eitaa logo
علیرضا فقیهی راد
190 دنبال‌کننده
74 عکس
11 ویدیو
6 فایل
دغدغه نوشت های علیرضا فقیهی راد
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1062263445834424320?s=19 🔹 @teribon
🔹گِرا دهندگان به دشمن را بشناسید 🔺از سخنگوی منافقین در سال 81 تا احمد شیرزاد تا روحانی و ظریف http://yon.ir/sxS9v ✅ @haallaj
🔺بیش از یکماه هست فعالان انقلابی پیگیر مشکلات مردم #ده_ونک هستند. صدایی از رسانه های اصولگرا درنیومد 🔺حالا که با انتشار نامه اخیر، پای عارف و رهنورد یعنی جناح مقابل آقایان به موضوع باز شد. همه به خط شدن مهم زدن جناح مخالف هست نه پیگیری درد مردم 🔹بی شرفی رسانه ای و سیاست زدگی یعنی همین https://t.co/YikETuqSRr ✅ @haallaj
🔺 ‌شیعه انگلیسی خلاصه در یک فرد و گروه خاص نام و نشان دار نیست کافیست سری به هیئت های مثلا حزب اللهی که عکس امام و آقا هم بالای سرشان هست بزنید یا همین استوری های مدعیان انقلابی گری را ببینید که بی جیره و مواجب همان کارها را می کنند 🔹 https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1063803017860927493?s=19@haallaj
⭕️ اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت #سید_صادق_شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد #شیعه_انگلیسی https://t.co/LqDXbtsy9q ✍ #علیرضا_فقیهی_راد ✅ @haallaj
🔺وال استریت ژورنال:مرکز پولشویی دنیا در نزدیکی آمریکاست و کشور متهم کانادا نام دارد کانادا عضوFATF و هیچگاه درلیست سیاه این نهاد نبوده 🔺رویترز:بیش از 1تریلیون دلار پولشویی در بانکهای استونی در طول سال ۲۰۰۸تا ۲۰۱۷انجام شده استونی نه تنها عضوFTAF نیست،در لیست سیاهFATF هم قرار ندارد https://t.co/ndkxGNsnsG ✅ @haallaj
🔺استانی شدن #انتخابات یعنی : تکمیل سلطه اربابان قدرت و ثروت بر سرنوشت توده های مردمی ، نهادینه شدن لیست های حزبی و قبیله ای ، کاهش مشارکت مردمی ، ذبح جمهوریت از نظام و به تعبیری باید شاهد 290 #لاریجانی در خانه ملت باشیم ! https://t.co/KJtL52XBJF ✅ @haallaj
⭕️عدالتخواهان در برابر انقلابی نماها 🔹در شرایطی که به واسطه شرایط اجتماعی کشور ، مساله عدالت و عدالتخواهی در میان جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی عمومیت یافته که این امر جای خرسندی دارد و از طرفی بعضی جریانات به نام عدالتخواهی دُکّان بازکرده اند و موجبات تحریف و تقلیل این گفتمان اصیل شده اند، اینک نیاز است ضمن گفتگو و نقد درون گفتمانی به آسیب ها و انحرافات توجه جدی کرد و نگذاشت پرچم عدالتخواهی به پای منافع جریانات قدرت طلب سیاسی یا اندیشه های التقاطی انقلابی نماها ذبح شود. 🔹جریان عدالتخواه نه به مثابه جریان محافظه کار اهل توجیه گری و به تعبیری سفید نمایی از هر امری است و نه مانند جریان شبه روشنفکر و عدالتخواه نما، اهل سیاه نمایی یاس آور است. بلکه ضمن دیدن واقعیت ها و انطباق با آرمان ها، هم رویش ها و نقاط قوت را می بیند و تقدیر می کند و هم ضعف ها را با نگاه اصلاح گرانه می بیند و نقد می کند. 🔺عدالتخواهی نه معارضه و تخریب گری و نه نقد محافظه کارانه کلی و بی خطر است. عدالتخواهی با مبانی انقلاب اسلامی در چهارچوب های نظام صریح و شفاف و بدون ترس، نقد می کند و هزینه می دهد اما به هزینه دادن اصالت نمی بخشد و عقلانیت انقلابی را درنظر می گیرد. 🔻جریان عدالتخواه خودش را محصور در قبیله های سیاسی چپ و راست و بهاری و کذا نمی کند، و مطالبات خود را در پازل این جریانات سیاسی تعریف نمی کند. از طرفی عدالتخواه ظلم ستیز است ، ظلم با هر نام و عنوانی که داشته باشد اما بازی جریانات ضدانقلاب را هم نمی خورد. از طرفی بجای ظلم ستیزی ، چپ ستیزی و راست ستیزی را اصالت نمی بخشد و این را موجبات انحراف و عمل قبیله ای قلمداد می کند. 🔻عدالتخواهی باید اصلاحی و ایجاد کننده امید باشد نه منبع پمپاژ یاس و بن بست نمایی! عدالتخواه در برابر موانع ، انقلابی و بن بست شکنانه عمل می کند و چون با ادبیات انقلاب اسلامی مطالبه می کند موجب تقویت نظام نیز خواهد شد و اجازه سوء استفاده به بیگانگان را هم نمی دهد. 