eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
  استعمار قرآنی
🔹 فرمود: ﴿هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ اْلأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فیها﴾؛ خدای سبحان شما را از زمین برانگیخت و شما را استعمار كرد. از مقدس ترین واژه های قرآنی است كه وقتی به دست دیوسیرتان و به دست مستكبران و نژادپرستان افتاد، به صورت واژه منحوس و بسیار پست و فرومایه درآمد. خدای سبحان هم نظام سپهری را در خدمت بشر قرار داد و هم نظام زمینی را و هم موجودات بین آسمان و زمین را مسخر انسان قرار داد فرمود: ﴿سَخَّرَ لَكُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی اْلأَرْضِ﴾. این را خدا گستراند و ما را به جهان آورد، فرمود شما بدنی دارید زمینی و جانی دارید آسمانی؛ به ما بعد از اینكه فرمود: ﴿هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ اْلأَرْضِ﴾، فرمود: ﴿وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فیها﴾ یعنی خدا شما را استعمار كرد. 🔹 استعمار قرآنی عبارت از این است كه این سفره را خدای سبحان رنگین كرد و آماده كرد و در اختیار بشر قرار داد، بشر را با همه تجهیزات اندیشه و انگیزه مسلط كرد و او را مقتدر كرد و فرمانروای زمین كرد، فرمود كل این مجموعه كه روی زمین است در تسخیر شماست، موجودات سپهری، در اختیار تسخیر علمی شماست، من از شما می‌ خواهم كه این مجموعه را آباد كنید؛ همه را رایگان خلق كردم و این امكانات را به شما دادم، شما مأمورید از این امكانات بهره صحیح ببرید و این زمین و زمینه را آباد كنید و آقا و سید و مولای خود باشید؛ نه بی راهه بروید نه راه كسی را ببندید نه كسی را تحقیر كنید نه تحقیر كسی را بپذیرید نه به كسی ستم كنید نه زیر بار ستم دیگری بروید. این معنای است. 🔹 اما آن است كه بیگانه مستكبر، به یك ملت ستمدیده می‌ گوید از امكانات كشور خود به سود من تلاش و كوشش كن و برده من باش! این همان استكبار است كه را را را و را به همراه دارد كه نفرین خدا و انبیا و اولیا و ملائكه بر این روحیه تلخ و زشت باد! 📚 پیام به همایش ساختن شهر شایسته نظام اسلامی تاریخ: 1390/08/29 🌐 @ravanedel
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 شجره محبّت

▫️ ... ممكن است با سخنرانی ... دین را تا سطح گوش مردم برسانند؛ اما آن توان را داشته باشند دین را جا بدهند این كار هر كسی نیست آن هم كه ما مأموریم آن است كه ﴿قُلْ لَهُمْ فی أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغَاً﴾، «لا فی آذانهم و أعینهم»... . 👇👇👇👇 🆔 @ravanedel
💠
شجره محبّت

▫️ خدا دین خود را به دست هر كس نمی ‌دهد؛ چه در تبلیغ دین، ترویج دین، نشر دین و كتاب نوشتن درباره دین؛ ممكن است عده ‌ای درس بگویند و كتاب بنویسند ولی توفیق آن را نداشته باشند كه دین خدا را زنده كنند. ممكن است با سخنرانی با درس و بحث دین را تا سطح گوش مردم برسانند، با نوشتن كتاب دین را تا سطح چشم خواننده برسانند، این كار آسان است خیلی سخت نیست؛ اما آن توان را داشته باشند دین را جا بدهند این كار هر كسی نیست و آن هم كه ما مأموریم آن است كه ﴿قُلْ لَهُمْ فی أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغَاً﴾، «لا فی آذانهم و أعینهم»! ▫️ آن هنر كه آدم حرفش را به دل برساند، آن را با چه چیزی می‌ رساند؟ با درس گفتن با سخنرانی كردن؟! اینها كه نیست. خدا كسی را می‌ خواهد كه حرف او را به دل مردم برساند و این به دست هر كسی نیست. پس به دست چه كسی به ثمر رسید؟ یا به دست چه كسی احیا می ‌شود؟ به دست كسی كه خودش فرمود: ﴿فَسَوْفَ یأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ﴾؛ فرمود من دینم را واجب كردم كه شما حفظ بكنید ولی به دست هر كدام شما نمی ‌دهم. ▫️ اگر ـ إن ‌شاء الله الرحمن ـ دوستی های دیگر را گذاشتید كنار _خدا شدید و خدا هم محب شما شد محبوب خدا شدید، آن‌ گاه نشانه ‌اش این است كه ﴿أَذِلَّةٍ عَلَیٰ الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَیٰ الْكافِرینَ﴾ اینها دین را حفظ می ‌كنند. این شجره طوبیٰ است؛ آن وقت انسان به اسلام دل می ‌بندد، به رهبران الهی دل می‌ بندد، به ملت خود دل می ‌بندد؛ بد كسی را نمی‌ خواهد، نه بیراهه می ‌رود، نه راه كسی را می ‌بندد. محبت خواهد بود، وقتی محبت شد تمام مشكلات حل می‌ شود، برای اینكه آدم اگر اختلاف نظر دارد دوستانه قابل حل است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1387/11/24 🌐 @ravanedel
💠
سقوط ارزش ها
▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) دید نه‌تنها در از عدل و قسط خبری نیست در هم همین طور؛ فرمود مگر نمی ‌بینید كه به حق عمل نمی‌شود. كسی می کند به نام حكومت اسلامی، دیگران هم ساكت ‌اند! ▫️ ابوریحان بیرونی در تحقیق ما للهند می ‌گوید معاویه بت هایی كه به غنیمت گرفته بودند را مرصعاً برای سلاطین هند می ‌فرستاد و با بت ‌فروشی بر ثروت خود می ‌اندوخت! كسی به عنوان خلیفه رسمی مسلمان ها _ به گمان خود _ با بت ‌فروشی بخواهد ثروت تهیه كند و كسی فریاد برنیاورد، معلوم می‌ شود هم سقوط كرده ‌اند هم آن دولت! این می شود ظلم، آن هم ظلم عظیم كه ﴿ان الشرك لظلم عظیم﴾. ▫️ وقتی توحید كه عدل محض است رخت بربندد، بت ‌پرستی كه به تعبیر قرآن كریم است بیاید و كه بدترین ظلم است در دل رسوخ كند، هم به دنبال عقاید ظهور می ‌كند، احكام فقهی و حقوقی هم به دنبال اخلاق فاسدند. ملّتی كه از عقیده ناب برخوردار است متخلّق خواهد بود و یك امّت متخلّق، احكام فقهی و حقوقی را رعایت می ‌كند. كسی كه اصل استواری ندارد چگونه فرع اخلاقی پیدا می ‌كند؟! 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/12 🌐 🆔 @ravanedel
OstadShojaee-چرا باید بریم کربلا-05.mp3
6.12M
🔈 ✍️بشنوید آثار زیارت امام حسین (علیه السلام): 🔻زائر در زیارت امام حسین علیه السلام علاوه بر بخشش گناهان، دو فرشته بر او موکل می شود که هر کلام خیری را برایش می نویسند...🌱 🔻زائر به مقام ولیّ الله می رسد....🌱 ⏰مدت زمان: ۰۴:۰۶ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🆔 @ravanedel
4_6005661879622438148.mp3
11.12M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب شصت و ششم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت @ravanedel
سلام کعبه ی آمال ، مهدی جان عمود به عمود ... موکب به موکب ... ... راه می آییم ... به امید آنکه در حریم لطف شما ، زیر بقه ی جد شهیدتان آرام بگیریم و یکصدا ظهورتان را از خداوند طلب کنیم ...@ravanedel الا که راز خدایی خدا کند که بیایی...
