eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ جهنمی ها در قیامت چه درخواستی خواهند داشت؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: ای محمد! مردم را از روزى كه عذاب جهنم به سراغشان مى‏آيد، بترسان و به آنها هشدار بده. عذابی که وقتی به سراغ آنها می آید، کسانى كه ظالمند مى‏ گويند: پروردگارا! ما را تا مدتى كوتاه مهلت بده تا به دنیا برگردیم و دعوتت را اجابت كنيم و از پيامبرانت نماييم. در پاسخ به آنان گفته می شود: آیا شما نبوديد كه پيش از اين، قسم می خورديد كه خوشی شما هرگز از بین نخواهد رفت؟! پس چه شد؟ ✍️ شرح: جهنمی ها درخواست بازگشت به دنیا برای از پیامبران دارند. از پیامبران یعنی انجام دستورات و آنها. جهنمی ها در قیامت از خدا برای انجام و ترک ، فرصت دوباره می خواهند. اما بازگشتی در کار نیست. 📖 و أَنْذِرِ النَّاسَ يَوْمَ يَأْتيهِمُ الْعَذابُ فَيَقُولُ الَّذينَ ظَلَمُوا رَبَّنا أَخِّرْنا إِلى‏ أَجَلٍ قَريبٍ نُجِبْ دَعْوَتَكَ وَ نَتَّبِعِ‏ الرُّسُلَ أَ وَ لَمْ تَكُونُوا أَقْسَمْتُمْ مِنْ قَبْلُ ما لَكُمْ مِنْ زَوالٍ (ابراهیم، 44) آیه شماره 135 کانال حافظان وحی http://eitaa.com/hafezan_vahy
🚫 گناهان کبیره چیست؟ ✅ خدای فرموده: اگر از كبيره‏اى که نهى شده اید، اجتناب كنيد، ( صغیره) شما را پاک می کنیم و شما را به جايگاهى ارجمند وارد می کنیم. 📖 إنْ تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ نُدْخِلْكُمْ مُدْخَلاً كَريماً (نساء، 31) 🚫 لیست کبیره بر اساس کتاب تحریر الوسیله امام خمینی (ره) 1. ناميدى از رحمت خدا 2. ايمن دانستن خود از مكر و عقاب خدا 3. دروغ بستن به خدا يا رسول خدا (ص) يا اوصياء ایشان 4. كشتن كسى كه خداي تعالى كشتن او را تحريم كرده و خونش را محترم دانسته مگر آن كه جنبه قصاص و اجراء حدود الهى داشته باشد 5. عاق پدر و مادر شدن 6. خوردن مال يتيم به ستم 7. نسبت زنا دادن به زنان پاكدامن 8. فرار از جنگ 9. قطع رحم (قهر کردن با ارحام) 10. سِحر 11. زنا 12. لواط 13. سرقت 14. قَسَم دروغ 15. كتمان شهادت 16. شهادت به ناحق دادن 17. عهد شكستن 18. ظلم در اجرای وصيت نامه 19. نوشيدن شراب 20. ربا خوردن 21. سُحت (بهاى چيزهاى حرام و مزد كارهاى حرام) 22. قماربازى 23. خوردن گوشت مردار و گوشت خوك و خون و گوشت هرحيوانى كه هنگام ذبح نام غير خدا بر آن برده باشند، مگر آن كه ضرورت، خوردن اين چند چيز را ايجاب كند. 24. خيانت كردن در كيل و وزن 25. مهاجرت به مكانى كه در آنجا انجام واجبات دينى ميسر نيست . 26. ظالم را در ظلمش كمك كردن 27. به كمك و پشتيبانى ظالم اعتماد داشتن 28. حقوق ديگران را بدون هيچ عذرى نگه داشتن 29. دروغ 30. تكبر 31. اسراف و ريخت و پاش كردن 32. خيانت به امانات 33. غيبت 34. سخن چينى 35. سرگرمى به لهو و لعب 36. سبك شمردن حج و بى اعتنائى به آن 37. ترك نماز 38. ندادن زكات 39. اصرار بر صغیره (تکرار گناهان صغیره بدون آن که بین آن توبه کند) * اينها كبيره بود و اما شرك ورزيدن به خداى تعالى و انكار آنچه او بر پيامبرش نازل كرده و محاربه با اولياء خدا از همه آن بزرگتر است و لكن شمردن آنها در شمار كه اجتناب از آنها در عدالت معتبر است، نوعى مسامحه است (زيرا در حد كفر است). کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
