eitaa logo
علیرضا فقیهی راد
190 دنبال‌کننده
74 عکس
11 ویدیو
6 فایل
دغدغه نوشت های علیرضا فقیهی راد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مهمتر و کارسازتر از تحریم؛ عملیات روانی و تحریم هراسی است که مدتهاست بصورت سنگینی آغاز شده تا طرف مقابل را دچار خطای محاسباتی کند و وضعیت اقتصادی داخلی را دچار التهاب، انتظار و عدم اطمینان کند. 🔹وگرنه تحریم های 13آبان مدتهاست اعمال شده ‌ و 13آبان صرفا اعلام می شود. 🔺در عملیات روانی هم که اساسا قافیه را باخته ایم. توییت ترامپ، دقایقی قبل 🔺http://sapp.ir/haallaj 🔹http://eitaa.com/haallaj
⭕️ آیا با اجرای کامل درخواست‌های FATF از لیست سیاه خارج می‌شویم؟! 🔺پس از ناکامی دولت در حل مسئله همکاری با بانک های خارجی در برجام، مساله حضور ایران در لیست سیاه و اقدام متقابل ((counter-measures کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) به عنوان مشکل اصلی عدم همکاری بانک های خارجی با ایران در شرایط پسابرجام توسط دولت و جریان غرب گرا مطرح شد. در همین راستا وزیر وقت اقتصاد دولت طیب نیا از طرف جمهوری اسلامی ایران درتیرماه سال95 بصورت محرمانه برنامه اقدام 41 بندی با FATF امضا می کند تا با اجرای مطالبات FATF ایران از وضعیت اقدام متقابل FATF خارج شود. 🔺در حالیکه امروز بعد از گذشت دوسال از اجرای برنامه اقدام FATF ، تعلیق ایران از لیست سیاه این کارگروه و اجرای کامل 37 بند از 41 بند این مطالبات ، وضعیت همکاری بانکی و به تبع وضعیت اقتصادی کشور به مراتب بدتر شده است و بسیاری از بانک های چینی، اوتریشی ، ترکیه ای و حتی صرافی های اماراتی نیز تنها به دلیل ترس از تحریم های ثانویه آمریکا و جریمه های سنگین آن، همکاری خود را با ما محدود و یا کاملا قطع کرده اند. لذا مساله اصلی عدم همکاری بانک های خارجی با ایران نه FATF بلکه تحریم های ثانویه آمریکا و جریمه های سنگینی است که آمریکا بر بانک هایی که با ایران همکاری می کنند تحمیل می کند. 🔺اما در صورت پذیرش منطق دولتی ها، اگر ایران تمامی مطالبات FATF را موبه مو اجرا کند و همان 4 بند باقی مانده از برنامه اقدام را هم فورا تصویب و اجرایی کند ، آیا ایران از لیست سیاه و وضعیت اقدام متقابل FATF برای همیشه خارج خواهد شد؟ 1. براساس بیانیه های رسمی منتشرشده از سوی FATF در دوسال گذشته، با اجرای کامل برنامه اقدام توسط ایران هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه و بیانیه عمومی FATF نخواهد بود و FATF صرفا اعلام کرده: « ایران در بیانیه عمومی باقی خواهد ماند تا زمانی که برنامه اقدام به صورت کامل اجرا شود.» [1] 🔺و حتی بالاتر از این در بیانیه های عمومی FATF می گوید در صورت اجرای کامل برنامه اقدام توسط کشورمان، پرونده ایران برای بررسی وضعیت به مجمع عمومی ارجاع می‌شود و بحث قدم بعدی (Next Step) مطرح خواهد شد. در بیانیه بوسان FATF می گوید : »If Iran meets its commitments under the Action Plan in that time period, the FATF will consider next steps in this regard [2] اگر ایران در این دوره به تعهدات خود ذیل برنامه اقدام عمل کرده باشد، گروه ویژه اقدام مالی گام‌های بعدی در این ارتباط را در نظر خواهد گرفت.» 🔺یعنی FATF پس از اجرای کامل برنامه اقدام از سوی ایران نه تنها تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نمی دهد، بلکه صحبت از گام های بعدی می کند که ابعاد آن هم اصلا مشخص نیست و همین امر مانند برجام می تواند زمینه ساز عقب نشینی های مکرر بدون دستاورد بشود و فضای کاملا مبهم و مطالبات جدیدی بعد از اجرای برنامه اقدام فعلی پیشرو ایران قرار خواهد گرفت. 2. اما جدای از بررسی ادبیات رسمی FATF در قبال ایران ، بر مبنای سازوکار های FATF تصمیم گیری در این نهاد براساس «اجماع موثر» است، یعنی کافی است حداقل دو عضو FATF مخالف تصمیمی باشند تا آن تصمیم وتو شود. ارزیابی این اجماع موثر توسط رئیس FATF که هم اکنون مارشال بیلینگزلی که همزمان دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز هست انجام می شود. 🔺در تایید این امر می توان به بیانیه رسمی مرکز اطلاعات مالی و دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی که زیر نظر وزارت اقتصاد می باشد اشاره کرد : « بر اساس رویه حاکم بر فتف، مواضع رسمی این گروه بر پایه اجماع اتخاذ می‌گردد.» [3] 🔺لذا برای خروج ایران از لیست سیاه FATF نیازمند رای مثبت آمریکا ، شورای همکاری خلیج فارس (به عنوان یکی از اعضا) می باشد و با عضویت قریب الوقوع رژیم صهیونیستی و عربستان که اکنون عضو ناظر هستند ، این دو نیز باید به خروج ایران از لیست سیاه FATF رای مثبت بدهند که امری محال است. در نشست والنسیا در تیرماه 96 دقیقا همین اتفاق افتاد و شورای عالی مبارزه با پولشویی زیر نظر دولت نیز در بیانیه ای به این امر معترف شد: « اکثریت اعضا شامل عموم کشورهای اروپایی، روسیه، چین، برزیل، آفریقای جنوبی، کانادا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و مکزیک تدابیر متخذه و توفیقات حاصله را در حوزه‌های مزبور کافی و حتی قابل ملاحظه ارزیابی کرده و خواهان لغو کامل اقدامات مقابله‌ای (Counter Measure) شدند. ادامه در پست بعدی
