eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
73.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
326 ویدیو
632 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید] نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi شماره تماس: 09195194676 کانال صوتی: @haerishirazi_mp3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸 📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود: 1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم. 2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است. 3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد! 📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است. 📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم. 📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود. 📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید. والسلام محی الدین حائری شیرازی 06/06/1396 @haerishirazi
✅ خلاصه ای از نظریه آیت الله حائری شیرازی پیرامون روش تخلص از ربا و تورم در اقتصاد ایران در دو جزوه فوق بصورت شده است. در جزوه اول (پول رایج جهانی و احیای پول اسلام) به ایرادات ساختاری پول رایج می پردازند و در جزوه دوم (در اسلام پول نباید کار بکند) راهکار پیشنهادی خودشان را ارائه می دهند. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 چلّه گرفتنی که انسان را غیر قابل اصلاح می کند!!🔸 گاهی انسان یک چلّه، دو چلّه می گیرد و دیگر قابل اصلاح نمی شود!! چرا؟ چون به خودش حسن ظنی پیدا می کند، لذا توی خودش بُکسباد می کند. اینکه انسان بعد از چلّه گرفتن چطور می شود مهم است. شش هزار سال ابلیس عبادت کرد، بعدش به خودش حسن ظن پیدا کرد! تمام کارها، تمام ترقی ها، تمام عروجهایی که انسان بکند، نمازهای با حضور قلبی که بخواند، به مقامات عالیه هم که برسد همه اش [برای این است که بفهمد: ] «هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ» (این از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا می‌آورم یا کفران می‌کنم؟!) @haerishirazi
✅ تجربه جالب یکی از مخاطبین محترم کانال از اذان گویی فرزندشان @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه نثار روح مطهر امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی صلوات و قرائت فاتحه ای را اهدا کنیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات بخصوص "آیت الله حائری شیرازی" را نیز در ثواب آن شریک نماییم.🔸
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برنامۀ ویژۀ شیطان🔸 روستایی‌ها دوغ را آنقدر در مشک می‌زنند تا کره‌اش رو بیاید و آن را بگیرند و بعد دوغ‌ها را کنار می‌گذارند. بین‌الطلوعین در میان همۀ اوقات شبانه‌روز ما، حکایت همان کره را دارد، و باقی آن دوغ است. شیطان ‌همیشه کره‌ها را می‌گیرد. ندیده‌ای که خواب آن‌وقت شیرین‌ترینِ خواب‌هاست؟! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸دشواری ایستادگی در مقابل امور غریزی🔸 ایستادگی در مقابل چیزهایی که از«درون حرکت می‌کنند» مانند و ، خیلی سخت است. نرم ترین و شکننده‌ترین گیاهان کدام است؟ شما از قارچ تُردتر، شکننده‌تر و نرم‌تر سراغ دارید؟ قارچ را اگر کمی فشار دهید تو می‌رود، ولی گاهی در مقابل چیزهایی سفت و سخت مثل آسفالت مقاومت می‌کند! در نزدیکی منزل ما آسفالتی بود به ضخامت 10 الی 15سانت. یک وقت دیدم آسفالت دارد باد می‌کند و بالا می‌آید. بعد که بچه‌ها آنجا را کندند، دیدند زیر آن آسفالت قارچ روییده است. آن قارچِ شکننده، بر آسفالتی که فقط به کمک کمپرسور کنده می‌شود غلبه کرد! آسفالت در مقابل عامل بیرونی مقاوم است، اما چون قارچ از فشار می‌آورد، مقاومتش شکسته شد. مقاومت در مقابل عامل درونی گاهی منجر به می‌شود. زن‌هایی در جامعه داریم که به کمترین چیزی مضطرند. گاهی فقر، آنها را به حرام می‌اندازد. ما زنان و مردان تشنه‌ای داریم که به وسیله ازدواج دائم نمی‌توان مشکل آنها را حل کرد؛ چون ازدواج دائم نفقه، مسکن و ... می‌خواهد. پول اجاره منزل را چند نفر می‌توانند بپردازند؟ ما می‌خواهیم به جوانی که در شدت هیجان است و دائما در معرض صحنه‌های تحریک آمیز است، چه راهی را نشان دهیم؟ آیا می‌شود گفت روزه بگیرید و آیا روزه پاسخگوست؟ آیا می‌توان گفت صبر کنید و آیا صبر کردن عملی است؟ یک چیز که از درون تراوش می‌کند مقابله با آن سخت است. اینها در جامعه وجود دارد. برای همه کس ازدواج دائم میسر نیست. اینهایی که مخالف ازدواج موقت هستند، خودشان چه طرحی برای حل این مشکل دارند؟ @haerishirazi
🔸 یکی از مخاطبان محترم کانال پیام داده اند که: کتاب پروفسور «هنکه»، دو سال پیش توسط مرکز پژوهش های مجلس منتشر شده و در مقدمۀ ترجمه کتاب، به تشابه نظریه آیت الله حائری شیرازی با مضمون کتاب اشاره شده است. تصویری از مقدمه کتاب در پیوست آمده است 👆 فایل pdf ترجمه کتاب: https://rc.majlis.ir/fa/report/download/1092120 @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 زودتر از امام به رکوع نرو 🔸 در جلسه‌ای یکی از آدم‌های بسیار مخلص، وقتی می‌خواست مشکلات را بگوید، نود و نه درصد سخنانش سخن از نارسایی ها، کمبودها و کم کاری‌ها بود. گفتم: آقا! این رهبر را که گذاشته‌اند، شماست. لااقل، همان رفتاری که با امام جماعتتان می‌کنید، با او هم بکنید. یک نفر وقتی به عنوان به نماز می‌ایستد، با او چه رفتاری می‌کنید؟ زودتر از او به رکوع نمی‌روید. وقتی هم به رکوع رفت، معطل نمی‌شوید و خودتان را به او می‌رسانید. زودتر هم سر از رکوع بر نمی دارید. این رهبر یعنی امام؛ یعنی حداقل امام جماعت. رفتار و گفتارش را جلویت بگذار و نگاه کن. نود و نه درصد آن، «می‌توانید» است، «می‌شود» است، «شدنی» است، «قوت قلب» است، «» است، «جرأت دادن» و «جسارت دادن» است. گاهی هم یک اشاره می‌کند و اخطاری می دهد. آن وقت شما عکس این را انجام می‌دهید. گفتم: در مؤسسه رازی برای اینکه بتوانند پادزهر درست کنند و سرم‌سازی کنند، مارها را تربیت می‌کنند و زهرشان را می‌گیرند. ماری را جلوی من آوردند و زهرش را به من نشان دادند. شاید کمتر از یک گرم بود. گفتند: این زهر برای کشتن هشتاد نفر کافی است!! آیۀ یأس خواندن، مثل است. یک قطره‌اش برای اینکه چهل نفر را از بین ببرد کافی است. @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 تذکری خطاب به امام جماعت های محترم مساجد: مردم را بین دو راهیِ یا قرار ندهید! کاری نکنید که نافله خوانی، متروک شود! تبعات دارد! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آفت غرور و یأس🔸 حرکت انسان باید بین دو خط «غرور» و «یأس» باشد. اگر به‌طرف غرور برود، حرکت را «لازم» نمی‌بیند و اگر به‌طرف یأس بیاید، حرکت را «بی‌نتیجه» می‌بیند. هرگاه انسان حرکت را غیرلازم یا بی‌نتیجه ببیند، توقف می‌کند. چون غرور و یأس در کار است، پای «خوف» و «رجا» هم در بین است. خوف غرور را، و رجا یأس را می‌شکند. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸غیبت از اینجا شروع شد!🔸 زمان ما، زمان امتحان است که آیا بعد از هزار سال غیبت، دیگر از تک روی کردن و از کردن [نسبت به رهبر] دست برداشته ایم یا هنوز هم این در ما هست. زمانۀ ما، فقط برای این امتحان است! شیعیان، مبلغی از وجوهات خدمت امام یازدهم علیه السلام فرستاده بودند. نامه ای نوشتند که بیلان مصرف این اموالی که خدمت شما رسیده را به ما بگویید!! یعنی این پول را چه کار کردید؟ آدم به امام زمانش نامه بنویسد، بگوید کجا خرج کردی؟ مثل اینکه مدیری می خواهد از زیر دستش حساب بکشد! حضرت پاسخ داد: چرا این سؤال را از امامان قبلی نکردید؟ شما شیعیان کی رَسمتان بود که از امامتان سؤال کنید که این پول ها کجا رفته؟ کجا خرج شده؟ اگر امامت یک امر مستمری است چرا با من این رفتار را می کنید؟ بعد از این پاسخ، حضرت دستور داد پردۀ سیاهی بر در اتاق ایشان آویختند و مردم که می آمدند سؤال کنند، حق نداشتند پرده را عقب بزنند. از پشت پرده با آن حضرت صحبت می کردند و . غیبت، از شروع شد. در جریان قبول قطعنامه، امت نشان داد که از این مرض دور شده. امت، خیلی نمره ی بزرگی آورد که بعد از 8 سال شعارِ «جنگ جنگ تا پیروزی»، وقتی امام گفت «من صلح می کنم»، بلافاصله [پذیرفتند]. کاری که این امت کرد، آن راهپیمایی یک ساعته اش در روز عید غدیر [در حمایت از پذیرش قطعنامه] بود. من هرچه همه ی اعمال این امت را کنار هم می گذارم، از این زیباتر نمی بینم. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸انتخاب بین بد و بدتر🔸 آنکه بین بد و بدتر، بد را انتخاب می کند، دارد و سیاسی است. اما آنکه مطلقاً نمی خواهد فعل بد انجام بدهد، او است و دخالت در سیاست، برای او است. @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه نثار روح مطهر امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی صلوات و قرائت فاتحه ای را اهدا کنیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات بخصوص "آیت الله حائری شیرازی" را نیز در ثواب آن شریک نماییم.🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تصاویری از اذان گویی کودکان و نوجوانان عزیز | ارسال شده به کانال آیت الله حائری شیرازی 🕌 سید علی یاسین صالحی زاده 🕌 امیر علی محمد زاده 🕌 امیرعلی نورشرق 🕌 آذرشب 🕌 سروش قاسمی 🕌 سلمان انواری 🕌 محمد حسین محمدی 🕌 محمد رضا محمدی 🕌 محمد حسین موسیوند 🕌 محمدمهدی جمالی 🕌 محمد مهدی قاب لاز 🕌 محمد یاسین هاشمی پور 🕌 محمد امین کاظم زاده 🕌 محمد رسول زروندی 🕌 محمدهادی دین پرستی 🕌 یوسف نیکبخت 🕌 محمد جواد حاج علیزاده 🕌 سید علی نیشابوری 🕌 امیرعباس صارمی 🕌 ابوالفضل اسماعیلی @haerishirazi
✅ تجربه جالب یکی از مخاطبین کانال از اذان گویی: 🕌 اولش فقط داخل اتاق اذان میگفتم ... الآن هرجا مهمانی میریم، موقع اذان که میشه بلند میشم اذان میگم 👏👏👏 @haerishirazi
