وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقاء به عالم قدس خواهد شد
این دستور با برکت نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است،
پس ای سالک کوی یار، بر تو لازم است که همیشه آن را انجام دهی.
🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇
@samad1001
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ*
*به نام خداوند رحمتگر مهربان*
*قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿۳۱﴾*
*بگو اگر خدا را دوست داريد از من پيروى كنيد تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشايد و خداوند آمرزنده مهربان است (۳۱)*
*قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ ﴿۳۲﴾*
*بگو خدا و پيامبر [او] را اطاعت كنيد پس اگر رويگردان شدند قطعا خداوند كافران را دوست ندارد (۳۲)*
سوره ال عمران
🕋 *بسم الله الرحمن الرحيم*
*بسم اللّه، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است*.
ز
*«شفا» در سیره اهل بیت علیهم السلام*
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله::
*اگر بسم اللّه را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى كنند و آن شفاى هردردى است*.
📚فقه الرضا عليه السلام، ص ۳۴۲
*اى على! غذاى خود را با نمك آغاز كن، چرا كه در نمك درمان هفتاد درد است؛ديوانگى، خوره، پيسى، گلودرد، دندان درد و دل درد، از جمله اين دردهاست*.
📚وسائل الشيعة، ج ۲۴، ص ۴۰۶، ح ۱۲
*سير بخوريد و با آن درمان كنيد، چرا كه سير هفتاد بيمارى را شفا مى دهد.*
📚مكارم الاخلاق، ص ۱۸۲
*جمله «لاحول ولا قوّة الّا باللّه »نود و نه درد را شفا مى دهد كه ساده ترين آنها اندوه است*.
📚قرب الإسناد: ۷۶/۲۴۴.
*بسم اللّه، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است*.
📚نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، ص ۴۲
*عسل شفاى هر دردى است و هيچ دردى در آن نيست، بلغم را كم مى كند وقلب را جلا مى دهد.*
📚مكارم الاخلاق، ص ۱۶۶
*خرما بخوريد، چراكه شفاى دردهاست*.
📚مكارم الاخلاق، ص ۱۶۸
امام على عليه السلام:
*ياد ما اهل بيت شفابخش بيماريها و ناخوشيها و درمانگر وسوسه شكّ است*.
📚الخصال:
امام على عليه السلام:
*همانا تقواى خدا داروى درد قلب هاى شماست و بينا كننده كورى دلهايتان و شفابخش بيمارى جسمهايتان و برطرف كننده تباهى سينه هايتان و پاك كننده آلودگى جان هايتان و روشنى بخش ضعف چشم هايتان و فرو نشاننده ترس و اضطراب دل هايتان و زداينده سياهى ظُلمتتان.*
📚نهج البلاغة: الخطبة ۱۹۸.
🌷🌷🌷🌷🌷
┅═══✼🌻🌻🌻══✼
🍃 *بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ*🥀
─═ೋ❅🕋❅ೋ═─
🌼 *الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد*🌼
🌼 *اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*
(بسم الله الرحمن الرحیم)
*« شیعیان ما به اندازه آب خوردنی،*
*ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد ».*
حاج محمد علی فشندی فرمود:
*« در مسجد جمکران قم اعمال را بجا آورده و با همسرم می آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده و قصد دارند طرف مسجد بروند. گفتم: « این سید در این هوای گرم تابستان از راه رسیده تشنه است ». ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد؛ پس از آنکه ظرف آب را پس داد گفتم: « آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید تا امر فرجش نزدیک گردد». فرمود: « شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد ». این را فرمود و تا نگاه کردم آقا را ندیدم. فهمیدم وجود اقدس امام زمان علیه السلام را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا نموده است ».*
─═ೋ❅🕋❅ೋ═─
🌼 *الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد*🌼
🌼 *اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*🌼
┅✼🌻 *يا صاحب الزمان*🌻✼═
*#نشر حداكثري*
═══✼🌻🌻🌻✼═══┅
┅═══✼🏵️🏵️🏵️✼═══┅
┅✿❀ *سوره حمد*❀✿┅
🌼 *الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ*🌼