🔺عدالتخواه نه مانند محافظه کاران کلی گویی می کند که هیچ اثر واقعی ندارد ، نه در مصادیق متوقف می شود بلکه جریان عدالتخواهی ضمن ایجاد گفتمان عمومی مبتنی بر اسلام ناب، ضمن توجه به مصادیق فساد و ظلم ، از مظلوم حمایت می کند، اما رو به جلو به سمت اصلاح سازوکارهای فسادزا و تولید کننده فقر و فساد و تبعیض می رود. عدالتخواه خودش طرف پرونده مصادیق نمی شود، سئوال می پرسد، مطالبه می کند، اما حکم صادر نمی کند و به سمت علت ایجاد ظلم در ساختارها و سازوکارها می رود. عدالتخواه "مصادیق" را جای "مسئله" اصل و نماد نمی کند و در عین حال از مظلوم هم حمایت می کند. کلی گویی نمی کند، ضمن حمایت از مظلوم ، اما در مصادیق هم متوقف نمی شود و به سمت اصلاح ساختارهای تولید بی عدالتی می رود. 🔺عدالتخواه ، قبیله گرا نیست و این گفتمان را محدود به یک تشکیلات خاص نمی داند و از طرفی تنزه طلب هم نیست و اگر در موضعی با جریانی اشتراک پیدا کرد به هر قیمتی خودش را جدا نمی کند. عدالتخواه جریانی و گفتمانی عمل می کند و نه فرقه ای و گروهکی. عدالتخواه اگر دید جریانی حرف های رادیکال می زند برای حفظ ژست آوانگارد لزوما حرف تندتر نخواهد زد؛ و تند بودن یا کند بودن برایش اصالت ندارد و آنچه مهم است محتوای انقلابی است که لزوما در همه جا به معنای حرف های تند نیست؛ که البته جاهایی لازمه انقلابی عمل کردن حرف های تند و محکم است. 🔺جریان عدالتخواه همزمان هم صدای مردم و مستضعفین است و هم مدافع نظام. کاملا آتش به اختیار عمل می کند و کاری به بخشنامه ها و بولتن ها و فرامین از بالا به پایین ندارد اما مطالبه اش درون گفتمانی و نقدش نه معارضه بلکه اصلاح گرایانه است. عدالتخواه از طرفی بدون ترس از برچسب های محافظه کاران دنبال مطالبات به حق مردم و مستضعفین است و از طرفی نیز بدون ملاحظه و روشنفکربازی و بدون ترس از برچسب خوردن حکومتی و سیستمی و امثالهم بلند و رسا از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کند. 🔹نهایتا گفتمان عدالتخواهی نه مانند انقلابی نماها براساس اندیشه های التقاطی و خود اجتهادی و یا نگاه های کاریکاتوری به دین و مساله عدالت که موجب دگردیسی فکری آن ها و دوری از اندیشه و سیره عملی امام راحل و امام خامنه ای گردیده ، بلکه براساس یک منظومه فکری عمیق و چارچوب دار که از امامین انقلاب اسلامی بهره گرفته شده، متکی است و عدالتخواهان براساس آن گفتمان اصیل یعنی اسلام ناب می اندیشند و عمل می کنند. ✍ @haallaj
🔺 #ولایت منهای #عدالت دروغگویی و عدالت منهای ولایت #انحراف است https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1066792041475162114?s=19 ✅ @haallaj
✅ https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1067534951745232903?s=19 ✅ @hallaj
🔹در روزگار سلبریتی ها و شومن های رانتی و غوغاسالاران سیاسی ، نباید هم کسی #ابوالفضل_زرویی_نصرآباد این طنزپرداز انقلاب اسلامی را بشناسد! دریغا که امثال زرویی در مدعیان #حزب_اللهی هم غریب اند و شومن های مجازی مورد تکریم! خدا رحمتش کند 🔺 https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1069208435806343170?s=19 ✅ @haallaj
🔺اگر می خواهید #عدالتخواهی_ظالمانه، #انحراف فکری، عمله جریانات ظالم شدن، وقاحت بی مرز رو ببینید نامه های بی شرمانه یک گروه غیرقانونی به نام مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز را بخوانید 🔹راه جریان عدالتخواه از انقلابی نماها جداست 🔺https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1069290559657967616?s=19 ✅ @haallaj
تجربه_تلخ_اعتماد_روایتی_درس_آموز.pdf
357.9K
⭕️ جزوه "غیرقابل اعتمادها" 🔺روایتی درس آموز از اعتماد به اروپا/ بازخوانی مذاکرات با اروپایی ها در دهه هشتاد توسط روحانی آنچه در این جزوه می خوانید: 🔹از تنش زدایی تا قرار گرفتن در محور شرارت! 🔹نامه جام زهر و خلع سلاح حزب الله ؛ پاسخ آمریکا: پیشنهادتان گستاخانه بود 🔹شعور ترسیدن! پذیرش پروتکل الحاقی! ؛ قطعنامه علیه ایران! 🔹سعدآباد؛ تسلیم در برابر غرب؛ نقض عهد آژانس و اروپایی ها 🔹شروع اجرای پروتکل الحاقی پیش از تصویب در مجلس؛ دومین قطعنامه علیه ایران! 🔹توافق بروکسل؛ تعهدات یکطرفه ایران؛ سومین قطعنامه علیه ایران! 🔹شروع تعلیق توسط ایران؛ ادامه تهدید و قطعنامه توسط غربی ها 🔹فک پلمپ سانتریفیوژها و پنجمین قطعنامه شورای حکام! 🔹توافق پاریس؛ تعهدات بی سابقه ایران، نقض عهدهای مکرر اروپایی ها 🔹تحقیر تیم مذاکره کننده ایرانی از مستراح! 🔹ششمین قطعنامه علیه ایران و درخواست به رسمیت شناختن اسرائیل! 🔹اعترافات روحانی از دوسال بدعهدی اروپایی ها 🔹درخواست توقف کامل نه تعلیق توسط اروپایی ها 🔹آغاز فعالیت های نطنز با ورود رهبرمعظم انقلاب ✍️ @haallaj