🔸آیت الله حائری شیرازی🔸 اگر می خواهید یک چیزی بشوید، اذان بگویید. این راهش است. @haerishirazi
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
مدت هاست رسانه رسمی مرحوم آیت الله حائری شیرازی طرح اعجاب آور را راه انداخته است. این پویش هم یک عملیات تمیز رسانه ای است، هم کار کارشناسی است، هم آتش به اختیار است، هم جریان ساز و گفتمان ساز است، هم تعظیم شعائر است، هم ایمان ساز و الهام بخش است و هم... تقریبا در هیچ کانالی ندیدم از این پویش حمایت شود. شاید جدی نگرفته ایم. شاید هم عادت کرده ایم به ناخن کشی و لگدپرانی. راه مبارزه با کفر و نفاق، لزوما زدن کفار و منافقین نیست. تقویت ایمان هم کفر و نفاق را ذوب می کند. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1279064719052111874?s=09@Aminikhaah
✅ از آنجاکه برخی از مخاطبین محترم کانال، از کتب در حال آماده سازی مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) سوال دارند، عناوین کتاب هایی که در حال حاضر کار تدوین آنها شروع شده است در فهرست زیر به اطلاع مخاطبین عزیز می رسد. 🔸 برخی از این کتاب ها در مراحل پایانی تدوین هستند و برخی نیز در مراحل ابتدایی: 1- تمثیلات اعتقادی 2- تمثیلات اخلاقی - تربیتی (دو جلد) 3- تمثیلات سیاسی - اجتماعی 4- راه رشد (کتابی مبسوط و در چند مجلد پیرامون مبانی و روش های تربیتی از دیدگاه مرحوم استاد) 5- ولایت فقیه (کتابی مبسوط و در چند مجلد پیرامون مقوله ولایت فقیه) 6- امر به معروف و نهی از منکر 7- رسم زندگی (پیرامون مباحث خانواده و همسرداری) 8- امام زمان و مسئلۀ ظهور 9- تفسیر سوره مبارکه یوسف 10- درس سحر (شرح ابیات حافظ) 11- حکمت هنر (در باب مبانی هنر دینی و مسائل پیرامون هنر و ادبیات، موسیقی و ...) 12- اخلاق در رسانه 13- زن در اسلام 14- عصر ما (تحلیل هایی کلان نگر پیرامون عصر حاضر، تمدن غرب، اسلام و مدرنیته و ...) 🔆 برای تدوین هرچه سریعتر و با کیفیت تر این کتاب ها، به همه عزیزان احتیاج مبرم داریم. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ثمرۀ اجتماعی احترام به عالِم🔸 عالِم مانند چشمه است. تجلیل از عالم، یعنی بالا بردن سطح چشمه تا آب آن بر همۀ سطح کشت و صحرا مسلط شود. سبک کردن عالِم به‌منزلۀ پایین بردن سطح آب چشمه است تا بر هیچ زمینی سوار نشود. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عامل اصلی گرانی🔸 می‌دانید چرا اجناس گران می‌شوند؟ شما وقتی گرانی را می‌بینید، اگر به دولت خوش‌بین باشید، می‌گویید به خاطر محاصرۀ اقتصادی و تحریم‌هاست و اگر به دولت منتقد باشید، می‌گویید به خاطر بی‌عرضه‌گی و ندانم کاری و غیرعلمی برخورد کردن است. نه آن است و نه این. ، بیکاری می‌آورد، بهره، گرانی می‌آورد. در ژاپن بانک‌ها بهرۀ یک درصدی می‌گیرند، بعد می‌توانند جنسشان را با 30% ارزان‌تر به تو بفروشند. بانکهای شما بهره‌های 26% و اینها می‌گیرند، دو سه بار که بخواهد برای خرید، توزیع و تولید، روی آن بهره بیاید، 100% و 200% قیمتش بالا می‌رود و گران می‌شود. @haerishirazi