تفسیر سوره حجرات 7 1.mp3
3.99M
تفسیرسوره حجرات آیه 6 💜 جلسه 7 💚 بخش اول آیت الله جوادی آملی زمان ۱۶:۳۸دقیقه http://eitaa.com/hafezan_vahy
تفسیر سوره حجرات 7 1.mp3
3.99M
تفسیرسوره حجرات آیه 6 💜 جلسه 7 💚 بخش دوم آیت الله جوادی آملی زمان ۱۶:۳۸دقیقه http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری چرا از امامِ زمان «عج» نام و نشانی در قرآن‌کریم نیست؟ پاسخِ علامه طباطبایی‹ره›: آیات زیادی در قرآن کریم هست که وقتی که به همدیگر ضمیمه شوند یا تدبر کافی در آنها بشود، خصوصیات ظهور امام غائب (عجل الله فرجه) به طور وضوح به دست می آید، مانند آیه «يا أيها الذين آمنوا من یرتدّ منکم عن دينه» و آیه «وعد الله الذین آمنوا» و آیه «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذکر» و آیه «لِيظهره على الدين کلّه» و غیر اینها با تقریباتی که در تفسیر کردیم در احتجاج طبرسی در یکی از احتجاجات امیرالمؤمنین علی ع جواب این شبهه را از آن حضرت نقل می کند مبنی بر اینکه خدای متعال می دانست که اگر ائمه هدی را به صراحت در قرآن کریم معرفی می فرمود، دشمنان اهل بیت اما به هر وسیله بود آن را از قرآن کریم اسقاط می کردند و قرآن تحریف می‌پذیرفت، با این که خداوند عزَّ اسمه وعده صریح داده که قرآن را از تحریف حفظ فرماید لذا مسئله امامت را به نحوی بیان فرموده که از راه تدبر در آیات به دست آید نه به طور صراحت. 📓 بررسی‌های‌اسلامی‌، ج۱، ص۲۲۶ http://eitaa.com/hafezan_vahy
‍ اگر کسی میانه اش با خدا با صفا باشد، خداوند دست روی سرش میکشد. (مصباح الهدی _ ص ٨٠) دست خدا هم، حجّت خداست. خدا دست روی سرش میکشد؛ یعنی لطفِ حجتِ خدا شامل حال او میشود. اگر میخواهی دست امام زمان عجل الله بالای سرت قرار بگیرد، رابطه ات را با خدا صفا کن. روایت داریم در زمان ظهور: «يَضَعُ‏ يَدَهُ‏ عَلَى‏ رُءُوسِ‏ الانام» حضرت دستش را بالای سر خلق میگیرد، عقل‌هایشان متمرکز و جمع میشود و حلم هايشان کامل میشود. میخواهید این طوری شود؟ ☑️کسی که رابطه اش با خدا با صفا شود، خدا دست روی سر او میکشد. استاد مهدی طيب _ جلسه ٨٤/٧/٢١ http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ 📜[٥٤]العيّاشيّ‌،بإسناده:عن عبد الأعلى الحلبيّ‌،:قال أبو جعفر عليه السّلام: «لكأنّي أنظر إليهم مصعدين من نجف الكوفة ثلاثمائة و بضعة عشر رجلا،كأنّ‌ قلوبهم زبر الحديد،جبرئيل عن يمينه،و ميكائيل عن يساره،يسير الرّعب أمامه شهرا و خلفه شهرا،أمدّه اللّه بخمسة آلاف من الملائكة مسوّمين حتّى إذا صعد النّجف قال لأصحابه:"تعبّدوا ليلتكم هذه." فيبيتون بين راكع و ساجد يتضرّعون إلى اللّه،حتّى إذا أصبح قال:"خذوا بنا طريق النّخيلة."و على الكوفة جند مجنّد.» قلت:جند مجنّد؟!قال:«إي و اللّه،حتّى ينتهي إلى مسجد إبراهيم عليه السّلام بالنّخيلة فيصلّي[فيه]ركعتين فيخرج إليهم من كان بالكوفة من مرجئها ١و غيرهم من جيش السّفيانيّ‌ فيقول لأصحابه:"استطردوا لهم."ثمّ‌ يقول:"كرّوا عليهم."»