🔺وال استریت ژورنال:مرکز پولشویی دنیا در نزدیکی آمریکاست و کشور متهم کانادا نام دارد
کانادا عضوFATF و هیچگاه درلیست سیاه این نهاد نبوده
🔺رویترز:بیش از 1تریلیون دلار پولشویی در بانکهای استونی در طول سال ۲۰۰۸تا ۲۰۱۷انجام شده
استونی نه تنها عضوFTAF نیست،در لیست سیاهFATF هم قرار ندارد
https://t.co/ndkxGNsnsG
✅ @haallaj
⭕️عدالتخواهان در برابر انقلابی نماها
🔹در شرایطی که به واسطه شرایط اجتماعی کشور ، مساله عدالت و عدالتخواهی در میان جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی عمومیت یافته که این امر جای خرسندی دارد و از طرفی بعضی جریانات به نام عدالتخواهی دُکّان بازکرده اند و موجبات تحریف و تقلیل این گفتمان اصیل شده اند، اینک نیاز است ضمن گفتگو و نقد درون گفتمانی به آسیب ها و انحرافات توجه جدی کرد و نگذاشت پرچم عدالتخواهی به پای منافع جریانات قدرت طلب سیاسی یا اندیشه های التقاطی انقلابی نماها ذبح شود.
🔹جریان عدالتخواه نه به مثابه جریان محافظه کار اهل توجیه گری و به تعبیری سفید نمایی از هر امری است و نه مانند جریان شبه روشنفکر و عدالتخواه نما، اهل سیاه نمایی یاس آور است. بلکه ضمن دیدن واقعیت ها و انطباق با آرمان ها، هم رویش ها و نقاط قوت را می بیند و تقدیر می کند و هم ضعف ها را با نگاه اصلاح گرانه می بیند و نقد می کند.
🔺عدالتخواهی نه معارضه و تخریب گری و نه نقد محافظه کارانه کلی و بی خطر است. عدالتخواهی با مبانی انقلاب اسلامی در چهارچوب های نظام صریح و شفاف و بدون ترس، نقد می کند و هزینه می دهد اما به هزینه دادن اصالت نمی بخشد و عقلانیت انقلابی را درنظر می گیرد.
🔻جریان عدالتخواه خودش را محصور در قبیله های سیاسی چپ و راست و بهاری و کذا نمی کند، و مطالبات خود را در پازل این جریانات سیاسی تعریف نمی کند. از طرفی عدالتخواه ظلم ستیز است ، ظلم با هر نام و عنوانی که داشته باشد اما بازی جریانات ضدانقلاب را هم نمی خورد. از طرفی بجای ظلم ستیزی ، چپ ستیزی و راست ستیزی را اصالت نمی بخشد و این را موجبات انحراف و عمل قبیله ای قلمداد می کند.
🔻عدالتخواهی باید اصلاحی و ایجاد کننده امید باشد نه منبع پمپاژ یاس و بن بست نمایی! عدالتخواه در برابر موانع ، انقلابی و بن بست شکنانه عمل می کند و چون با ادبیات انقلاب اسلامی مطالبه می کند موجب تقویت نظام نیز خواهد شد و اجازه سوء استفاده به بیگانگان را هم نمی دهد.
🔺عدالتخواه نه مانند محافظه کاران کلی گویی می کند که هیچ اثر واقعی ندارد ، نه در مصادیق متوقف می شود بلکه جریان عدالتخواهی ضمن ایجاد گفتمان عمومی مبتنی بر اسلام ناب، ضمن توجه به مصادیق فساد و ظلم ، از مظلوم حمایت می کند، اما رو به جلو به سمت اصلاح سازوکارهای فسادزا و تولید کننده فقر و فساد و تبعیض می رود. عدالتخواه خودش طرف پرونده مصادیق نمی شود، سئوال می پرسد، مطالبه می کند، اما حکم صادر نمی کند و به سمت علت ایجاد ظلم در ساختارها و سازوکارها می رود. عدالتخواه "مصادیق" را جای "مسئله" اصل و نماد نمی کند و در عین حال از مظلوم هم حمایت می کند. کلی گویی نمی کند، ضمن حمایت از مظلوم ، اما در مصادیق هم متوقف نمی شود و به سمت اصلاح ساختارهای تولید بی عدالتی می رود.
🔺عدالتخواه ، قبیله گرا نیست و این گفتمان را محدود به یک تشکیلات خاص نمی داند و از طرفی تنزه طلب هم نیست و اگر در موضعی با جریانی اشتراک پیدا کرد به هر قیمتی خودش را جدا نمی کند. عدالتخواه جریانی و گفتمانی عمل می کند و نه فرقه ای و گروهکی. عدالتخواه اگر دید جریانی حرف های رادیکال می زند برای حفظ ژست آوانگارد لزوما حرف تندتر نخواهد زد؛ و تند بودن یا کند بودن برایش اصالت ندارد و آنچه مهم است محتوای انقلابی است که لزوما در همه جا به معنای حرف های تند نیست؛ که البته جاهایی لازمه انقلابی عمل کردن حرف های تند و محکم است.
🔺جریان عدالتخواه همزمان هم صدای مردم و مستضعفین است و هم مدافع نظام. کاملا آتش به اختیار عمل می کند و کاری به بخشنامه ها و بولتن ها و فرامین از بالا به پایین ندارد اما مطالبه اش درون گفتمانی و نقدش نه معارضه بلکه اصلاح گرایانه است. عدالتخواه از طرفی بدون ترس از برچسب های محافظه کاران دنبال مطالبات به حق مردم و مستضعفین است و از طرفی نیز بدون ملاحظه و روشنفکربازی و بدون ترس از برچسب خوردن حکومتی و سیستمی و امثالهم بلند و رسا از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کند.
🔹نهایتا گفتمان عدالتخواهی نه مانند انقلابی نماها براساس اندیشه های التقاطی و خود اجتهادی و یا نگاه های کاریکاتوری به دین و مساله عدالت که موجب دگردیسی فکری آن ها و دوری از اندیشه و سیره عملی امام راحل و امام خامنه ای گردیده ، بلکه براساس یک منظومه فکری عمیق و چارچوب دار که از امامین انقلاب اسلامی بهره گرفته شده، متکی است و عدالتخواهان براساس آن گفتمان اصیل یعنی اسلام ناب می اندیشند و عمل می کنند.
✍ #علیرضا_فقیهی_راد
✅ @haallaj
🔹در روزگار سلبریتی ها و شومن های رانتی و غوغاسالاران سیاسی ، نباید هم کسی #ابوالفضل_زرویی_نصرآباد این طنزپرداز انقلاب اسلامی را بشناسد!
دریغا که امثال زرویی در مدعیان #حزب_اللهی هم غریب اند
و شومن های مجازی مورد تکریم!
خدا رحمتش کند
🔺 https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1069208435806343170?s=19
✅ @haallaj
🔺اگر می خواهید #عدالتخواهی_ظالمانه، #انحراف فکری، عمله جریانات ظالم شدن، وقاحت بی مرز رو ببینید نامه های بی شرمانه یک گروه غیرقانونی به نام مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز را بخوانید
🔹راه جریان عدالتخواه از انقلابی نماها جداست
🔺https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1069290559657967616?s=19
✅ @haallaj
تجربه_تلخ_اعتماد_روایتی_درس_آموز.pdf
357.9K
⭕️ جزوه "غیرقابل اعتمادها"
🔺روایتی درس آموز از اعتماد به اروپا/ بازخوانی مذاکرات با اروپایی ها در دهه هشتاد توسط روحانی
آنچه در این جزوه می خوانید:
🔹از تنش زدایی تا قرار گرفتن در محور شرارت!
🔹نامه جام زهر و خلع سلاح حزب الله ؛ پاسخ آمریکا: پیشنهادتان گستاخانه بود
🔹شعور ترسیدن! پذیرش پروتکل الحاقی! ؛ قطعنامه علیه ایران!
🔹سعدآباد؛ تسلیم در برابر غرب؛ نقض عهد آژانس و اروپایی ها
🔹شروع اجرای پروتکل الحاقی پیش از تصویب در مجلس؛ دومین قطعنامه علیه ایران!
🔹توافق بروکسل؛ تعهدات یکطرفه ایران؛ سومین قطعنامه علیه ایران!