🌼 *اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*🌼
─═ೋ❅🕋❅ೋ═─
*📚رسول خـدا صـلی الله علیه و آله وسـلم :هر مسـلمانی که سوره حمـد را قرائت نماید، اجري مانند قرائت دو سوم قرآن به او عطا
میشود، و نیز اجري مانندصدقه بر مردان و زنان مومن عنایت میشود.(مجمع البیان ج.1 صفحه 36)*📚
┅═══✼🏵️🏵️🏵️✼═══┅
🌼 *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ﴿۱﴾*🥀
🌼 *الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿۲﴾*🥀
🌼 *الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ﴿۳﴾*🥀
🌼 *مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ﴿۴﴾*🥀
🌼 *إِیَّاکَ نَعْبُدُ وإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ﴿۵﴾*🥀
🌼 *اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ ﴿۶﴾*🥀
🌼 *صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ ﴿۷﴾*🥀
─═ೋ❅🕋❅ೋ═─
┅═══✼🏵️🏵️🏵️✼═══┅
🌼 *الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ*🌼
🌼 *اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*🌼
┅═══✼🏵️پ.4173🏵️✼═══┅
*بسم الله الرحمن الرحيم*
*گرامي و مبارك باد ايام دفاع مقدس وياد رزمندگان و شهداي دفاع مقدس زمينه سازان عزت ايران اسلامي و مقدمه سازان ظهور ابا صالح المهدي بر همه امت اسلام*
*روايت درباره جهاد در راه خدا*
*در حديثى از امام صادق(عليه السلام) از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «لِلْجَنَّةِ بابٌ يُقالُ بابُ الْمُجَاهِدِينَ، يَمْضُونَ اِلَيْهِ فَاِذَا هُوَ مَفْتُوحٌ وَ هُمْ مُتَقَلِّدُونَ بِسُيُوفِهِمْ... وَ الْمَلَائِكَةُ تُرَحِّبُ بِهِمْ»(5)؛ (براى بهشت، درى است كه به آن، درِ مجاهدان گفته مى شود، هنگامى كه به سوى آن مى روند آن در گشوده مى شود؛ در حالى كه آنها شمشيرهايشان را بر كمر دارند و فرشتگان به آنها خوشامد مى گويند!).*
*همين معنا به شكل ديگرى در «نهج البلاغه» آمده است: «اِنَّ الْجِهادَ بابٌ مِنْ اَبْوابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللهُ لِخَاصَّةِ اَوْلِيَائِهِ»(6)؛ (جهاد، درى از درهاى بهشت است كه خدا آن را به روى بندگان خاصش گشوده است).*
http://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=42&lid=0&mid=417483&catid=-2
وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقاء به عالم قدس خواهد شد
این دستور با برکت نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است،
پس ای سالک کوی یار، بر تو لازم است که همیشه آن را انجام دهی.
🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇
@samad1001
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
﷽
#احکام_نماز
❓پرسش
ارکان نماز چيست؟
📿 پاسخ
بعضی از واجبات نماز ركن است، يعنی اگر انسان آنها را بجا نياورد يا در نماز اضافه كند، عمدا باشد يا اشتباها، نماز باطل می شود.
و بعضی ديگر ركن نيست، يعنی اگر عمدا كم يا زياد شود، نماز باطل می شود. و چنانچه اشتباها كم يا زياد گردد، نماز باطل نمی شود.
*ارکان نماز*
و ركن پنج چيز است: اول: نيت. دوم: تكبيرة الاحرام. سوم: قيام در موقع گفتن تكبيرة الاحرام، و قيام متصل به ركوع يعنی ايستادن پيش از ركوع. چهارم: ركوع. پنجم: دو سجده.
📣ما را در نشر احکام الهی یاری کنید.
https://chat.whatsapp.com/GlOpxBA72WZ6hQCmJRyVWx
🕋 *بسم الله الرحمن الرحيم*
*💚پيامبر خدا*
*(صلي الله عليه وآله و سلم) فرمود:*
*حضرت عيسى عليه السلام از قبرى گذشت كه صاحب آن عذاب مى كشيد. سال بعد نيز بر همان قبر گذشت، اما ديد كه ديگر عذاب نمى شود، عرض كرد: پروردگارا! پارسال كه از اين گور گذشتم، صاحبش را عذاب مى كردند، امسال كه مى گذرم عذابش نمى كنند! خداوند به او وحى فرمود: اى روح اللّه! فرزند صالحى از او بزرگ شد و راهى را تعمير نمود و يتيمى را سرپرستى كرد، من هم به خاطر كارهاى فرزندش، او را آمرزيدم.*
📚 *وسائل الشيعة، ج ۱۱ ص۵۶۰ ح ۲*
هر كسى زارع و مزرعه خود است
و نيتها و اعمالش بذرهايش ,
بنگر تا در مزرعه خويش چه كاشتى!!!
🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇
@samad1001
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
من اميدم بخدا بعد خدا هم به خداست
النشاط في قيام الليل
الياس عما في ايدي الناس
َا تَضُرُّ مَعَهَا سَیِّئَة»(4)؛ که یعنی محبت حضرت علی(ع) حسنه ای است که با آن هیچ سیئه ای به انسان ضرر نمی رساند؛ یک معنایش این است کسی که به مقام حبّ امیرالمؤمنین(ع) می رسد با ایشان همراه است.
هرچند که توضیح این روایت مد نظر نیست و تنها قسمتی از آن که با بحث ما مرتبط بود مقصود ماست اما از باب توضیح اجمال آن اشاره می کنیم که این روایت به دو صورت معنا شده است.
یکی اینکه یعنی اگر کسی با اینکه محبت و ولایت امام را در او وجود دارد به گناهی مبتلاء شد، این ولایت و محبت به توبه تبدیل و موجب ندامت و مغفرت می شود. معنایی دیگر این است که هرجا محبت باشد، امکان ورود شیطان نیست و «لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَیِّئَة» زیرا «الْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ» هرکجا که امام است جایی برای شیطان نیست. اگر انسان به مقام محبت رسید هر زاویه ای از زوایای وجود انسان که به نور محبت نورانی شده، جای پای شیطان نیست.
پس از آنجا که یکی از ارزاق محبت است و «الْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ»، اگر این محبت محبتِ ظلمانی بود، این معیت معیتِ با اهل ظلمات خواهد بود و اگر محبت، محبت نورانی بود معیت با اهل نور است لذا رزقی بالاتر از این وجود ندارد که انسان به محبت امام(ع) برسد.
به خصوص اینکه اگر به این توجه کنیم امام در مقامی است که محبت او محبت خداست که در زیارت جامعه فرمودند: «مَنْ أَحَبَّکُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّه» اصلا برای رسیدن به محبت خدا جز از طریق محبت به امام راهی برای ما وجود ندارد و ما نمی توانیم مستقیما واجد محبت خدا شویم و این محبت باید از طریق محبت امام به ما برسد. امام سرچشمه حب الهی است و ما به اندازه ای که به وادی محبت الهی راه پیدا می کنیم از آن وادی محبت الهی سیراب می شویم.
ده خصلت در دنیا و ده خصلت در آخرت ثمره محبت ائمه/ خصلت اول زهد در دنیا
حضرت پیامبر اکرم(ص) در حدیث فوق فرمودند اگر کسی به محبت ائمه از اهل بیت من برسد به تمامی خیرات دنیا و آخرت رسیده است بنابراین تردید نکنید چنین کسی که در وادی محبت قرار دارد و با امامش همراه است، حتما در بهشت است. البته روشن است که ما بهشتی بالاتر از امام نداریم و بهشت شعایی از وجود امام می باشد پس اگر کسی با امام باشد در بهشت است. تمام مقامات بهشت مقامات وجودی امام است و به اندازه ای که انسان در درجات ولایت امام سیر می کند در درجات توحید و بهشت طی مسیر می کند و بیرون از محیط ولایت امام هیچ خبری نیست. پس اینگونه نیست که ما یک بهشت داشته باشیم و یک امام و این تصور از اوهام است.
در ادامه حدیث فوق حضرت توضیح دادند که در محبت اهل بیت من ده خصلت دنیوی و ده خصلت اخروی است که محبین اهل بیت به آن راه پیدا می کنند. اولین صفت از ده صفت دنیوی، زهد در دنیاست که فرمود:
َمَّا الَّتِی فِی الدُّنْیَا فَالزُّهْدُ». زهد به معنای داشتن و نداشتن نیست و در بیرون انسان شکل نمی گیرد بلکه زهد در ارتباط انسان با نعمت ها و امکانات شکل می گیرد. از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که فرمودند: «فَأَمَّا الزَّاهِدُ فَقَدْ خَرَجَتِ الْأَحْزَانُ وَ الْأَفْرَاحُ مِنْ قَلْبِهِ فَلَا یَفْرَحُ بِشَیْ ءٍ مِنَ الدُّنْیَا وَ لَا یَأْسَى عَلَى شَیْ ءٍ مِنْهَا فَاتَهُ فَهُوَ مُسْتَرِیحٌ»(5)
زاهد کسی است که تمام غصه ها و شادی های دنیا از قلب زاهد خارج شده است به همین خاطر اگر دنیا به دستش برسد خوشحال نمی شود و اگر چیزی از دنیا از او فوت شود او را ناراحت نمی کند و زاهد در مقام راحتی و خلاص است. زاهد از آمد و شد دنیا فارغ و به امر بالاتری مشغول است.