علیرضا فقیهی راد
⭕️ آیا با اجرای کامل درخواست‌های FATF از لیست سیاه خارج می‌شویم؟! 🔺پس از ناکامی دولت در حل مسئله ه
🔺اما معدود کشورهایی شامل آمریکا، آرژانتین، رژیم صهیونیستی (عضو ناظر) و نماینده شورای همکاری خلیج فارس بدون استدلال فنی و صرفاً بر مبنای انگیزه‌های سیاسی خواهان اعمال مجدد اقدامات مقابله‌ای علیه کشورمان بودند و از آنجا که بر اساس رویه حاکم بر فتف، مواضع رسمی این گروه بر پایه اجماع اتخاذ می‌گردد و با توجه به مخالفتهای برخی کشورهای عضو که بدان اشاره شد، اعضا مبتنی بر راه حل مصالحه‌ای عمل کردند که نتیجه آن توافق کلیه اعضاء بر "تصمیم به تداوم تعلیق اقدامات مقابله‌ای" بود.»[4] 🔺در ادامه بیانیه شورای عالی مبارزه با پولشویی به سیاسی بودن و نه فنی بودن ارزیابی این نهاد صحه می گذارد و می گوید: « از آنجا که ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر گامهای جدی‌تری در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برداشته است، ما بر این باوریم که، چنانچه وضعیت کشور در این حوزه بدور از غرض‌ورزی‌های سیاسی و صرفاً بر مبنای معیارهای فنی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت، قطعا باید اقدامات مقابله ای به طور کامل لغو می گردید، ‌ اما دشمنی آمریکا و متحدان منطقه‌ایش مانع از آن شد.»[5] 🔺ناگفته نماند برخلاف ادعاهای دولتمردان و جریان غرب گرا در صورت عدم تصویب لوایح باقی مانده درخواستی FATF نیز لزوما ایران به لیست سیاه بازنخواهد گشت و کافیست دولت با دیپلماسی فعالانه چند کشور روسیه ، چین و ترکیه را با خود همراه کند تا بازگشت ایران به لیست سیاه وتو شود. 3. در نهایت برای تکمیل پاسخ به سوال ابتدایی می توان اظهارات صریح دیوید لوئیس دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در گفت‌وگو با شبکه BBCرا اضافه کرد. 🔺دیوید لوئیس در پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی که از او پرسید آیا تضمینی وجود دارد که ایران با اجرای خواسته‌های FATF از فهرست سیاه آن خارج شود، گفت: «هیچ تضمینی در کار نیست اما این اقدام می‌تواند شرایطی را برای این کشورها فراهم کند تا وارد داد و ستد با سایر کشورها شوند؛ چرا که می‌تواند نشان دهد که این کشورها محل‌های امنی برای سرمایه‌گذاری هستند!» 🔺مجری بی‌بی‌سی سپس خطاب به دبیر اجرایی FATF گفت: «مشکل ایرانی‌ها هم دقیقا همین است. آنها می‌گویند هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر ما تمام خواسته‌های FATF را اجرا کنیم، کشوری مانند آمریکا مانع از خروج ما از فهرست سیاه نشود. نظر شما در این باره چیست؟» 🔺لوئیس پاسخ داد: «ما نمی‌توانیم هیچ کشوری را وادار به داد و ستد با کشور دیگری بکنیم اما می‌توانیم یک برآورد عینی از شرایط موجود در آن کشور ارائه دهیم که نشان می‌دهد آیا این کشور محل امنی برای سرمایه‌گذاری و کسب و کار است یا نه. استانداردهایی که ما در نظر می‌گیریم، معیارهایی کاملا فنی هستند که هدفشان این است که نشان دهند آیا آن کشور تدابیر لازم را برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی گروه‌های تروریستی در نظر گرفته است یا نه.» [6] 🔺بنابراین براساس بیانیه های رسمی FATF ، بررسی سازوکارهای تصمیم گیری در مجمع عمومی FATF و اظهارات صریح دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی با انجام کامل برنامه اقدام و تمامی مطالبات فعلی FATF توسط ایران ، احتمال خروج نام کشورمان از لیست سیاه و وضعیت اقدام متقابل FATF تقریبا امری محال است و دیدگاه دولتمردان و حامیان تصویب این لوایح کاملا غیرواقع بیانیه و غیرکارشناسی است. ✍️ 🔹همین متن در : ✅ http://nasimonline.ir/Content/Detail/2281249https://www.teribon.ir/archives/331714 🔹منابع: [1] http://www.fatf-gafi.org/publications/high-riskandnon-cooperativejurisdictions/documents/public-statement-october-2018.html [2] http://www.fatf-gafi.org/publications/fatfgeneral/documents/plenary-outcomes-june-2016.html [3]https://www.mehrnews.com/news/4014445 [4] همان [5] همان [6]https://www.farsnews.com/news/13970723000749 🔺http://sapp.ir/haallaj 🔹http://eitaa.com/haallaj 🔸http://ble.im/haallaj ▫️https://www.instagram.com/alirezafaghihe/@haallaj
