1_1613432520.mp3
5.71M
#سرود_میلاد
#امام_رضا (علیه السلام)
🎧 #کربلایی سیدرضا نریمانی
مهربونی تو آروم جونی تو
آره خورشیدِ هفت آسمونی تو
هم جانی و جانانی و هم شاهی و سلطانی
آقای خراسانی و تاجِ سر ایرانی
ای پناه دل ما رضا رضا
تو را دارم به خدا رضا رضا
من ضعیفم تو معین الضعفا
ای غریب الغربا رضا رضا
مادری با نخِ گریه دلش و
گره به پنجره فولاد میزنه
هنوز است اشکش نرسیده به زمین
لالِ مادرزادی فریاد میزنه
پنجره فولاد وقتی توو دستامه
یعنی دستم توو دستای آقامه
این قلب پر از غصه و این صحن گوهرشاده
این دردِ دل سنگم و این پنجره فولاده
ای پناه دل ما رضا رضا
تو را دارم به خدا رضا رضا
من ضعیفم تو معین الضعفا
ای غریب الغربا رضا رضا
توو نمازِ بچهها توی حرم
بهخدا خدا رو پیدا میکنم
رو به روی گنبدِ تو با خدا
روبهرو میشم و نجوا میکنم
من بهشت و توو صحن شما دیدم
توی این گنبد نور خدا دیدم
من درد تو درمونی و من اشک تو لبخندی
رو بارِ گناهای دلم چشم تو میبندی
ای پناه دل ما رضا رضا
تو را دارم به خدا رضا رضا
من ضعیفم تو معین الضعفا
ای غریب الغربا رضا رضا👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈
http://eitaa.com/hafezan_vahy
⁉️ متن شبهه :
🔴تاوان امید بستن به غیر از خدای بزرگ!
✍️حضرت جبرئيل علیه السلام در زندان نزد حضرت يوسف علیه السلام آمد و گفت: اي يوسف چه كسي تورا زيباترين مردم قرار داد؟
✨فرمود: پروردگار
🔹چه كسي ترا نزد پدر محبوب ترين فرزندان قرار داد؟
✨فرمود : خدايم
🔹چه كسي كاروان را به سوي چاه كشانيد؟
✨فرمود:خداي من
🔹چه كسي سنگي كه اهل كاروان در چاه انداختند از تو باز داشت؟
✨ فرمود:خدا
🔹چه كسي از چاه ترا نجات داد ؟
✨فرمود : خدايم
🔹چه كسي ترا از كيد زنان نگه داشت؟
✨فرمود:خدايم
اينك خداوند مي فرمايد : چه چيز تورا بر آن داشت كه به غير من نياز خود را باز گوئي؟
پس هفت سال در ميان زندان بمان (به جرم اينكه به ساقي سلطان اعتماد كردي و گفتي : مرا نزد سلطان ياد كن )
یوسف علیه السلام به قدری پشیمان شد و در زندان ناله و گريه كرد كه اهل زندان به تنگ آمدند و قرار شد يك روز گريه كند و يك روز آرام بگيرد...
📘 البرهان فى تفسير القرآن، ج3، ص 172
📕 تفسير القمي، ج1، ص 345
📗لئالی الاخبار ص 92
⭕️ پاسخ شبهه:
چند نکته در مورد خطای یوسف علیهالسلام برگرفته از تفسیر شریف المیزان اثر علامه طباطبایی ره:
1️⃣ اين روايت و امثال آن (خطای یوسف در اعتماد به غیر خدا و درخواست از رفیق زندانیاش) مخالف صريح قرآن است و خداوند به نص كتابش او را از اين افتراها تبرئه مىكند و او را «مخلَص» معرفی میکند: «إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ(یوسف،24)» مخلَصين كسانياند كه شيطان در ايشان راه ندارد.
2️⃣ اخلاص براى خدا با توسل به اسباب متفاوت است.
اخلاص باعث آن نمىشود كه انسان به غير از خدا متوسل به سببهاى ديگر نشود، زيرا اين از نهايت درجه نادانى است كه آدمى توقع كند كه بطور كلى اسباب را لغو بداند و مقاصد خود را بدون سبب انجام دهد. بلكه تنها و تنها اخلاص سبب مىشود كه انسان به سببهاى ديگر دلبستگى و اعتماد نداشته باشد.
