eitaa logo
حامیان ولایت
95 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
140 ویدیو
5 فایل
کانال اطلاع رسانی حامیان ولایت & قابل استفاده برای همه اقشار &با جوائز ارزنده &افزودن اعضا ازشهرها و روستا ارتباط با ادمین @Reza_karimi
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀🔹🍀🔹🍀 💢پرسش: 🔰خداوند در آیه 22 سوره حدید می فرماید همه مشکلات و مصیبت ها که به شما می رسد، از قبل برای انسان ها ثبت شده؛ ولی در آیه 30 سوره شوری می فرماید هر مصیبتی به شما می رسد، علت آن گناهان شما است. این دو آیه با هم در تضاد و تقابل نیستند؟ ✍️پاسخ: ✅«وَ ما أَصابَكُمْ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثير»؛ و هر مصيبتى به شما رسد پس بخاطر دستاورد شماست! و بسيارى (از خطاهاى شما) را مى ‏بخشد.(1) 🔷«ما أَصابَ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا في‏ أَنْفُسِكُمْ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسير»؛ هيچ مصيبتى در زمين و در (وجود) خودتان (به شما) نمى رسد، جز اينكه قبل از آنكه آن را بيافرينيم، در كتابى (ثبت) است؛ در حقيقت آن (كار) بر خدا آسان است.(2) ☘️بیان تفسیری وقتی تفاوت نگاه و زوایه دو آیه مشخص شود، روشن می شود که این دو آیه در تقابل با هم نبوده و تضاد و تقابلی ندارند. 🔷در ادامه به نکاتی اشاره می شود: 1. 📌مسیر این دو آیه با هم فرق دارد: آیه 30 سوره شوری، در مقام ذم و مذمت کردن است، ولی آیه 22 سوره حدید، در مقام مدح است.(3) 2. 📌مصائبى كه در آيه 22 سوره حدید، به آن اشاره شده، تنها مصائبى است كه به هيچ وجه قابل اجتناب نيست و مولود اعمال انسان ها نمى ‏باشد؛ در حالی که در آیه 30 سوره شوری می فرماید: هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام داده ‏ايد. 3. 📌هنگامى كه اين دو آيه در برابر هم قرار گيرد نشان مى‏ دهد مصائبى كه دامنگير انسان مى ‏شود بر دو گونه است: 🔸مصائبى است كه مجازات و كفاره گناهان او است و اين مصائب بسيارند، مانند: ظلم ها، بيدادگري ها، خيانت ها، انحرافات و ندانم كاری ها و امثال آن سرچشمه بسيارى از مصائب خود ساخته ما است.[مفاد آیه 30 شوری] 🔹ولى بخشى از مصائب است كه ما هيچ گونه نقشى در آن ها نداريم و به صورت‏ يک امر حتمى و اجتناب ناپذير دامان فرد يا جامعه ‏اى را مى‏ گيرد.[مفاد آیه 22 حدید] حساب اين دو از هم جدا است.(4) 4. 📌معصومین(علیهم السلام) به جهت دارا بودن مقام عصمت، مرتکب گناه نمی شوند تا مصائبی که به آن ها می رسد مجازات و کفاره گناهانشان باشد، لذا مشمول آیه 30 شوری نیستند؛ بلکه گرفتاری و مصائب آن ها از امور حتمی و مواردی است که اجتناب ناپذیر بوده و امتحان الهی و در راستای تعالی و ارتقای کمالات و مقامات ایشان در نزد خداوند متعال است، یعنی مشمول آیه 22 سوره حدید هستند. 🌼به همین خاطر، امام سجاد(عليه السلام) در پاسخ یزید، فرمودند: آيه «وَ ما أَصابَكُمْ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ»(5) در باره ما نازل نشده و سپس آيه «ما أَصابَ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا في‏ أَنْفُسِكُمْ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مِنْ قَبْلِ»(6) را قرائت کرده و فرمودند این آیه در باره ما نازل شده است.