هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
سانسور خبر خوب
از خوزستان تا کردستان
♦️مردم سنندج از سال۹۳ با مشکل آب آشامیدنی با کیفیت مواجه بودند.
🔹طرح انتقال آب سد آزاد به سنندج، ازبهمن۹۹ آغاز شد و تا ابتدای امسال، ۱۵ درصد پیشرفت داشت.
♦️با این سرعت، ۳ تا ۴سال دیگر زمان لازم بود. اما طرح با کار شبانه روزی ۶۰۰ نفر ظرف ۸ماه به ثمر نشست.
🔹مسیر پروژه ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ ۴۸۰ متر است.
♦️این خبر خوب، ناظر به آسایش، آرامش و پیشرفت کردستان، چرا باید سانسور شود؟! چون امید بخش است و نشان می دهد دولت در خدمتگزاری شب و روز نمی شناسد؟
🔹نشریات غربگرا حتی اجازه ندارند طرحی را که در دولت قبل آغاز شده -ولو خوب پیش نرفته- به عنوان کارکرد آن دولت، برجسته کنند.
🔹گویا ماموریت شان فقط منفی بافی است. آنها با همین رویکرد، آبرسانی غدیر در خوزستان و طرحهای مشابه در همدان و اصفهان را سانسور کردند.
♦️همین ها وقتی کرونا روزانه صدها قربانی می گرفت، با جیغ و داد پوشش می دادند، اما وقتی دولت توانست بحران را مهار کند، دست به سانسور شدند!
🔹آسایش و آرامش و پیشرفت کردستان و خوزستان و سیستان، برای دشمنان ایران تلخ است؛ گویا برای این نشریات هم!
@IMANI_mohammad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 #تحلیل_و_تبیین | #امید؛ پیشران پیشرفت
❓ چرا رهبر انقلاب اسلامی بر امید و #امید_آفرینی در کشور تأکید دارند؟
🔻«امید مهمترین ابزار پیشرفت است و دشمن روی این متمرکز شده» ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ این تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نقشِ عنصر امید در پیشرفت ملی کشور از جمله نکات کلیدی مطرح شده در بیانات ایشان در دیدار مردم اصفهان بود.
📝 رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت در این یادداشت ابعاد مختلف موضوع امید و نسبت آن با پیشرفت کشور و برنامهی دشمن برای القای یأس و ناامیدی را براساس بیانات و نظرات حضرت آیتالله خامنهای بررسی میکند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://khl.ink/f/51463
هدایت شده از جواد کریمی قدوسی
karimi ghoddusi.mp3
22.01M
📌 سخنان اقای کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اوضاع کشور
💯 برای آگاهی بیشتر از جوانب مختلف فتنههای اخیر گوش بدهید.
#سخنرانی
@jkarimi_ir
هدایت شده از اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
وحید امیری هم از فحاشی های داعشی های وطنی، دیکتاتورهای به قدرت نرسیده در امان نماند!
#مدعیان_آزادی
#آزادی_غربی
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
هدایت شده از بیداری ملت
♦️هشدار سرلشکر باقری به نظامیان آمریکایی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
🔹نظامیان آمریکایی میدانند اگر نیتی و چشمداشتی به منافع ایران در خلیج فارس، سواحل، جزایر و سکوهای نفتی داشته باشند با نیروهای قهرمان سپاه مواجه میشوند.
🔹نیروی دریایی سپاه امروز، از نظر کمیت و کیفیت تولید شناورهای رزمی و موشکانداز و مین ریز و سایر انواع شناورهای سطحی و موشکهای بردبلند و نقطهزن دارای تواناییهای بینظیری است که قابل مقایسه با گذشته نیست.
🔹در یکی دو موردی که نیروهای گشتی آمریکا به اشتباه به حریم سرزمینی ایران وارد شدند دستگیر شدند و با عطوفت و ملایمت ایران آزاد شدند و تعهد کتبی دادند که تکرار نکنند و تا کنون تکرار هم نکردهاند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 وقت بذارید انصافا این ۳ دقیقه رو ببینید. خیلی حقائق براتو روشن میشه ...
🔹 استاد ماندگاری: ناراحتی دشمن از پیشرفتهای خیره کننده این دولت در یک سال اول است.
🇮🇷 کانال رسمی #عنتر_نشنال 👇🏻
@antarnational
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
یازدهمین سالگرد شکار آرکیو ۱۷۰
🔹نمایی از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران
@Afsaran_ir
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401
📍اتفاقات ماههای گذشته در کشور از یک طراحی رسانهای چندلایه و فرابخشی پرده برداشت.
باشگاه "عملیات تأثیر جهانی"
تاریخچه عملیات تأثیر از بستر فضای مجازی (Online Influence Operations) به دو دهه میرسد و مجریان این عملیات در کلان مقیاس تنها ایالات متحده و روسیه میباشند که یک باشگاه بسته و محدود در #جنگ_روایتها را شامل میشود. در مقیاس گروهکی نیز داعش و منافقین تلاشهایی را انجام داده و میدهند اما از انسجام و استمرار برخوردار نیستند.
عملا نقش آفرینان و عاملان انسانی و غیرانسانی این “جنگ جهانی رسانهای” را باید شناخت و آنها را دستهبندی کرد.
🔸الف) نقشآفرینان ساختاری
▫️1- بیگ تکها: پنج شرکت اصلی که بر بازار فناوری و تبادل اطلاعات، استیلای کامل دارند از چهار طریق ۱.در اختیار قراردادن خدمات خاص، ۲.ارائه راههای دورزدن اینترنت، ۳.تحلیل کلان داده (Big Data) و نیز ۴.الگوریتمهای گزینش و نمایش محتوا بر افکار عمومی تأثیرگذاری کردند.
▫️2- میکروبلاگینگها: عدم اعمال سیاست مقابله با محتوای خشن، آسیبرسان و دستکاری (Manipulation ) در شبکههای کوتاه نوشت بخصوص توییتر به گونهای اتفاق افتاد که آنها مرامنامههای قبلی در این خصوص را کنار گذاشتند و عامدانه بر ضد سیاستهای اعلام شده خود حرکت کردند.
▫️3- کمپ پهای سایبری: کمپهای سایبری عملا "صدای جمعی جعلی" تولید میکنند و به صورت همگرا به کنشگری علیه اهداف از پیش تعیین شده میپردازند. (کمپ لیبرتی، لندن، ریاض و تل آویو)
🔸ب) نقشآفرینان خطدهی کننده و جهتده
▫️4- نیوز رومها: اتاق خبر 5 شبکه ماهوارهای (۳ شبکه از لندن و دو شبکه امریکایی) با برجستهسازی عامدانه خبرهای سیاه و حذف سایر اخبار باعث هدایت ذهنی و تغییر اولویتبندی شناختی و عاطفی در بینندگان شد.
▫️5- اکانتهای اجارهای: اکانتهای چهرهها صورتحساب خود را نه در اشل قیمتهای تبلیغی داخلی بلکه در مقیاس رقمهای بینالمللی و با صورتحساب دلاری به سفارش دهندگان واگذار کردند. خانم مهناز افشار رسما از واگذاری حساب خود به تواناتک امریکا پرده برداشت.
🔸ج) نقشآفرینان در ایجاد فشار و تخریب
▫️6- هکرها و هکتیویستها : انونیموس یک گروه هکری است که در این مدت به فعالیت علیه زیرساختها و پایگاههای اطلاعاتی و اطلاعرسانی کشور اقدام کرد. از سوی دیگر هکتیویسم که از دو واژه هک و اکتیویسم گرفته شده به معنی استفاده نادرست از فناوری برای اهداف اجتماعی یا سیاسی است. Doxing یا افشای هویت مرتبطان و عاملان نظام، یکی از راهبردهای اصلی آنان در ماههای گذشته برای زیر فشار قراردادن نیروهای میدانی بود.
▫️7- ترولها: اوباش مجازی که یا بر اساس سازماندهی (Troll farms: مزارع ترولها) یا بر اساس کینه شخصی به صورت گروهی به مدافعان نظام، ساکتین یا افراد منتقد حمله و آنها را تهدید و تحقیر میکنند.
▫️8- سیجیها: خبرفرستهای میدانی با الگوگیری از مدل شهروند خبرنگاران (Citizen Journalists) به عنوان بازوی رسانهای کف خیابان نسبت به ارسال محتوا برای رسانههای خارجی اقدام به جریانسازی خبری کردند.
🔸د) نقشآفرینان در جریانسازی جعلیi
▫️9- فیکرها: آژانسهای تولید انبوه اخبار جعلی که در حجم گسترده سفارش میگیرند یکی از ارکان جنگ جهانی رسانهای اخیر بود. فیکرهای خرد نیز وارد میدان شده و بر اساس الگوی جلب توجه مبتنی بر خبر متفاوت و تازه به نقش آفرینی پرداختند.