3️⃣ این اشتباه، ناشی از برداشت نادرست از آیه 42 است: «وَ قَالَ لِلَّذِى ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْكُرْنىِ عِندَ رَبِّكَ فَأَنسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فىِ السِّجْنِ بِضْعَ سِنِينَ»؛ حتی اگر بگوییم که اینجا معلوم نیست چه کسی اربابش را از یاد برد،
ولی در آیه 45 کاملاً معلوم میشود که چه کسی یادش رفت و بعد از مدتی یاد یوسف افتاد: «وَ قَالَ الَّذِى نجََا مِنهُْمَا وَ ادَّكَرَ بَعْدَ أُمَّة»؛ از آن دو زندانى آنكه آزاد شده بود و پس از مدتى [يوسف را] به ياد آورد گفت ...
بنابراین از خود قرآن مطلب روشن میشود.
4️⃣ اعتماد به غیر خدا و فراموش کردن پروردگار در جای حساس زندگی، به خودی خود گناه بسیار بزرگی است.
و این گناه از شخصی مثل حضرت یوسف که پیامبر و پیامبرزاده و آشنای با خدا و اهل مناجات با اوست و غیر خدا برایش بیارزش است دوچندان خطاست و نمیتوان پذیرفت که مجازاتش فقط چند سال زندان بیشتر باشد؛
بلکه به مجازات این گناه، اصلاً ایشان از درجه نبوت ساقط میشود، او چه پیغمبری است که حتی با دیگر انسانهای مؤمن نمیشود مقایسهاش کرد.
این گناه مثل شرک است که از خیلی مؤمنان با معرفت هم سر نمیزند چه رسد به این پیامبر مخلَص ‼️
#توسل_به_اسباب
#اعتماد_به_خدا
#توکل_به_خدا
#درخواست_از_دیگران
#یوسف_صدیق
#عصمت_پیامبرانhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
📸 هیچ وقت مقابل این قاب آرام نگرفتم
🔹صادق فرامرزی درباره عکسی از آزادی خرمشهر نوشت: این قاب عجیب، مردانی بینشان که ایستاده بر شاهرگ شهر، پشت به قاب و در مسیر ابدیت میروند، هیچ نشانی از خود در عکس باقی نگذاشتند. ما صورت هیچکدام را هیچوقت نديديم، نمیبینیم.
🔹شاید سبکشان همین بود که به تخیل ما امکان دهند تا دست خیال را در زلف تاریخ ببریم. از هر کدامشان برای هر کداممان یک داستان بنویسیم، ثانیه آخر را ترسیم کنیم ترسشان از دقایق بعدی شهر و مرگی که باکشان نبود. من هیچ وقت مقابل این قاب آرام نگرفتم، میروند و "آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست، هر کجا هست خدایا به سلامت دارش "
http://eitaa.com/hafezan_vahy
#آه_مظلوم
#حکیم_جوادی_آملی
▪️ مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله علیه) می فرمود که این حدیث از غرر روایات ماست؛[1] وجود مبارک حضرت امیر داشتند در مسجد سخنرانی می کردند. از شام معمولاً گروهی برای جاسوسی یا خبریابی می آمدند. آمدند محضر حضرت امیر وجود مبارک #امام_مجتبی هم بچه بود، نشسته بود. به حضرت عرض کردند: «كَمْ بَینَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاء»؛ بین آسمان و زمین چقدر فاصله است؟ این یک سؤالی بود که کسی دسترسی ندارد، مگر اینکه آدم از راه #علم_غیب بگوید، اینها هم علم غیب باورشان نمی شود. سائل سؤال کرد: «كَمْ بَینَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاء»؟ حضرت اشاره کرد به #امام_حسن که پسر تو جواب بده! وجود مبارک #امام_مجتبی فرمود: «دَعْوَةُ الْمَظْلُوم وَ مَدُّ الْبَصَرِ»؛[2] یعنی اگر آسمان ظاهر را می گویی، ما که متر نداریم، تا چشم می بیند آسمان است. اگر آسمان باطن و ملکوت را می گویی، #آه_مظلوم است. آه مظلوم مستقیماً به آسمان می رسد، آنجا که ﴿وَ فِی السَّماءِ رِزْقُكُمْ﴾،[3] آنجا که ﴿لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ السَّماءِ﴾.[4]
▪️ در قرآن فرمود که درهای آسمان به روی کافر باز نمی شود، این کدام آسمان است؟ این آسمان ظاهری که الآن اینها ترمینال دارند! این کدام آسمان است؟ فرمود: ﴿لا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوابُ السَّماءِ﴾،[5] درهای آسمان به روی کفار باز نمی شود؛ این همان آسمانی است که ﴿وَ فِی السَّماءِ رِزْقُكُمْ﴾، این آسمان را #امام_حسن می فهمد با اینکه بچه است! فرمود: اگر آسمان ظاهر را بگویید، «مَدُّ الْبَصَرِ»؛ تا چشم می بیند. آسمان باطنی که ﴿وَ فِی السَّماءِ رِزْقُكُمْ﴾، آسمان باطنی که ﴿وَ فُتِحَتِ السَّماءُ فَكَانَتْ أَبْوَاباً﴾،[6] آسمان باطنی که ﴿لَهُمْ أَبْوابُ السَّماءِ﴾، آن را می گویی، #آه_مظلوم؛ «دَعْوَةُ الْمَظْلُوم».