(7) يعنى خداوند از پيش مقرر فرموده بود كه ما چنين سختى ‏ها و مشكلاتى(مصائب کربلا و...) را براى حفظ دين او تحمل كنيم. ☘️در این زمینه روایت هم داریم که «إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ‏ أَدَبٌ‏ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِيَاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِيَاءِ كَرَامَة»؛ یعنی بلاها براى ظالم وسيله ادب و هشدار، براى مؤمنان وسيله آزمايش و رشد، براى انبياء وسيله دريافت درجات و براى اولياى خدا وسيله‏ دريافت كرامت است.(8) 5.📌 به بیان دیگر؛ آیه 22 سوره حدید به عالَم تکوین و آیه 30 سوره شوری به عالَم تشریع اشاره دارد. ✍️بنابر این: تضاد و تقابلی بین آیات فوق نیست. 📚پی نوشت ها: 1. شوری: 42/ 30. 2. حدید: 57/ 22. 3. تفسير احسن الحديث‏، ج ‏11، ص 36. 4. تفسير نمونه‏، ج ‏23، ص 362. 5. شوری: 42/ 30. 6. حدید: 57/ 22. 7. تفسير القمي‏، ج 2، ص 352. 8. بحار الأنوار، ج 78، ص 198، ح 55. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🌱@haamiyanvelayat
📍به او نشان دهيد رفتارش اشتباه بوده. بلافاصله بعد از آن رفتار نامطلوب، كودك را در اتاقي گذاشته و به او تاكيد كنيد تا رفتارش را درست نكند، اجازه ندارد خارج شود. ⭐️در اتاق بايد باز باشد تا هم شما او را ببينيد و هم او شما را. 📍فقط نگاه كنيد: ممكن است كودك خشم و ناراحتي اش را با به هم ريختن و تخريب اتاقش نشان دهد. شما فقط چندباري نزديك اتاق او شويد طوريكه او ببينند، نگاه كنيد و برويد. 📍او را ببخشيد: پس از گذشت يك يا چند ساعت كه كودك با بي محلي هاي شما رو به رو شد، خودش بيرون مي آيد و طلب بخشش ميكند. در اين شرايط كمي صبور باشيد تا كودك بداند شما كمي مقاومت در بخشش او داريد. سپس او را بغل كرده و ببوسيد و او را ببخشيد. منبع: كتاب مادر كافي ─━━━━⊱🐣⊰━━━━─ 🌱@haamiyanvelayat
حکم تهمت زدن به دیگران 😓 🌱@haamiyanvelayat
☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ میلادی: Thursday - 02 September 2021 قمری: الخميس، 24 محرم 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (100 مرتبه) 🌱@haamiyanvelayat
✍️امام صادق عليه السلام: 🔸من كانَ لَهُ دارٌ و احتاجَ مُؤمِنٌ إلى سُكناها فَمَنَعَهُ إيّاها قالَ اللّهُ عَزَّ و جلَّ: مَلائكَتي، عَبدي بَخِلَ على عَبدي بِسُكنَى الدُّنيا، و عِزَّتي لا يَسكُنُ جِناني أبدا 🔹هر كه خانه اى داشته باشد و مؤمنى، به سكونت در آن نيازمند باشد و او آن را از وى دريغ دارد، خداوند عزّوجلّ فرمايد: فرشتگان من! بنده ام از سكونت دادن بنده ام در دنيا بخل ورزيد. به عزّتم سوگند كه هرگز در بهشت من سكونت نكند 📚ميزان الحكمه جلد5 صفحه341 🗞 🌱@haamiyanvelayat
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - مسئوليت اعضاي بدن.mp3
782.7K
♨️مسئوليت اعضاي بدن 🎤 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🌱@haamiyanvelayat