بنابراین زهد یعنی فراغت و بزرگتر شدن از دنیا به گونه ای که در عین حال حضور در دنیا، آمد و شد دنیا او را مشغول نکند و دل مشغولی چنین کسی به چیز دیگری است که در زیارت امین الله می خوانیم: «مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْیَا بِحَمْدِکَ وَ ثَنَائِکَ» علت اینکه محب اهل بیت زاهد می شود این است که اگر کسی وارد وادی ولایت امام شد و محبت رفیع امام در دلش آمد، محبت های کوچک از دل او می روند زیرا بین محبت امام و محبت دنیا جمع نمی شود.
شرط محبت ایمان و محبت امام، فراغت از محبت دنیاست که فرمود: «حَرَامٌ عَلَى قُلُوبِکُمْ أَنْ تَعْرِفَ حَلَاوَةَ الْإِیمَانِ حَتَّى تَزْهَدَ فِی الدُّنْیَا»(6) خدای متعال بر قلب های شما حرام کرده که شیرینی محبت خدا را بچشید مگر اینکه در دنیا زاهد شوید. معنای روایت فوق این است که با تعلق به دنیا حب الله و ایمان نمی آید. در روایت دیگری آمده است: «إِذَا تَخَلَّى الْمُؤْمِنُ مِنَ الدُّنْیَا سَمَا وَ وَجَدَ حَلَاوَةَ حُبِّ اللَّه»(7) مؤمن آنگاه که از دنیا خالی شد و سماواتی شد و رفعت پیدا کرد، می تواند شیرینی محبت خدای متعال را بچشد.
پس اگر کسی به مقام محبت رفیع رسید این محبت های کوچک از دل او رخت بر می بندند و طبیعتا این آمد و شد دنیا او را به خود مشغول نمی کند و زاهد می شود زیرا محبوب بزرگتری دارد و معنای زهد همین است. بنابراین اولین خصلت محبت زاهد شدن در دنیاست.
حرص بر عمل دومین خصلت از خصلت های دنیوی محبّ اهل بیت
صفت دوم محبین «وَ الْحِرْصُ عَلَى الْعَمَلِ» است. کسی که به مقام محبت برسد، حریص بر عمل می شود. حب امام(ع) در انسان حرص بر عمل ایجاد می کند. محبِّ امام در عین اینکه زاهد است و آمد و شد دنیا تاثیری بر دل او نمی گذارد، انگیزه ای بالاتر برای عمل کردن دارد. محببین در دنیا مشغول به کارند اما این کارشان برای دنیا نیست. محبین بیش از همه عمل می کنند و خالص ترین اعمال را دارند.
در روایتی که می فرماید عبادت

ماجرای پسر ایذهای که برای نجات جان زنان همسایه به دل آتش زد + فیلم

احمد نجفی: بازیگران را تهدید میکنند اسم انقلاب و نظام را نیاورند

بازگشایی حضوری مدارس در سه مرحله تا نیمه دوم آبان
ده خصلتی که با محبت به اهل بیت بدست می آید
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ اخبار رسانه ها اخبار خواندنی اخبار برگزیده

معنای دوم فراز فوق این است که کسی که در مقام محبت اهل بیت است، به مقام اخلاص در توحید رسیده است و مقام اخلاص در توحید مقامی است که در آن انسان جز از خدای متعال از همه مأیوس است.
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، متن پیش رو گزارشی تفصیلی از شب اول فاطمیه سخنرانی آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در هیأت میثاق با شهداء در دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران به تاریخ 1 اسفند 94 می باشد ایشان پس از بیان اینکه ما ارزاقی داریم و این ارزاق ما یا نورانی و یا ظلمانی اند فرمودند محبت ائمه اطهار بالاترین رزق ماست و طبق روایت نبوی موجب رسیدن به تمام خیرات دنیا و آخرت می شود و صاحب این محبت حتما اهل بهشت است. در این روایت برای محب اهل بیت ده خصلت در دنیا و ده خصلت در آخرت وجود ذکر شده است که این خصلت ها از ثمرات محبت ائمه اطهار می باشد. این ده صفت عبارتند از زهد در دنیا، حرص بر عمل، ورع در دین، رغبت در عبادت، توبه پیش از مرگ، نشاط در قیام لیل، نا امیدی از آنچه در دست مردم است، حفظ امر و نهی الهی، بغض نسبت به دنیا و سخاوت...
