eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
72.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
335 ویدیو
690 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
پرده سیاه.mp3
1.85M
🎙پادپخش 🌒 پردۀ سیاه ▫️ شیعیان به امام حسن عسکری (ع) و آغاز غیبت @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸پیاده‌روی‌های گروهی به مسجد جمکران را باب کنید🔸 شما اگر می‌خواهید ادبیات انتظار را ترویج کنید، این حال و هوای جمکران را در مردم زنده کنید. روی جمکران خیلی کار کنید. جمکران ساده نیست! پیاده‌روی‌های گروهی تا مسجد جمکران را باب کنید. مرحوم نواب صفوی در این مسیر، پیاده قدم می‌زد و اشک می‌ریخت تا خود را به مسجد جمکران می‌رساند. حال و هوا و سوز و گداز داشته باشید! انقدر انسان‌هایی هستند که به نظر شما یک انسان معمولی هستند، اما به حضرت نزدیکند. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علت کاهش نعمت‌ها🔸 گاهی پدر به پسرش پولی می‌دهد و به او می‌گوید با این پول معامله کن. اگر پسر رفت، معامله کرد و این پول را به ثمر رساند، پدر پول بیشتری در اختیارش می‌گذارد؛ اما اگر رفت و پول را ضایع کرد و چیزهایی خرید که برای بدن و عقل و فهمش مضر بود، پدر می‌گوید: چرا پولی به او بدهم که خودش را ضایع کند و ده‌برابرش هم خرج پزشک و دارو کنم؟ مگر من دشمن او هستم؟ بنابراین دیگر پولی به او نمی‌دهد و محدودش می‌کند. ما از خود صددرصد استفاده نمی‌کنیم. فهم ما ملاک مسئولیت ماست. وقتی ما از روی فهم خلاف می‌کنیم، گناهکار و راندۀ درگاه می‌شویم. هرکه فهمش بیشتر باشد، وقتی خلاف می‌کند رانده‌تر و محروم‌تر می‌شود. مگر خدا دشمن انسان است که وقتی انسان برخلاف فهمی که به او داده، عمل کند، باز هم بر این فهم اضافه کند تا بیشتر خلاف کند و دورتر شود؟ کتاب تمثیلات اخلاقی، جلد ۲، صفحه ۳۸ @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عاقبت جلودار شدن در گناهان🔸 قرآن به یهودی‌های زمان پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید: «لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ». یهودی‌ها ! شما که در این عصر هستید، اولین کافر به اسلام نشوید. زیرا اگر شما کافر شدید، نسل‌های بعدی از شما یاد می‌گیرند و می‌گویند اجدادمان اگر یک حقّانیتی در اسلام دیده بودند، ایمان می‌آوردند. لذا شما در گناه همه‌شان شریک می‌شوید. آن یهودی‌های اولی که کافر شدند، الآن در گناه تمام یهودی‌هایی فعلی شریک هستند. در جامعه، بعضی‌ها در کار‌های بد، و پیشرو می‌شوند؛ مثلاً در مسئلۀ ، ابتدا خانواده‌های عده‌ای که دین و دیانت درستی نداشتند چادر‌شان را برداشتند، بعد دیگران از آن‌ها یاد گرفتند و الآن می‌بینید که چطور شده است. آن زنی که اول بی‌حجاب شد، تمام زن‌های بی‌حجاب هرچه گناه بکنند، یک قسمتی‌اش هم در نامۀ عمل او می‌رود. از هر خانواده‌ای، هر کسی که اول بد شد، بقیه فامیل هم که بد می‌شوند در نامۀ او می‌نویسند. کسی که جلودار در سنت سیئه می‌شود، در گناه بقیه هم شریک است. در خوبی‌ها هم همینطور است، اولین کسی که در یک آبادی کار خیر انجام بدهد و بعد دیگران یاد بگیرند، در ثواب عملِ همۀ آنها شریک است. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸با چه کسانی باید/نباید دو قطبی ایجاد کرد؟🔸 هرکسی که خبر پیروزی‌های اسلام او را خوشحال می‌کند، جزو «رحمآء بینهم» است؛ از هر تیره‌ای که باشد. هر کس از ناکامی‌های اسلام ناراحت شود «رحماء بینهم» است. قرآن مثال زده: «إِن تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا...»؛ تمام کسانی که می‌خواهی بدانی من باید با آنها ارتباط داشته باشم یا نه، ببین اگر یک پیروزی برای شما حاصل می‌شود، خوشحال می‌شوند یا ناراحت؟ اگر خوشحال می‌شوند جزو «رحمآء بینهم» هستند. اگر از پیروزی‌ها ناراحت می‌شوند و از شکست‌ها خوشحال می‌شوند باید از آنها فاصله بگیرید. منافق باشد یا کافر. «جاهد الکفار و المنافقین». @haerishirazi
masoolin.mp3
1.92M
🔊 کلیپ صوتی 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مطالبۀ مردم از مسئولان در رابطه با مسئلۀ حجاب🔸 ✅ در قضیۀ حجاب، مردم می‌خواهند و مأموران و مسئولان مبارزه با منکرات را ببینند. نمی‌خواهند حرف تحویل بگیرند! ✅ مردم که عاشق چشم و ابروی مسئولین نیستند! مسئولین، تا اندازه‌ای برای مردم محبوبیت دارند که کارشان را درست انجام بدهند. ✅ مردم به اندازۀ کافی حرف شنیده‌اند. ! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تفاوت رفتار خداوند با امّت بالغ و نابالغ🔸 شما وقتی‌که می‌خواهید به قناری یا مرغ یا گربۀ منزلتان غذا بدهید، حساب می‌کنید که چه وقت به او غذا دادید، نوبت غذایش چه ساعتی است و آن موقع به او غذا می‌دهید؛ اما دربارۀ فرزندتان، می‌گذارید خودش بگوید من گرسنه هستم تا به او غذا بدهید. بین گربۀ منزل و بچۀ منزل فرق است. گربۀ منزل لازم نیست بگوید من گرسنه‌ام؛ صاحبش باید بداند گرسنه است و به او غذا بدهد؛ اما بچۀ منزل باید بخواهد تا به او بدهند. امتی که تربیت شده، مثل بچۀ خانه است؛ هرگاه کمبود داشت باید به خدا التماس کند که خدایا، بده. امت‌هایی که تربیت نشده‌اند، مثل گربۀ منزل‌اند؛ وقتی‌که خدا ببیند گرسنه‌اند، به آنها می‌دهد. ما نیز پیش از انقلاب حال بچه و حال آدمیزاد نداشتیم؛ حال جانور داشتیم! ازاین‌رو، باران می‌خواستیم یا نمی‌خواستیم می‌آمد؛ اما الآن بعد از انقلاب بالغ شده و حال فرزند این جهان را پیداکرده‌ایم، باید بخواهیم تا به ما بدهند. ‌ 📖 تمثیلات علمی، صفحه ۳۷ @haerishirazi