eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸🇱🇧
1.5هزار دنبال‌کننده
475 عکس
219 ویدیو
34 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 پاتوق جهان اسلام 🔻 سید جمال‌الدین و آینده جهان اسلام ◀️ به مناسبت سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی 🔸 با ارائه ▫️ علی ایوبی ▪️ کارشناس ارشد دانش اجتماعی مسلمین 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۴ اسفند | ساعت ۱۴:۳۰ 📍 مکان: مشهد، نبش مطهری شمالی ۲۶ 🆔 @Hablollahir
27.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ مسؤل خیریه خدیجه کبری به سوالات مهم درباره جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق شماره حساب‌های زیر متعلق به بنیاد خیریه ام الیتامی الخدیجه الکبری، می‌توانید در توزیع مایحتاج مورد نیاز میان مردم غزه سهیم شوید. بنيادخيريه ام اليتامىٰ الخديجة الكبرىٰ سلام الله عليها ——————————————- بانک پاسارگاد شماره کارت : 5022291329674046 شماره حساب : 2308100179177931 شماره شباء : IR710570023081017917793101 —————————————— بانک ملت شماره کارت: 6104338926896834 شماره حساب : 8899889953 شماره شبا: IR210120020000008899889953 🔻🔻🔻 🔸جزئیات بیشتر حساب ها👇 https://zil.ink/bonyadkhadijah 🔹باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد 🔻 🆔@bonyadkhadijah
💠 اهانت به هر کدام از همسران پیامبر(ص)، اهانت به پیغمبر(ص) است! 🔻 هشدار صریح رهبر انقلاب دربارهٔ برخی اقدامات جاهلانه به بهانهٔ بزرگداشت حضرت خدیجه کبری (س) 🔸 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران همایش «صدف کوثر» (تکریم حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها) فرموده‌اند: 🔹 «تعریض [و کنایه زدن] به سایر زوجات مطهرات پیغمبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند - هر کدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم... امیرالمومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیرالمؤمنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.» (۱۳۹۵/۰۲/۲۰) 🆔 @Hablollahir
💢چرا برای غزه کم تحرکــیم؟💢 🔹تصمیم گرفتم اولین و دومین یادداشت امسال رو برای غزّه بنویسم و نه حتی برای شعار سال! 🔹بعد از یادداشت «غزه؛ و البته هزاران مناسبت تقویمی و موسمی جور و واجور!!» که در آن به نقد رفتار فرهنگی دوستان حزب‌اللهی‌مان پرداخته بودم، برخی از دوستان گفتند که مردم ایران حاضر به همراهی با مردم غزه نیستند و افکار عمومی ما کشش طرح مسئله کمک به غزه را ندارد! 🔹بگذارید همین ابتدا نظر خودم را عرض کنم. این تحلیل از مردم ایران از اساس یک تحلیل غلط، انحرافی و تقلیل گرایانه است. مردم ایران همواره در طول قرنها جزو عدالت‌طلب‌ترین ملتها بوده‌اند و برای رسیدن به آن، هزینه‌های هنگفت داده‌اند. چطور می‌شود که چنین ملتی که حتی مخالفین حکومتش هم برای همراه کردن مردم ناچارند که بر روی عدالت‌طلبی دست بگذارند و حجاب قانونی را مصداق ظلم نشان دهند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را برای مقابله با حکومت به خیابانها بکشانند، به یکباره چنان تحولی پیدا می‌کند که نسبت به یکی از بزرگترین جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های آشکار تاریخ معاصر کرخت و سرد شوند؟! این تحلیل غلط اندر غلط است ... 