🔺اندرو کوربیکو در کتاب خود به نام « جنگ راهبردی: رویکرد غیرمستقیم و انعطاف‌پذیر به تغییر رژیم» در آن که بیشتر از جنگ های نوین هیبریدی می گوید و در حال و هوای نهایی‌شدنِ توافق هسته‌ای منتشر کرده است، می‌نویسد بخش‌هایی از جمعیت ایران انتظارات «غیرواقع‌بینانه» از نتایج این توافق دارند و اگر این توافق نتواند آنگونه که انتظار می‌رود، «رفاه مردم را افزایش دهد» یا «اخلال و تأخیرهای غیرمنتظره‌ای در اجرای آن» رخ دهد، ممکن است «تظاهرات عمومی علیه حکومت» در ایران رخ دهد. 🔺 او پیش‌بینی می‌کند آمریکا و متحدان غربی‌اش راهی برای اتهامِ نقض توافق به ایران یافته و در اوجِ انتظارات مردم، تحریم‌ها را برمی‌گردانند. 🔺به باور کوریبکو، ‌ شکست در دیپلماسی اقتصادی که پس از بازگشت تحریم‌ها رخ خواهد داد (همان‌گونه که از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ در مورد ایران آغاز شد) اگر با اخبار پرونده‌های «رسوایی» صاحب‌منصبان یا «توسعهِ تدریجیِ خیزش ملی‌گرایی کُردها و آذری‌ها» همراه شود، همان «رخدادِ برانگیزاننده» است که نارضایتیِ‌شکل‌گرفته را به یک جنبش تبدیل می‌کند. 🔺زیرساخت‌های فنیِ این جنبش بیش از هر چیز در شبکه‌های اجتماعی، فراهم شده تا گروه‌های مرتبط با غرب، ‌پویش‌های اطلاعاتی علیه حکومت را گسترش دهند، به گونه‌ای که مردم احساس کنند در صورت پیوستن به جنبش مورد استقبال «جامعه جهانی» قرار می‌گیرند. او نام این جنبش را «انقلاب سبز2»می‌گذارد. 🔹از این دست پیش بینی ها که در سال 2015 یعنی قبل از امضای برجام انجام شده و البته راهبردهای مشخص و روشن اندیشکده های موثر و تصمیم ساز در آمریکا مانند FDD فراوان موجود است و چیز عجیب و غریبی نیست؛ اما آنچه جای تعجب، تامل و بررسی دارد نه تنها عدم آینده پژوهی توسط دولت و دستگاه های تصمیم گیر در ایران بلکه دقیقا حرکت بر مسیر از پیش طراحی شده غرب است! 🔹دوباره بخوانید؛ انتظارات غیر واقع بینانه از توافق؛ بازگشت تحریم ها در اوج انتظارات معیشتی مردم همراه با رخدادهای برانگیزاننده ؛ رسوایی های اقتصادی و مسائل قومیتی و ایجاد جنبش های اعتراضی... 🔺http://sapp.ir/haallaj 🔹http://eitaa.com/haallaj 🔸http://ble.im/haallaj ▫️https://www.instagram.com/alirezafaghihe/t.me/haallaj
🔷جنبش دانشجویی که دیگر جنبش نیست! 🔺بیش از دو ماه است بیمارستان های شیراز در اعتصاب به سر می برند و دفترچه های بیمه سلامت را پذیرش نمی کنند. آن هم در این شرایط بغرنج اقتصادی و هزینه های سرسام آور پزشکی که از صدقه سر طرح تحول سلامت جناب وزیر هزار میلیاردی ایجاد شده است. 🔺مساله چند نفر نیست؛ بیمه سلامت 2 میلیون و هشت هزار نفر را در استان فارس تحت پوشش دارد، که حالا بیمارستان ها دفترچه آنها را قبول نمی کنند! چرا که این بیمه 11 ماه است طلب بیمارستان ها را پرداخت نکرده است و پولی برای بیمارستان ها نمانده است. 🔺فارغ از اینکه این ها همه از نتایج فاجعه بار طرح تحول سلامت است، مدیر فعلی بیمه سلامت استان فارس هم نقش موثری و بی بدیلی در این نارضایتی ها دارد، نارضایتی مردمی که از طرفی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و حالا هم بیمه سلامت برای آنها در حکم تقریبا هیچ است. 🔺بیش از دوماه می گذرد، دریغ از یک حرکت جدی و درخور از تشکل های دانشجویی مثلا انقلابی و مثلا عدالتخواه در شیراز!(الا یک بیانیه کلی) گواینکه در شیراز گَرد مرگ پاشیده اند. حضرات قدرت طلب اصولگرا هم که جز جاییکه منافع سیاسی حزبی نباشد ورودی نخواهند کرد، جنبش دانشجویی هم بی تفاوت و سوت زنان از کنار ماجرا عبور می کند.(الا قلیلا) 🔺البته در این بین بودند مردانی که فارغ از دعواهای سیاسی مطالبات به حق مردم برایشان مساله بود و وارد میدان شده و پیگیر موضوع شدند. نمونه اش را در یادداشت زیر می توانید بخوانید:👇🏻 http://fars.farsnews.com/news/13970729001029 🔺حالا ماجرا دارد تمام می شود، آن مدیربیمه سلامت فارس همین روزها رفتنی است، تخصیص بودجه ای ویژه برای پرداخت به بیمارستان ها درنظرگرفته شده؛ اما آنچه این مدت آزاردهنده بود بی عملی و سکوت جنبش دانشجویی در برابر مشکلات واقعی مردم بیخ گوش خودشان است ، آفتی که چندسال است موجب شده جنبش دانشجویی در شیراز دچار رکود و رخوت جدی باشد و این تنها یک مورد از مصادیق متعدد انفعال و بی عملی بود. 