! شاید هم بیشتر گفتن، سبب شود که محکمه به‌جای «دادِ ما»، «خودِ ما» را بستاند!! [8]. علامه مصباح، «انقلابی» بود، امّا انقلابیِ «محذوف»! انقلابیِ «غیررسمی»! انقلابیِ «مظلوم»! یک شخصیّتِ تاریخیِ بی‌نظیر در اکنونِ ما، که بی‌رحمانه و حماقت‌بار، از عرصۀ رسمی، «حذف» شد و «ناشناخته» یا «بدشناخته» ماند، تاآنجاکه در انتخاباتِ اخیر مجلسِ خبرگان، به‌دستورِ «بی‌بی‌سی فارسی»، بخشی از مردمِ تهران به او رأی ندادند!! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🎊🎊🎊🎊 الله اکبر. الله اکبر. الله اکبر🎊🎊🎊🎊
🍀ریاست جمهوری و عاقبت به خیری! دو گزاره دینی در ذهنم با هم جمع نمی شد و واقعا بی جواب بودم، مسئله ام این بود که از طرفی ما در متون دینی به شدت نهی شده اییم که به سراغ کسب قدرت برویم و از طرفی یاری کردن نائب امام زمان در امر حکومت واجب عینی است. بین این دو گزاره یقینی چطور می شود تکلیف را یافت. برای شخص خودم سوال نداشتم چون من به عنوان یک زن بیشتر وظیفه خودم را در ترویج گفتمان انقلاب می دانم تا گرفتن مسئولیت در جمهوری اسلامی. اما وقتی چهره های انقلابی را می بینم که با دغدغه های واقعا خالصانه پا به این عرصه سخت می گذارند، مثل یک خواهرشان یا دخترشان نگران عاقبت به خیریشان می شوم. آنوقت است که می بینم جواب این سوال خیلی حیاتی ست. تا اینکه به این جمله از امام خمینی رسیدم که زمانی به یکی از افراد گفته بودند "ریاست جمهوری در شما متعین است" و با این جمله آن شخص که حضرت آقا بودند و تا قبل از این سخن امام بشدت از کاندید شدن امتناع می کردند، مجاب شدند که کاندید ریاست جمهوری بشوند و در نهایت با آرای ۹۵ درصدی پیروز انتخابات شدند و تنها رئیس جمهوری تا کنون بوده اند که در آن سمت شهید نشدند و عاقبت به خیر شدند. به نظرم باید علت لازم عاقبت بخیری را در همان جمله امام خمینی جستجو کرد. در تعین پیدا کردن. این احساس تکلیف کردن ها خیلی هایش درست نیست و به صرف درخواست جمعی از افراد از انسان نباید احساس تکلیف کرد. تعین ایجاد شدن با درخواست جمعی از دوستداران فاصله دارد. تعین ایجاد شدن در حدی روشن است که حتی جناح مقابل هم بگوید با وجود فلانی دیگر جایی برای بقیه نیست و نتوانند فردی در طراز او از جناح خود عنوان کنند. اگر اینگونه بود می شود گفت ریاست جمهوری در شخصی متعین شده. عارفی می گفت منصب های بزرگ به همراهشان امتحانات بزرگی دارند که کسی جز معصوم از این امتحانات سربلند بیرون برنمی آید. در مورد غیر معصوم فقط اگر تعین در فرد ایجاد شده باشد می تواند سربلند بیرون بیاید یعنی شرط لازم برای عاقبت بخیری همان تعین پیدا کردن است. حالا می توانم بگویم در دو گزاره اول مطلب هیچ تناقضی وجود ندارد یعنی بر ما واجب است که هر جایی حکومت اسلامی نیاز دارد وارد شویم و خدمت کنیم و از کسب قدرت به شدت پرهیز کنیم، مگر در صورت تعین. چقدر این فرمول اشکالات انتخاباتی ما را رفع می کند و متعجبم که چقدر این مفهوم مورد غفلت واقع شده است. ✍ صالحه مددی @haad1442
🌿عمل و اثر عمل! زمانی فکر می کردیم این ماییم که می سازیم، این ماییم که اراده می کنیم و می شود، این ماییم که می خواهیم و حرکت می کنیم و بنا می کنیم... بزرگتر که شدیم فهمیدیم فقط اوست و ما همه هیچیم... این را امام به ما گفت او یادمان داد که باید خواست و اراده کرد و بلند شد و حرکت کرد و ساخت اما اثر را خدا می دهد، نه به اندازه جابجا شدن آجرهایی که روی هم چیدیم، بلکه به اندازه فضلش می دهد، به خلوص دل حرکت کننده ها نگاه می کند و اثر می دهد. باید اهل حرکت بود و همزمان خلوص داشت، خلوص هم به این معنی که برای نصرت امام جامعه اسلامی اقدام می کنیم، دنبال نفع شخصی نیستیم و هزینه هم می دهیم، آنوقت است که قلیلِ تو دنیایی را تکان میدهد. بیاور قطره ای اخلاص... دریا کردنش با من... حالا که خیلی هایمان به فکر انتخابات هستیم، متذکر این نکته باشیم که ما کار می کنیم اما اثر با خداست. در این شب های پربرکت از خدا خلوص و قدرت کار برای انقلاب بخواهیم و منتظر اثر دادن به کارهایمان از جانب خودش باشیم. ✍صالحه مددی @haad1442