🔹ریشه عدم تحرک کنونی مردم ایران را باید در جایی دیگر دنبال کرد؛ اولین ریشه‌ی این بی تحرکی در فراگیر شدن این تلقی است که «الان کمک به غزه یک کار تخصصی و نظامی است که مردم عادی نمی‌توانند نقشی در آن داشته باشند»؛ دومین ریشه این بی عملی را باید در این تلقی دنبال کرد که «راهپیمایی‌های کلیشه‌ای دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند و اقتضائات بیرونی و میدانی به حدی قدرتمند است که این راهپیمایی‌های داخلی، تأثیری بر روی تصمیم گیری مسئولین سیاسی و نظامی کشور در مواجهه با مسئله غزه نمی‌گذارد.» 🔹حاصل جمع این دو تلقی این است که مردم ایران علیرغم تأسف و تأثری که از جنایتهای بی حد و مرز اسرائیل دارند و احیانا اشکی که شبها پای اخبار کودک‌کشی‌ها و زجرکشیدن‌های مردم غزه می‌ریزند، راهی را برای کمک در جلوی خود باز نمی‌بینند و ناگزیر برای فرار از فشار روحی آن، خود را به بی‌خیالی می‌زنند. خیلی فرق است که کسی بی‌خیال مسئله‌ای باشد و کسی از روی ناچاری و بن بست عملی و قاعدتاً برای فرار از فشار شکننده‌ی روحی مسئله‌ای، خود را به بی‌خیالی بزند؛ حال اکثر مردم ایران، حال دومی است. 🔹از اینرو، راه برافروخته نگه داشتن ابر مسئله‌ای به نام فلسطین در جان و فکر و رفتار مردم ایران، پخش عکس‌های جنایت‌های شنیع اسرائیل و نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها و رنج‌ها و زجرهای فلسطینیان نیست، بلکه راه اصلی «بازآفرینی فناوریهای اجتماعی استحصال اراده جمعی مردم ایران در راستای حضور واقعی در واقعه فلسطین» می‌باشد. ‌🔹خلاصه اینکه: ➖ امروز مشکل مردم ایران «نبود تحریک» نیست، بلکه مشکل، «فقدان بستر تحرک» است. ➖ امروز مشکل مردم ایران «ندانستن ظلم اسرائیلیان» نیست، بلکه مشکل، «نداشتن راهی برای حضور و تأثیر واقعی» است. ➖امروز مشکل مردم ایران «نخواستن کمک به غزه» نیست، بلکه مشکل، «تصور ناتوانی از کمک کردن» است. 🔹گسست زبانی با منطقه و جهان، بیرون بودن از مناسبات عربی و ترکی، بیگانگی با اقتضائات جامعه اهل تسنن، فشل بودن سامانه خبر در کشور و البته انسداد ذهنی خواص شتاب‌دهنده‌، همه و همه دست به هم داده‌اند تا فناوری‌هایی زنده‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی جامعه‌ی انقلابی ایران یعنی به امری صرفا داخلی و کلیشه‌ای تنزل یابد و تخلیه معنایی شود ... اگر راهی برای تحرک مردم ایران هست که حتما هست، آن را باید در بسترسازی کنش عمومی، از طریق احیاء فناوری‌های اجتماعی با سابقه و یا خلق فناوری‌های اجتماعی جدید جستجو کرد ... 🔹در یادداشت بعدی توضیح خواهم داد که در ماجرای کم نظیر غزه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؛ ان شاء الله .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1671
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در راه بیت‌المقدس، درگیر خودمان شدیم 🔸 مولوی بهزاد فقهی خطیب برجسته اهل‌سنت خراسان، ضمن اشاره به نبرد اصحاب پیامبر(ص) در بنی‌قریظه گفت: اگر در راه رسیدن به یهود، تردید می‌کردند، بر یهودیان پیروز نمی‌شدند. 🔺 افطاری بنیان مرصوص رمضان ۱۴۴۳ ق 🆔 @hablollahir