🔺 از روزگاری که اگر یک فرماندار و شهردار تا استاندار و.. پایش را کج می گذاشت جنبش دانشجویی در شیراز تمام قد دربرابرش می ایستاد و حتی در معادلات کشوری نقش جدی ایفا می کرد، رسیدیم به جاییکه اگر فلان نماینده مجلسمان هرغلطی کرد و استاندارمان بود و نبودش تفاوتی نداشت و شورای شهرمان مشغول توئیت بازی و دعواهای جناحی خودشان باشد ، و همزمان مردم زیر بار بی تدبیری و بی کفایتی این مدیران لِه شوند و همه چیز را هم گردن تحریم بیندازند، هیچکسی کَکش هم نمی گزد و اصلا دیگر مدیران استان جنبش دانشجویی را جدی نمی گیرند. بگذار بگذریم... ✍️ t.me/haallaj 🔺http://sapp.ir/haallaj 🔹http://eitaa.com/haallaj 🔸http://ble.im/haallaj ▫️https://www.instagram.com/alirezafaghihe/
🔺دو سه روز از حرف های صریح علیرضا زاکانی نواصولگرا در باب مذاکره با آمریکا می گذرد و فضای رسانه ای حزب اللهی بی تفاوت و ساکت از مسئله عبور کرده و رسانه های اصولگرا هم با تیتر "فرق مذاکره انقلابی و غرب زده با آمریکا" به استقبال حرف های زاکانی رفته است. 🔺زاکانی در مصاحبه با رو در رو می گوید : "می شود با آمریکا مذاکره و توافق کرد و به توافق خوب رسید اما دولت روحانی در این باره ضعیف عمل کرد. بستگی به فرد مذاکره کننده دارد." گواینکه اصل توافق و معامله با شیطان بزرگ مشکلی ندارد و تنها مسئله برسر این است که چه کسی مذاکره کند! و دعوا بر سر قدرت و رقابت برای مذاکره است! 🔺یاد حرف های احمدی نژاد افتادم که او هم می گفت من فقط بلدم مذاکره کنم؛ چرا فلانی رفته برای مذاکره؟ اصل مذاکره مشکلی نداره یا حاج آقای رئیسی که می گفت برجام چکی است که این ها بلدنیستند نقد کنند و من بلدم نقد کنم! و یا قالیباف که تبریک گویان می گفت: اگر رئیس جمهور شوم حتما از برجام پاسداری می کنم و هر دولتی بود همین مسیر(مذاکره،برجام) را طی می کرد و امثالهم... یعنی در بین همه جناح های سیاسی کشور یک اتفاق نظری بر مذاکره و معامله با شیطان بزرگ وجود دارد و اصلی پذیرفته شده است، تنها دعوا و رقابت برای قدرت و تعیین فرد مذاکره کننده است! 🔹و بدتر از آن سکوت یا ماله کشی جماعت حزب اللهی نسبت به این رفتارهاست که باعث می شود این خط بدون سر و صدا رسمیت یابد. برادران اصل داستان مذاکره با آمریکا و گره زدن مسائل کشور به بیگانگان مشکل دار است ، نه صرفا توازن داده ها و ستانده ها! 🔺حالا حرف های این حضرات را بگذارید کنار فرمایشات مکرر و صریح رهبر انقلاب: "مذاکره‌ی با آمریکا را امام هم اعلام کردند به‌خاطر همین جهت؛ بنده هم اعلام کردم ... همه بدانند مذاکره با رژیم زورگو و پُرتوقّعی مثل آمریکا، وسیله‌ای برای رفع دشمنی نیست؛ بلکه مذاکره ابزاری در دست او برای است. ببینید؛ این یک است که هم تجربه‌های ما آن را تأیید میکند، هم ملاحظات گوناگون سیاسی آن را تأکید میکند. مذاکره یک وسیله‌ای به او میدهد تا اعمالِ دشمنیِ بیشتری بکند. لذاست که مذاکره نمیکنیم و است؛ همه هم بدانند." ✍️ @haallaj 🔺http://sapp.ir/haallaj 🔹http://eitaa.com/haallaj 🔸http://ble.im/haallaj ▫️https://www.instagram.com/alirezafaghihe/
🔺بالاخره وارد #توئیتر شدم مزین می فرمایید👇 ✅ https://twitter.com/alirezafaghihe/
✅ https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1062263445834424320?s=19 🔹 @teribon
🔹گِرا دهندگان به دشمن را بشناسید 🔺از سخنگوی منافقین در سال 81 تا احمد شیرزاد تا روحانی و ظریف http://yon.ir/sxS9v ✅ @haallaj
🔺بیش از یکماه هست فعالان انقلابی پیگیر مشکلات مردم #ده_ونک هستند. صدایی از رسانه های اصولگرا درنیومد 🔺حالا که با انتشار نامه اخیر، پای عارف و رهنورد یعنی جناح مقابل آقایان به موضوع باز شد. همه به خط شدن مهم زدن جناح مخالف هست نه پیگیری درد مردم 🔹بی شرفی رسانه ای و سیاست زدگی یعنی همین https://t.co/YikETuqSRr ✅ @haallaj
🔺 ‌شیعه انگلیسی خلاصه در یک فرد و گروه خاص نام و نشان دار نیست کافیست سری به هیئت های مثلا حزب اللهی که عکس امام و آقا هم بالای سرشان هست بزنید یا همین استوری های مدعیان انقلابی گری را ببینید که بی جیره و مواجب همان کارها را می کنند 🔹 https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1063803017860927493?s=19@haallaj