قال أبو جعفر عليه السّلام: «و لا يجوز-و اللّه-الخندق منهم مخبر.ثمّ‌ يدخل الكوفة فلا يبقى مؤمن إلاّ كان فيها أو حنّ‌ إليها،و هو قول أمير المؤمنين[عليّ‌]عليه السّلام،ثمّ‌ يقول لأصحابه: "سيروا إلى هذا الطّاغية."فيدعوه إلى كتاب اللّه و سنّة نبيّه[صلّى اللّه عليه و آله و سلم]،فيعطيه السّفيانيّ‌ من البيعة مسلّما ،فيقول له كلب-و هم أخواله-:ما هذا؟ما صنعت‌؟ و اللّه ما نبايعك على هذا أبدا،فيقول:ما أصنع‌؟فيقولون:استقتله،فيستقتله ،ثمّ‌ يقول له القائم عليه السّلام:"خذ حذرك فإنّي أدّيت إليك و أنا مقاتلك."فيصبح فيقاتلهم ،فيمنحه اللّه أكتافهم و يأتي السّفيانيّ‌ أسيرا فينطلق به و يذبحه بيده. ثمّ‌ يرسل جريدة خيل إلى الرّوم فيستحضرون بقيّة بني أميّة،فإذا انتهوا إلى الرّوم قالوا:أخرجوا إلينا أهل ملّتنا عندكم،فيأبون و يقولون:و اللّه لا نفعل، فتقول الجريدة:و اللّه لو أمرنا لقاتلناكم،ثمّ‌ ينطلقون إلى صاحبهم فيعرضون ذلك عليه،فيقول:"انطلقوا فأخرجوا إليهم أصحابهم،فإنّ‌ هؤلاء قد أتوا بسلطان[عظيم]،و هو قول اللّه: ✨فَلَمّا أَحَسُّوا بَأْسَنا إِذا هُمْ‌ مِنْها يَرْكُضُونَ‌* لا تَرْكُضُوا وَ ارْجِعُوا إِلى‌ ما أُتْرِفْتُمْ‌ فِيهِ‌ وَ مَساكِنِكُمْ‌ لَعَلَّكُمْ‌ تُسْئَلُونَ‌ . قال:يعني الكنوز الّتي كنتم تكنزون، قالُوا: ✨يا وَيْلَنا!إِنّا كُنّا ظالِمِينَ‌* فَما زاَلَتْ‌ تِلْكَ‌ دَعْواهُمْ‌ حَتّى جَعَلْناهُمْ‌ حَصِيداً خامِدِينَ‌ لا يبقى منهم مخبر. ثمّ‌ يرجع إلى الكوفة فيبعث الثّلاث مائة و البضعة عشر رجلا إلى الآفاق كلّها،فيمسح بين أكتافهم و على صدورهم فلا يتعايون في قضاء،و لا تبقى في الأرض قرية ١إلاّ نودي فيها شهادة أن لا إله إلاّ اللّه وحده لا شريك له و أنّ‌ محمّدا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و هو قوله: ✨وَ لَهُ‌ أَسْلَمَ‌ مَنْ‌ فِي السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ‌ يُرْجَعُونَ‌ و لا يقبل صاحب هذا الأمر الجزية كما قبلها رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم،و هو قول اللّه: ✨ وَ قاتِلُوهُمْ‌ حَتّى لا تَكُونَ‌ فِتْنَةٌ‌ وَ يَكُونَ‌ الدِّينُ‌ كُلُّهُ‌ لِلّهِ‌ .» قال أبو جعفر عليه السّلام:«يقاتلون-و اللّه-حتّى يوحّد اللّه و لا يشرك به شيئا و حتّى تخرج العجوز الضّعيفة من المشرق تريد المغرب و لا ينهاها أحد،و يخرج اللّه من الأرض بذرها،و ينزل من السّماء قطرها،و يخرج النّاس خراجهم على رقابهم إلى المهديّ‌ عليه السّلام،و يوسّع اللّه على شيعتنا،و لو لا ما ينجّز لهم من السّعادة لبغوا(فتنة).[فبينا]صاحب هذا الأمر قد حكم ببعض الأحكام،و تكلّم ببعض السّنن إذ خرجت[خارجة] من المسجد يريدون الخروج عليه، فيقول لأصحابه:"انطلقوا."فيلحقونهم في التّمّارين فيأتون بهم أسرى ليأمر بهم فيذبحون،و هو آخر خارجة تخرج على قائم آل محمّد عليه السّلام.» ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