نحوه تبلیغ فعالان انقلابی چگونه باشد؟ دوستان به نظر می رسد چند نکته را باید رعایت کنیم تا تبلیغ ما به ضد تبلیغ تبدیل نشود. 🌱اول اینکه ما فقط وظیفه راهنمایی مردم و تلاش برای بالا بردن مشارکت را داریم، اما تصمیم اصلی را باید بگذاریم مردم خودشان بگیرند. کلا انسان از اینکه حس کند فردی به زور به او تحمیل می شود، احساس انزجار می کند، اما اگر حس کند شما به او کمک می کنید تا خودش تصمیم بگیرد، اتفاقا استقبال می کند و برایش خوشایند است چون احساس می کند به شعورش احترام گذاشته ایید. برای این منظور باید با بیان شاخص های رئیس جمهور طراز جامعه اسلامی در بیانات امام خمینی و حضرت آقا به مردم در این جهت کمک کرد. 🌱دوم این که در دام دشمن نیفتیم و اعتماد عمومی به شورای نگهبان را پایین نیاریم . لزومی ندارد جوری القا کنیم که اگر فلان گروه رای بیاورد روزگار سیاه می شود. چون به هر حال هر کسی انتخاب بشود مرحله غربال شورای نگهبان را رد کرده است و اگرچه کار سخت است و خون دلها باید خورد اما بن بست نیست و ما یتیم و بی صاحب در این عالم رها نشده اییم. 🌱مواظب بعضی از تبلیغات و صحبت های قبل از انتخاباتمون باشیم و با بعضی بزرگ نمایی ها، شیرینی مشارکت و عمل صالح مردم را موقع مشخص شدن خروجی صندوق های رای را از آن ها نگیریم و امیدشان را ناامید نکنیم. البته این ها را نگفتم که تلاش نکنیم برای انتخاب اصلح ، با تمام وجود تلاش کنیم ولی ادامه راه را برای مردم سیاه و سفید نشان ندهیم که گروهی از مردم فردای انتخابات سرخورده بشوند. 🌱معتقدم اگر همه با تمام توان در چارچوب های اخلاقی ،اسلامی و عقلی تبلیغ کنیم، فقط از دستاوردهای نظام، شاخص های انتخاب اصلح، راهبردها و برنامه ها بگوییم، هم مردم رشد می کنند و هم مصداق را درست پیدا می کنند. هر تصمیمی هم که مردم بگیرند چه به کام ما خوش بیاد و چه نیاد چون با اقبال مردم بوجود آمده، نتیجه مردم سالاری دینی خواهد بود. 🌱در تبلیغات نه زیاد هیجان زده بشویم ، نه زیاد احساساتی، سعی کنیم اعتدال را رعایت کنیم. این هیجانات و احساسات در حد افراطی به مردم منتقل نشود. هر چه انتخابات آرام تر و منطقی تر پیش برود، نتیجه بهتری خواهیم گرفت. فردای روز انتخابات خروجی هر چه باشد موقع شادی و جشن ما خواهد بود. ۱۴۰۰ ✍سادات رضوی @haad1442
🌳برداشت هایی با حال و هوای انتخابات از آیات قرآن أَلَا إِنَّ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ أَلَا إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ. هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ. (۵۵،۵۶ سوره مبارکه یونس) مردم متوجه باشید که همه آنچه در آسمان و زمین هست مال خداست. از سرزمین شما گرفته تا هر چه از نیازمندی ها دارید من صاحبشونم. یه وقت فکر نکنید اگر به فلان طیف رای بدید زندگیتون تامینه. دنبال مسیر الهی باشید، خدا خودش زندگیتون رو سر و سامان میده. هر چیزی رو ببخشم شرک رو نمی بخشم. ان وعدالله حق... همه وعده هایی که دادم سر وعده ها هستم از جمله اینکه خودم جزء جبهه حق هستم و یاریتون می کنم، فقط باید از من بترسید و نه از دیگری یا مثلا این وعده که به تعهدات ایمانی تون پایبند باشید، اونوقت دیگه نه بترسید، نه ناراحت باشید و ... وعده های خدا مثل وعده های دم انتخابات بعضیا نیست که بگن ولی عمل نکنن. هو یحی ء و یمیت...بینید مردنتون و زنده موندنتون به اراده منه خداست و نه اراده فلان دشمنتون. پس فریب فصاسازی ها رو نخورید و برای خدا شریک قائل نشید. محکم باشید و نترسید. ✍ صالحه مددی @haad1442