دیشب همه شکر من از این بود کان ماه عزیز من گفت ... @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 ترویج اذان گویی، روشی غیر مستقیم برای ترویج حجاب🔸 از این اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد. باید صدای اذانتان در بلند شود. از این عارتان نشود که مثلا بگویند این هم دارد اذان می گوید. بروید پشت دانشکده بایستید و اول وقت، اذان بگویید. مخصوصاً یک جایی که آدم برای خدا کِنِف می شود [ارزشش بیشتر است]. جاهایی که به آدم بارک الله و احسنت می گویند، این می‌تواند آدم را جهنمی کند؛ اما جایی که به آدم فحش می دهند ممکن است انسان را بهشتی کند. شما اذان را فراموش نکنید. خدا رحمت کند نواب صفوی را. دستور داده بود به فدائیان اسلام که وقتی اذان شد، هرجا که بودید اذان بدهید. این ها در هر خیابانی که بودند، اول اذان ظهر که می شد هرکدامشان پشت یک مغازه ای یا پشت هر جا که بودند صدای اذانشان بلند می شد. شما کارهای مبارزه با بی حجابی را به طور می توانید انجام دهید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند می شوند و می روند وضو می‌گیرند و نماز می خوانند. شما می‌خواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید [اما این خیلی جواب نمی دهد]. این گل را با دست باز نمی کنند، [اگر غنچه گل را با دست باز کنند]، گل دیگر گل نمی شود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز می شود. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 بهای عزت و استقلال 🔸 کودک یتیمی را فرض کنید که مادرش او را با رخت‌شویی بزرگ می‌کند. بچه پایش برهنه است، اما نان رخت‌شویی مادرش را می‌خورد. زنی بدکاره‌ای را هم فرض کنید که آپارتمان، اتومبیل، نوکر، قالی‌های گران‌قیمت و تزیینات و تجملات فراوان دارد و بچه‌اش را هم با اتومبیل این‌طرف و آن‌طرف می‌برد. بچۀ زنی که رخت‌شویی می‌کند به خانۀ آن زن بدکاره می‌رود و می‌بیند که آنجا نان و غذا و همه‌چیز دارند. به مادرش می‌گوید: «آنها همه‌چیز دارند و تو هیچ نداری. بچۀ آنها با اتومبیل بیرون می‌رود؛ من کفش هم ندارم!» مادر چه می‌گوید؟ می‌گوید: «همینی را هم که دارم خوب است؛ این نانِ حلال برای توست؛ نان عزت و پاکی است. آن بچه‌ای که دیدی، مادرش بدکاره است و خودش را می‌فروشد و درآمدش را به بچه‌ها می‌دهد». وقتی به مکه می‌روید و برمی‌گردید، می‌گویید: «بازارش آن‌طور بود؛ آب‌ونان و غذایش آن‌طور بود؛ همه‌چیزش ارزان بود؛ در بازارش همه‌چیز پیدا می‌شد؛ اما در کشور خودمان صف داریم، مشکل داریم، قیمت‌ها گران است و…». اگر برویم به رهبر انقلاب بگوییم که وضع آنجا آن‌طور بود، آیا مثل بچۀ آن رخت‌شو نیست که به مادرش گفت: «مادر، خانه فلانی چقدر دل‌باز بود»؟! بله، ما صف داریم، مشکل و فشار و زحمت داریم، شهید دادن و تشییع جنازه داریم؛ اما ناموس‌فروشی و عزت‌فروشی نداریم. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برنامۀ خداوند برای پاک کردن کشورها🔸 داخل برخی از جاروبرقی‌ها کیسۀ یک‌بار‌مصرف می‌گذارند؛ وقتی‌که کیسه از آشغال پُر شد، آن را برمی‌دارند و کیسه‌ای دیگر به جایش می‌گذارند. اگر کیسه‌ای گذاشتی و نصفه شد، آن را بیرون نمی‌آوری و ؛ می‌گویی اسراف است. بعثی، کیسۀ آشغال‌دانی است! انسان اگر ظالم باشد، گناه‌دان و فاسددان است و باید تا جا دارد آشغال داخلش بریزند. خدا می‌خواهد فاسدهای عراق را همین‌طور داخل بریزد. صدام آشغال‌دانی است و خدا می‌خواهد عراق را کند و همۀ این خاکروبه‌ها را یک جا جمع کند. (زمان سخنرانی: سال 1364) @haerishirazi