⭕️آیا ایران با برجام از ذیل فصل هفتم خارج شده است؟+مستندات 🔹پاسخی به یک ادعای بی مبنا 🔺یکی از ادعاهایی که پس از تصویب برجام تاکنون از طرف دولتی ها و حامیان برجام مکرر مطرح شده این است که اگر برجام هیچ دستاوردی نداشته باشد حداقل ما را از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرده است. اخیرا و پس از خروج آمریکا از برجام و عدم حصول دستاورد اقتصادی در فضای پسابرجام این گزاره بدون هیچگونه استناد منطقی بیشتر از قبل تکرار می شود تا بلکه یک دستاورد برای خسارت محض برجام بتراشند. 🔺در آخرین نمونه حسن روحانی می گوید : « زمانی که آقای ظریف و همکارانش عازم مذاکره هسته‌ای بودند، آنها را فرا خوانده و اعلام کردم که در روند این مذاکرات یک خط قرمز دارم که اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت و آن خارج شدن از فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد و لغو قطعنامه‌ها است و این شرطی بود که بر روی آن کاملاً تأکید داشتم.» 🔺نکته قابل توجه این است که قطعنامه‌های صادر شده از سوی شورای امنيت يا ذيل «يک يا چند» ماده از منشور ملل متحد قرار دارند (مثل قطعنامه ۱۹۲۹ و ۲۲۳۱) يا ذيل يک فصل از منشور قرار می‌گيرند (مثل قطعنامه ۱۹۷۳ که به حمله به لیبی منجر شد.) 🔺لذا از منظر حقوقی زمانی یک کشور ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار می گیرد که عبارت «Acting under Chapter VII of the Charter of the United Nations» بدون هیچ قید و شرطی در قطعنامه درج شود. یعنی بصورت عام و کلی ذیل فصل هفتم قرار گیرد. 🔺برای نمونه قطعنامه 1973 شورای امنیت در 17 مارس 2011 که منجر به حمله نظامی به لیبی شد ، یک قطعنامه فصل هفتمی محسوب می شود چرا که در ابتدای آن بدون هیچ قید و محدودیتی آمده است : «Acting under Chapter VII of the Charter of the United Nation » و یا قطعنامه فصل هفتمی 2216 شورای امنیت در 14 آوریل 2015 ، علیه یمن که دوباره همان عبارت منحصرا آمده است 🔺لذا در مورد فوق شورای امنیت مجوز استفاده از گزینه تحریم و نظامی را علیه دو کشور لیبی و یمن صادر نمود و به اقدام نظامی نیز عمل مباردت کرد. اما بررسی قطعنامه 1929 شورای امنیت علیه ایران که سخت ترین و شدیدالحن ترین قطعنامه علیه ایران است و حامیان برجام به استناد آن مدعی هستند ایران ذیل فصل هفتم شورای امنیت بوده است نشان می دهد ، ایران اصولا هیچگاه ذیل فصل هفتم نبوده که حال با برجام از آن خارج شده باشد و صرفا ذیل بند 41 آن بوده است نه ذیل فصل هفتم که در صورت عدم سرپیچی از اقدامات الزام آور آن منجر به اقدام نظامی بشود. 🔺در قطعنامه 1929 صرفا به بند41 اشاره شده است تا به الزام آوربودن آن اشاره کند و اگر بنا بود علیه ایران اقدام نظامی صورت گیرد باید قطعنامه ای ذیل کلیت فصل هفتم و بدون قید و شرط صادرمی شد یا بطور مشخص ذیل بند 42 به تصویب می رسید. در عبارت مورد اشاره قطعنامه 1929 آمده است : «اجرای بند 41 فصلVII از منشور سازمان ملل متحد» «Acting under Article 41 of Chapter VII of the Charter of the United Nations» 🔺لذا همانطور که ملاحظه می شود برخلاف قطعنامه های فصل هفتمی 1973 و 2216 ، که کشورهای لیبی و یمن بطور کامل ذیل فصل 7 قرار گرفتند و تمامی بندهای فصل 7 برای آنها اجرایی شد و در صورت اینکه آن کشورها اقدامات الزام آور بند41 را انجام ندهند بصورت خودکار و بدون نیاز به تصویب قطعنامه جدید اجرای بند42 یعنی حمله نظامی در دستور کار قرار می گیرد. در قطعنامه 1929 علیه ایران ، عبارت مذکور محدود و مقید شده و ایران تنها ذیل یک بند از فصل هفتم یعنی بند41 قرار گرفته است. 