🔹شروع تعلیق توسط ایران؛ ادامه تهدید و قطعنامه توسط غربی ها
🔹فک پلمپ سانتریفیوژها و پنجمین قطعنامه شورای حکام!
🔹توافق پاریس؛ تعهدات بی سابقه ایران، نقض عهدهای مکرر اروپایی ها
🔹تحقیر تیم مذاکره کننده ایرانی از مستراح!
🔹ششمین قطعنامه علیه ایران و درخواست به رسمیت شناختن اسرائیل!
🔹اعترافات روحانی از دوسال بدعهدی اروپایی ها
🔹درخواست توقف کامل نه تعلیق توسط اروپایی ها
🔹آغاز فعالیت های نطنز با ورود رهبرمعظم انقلاب
✍️ #علیرضا_فقیهی_راد
✅ @haallaj
⭕️آیا ایران با برجام از ذیل فصل هفتم خارج شده است؟+مستندات
🔹پاسخی به یک ادعای بی مبنا
🔺یکی از ادعاهایی که پس از تصویب برجام تاکنون از طرف دولتی ها و حامیان برجام مکرر مطرح شده این است که اگر برجام هیچ دستاوردی نداشته باشد حداقل ما را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرده است. اخیرا و پس از خروج آمریکا از برجام و عدم حصول دستاورد اقتصادی در فضای پسابرجام این گزاره بدون هیچگونه استناد منطقی بیشتر از قبل تکرار می شود تا بلکه یک دستاورد برای خسارت محض برجام بتراشند.
🔺در آخرین نمونه حسن روحانی می گوید : « زمانی که آقای ظریف و همکارانش عازم مذاکره هستهای بودند، آنها را فرا خوانده و اعلام کردم که در روند این مذاکرات یک خط قرمز دارم که اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت و آن خارج شدن از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد و لغو قطعنامهها است و این شرطی بود که بر روی آن کاملاً تأکید داشتم.»
🔺نکته قابل توجه این است که قطعنامههای صادر شده از سوی شورای امنيت يا ذيل «يک يا چند» ماده از منشور ملل متحد قرار دارند (مثل قطعنامه ۱۹۲۹ و ۲۲۳۱) يا ذيل يک فصل از منشور قرار میگيرند (مثل قطعنامه ۱۹۷۳ که به حمله به لیبی منجر شد.)
🔺لذا از منظر حقوقی زمانی یک کشور ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار می گیرد که عبارت «Acting under Chapter VII of the Charter of the United Nations» بدون هیچ قید و شرطی در قطعنامه درج شود. یعنی بصورت عام و کلی ذیل فصل هفتم قرار گیرد.
🔺برای نمونه قطعنامه 1973 شورای امنیت در 17 مارس 2011 که منجر به حمله نظامی به لیبی شد ، یک قطعنامه فصل هفتمی محسوب می شود چرا که در ابتدای آن بدون هیچ قید و محدودیتی آمده است :
«Acting under Chapter VII of the Charter of the United Nation »
و یا قطعنامه فصل هفتمی 2216 شورای امنیت در 14 آوریل 2015 ، علیه یمن که دوباره همان عبارت منحصرا آمده است
🔺لذا در مورد فوق شورای امنیت مجوز استفاده از گزینه تحریم و نظامی را علیه دو کشور لیبی و یمن صادر نمود و به اقدام نظامی نیز عمل مباردت کرد.
اما بررسی قطعنامه 1929 شورای امنیت علیه ایران که سخت ترین و شدیدالحن ترین قطعنامه علیه ایران است و حامیان برجام به استناد آن مدعی هستند ایران ذیل فصل هفتم شورای امنیت بوده است نشان می دهد ، ایران اصولا هیچگاه ذیل فصل هفتم نبوده که حال با برجام از آن خارج شده باشد و صرفا ذیل بند 41 آن بوده است نه ذیل فصل هفتم که در صورت عدم سرپیچی از اقدامات الزام آور آن منجر به اقدام نظامی بشود.
