eitaa logo
حدیث گراف
9.8هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
428 ویدیو
10 فایل
💠نشرپوسترهای کانال وسایت حدیث گراف به هرشکلی وحتی بالوگوی خودتون آزاده،اجرتون باخدا+نیازی به ذکرسایت وکانال نیست ✅تبلیغ وتبادل نداریم نظرات و پیشنهادت @hesamodin313 پوسترهای کیفیت بالا hadisgraph.com نشانی اینستاگرام instagram.com/hadisgraph
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث گراف
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: الطِّيبُ يَشُدُّ القَلبَ بوىِ خوش، قلب را تقويت مى كند الكافی جلد
💠 از جمله بخش های تاثیر عطر بر جسم و روح می توان به موارد زیر اشاره نمود: 🔸استشمام عطر وانیل باعث افزایش شادی و آرامش می شود. از این رو، بهتر است گاهی در منزل، شمع یا عودهای وانیلی روشن کنید. 🔹بوییدن عطر گل رز باعث کاهش فشار خون می‌ شود و مقدار کمی اکالیپتوس باعث هوشیاری می گردد. 🔸استشمام بوی رزماری با تحرک نورون های مغزی باعث افزایش هوشیاری، افزایش قدرت حافظه و بهبود بازده کاری می شود. به همین دلیل از رزماری در ادارات و شرکت ها به عنوان خوشبو کننده هوا استفاده می شود. 🔹عطر درخت کاج یا صنوبر ایجاد آرامش روانی و کاهش اضطراب می شود. به همین دلیل هم وقتی ما برای گردش به جنگل می رویم، کاملا از نظر روانی به آرامش می رسیم. 🔸بوی نعناع تازه باعث خنک شدن راه های تنفسی، افزایش تمرکز، هوشیاری و تحرک می شود. 🔹بوی علف تازه باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی در مغز می شود که این ترکیبات، احساس رضایت مندی و آرامش را برای شما به ارمغان خواهند آورد. 🔸استشمام بوی سیب به تخفیف علائم سردردهای میگرنی کمک می کند و استرس و عصبانیت را هم کاهش می دهد. 🔹استشمام بوی روغن زیتون در طول پخت و پز باعث کاهش اشتها، پیشگیری از پرخوری و البته لذت بردن از صرف غذا می شود. با توجه به موارد یاد شده در تاثیر عطر بر جسم و روح که تنها گوشه کوچکی از عطرهای موجود هستند، شما می توانید در مقاطع مختلف زندگی و نیازهای گوناگون خود در آن مقطع، به مواد تشکیل دهنده عطرهای طبیعی و ساخته شده از مواد موجود در طبیعت با مطالعه در مطالب علمی یا به مطالبی در کاتالوگ شرکت سازنده ی عطر ثبت شده است، رجوع کرده و تاثیر و خواص آن را بر جسم و روحیه بدانید استفاده نمایید برگرفته از سایت مجله پزشکی مثبت سبز
🔸 اللَّهُمَّ... فَتَجَاوَزْ يَا رَبِّ عَنْ قَبِيحِ مَا عِنْدَنَا بِجَمِيلِ مَا عِنْدَكَ 🔹 خدایا... به زيبايى آنچه نزد توست، از زشتى آنچه پيش ماست درگذر فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی 🆔 @hadisgraph
🔸 اللَّهُمَّ... رَضِّنِي مِنَ الْعَيْشِ بِمَا قَسَمْتَ لِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ 🔹 خدایا... مرا از زندگى به آنچه كه نصيبم فرمودى خشنود بدار، اى مهربان ترين مهربانان فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی 🆔 @hadisgraph
امیرالمؤمنین عليه السلام: لم تَخْلُ مِن لُطفِهِ مَطْرِفَ عَينٍ، فی نِعمَةٍ يُحدِثُها لَكَ، أو سَيِّئةٍ يَستُرُها علَيكَ، أو بَلِيَّةٍ يَصرِفُها عنكَ در نعمتى كه براى تو پديد آورده، يا گناهى كه از تو فرو پوشانده، يا بلايى كه از تو دور ساخته، چشم بر هم زدنى از لطف او بى بهره نبوده اى نهج البلاغه، از خطبه 223 🆔 @hadisgraph
مَنْ أَحْياها فَکَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً المائدة آية 32 هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد ، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است آیه 32 سوره مائده 🆔 @hadisgraph
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ لَمّا سَألَهُ عبدُ الأعلى: عَلِّمْني عِظَةً أتَّعِظُ بِها ـ : إنَّ رسولَ اللّهِ صلى الله عليه و آله أتاهُ رجُلٌ فَقالَ لَهُ: يا رسولَ اللّهِ، عَلِّمْني عِظَةً أتَّعِظُ بِها ، فقالَ لَهُ: اِنطَلِقْ ولا تَغضَبْ، ثُمّ أعادَ إلَيهِ فقالَ لَهُ: اِنطَلِقْ ولا تَغضَبْ ـ ثلاثَ مَرَّاتٍ ـ . امام صادق عليه السلام ـ خطاب به عبد الأعلى، وقتى به ايشان گفت: مرا اندرزى بياموز كه آن را به كار بندم ـ : مردى خدمت پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله آمد و گفت: اى پيامبر خدا! مرا اندرزى بياموز كه آن را به كار بندم. به او فرمود: «برو و خشمگين مشو». مرد، سخن خود را تكرار كرد. پيامبر باز فرمود: «برو و خشمگين مشو». اين پرسش و پاسخ، سه بار تكرار شد الكافی جلد2 صفحه303 🆔 @hadisgraph