⭕️ اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت #سید_صادق_شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد #شیعه_انگلیسی https://t.co/LqDXbtsy9q ✍ #علیرضا_فقیهی_راد ✅ @haallaj
🔺وال استریت ژورنال:مرکز پولشویی دنیا در نزدیکی آمریکاست و کشور متهم کانادا نام دارد کانادا عضوFATF و هیچگاه درلیست سیاه این نهاد نبوده 🔺رویترز:بیش از 1تریلیون دلار پولشویی در بانکهای استونی در طول سال ۲۰۰۸تا ۲۰۱۷انجام شده استونی نه تنها عضوFTAF نیست،در لیست سیاهFATF هم قرار ندارد https://t.co/ndkxGNsnsG ✅ @haallaj
🔺استانی شدن #انتخابات یعنی : تکمیل سلطه اربابان قدرت و ثروت بر سرنوشت توده های مردمی ، نهادینه شدن لیست های حزبی و قبیله ای ، کاهش مشارکت مردمی ، ذبح جمهوریت از نظام و به تعبیری باید شاهد 290 #لاریجانی در خانه ملت باشیم ! https://t.co/KJtL52XBJF ✅ @haallaj
⭕️عدالتخواهان در برابر انقلابی نماها 🔹در شرایطی که به واسطه شرایط اجتماعی کشور ، مساله عدالت و عدالتخواهی در میان جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی عمومیت یافته که این امر جای خرسندی دارد و از طرفی بعضی جریانات به نام عدالتخواهی دُکّان بازکرده اند و موجبات تحریف و تقلیل این گفتمان اصیل شده اند، اینک نیاز است ضمن گفتگو و نقد درون گفتمانی به آسیب ها و انحرافات توجه جدی کرد و نگذاشت پرچم عدالتخواهی به پای منافع جریانات قدرت طلب سیاسی یا اندیشه های التقاطی انقلابی نماها ذبح شود. 🔹جریان عدالتخواه نه به مثابه جریان محافظه کار اهل توجیه گری و به تعبیری سفید نمایی از هر امری است و نه مانند جریان شبه روشنفکر و عدالتخواه نما، اهل سیاه نمایی یاس آور است. بلکه ضمن دیدن واقعیت ها و انطباق با آرمان ها، هم رویش ها و نقاط قوت را می بیند و تقدیر می کند و هم ضعف ها را با نگاه اصلاح گرانه می بیند و نقد می کند. 🔺عدالتخواهی نه معارضه و تخریب گری و نه نقد محافظه کارانه کلی و بی خطر است. عدالتخواهی با مبانی انقلاب اسلامی در چهارچوب های نظام صریح و شفاف و بدون ترس، نقد می کند و هزینه می دهد اما به هزینه دادن اصالت نمی بخشد و عقلانیت انقلابی را درنظر می گیرد. 🔻جریان عدالتخواه خودش را محصور در قبیله های سیاسی چپ و راست و بهاری و کذا نمی کند، و مطالبات خود را در پازل این جریانات سیاسی تعریف نمی کند. از طرفی عدالتخواه ظلم ستیز است ، ظلم با هر نام و عنوانی که داشته باشد اما بازی جریانات ضدانقلاب را هم نمی خورد. از طرفی بجای ظلم ستیزی ، چپ ستیزی و راست ستیزی را اصالت نمی بخشد و این را موجبات انحراف و عمل قبیله ای قلمداد می کند. 🔻عدالتخواهی باید اصلاحی و ایجاد کننده امید باشد نه منبع پمپاژ یاس و بن بست نمایی! عدالتخواه در برابر موانع ، انقلابی و بن بست شکنانه عمل می کند و چون با ادبیات انقلاب اسلامی مطالبه می کند موجب تقویت نظام نیز خواهد شد و اجازه سوء استفاده به بیگانگان را هم نمی دهد. 🔺عدالتخواه نه مانند محافظه کاران کلی گویی می کند که هیچ اثر واقعی ندارد ، نه در مصادیق متوقف می شود بلکه جریان عدالتخواهی ضمن ایجاد گفتمان عمومی مبتنی بر اسلام ناب، ضمن توجه به مصادیق فساد و ظلم ، از مظلوم حمایت می کند، اما رو به جلو به سمت اصلاح سازوکارهای فسادزا و تولید کننده فقر و فساد و تبعیض می رود. عدالتخواه خودش طرف پرونده مصادیق نمی شود، سئوال می پرسد، مطالبه می کند، اما حکم صادر نمی کند و به سمت علت ایجاد ظلم در ساختارها و سازوکارها می رود. عدالتخواه "مصادیق" را جای "مسئله" اصل و نماد نمی کند و در عین حال از مظلوم هم حمایت می کند. کلی گویی نمی کند، ضمن حمایت از مظلوم ، اما در مصادیق هم متوقف نمی شود و به سمت اصلاح ساختارهای تولید بی عدالتی می رود. 🔺عدالتخواه ، قبیله گرا نیست و این گفتمان را محدود به یک تشکیلات خاص نمی داند و از طرفی تنزه طلب هم نیست و اگر در موضعی با جریانی اشتراک پیدا کرد به هر قیمتی خودش را جدا نمی کند. عدالتخواه جریانی و گفتمانی عمل می کند و نه فرقه ای و گروهکی. عدالتخواه اگر دید جریانی حرف های رادیکال می زند برای حفظ ژست آوانگارد لزوما حرف تندتر نخواهد زد؛ و تند بودن یا کند بودن برایش اصالت ندارد و آنچه مهم است محتوای انقلابی است که لزوما در همه جا به معنای حرف های تند نیست؛ که البته جاهایی لازمه انقلابی عمل کردن حرف های تند و محکم است. 🔺جریان عدالتخواه همزمان هم صدای مردم و مستضعفین است و هم مدافع نظام. کاملا آتش به اختیار عمل می کند و کاری به بخشنامه ها و بولتن ها و فرامین از بالا به پایین ندارد اما مطالبه اش درون گفتمانی و نقدش نه معارضه بلکه اصلاح گرایانه است. عدالتخواه از طرفی بدون ترس از برچسب های محافظه کاران دنبال مطالبات به حق مردم و مستضعفین است و از طرفی نیز بدون ملاحظه و روشنفکربازی و بدون ترس از برچسب خوردن حکومتی و سیستمی و امثالهم بلند و رسا از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کند. 