▪️ چرا #دعای_مظلوم مستجاب می رسد، به کجا می رسد؟ این مثل دود نیست که بالا برود. این مظلوم وقتی آه می کشد، چه کسی باید جواب بگوید؟ باید فرشته های آسمانی که به اذن خدا مدبّرات امر هستند، باید این کار را انجام بدهند. آنها که اینجاها نیستند. بُعد مکانت است نه بُعد مکانی! این #امام_حسن! فرمود: «دَعْوَةُ الْمَظْلُوم وَ مَدُّ الْبَصَرِ».
[1]. المیزان فی تفسیر القرآن، ج8، ص169.
[2]. تحف العقول، ص229.
[3]. سوره ذاریات، آیه22.
[4]. سوره اعراف، آیه40.
[5]. سوره اعراف، آیه40.
[6]. سوره نبأ، آیه19. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آه_مظلوم
#حکیم_جوادی_آملی
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ #سفیران_نهج_البلاغه_ایران ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄
🌐 لینک عضویت در کانال حافظان وحی.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
═══❖══════❖═══
حکمت 193نهج البلاغه 1402.m4a
2.8M
#حکمت_۱۹۳_نهج_البلاغه۲
#معرفة_النفس
#دکتر_نصراله_شاملی
#جلسات_خانگی
وَ قَالَ (علیه السلام): إنَّ هذِهِ القُلُوبَ تَمِلُّ كَما تَمِلُّ الأبدانُ فَابتَغُوا لَها طَرائِفَ الحِكَمِ ؛
دل ها چون تن ها افسرده شود ، براى [شادى] آنها حكمت هاى تازه بجوييد.
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄
#سفیران_نهج_البلاغه_ایران
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄
🌐 لینک عضویت درکانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
#امیرالمؤمنین_علیه_السلام
🔶هرگاه #جوان را توبيخ كردى، برخى خطاهاى او را ناديده بگير، تا توبيخ تو، او را به مقابله وادار نسازد.
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ #سفیران_نهج_البلاغه_ایران ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄
🌐 لینک عضویت در کانال حافظان وحی
═══❖══════❖═══
http://eitaa.com/hafezan_vahy
═══❖══════❖═══
دیدی نانوا چطور خمیر نان سنگک را پهن میکند و درون تنور میگذارد؟!
چه اتفاقی می افتد؟!
خمیر به سنگ ها میچسبد!
اما نان،هر چه پخته تر می شود،از سنگها جدا میشود....
حکایت آدم ها همین است
سختی های این دنیا،
حرارت تنور است.
و این سختی هاست که انسان را پخته تر میکنند...
و هر چه انسان پخته تر میشود سنگ کمتری به خود میگیرد...
سنگ ها تعلقات دنیایی هستند...
ماشین من،خانه ی من،کارخانه ی من......
آنوقت که قرار است نان را از تنور خارج کنند سنگ ها را از آن میگیرند!
خوشا به حال آنکه در تنور دنیا آنقدر پخته میشود ...
که به هیچ سنگی نمیچسبد...
👌 حضرت امیر علیه السلام در خطبه ی۱۰۳ نهجالبلاغه می فرمایند:
أَيُّهَا النَّاسُ انْظُرُوا إِلَى الدُّنْيَا نَظَرَ الزَّاهِدِينَ فِيهَا الصَّادِفِينَ عَنْهَا
اى مردم به دنيا چونان زاهدانِ روى گردان از آن، بنگريد.
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ #سفیران_نهج_البلاغه_ایران ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄
🌐 لینک عضویت در کانال حافظان وحی
═══❖══════❖═══
http://eitaa.com/hafezan_vahy
═══❖══════❖═══
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدح_حضرت_ابوتراب
روز خود را به غم هجر و فغان شب کردم
یاد ایوان نجف سوختم و تب کردم...