♥️حضرت ابو جعفر باقر عليه السّلام فرمود:«گويى آنان را مى‌نگرم كه بر فراز نجف كوفه بالا مى‌آيند.سى‌صد و ده و چند مرد.انگار دل‌هايشان پاره‌هاى آهن است. ❣جبرئيل از سوى راست،ميكائيل از سمت چپ و رعب(در دل دشمنان)به مسافت يك ماه پيش رو و يك ماه پشت سر آن حضرت حركت مى‌كنند . 🕊خداوند او را به وسيله‌ى ٥,٠٠٠ فرشته‌ى نشان‌دار مدد مى‌دهد تا وقتى كه به نجف مى‌رسد،به اصحابش مى‌فرمايد: "امشب را به عبادت بگذرانيد."پس ايشان آن شب را با ركوع و سجود و تضرّع به درگاه خداوند به صبح مى‌آورند.صبحگاهان حضرتش دستور مى‌دهد:"راه نخيله را با ما پيش گيريد"؛درحالى‌كه در كوفه ارتشى مجهّز هست.»راوى پرسيد:ارتشى مجهّز ؟ 🌺امام ابو جعفر باقر عليه السّلام فرمود:«به خدا سوگند،جنگ خواهند كرد تا اينكه يكتاپرستى برقرار شود و هيچ‌گونه به او شرك نورزند و تا آنجا كه حتّى پيرزن ضعيف هم از مشرق به‌سوى مغرب سفر كند و كسى از او جلوگيرى نمى‌كند و خداوند (در آن روزگار،تمامى)بذرهاى زمين را مى‌روياند و باران آسمان را(به‌طور كامل) فرومى‌ريزد و مردم خراجشان را بر دوش نهاده و به پيشگاه حضرت مهدى عليه السّلام مى‌برند و خداوند بر شيعيانمان وسعت مى‌دهد؛(به‌طورى‌كه)اگر سعادت و نيك‌بختى آنان را درنيابد،طغيان مى‌كنند. ⚠️پس در همان حال كه صاحب اين امر بعضى از احكام را صادر فرمايد و برخى از سنّت‌ها را بازگويد،گروهى از مسجد بيرون روند و در پى خروج و سركشى برآن حضرت برآيند كه حضرتش به اصحاب خود امر فرمايد تا به مقابله‌ى آنان بروند.در(منطقه‌ى)خرمافروشان،به آنان مى‌رسند.اسيرشان مى‌كنند و به خدمت آن حضرت مى‌برند.دستور مى‌دهد آن‌ها را مى‌كشند و اين آخرين گروهى است كه بر قائم آل محمّد عليه السّلام خروج مى‌كند.» ✴️فرمود:«آرى،به خدا سوگند.پس آن حضرت به‌سوى نخيله روى مى‌آرد.در نخيله به مسجد ابراهيم عليه السّلام مى‌رسد.[آنجا]دو ركعت نماز مى‌گزارد.در آن هنگام، سپاهيان سفيانى از مرجئه و غير آن‌ها از كوفه خروج مى‌كنند.آن حضرت به اصحاب خود فرمان مى‌دهد:"بر آن‌ها حمله كنيد."سپس فرمايد:با آن‌ها بجنگيد.» امام باقر عليه السّلام فرمود:«به خدا سوگند كه احدى از آنان از خندق نمى‌گذرد كه خبر ببرد. 💟سپس آن حضرت داخل كوفه مى‌شود.پس هيچ مؤمنى باقى نمى‌ماند مگر اينكه در آنجا باشد يا شوق آن را در سر داشته باشد و اين قول[مولا على] اميرالمؤمنين عليه السّلام است.سپس به اصحاب خويش فرمايد:"براى نابودى اين طاغوت (مراد سفيانى است)بسيج شويد" http://eitaa.com/hafezan_vahy
و او را به كتاب خدا و سنّت پيامبرش[كه درود خدا بر او باد]دعوت مى‌كند.سفيانى ابتدا به تسليم و صلح قول مى‌دهد؛ولى قبيله‌ى كلب-كه دايى‌هاى اويند -بدو گويند:اين چه كارى بود؟به خدا قسم كه ما هرگز بر اين كار با تو بيعت نكنيم.مى‌گويد:(پس)چه كنم‌؟گويند:با او(يعنى با امام قائم عليه السّلام)جنگ كن. پس او براى جنگيدن با آن حضرت مى‌رود.امام عليه السّلام او را نصيحت مى‌كند و مى‌فرمايد: (از عاقبت كار خويش)بترس!من آنچه را شرط‍‌ بلاغ بود به تو گفتم و(اگر نپذيرى)با تو مى‌جنگم. فرداى آن روز،امام عليه السّلام با آنان جنگ مى‌كند و خداوند عالم او را بر آنان غالب مى‌سازد.سفيانى اسير مى‌گردد و آن حضرت به دست خود سر از پيكر وى جدا مى‌كند. ❇️پس از آن،قسمتى از سپاهيان سوارۀ خود را به روم مى‌فرستد كه بازماندگان از بنى اميّه را بجويند.