🔎📖🔍 🔎📖🔍 💢پرسش: 🔰 آیا جنیان وارد بهشت و دوزخ می‌شوند و در صورت ورود، جایگاه آنان در کنار انسان‌‌ها خواهد بود؟ ✍️پاسخ: ✅بر اساس آموزه‌های دینی، طائفه جنیان مانند انسان‌ها‌ مکلف به انجام تکالیف الهی بوده و از این‌رو در حساب‌رسی روز قیامت و نیز ورود به بهشت و جهنم مانند انسان‌ها هستند. بر این اساس گناه‌کاران از طایفه‌ی جن وارد جهنم می‌شوند: 🔆«وَ تَمَّتْ کلِمَةُ رَبِّک لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّم‏ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعینَ»؛ ▫️ فرمان پروردگارت قطعی شده است که: جهنّم را از همه (سرکشان و طاغیان) جنّ و انس پر خواهم کرد! 🔆«وَ لکنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّی لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعین‏»؛ ▫️ سخن و وعده‏ام حق است که دوزخ را (از افراد بی‌ایمان و گنه‌کار) از جن و انس همگی پر کنم! 🔆«وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کثیراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْس‏ ...»؛ ▫️و در حقیقت، بسیاری از جنّیان و آدمیان را برای دوزخ آفریده‌‏ایم. 🔹با این وجود آیه و روایتی که دلالت بر آن داشته باشد که دوزخ مربوط به انسان و جن در یک مکان باشد و آنها در کنار هم قرار گیرند، یافت نشده است. 🔸اما در مورد ورود مؤمنان از طائفه جن به بهشت دو نظر وجود دارد: 🔹 عدم ورود اجنه به بهشت: آیه‌ی صریحی در قرآن که دلالت بر ورود جنیان به بهشت باشد وجود ندارد؛ از این‌رو برخی معتقدند که مؤمنان طایفه جن از عذاب جهنم نجات پیدا می‌کنند؛ اما به بهشت وارد نمی‌شوند. برخی در تبیین علت آن گفته‌اند که جن‌ها از آتش خلق شده‌اند؛ اما بهشت از نور خلق شده است. از آن‌جا که نور و آتش با هم جمع نمی‌شوند، جن‌ها نیز وارد بهشت نمی‌شوند.کلامی از ابن عباس نیز مؤید این نظریه است که می‌گوید: طایفه جن از ذریه ابلیس هستند و ذریه ابلیس وارد بر بهشت نمی‌شوند؛چراکه پدر آنها از بهشت اخراج شده است؛ لذا نه او و نه فرزندانش به بهشت باز نخواهند گشت. 🔸البته برخی در این مورد تفصیل قائل شده و می‌گویند باید به اصل خلقت آنها توجه نمود. گروهی می‌گویند جن‌ها از گروه جان هستند و وارد بهشت می‌شوند؛ اما گروهی معتقدند جن‌ها از ذریه ابلیس هستند. در مورد این گروه برخی می‌گویند آنها وارد بهشت می‌شوند؛ اما برخی می‌گویند آنها وارد بهشت نمی‌شوند؛ اگرچه از آتش(جهنم) دور هستند. ورود جن‌ها به بهشت: بعضی معتقدند که مؤمنان از طایفه جن وارد بهشت می‌شوند.این گروه برای اثبات کلام خود به این آیهی استدلال می‌کنند: 🔆«فیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ لَمْ یطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ»؛ ▫️در آن باغ‌های بهشتی زنانی هستند که جز به همسران خود عشق نمی‏ورزند؛ و هیچ انس و جنّ پیش از اینها با آنان تماس نگرفته است. گفتاری دیگر و آن هم منسوب به ابن عباس، این نظریه را مورد تأیید قرار می‌دهد: آفریده‌های خدا چهار گروه‌اند: یک گروه از این آفریده‌ها در بهشت‌اند؛ گروه دیگری از این