نکند دوست ندارد نکند رانده شدم
پای صدها نکند گریه مرتب کردم
تا نگاهی کند آقا و ورق برگردد؛
زیر لب زمزمهی زینب زینب(س) کردم
کیست آبادتر از من که خراب علیام(ع)
قامتم را سر این عشق مورّب کردم
چه کنم طفل گنهکار امیر نجفم...
هوس مغفرت و رحمت و آب کردم
وعدهی ما نجفش یا که به هنگام ممات؛
هرچه او خواست توکل به خود رب کردم
┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄ #سفیران_نهج_البلاغه_ایران ┄┅┅═✧❅💎❅✧═┅┅┄
🌐 لینک عضویت درکانال حافظان وحی
═══❖══════❖═══
http://eitaa.com/hafezan_vahy
═══❖══════❖═══
ماجرای رزمندگان در فتح خرمشهر و تصویرشان بر روی اسکناس قدیمی دویست تومانی را ببینید. جالب است .👇http://eitaa.com/hafezan_vahy
🔍 ادامه #گزیده_بیانات
🔻 نظریّه«مقاومت در مقابلِ دشمنِ قویپنجه» را تبلیغ کنید
🔹 من به شما جوانهای عزیز چند سفارش میخواهم عرض بکنم... نظریّهی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قویپنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاههای تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقبنشینی [کنیم]؛ نخیر، نظریّهی مقاومت، یک نظریّهی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود]. معنای نظری این است که تبیین کنید... از لحاظ عملی، جریان مقاومت را ما حقّ جوانها میدانیم؛ جوانهای عراق، جوانهای سوریه، جوانهای لبنان، جوانهایی در شمال آفریقا، جوانهایی در مناطق شبهقارّه و اطراف آنها، یک مشت جوانهایی هستند که در مقابل آمریکا مقاومت میکنند، ایستادهاند؛ حقّ اینها است، ما حقّ اینها میدانیم؛ تقویت این جریانها بهمعنای تقویت نظریّهی مقاومت است. ۱۳۹۷/۸/۱۲
🔻 مسجد هسته مقاومت است
🔹 مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است... این مجالس روضهخوانی، مجالس وعظ و خطابه، مجالس گوناگون خیلی چیزهای مهمّی است؛ اینها را دستکم نباید گرفت، هم از فضای مجازی مؤثّرتر است، هم از صداوسیما مؤثّرتر است، منتها خب دایرهاش محدود است؛ اگرچنانچه این سلسلهی عظیم، این تشکیلات عظیم خوب کار کند و در همهجا کار کند، تأثیراتش برهمهی اینها فائق خواهد آمد و میتوانید شما این جوان را، این مخاطب را به معنای واقعی کلمه مصونیّت ببخشید و میتوانید او را در مقابل این میکروبها و این ویروسهایی که بهطور دائم دارد سرازیر میشود بهطرف این کشور و طرف این نظام واکسینه کنید. بنابراین [مسجد] هستهی مقاومت است، منتها مقاومت بِاَنواعه؛ مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، و درجای خود هم مقاومت امنیّتی و نظامی؛ کمااینکه در مساجد [اینگونه بوده]. ۱۳۹۵/۵/۳۱
🔻 هر جا مقاومت کردیم، جواب گرفتیم
🔹 تجربهی خود ما در جمهوری اسلامی نشان میدهد که مقاومت در مقابل دشمن جواب میدهد؛ هر جا ما مقاومت کردیم جواب گرفتیم: در دفاع مقدّس، در بخشهای گوناگون، در تحریکات امنیّتی که علیه ما میکردند، در مسائل اقتصادی. یک روزی درآمد سالانهی نفت ما در طول سال -که تنها امکان درآمدزایی هم نفت بود- حدود شش میلیارد بود؛ دیگر از این سختی بالاتر؟ البتّه آن وقت جمعیّت کشور خیلی کمتر از حالا بود امّا باز هم پنج میلیارد و شش میلیارد درآمد برای کشور چیزی نبود؛ توانستیم بِایستیم، مقاومت کردیم، مردم ایستادند. خیلی هم سخت نبود، ایستادگی آنچنان سخت هم نبود؛ مقاومت. خب مقاومت در عرصهی نظامی یک چیز است، در عرصهی اقتصادی یک چیز دیگر است. در عرصهی اقتصادی مقاومت یعنی... یعنی ساخت اقتصادی داخل را محکم کردن، پایهریزیها را محکم کردن، با مسائل جدّی برخورد کردن، مسائل را پیگیری کردن. ۱۳۹۸/۲/۲۴
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله. http://eitaa.com/hafezan_vahy