💢 با غزه چه می‌توان کرد؟💢 صفحه1 از 2 🔹عنوان را «با غزه چه می‌توان کرد؟» گذاشتم نه «برای غزه چه می‌توان کرد؟» واقعیت این است که امروز غزه، بیش از اینکه کمک بخواهد، دستگیر همه جهان شده است. دست نوشته شهروند آمریکایی را باید جدی گرفت که بر روی کاغذی نوشته بود: «دنیا فکر می‌کند که غزه توسط اسرائیل اشغال شده، بلکه حقیقت آن است که کل دنیا توسط اسرائیل اشغال شده به غیر از غزه». ما با اتفاق غزه فرصتی داریم تا دوباره به خود بیاندیشیم. خود را مرور کنیم و به افق‌های که قبلاً چشم دوخته بودیم، نگاهی دوباره کنیم. مسیر طی شده خود را مرور کنیم و در میانه‌ی آینده و گذشته، امروز خود را خودآگاهانه بازخوانی و بازآفرینی کنیم. ما امروز به شدت نیازمند بازخوانی و بازآفرینی فناوریهای اجتماعی خود هستیم. این امر حیاتی البته توضیحش کار بسیار سختی است و از عهده کوچکی چون من بر نمی‌آید. اما به قدر ناچیز خود تلاش می‌کنم دو نمونه «کمک کردن مالی به غزه» و «دعای برای خلاصی مردم غزه» را در قالب بازآفرینی فناوریهای اجتماعی‌مان توضیح دهم: 1️⃣ نمونه اول: غزه به شدت نیازمند کمکهای مالی است. هر مقدار کمک مالی به مردم غزه، می‌تواند حیاتی و نجات‌دهنده باشد. این کمک‌ها تبدیل به کالا می‌شود و از طریق کاروان‌های بشر دوستانه وارد غزه می‌شود و یا اینکه به صورت ارز (عمدتا پول مصر) وارد غزه می‌شود. الان به علت قحطی قیمت اجناس در غزه بسیار بالاست و تعداد قابل توجهی از ساکنان آن توان خرید حداقلها را هم ندارند. راه اندازی کمپین‌های جمع آوری کمک‌های مالی در حال حاضر ضروری است. ولی مشکل اصلی این این کمک‌ها که کم هم نیستند، این است که تولید ارزش جمعی اجتماعی نمی‌کند. بنا به وظیفه انسانی، هر فردی پولی را به حسابی می‌ریزد و عمدتا‌ً این حساب‌ها در نهایت در یک نقطه تجمیع می‌شود و به شکلی به دست مردم غزه می‌رسد، ولی مشکل اینجاست که این کمک‌ها هویت جمعی ما را به اندازه لازم تقویت نمی‌کند و بهتر بگویم، اساسا‌ً مبتنی بر هویت جمعی ما این کمک‌ها شکل نمی‌گیرد. خیلی فرق است بین این نحوه کمکی که الان انجام می شود با زمانی که در مساجد یک محله یا شهر یا استان و یا حتی در سراسر کشور اعلام بشود که همزمان با میلاد مبارک کریم اهل بیت علیهم السلام یا مثلا روز هیجدهم ماه مبارک رمضان، مردم ایران روزه خود را با چای و خرما باز خواهند کرد و به جای آن، با هزینه‌های افطار خود، مردم در رنج ولی با شرافت مردم غزه را میهمان افطاری خود خواهند کرد. برای این کار، در هر مسجدی معتمد محله، مسئول جمع‌آوری کمک‌ها و واریز آن به حساب دفتر مقام معظم رهبری می‌شد. دعوت به سهیم شدن در رنج گرسنگی مردم غزه و در عین حال، میزبانی از آنها، آن اتفاقی است که می‌تواند کمک مالی به مردم غزه را که امروزه به صورت ساده و جدا جدا صورت می پذیرد را تبدیل به یک تحرک و کنش اجتماعی زنده و معنابخش کند. این کار می‌تواند حتی بعد از ماه مبارک رمضان، هفته‌ای یکبار تا برگشت آرامش نسبی به مردم غزه تکرار شود. این کار می‌توان علاوه بر تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی، به علت برکاتی که در کمک به مظلوم و ایتا خدای متعال مقرر کرده، موجب احیاء هر چه بیشتر ذائقه معنوی ملت ایران شود. ادامه دارد...👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1675