🔺در تمامی قطعنامه های صادرشده از ابتدا تاکنون نیز ، ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد نبوده است که با برجام از آن خارج شده باشیم و تمامی قطعنامه ها علیه ایران، صرفا ذیل بند 41 منشور سازمان ملل متحد بوده است. 🔺در قطعنامه 2231 شورای امنیت که ضمیمه برجام شد و به عنوان افتخار و خروج از ذیل فصل 7 از آن یاد می شود اشاره به بند 41 فصل هفتم ، 11 بار تکرار شده که دقیقا مانند قطعنامه های قبلی صادر شده، ایران صرفا ذیل بند41 قرار گرفته است و تغییری در این مساله ایجاد نشده است. 🔺حامیان برجام که مرگ تدریجی آن را نظاره می کنند...به عجزافتاده اند تا با دوقطبی جنگ و صلح و اینکه برجام سایه جنگ و فصل هفتم منشور را از سرکشور دور کرد برای خود راه نجاتی بیابند؛ حال آنکه نه سایه جنگی وجود داشته نه فصل هفتمی بوده که اینان بخواهند آن را از بین ببرند. بقول معروف ببرکاغذی می سازند و آن را شکار می کنند و جشن پایکوبی! حال آنکه اساسا نه ببری بوده و نه شکاری! ✍️ 🔹متن کامل یادداشت + مستندات در سایت های زیر: https://www.teribon.ir/archives/336686 http://nasimonline.ir/Content/Detail/2316591@haallaj
🔺اقدامات اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه در سالهای گذشته به روایت سایت رسمی! فقط مورد ۵ و ۶!😁 خداقوت قهرمان ! 🔹آقای مردم منتظر تحول اند... https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1107233516138491905?s=19@haallaj
⭕️ قوه قضائیه و رسالت های مغفول در عرصه بین الملل 🔺با انتصاب حجت السلام والمسلمین رئیسی دوره جدیدی در قوه قضائیه آغاز شده است، جدای از مسائل اساسی و مهمی که در حوزه اصلاحات ساختاری و توجه به حقوق عامه و برخورد بدون اغماض با مفسدین از ضرورت های این دوره است و در جای خود محل تامل و بررسی است ، اما یکی از حوزه هایی که از وظایف دستگاه قضایی است و در رسانه ها و فضای نخبگانی کمتر به آن توجه شده ، اختیارات و مسئولیت های قوه قضائیه در امر سیاست خارجی و عرصه بین الملل می باشد. 🔺شخص رئیس قوه قضائیه بواسطه عضویت در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ، امکان و زمینه نقش آفرینی موثری در تصمیم گیری های مربوط به حوزه سیاست خارجی دارد که انتظار می رود حجه السلام رئیسی از جایگاه حقوقی خود در این دو نهاد در جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری های مربوط به حوزه سیاست خارجی به نفع جریان انقلاب اسلامی در برابر جریان غرب گرا نهایت بهره را ببرد. 🔺اما بالاتر از جایگاه شخصی ریاست قوه قضائیه ، طبق قانون اساسی دستگاه قوه قضائیه وظایف و رسالت های مشخصی مرتبط با حوزه سیاست خارجی دارد که در اداره کل اموربین الملل قوه قضائیه متمرکز شده است که شامل معاونت معاهدات و سازمان های بین المللی و معاونت حقوقی و ارتباطات بین المللی می باشد. 🔺امضای تمامی تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها و کنوانسیون های بین المللی قضایی و حقوقی بین قوه قضائیه و همتایان آن در دیگر کشورها یکی از راه های نقش آفرینی این دستگاه در سیاست خارجی است. قراردادهای همکاری و معاضدت قضایی ، استرداد مجرمین از جمله این نوع همکاری قضایی است که در شرایطی که دولت وقت به دنبال تصویب معاهدات بین المللی استعماری است که بعضی جنبه های حقوقی و قضایی مهمی دارد جدی گرفتن این وظیفه بسیار ضروری به نظر می رسد تا جلو خسارت محض های دیگری گرفته شود. 🔺از طرفی یکی از مهمترین رسالت های قوه قضائیه که ذیل کمیته حقوق بشر و معاونت ارتباطات بین المللی آن تعریف می شود ، ورود حقوقی به مسائل بین المللی و مقابله حقوقی با نظام استکبار جهانی است. رهبر معظم انقلاب در همین رابطه تیرماه سال96 در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه فرمودند : « قوه‌ی قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.» 