محبت ائمه اطهار بالاترین رزق و موجب رسیدن به تمام خیرات دنیا و آخرت
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلی الله علی سیِّدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و لعنة الله علی أعدائهم اجمعین. در کتاب شریف خصال نقل شده است که نبی اکرم(ص) فرموده اند: «مَنْ رَزَقَهُ اللَّهُ حُبَ الْأَئِمَّةِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی فَقَدْ أَصَابَ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ فَلَا یَشُکَّنَّ أَحَدٌ أَنَّهُ فِی الْجَنَّةِ»(1) اگر خدای متعال کسی را به این رزق برساند که محبت ائمه از اهل بیت مرا در سفره او قرار دهد، به تمام خیر دنیا و آخرت راه پیدا کرده است بنا
براین کسی تردید نکنه که چنین کسی در بهشت است.
در ادامه حضرت فرمودند در محبت اهل بیت من بیست خصوصیت و خصلت می باشد -که این خصوصیات آثارِ این محبت است- که ده خصلت در دنیا و ده خصلت در آخر است. در ادامه و پس از چند نکته به توضیح این حدیث شریف می پردازیم.
نکته اول: رزق هایی که از طرف خداوند بر ما نازل می شوند بسیار گسترده اند. یکی از مهم ترین آن رزق ها رزق قلوب ماست که رزق های قلب ما نیز متفاوت است و یکی از مهم ترین رزق های قلب ما رزق محبت می باشد. ما همیشه در قلب مان محبت و نفرت داریم که اینها ارزاق ما هستند اما همانگونه که رزق های دیگر حلال و حرام، و نورانی و ظلمانی دارند رزق قلب نیز اینگونه است.
درست است که ما همیشه سر سفره خدا هستیم و سر سفره او رزق می خوریم اما گاهی رزق خود را -در خوردنی ها، پوشیدنی ها و سایر ارزاق- به حرام تبدیل می کنیم. همه ارزاق اینگونه اند که گاهی نورانی و گاهی ظلمانی و گاهی حلال و گاهی حرامند. در ثواب زیارت سیدالشهداء آمده است: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ عَلَى مَوَائِدِ النُّورِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ- فَلْیَکُنْ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ»(2) در روز قیامت زائرین سیدالشهداء بر سفره هایی از نور می نشینند و از مائده های نورانی استفاده می کنند.
بنابراین ارزاق یا نورانی اند یا ظلمانی. تمام ارزاقی که از دست مبارک پیامبر به ما می رسد ارزاق نورانی و طیب اند اما آنچه از دست شیطان و وادی ولایت آن هاست، رزق ناپاک است. تمام ارزاق ما حتما از یکی از دو وادی فوق -وادی ولایت نبی اکرم یا شیطان- عبور می کنند یعنی تمام ارزاق ما یا ارزاق نورانی اند و یا ظلمانی.
شاید با توجه به این آیه بتوان نکته فوق را برداشت کرد که خداوند متعال می فرماید: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» تمام ارزاق آنان که تحت ولایت الله قرار می گیرند نورانی است اما «وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ»(بقره/257) تمام ارزاق کسانی که کافر شدند و تحت ولایت طاغوت قرار گرفتند ظلمانی است.
بنابراین یکی از مهم ترین ارزاق ما رزق محبت می باشد که گاهی نورانی و گاهی ظلمانی است. هر محبت و الفتی که با کسی برقرار می کنیم، از دو رشته دیگر عبور می کند. هر رشته ای بین دو نفری که با هم ارتباط محبت آمیز دارند، از دو رشته دیگر ناشی است کما اینکه هنگام برقراری ارتباط با وسایل جدید ارتباطی، هر ارتباط به دو ارتباط با مرکز متوقف است.
این ارتباط ما با شخصی دیگر دارای دو پشتوانه ارتباطی است که یا ارتباط های ظلمانی و یا نورانی است. اگر این ارتباط ها از بستر ارتباط با خدا و اولیاء اش عبور کند نورانی و ا
لّا ظلمانی می باشد. قرآن کریم می فرماید: «الْأَخِلاَّءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلاَّ الْمُتَّقینَ»(زخرف/67) جز متقین که در خُلت و محبت در وادی تقوی عمل کرده اند، محبت سایرین به دشمنی و دوستی هایشان به عداوت تبدیل می شود.