💢 با غزه چه می توان کرد؟💢 صفحه 2 از 2 نمونه دوم: دعا برای نجات مردم غزه امروز مردم غزه در مصیبت‌اند. در مصیبت باید کنار مصیبت‌زده بود. این در کنار بودن، صوری نیست؛ ادا در آوردنی نیست؛ در کنار بودن سکینه آور است. سکینه از آسمان نازل می شود؛ سکینه امداد الهی به مصیبت‌زدگان است. لذا برای سر سلامتی دادن باید در مصیبت مصیبت‌زده وارد شد. باید بی قرار شد و در این حال بی‌قراری قرار گرفت؛ باید در آن به استقرار رسید و چه تعبیر متناقضی است این قرار در بی‌قراری؟!😭 در این استقرار در اضطراب است که اضطرار حاصل می آید و حالت اضطرار نزدیکترین حالتها به مقام استجابت دعاست؛ «﴿أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ﴾ . ما در خانه‌هایمان همه برای مردم غزه دعاگوییم و بر هر چه اسرائیلی و اسرائیل‌دوست است لعنت می‌کنیم، ولی این تبدیل به کنش اجتماعی نمی‌شود؛ این تبدیل به یک حرکت جمعی نمی‌شود؛ چرا؟ چون فناوری‌های اجتماعی‌مان را بروزرسانی نمی‌کنیم؛ چون رویه‌های تکرارپذیر اجتماعی‌مان را صبغه ایام الله نمی‌دهیم؛ در آن روح الله نمی‌دمیم. شب قدر نزدیک است. ما ملت ایران بیاییم قرار بگذاریم که در شب شهادت امیرالمؤمنین علیهم السلام این شهید عدالت و مبارزه با ظلم، فقط و فقط دو دعا داشته باشیم؛ فقط از خدا دو درخواست کنیم؛ از همه خواسته‌های دیگر در این شب صرف‌نظر کنیم؛ از طلب شفای مریض بدحال‌مان گرفته تا طلب دیون سر رسیده چشم‌پوشی کنیم به خاطر درد و رنج مردمی که رنجشان داغی غیرقابل تحمل بر جگر ما گذاشته است؛ آن دو دعا این باشد؛ «خدای امام زمان ما را برسان!» «خدای شر اسرائیل و آمریکا و همپالگان آنها را از سر مردم مظلوم غزه کم کن!» اینچنین است که یک دعای ساده می‌تواند با یک تصمیم جمعی، تبدیل به یک کنش اجتماعی و تحرک جمعی شود. این چنین است که می‌توان یک اراده بزرگ خلق کرد و یک فعل بزرگ آفرید. این چنین می‌توان ائتلاف قلوب درست کرد. این چنین می‌توان زمینه تحقق وعده‌ی قرآنی را فراهم کرد؛ مگر آیت الله شاه آبادی نفرمودند: «خداوند عالم، قرآن را که حبل الله است از عرش الرحمن نازل فرموده بر عرش اخوت انسان، تا فهمیده شود که مستقرّ قران و نوامیس الهیه، جامعه اخوت مسلمین است و البته نمی‌توان قران عظیم را به انفراد نگهداری نمود.» اینچنین است که می‌توان به سایر ملتها پیوست و البته برای آنها نیز زمینه پیوستن فراهم کرد. اصلا بیاییم این دو دعا را یعنی «دعای ظهور منجی الهی» و «دعای نابودی ظالمین» را در این شبهای قدر تبدیل به یک دعای جهانی کنیم. بیاییم از هر طریق که داریم تصمیم بگیریم ملتهای جهان را حول این دو دعای محوری به وحدت برسانیم؛ این یعنی پایه‌ریزی یک ملت جهانی بر محور ظهور منجی الهی از طریق وحدت نظام انتظارات اجتماعی ... 🔹 در کنار این دو نمونه که عرض شد می‌توان ده‌ها نمونه دیگر از خلق حرکت ملی و امتداد بین‌المللی آن در قالب بازآفرینی فناوریهای اجتماعی طرح کرد: از راهپیمایی زنان باردار و شیرخواره‌دار در همبستگی با مادران غزه گرفته تا سفر علما و مراجع بزرگوار تقلید به کشورهای همسایه و دیدار با علمای کشورهای اسلامی تا طراحی کنش مشترک ورزشکاران کشورهای جهان در اعتراض به جنایاتهای اسرائیل تا جلسات گفتگوی دانشجویان کشورهای اسلامی و سایر کشورها در خصوص تبیین و توصیف فرآیندهای ناعادلانه نظم کنونی جهان و هم اندیشی برای طراحی نظم نوین جهانی تا حرکت حقوقدانان و قضات کشور برای شکلدهی نظام قضای اسلامی برای محاکمه سران اسرائیل و آمریکا تا اعلام همبستگی معلمان ایرانی برای قرار دادن یک روز در هفته در خصوص افشای ماهیت متعفن تمدن غرب برای دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی تا ده‌های ایده کنش اجتماعی دیگر ... ما امروز بیش از هر زمانی دیگر، نیاز به جاری شدن داریم. ما امروز حالمان خوب نیست. کلافه‌ایم؛ عصبانی‌ایم، چون در بی‌قراری جبهه حق و باطل قرار نگرفته‌ایم. هر مناسبت و حادثه‌ای مانند درمانگاه بقیه الله و حوزه علمیه ازگل و سکانس فلان فیلم به راحتی ما را با خود می‌برد و در پی این رفتن‌های بی‌حاصل، کلافه‌تر و کلافه‌تر می‌شویم. یُسر مع العُصر، حاصل ایستادن در کانون زمانه است و زمانِ امروز، است .... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1677