🔺قوه قضائیه در مسائل فلسطین و معامله قرن ، کشتار مردم مظلوم یمن ، میانمار، کشمیر و... ، حمایت از شخصیت های مظلوم جهان اسلام اعم از شیخ زکزاکی ، تحریم های ظالمانه یکجانبه و خلاف حقوق بین الملل آمریکا علیه ایران ، مصادره غیرقانونی اموال ملت ایران توسط دادگاه های آمریکا ، نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به سیاه پوستان و مسلمانان ، زندان های مخفی آمریکا در سراسر دنیا و ... باید بصورت تهاجمی نه انفعالی ورود حقوقی کند ، تمامی این مصادیق نقض حقوق بشر و تروریسم را به محاکم قضایی بین المللی و افکار عمومی جهانی بکشاند ، و بجای قرارگرفتن در مقام پاسخگویی ادعاهای غرب نسبت به مدعای حقوق بشر را به چالش بکشد و آنها را در مقام پاسخگویی بنشاند و همچنین با استفاده از دیپماسی عمومی و رسانه های جمعی به تعبیر رهبرمعظم انقلاب این مسائل «در دنیا منعکس بشود.» 🔺ورود قوه قضائیه در این حوزه که به شدت هم مغفول مانده است نباید مانند گذشته به موضع گیری ریاست آن دستگاه در جلسات هفتگی یا محکومیت های عمومی با صرف یک بیانیه تنزل یابد ، یا حتی گفتگو و مذاکره با غرب بر سرمسائل حقوق بشری را مانند مسائل هسته ای به رسمیت بشناسد و صرفا بجای جواد ظریف ، جواد دیگری را روانه مذاکرات کند ، بلکه باید از جایگاه حقوقی و بصورت تهاجمی و در مقام طلبکار وارد مسائل نقض حقوق بشر و تحریم و تروریسم توسط استبکارجهانی بشود و هم در مجامع حقوقی جهانی و هم در افکار عمومی جهان منعکس و پیگیری بشود. 🔺یکی دیگر از وظایف و کارکردهای مهم قوه قضائیه طبق اصل 156 قانون اساسی نظارت برحسن اجرای قوانین است. طبیعتا انجام این وظیفه مستلزم نظارت بر حسن اجرای قوانین و ماهیت تصویب نامه ها و آئین نامه های دولتی در زمینه سیاست خارجی و نهادهای مجری آن نیز می گردد. نظارت قوه قضائیه برسیاست خارجی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری صورت می پذیرد. ادامه در پست بعدی
علیرضا فقیهی راد
⭕️ قوه قضائیه و رسالت های مغفول در عرصه بین الملل 🔺با انتصاب حجت السلام والمسلمین رئیسی دوره جدیدی
🔺سازمان بازرسی کل کشور طبق اصل 174 قانون اساسی ، از صلاحیت نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های متصدی امور سیاست خارجی برخوردار است و هچنین دیوان عدالت اداری مسئول رسیدگی به شکایات از دستگاه های مجری سیاست خارجی نسبت به تصویب نامه ها می باشد. بصورتی که در صورت مخالفت این آئین نامه ها و تصویب نامه ها با قوانین و مقررات دیوان عدالت اداری می تواند آنها را باطل کند. 🔺لذا حجه السلام رئیسی باید ضمن توجه به این عرصه های کمتر توجه شده ، این وظایف بر زمین مانده را احیا کند و از پیگیری تهاجمی مسائل حقوق بشری در عرصه بین الملل و محاکم قضایی تا نظارت پیگیر و دقیق برحسن اجرای قوانین ، دقت نظر در تصویب معاهدات بین المللی قضایی و نقش و جایگاه ریاست قوه قضائیه را در دستور کار خود قرار بدهد. ✍️ همین مطلب در : http://newspaper.fdn.ir/?nid=2732&pid=14&type=0 https://www.teribon.ir/archives/336842@haallaj
⭕️ در دفاع از انقلاب 🔺مدتی بخاطر مشغله های شخصی فرصت نوشتن نداشتم ، ولی در حوالی جشن چهل سالگی انقلاب فراوان می دیدم که عده ای از سر جهل یا عناد اصولا انقلاب اسلامی را ارتجاعی می خواندند و با رژیم منحوس طاغوت قیاس می کردند که با این جماعت فعلا حرفی نیست. اما بعضی هم به گونه ای دیگر بجای نگاه کلان به مسیر انقلاب اسلامی و فتح قله های بی نظیر در این چهل ساله ، درگیر و دار ژورنالیسم و اتفاقات روزمره و تحلیل دولت فعلی افتاده بودند و بدون نگاه منظومه ای بصورت کاریکاتوری دستاوردهای انقلاب را مورد خدشه قرار می دادند. 🔺یکی از مسائلی که مکررا طرح می شود ، قلمداد کردن پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه های موشکی ، نانو ، توزیع برق ، جاده سازی، هسته ای و... به عنوان دستاوردهای تکنوکراتیک و فاقد ارزش است. اما این جماعت اولا توجهی نمی کنند که پشت تمامی این پیشرفت ها، بزرگترین دستاورد انقلاب یعنی انسان های انقلاب اسلامی بوده اند، انسان هایی با روحی بزرگ که بی توجه به فشارهای دنیا با کمترین امکانات این ثمرات عظیم را برجای گذاشته اند. اگر امروز در موشکی و هسته ای ، سلول های بنیادی ، نانو و...جزو سرآمدان دنیا هستیم تمام این ها را مدیون مردان بزرگی چون طهرانی مقدم ها ، احمدی روشن ها ، آشتیانی ها ، شهریاری ها و...