🌳 برداشت هایی با حال و هوای انتخابات از آیات قرآن أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ لَهُمُ الْبُشْرَىٰ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ۚ لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(یونس ۶۲_۶۴) همه ما دوس داریم که رئیس جمهورمون یکی از اولیاء الله باشه، خدا بهمون کمک رسونده و علامت اولیاء خودش رو اینجا گفته و اگر بنا نبود اولیاء خدا رو بشناسیم لزومی نداشت خدا برامون علامت اونها رو بفرسته، قطعا منظورش این بوده که بگردین و اولیاء خدا رو پیدا کنید. می فرماید اولیاء خدا نه ترسی دارن از آینده و نه غم و اندوهی از گذشته. "أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ" پس کسی که از پیش آمد های آینده نمی ترسه، قطعا مردم رو هم نمی ترسونه که رای بیاره. نمی گه مردم اگر به رقیب من رای بدید فلان بلا و مصیبت سرتون میاد. فلان دشمن نابودتون می کنه و... از گذشته هم ناراحتی و حسرت و اندوه نداره و می دونه تو مسیر اگر باشیم به همه این سالهای انقلابمون خدا برکت می ده و اشتباهاتمون رو می پوشونه و به کار انقلاب مون سرعت می ده. پس ایشون به مردم القای ناراحتی و حسرت و اندوه نمی کنه. اولیاء خدا کسانی ان که "الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ" به ایمان و تقوا شهره باشن و کسی ازشون ایمان به غرب و بی تقوایی ندیده باشه. اگر این اشخاص رو پیدا کردین اونا رو در راس کارهاتون بذارید چون "لَهُمُ الْبُشْرَىٰ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ۚ " هم دنیاتون رو آباد می کنن، هم آخرتتون و این سنت حتمی خداست " لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ" که همچین جامعه ای به پیروزی بزرگی می رسه "ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ" ✍ صالحه مددی @haad1442
⚜لا اله الا الله ذکری اجتماعی وقتی به "لااله الا الله" در بعد اجتماعی و در عرصه جهانی نگاه می کنم با خودم می گویم یعنی باید دل های انسان ها از امید به باطل پاک بشود. قبل از ظهور امت ها باید پوچی هر تفکری غیر از اسلام ناب را ببینند. این اتفاق خواهد افتاد چه از روی رغبت و فهم مردم و چه از روی اکراه برای بعضی. "لا اله" که اتفاق افتاد، زمینه آماده می شود برای "الا الله"... قطعا همه امت های قبل از ظهور به تناسبی که "لا اله" را حس کنند، پرتوهایی از "الاالله" را خواهند دید. یعنی ظهور واقعی و کامل زمانی اتفاق می افتد که زمینه پذیرش "الا الله" در تمام جهان ایجاد بشود... بنابراین تا زمانی که میل به طاغوت نابود نشود و امید به طاغوت قطع نشود، ظهور اتفاق نمی افتد ... بعضی امت ها که فهم و عمل بهتری دارند، این امید به طاغوت را زودتر کنار می گذارند، این امید را در خودشان از بین می برند. قطع امید از غیر، مرحله مهمی از ظهور است. کُشتن این امید هم در واقع با ایمان و امید به توحید ایجاد می شود... ایمان توحیدی که می آید، عمل توحیدی هم می آید و اونوقت "اله" های دیگر، جایی ندارند و ریشه طاغوت خشکیده می شود... عصر ظهور زمانه بروز "لا اله الا الله" است و ما می توانیم به این بروز سرعت ببخشیم. ✍سادت رضوی @haad1442
🌳 برداشت هایی با حال و هوای انتخابات از آیات قرآن وَلَقَدْ بَوَّأْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ مُبَوَّأَ صِدْقٍ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ فَمَا اخْتَلَفُوا حَتَّىٰ جَاءَهُمُ الْعِلْمُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ(یونس ۹۳) خدا خیلی بدش میاد بعد از اینکه موضوعی روشن شد دوباره به اون موضوع شک کنیم. شک بعد از علم خیلی قبیحه. می فرماید به بنی اسرائیل بعد از هلاکت دشمنان، سکونتی و آسایشی در مقام صدق دادیم وَلَقَدْ بَوَّأْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ مُبَوَّأَ صِدْقٍ، و روزی های پاک بهشون دادیم، وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ. اما یکی از اشکالات اصلی بنی اسرائیل این بود که بعد از اینکه به حقایق علم پیدا کردند، در اون اختلاف کردند، فَمَا اخْتَلَفُوا حَتَّىٰ جَاءَهُمُ الْعِلْمُ. بعضی ها بعد از اینکه اثبات شده مسیر مذاکره با دشمن سودی برای منافع ملی ما نداره، بلکه فقط ضرر هست که نصیبمون می شه، بازم میرن سراغ همین گزینه. به نظرم الان بعد از قضایای برجام دیگه این موضوع مصداق اختلاف بعد از علم هست که خدا فقط دیگه حواله داده به قیامت إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ. یعنی این دیگه مرضی هست که درمانش در قیامته. ✍حمیده ذوالفقار @haad1442