💠 ترور شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) به‌دست بنی‌عباس 🔻 بریده‌ای از کتاب «سیمای حسنین (رض) از منظر اهل سنت»، نوشتۀ مولوی محمد برفی 🔸 معمولاً در روابط سیاسی، ترور شخصیتی از ترور شخصی کارسازتر و مؤثرتر است؛ چون با این عمل، فرد یا خاندان طرف مقابل را از صحنه سیاسی اجتماعی طرد کرده و یکه‌تاز میدان می‌گردند. حضرت حسن (رض) از جمله شخصیت‌هایی است که در تاریخ، توسط عناصر فاسد بنی‌امیه و بنی‌عباس، گرفتار اتهامات بی‌اساس شده است ... این برچسبهای ناروا تا آنجا رواج یافت که بیشتر مورخین و نویسندگان اهل تسنن و اهل تشیع، افسانۀ «مِطلاق بودن» (ازدواج‌ها و طلاق دادن‌های مکرر) را ذکر کردند و بعضی حتی در مقام توجیه و تحسین آن نیز بر آمدند. 🔹 اتهام‌زنندۀ اصلی انتساب کثرت ازدواج‌ها و طلاق‌های مکرر به حضرت حسن (رض)، منصور دوانیقی خلیفۀ عباسی است که در سال ۱۳۷ هـ.ق به خلافت رسید و پس از آن، افرادی چون محمد‌بن‌سعد (متوفی ۲۳۰ هـ.ق) و ابوالحسن مداینی (متوفی ۲۲۵ هـ.ق) و ابوطالب مکی (متوفی ۳۸۳ هـ.ق) در کتابهای خود ذکر نمودند و به تبع آنان، سایر مورخین و راویان، ناخودآگاه در کتب خود نوشتند، که خوشبختانه گسترش نگاه تحلیلی و جامعه‌شناختی در این عصر سبب شده تا اندیشمندان به تکذیب و نقد این مسئله پردازند و پرده از حرکت شیطانی منصور و تبلیغات مسموم بنی‌عباس و بنی‌امیه بردارند که چگونه با به‌کارگیری قلم و بیان به هتک حرمت خاندان علوی پرداخته و از این طریق خواستند دیوار امنی بین خود و قیام‌های علوی ایجاد کنند. 🔸 این کمال ساده‌اندیشی و خامی است که انسان بتواند اینچنین رخدادی را بپذیرد؛ چون از یک طرف با شخصیت سبط اکبر پیامبر (ص) سازگاری ندارد و از طرفی خود روایت دارای تعارضات عدیده‌ای است که به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم: 1⃣ این روایات با روایاتی که بیان کنندۀ حکمت و فلسفۀ مبغوضیت طلاق است تعارض دارد. 2⃣ تناقض و اختلاف فاحش در عدد زنانی که به حضرت نسبت داده اند (عدد ۸ همسر تا ۴۰۰ همسر) خود بیانگر کذب آنان است و نشان از یک حرکت سیاسی دارد که جهت تخریب شخصیتی حضرت و خاندان او برنامه‌ریزی شده است. ... 7⃣ عدم استفاده حکومت بنی امیه از چنین برچسبی نشان از کذب آن دارد؛ چون اگر در رفتار حضرت چنین عملی مشاهده می‌کردند، به عنوان ابزاری علیه او استفاده می‌نمودند. 8⃣ تعارض شدید با زندگی سیاسی، اجتماعی و عبادی حضرت حسن (رض) دارد؛ چون استفاده از غرایز جنسی آن هم به صورتی مبتذل برای کسی که علاقه فراوانی به عبادت داشت و هر روز بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب در محراب عبادت می‌نشست و تهجدهای شبانه‌اش، زبان‌زد همه بود و سفرهای حجش از مدینه منوره به مکه معظمه، آن هم با پای پیاده به ۲۵ بار می‌رسد و اموالش را سه مرتبه در راه خدا تقسیم کرد به طوری که چیزی برایش باقی نماند و در جنگهای شمال آفریقا، اصفهان، طبرستان (مازندران)، جمل، صفین، نهروان و قسطنطنیه حضور داشت و مرجع رسیدگی به مشکلات دردمندان و بینوایان امت اسلامی بود و نقش یاور و مشاور ارشد را در کنار پدر انجام می‌داد و پاسخگوی همۀ گرفتاریها در دوران کوتاه خلافت خود بود و پس از آن نیز هواداران علوی را رهبری می‌کند غیر ممکن است و هیچ عاقلی نمی‌تواند آن را بپذیرد. 