🔹نهایتا گفتمان عدالتخواهی نه مانند انقلابی نماها براساس اندیشه های التقاطی و خود اجتهادی و یا نگاه های کاریکاتوری به دین و مساله عدالت که موجب دگردیسی فکری آن ها و دوری از اندیشه و سیره عملی امام راحل و امام خامنه ای گردیده ، بلکه براساس یک منظومه فکری عمیق و چارچوب دار که از امامین انقلاب اسلامی بهره گرفته شده، متکی است و عدالتخواهان براساس آن گفتمان اصیل یعنی اسلام ناب می اندیشند و عمل می کنند. ✍ @haallaj
🔺 #ولایت منهای #عدالت دروغگویی و عدالت منهای ولایت #انحراف است https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1066792041475162114?s=19 ✅ @haallaj
✅ https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1067534951745232903?s=19 ✅ @hallaj
🔹در روزگار سلبریتی ها و شومن های رانتی و غوغاسالاران سیاسی ، نباید هم کسی #ابوالفضل_زرویی_نصرآباد این طنزپرداز انقلاب اسلامی را بشناسد! دریغا که امثال زرویی در مدعیان #حزب_اللهی هم غریب اند و شومن های مجازی مورد تکریم! خدا رحمتش کند 🔺 https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1069208435806343170?s=19 ✅ @haallaj
🔺اگر می خواهید #عدالتخواهی_ظالمانه، #انحراف فکری، عمله جریانات ظالم شدن، وقاحت بی مرز رو ببینید نامه های بی شرمانه یک گروه غیرقانونی به نام مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز را بخوانید 🔹راه جریان عدالتخواه از انقلابی نماها جداست 🔺https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1069290559657967616?s=19 ✅ @haallaj
تجربه_تلخ_اعتماد_روایتی_درس_آموز.pdf
357.9K
⭕️ جزوه "غیرقابل اعتمادها" 🔺روایتی درس آموز از اعتماد به اروپا/ بازخوانی مذاکرات با اروپایی ها در دهه هشتاد توسط روحانی آنچه در این جزوه می خوانید: 🔹از تنش زدایی تا قرار گرفتن در محور شرارت! 🔹نامه جام زهر و خلع سلاح حزب الله ؛ پاسخ آمریکا: پیشنهادتان گستاخانه بود 🔹شعور ترسیدن! پذیرش پروتکل الحاقی! ؛ قطعنامه علیه ایران! 🔹سعدآباد؛ تسلیم در برابر غرب؛ نقض عهد آژانس و اروپایی ها 🔹شروع اجرای پروتکل الحاقی پیش از تصویب در مجلس؛ دومین قطعنامه علیه ایران! 🔹توافق بروکسل؛ تعهدات یکطرفه ایران؛ سومین قطعنامه علیه ایران! 🔹شروع تعلیق توسط ایران؛ ادامه تهدید و قطعنامه توسط غربی ها 🔹فک پلمپ سانتریفیوژها و پنجمین قطعنامه شورای حکام! 🔹توافق پاریس؛ تعهدات بی سابقه ایران، نقض عهدهای مکرر اروپایی ها 🔹تحقیر تیم مذاکره کننده ایرانی از مستراح! 🔹ششمین قطعنامه علیه ایران و درخواست به رسمیت شناختن اسرائیل! 🔹اعترافات روحانی از دوسال بدعهدی اروپایی ها 🔹درخواست توقف کامل نه تعلیق توسط اروپایی ها 🔹آغاز فعالیت های نطنز با ورود رهبرمعظم انقلاب ✍️ @haallaj
⭕️آیا ایران با برجام از ذیل فصل هفتم خارج شده است؟+مستندات 🔹پاسخی به یک ادعای بی مبنا 🔺یکی از ادعاهایی که پس از تصویب برجام تاکنون از طرف دولتی ها و حامیان برجام مکرر مطرح شده این است که اگر برجام هیچ دستاوردی نداشته باشد حداقل ما را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرده است. اخیرا و پس از خروج آمریکا از برجام و عدم حصول دستاورد اقتصادی در فضای پسابرجام این گزاره بدون هیچگونه استناد منطقی بیشتر از قبل تکرار می شود تا بلکه یک دستاورد برای خسارت محض برجام بتراشند. 🔺در آخرین نمونه حسن روحانی می گوید : « زمانی که آقای ظریف و همکارانش عازم مذاکره هسته‌ای بودند، آنها را فرا خوانده و اعلام کردم که در روند این مذاکرات یک خط قرمز دارم که اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت و آن خارج شدن از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد و لغو قطعنامه‌ها است و این شرطی بود که بر روی آن کاملاً تأکید داشتم.» 🔺نکته قابل توجه این است که قطعنامه‌های صادر شده از سوی شورای امنيت يا ذيل «يک يا چند» ماده از منشور ملل متحد قرار دارند (مثل قطعنامه ۱۹۲۹ و ۲۲۳۱) يا ذيل يک فصل از منشور قرار می‌گيرند (مثل قطعنامه ۱۹۷۳ که به حمله به لیبی منجر شد.) 🔺لذا از منظر حقوقی زمانی یک کشور ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار می گیرد که عبارت «Acting under Chapter VII of the Charter of the United Nations» بدون هیچ قید و شرطی در قطعنامه درج شود. یعنی بصورت عام و کلی ذیل فصل هفتم قرار گیرد. 