چون ايشان به روم رسند،به اهل آنجا گويند:هم‌كيشان ما را- كه نزد شمايند-بياوريد؛ولى آن‌ها از اين كار خوددارى مى‌ورزند و مى‌گويند:به خدا چنين كارى نمى‌كنيم.سپاهيان گويند:به خدا،اگر فرمان بگيريم،با شما مى‌جنگيم. آن‌گاه به نزد صاحبشان بازمى‌گردند و داستان را به عرض مى‌رسانند.آن حضرت فرمايد:"برويد و با ايشان بجنگيد تا بنى اميّه را از ايشان بگيريد."بزرگ روميان گويد:برويد بنى اميّه را به دست ايشان بسپاريد كه با قدرت تمام آمده‌اند و اين است (معنى)قول خداوند:(پس چون عذاب ما را احساس نمودند،از آن گريزان گشتند.نگريزيد و به آنچه از خوش‌گذرانى‌ها و لذّت‌ها و مساكن بوده‌ايد بازگرديد) 💠امام عليه السّلام توضيح فرمودند-:يعنى گنجينه‌هايى كه انباشته مى‌كرديد((در آن هنگام ستمكاران)گفتند:اى‌واى بر ما كه سخت ظالم و ستمكار بوديم!پس همواره اين سخن بر زبانشان بود تا اينكه همچون كشتزار دروشده‌اى آنان را خاموش كرديم(و به كام مرگ فروبرديم )) كه هيچ خبردهنده‌اى از آنان باقى نماند. ♥️سپس آن حضرت به كوفه بازمى‌گردد و آن سى‌صد و ده و چند نفر را به تمامى جاها مى‌فرستد.ميان شانه‌ها و بر روى سينه‌هاى ايشان دست مى‌كشد؛چنان‌كه در هيچ حكمى درمانده و عاجز نمى‌شوند. 🌻هيچ آبادى‌اى بر پهنه‌ى زمين نماند مگر اينكه در آن بانگ شهادت به لا إله إلاّ اللّه وحده لا شريك له و أنّ‌ محمّدا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم بلند باشد و اين است معنى قول خداوند:(و هرآن‌كه در آسمان‌ها و زمين است- خواه‌وناخواه-مطيع فرمان خداست و همه به‌سوى او بازگردانده خواهند شد.) . ⚡️صاحب اين امر جزيه نمى‌پذيرد؛آن‌چنان‌كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم قبول(مى‌فرمود) و اين است كه خداوند فرموده است:(و با كافران قتال كنيد تا هيچ فتنه‌اى باقى نماند و آيين همه خداپرستى شود) .» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 181 سید هاشم بن سلیمان بحرانی http://eitaa.com/hafezan_vahy
❓سوال: وقتی حفظم را انجام می‌دهم، هیچ اشکالی ندارم اما وقتی می‌خواهم برای مربی بخوانم ، اشکالات زیادی دارم، چرا؟ و چه کار کنم؟ 🔻پاسخ: حفظ جدید زمانی کامل میشود که حافظ بعد از حفظ صد در صدی ، در فواصل زمانی مختلفی تا موقع خواب آن را حداقل سه تا چهار بار کامل و بی غلط تکرار کند و به کسی تحویل دهد . ⁦⏺️⁩در واقع مربی باید پنجمین یا ششمین نفری باشد که این محفوظات را از شما میپرسد و تا پیش از تحویل دادن به او، شما بارها برای کسی خوانده اید و اشکالات احتمالی شما رفع شده است ⁦⏺️⁩بهتر است برای هم مباحثه خود ، یا برای فردی از افراد منزل ، یا برای خودتان بخوانید و صدای خود را ضبط کنید اما یادتان باشد هم مباحثه از همه گزینه ها بهتر است . اگر هم مباحثه ندارید، در گروه های مباحثه مجازی عضو شوید ⁦✔️⁩حفظ جدید بهتر است یک ساعت بعد از اتمام، و بعد از آن در فواصل سه ساعته مرتب مرور شود تا در ذهن تثبیت شود. مرور حفظ جدید قبل از خواب و بعد از بیداری هم بسیار موثر است. ✅یادتان باشد بهتر است از زمانی که حفظ میکنید تا زمانی که به مربی تحویل می دهید حداقل باید بیست و چهار ساعت گذشته باشد . http://eitaa.com/hafezan_vahy