🔸 لذا با توجه به مطالبی که مطرح نمودیم، پی می‌بریم که این برچسب نامناسب، یک حربۀ رندانۀ سیاسی بوده است که توسط عوامل خلفای عباسی انتشار یافته است. ◀️ منبع: کتاب «سیمای حسنین (رض) از منظر اهل‌سنت»، صفحات ۹۲-۸۷ 🆔 @Hablollahir
سیمای حسنین(رض)ازمنظراهل سنتhasanin.pdf
13.74M
📚 پیرو مطلب اخیر و جهت آشنایی بیشتر خوانندگان محترم، متن کامل کتاب «سیمای حسنین (رض) از منظر اهل سنت» نوشتهٔ جناب مولوی محمد برفی (استاد و نویسندهٔ برجستهٔ اهل‌سنت خراسان جنوبی) با اجازهٔ مؤلف محترم تقدیم می‌شود. 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فلسطین محور همدلی 🔻 مروری سریع بر ادوار گذشتهٔ افطاری «بنیان مرصوص» 🔹از سال ۱۳۹۳ تاکنون، نه دوره مراسم رمضانی «بنیان مرصوص» با حضور فعالان فرهنگی-اجتماعی شیعه و سنی از استان خراسان، توسط مجمع اسلامی حبل‌الله برگزار شده است. 🔸 نمایندگان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین، مهمانان ویژهٔ این مراسم بوده‌اند. 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از مجد
مجد برگزار می کند: •●| تهران_بیت‌المقدس |●• •●_دعوتید به یه سفر مجازی به صرف گفتگویی شیرین •●_با حضور استاد علیرضا کمیلی (دبیر اتحادیه جهانی امت واحده، کارشناس مسائل منطقه) •●_جمعه دهم فروردینماه/ ساعت ۲۰:۳۰ •●_به همراه اعطای گواهی حضور برای شرکت در وبینار به کانال مجد بپیوندید.(لینک ثبت نام وبینار در کانال بارگزاری می‌شود.) https://eitaa.com/majd_media
IMG_20240329_013916_311.jpg
1.13M
شب‌های قدر، شب‌های حسابرسی از نفس که برای خواهران و برادران‌مان در غزه چه کرده‌ایم؟ برای اشک‌های مادرانی که با دو چشم خویشتن می‌بینن که جان‌هایشان می‌رود... در ، فراموششان نکنیم... 📣 شما می‌توانید از این طرح‌ها برای توزیع و انتشار پویش در مراسم‌های شب‌های قدر سفیر پویش کمک به غزه باشید... ✅ نسخه‌ی دو رو و رنگی در ابعاد کارت ویزیت 🇵🇸 @shahideqods
آیات مرتبط با فلسطین و یهود و جهاد.pdf
277.6K
💠 ، قرآن و شب قدر 📖 تبیین معرفتی و دینی موضوع فلسطین و جهاد با کفار صهیونیست و ابعاد گوناگون آن، از نیازهای قطعی این کارزار به‌ویژه برای مومنین است. 🔹 ضروری است که در اوج بهار قرآن، یعنی ، بخشی از جلسات و محافل را به تلاوت و ترجمه و بیان مفاهیم زندگی‌بخش آیات پیشنهادی در این بسته اختصاص دهیم. اینگونه است که آیات الهی را شفابخش و در صحنه و نقشهٔ راه نجات خود خواهیم یافت. 🆔 @Hablollahir
💠 مژده‌های یک پیام تسلیت ✍ مهدی محمدآبادی 🔸 هرچقدر خبر شهادت جمعی از سرداران رشیدمان در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی تلخ و جانکاه بود، اما این پیام تسلیت رزمندگان حماسه‌ساز حماس، مایهٔ عزت ما در جهان اسلام است: 🔹 «ما گردان های قسام، این ترور ناجوانمردانه را محکوم می‌کنیم. ما نقش بزرگ شهید ابومهدی را در ساختن جبهه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست طی سالیان متمادی و نقش برجستهٔ او را در نبرد سیل الاقصی می‌ستاییم.» 