eitaa logo
هوالرزاق خرید وفروش فرهنگى (خاتم الانبیا صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم)
4 دنبال‌کننده
592 عکس
53 ویدیو
0 فایل
بسم‌الله الرحمن الرحیم وبه نستعين وهو مولينا فنعم المولي ونعم النصير آن الله هوالرزاق ذوالقوه المتین خدایا به امید تو نه به امید غیر تو اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم ثارالله حسبي الله لا اله الاهو و الحمدلله رب العالمین
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋بسم‌الله النور الهادي قالَت فَاطِمَهُ الزَّهرَا سلام الله علیها  «جَعَلَ اللَّهُ طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ اَلْفُرْقَةِ»  خداوند لزوم اطاعت و امامت ما را موجب امان از تفرقه و جدائى میان مؤمنان قرار داد. بحارالانوار، جلد 29، صفحه 220 شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم ✨هجرت از محيط شرك، كفر و گناه براى حفظ دين و ايمان 💚رسول خدا(صلى الله عليه و آله وسلم): هر كس دين خود را از سرزمينى به سرزمين ديگر ولو به اندازه يك وجب زمين باشد برهاند (هجرت كند) بهشت بر او واجب آيد و همدم ابراهيم و محمد (عليه السلام) باشد. 💚 رسول گرامى اسلام (صلى الله عليه و آله) مى‌فرمايد: مَنْ فَرَّ بِدِينِهِ مِنْ ارْضٍ الى‌ ارْضٍ وِ انْ كانَ شِبْراً مِنَ الْارْضِ، اسْتُوْجِبَ الْجَنَّةُ وَ كانَ رَفيقَ ابْراهيمَ وَ مُحَمَّدٍ (عليه السلام).«3» هجرت از محيط شرك، كفر و گناه براى حفظ دين و ايمان، يا براى برگشت از نافرمانى خداوند، بر هر فردى لازم و ضرورى است. 💚امام صادق (عليه السلام) در پاسخ شخصى كه از تفسير آيه 56 سوره عنكبوت سؤال كرد، فرمود: اذا عُصِىَ اللَّهُ فى ارْضٍ وَ انْتَ فيها فَاخْرُجْ مِنْها الى‌ غَيْرِها.«4» هر گاه در سرزمينى كه تو در آن به سر مى‌برى نافرمانى خدا شد از آن جا به جاى ديگر هجرت كن. آرى، محيط در سرنوشت انسان تأثير فراوان دارد، بنابراين بايد از محيط فاسد و ناسالم هجرت كرد، پيامبر (صلى الله عليه و آله) هم يكى از عوامل هجرت‌هايشان همين بود. erfan.ir/farsi/sahifeh46/faraz17
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹🇮🇷🇮🇷🇮🇷 خطبه فدک سخنرانی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) | شهادت بر توحید فصل اوّل: سخنرانی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) ...وَ أنارَ فِی التَّفَکُّرِ[٣] مَعْقُولَها خداوند فکرها را به همان اندازه‌ای که نسبت به کلمه‌ی توحید تعقّل می‌کنند نورانی کرده است.  توحید در دل من و تو وجود دارد نه اینکه بخواهیم آن را وارد کنیم. یعنی خدا دل انسان را موحّد آفریده، امّا ما تابع شیطان می‌شویم و آن را مشرک می‌سازیم. آدمی خود، دل را مشرک می‌کند و الاّ دل موحّد است. وَ أنارَ فِی التَّفَکُّرِ[٣] مَعْقُولَها خداوند فکرها را به همان اندازه‌ای که نسبت به کلمه‌ی توحید تعقّل می‌کنند نورانی کرده است. در اینجا توجّه کنید که ما یک قلب داریم و یک عقل، در باب قلب گفتیم که اگر توحید در قلب کسی وارد شد ثمره‌اش اخلاص در عمل است و خداوند هم توحید را در قلب همه‌ی انسان‌ها جاسازی کرده است و هیچ انسانی نیست که فاقد آن باشد؛ جمله‌ی قبلی حضرت زهرا(س) هم دلالت بر این داشت، امّا در مورد عقل چه؟ حضرت در اینجا از بحث قلب به بحث عقل وارد می‌شود و می‌فرماید: همین کلمه‌ی توحید که در قلب وجود دارد تفکّر معقول تو را نورانی کرده است. ببینید چقدر مطلب زیبا است! فکر نورانی می‌شود؛ فکر هم که مربوط به عقل است. اَلْفِکْرُ حَرْکةٌ إلَی الْمَبادِی وَ مِنْ مَبادِی إلَی الْمُرادِ[٤] امّا کدام تفکّر، نورانی و صحیح است و به خطا نمی‌رود؟ آن تفکّری که کلمه‌ی توحید پشتوانه‌ی آن باشد؛ یعنی آن تفکّری که از کلمه‌ی توحید نورانیت گرفته باشد. پس صاحب آن دلی که توحید در آن راه یافته دارای فکر نورانی است و خطا نمی‌کند. البتّه این معنا هم به حسب افراد و مراتب، مختلف می‌شود و هر چه کلمه‌ی توحید در دل فرد قوی‌تر باشد تفکّر هم نورانی‌تر خواهد بود. توحید اگر درختی باشد میوه‌ای هم دارد؛ میوه و ثمره‌ی این درخت، «اخلاص در عمل» است. توحید ذاتی، توحید صفاتی و توحید افعالی همه نتیجه‌ای دارد و آن «توحید در عبادت» است... یاعلی مدد ایتا @noor114 هدایتگر hedayatgar.ir/fa/news/4259
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا