eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
73.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
326 ویدیو
643 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸«آزادی خود» یا «آزادی از خود»؟🔸 درخت گردو را اول در «خزانه» می‌کارند. حدود یک متر می‌شود. اگر آن را همان جا بگذارند، دیگر چیزی نمی‌شود. باید از آن جا بردارند و در باغ بگذارند. آن جا میوه می‌دهد. «خودیت» انسان مثل خزانه است. «آزادی از خود»، اساس آزادی‌ها است. آنچه را که غرب برای بشر آورده، «آزادیِ خود» است. اسلام، آزادی از خود می‌آورد. اسلام، انسان را از داخل گلدان می‌آورد بیرون. بشر می‌خواهد مواظب باشد که گلدانش را نشکنند، اما اسلام می‌گوید از گلدان آزاد شو، تا رشد کنی. 📖 تمثیلات سیاسی اجتماعی، صفحه 71 @haerishirazi جهت تهیه کتاب به ای دی زیر پیام دهید @Ketab_haershirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آرزوی انسان مثل ژنراتور قطار است🔸 وقتی کسی بخواهد خودش را سنجش کند، ببیند چه آرزویی دارد، برای چه آرزویی زندگی می‌‌کند، چه آرزویی زندگی او را می‌چرخاند؟ آرزوی انسان مثل ژنراتور قطار است. گاهی به این قطار، چهل پنجاه واگن وصل می‌‌کنند. این ماشینی که جلو قطار است، همۀ اینها را با هم می‌‌بَرد. آرزو برای انسان مثل ماشین قطار است. بقیه چیزها واگن‌هایی است که به آن وصل می‌‌شود. وقتی انسان می‌‌بیند آرزویش این است که خدایا مرا بیامرز؛ این آرزو، آرزوی اخروی است. آرزویش این است که خدا از او راضی شود و در آخرت روسفید بشود. این فرد، ماشین قطارش به سمت خدا حرکت می‌‌کند و اعمال دیگر را به همین سمت ‌دنبال خودش می‌کشد. اما اگر انسان آرزویش این است که مشهور شود، در رفاه باشد، در دنیا عزیز شود، اینها چون برمی‌گردد به دنیا، ماشین قطارِ انسان رو به دنیا می‌رود و همه اعمال، دنبال او حرکت می‌کند. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸لزوم تناسب مسئولیت و ایمان (آبگیره و طناب)🔸 هر کس مشکلاتش بیشتر است، باید ایمانش هم قوی‌تر باشد تا بتواند از عهدۀ مشکلات برآید. وقتی‌که از چاه آب می‌کشید، هرچه ظرفتان بزرگ‌تر باشد، باید طناب هم ضخیم‌تر، تابیده‌تر و محکم‌تر باشد. استقامتِ طناب، به‌منزلۀ ایمان انسان است و آبگیره، مانند مشکلات. آن‌کس که می‌خواهد مشکلات بیشتری تحمل کند، باید بند ایمانش هم محکم‌تر باشد تا بتواند مشکلات را بکِشد. کسی که فرمانده پانزده نفر است، باید قوی‌تر از کسی باشد که عضو این پانزده نفر است و آن‌کس که می‌خواهد فرمانده صد نفر باشد، باید ایمانش هم بیشتر از آن کسی باشد که فرمانده پانزده نفر است. 📖 کتاب تمثیلات اخلاقی، جلد یک، صفحه ١۵ @haerishirazi جهت تهیه کتاب به ای دی زیر پیام دهید @Ketab_haershirazi
در شب و روز جمعه، و ای قرائت کنیم و روح مطهرِ حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سید حسین یعقوبی، آیت الله حسن زاده آملی، شهید خدمت آیت الله ابراهیم رئیسی، شهدای انقلاب اسلامی، سیدشهدای مقاومت سیدحسن نصرالله، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، صیاد دل‌ها شهید صیاد شیرازی، شهید عماد مغنیه، شهید عباس نیلفروشان، شهید اسماعیل هنیه، شهدای جبهه مقاومت، و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم. سلام الله علیها @haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸سود سپردۀ ثابت و نابودی روحیۀ کار و تلاش در مردم🔸 «لا اله الا الله» می‌گوید سود نگیر تا قرض‌گیرنده بتواند روی پای خود بایستد. بگذار