eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز بیست وهشتم ماه مبارک رمضان 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّي فِيْهِ مِنَ النَّوافِلِ، وَأَكْرِمْنِي فِيْهِ بِإِحْضارِ المَسائِلِ، وَقَرِّبْ فِيْهِ وَسِيلَتِي إِليكَ مِنْ بَيْنِ الوَسائِلِ، يا مَنْ لا يَشْغَلُهُ إِلْحاحُ المُلِحِّينَ.» «خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات، و گرامی دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل، و نزدیک گردان در آن وسیله‌ام به سویت از میـان وسیله‌های آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.»  [۱] ۲ - نمازهای نافله در شبانه روز برای نمازهای یومیه، نمازهای نافله وجود دارد که انسان به وسیله آن‌ها می‌تواند به خداوند (عزوجل) بیش از پیش تقرب جوید چرا که نمازهای نافله، نمازهای اضافه بر نمازهای واجب در شبانه روز می‌باشند که ضعف‌های نمازگزار در نمازهای واجب را از نظر توجه و حضور قلب در نماز به سوی خالق یکتا جبران می‌نمایند. ۳ - کیفیت نمازهای نافله نمازهای نافله غیر از روز جمعه سی و چهار رکعت است که هشت رکعت آن نافله ظهر و هشت رکعت آن نافله عصر و چهار رکعت آن نافله مغرب و دو رکعت آن نافله عشا و یازده رکعت نافله شب (که هشت رکعت آن به عنوان نافله شب و دو رکعت شفع و یک رکعت وتر بوده) و دو رکعت نافله صبح می‌باشد که در روز جمعه نافله ظهر و عصر هر کدام ده رکعت می‌شود. ۴ - وقت نمازهای نافله وقت نافله نماز صبح: نافله صبح قبل از نماز صبح باید خوانده شود که زمان آن بعد از گذشتن نصف شب به مقدار خواندن یازده رکعت نافله شب بوده که احتیاط آن است که قبل از فجر اول خوانده نشود مگر آنکه بعد از نافله شب بلافاصله خوانده شود که در این صورت مانعی ندارد. وقت نافله نماز ظهر: نافله ظهر پیش از نماز ظهر باید خوانده شود که وقت فضیلت آن، از اول ظهر تا موقعی است که آن مقدار از سایه شاخص که بعد از ظهر پیدا می‌شود به‌ اندازه دو هفتم آن شود. وقت نافله نماز عصر: نافله عصر پیش از نماز عصر خوانده می‌شود که وقت فضیلت آن تا موقعی است که آن مقدار از سایه شاخص که بعد از ظهر پیدا می‌شود به چهار هفتم آن برسد. وقت نماز نافله مغرب: نافله مغرب بعد از تمام شدن نماز مغرب است تا هنگامی که سرخی طرف مغرب که بعد از غروب کردن آفتاب در آسمان پیدا می‌شود، از بین برود. وقت نماز نافله عشا: نافله عشا بعد از تمام شدن نماز عشا می‌باشد که تا نصف شب می‌توان خواند ولی بهتر است بلافاصله بعد از نماز عشا خوانده شود. وقت نافله شب: نافله شب را از نصف شب تا اذان صبح می‌توان خواند و بهتر است نزدیک اذان صبح خوانده شود. ۵ - توفیق انجام نوافل منظور از «وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ» چیست؟ همان‌طور که می‌دانیم در انجام هر کاری مخصوصاً کارهای نیک و صالح باید از طرف خداوند برای هر بنده‌ای توفیق حاصل شود تا بتواند آن را انجام دهد، لذا در این روز برای آنکه بتوانیم نمازهای نافله را بجا آورده و از حظ و بهره معنوی آن به طور وافر بهره‌مند گردیم از خداوند خواستاریم که ما را در این روز از این موهبت بزرگ محروم نگرداند. ۶ - آمادگی قبل از مرگ «واکْرِمْنی فیهِ باحْضارِ المَسائِلِ» منظور از باحضار المسائل چیست؟ هر یک از ما ممکن است که امروز و لحظه‌ای که در آن نفس می‌کشیم و پلک می‌زنیم آخرین لحظات عمر ما باشد و باید بار سفر از این دنیای وانفسا بسته و به عالم آخرت که جاودان و همیشگی است سفر کنیم و آگاهیم که خداوند از ما و از هرچه که در این دنیا با هر مسئولیتی و سمتی انجام داده‌ایم سؤال و بازخواست خواهد نمود. (وَإِن تُبْدُواْ مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللّهُ)   «هرچه که در آشکار و نهان (انجام داده‌اید) خداوند از شما محاسبه خواهد نمود.» و هر کسی نتیجه اعمال خود را می‌بیند (فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ، وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ) ‌  یعنی «کسی که به مقدار ذره‌ای کار نیک انجام داده باشد پاداشش را می‌بیند و کسی که به مقدار ذره‌ای کار زشتی انجام داده باشد کیفر آن را می‌بیند.» که با توجه به آیات و توضیح بالا در می‌یابیم منظور از «باحضار المسائل» همان آمادگی قبل از مرگ برای پاسخگویی به بازخواست‌هایی است که از طرف ذات اقدس از انسان می‌گردد، چرا که همه مسئولیم و داشتن مسئولیت در دنیا بسیار سنگین است و انسان را در عالم آخرت گرفتار بازخواست بیشتری می‌نماید، که ما از خداوند خواستاریم که در این روز ما را برای حاضر نمودن خود برای چنین روزی یاری نماید. ۷ - اطاعت اعضا و جوارح از خدا «وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.» منظور از وسیلتی چه می‌باشد؟ همان طور که می‌دانیم در آخرت از تک تک اعضای بدن انسان، سوال خواهد شد که آیا در مسیر طاعت الهی بوده‌اند یا نه که با توجه به آن در می‌یابیم شاید منظور از «وسیلتی» در این دعا همان اعضا و جوارح انسان باشد که از خد
اوند می‌خواهیم که وسایل (اعضا و جوارح) ما را نزدیک خود سازد. یعنی اعضا و جوارح ما را تابع و فرمان بردار ذات اقدسش گرداند نه تابع شیطان ملعون و رانده شده از درگاهش، که اطاعت و فرمانبرداری از ذات اقدس خداوند مساوی با سعادت جاودانی است، اما نافرمانی از ذات اقدس او شقاوت ابدی است، که ما نیز در این روز از خداوند خواستاریم تمام اعضا و جوارح ما را تابع دستوراتش نموده و از شیطان ملعون دور سازد.https://eitaa.com/hafezan_vahy
ایات مهدوی 28.MP3
5.79M
💠 سلسله مباحث 28 ❇️جلسه 28 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور) 🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران https://eitaa.com/hafezan_vahy
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه‌ی توحیدی ! هر عملی که زیبا نیست، هر فکری که پاک نیست، هر رفتاری که سالم نیست، و از انسان سر می‌زند؛ نشانِ تفاوت او با مرکز است. همان تفاوتی که علّت فاصله گرفتن او از منبع سلامت و طهارت است. ※ استدیو https://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موشن ۲۸ ★ وَ رِضْوَانٌ مِنَ الله أَكْبَر / توبه ـ ۷۲ ★ خداوندا بهشت رضوانت را برای ما نیز مقدّر بگردان. «تولید شده در استدیو موشن » https://eitaa.com/hafezan_vahy
لااله‌الاالله ۲۸.mp3
15.78M
مجموعه‌ صوتی ۲۸ ★ بهشت با همه‌ی عظمت بی‌نهایتش، زیبائی‌ها و مراتب و تنوع بی‌نهایت هم دارد. ولی از میان همه‌ی مراتب بهشت، یک بهشت، بالاترین بهشت است و مخصوص عده‌ای خاص .... https://eitaa.com/hafezan_vahy
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه‌ی توحیدی ! که ریشه‌ی حق است! خود حق است! تنها وجودِ حق است! اما اکثر مردم نمی‌بینند ... یعنی نمی‌خواهند که ببینند! ※ استدیو https://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نکات مهم جزء ۲۸ قرآن کریم خیلی نکات جالبیه، حتماً ببینید 🌱 ➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال حافظان وحیhttps://eitaa.com/hafezan_vahy
تاریخ در قرآن_جلسه بيست و چهارم.mp3
7.6M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 🔊 📋 سلسله مباحث تاریخ در قرآن بررسی آیات قرآنی سوره مبارکه قصص و داستان حضرت موسی عليه‌السلام 📌سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ حجم: ۷ مگابایت https://eitaa.com/hafezan_vahy
تاریخ در قرآن_جلسه بيست و پنجم.mp3
7.3M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 🔊 📋 سلسله مباحث تاریخ در قرآن بررسی آیات قرآنی سوره مبارکه قصص و داستان حضرت موسی عليه‌السلام 📌چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴https://eitaa.com/hafezan_vahy