به هرحال یکی از مهم ترین ارزاق ما رزق محبت می باشد و در حدیث نبوی که ابتدای بحث ذکر شد آمده است اگر خدای متعال در کسی رزقِ محبت ائمه اهل بیت مرا قرار دهد تردید نکنید که این انسان بهشتی است. شاید معنای حدیث این است که از همین الآن در بهشت می باشد چرا که بهشت خداوند متعال از نقدترین چیزهاست و خداوند اصلا با کسی معامله نسیه نمی کند این چشمان ماست که بسته است و گمان می کنیم که معامله های خداوند نسیه و موکول به آینده است.
شاید معنای آیه «إِنَّ الْأَبْرارَ لَفی نَعیمٍ»(انفطار/13) همین است که ابرار همین الآن وسط بهشت اند «وَ إِنَّ الْفُجَّارَ لَفی جَحیمٍ»(انفطار/14) و فجار هم همین الآن وسط جهنم اند. شاهد آن این است که «یَصْلَوْنَها یَوْمَ الدِّینِ»(انفطار/15) روز قیامت ورود خاصی به جهنم دارند اما در حال حاضر در جهنم اند. اگر کسی وارد وادی محبت اهل بیت شد همین الآن وسط بهشت است.
بر این مطلب روایات متعددی وجود دارد که در روایتی نقل شده است شخصی اعرابی خدمت پیامبر اکرم(ص) رسید و عرض کرد یا رسول الله «مَتَى قِیَامُ السَّاعَةِ» چه زمانی قیامت برپا می شود؟ وقت نماز رسید و حضرت نماز را خواندند و پس از آن سؤال کردند چه کسی بود این سؤال را پرسید؟ آن شخص پاسخ داد من بودم. حضرت فرمودند: «فَمَا أَعْدَدْتَ لَهَا؟» تو برای قیامت چه آماده کرده ای؟ عرض کرد: من برای آن نماز و روزه زیاد آماده نکرده ام ولی یک صفت دارم که «إِلَّا أَنِّی أُحِبُّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» خدا و شما را دوست دارم.
حضرت فرمود: «الْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ»(3) انسان با آن کسی است که او را دوست دارد. در واقع محبت شعاعِ محبوب در وجود انسان و معیّتی حقیقی است و جدا شدنی هم نیست مگر اینکه رشته محبت قطع شود. اینکه در روایت آمده است: «حُبُّ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حَسَنَةٌ ل
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم*
*ِبه نام خداوند رحمتگر مهربان*
*مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿۴۰﴾*
*محمد پدر هيچ يك از مردان شما نيست ولى فرستاده خدا و خاتم پيامبران است و خدا همواره بر هر چيزى داناست*
*يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا ﴿۴۱﴾اى كسانى كه ايمان آورده ايد خدا را ياد كنيد يادى بسيار (۴۱)*
*وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا ﴿۴۲﴾و صبح و شام او را به پاكى بستاييد*
سوره احزاب
*💚۳روز تا رحلت نبي اكرم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله صلى الله عليه واله وسلم واخر ماه صفر شهادت امام رئوف علي ابن موسي الرضا عليه السلام💚*
*هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا (۴۳) تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا كَرِيمًا ﴿۴۴﴾*
*إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿۵۶﴾*
*خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى فرستند اى كسانى كه ايمان آورده ايد بر او درود فرستيد ...*
*اللهم ص صل علي محمد*
*وال محمد وعجل فرجهم*
*يا رسول الله مدد*
*محرم وصفر است كه*
*اسلام را زنده نگه داشته است.*
*بسم الله الرحمن الرحيم*
*ذكر زمين و زمان يا حسن و يا حسين*
*زيور كون و مكان يا حسن و يا حسين*
*زينت عرش خدايا حسن و يا حسين*
*ذكررسول خدا يا حسن و يا حسين*
*ذكر علي وزهرا يا حسن و يا حسين*
*ذكر مليك السماء يا حسن و يا حسين*
*نور بهشت خدا يا حسن و يا حسين*
*ذكر امام زمان يا حسن و يا حسين*
*ذكر شهيدان ما يا حسن و يا حسين*
*نغمه ماه عزا يا حسن و يا حسين*
#نشر حداکثری صدقه جاریه