❓سوالش را که پرسید امام جواد علیه السلام گریه‌اش گرفت. آن هم چه گریه‌ای! تعجب کرد. با خودش گفت: مگر چه پرسیدم؟ ❓پرسیده بود: بعد از نوه‌ی شما (امام عسکری علیه السلام)، چه کسی قرار است امام شود؟ ✦✦✦ـ امام که آرام شد، فرمود: بعد از او امامت می‌رسد به پسرش، قائم منتظَر. ❓پرسید: قائم؟! چرا به او قائم می‌گویند؟ فرمود: چون وقتی قیام می‌کند که یادش در بین مردم مرده است!... ✦✦✦ـ ❓دوباره پرسید: چرا به او منتظر می‌گویند؟ فرمود: چون او غایب خواهد شد؛ غیبتش هم طولانی خواهد بود. فقط اهل اخلاص هستند که منتظرش خواهند ماند. اما آن‌ها که اهل تردیدند وجودش را منکر می‌شوند. آن‌ها هم که اهل انکار هستند یادش را مسخره می‌کنند... 📚 برگرفته از کمال الدین، ج ۲، ص ۳۷۸. @ravanedel
•┈••✾❀🕊﷽🕊❀✾••┈• 🔮اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🔮 🎙️خطبه ی نهج البلاغه ۵٢ بخش اول ☀️دل نبستن به دنیا☀️ و من خطبة له (علیه السلام) و هي في التزهيد في الدنيا و ثواب الله للزاهد و نعم الله على الخالق: التزهيد في الدنيا: أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْيَا قَدْ تَصَرَّمَتْ وَ آذَنَتْ بِانْقِضَاءٍ وَ تَنَكَّرَ مَعْرُوفُهَا وَ أَدْبَرَتْ حَذَّاءَ، فَهِيَ تَحْفِزُ بِالْفَنَاءِ سُكَّانَهَا وَ تَحْدُو بِالْمَوْتِ جِيرَانَهَا وَ قَدْ أَمَرَّ فِيهَا مَا كَانَ حُلْواً وَ كَدِرَ مِنْهَا مَا كَانَ صَفْواً، فَلَمْ يَبْقَ مِنْهَا إِلَّا سَمَلَةٌ كَسَمَلَةِ الْإِدَاوَةِ أَوْ جُرْعَةٌ كَجُرْعَةِ الْمَقْلَةِ لَوْ تَمَزَّزَهَا الصَّدْيَانُ لَمْ يَنْقَعْ. فَأَزْمِعُوا عِبَادَ اللَّهِ الرَّحِيلَ عَنْ هَذِهِ الدَّارِ الْمَقْدُورِ عَلَى أَهْلِهَا الزَّوَالُ وَ لَا يَغْلِبَنَّكُمْ فِيهَا الْأَمَلُ وَ لَا يَطُولَنَّ عَلَيْكُمْ فِيهَا الْأَمَدُ. اين خطبه پيش از اين به روايتى اختيار و نقل شده، و در اينجا از روى روايت ديگرى براى اختلافى كه در اين دو روايتست بيان مى كنيم: (1) آگاه باشيد دنيا و بفناء و نيستى نهاده، و (بر اثر تغييراتى كه در آن مشاهده ميشود) در گذشتش را اعلام كرده، و خوشى آن باقى نمى ماند، (مانند جوانى و تندرستى) و به تندى (از اهلش) رو بر مى گرداند، و ساكنين خود را بفناء و نيستى مى كشاند، و همسايگان را بسوى مرگ ميراند (تا به گورستان بسپارد) و شيرينيهاى آن به تلخى مبدّل شد (مانند جوانى به پيروى و تندرستى كه به بيمارى تبديل مى گردد) و صافيهاى آن تيره گرديد (پس اكنون كه تغييرات در آن آنى و فورى و بهره از آن موقّتى است، نبايستى بآن دلبند شد) (2) پس از اين دنيا (نسبت به زندگانى هر كس زمانى) باقى نمانده مگر ته مانده اى (چند روزى) مانند ته مانده آب در مشك كوچكى، يا باقى نمانده از آن مگر جرعه اى (مدّت كمى) مانند جرعه مقلة (عادت عرب بر اينست كه چون تشنگان در بيابان اندك آبى يابند، سنگ ريزه در ظرفى ريخته آنقدر آب بر آن بريزند كه آن سنگريزه ها را بپوشاند، پس هر يك آن مقدار آب را براى رفع تشنگى بياشامد، و باين طريق آب اندك را ميان خودشان قسمت كنند، و آن سنگريزه ها را مقلة گويند) پس تشنه (دنيا كه مدّت كمى از عمرش باقى مانده) اگر بمكد آن ته مانده (و يا آن جرعه مقله) را (بدنيا دل بسته از آخرت چشم پوشد) تشنگى او بر طرف نشود (بهره اى كه در نظر دارد بدست نياورد) (3) پس اى بندگان خدا (اكنون كه رفتار دنيا با شما چنين است) براى كوچ كردن از اين سرا كه براى اهلش زوال و نيستى مقدّر شده آماده شويد، و آرزو بر شما غالب نشود، و مدّت زندگانى در آن بنظر شما طولانى نيايد (به آرزوهاى بيجا تكيه مكنيد و از مرگ غافل نباشيد كه ناگاه شما را دريابد). ____ 📍ترجمه :مرحوم علی نقی فیض الاسلام روحش شاد ••●❥🦋✧🦋❥●•• الحمدالله الذی جعلنامن المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و الأئمة المعصومین علیهم السلام @ravanedel