eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «فضیلت ماه شعبان» 👤 مقام معظّم رهبری http://eitaa.com/hafezan_vahy
🏝 مقدمه است برای ماه رمضان 🔹ماه شعبان مقدمه است براى ماه مبارک رمضان که مردم مهیا بشوند براى ورود در ماه مبارک رمضان و ورود در «ضیافة اللَّه» 🔹وقتى که مى‏ خواهید به مهمانى بروید خوب، یک وضع دیگرى غالباً البته یک وضع دیگرى خودتان را درست می کنید لباسى تغییر مى‏ دهید و یک‏ طور دیگرى وارد مى‏ شوید.آن طورى که در خانه هستید یک تغییرى مى‏ دهید. 🔹ماه براى این است که همان مهیا بودنى که مى‏ خواهید مهمانى بروید،خودتان را مهیا مى ‏کنید و سر و ظاهرتان را، سر و صورتتان را یک قدرى فرق مى‏ گذارید با آن وقتى که در خانه هستید. 🔹در ضیافت خدا، ماه شعبان براى مهیا کردن این افراد است، مهیا کردن مسلمین است براى ضیافت خدا، ادبش آن مناجات شعبانیه است. امام‌خمینی 📚صحیفه نور، جلد ١٢،صفحه ٢۴٠ الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌ 🤲🏻 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♥️ صاحب الزمان دوستت دارم ♥️ http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خاطره جالب نوه امام از ماجرای عصبانیت ایشان! ♨️ توصیه امام خمینی به خواندن 🔹 برشی از سخنرانی ، به مناسبت آغاز 💠 اندیشکده راهبردی سعداء http://eitaa.com/hafezan_vahy
مردم وقتی حرف روحانیت را گوش می دهند که جهانی و انسانی حرف بزنند / حرف جهانی و انسانی آن است که مطابق با روزگار، زمان و زمانه باشد 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
امام راحل(قدس سره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه ‏های علمیه را تعیین کردند که از آن به «منشور روحانیت» یاد می شود. 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنرانی خود با موضوع «تبیین پیام امام و منشور روحانیت» بیان داشتند: شایسته است هر از چند گاهی طلاب عزیز و همه عالمان دین ‌دار، وصیت نامه و امام را بخوانند و به دیگران منتقل کنند، که امام در آنجا عالمان دین را به از زمان و زمانه فرا خواند، یک؛ به دعوت کرد، دو؛ با پذیرش دیگران به وحدت کرد، سه؛ زیر مجموعه این اصول سه ‌گانه هم مطالبی را گوشزد کرد و فرمود شما هستید باید عالم و آدم را بشناسید تا حرفی بزنید که همه گوش بدهند، وقتی حرف شما را گوش می ‌دهند که شما جهانی و انسانی حرف بزنید! وقتی حرفتان جهانی و انسانی است که و زمان و زمانه باشد، چیزی که تاریخ مصرف آن گذشت این قصه است و آنچه که درد روز مردم است آنها را باید مطرح کنید. 🔹 ایشان اظهار داشتند: شبهات، اشکالات و علوم هر عصری، آن مردم است و اگر وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس‏» عکس نقیض چنین قضیه ‌ای این است که «من هجمت علیه اللوابس فلیس بعالم» آن‌ که نمی ‌داند در چه فضایی نفس می‌ کشد، قهراً زیر پوشش شبهات قرار می‌ گیرد و کسی که «هجمت علیه اللوابس» عکس نقیض این فتوا آن است که «لیس بعالم» پس او عالم نیست. 🔹 معظم له بیان داشتند: اگر روحانیت بخواهد به عمل کند، باید بداند در چه فضا وعصری زندگی می‌ کند، مشکل و شبهات مردم این عصر چیست. مردم گرفتار شبهه هستند و که آدم را رها نمی ‌کند. اگر مسایل نظامی هست، غالباً بعد از آن صحنه ‌های فکری و ساحت ‌های فکری بوجود آمده است، این ‌چنین نیست که مارکس و انگلس اول دست به کشتار زده باشند؛ بلکه استالین‌ ها بعد پیدا شدند، اول فکر کمونسیتی بود بعد حمله استالین! فکر که آمد، به هر حال بشر چون با فکر زندگی می ‌کند و با اندیشه به سر می‌ برد، او را به سمت خود می‌ برد و اگر او را به سمت خود برد دیگر کنترل او آسان نیست. 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: کردن کار آسانی نیست! تا کسی خود از جهنم هراسناک نباشد، حرف او در مردم هراس از معاد ایجاد نمی ‌کند و تا جریان قیامت در بین نباشد و مردم از روز حساب نهراسند، اصلاح جامعه آسان نخواهد بود: ﴿لِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیهِمْ﴾. 🔹 ایشان بیان داشتند: همان توصیه خاصی را که ذات أقدس الهی به رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) درباره انذار و تعلیم و تربیت جامعه بیان کرده، همان حرف ها را به علمای دین گفته و آنچه را که کتاب و سنت به علما تذکر داده است امام راحل (ره) به عنوان یک به روحانیت و علمای حوزه و غیر حوزه تذکر داده که اولاً دین شناس کامل باشند، یک؛ دین باور و مؤمن باشند، دو؛ وحدت و اتحاد و هماهنگی و هم آوایی را از دست ندهند، سه؛ از زمان و زمانه با خبر باشند، چهار؛ این انقلاب را تا زمان ظهور صاحب اصلی و اصیل آن حفظ کنند، پنج. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیده بگشودن به هنگام سحر عاشقی میخواهد و شوری دگر با طلوع آفتاب دلپذیر پهنه می گردد طلایی همچو زر با نسیم صبح رقصان میشود شاخه ی خشکیده در بزم ظفر تا به گوش آید صدای دلنشین نغمه ی آن بلبل شوریده سر دلنوازی میکند از اهل عشق میگشاید تا به هر سو بال و پر شور و شادی ارمغان می آورد بر دل هر عاشق زیبا نظر در چنین هنگامه خواهم از خدا توشه ات پربار باد از این سفر ✅ شاعر سلام صبح چهارشنبه تون بخیر🌺🌱🌷 و ایاد شعبانیه بر شما 👈 ┗━━━💐💌🌷━━━┛ به کانال بپیوندید 👆👆👆👆👆http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌳شجره آشوب« قسمت بیست و هفتم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔴 طلحه بعد از رسول خدا 🔻طلحه در شورای شش نفره، از روی کینه و حسادت به امام علی ( ع )، به عثمان رای داد. ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه در تفسیر یکی از فقرات خطبه شقشقیه به این موضوع مهم اشاره کرده است. 🔻 اما همین طلحه که دارای حس حسادت به امام بود، گاهی به خاطر منافع خود، حاضر بود با امام کنار بیاید. 🔻 توضیح اینکه افرادی دارای حس کینه و حسادت به رهبر جامعه اسلامی هستند و کارشان به فتنه و آشوب علیه ولی خدا می کشد، گاهی این حس را درون خود پنهان کرده و برای اینکه خودشان را موافق با خط رهبر جامعه نشان دهند، به صورت هرچند ظاهری، حاضر به همراهی با حاکم می شوند. اما این مسئله فقط تا جایی است که منافع آن ها تأمین شود، اگر منافع آن ها تأمین نشود یا حرکت رهبر جامعه اسلامی با منافع آن ها برخورد و تزاحم یا تناقض داشته باشد، آن جاست که احساسات نهفته از سر کینه و حسادت را آشکار می کنند و علم مخالفت را علیه ولی و رهبر جامعه بلند خواهند کرد... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... http://eitaa.com/hafezan_vahy
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹 شرح 🔴 قسمت سوم 🔸1.2.3 فواید و آثار علم نافع: 🔻 امیرالمؤمنین در بحث قبلی علم را به دو دسته نافع و غیر نافع تقسیم کردند و در این بحث سوم آثار و فواید علم نافع را بیان می‌کنند: 🔸1. پاداش اخروی 🔸2. طاعت و بندگی 🔸3. ذکر خیر مردم بعد از مرگ از انسانی که به علمش عمل کرده و علم نافع داشته است 🔸4. علم نافع راه هرگونه عذر تراشی را می‌بندد. 🔸5. علم حقیقی و نافع باعث می شود عالم از مرگ ترس داشته باشد و همین ترس باعث می‌شود مراقبت بیشتری نسبت به دیگران از نفس خودش داشته باشد. 🔸 6. فقط انسان های صاحب علم حقیقی هستند که در فتنه های پیچیده میتوانند مسیر و جبهه حق را کشف و عَلَم دفاع از حق را درست بردارند. 🔻با علم نافع انسان می تواند به پاداش اخروی برسد و در دنیا می تواند با این علم و معرفت خدا را درست بندگی کند و بعد از مرگ هم ذکر خیرش باقی است. در حکمت ۱۴۷ این سه فایده این گونه بیان شده است : «ای کمیل آشنایی با علم ، روشی است که انسان به آن جزا داده می‌شود. به وسیله دانش انسان در دوران حیاتش طاعت و بندگی خدا را به دست می‌آورد و پس از مرگش ذکر خیری به جا می گذارد». 🔻 درباره اینکه دانش راه عذر را بر دیگران می بندد و بر کسی که علم را می تواند بیاموزد و نمی رود آموزش ببیند در حکمت ۲۵۴ می‌خوانیم: « علم عذر بهانه آوران و آنهایی که از مسؤولیت شانه خالی می کنند را قطع می کند» ، درباره اینکه علم عاملی می شود برای ترس از مرگ در دانشمندان ، در خطبه ۱۵۶ می‌خوانیم: « با دانش است که از مرگ ترسیده می شود» و اینکه علم در بحث فتنه ها می تواند انسان را حفظ کند و بلکه بالاتر، انسان بتواند پرچم دفاع از حق را در فتنه بلند کند در خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه است که فرمود: «پرچم دفاع از حق را بر دوش نکشد مگر کسی که از بینش و شکیبایی و علم و آگاهی به جایگاه‌های حق برخوردار باشد». این ها ارزش ها یا آثار و فواید علم نافع است. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
حکمت-5-بخش-3.mp3
723.8K
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 3⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع http://eitaa.com/hafezan_vahy