🔺در قطعنامه 1929 صرفا به بند41 اشاره شده است تا به الزام آوربودن آن اشاره کند و اگر بنا بود علیه ایران اقدام نظامی صورت گیرد باید قطعنامه ای ذیل کلیت فصل هفتم و بدون قید و شرط صادرمی شد یا بطور مشخص ذیل بند 42 به تصویب می رسید. در عبارت مورد اشاره قطعنامه 1929 آمده است : «اجرای بند 41 فصلVII از منشور سازمان ملل متحد»
«Acting under Article 41 of Chapter VII of the Charter of the United Nations»
🔺لذا همانطور که ملاحظه می شود برخلاف قطعنامه های فصل هفتمی 1973 و 2216 ، که کشورهای لیبی و یمن بطور کامل ذیل فصل 7 قرار گرفتند و تمامی بندهای فصل 7 برای آنها اجرایی شد و در صورت اینکه آن کشورها اقدامات الزام آور بند41 را انجام ندهند بصورت خودکار و بدون نیاز به تصویب قطعنامه جدید اجرای بند42 یعنی حمله نظامی در دستور کار قرار می گیرد. در قطعنامه 1929 علیه ایران ، عبارت مذکور محدود و مقید شده و ایران تنها ذیل یک بند از فصل هفتم یعنی بند41 قرار گرفته است.
🔺در تمامی قطعنامه های صادرشده از ابتدا تاکنون نیز ، ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد نبوده است که با برجام از آن خارج شده باشیم و تمامی قطعنامه ها علیه ایران، صرفا ذیل بند 41 منشور سازمان ملل متحد بوده است.
🔺در قطعنامه 2231 شورای امنیت که ضمیمه برجام شد و به عنوان افتخار و خروج از ذیل فصل 7 از آن یاد می شود اشاره به بند 41 فصل هفتم ، 11 بار تکرار شده که دقیقا مانند قطعنامه های قبلی صادر شده، ایران صرفا ذیل بند41 قرار گرفته است و تغییری در این مساله ایجاد نشده است.
🔺حامیان برجام که مرگ تدریجی آن را نظاره می کنند...به عجزافتاده اند تا با دوقطبی جنگ و صلح و اینکه برجام سایه جنگ و فصل هفتم منشور را از سرکشور دور کرد برای خود راه نجاتی بیابند؛ حال آنکه نه سایه جنگی وجود داشته نه فصل هفتمی بوده که اینان بخواهند آن را از بین ببرند. بقول معروف ببرکاغذی می سازند و آن را شکار می کنند و جشن پایکوبی! حال آنکه اساسا نه ببری بوده و نه شکاری!
✍️ #علیرضا_فقیهی_راد
🔹متن کامل یادداشت + مستندات در سایت های زیر:
https://www.teribon.ir/archives/336686
http://nasimonline.ir/Content/Detail/2316591
✅ @haallaj
🔺اقدامات اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه در سالهای گذشته به روایت سایت رسمی!
فقط مورد ۵ و ۶!😁
خداقوت قهرمان #کلاک!
🔹آقای #رئیسی مردم منتظر تحول اند...
https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1107233516138491905?s=19
✅ @haallaj
⭕️ قوه قضائیه و رسالت های مغفول در عرصه بین الملل
🔺با انتصاب حجت السلام والمسلمین رئیسی دوره جدیدی در قوه قضائیه آغاز شده است، جدای از مسائل اساسی و مهمی که در حوزه اصلاحات ساختاری و توجه به حقوق عامه و برخورد بدون اغماض با مفسدین از ضرورت های این دوره است و در جای خود محل تامل و بررسی است ، اما یکی از حوزه هایی که از وظایف دستگاه قضایی است و در رسانه ها و فضای نخبگانی کمتر به آن توجه شده ، اختیارات و مسئولیت های قوه قضائیه در امر سیاست خارجی و عرصه بین الملل می باشد.
🔺شخص رئیس قوه قضائیه بواسطه عضویت در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ، امکان و زمینه نقش آفرینی موثری در تصمیم گیری های مربوط به حوزه سیاست خارجی دارد که انتظار می رود حجه السلام رئیسی از جایگاه حقوقی خود در این دو نهاد در جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری های مربوط به حوزه سیاست خارجی به نفع جریان انقلاب اسلامی در برابر جریان غرب گرا نهایت بهره را ببرد.