🔺برای نمونه قطعنامه 1973 شورای امنیت در 17 مارس 2011 که منجر به حمله نظامی به لیبی شد ، یک قطعنامه فصل هفتمی محسوب می شود چرا که در ابتدای آن بدون هیچ قید و محدودیتی آمده است : «Acting under Chapter VII of the Charter of the United Nation » و یا قطعنامه فصل هفتمی 2216 شورای امنیت در 14 آوریل 2015 ، علیه یمن که دوباره همان عبارت منحصرا آمده است 🔺لذا در مورد فوق شورای امنیت مجوز استفاده از گزینه تحریم و نظامی را علیه دو کشور لیبی و یمن صادر نمود و به اقدام نظامی نیز عمل مباردت کرد. اما بررسی قطعنامه 1929 شورای امنیت علیه ایران که سخت ترین و شدیدالحن ترین قطعنامه علیه ایران است و حامیان برجام به استناد آن مدعی هستند ایران ذیل فصل هفتم شورای امنیت بوده است نشان می دهد ، ایران اصولا هیچگاه ذیل فصل هفتم نبوده که حال با برجام از آن خارج شده باشد و صرفا ذیل بند 41 آن بوده است نه ذیل فصل هفتم که در صورت عدم سرپیچی از اقدامات الزام آور آن منجر به اقدام نظامی بشود. 🔺در قطعنامه 1929 صرفا به بند41 اشاره شده است تا به الزام آوربودن آن اشاره کند و اگر بنا بود علیه ایران اقدام نظامی صورت گیرد باید قطعنامه ای ذیل کلیت فصل هفتم و بدون قید و شرط صادرمی شد یا بطور مشخص ذیل بند 42 به تصویب می رسید. در عبارت مورد اشاره قطعنامه 1929 آمده است : «اجرای بند 41 فصلVII از منشور سازمان ملل متحد» «Acting under Article 41 of Chapter VII of the Charter of the United Nations» 🔺لذا همانطور که ملاحظه می شود برخلاف قطعنامه های فصل هفتمی 1973 و 2216 ، که کشورهای لیبی و یمن بطور کامل ذیل فصل 7 قرار گرفتند و تمامی بندهای فصل 7 برای آنها اجرایی شد و در صورت اینکه آن کشورها اقدامات الزام آور بند41 را انجام ندهند بصورت خودکار و بدون نیاز به تصویب قطعنامه جدید اجرای بند42 یعنی حمله نظامی در دستور کار قرار می گیرد. در قطعنامه 1929 علیه ایران ، عبارت مذکور محدود و مقید شده و ایران تنها ذیل یک بند از فصل هفتم یعنی بند41 قرار گرفته است. 🔺در تمامی قطعنامه های صادرشده از ابتدا تاکنون نیز ، ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد نبوده است که با برجام از آن خارج شده باشیم و تمامی قطعنامه ها علیه ایران، صرفا ذیل بند 41 منشور سازمان ملل متحد بوده است. 🔺در قطعنامه 2231 شورای امنیت که ضمیمه برجام شد و به عنوان افتخار و خروج از ذیل فصل 7 از آن یاد می شود اشاره به بند 41 فصل هفتم ، 11 بار تکرار شده که دقیقا مانند قطعنامه های قبلی صادر شده، ایران صرفا ذیل بند41 قرار گرفته است و تغییری در این مساله ایجاد نشده است. 🔺حامیان برجام که مرگ تدریجی آن را نظاره می کنند...به عجزافتاده اند تا با دوقطبی جنگ و صلح و اینکه برجام سایه جنگ و فصل هفتم منشور را از سرکشور دور کرد برای خود راه نجاتی بیابند؛ حال آنکه نه سایه جنگی وجود داشته نه فصل هفتمی بوده که اینان بخواهند آن را از بین ببرند. بقول معروف ببرکاغذی می سازند و آن را شکار می کنند و جشن پایکوبی! حال آنکه اساسا نه ببری بوده و نه شکاری! ✍️ 🔹متن کامل یادداشت + مستندات در سایت های زیر: https://www.teribon.ir/archives/336686 http://nasimonline.ir/Content/Detail/2316591@haallaj
🔺اقدامات اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه در سالهای گذشته به روایت سایت رسمی! فقط مورد ۵ و ۶!😁 خداقوت قهرمان ! 🔹آقای مردم منتظر تحول اند... https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1107233516138491905?s=19@haallaj
⭕️ قوه قضائیه و رسالت های مغفول در عرصه بین الملل 🔺با انتصاب حجت السلام والمسلمین رئیسی دوره جدیدی در قوه قضائیه آغاز شده است، جدای از مسائل اساسی و مهمی که در حوزه اصلاحات ساختاری و توجه به حقوق عامه و برخورد بدون اغماض با مفسدین از ضرورت های این دوره است و در جای خود محل تامل و بررسی است ، اما یکی از حوزه هایی که از وظایف دستگاه قضایی است و در رسانه ها و فضای نخبگانی کمتر به آن توجه شده ، اختیارات و مسئولیت های قوه قضائیه در امر سیاست خارجی و عرصه بین الملل می باشد. 🔺شخص رئیس قوه قضائیه بواسطه عضویت در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ، امکان و زمینه نقش آفرینی موثری در تصمیم گیری های مربوط به حوزه سیاست خارجی دارد که انتظار می رود حجه السلام رئیسی از جایگاه حقوقی خود در این دو نهاد در جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری های مربوط به حوزه سیاست خارجی به نفع جریان انقلاب اسلامی در برابر جریان غرب گرا نهایت بهره را ببرد. 