هستیم. اصولا بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی پرورش و تولید انسان انقلاب اسلامی بود ، انسان های بزرگی که یک شبه ره صدساله عرفا را طی کردند ، انسان های تاریخ سازی که آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی شان عبادتگاه و میدان جنگ شان است، انسان های الهی که کانهم بنیان مرصوص در برابر لشگر کفر از شلمچه و طلاییه تا حلب و خان طومان به میدان می روند و می رزمند و قهرمانانه فاتح میدان هم می شوند آن هم در زمانه ای که در دنیای مادی جبهه کفر از زمین و آسمان می تازد. به تعبیر زیبای یکی از همین بزرگ دستاوردهای انقلاب اسلامی سیدشهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی «و اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان‌هایی اینچنین نداشت، باز هم مي‌ارزید تا حزب الله جان و سر خویش را فدای حفظ آن كند» 🔺ثانیا همین دستاوردهای مادی را وقتی در پازل کلان مسیر تمدنی انقلاب اسلامی ببینیم و جهت گیری حصول آنها را مورد دقت قرار دهیم خواهیم یافت ، قیاس این پیشرفت ها با پیشرفت دیگر کشورها از اساس باطل است. چرا که تمامی این پیشرفت ها نه تنها توام با استقلال بدست آمده، بلکه در یک کارزار سخت و تمام عیار با جبهه کفر در عالم بدان ها رسیده ایم. کارزاری که بخاطر استقلال ، خودکفا بودن این پیشرفت ها و گفتمان انسان ساز و جهان شمول انقلاب اسلامی با انواع تحریم ها، ترورها، جنگ هشت ساله، فتنه ها و هراقدام ممکنی روبرو بوده ایم. لذا این پیشرفت ها که توام با استقلال سیاسی و همزمان ترویج گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. و نه پیشرفت وارداتی و با سلب اختیار و استقلال که با بقیه کشورها که خود را لاجرم ذیل یکی از قطب های جهانی توسعه وابسته ای داشته اند اساسا متفاوت است. و دستیابی به همین دستاوردهای مادی چون کارزار جنگی بوده است که چیزی جز جهاد فی سبیل الله برآن نمی توان نام نهاد 🔺ثالثا مساله مهمی که مورد غفلت قرار می گیرد این است که جهت و سمت و سوی این پیشرفت ها به کدام مسیر بوده است؟ اگر جاده سازی، توزیع برق، تامین مسکن، نهضت سواد آموزی و گسترش رشد و دانش در کشور بوده است ؛ یقینا هر انسان آزاده و عاقلی شهادت خواهد داد این ها در جهت کاهش شکاف طبقاتی و توزیع سراسری در کشور بوده است. اگر جاده سازی در این چهل سال گسترش پیدا کرده است، در جهت توسعه جاده سازی به نقاط محروم و مستضعف بوده ، اگر توزیع برق سراسری بوده، در جهت گسترش شبکه برق در مناطق فاقد برق در روستاها و حاشیه ها بوده لذا جهت پیشرفت در چهل ساله انقلاب نیز به سمت عدالت گستری بوده است. لذا همه این دستاوردهای مادی از این منظر که در جهت عدالت هستند، خود ارزش بی نظیری تلقی می شوند که برچسب هایی مانند تکنوکراتیک از سرجهل یا سادگی است 🔺رابعا در این چهل سال پیشرفت، انقلاب اسلامی همزمان که به دنبال انتقال تجربیات و پیشرفت های خود به هسته های مقاومت در سراسر جهان بوده، در جهت ایجاد تمدن اسلامی به دنبال ایجاد کشوری الگو بوده است که با حفظ استقلال، و پایفشاری بر آرمان های خود همزمان پیشرفت های مادی را هم در جهت عدالت و تامین رفاه مردم محقق کند. الگویی که بتواند در دنیا تکثیر بشود و نشان بدهد با مقاومت در برابر ابرقدرت ها و اتکا به نیروهای پرورش یافته مکتب انقلاب می توان کشوری پیشرفته و مستحکم ساخت ✍️ همین مطلب در: http://nasimonline.ir/Content/Detail/2318510 https://www.teribon.ir/archives/336846 پ.ن: بحث در باب پیشرفت آرمان های های انقلاب اسلامی اعم از آزادی، عدالت، استقلال، مردم سالاری و...فرصت تفصیلی دیگری می‌طلبد ✅ @haallaj
⭕️ حقوق پاسدارها! 🔺در جمعی صمیمی نشسته بودیم که بحث حقوقی نجومی و بوی تعفن آزار دهنده این فسادها نُقل مجلس ما شد؛ بزرگی که از بنیانگذاران در استان بود رشته کلام را به دست گرفت و خاطراتی برایمان گفت که شنیدنش امروز خالی از لطف نیست: 🔹"اوایل تشکیل سپاه که اصلا فیش حقوقی وجود نداشت، در ساختمانی که مرکز سپاه بود، صندوقی با درب باز گذاشته بودند و ابتدای هرماه هرکسی هر مقداری که نیاز داشت بر می داشت. همیشه مقدار زیادی پول اضافه می ماند. خود بنده چون وضعیت سخت مالی سپاه و دولت را می دانستم، یا خیلی کم برمی داشتم یا همیشه طبق رسمی که بین پاسداران انقلاب بود مقداری از سهم خودم را به پاسداران قراردادی یا سربازان می دادم. 🔹یادش بخیر؛ محمد دهقان؛ آن روز روستایی زاده که پدرش کشاورز بود. با اینکه خودش در بدترین وضعیت معیشتی بود. هیچوقت من ندیدم غذای سپاه را بخورد. می گفت از من نیازمندتر هم هست. بارها می دیدم با همان درآمد کشاورزی و کارگری ساختمان که در وقت های آزاد انجام می داد ، به نان و پنیری اکتفا می کرد." 🔺امروز هم آن مرد بزرگ با وام و بدهی زندگی می کند و پاسداران انقلاب در شُل و گِل سیلاب مشغول خدمت هستند، هم‌زمان هم از جانب دشمن تروریست خوانده می شوند و هم از جانب داخلی های نمک نشناس مورد بی مهری و بغض قرار می گیرند. ✍🏻 این کلیپ دیدنی را هم تماشا کنید:👇🏻 https://t.me/teribon_media/167 🔺 به مناسبت روز پاسدار @haallaj
https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1115366182545186817?s=19 ✅ @haallaj
⭕️هدف آمریکا از «تروریست» اعلام کردن «سپاه» چیست؟ 🔺اقدامات ضروری برای مقابله با سیاست جدید امریکا 🔹دولت آمریکا دقیقا در سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران در سال 58 و در آستانه روز پاسدار ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست به اصطلاح «تروریست» خود افزود و در صورت عدم اعتراض کنگره در بازه زمانی یک هفته ، بصورت رسمی و حقوقی سپاه پاسداران انقلاب با برچسب(Tag) ، FTO (Foreign Terrorist Organisation) از نظر آمریکای جنایتکار به عنوان یک سازمان تروریست خارجی در کنار 67 سازمان دیگر از جمله حزب الله لبنان، حماس،داعش، القاعده و...تلقی خواهد شد 🔹براساس قوانین آمریکا شرایط قرار گرفتن یک موجودیت و کشور در فهرست مذکور داشتن سه شرط است: اول؛ نهاد موردنظر خارجی باشد. دوم؛ باید سازمان مذکور در فعالیت‌های تروریستی مشارکت داشته یا قصد انجام اقدام تروریستی داشته باشد و درنهایت اقدامات سازمان مذکور منافع ملی آمریکا و امنیت شهروندان این کشور را تهدید کند. اما مساله مهم این است که با قرارگرفتن سپاه در لیست سازمان های تروریستی آمریکا چه تبعات و نتایج واقعی خواهد داشت؟ 🔹براین اساس، نهادهایی که در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌گیرند مشمول مجازات و عواقب مشخصی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها بلوکه و انسداد دارایی‌های آن‌ها در داخل آمریکا و جلوگیری از مبادلات مالی آن‌هاست. در این راستا کلیه اشخاصی که قصد کمک و نقض این قانون را داشته باشند مرتکب جرم فدرال شده و تحت تعقیب و مجازات مالی و حبس قرار می‌گیرند. 🔹باتوجه به اینکه آمریکا در قانون تحریم های کاتسا در سال 2017 سپاه پاسداران را با برچسب (Tag) ، SDGT (Specially Designated Global Terrorist) مشخص کرد، تمامی تحریم های مرتبط با گروه های تروریستی را شامل سپاه کرد و با قانون کاتسا سپاه پاسداران، تمامی اعضای آن و زیر مجموعه های وابسته به آن هم شامل تحریم آمریکا شدند و علاوه برآن هر نهاد و فردی با سپاه کار کند وارد لیست تحریمی آمریکا موسوم به (SDN لیست)خواهد شد. لذا همانطور که آمد باتوجه به قانون کاتسا، قرارگرفتن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا از جنبه اقتصادی و تحریمی تفاوتی با قبل نکرده است، چرا که پیش از این سپاه بصورت کامل ذیل تحریم های مربوط به گروههای تروریستی قرار گرفته بود 🔹بنظرمیرسد بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های تعلیق شده و تشدید فشارهای اقتصادی و نتیجه نگرفتن آمریکا از این اهرم در تغییر رفتار ایران، آمریکا برای تدوام این راهبرد کلان خود عرصه های سیاسی ، امنیتی و روانی را بیش از پیش جدی در دستور کار قرار داده است و در همین راستا می توان به تشکیل گروه ویژه اقدام ایران، اجلاس شکست خورده لهستان ، سرمایه گذاری های عظیم در حوزه رسانه های فارسی زبان ، تلاش برای تقویت گروه های ورشکسته اپوزیسیون ، ایجاد اجماع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران و ایجاد خرابکاری های امنیتی و ترور در ایران اشاره کرد 🔹آمریکا در ادامه این راهبرد، مولفه های قدرت ایران از جمله سپاه را نشانه گرفته است، چراکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم تبدیل به بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی در منطقه شده است و هم تبدیل به الگویی برای سایر هسته های مقاومت در لبنان، سوریه و عراق و فلسطین شده است و از طرفی قدرت موشکی جمهوری اسلامی نیز بواسطه سازمان هوافضای سپاه نیروی بازدارنده ای تبدیل شده است که سالهاست خواب آمریکا و اذناب منطقه ای اش را پریشان کرده و همچنین وجه خدمت رسانی سپاه به مردم در داخل و دور زدن تحریم ها توسط مجموعه های وابسته به سپاه همگی باعث شده اند، آمریکا سعی کند با چنین اقداماتی که البته با پیوست های رسانه ای و جنگ روانی در داخل و بیرون مرزها اتفاق میفتد از سپاه مشروعیت زدایی کند و جمهوری اسلامی را وادار به تغییر رفتار در مسائل منطقه ای و موشکی کند. اما فارغ از اینکه این اقدام احمقانه 🔹آمریکا در اوج خدمت رسانی سپاه به مردم سیل زده ، هم به انسجام اجتماعی کشور کمک خواهد کرد و هم پشتوانه اجتماعی و جایگاه سپاه را در بین مردم و نظام بالاتر خواهد برد، دستگاه های مسئول در جمهوری اسلامی باید اقدامات پدافندی و البته بازدارنده واقعی و نه صرفا اکتفا به بیانیه و سخنرانی انجام بدهند 1⃣مجلس شورای اسلامی باید با قید سه فوریت قانونی را تصویب کند و به موجب آن نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و غیر ایرانی که به هرنحوی با نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا مبادله مالی انجام می دهند تحریم سیاسی-اقتصادی کند و باید رسما مشخص کند که نهادها و افراد در منطقه بین همکاری اقتصادی با ایران و همکاری با نیروهای نظامی آمریکا باید یکی را انتخاب کنند.از آنجاییکه جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا از نفوذ قابل توجهی برخوردار است ، این امر می تواند به انزوا و خروج آمریکا از منطقه بینجامد ادامه دارد...
علیرضا فقیهی راد
⭕️هدف آمریکا از «تروریست» اعلام کردن «سپاه» چیست؟ 🔺اقدامات ضروری برای مقابله با سیاست جدید امریکا 🔹
2⃣ قوه قضائیه همانطور که رهبرمعظم انقلاب در تیرماه سال 96 فرمودند باید از موضع حقوقی تمامی مصادیق تروریسم و نقض حقوق بشر توسط آمریکا را در محاکم قضایی بین المللی پیگیری و در افکار عمومی دنیا مطرح کند. 3⃣مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فورا در اولین جلسه خود به بازی FATF، خاتمه بدهد و رد کنوانسیون های CFT و پالرمو را اعلام کند چراکه دیگر امروز کاملا منطق مخالفان تصویب FATF روشن شد که آمریکا از اهرم FATF هم چیزی جز ضربه زدن به سپاه که امروز تروریستی خوانده است ، استفاده نخواهد کرد. 4⃣دولت هم که این روزها مایه عبرت همه جهانیان در اعتماد به کدخدا شده است ، باید قبل از سالگرد خروج آمریکا از برجام ، از آن خارج شود، چراکه امروز اروپا نیز عملا در برجام نیست ، و تنها ایران مانند زندانی که گرفتار زندان بانی به اسم اروپا شده است در برجام مانده است. و همچنین تمامی نیروهای ضدآمریکایی در جهان از ونزوئلا تا بقیه کشورها را تقویت کند و تجدیدنظر اساسی در جهت گیری دیپلماسی خود کند. 5⃣سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم باید ضمن تقویت حضور خود در منطقه غرب آسیا و تحکیم جبهه مقاومت تا جولان اشغالی ، به توسعه توان موشکی بازدارنده خود بپردازد و کمک های مستشاری نظامی خود را نیروهای ضدآمریکایی در آمریکای لاتین گسترش دهد. ✍ 🔺این مطلب در نسیم آنلاین: http://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2323139/@haallaj
وقتی از وسط لحاف خوابیدن می گوییم دقیقا از چه چیزی حرف می زنیم؟ وقتی از بین حق و باطل حرکت کردن حرف می زنیم دقیقا چه چیزی را بیان می کنیم؟ وقتی از نئومحافظه کاران و #تکنوکرات های ریش دار می گوییم دقیقا از #قالیباف حرف می زنیم https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1120599188121714689?s=19 @haallaj
مشاوران جناب دقت کنند اولا سازوکار تحریمی ندارد دوما تعلیق ایران از اقدامات مقابله ای FATF سال۹۵ بعد از پذیرش action plan بود و ربطی به برجام نداشت این ناشی گری ها تکرار حرف های غیرکارشناسی برای پذیرشFATF است که از زبان یک شنیده می‌شود https://twitter.com/alirezafaghihe/status/1120663354400493568?s=09 @haallaj