▫️10- اَستروتِرفرها: "مردم نمایان" کاربران اجیرشدهای هستند که به صورت هدایت شده و با منبع و جهتدهی پنهان در بین دیگر کاربران حضور پیدا میکنند و سعی میکنند، خواستهها و گفتههای خود را به عنوان خواسته مردم جا بزنند.
▫️11- کامنتِرها: ورود جدی و همه جانبه “کامنت گذاران حرفهای" به صفحات باعث شکلگیری نوعی از مارپیچ سکوت شد به گونهای که هیچکس نتواند و حتی نخواهد خارج از موج ایجاد شده فکر و یا صدایی بلند کند.
▫️12- رباتها: حسابهای کاربری دارای زیست رباتیک که با ویژگیهای ۱. تازه ایجاد شده ۲. دنبال کننده کمتعداد ۳. فقدان "درج نظر" شناخته میشوند اصولا به عنوان ریتر و شبکه انتشار گفتههای دیگران شناخته میشوند. این رباتها در توسعه خشم و بازنشر مطالب خشونتبار ایفای نقش کردند.
▫️13- "صحنهزنان": معمولا با فحاشی به نیروهای انتظامی و نظامی درصدد واکنشگیری بودند و فیلمهایی از کف میدان ضبط کردند.
🔸ه) نقشآفرینان در همراهسازی عمومی
▫️14- سلبریتیهای قرمز و زرد: سلبریتیهای قرمز با کارویژه تولید خشم و نفرت و سلبریتیهای زرد با کارویژه همراهی با موج ایجاد شده به ایفای نقش پرداختند.
📝 یادداشت تحلیلی از #محمد_لسانی
#ادامه_دارد
📲 @savaderesaneij
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦رونمایی از نقشآفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401
#بخش_دوم:
▫️15- مجری-مدلهای شبکههای ماهوارهای:ن حضور ۲۱ مجری و عامل انسانی که هر کدام به صورت جداگانه به کنشگری میپرداختند عملا نسل جدیدی از کنش ترکیبی بین شبکه و مجری را پیادهسازی و اجرا کرد.
▫️16- سیجیها: محتواسازان (content generators) با آموزش تهیه کوکتل مولوتف تا حمله به نیروهای انتظامی و نیز آرت استودیوها با تولیدات هنری وک موسیقایی نقش ویژهای در آموزش براندازی و گسترش موج عمومی داشتند.
▫️17- آمپلی فایرها: انتقال صدای داخلی به عرصه جهانی از طریق چهرههای بینالمللی ممکن میباشد. باید صدای داخل ایران به صورت تشدیدشده به فضای جهانی منتقل میشد. خابی لیم، شارون استون، بلا حدید، ابرو گوندش و .. در این دسته قرار میگیرند.
ک
▫️18- کمپینها: کمپین ایجاد شرمساری، کمپین تحریم میهن و اسنپ و دیجی کالا، کمپین عمامه پرانی، کمپین بایکوت کردن سلبریتیهای همراه نظام، کمپین بایکوت جام جهانی و ... در این مدت سعی داشت تا با یارگیری در لایههای مختلف اجتماع نسبت به ایجاد یک جریان و تبدیل آن به جنبش فعالیت نماید.
📍جمعبندی:
نقص، ضعف، تعلل و بدعملی توانست روزنه نفوذ ایجاد کند و یک خطا را به فاجعه تبدیل کند. نباید از زمینههای داخلی که فرصت را برای فعال شدن کنشگران متخاصم فراهم کرد غافل شد.
بازطراحی در میدان رسانه با زمینهکاوی علل کمتوانی و کمرمقی نهاد رسانه در کشور نیاز است.
آنچه در مطلب بالا و پنج دسته از نقش آفرینان گفته شد عملا یک نقشه هجوم است که امکان بکارگیری در عملیاتهای رسانهای پیشرو را دارد. تهیه لجستیک و عقبه رزم رسانهای همسان تاکتیکهای عملیاتی و کنشگران قهار و ماهر مهم و حیاتی است. باید طرح مطلوب را ترسیم و ضعفهای موجود را ترمیم کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی به ما یاد داد میزان فرصتی که در بحرانها وجود دارد در خود فرصتها نیست.
✍ #دکتر_محمد_لسانی
📲 @savaderasanei