آفریده‌ها در جهنم هستند؛ دو گروه از آنها در بهشت و جهنم هستند. گروه نخست فرشته‌ها هستند؛ گروه دوم شیاطین هستند که همه آنها در جهنم هستند؛ گروه سوم و چهارم (که به بهشت و جهنم می‌روند) جن و آدمی هستند که ثواب و کیفر دارند». این نظریه با این نقل قرآن از جنیان که هر کدام از آنان که ایمان آورده‌ باشند، به راه رشد هدایت شده و دیگران هیزم دوزخ خواهند شد، سازگارتر است: 🔆«فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُولَئِکَ تَحَرَّوْا رَشَدًا . وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا». 👈به هر حال، با فرض پذیرش ورود جن‌ها به بهشت، باید گفت ارتباط و هم‌نشینی در بهشت مانند این دنیا نیست و به طور طبیعی اگر بهشتیان تمایل داشته باشند می‌توانند با یکدیگر هم‌نشینی داشته باشند، اما آیه و یا روایتی که صریحا به این موضوع اشاره کند که جنیان در بهشت هم‌نشین آدمیان هستند را نیافتم؛ مگر این‌که گفته شود که آیه «إِخْواناً عَلی‏ سُرُرٍ مُتَقابِلینَ»؛عام است و شامل تمام بهشتیان می‌شود. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🌱@haamiyanvelayat
💠⚪️🔹⚪️🔹💠 💢پرسش: 🔰کسی می گفت چرا براي اهل بيت گريه و عزاداري کنيم؟ آن ها که جایشان در بهشت است؟ ✍️پاسخ: ✅مگر گريه ما بر افراد به خاطر اين است که آنها بعد از مرگ جايشان بد است؟؟!! مگر ناراحتي ما براي امام حسين اين است که آنها الآن در ناراحتي هستند؟؟!! مگر پدري که براي مرگ کودک خردسال خود گريه مي کند گمان کرده که الآن او در جهنم و ناراحتي است؟؟!! با اين حساب سوال شما ما بايد براي شمر و يزيد گريه کنيم نه امام حسين (ع) چون آنها در جهنم هستند و بايد به حال آنها گريست!!! ✍️اول بايد بدانيد ما چند نوع گريه داريم: گريه ترحم، گريه شوق، گريه اعتقادي ، گريه احساسي ، گريه ترس ، گريه حزن و حسرت، گريه فقدان ▪️وقتي ما براي امام حسين گريه مي کنيم و اشک مي ريزيم براي اين است که اولا ولي خدا را دعوت کردند و بي يار و ياور گذاشته و کشتند ثانيا گريه بر مصائب امام حسين مي کنيم که چقدر به آن حضرت ظلم شد حتي به طفل 6 ماهه او هم رحم نکردندثالثا براي اين که ولي خدا را از ما گرفتند رابعا براي اين که حسرت مي خوريم چرا نبوديم که ولي خدا را ياري کنيم و به فيض شهادت نائل شويم خامسا براي شوق به شهادت و رسيدن ياران امام به آن فيض عظيم و ... ✔️پس گريه ما بر امام حسين علت هاي مختلفي دارد اما: علت اينکه در روايات اينقدر بر گريه سفارش شده است و ائمه(سلام الله عليهم) نيز عزا مي گرفته و به آن تشويق مي کرده اند اين است که عاشورا يک مکتب عقلي و فلسفي است که مي بايست در ميان مردم تا قيامت باقي بماند، اما هر مکتب عقلي براي ماندگاري بايد با عاطفه انسان پيوند بخورد، يعني عشق و محبت و شور و حرارتِ آن است که ضامن بقاء آن مکتب است. به همين خاطر پيامبر(صلي الله عليه و آله) مي فرمايند: ▪️«إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا»؛ به درستي که در قتل حسين(سلام الله عليه) حرارتي است در دلهاي مومنين که هرگز سرد نميشود» نشان از اهميت اين حرارة و شور در