🔸 تجلیل بی‌پردهٔ رزمندگان جان‌برکف قسام از نقش محوری، متمایز و مستمر سردار شهید زاهدی، گرچه حسرت فقدانش را سنگین‌تر می‌کند، اما پیام امیدبخش «عمق اتحاد در محور مقاومت» و «عبور از دوگانه‌ شیعه-سنی» و «جایگاه محوری سربازان بدون مرز انقلاب اسلامی در نبرد آخرالزمانی فلسطین» را صریح‌تر از همیشه در این میدان به جهان مخابره می‌کند و باعث تقویت دل‌های آزادگان جهان می‌شود. 🔹 یادمان نرود که همین پیام چند خطی، چه تبعاتی را از سوی جریان رسانه‌ای خط نفاق و تطبیع در منطقه علیه مجاهدان حماس به‌دنبال خواهد داشت؛ امیدواریم مسئولین امر، قدر این فرصت را بدانند و با انتقام پشیمان‌کننده از دشمن صهیونیستی، باعث شوند که شیرینی این مجاهداتها و هزینه‌دادن‌ها، به کام دلهای داغدار مومنین بنشیند. 🆔 @Hablollahir
به پویش ملیِ ۸۸ هزار سهم کمک به مردم از طرف بپیوندید💌 ⏳کافیه توی ۸ روز باقیمانده از ماه مبارک به عشق امام هشتم این دو کارو انجام بدی: 1⃣ واریز ۸۸ هزار تومان 2⃣ختم ۸۸صلوات و ۸مرتبه سوره نصر 📝به نیت شهداوبازماندگان این ۸گروه: 🇵🇸کودکان🇵🇸مادران🇵🇸پدران 🇵🇸پرستاران🇵🇸 پزشکان🇵🇸نیروهای امداد و نجات 🇵🇸خبرنگاران 🇵🇸اسرا 💳واریز سهم ۸۸ هزار تومانی: ۱. گروه فرهنگی شهید القدس
5029087001597700
۲. خیریه رنگ زیتون
5041721113535455
۳. خیریه ام‌الیتامی خدیجه کبری
6104338926896834
۴. لینک واریز https://zarinp.al/hatef_int.eitaa.com یادت نره رسید کمکت رو برای آمار گرفتن برامون بفرستی👈@hatefadmin3 ||مجمع فعالان بین الملل استان فارس|| @Jebhefars_int
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر متحد باشیم، بیت‌المقدس به ما برمی‌گردد 🔸 مولوی بهزاد فقهی خطیب برجسته اهل‌سنت خراسان، با اشاره به سرگذشت تاریخی مسلمان‌ها: رسیدن به آرمان بزرگ بیت‌المقدس جز با اتحاد ممکن نیست. 🔺 افطاری بنیان مرصوص رمضان ۱۴۴۳ ق 🆔 @hablollahir
-672129279_-833838523.pdf
3.86M
فایل برشور معرفی همکاران تجاری رژیم، در ابعاد صفحه A4 پشت و رو، جهت توزیع در مراسم راهپیمایی روز قدس 🌐 پویش پیمان محمد(ص) 🤝 میثاقی برای توقف تجارت نفت و غذا با اسرائیل 🆔 @muhammad_covenant
IMG_20240404_111932.jpg
4.95M
🔻طرح بنر کدام کشورهای اسلامی باک ماشین کشتار را پر می‌کنند؟ برای چاپ در راهپیمایی روز قدس 🌐 پویش پیمان محمد(ص) 🤝 میثاقی برای توقف تجارت نفت و غذا با اسرائیل 🆔 @muhammad_covenant
🇵🇸 یک اجازهٔ تاریخی از یک مرجع در تبعید 🔸 ۵۶ سال پیش و در بیستمین سال اشغال فلسطین، جمعی از استشهادیون در نامه‌ای به نجف اشرف، نظر آیت‌الله‌العظمی خمینی (ره) را دربارهٔ دفاع از شریف و مصرف حقوق مالی شرعی برای فلسطین جویا می‌شوند: 🔹 «پیشوای جلیل‌القدر! از نظر‏‎ ‎‏مبارک پوشیده نیست که دست خیانت و جنایت‌پیشه کفار حربی یهود بر مسجد اقصی و زمینهای‏‎ ‎‏اسلامی دیگری مستولی گشته، و مسلمانان بیگناه آن سامان را آوارۀ بیابانها نموده است... . آیا جایز‏‎ ‎‏است از مورد حقوق شرعیه از قبیل زکات و غیره در مورد مسلح نمودن مسلمانان و تربیت آنان استفاده‏‎ ‎‏کرد یا خیر؟» 🔺 و اما پاسخ تاریخی حضرت امام (ره): ‏‏ 🔸 «قبلاً هم تذکر داده‌ام که دولت غاصب اسرائیل، با هدفهایی که دارد، برای اسلام و‏‎ ‎‏ممالک مسلمین خطر عظیم دارد... . و چون احتمال خطر متوجه به‏‎ ‎‏اساس اسلام است، لازم است بر دول اسلامی -به‌خصوص- و بر سایر مسلمین -عموماً-‎ که دفع این مادۀ فساد را به هر نحو که امکان دارد بنمایند و از کمک به مدافعین کوتاهی‏‎ ‎‏نکنند. و جایز است از محل زکوات و سایر صدقات در این امر مهم حیاتی صرف نمایند.