🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸پیشروی فرهنگیِ بیسرو صدا🔸
اصلاً شما از ترجمۀ کتابهایی که در ایران مینویسند، خبر دارید؟ در اندونزی 97 کتاب و مقاله از آقای طباطبایی و آقای مطهّری به #زبان_مالایی منتشر شده!
آیا شما میتوانید 97 اثر از آثار آقای طباطبایی و آقای مطهّری را حتّی نام ببرید؟! بروید در کتابخانه، اگر 97 تا پیدا کردید؟!
عالَم اینطور است، این مسائل دارد بیسروصدا پیش میرود و موجب بیداری اسلامی میشود.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸قدرت معلم🔸
بعد از شهادت امام حسین (ع) ظاهراً به معاویةبن یزید پیشنهاد خلافت کردند و قبول نکرد. گفت: «تا علی بنالحسین هست، من سزاوار این کار نیستم؛ حق با آنها است». ناراحت شدند و تحقیق کردند که چرا اینطور گفت و آبروی ما را برد؟ چرا این فردی که ما گذاشتیم سخنرانی کند چنین گفت؟ به اینجا رسیدند که معلم مکتبدار او، عمر القصوص، یک شیعه بوده و او از همان طفولیت برای معاویهبن یزید همهچیز را گفته و جریانات را به اطلاعش رسانده است.
عمر القصوص را گرفتند. گودالی کندند و زنده زنده او را خاک کردند، که چرا فرزند یزید را اینطوری تغییر دادهای. زنده بهگور کردن او چه نتیجهای داد؟ قبل از آنکه عمر القصوص را زنده بهگور کنند او بنیامیه را زنده به گور کرده بود.
قدرت معلم این است که برخلاف جریان محیط میتواند شنا کند و حتی فرزند را برخلاف خواست پدر و مادر میتواند جهت دهد. من به آن معلمی که شاگردان او فرزندان خانوادههایی هستند که اهل انقلاب نیستند میگویم که: شما #مأیوس_نباشید که از این فرزندان، جوانانی انقلابی و قاطع بسازید. #شما_میتوانید مثل عمر القصوص تعلیم بدهید و شاگردانتان را متعهد و انقلابی بار بیاورید.
#روز_معلم
@haerishirazi
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری
♨️ تُف به این تفکر ...
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تفاوت حقوق اعضای دربار شاه و کارگران معمولی🔸
من در مجلس رییس کمیسیون اصل نود بودم. در دبیرخانهی اصل نود، تمام اسناد دست من میآمد. دفتر این شاهها و شاهزادهها و والاگهرها و والاحضرتها و اسنادش، آمد زیر دست ما.
آنجا فهمیدم هر فردی از این بچهها که به دنیا میآمد، دفتری برایش تأسیس میشد و بهدنبالش افرادی اعضای آن دفتر میشدند. در آن موقع که حقوق عمله، پنج تومان بود، بعضی از اینها حقوق ده هزار تومانی و بیست هزار تومانی میگرفتند!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اگر فرزندت میخواهد طلبه شود، #سجدۀ_شکر کن🔸
به بچههایتان سفارش کنید که طلبه بشوند؛ این عزت شماست. طلبه شدن، #خدمت_بسیار_بزرگی است. خود من تا وقتی که دیپلم گرفتم، بنای آخوند شدن نداشتم. وقتی که کنکور دانشکده فنی دادم، به دلایل سیاسی من را محروم کردند. به ذهنم آمد که جایی بروم که دولت نتواند جلوی من را بگیرد و دیدم هیچ جا جز آخوندی نیست. من فقط برای این آخوند شدم و حالا میگویم: اگر اینجا نبودم، کجا بودم؟ فرض کنید من در دانشگاه بودم؛ همکلاسیهای ما حالا چه کار میکنند؟ چه نقشی در جامعه دارند که ما نداریم؟ چه خدمتی میتوانند بکنند که ما نمیتوانیم بکنیم؟ طلبه، بهترین خدمتها را میتواند بکند. اگر بچهتان طلبه شده، به او روحیه بدهید و اگر به این کار علاقه دارد، او را تشوق و ترغیب کنید.