بقاي اين مکتب در قلوب مومنين دارد. گريه براي پيامبر(صلي الله عليه و آله) و اهل بيت(عليهم السلام) تلفيقي از عشق و مصيبت است، يعني شدن عشق و شدت مصيبت، حجم و سطح اين گريه را تعيين مي کند، بالا و پايين رفتن هر کدام از اين دو شاخص در شدت گريه تاثير دارد، اگر عشق نباشد شخص مقابل به بدترين وجه هم کشته شود ممکن است انسان ناراحت شود اما گريه نکند، و اگر عشق باشد اما مصيبت نباشد باز هم در کاهش گريه نقش خواهد يافت. ▪️حسين عليه السلام مکتب عملي در اسلام تأسيس کرد و نمونه عملي قيام هاي اصلاحي است خواستند مکتب حسين زنده بماند خواستند حسين سالي يک بار با آن نداهاي شيرين و عالي و حماسه انگيزش ظهور پيدا کند... خواستند تربيت حسيني زنده بماند و پرتوي از روح حسيني در اين ملت بتابد... 👈حيات و زندگي شما بستگي به اين حادثه دارد انسانيت و شرف شما بستگي به اين حادثه دارد اسلام را با اين وسيله مي ‏توانيد خوب زنده نگه داريد... هرچه ما در اين راه کوشش کنيم به شرط اينکه هدف اين کار را تشخيص بدهيم بجاست اما متأسفانه عده ‏اي اين را نشناختند خيال کردند که بدون اينکه مردم را به مکتب حسين عليه السلام آشنا کنيم به فلسفه قيام حسيني آشنا کنيم عارف به مقامات حسيني کنيم همين قدر که مردمي آمدند و نشستند و يک گريه ‏اي را نفهميده و ندانسته کردند ديگر کفاره گناهان است (حماس? حسيني،شهيد مطهري، ج1 ص 78) 🌱- اين که سفارش فراوان به اشک ريختن و عزاداري کردن نموده‌اند براي آن است که اشک بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي‌گرداند ▪️چون اشکْ رنگ کسي را مي ‌گيرد که براي او ريخته مي‌شود و همين رنگ را به صاحب اشک نيز مي‌دهد از اين ‌رو انسان حسيني‌ منش نه ستم مي‌کند و نه ستم مي‌پذيرد (حماسه و عرفان آيت الله جوادي آملي ص 312) 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🌱@haamiyanvelayat
☝️📰 📰☝️ حکم گفتن ذکر "اعوذ بالله من الشیطان الرجیم" در نماز و قبل از حمد 🌱@haamiyanvelayat
كودكي كه میتونه حرف بزنه اما هنوز جيغ ميزنه دو دليل براي اين كارش ميتونه وجود داشته باشه. 👈يا جيغ زدن رو از شما ياد گرفته.اگر شما در روز فقط يكبار جيغ بزنيد اون حتما ده بار جيغ ميزنه. 👈یا شما اهل بكن نكن و فرماندهي هستيد و او ياد گرفته با جیغ زدن به خواسته ش برسه. 🔴كودكي كه با جيغ زدن توجه مادر رو به خودش جلب ميكنه در صورت تكرارش براي 50 بار اين كار در وجودش كاشته ميشه. دکتر هلاکویی 💕💕💕💕💕 ─━━━━⊱🐣⊰━━━━─ 🌱@haamiyanvelayat
☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ میلادی: Saturday - 04 September 2021 قمری: السبت، 26 محرم 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم 💠 اذکار روز: - یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه) - یا حی یا قیوم (1000 مرتبه) 🌱@haamiyanvelayat
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹اِحذَرِ الشَّرَهَ، فَكَم أكلَةٍ مَنَعَت أكَلاتٍ 🔰از سيرى ناپذيرى دوری کنید، چه بسا يك بار خوردن كه از خوردن هاى ديگر جلو گيری کند 📚غررالحكم حدیث2602 🗞 🌱@haamiyanvelayat