🔺اما بالاتر از جایگاه شخصی ریاست قوه قضائیه ، طبق قانون اساسی دستگاه قوه قضائیه وظایف و رسالت های مشخصی مرتبط با حوزه سیاست خارجی دارد که در اداره کل اموربین الملل قوه قضائیه متمرکز شده است که شامل معاونت معاهدات و سازمان های بین المللی و معاونت حقوقی و ارتباطات بین المللی می باشد. 🔺امضای تمامی تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها و کنوانسیون های بین المللی قضایی و حقوقی بین قوه قضائیه و همتایان آن در دیگر کشورها یکی از راه های نقش آفرینی این دستگاه در سیاست خارجی است. قراردادهای همکاری و معاضدت قضایی ، استرداد مجرمین از جمله این نوع همکاری قضایی است که در شرایطی که دولت وقت به دنبال تصویب معاهدات بین المللی استعماری است که بعضی جنبه های حقوقی و قضایی مهمی دارد جدی گرفتن این وظیفه بسیار ضروری به نظر می رسد تا جلو خسارت محض های دیگری گرفته شود. 🔺از طرفی یکی از مهمترین رسالت های قوه قضائیه که ذیل کمیته حقوق بشر و معاونت ارتباطات بین المللی آن تعریف می شود ، ورود حقوقی به مسائل بین المللی و مقابله حقوقی با نظام استکبار جهانی است. رهبر معظم انقلاب در همین رابطه تیرماه سال96 در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه فرمودند : « قوه‌ی قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.» 🔺قوه قضائیه در مسائل فلسطین و معامله قرن ، کشتار مردم مظلوم یمن ، میانمار، کشمیر و... ، حمایت از شخصیت های مظلوم جهان اسلام اعم از شیخ زکزاکی ، تحریم های ظالمانه یکجانبه و خلاف حقوق بین الملل آمریکا علیه ایران ، مصادره غیرقانونی اموال ملت ایران توسط دادگاه های آمریکا ، نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به سیاه پوستان و مسلمانان ، زندان های مخفی آمریکا در سراسر دنیا و ... باید بصورت تهاجمی نه انفعالی ورود حقوقی کند ، تمامی این مصادیق نقض حقوق بشر و تروریسم را به محاکم قضایی بین المللی و افکار عمومی جهانی بکشاند ، و بجای قرارگرفتن در مقام پاسخگویی ادعاهای غرب نسبت به مدعای حقوق بشر را به چالش بکشد و آنها را در مقام پاسخگویی بنشاند و همچنین با استفاده از دیپماسی عمومی و رسانه های جمعی به تعبیر رهبرمعظم انقلاب این مسائل «در دنیا منعکس بشود.» 🔺ورود قوه قضائیه در این حوزه که به شدت هم مغفول مانده است نباید مانند گذشته به موضع گیری ریاست آن دستگاه در جلسات هفتگی یا محکومیت های عمومی با صرف یک بیانیه تنزل یابد ، یا حتی گفتگو و مذاکره با غرب بر سرمسائل حقوق بشری را مانند مسائل هسته ای به رسمیت بشناسد و صرفا بجای جواد ظریف ، جواد دیگری را روانه مذاکرات کند ، بلکه باید از جایگاه حقوقی و بصورت تهاجمی و در مقام طلبکار وارد مسائل نقض حقوق بشر و تحریم و تروریسم توسط استبکارجهانی بشود و هم در مجامع حقوقی جهانی و هم در افکار عمومی جهان منعکس و پیگیری بشود. 🔺یکی دیگر از وظایف و کارکردهای مهم قوه قضائیه طبق اصل 156 قانون اساسی نظارت برحسن اجرای قوانین است. طبیعتا انجام این وظیفه مستلزم نظارت بر حسن اجرای قوانین و ماهیت تصویب نامه ها و آئین نامه های دولتی در زمینه سیاست خارجی و نهادهای مجری آن نیز می گردد. نظارت قوه قضائیه برسیاست خارجی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری صورت می پذیرد. ادامه در پست بعدی
علیرضا فقیهی راد
⭕️ قوه قضائیه و رسالت های مغفول در عرصه بین الملل 🔺با انتصاب حجت السلام والمسلمین رئیسی دوره جدیدی
🔺سازمان بازرسی کل کشور طبق اصل 174 قانون اساسی ، از صلاحیت نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های متصدی امور سیاست خارجی برخوردار است و هچنین دیوان عدالت اداری مسئول رسیدگی به شکایات از دستگاه های مجری سیاست خارجی نسبت به تصویب نامه ها می باشد. بصورتی که در صورت مخالفت این آئین نامه ها و تصویب نامه ها با قوانین و مقررات دیوان عدالت اداری می تواند آنها را باطل کند. 🔺لذا حجه السلام رئیسی باید ضمن توجه به این عرصه های کمتر توجه شده ، این وظایف بر زمین مانده را احیا کند و از پیگیری تهاجمی مسائل حقوق بشری در عرصه بین الملل و محاکم قضایی تا نظارت پیگیر و دقیق برحسن اجرای قوانین ، دقت نظر در تصویب معاهدات بین المللی قضایی و نقش و جایگاه ریاست قوه قضائیه را در دستور کار خود قرار بدهد. ✍️ همین مطلب در : http://newspaper.fdn.ir/?nid=2732&pid=14&type=0 https://www.teribon.ir/archives/336842@haallaj