🌳برداشت هایی با حال و هوای انتخابات از آیات قرآن فَلَوْلَا كَانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَهَا إِيمَانُهَا إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ(۹۸) وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (۹۹) وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ (۱۰۰)....... ثمَّ نُنَجِّي رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا ۚ كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنْجِ الْمُؤْمِنِينَ(۱۰۳)(سوره مبارکه یونس) چقدر این روزها شبیه قوم یونس شده اییم، وقتی که نشانه های عذاب رو دیدن و به موقع ایمان آوردن، البته ما قبلا ایمان آورده بودیم اما بعضی انتخاب هامون بوی برگشت به عقب در مراتب ایمان رو می داد، امروز داریم از این برگشت به عقب توبه می کنیم و امید داریم خدا هم برامون "كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ" خفت و خاری داشتن مسئولینی بی لیاقت رو که خودمون انتخابشون کردیم، برداره و نعمت مسئولینی لایق رو روزیمون کنه. جالبه که آیه های بعد هم داره درباره انتخاب مردم صحبت می کنه و می گه اگه خدا می خواست همه به زور ایمان می آوردن اما خوب فلسفه خلقت اینه که مردم عقلشون رو بکار بندازن و اگر نخوان عاقل باشن "يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ". قطعا باید تمام تلاشمون رو بکنیم که همه جامعه با هم، هم مسیر بشن اما با اختیار نه با زور و اجبار. یعنی با اجبار اصلا فایده ای نداره "وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ" اگر خدا می خواست همه مردم جهان مومن می شدند. آیا میخوای مردم رو به ایمان آوردن اجبار کنی؟ البته نباید دلسرد شد و ناامید از اینکه شاید اون قدرها که به نظر میرسه هم فکری صورت نمیگیره، چون بالاخره ما توی جنگ رسانه ای با دشمن هستیم و هر جنگی تلفاتی داره ولی مهم اینه که گروه مومنین واقعی اسپانسر بسیار قوی ای دارن که خودش می فرماید "ثمَّ نُنَجِّي رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا ۚ كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنْجِ الْمُؤْمِنِينَ" پس بلند شیم و جهاد تبیین رو شروع کنیم. آیه های بعدی نکته هایی برای روشنگری داره... ۱۴۰۰ ✍حمیده ذوالفقار @haad1442
🌳برداشت هایی با حال و هوای انتخابات از آیات قرآن وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ ۚ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ(۱۰۷) سوره مبارکه یونس اگر خدا ضرری بهتون برسونه "وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ" جز خودش کسی نمی تونه اونو برطرف کنه "فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ " شما داشتین تو مسیر الهی حرکت می کردین و طبق وعده خدا، دشمنان خدا شما رو تحریم کردن، چون خدا می خواست استقامت شما رو آزمایش کنه. مثل قضایای شعب ابی طالب. یه وقت فکر نکنید برداشتن تحریم از مسیر کنار اومدن با دشمنان خدا براتون محقق می شه. "وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ" اگر زمان رسیدن خیر به شما بشه هیچ کدوم از این کشورهای قلدر جهان، نمی تونه مانع رسیدن خیر الهی به شما بشه. مثل زمان خورده شدن عهدنامه توسط موریانه. بالاخره خدا برای هر چیزی زمانی مشخص کرده که سر موعد هیچ کس ازش نمی تونه تخلف کنه. کلا اونا رو هیچ کاره ببینید چه در ضررهایی که بهتون می زنن و چه در خیرها. از منِ خدا حساب ببرید نه از دشمن چون :يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ" خدا لطف خودش رو شامل حال هر کی بخواد می کنه و بسیار می بخشه و رحمت ویژه خودش رو شامل مومنین می کنه. یعنی اگه قبلا یه مقدار دشمنان رو شریک خدا دونستید و تحت تاثیر این شرک به وعده های بعضی ها رای دادید، از خدا غفران بخوایید که خدا منتظرتونه و بسیار بخشنده است. ✍صالحه مددی @haad1442