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - زمین مسابقه.mp3
5.23M
♨️زمین مسابقه 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🌱@haamiyanvelayat
🔎📖📖🔍 💢پرسش: 🔰اگر خداوند از سرنوشت نهایی ما آگاه است چرا ما را خلق نموده؟ ✍️پاسخ: ✅کمال و عدم نقص در صفات و ذات الهی آن است که خدای متعال بر مجموعه مخلوقات احاطه علمی داشته باشد. بر این اساس علم الهی احاطه بر جمیع مخلوقات از جمله انسانها داشته؛ منتهی می بایست بدین امر توجه داشت که در مورد انسان که موجودی مختار و صاحب اختیار است؛ 👈 اراده خدا بر آن تعلق یافته که انسانها بر اساس اختیار خود مسیر زندگی خویش را انتخاب نمایند. بر این اساس خدای متعال می داند که هر یک از افراد بشر بر اساس انتخاب و اختیار خویش چه مسیری را انتخاب نموده و مسیر زندگی دنیایی وی به کجا ختم خواهد شد. 👈و از آنجا که انتخاب مسیر بر اساس اختیار انسان بوده پاداش و جزا و همچنین مجازات او معنا و مفهوم خواهد داشت. 👈بر این اساس هدف خلقت انسان رسیدن او به مقصد که همان کمال اوست می باشد.منتهی وصول به چنین کمالی اجباری نبوده؛ بلکه خواست خدا بر آن تعلق یافته که انسانها بر اساس اختیار و انتخاب خود مسیر زندگی خویش را انتخاب نمایند. 👈با توجه به مطالب فوق می گوئیم: وجود موجودی مختار که قابلیت رسیدن به کمالات برتر را داشته خیر می باشد بر این اساس اراده خدا بر خلقت آن تعلق یافته. منتهی خواست خدا بر آن است که چنین موجودی با اراده خویش سعادت و یا شقاوت خویش را انتخاب نماید و براین اساس علم الهی به معنای جبر مخلوق در انتخاب مسیری خاص نخواهد بود. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🌱@haamiyanvelayat
كودك رابراي كنترل كردن نترسانيد: 🔻اگه بري بيرون ميدزدنت 🔻سگ تورو گاز ميگيره 🔻اگه گريه كني، ميگم...بياد يا فرزندتان حرفهاي شما را باور نميكند و اعتمادش به شما از بين خواهد رفت يا حرفتان را باور ميكند و ترس و وحشت و اضطراب و گاهي مبتلا رفتارهاي وسواسگونه مانند ناخن جويدن يا لكنت زبان دچار خواهد شد. ─━━━━⊱🐣⊰━━━━─ 🌱@haamiyanvelayat
📿📖 🔷استفتاء از دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره ی سگ گردانی 📕سؤال جنبشی راه افتاده در عده ای ازمردم در اعتراض به گرداندن سگ ها در ( معابر و بوستان ها ) توسط صاحبانشان و اعتراض به این اقدام . با توجه به این که در اسلام احکام خاصی درباره ی سگ می باشد و با توجه به اینکه گرداندن سگ در معابر و بوستان ها، احتمال خطرات جانی و ازار و اذیت برای مردم دارد، نظر حضرتعالی درباره ی سگ گردانی چیست؟ 📗پاسخ در هر حال، اگر باعث آزار و اذیت مردم و همسایگان گردد، و یا منع قانونی داشته باشد، عمل مزبوز جایز نبوده و می بایست از آن اجتناب گردد. 🌱@haamiyanvelayat
☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ میلادی: Monday - 06 September 2021 قمری: الإثنين، 28 محرم 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه) 🌱@haamiyanvelayat