حدیث گراف
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ لَمّا سَألَهُ عبدُ الأعلى: عَلِّمْني عِظَةً أتَّعِظُ بِها ـ : إنَّ رس
بچه خانواده با بچه ی فامیل یا همسایه دعواش شده... یک مشکلی بین شما و همسایه پیش اومده... تو خیابون یک ماشین بدون اینکه راهنما بزنه پیچیده جلوتون... تو محل کار یک نفر رفتارهای بدی داره... یک بحثی بین شما و همسرتون شکل گرفته... هر مشکلی... خشمگین نشویم! یاد حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله باشیم که 3 بار به یک نفر فرمودند خشمگین مشو!... یه جوری با ملایمت و مهربانی قضیه رو حل و فصل کنیم حتی اگر حق با شماست... امام حسن عليه السلام: السُّرورُ مُوافَقَةُ الإِخوانِ، وحِفظُ الجيرانِ شادمانى، در سازگارى با برادران است و در مراعات [حقوق ]همسايگان العدد القوية ص 53 ح 64 امام صادق عليه السلام : مَن كانَ رفيقا في أمرِهِ نالَ ما يُريدُ مِنَ الناسِ هر كه در كارهاى خود ملايمت داشته باشد، به آنچه از مردم مى خواهد دست يابد ميزان الحكمه ج4 ص498 امام سجّاد عليه السلام: إنَّ اللّينَ يُؤنِسُ الوَحشَةَ، وإنَّ الغِلَظَ يوحِشُ مَوضِعَ الاُنسِ ملايمت، رَمَنده را رام مى سازد و خشونت، رام را رَمَنده مى كند تحف العقول صفحه269
امام سجّاد عليه السلام: إنَّ اللّينَ يُؤنِسُ الوَحشَةَ، وإنَّ الغِلَظَ يوحِشُ مَوضِعَ الاُنسِ ملایمت، گریزان را آرام می‌کند و خشونت، آرام را گریزان می‌کند تحف العقول صفحه269 🆔 @hadisgraph
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام على عليه السلام: كَيفِيَّةُ الفِعلِ تَدُلُّ عَلى كَمِّيةِ العَقلِ كيفيّت كار، نشانگر میزان عقل است غررالحكم حدیث7226 🆔 @hadisgraph
امام على عليه السلام: تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ، فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ يُحْرِقُ وَ آخِرُهُ يُورِقُ در آغاز سردی هوا خود را از سرما حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن ها همان می کند که با درختان می کند؛ در آغاز[برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه 🆔 @hadisgraph
امام علی علیه السلام: الزُّهْدُ كُلُّهُ بَيْنَ كَلِمَتَيْنِ مِنَ الْقُرْآنِ، قَالَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ: "لِكَيْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَكُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاكُمْ"؛ وَ مَنْ لَمْ يَأْسَ عَلَى الْمَاضِي وَ لَمْ يَفْرَحْ بِالْآتِي، فَقَدْ أَخَذَ الزُّهْدَ بِطَرَفَيْهِ تمام زهد در دو جمله از قرآن آمده است: خداوند سبحان فرمود(آیه 23 سوره حدید): « تا بر آنچه از دستتان رفته تأسف مخوريد، و بر آنچـه به شما رسيده شـاد نگـرديد». پس آن كه بر گذشته اندوه نخورد، و بر آينده شاد نگردد هر دو جانب زهد را يافته حکمت 439 نهج البلاغه 🆔 @hadisgraph
حدیث گراف
امام علی علیه السلام: الزُّهْدُ كُلُّهُ بَيْنَ كَلِمَتَيْنِ مِنَ الْقُرْآنِ، قَالَ اللَّهُ سُبْحَان
معنای درست زهد زهد چیست؟ بعضی وقت‌ها می‌ گویند: فلانی آدم زاهدی است. می‌گوییم: چه طور؟ می‌گویند: روی حصیر نشسته است. زهد این نیست که فقط روی حصیر بنشینی و نان خالی بخوریم!؛ زهد این است که اگر روی قالی هم نشستی، دل به قالی نبندی! ممکن است کسی یک ماشین قیمتی داشته باشد ولی وقتی رفیقش نیاز به ماشین دارد، می‌گوید: این سوییچ! برو کارت رو راه بیانداز! ولی ممکن است یک کسی یک دوچرخه کهنه داشته باشد ولی دوچرخه‌اش را به برادرش هم ندهد! زهد به دوچرخه داشتن و ماشین نداشتن نیست!؛ زهد در این است که دل به دوچرخه یا ماشین بسته یا نه؟ ممکن است به یک دوچرخه کهنه دل ببندی و به برادرت ندهی!... ممکن است ماشین قیمتی را به دوستت بدهی!... البته این یک مثال است و موارد بسیاری دیگر هم می توان در نظر داشت و البته در مورد این مثال هم قرض دادن وسایل باید با شرایط خودش باشد مثلا مطمئنا قرض دادن وسایل به کسی که بی مبالات است و از وسایل قرض گرفته به درستی نگهداری نمی کند کار اشتباهی است و اگر کاری می توان کرد باید برای انسان اهل و مورد اعتماد و اعتماد پس داده باشد!