‏.. . به تاریخ ۳ جمادی‌الثانی ۱۳۸۸ ق [۶ شهریور ۱۳۴۷ ش] ‏‏روح‌الله الموسوی الخمینی‏» 🔺 صحیفه امام، ج۲، ص ۱۹۴-۱۹۵ 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از اسکرین‌ شات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقاومت تا کی؟!! مصاحبه اختصاصی برنامه میدان با زیاد النخالة؛ دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین 🔻 ویدیوی کامل را در آپارات و یوتیوب می‌توانید تماشا کنید. 🔻🔻🔻 با اسکرین‌شات همراه شوید ایتا | تلگرام | اینستاگرام | بله | آپارات | یوتیوب | توییتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرزندان واقعی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چه کسانی هستند؟ 🔻 ببینید پاسخی را که ۶۰ سال پیش امام خمینی (ره) داده‌اند... 🆔 @Hablollahir
🧨 تیر خلاص به توهم نابودی رژیم با یک ضربه! و یک پیشنهاد عملیاتی... این روزها که مسأله انتقام از رژیم بالا گرفته باز همان دعوای همیشگی مطرح شده که خلاصه آن در سطحی از طرفداران نظام، پرسش از علت سستی در مقابل رژیم و حتی آمریکا در منطقه است. پیش تر هم نوشته ام که وقتی ما با ابرقدرتهای جهان که توان تحمیل خسارت های سنگین بر ما را دارند ایستاده ایم طبعا نباید «انتحار» کنیم و همه چیز را ببازیم ولی سوال اینجاست که چگونه رفتاری مصداق «عقب نشینی» و پذیرش ذلت نیز نیست؟ ساده ترین کار در مقابل یک قدرت، توجیه علل عقب نشینی و مصلحت اندیشی است چرا که همه عقلا آن را می‌فهمند و مردم نیز بخاطر کاهش احتمالی فشارها آن را تایید میکنند چنانچه با گفتمان باید با «کدخدا» ببندیم در دوره ای همراهی کردند! خب راه حل چیست؟ من عنوان آن را «قدرت یابی بازدارنده» گذاشته ام که می تواند ضامن هر دو وجه «عقلانیت و مصلحت» و نیز «انقلابی گری و ارزش مداری» باشد. هدف این نوع کنشگری فعال هم باید ایجاد بازدارندگی تا تامین قدرت «درگیری نهایی» باشد که حتما امری جبهه ای در مقابل ابرقدرت هاست. نسبت ما با رژیم از وقتی که آمریکا نقش مستقیم تری در منطقه ایجاد کرده بهم ریخته است. ترامپ قبح ماجرا را با زدن وقیحانه و جسورانه حاجی‌ شکست و حالا رژیم به اعتبار آمریکای تمام قد ایستاده پشت سرش و حمایت های مختلف اطلاعاتی و نظامی او، گنده بازی می کند. پس بیاییم تا اطلاع ثانوی درگیری‌ را به سطح رژیم تقلیل ندهیم و بدانیم که انتخاب اقدامی که رژیم را پشیمان و آمریکا را نگران کند آسان نیست ولی بلاشک ممکن است و برای حفظ آبروی جبهه ما باید انجام بشود. مصداق آن البته در حد کارشناسان خاص امنیتی نظامی است ولی ما همگی میتوانیم در یک لایه مهم دیگر ولی مرتبط نقش ایفا کنیم و صرفا «منتقد منتظر» نباشیم!! آن لایه چیست؟ «توسعه جبهه» رسالت عناصر جبهه مقابله با استکبار باید توسعه خود باشد چرا که ایستان مقابل قدرت‌های بزرگ بدون تشکیل جبهه ممکن نیست. حالا که ظرفیت خلق نیروهای همسو را بسیار زیاد کرده نباید این فرصت تاریخی را از دست داد و بهترین استفاده از آن همین توسعه جبهه عملیاتی باورمند به مقابله با «دیکتاتوری آمریکا» در جهان است. هر چه این جبهه گسترده تر و قوی تر بشود بازدارندگی ما بالاتر می‌رود چرا که دشمن خود را در فشاری همه جانبه حس می‌کند. طبعا این رسالت ماست و توسعه توان نظامی امنیتی هم بطور موازی باید جدی گرفته بشود ... بیاییم در حیطه رسالت خودمان فعال عمل کنیم! 📍 @komeilialireza