✍️امام علی عليه السلام: 🔹حرامٌ على كُلِّ قَلبٍ مُتَوَلِّهٍ بِالدُّنيا أن تَسكُنَهُ التَّقوى 💠جاى گرفتن تقوا در هر دلى كه شيفته دنياست، حرام است 📚غررالحكم حدیث 4904 🗞 🌱@haamiyanvelayat
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - استاد قرائتی - .mp3
215.8K
♨️ چشیدن مزه نماز 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🌱@haamiyanvelayat
💢ماجرای حضور شیطان بر بالین مُحتضر 💠"حیات پس از مرگ 👈 "حیات پس از مرگ" به قلم علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) به ارائه داستان های حیات انسان ها پس از مرگ پرداخته که بخشی از آن تقدیم نگاه شما خوبان خواهد می شود. 👈خداوند سبحان فرموده است: ما خَلَقَ اللَّهُ السَّمواتِ وَالاَرْضَ وَما بَیْنَهُما اِلاَّ بِالْحَقِّ وَاَجَلٍ مُسَمًّی(۱). 👈بنابراین، روشن ساخته که هر موجودی از آسمان و زمین گرفته تا همه آنچه که در میان آنهاست، وجودشان محدود به «اجلی» است که خداوند آن را «تسمیه» یعنی تعیین و برآورد نموده است، به طوری که هیچ وجودی از اجل خویش فراتر نخواهد رفت، همانگونه که فرموده است: 👈ولِکُلِ اُمَّةٍ اَجَلٌ فَاِذاجآءَ اَجَلُهُمْ لا یَسْتَاْخِرُونَ ساعَةً وَلا یَسْتَقْدِمُونَ(۲)و: ما تَسْبِقُ مِنْ اُمَّةٍ اَجَلَها وَما یَسْتَاْخِرُونَ(۳). 👈آیاتی که بدین مضمون باشد بسیار است. 👈«اجل شیء» یعنی زمانی که بدان زمان ختم می یابد و در آن مستقر می گردد و از همین معناست اجل و تسمیه دَیْن. به هرحال، «اجل شیء» ظرفی است که شی ء بدان خاتمه می یابد و به همین دلیل در آیه شریفه: قُلْ لَکُمْ میعادُ یَوْمٍ لاتَسْتَاْخِرُونَ عَنْهُ ساعَةً وَلا تَسْتَقْدِمُونَ(۴)، از آن به «روز»، تعبیر شده است. 💢مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: https://www.balagh.ir/content/16438 🌱@haamiyanvelayat
🌈 کودک آداب معاشرت را ابتدا از والدین و از طریق مشاهده رفتار و کردار آنها فرا می گیرد و این امر موجب شکل گیری مهارت های اجتماعی او در آینده می شود. ─━━━━⊱🐣⊰━━━━─ 🌱@haamiyanvelayat
حکم انتشار عکس با چادر در فضای مجازی🧐 ✅پاسخ رهبر معظم انقلاب در تصویر ☝️ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌🌱@haamiyanvelayat
☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ میلادی: Wednesday - 08 September 2021 قمری: الأربعاء، 1 صفر 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹ورود کاروان اسراء اهل بیت علیهم السلام به دمشق، 61ه-ق 🔹شروع جنگ صفین، 37ه-ق 🌱@haamiyanvelayat
✍️امام على عليه السلام: 🔹اى مردم! بدانيد كه هر كس از سخن دروغ و ناحقّ درباره خود رنجيده شود، خردمند نيست و هر كس از مدح و ثناى نادان درباره خود خوشحال شود، حكيم نمى باشد 💠أيُّها النّاسُ، اعلَموا أنّهُ ليسَ بعاقِلٍ مَنِ انزَعَجَ مِن قَولِ الزُّورِ فيهِ، و لا بحَكيمٍ مَن رَضِيَ بثَناءِ الجاهِلِ علَيهِ 📚تحف العقول صفحه208 🗞 🌱@haamiyanvelayat
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - به دروغگو اعتماد نکنید.mp3
2.8M
♨️به دروغگو اعتماد نکنید !! 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🌱@haamiyanvelayat