اگر فرزندت دلش میخواهد طلبه شود، #سجدۀ_شکر کن؛ او میخواهد #سهم_خدا شود.
———————
♨️ #ثبتنام_حوزههای_علمیه آغاز شده و رو به #اتمام است. لینک جهت اطلاعات بیشتر دربارۀ روند ثبت نام 👈 https://hawzahnews.com/xcPz9
#وارث_انبیا
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸کارکرد اسرائیل در قبل از ظهور چیست؟🔸
آنچه زمینهی ظهور را فراهم میکند همین اسراییل است. میدانید چرا؟ اسراییل محک است. طلا را ندیدهای وقتی به #سنگ_محک میزنند، هرکدامش یک رنگی میشود؟ هرکدامش را که پررنگتر باشد، میگویند طلای نوزده است، طلای بیست است، طلای بیست و یک است. یا این #طلای_خالص است.
جمهوری اسلامی میخورد به این محک و آثارش را میبیند. دیگران هم میخورند به این محک و آثارش را میبینند. آنها که رنگ میبازند، پیداست که عیارشان خیلی ضعیف است. اینها که میایستند، عیارشان قوی است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸امامان یکی هستند، اما مردمشان متفاوتند🔸
امامان همه به خداوند بینهایت متّصل هستند و از این رو، علمشان بینهایت است و همه یک محتوا دارند، امّا مردمشان متفاوت هستند. متفاوت بودن مردم یعنی چه؟ علم امام، همچون اقیانوس بینهایتیست که از طریق شلنگی، به ظرف مردم میریزد. در دورۀ امام صادق (ع)، ورودی این ظرف وسیع بود و علم امام بهراحتی در آن میریخت. امّا در دورۀ ائمۀ دیگر، ورودی ظرف مردم وسیع نبود و طبیعتاً علم امام به شکل محدودتری جریان مییافت.
شما در مواجهه با کسیکه خوب میفهمد، راحت حرفتان را میزنید. اما در مواجهه با کسیکه فهم کمتری دارد، باید حرفتان را باریک و نازک کنید تا به اندازۀ ظرفیت او باشد. تفاوت امامان ما، در تفاوت مردمشان است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸توکل و ظرفیتِ توکل🔸
حضرت علی (ع) دربارۀ نبی مکرّم ما (ص) نقل میکنند که ایشان در جنگها از همۀ ما به دشمن نزدیکتر بود. در جنگ احد، دشمن در چندقدمی ایشان بود، اما از جایشان تکان نخوردند. همه جز عدۀ کمی فرار کردند ولی ایشان جا خالی نکرد؛ زیرا به وعدۀ الهی مطمئن بود. این یک صحنه است.
اما همین ایشان که همه چیز را به اذن خداوند میداند و در میان دشمن از جایش تکان نمیخورد، وقتی میخواهد به جنگ بیاید، دو تا زره روی هم میپوشد!
مگر این نیست که تا تقدیر خدا نباشد هیچ تیری نمیآید؟ مگر ایشان معتقد نیست که تا مقدّر نباشد، چیزی به من کارگر نمیشود؟ پس چرا زره را جفت جفت میپوشد؟
این، نشانۀ «وسعت» ایشان است. این، «سعه» است. حضرت وقتی در عالم اسباب میآید، چنان معتقد به اسباب است که مادیها از او عقب میمانند در ملاحظۀ اسباب و تهیۀ وسائل. وقتی هم که در مقام توکل است، حتی با وجود اینکه همۀ اسباب از کف رفته و همۀ رشتهها بریده شده، چنان خداوند را حاکم بر اسباب میبیند که میگوید: او همه چیز را میتواند فراهم کند.
این شرح صدر میخواهد. انسان وقتی ظرفیت ندارد، با یک کشمش گرمیاش میشود و با یک غوره، سردیاش میشود. ظرفیتش، کم است. زمانی که معتقد به اسباب میشود، منکر مسبّب الأسباب است؛ و زمانی که معتقد به مسبّب الأسباب است، بیاهمیت نسبت به اسباب میشود.
@haerishirazi