🔺اما بالاتر از جایگاه شخصی ریاست قوه قضائیه ، طبق قانون اساسی دستگاه قوه قضائیه وظایف و رسالت های مشخصی مرتبط با حوزه سیاست خارجی دارد که در اداره کل اموربین الملل قوه قضائیه متمرکز شده است که شامل معاونت معاهدات و سازمان های بین المللی و معاونت حقوقی و ارتباطات بین المللی می باشد.
🔺امضای تمامی تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها و کنوانسیون های بین المللی قضایی و حقوقی بین قوه قضائیه و همتایان آن در دیگر کشورها یکی از راه های نقش آفرینی این دستگاه در سیاست خارجی است. قراردادهای همکاری و معاضدت قضایی ، استرداد مجرمین از جمله این نوع همکاری قضایی است که در شرایطی که دولت وقت به دنبال تصویب معاهدات بین المللی استعماری است که بعضی جنبه های حقوقی و قضایی مهمی دارد جدی گرفتن این وظیفه بسیار ضروری به نظر می رسد تا جلو خسارت محض های دیگری گرفته شود.
🔺از طرفی یکی از مهمترین رسالت های قوه قضائیه که ذیل کمیته حقوق بشر و معاونت ارتباطات بین المللی آن تعریف می شود ، ورود حقوقی به مسائل بین المللی و مقابله حقوقی با نظام استکبار جهانی است. رهبر معظم انقلاب در همین رابطه تیرماه سال96 در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه فرمودند : « قوهی قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریمها، مصادرههای آمریکاییها، تروریسم و یا حمایت از شخصیتهای مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.»
🔺قوه قضائیه در مسائل فلسطین و معامله قرن ، کشتار مردم مظلوم یمن ، میانمار، کشمیر و... ، حمایت از شخصیت های مظلوم جهان اسلام اعم از شیخ زکزاکی ، تحریم های ظالمانه یکجانبه و خلاف حقوق بین الملل آمریکا علیه ایران ، مصادره غیرقانونی اموال ملت ایران توسط دادگاه های آمریکا ، نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به سیاه پوستان و مسلمانان ، زندان های مخفی آمریکا در سراسر دنیا و ... باید بصورت تهاجمی نه انفعالی ورود حقوقی کند ، تمامی این مصادیق نقض حقوق بشر و تروریسم را به محاکم قضایی بین المللی و افکار عمومی جهانی بکشاند ، و بجای قرارگرفتن در مقام پاسخگویی ادعاهای غرب نسبت به مدعای حقوق بشر را به چالش بکشد و آنها را در مقام پاسخگویی بنشاند و همچنین با استفاده از دیپماسی عمومی و رسانه های جمعی به تعبیر رهبرمعظم انقلاب این مسائل «در دنیا منعکس بشود.»
🔺ورود قوه قضائیه در این حوزه که به شدت هم مغفول مانده است نباید مانند گذشته به موضع گیری ریاست آن دستگاه در جلسات هفتگی یا محکومیت های عمومی با صرف یک بیانیه تنزل یابد ، یا حتی گفتگو و مذاکره با غرب بر سرمسائل حقوق بشری را مانند مسائل هسته ای به رسمیت بشناسد و صرفا بجای جواد ظریف ، جواد دیگری را روانه مذاکرات کند ، بلکه باید از جایگاه حقوقی و بصورت تهاجمی و در مقام طلبکار وارد مسائل نقض حقوق بشر و تحریم و تروریسم توسط استبکارجهانی بشود و هم در مجامع حقوقی جهانی و هم در افکار عمومی جهان منعکس و پیگیری بشود.
🔺یکی دیگر از وظایف و کارکردهای مهم قوه قضائیه طبق اصل 156 قانون اساسی نظارت برحسن اجرای قوانین است. طبیعتا انجام این وظیفه مستلزم نظارت بر حسن اجرای قوانین و ماهیت تصویب نامه ها و آئین نامه های دولتی در زمینه سیاست خارجی و نهادهای مجری آن نیز می گردد. نظارت قوه قضائیه برسیاست خارجی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری صورت می پذیرد.
ادامه در پست بعدی