همه ثروتمندِ بالقوه شوند؛ همه سرمایه‌دار بالقوه شوند. وقتی قرضِ بدون سود رایج شود همه دارا هستند‌؛ عیناً مثل «مالک». همان‌طور که مالک، تمام سود حاصل را خودش مالک می‌شود، قرض‌گیرنده هم مالک تمام سود حاصل می‌شود. امروزه این همه انتقال مال از سرمایه‌گذاری به سپردۀ ثابت، به دلیل تضمین بودن سود سپرده و نامطمئن بودن سرمایه‌گذاری است. هرچه سود سپردۀ ثابت بیشتر و بهرۀ تسهیلات بانکی افزوده‌تر باشد، جریان حرکت از سرمایه‌گذاری در کار، به سمت سرمایه‌گذاری در سپردۀ ثابت سریع‌تر خواهد شد و تنها معاملات تجاری و خدمات که چندان خطری ندارند و طبعاً موجب می‌شوند، مطمئن تلقی می‌شوند. در یک جمع فعال و کاری، همین که یک نفر، راه درآمد خود را از عرق ریختن و زحمت شبانه‌روزی، به خوردن سود سپردۀ ثابت تبدیل می‌کند، را از همکاران خود می‌گیرد. وضعیت این دو نفر را مقایسه کنید؛ در یک طرف، کسی که مغازۀ تعمیرات ماشین داشته و با زحمت شبانه‌روزی نان می‌خورده و بعد از مدتی، مغازه را با سرقفلی و غیره فروخته، پولش را در بانک گذاشته و حالا بدون مالیات و دردسر، بهرۀ ۱۷درصد به حسابش ریخته می‌شود. در طرف دیگر، کسی که از بانک تسهیلات می‌گیرد و ایجاد اشتغال می‌کند. نفر دوم هیچ وضع مطمئنی ندارد؛ اگر نرسید اقساط را به موقع پرداخت کند و دوباره نیاز به وام داشت، از آنجایی که قسط قبل را نتوانسته پرداخت کند، غیرقانونی است وام مجدد بگیرد؛ و چون نمی‌تواند توسعه بدهد، ضرر می‌کند و در نهایت علاوه بر شغل جدید، خانۀ قدیم او هم به فروش می‌رسد! حالا، وضع این دو نفر سپرده‌گذار و تسهیلات‌گیر، برای همۀ مطّلعین جای است که عاقل باشند و گِرد سرمایه‌گذاری در کار نروند!! @haerishirazi
الماس بدلی.mp3
3.62M
🔊 بشنوید ▫️صراحت و رک بودن، نشانۀ یک‌رویی نیست! رفق و مدارا هم نشانۀ نفاق و سازش نیست! @haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🌀 پویش بزرگ #یاوران_نصرالله 💳 بحمد الله تاکنون حدود 122 میلیون تومان در پویش شرکت داشتند و نام خود
🌀 پویش بزرگ 💳 بحمد الله تاکنون حدود 605 میلیون تومان در پویش شرکت داشتند و نام خود را در طومار مجاهدین فی سبیل الله در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان حزب الله لبنان ثبت کردند. شما هم مروّج این پویش مهم باشید. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ولایت فقیه را وسیلۀ تسویه حساب خودتان قرار ندهید🔸 به هر کسی که مخالفتان است نگویید ضد ولایت فقیه! ولایت فقیه را وسیلهٔ دعوای خودتان قرار ندهید. گاهی که ما می‌خواهیم با همدیگر تسویه‌ حساب کنیم، ولی‌ِ فقیه را همچون چوبی بر سر همدیگر می‌زنیم. مثل اینست که شما وقتی از دست کسی عصبانی هستی، قرآن را پرت کنی روی سرش! این خوب است؟! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را می‌بازیم ...!🔸 یکی از برادران بسیجی نامه‌ای نوشته که من به همسرم گفتم که از باجناقمان باید رو بگیری. در خانوادۀ این‌ها، رسم نبوده که دختر از داماد دیگرشان رو بگیرد. این آقا به زنش می‌گوید از شوهر خواهرت رو بگیر، این‌ها مسخره‌اش کردند، استهزاء کردند و بعد هم تحریک کردند که این زن از شوهرش طلاق بگیرد. به من شکایت کرده که وقتی ما می‌گوییم مثلا زنمان از نامحرم رو بگیرد، سزایمان این است که بگویند این رسم ما نیست و تحریک به طلاق کنند؟! ببینید ما وقتی نهی از منکر نکنیم، تا کجا را می‌بازیم؟ فردا در عروسی‌ها هم می‌گویند اگر همۀ زن‌ها و مردها، عروس را ببینند عیبی ندارد! حالا مثلاً مطرب می‌آورند و می‌گوید برای زن‌ها جدا و برای مردها جدا. فردا قاطی‌اش هم می‌کنند. او بزند، اینها هم برقصند. این‌ها منکرهایی است که دارد معروف می‌شود و شما فکرش را هم نمی‌کردید که چنین بشود. اگر محکم نایستید، اینچنین می‌شود. آنهایی که با این قضایا برخورد می‌کنند خوب می‌کنند و آنهایی که این کارها را توجیه می‌کنند، کار خوبی نمی‌کنند. @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید 🔻من گرفتار خودم هستم ... حواسم به دیگران نیست ... ▫️امیرالمؤمین(ع): «تَفَرَّدَ بِي دُونَ هُمُومِ النَّاسِ هَمُّ نَفْسِي». همّ خودم، مرا از توجه به دیگران باز داشته... @haerishirazi
💎 نمونه‌ای از ایثار و فداکاری کم‌نظیر مخاطبین کانال برای جهاد مالی ✍️ "تو رفتی. من موندم و دو تا بچه. اما آقا خواسته با هرچه در توانمون هست کمک کنیم؛ توان من، تنها یادگاری توعه ..." @haerishirazi
💠 قیمت کتاب های تک جلد با ۵ درصد تخفیف 📒تمثیلات علمی ۱۰۵ هزار تومان 📕تمثیلات سیاسی و اجتماعی ۷۸ هزار تومان 📗تمثیلات اخلاقی ۱: ۷۲ هزار تومان 📒تمثیلات اخلاقی ۲: ۷۲ هزار تومان 📕تفکر ۶۸ هزار تومان 📗آئینه تمام نما ۹۲ هزار تومان 📒مربی و تربیت ۹۲ هزار تومان 📕تعلق ۱۰۵ هزار تومان 📗راه رشد ۱: ۱۵۵ هزار تومان 📒راه رشد ۲: 140 هزار تومان 📕راه رشد ۳: ۱۵۵ هزار تومان 📗راه رشد ۴: ۱۵۵ هزار تومان ⬅️هزینه ارسال یک تا ۴ عدد کتاب : ۵۰ هزار تومان ⬅️ هزینه ارسال بابت هر ۴ عنوان کتاب اضافه ۱۰ هزار تومان افزایش میابد 💠 مجموعه چهار جلدی راه رشد ( با ۱۰ درصد تخفیف و هزینه ارسال ۶۱۲ هزار تومان) 💠مجموعه چهار جلدی تمثیلات ( با ۱۰ درصد تخفیف و هزینه ارسال ۳۵۶ هزار تومان) 💠 مجموعه کامل ۱۲ جلدی 👆🏻 ( با ۱۰ درصد تخفیف و هزینه ارسال ۱.۳۱۲.۰۰۰ تومان) @haerishirazi ————————————————- 📚✨جهت تهیه کتاب به آی دی زیر پیام دهید @Ketab_haershirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حکم قاضی اگر قاطع نبود، حیات‌بخشِ جامعه نیست🔸 قضاوت یک نوع بریدن قضیه است و در بریدن، چیز تیز و قاطعی نیاز هست که بتواند بِبُرد. ما اگر بخواهیم گوشت حیوانی که ذبح می‌کنیم حلال باشد، چاقو باید تیز باشد. اگر با چاقوی کُند این کار را بکنیم، به جای اینکه ببُرد، له می‌کند. در این صورت، این ذبیحه حرام شده است. چاقوی قاضی هم اگر کُند بود و با آن چیز کُند قصاص کردیم، آن تأثیر حیات‌بخشی در آن حاصل نمی‌شود. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مراحل رسیدن به یک جامعۀ متعالی: عدالت، امنیت، آزادی، کرامت، محبت🔸 بشر به ۵ حق، نیاز مسلّم دارد تا بتواند بوی خیر و سعادت را استشمام کند. بشر با محبت به خداوند، به به انسان‌ها می‌رسد؛ همان‌گونه که تلفن‌ها با ارتباط به مرکز مخابرات به هم مرتبط می‌شوند. اما تا چهار اصل برقرار نشود، بین انسان‌ها و خداوند و بین انسان‌ها و خودشان، اعتماد به وجود نمی‌آید. نخست است؛ سپس بر مبنای آن و بر مبنای این دو، و بر مبنای این سه، انسانی. زیرا تا افراد جامعه به حقوق عادلانۀ خود نرسند، حفظ امنیت، استبدادی است! خاموش کردن فریاد حق‌طلب تحت عنوان حفظ امنیت، استبداد است. گرچه خاموش کردن فریاد زیاده‌طلب عین عدالت است. پس اول عدالت، بعداً انضباط و امنیت. هنگامی که امنیت، عادلانه برقرار شد، انسان‌ها آزادی را استشمام می‌کنند؛ حق‌گویان فرصت حق‌گویی پیدا می‌کنند و وقتی به حرف‌شان توجه شد، کرامت انسانی به معنای واقعی کلمه دربارۀ آنها رعایت شده است. [پیام به جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی: ۹ بهمن ۱۳۹۳ ] @haerishirazi