eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
۱.mp3
4.94M
🌸 شرح نهج‌البلاغه ✍ نامه ۶۶ و ۶۷ سید حسن منتظرین 🆔 @ravanedel
❖﷽❖ شباهت امام حسین(ع) و رسول الله(ص): در اینجا منظور تبیین این مسأله است که تمام فضـایل خـاتم الانبیـأ ص و رنج ها و آزمون هاى آن حضرت براى حسین ع نیز محقق است ؛ چرا که: حضرت محمد ص افضل خلایق است و او افضـل از حسـین ع مـى باشـد و حسین از افضل مخلوقین و افضل مخلوقین از اوست. 💎حضرت محمد خاتم پیامبران مى باشد و حسین خـاتم الشـهدأ و الصـدیقین است. 💎حضرت محمد ص به خاطر عام و فراگیر شدن فیض و رحمت الهى به واسـطه او از جهات عدیده رحمت براى جهانیان (رحمۀ للعالمین) است ؛ حسـین ع هـم به همان خاطر و به همان دلیل براى جهانیان رحمت است. 💎حضرت محمد شاهد و مبشر است، حسین هم در روز قیامت به نفـع زائـران خود و کسانى که بر او گریه کرده اند، شهادتى مى دهد که امر آنها را اصلاح مى کند و اینک نیز آن حضرت به زائر و گریه کننده بـر او، بشـارت مـى دهـد؛ آن حضرت از یمین عرش خطاب مى کند: اى گریه کننده! اگر بدانى براى تـو چـه فراهم شده خوشحالى ات بیشتر از جزع تو مى شود. 💎خداوند حضرت محمد را به این فرموده خود اختصاص داد که «انا اعطینـاك الکوثر»، همچنین خداوند به حسین ع از فیض خودش کوثرى عطا فرمود که گریه کنندگان بر او، از آن بنوشند. کما اینکه این مطلـب در روایـت مسـمع بـن عبدالملک آمده است. 💎خداوند تعالى به حضرت محمد ص «وسیله» را که همان یکـى از مقامـات براى شفاعت است، عطا فرمود؛ و خداوند حسین ع را بـه طـور عـام وسـیله قرار داد. 💎خداوند به حضرت محمد ص فرمود عسى ان یبعثک ربک مقاما محمـودا. باشد که خدایت تو را به مقام محمود مبعوث گرداند. که این مقام عالى ترین مقام از مقامات شفاعت است. حسین ع هم از اعظم اسباب شفاعت پیامبر مى باشد. در روایت وارد شده است، وقتى حضرت رسول در جریان شهادت حسین ع قرار گرفت، از جمله مواردى که جبرئیل به آن حضرت گفت این بـود کـه «اگر مى خواهى شهادت دو فرزندت، ذخیره اى براى شفاعت گناهکاران باشـد پس به این امر رضایت بده و اگر مى خواهى از خداوند درخواست کن که آنهـا را از سم و قتل حفظ کند. » 💎خداوند براى هر یک از اعضاى بدن حضرت محمد ص کرامت ظاهرى قرار داد؛ حسین ع نیز اعضاى بدن مطهرش مظهر کرامـات اسـت ؛ زیـرا از بـس پیامبر خدا پیشانى و گلوى آن حضرت را بوسیده بود مى درخشید. همین پیامبر بالاى ناف حسین ع را نیز مى بوسید؛ اما کسى دلیل این کار را نمى دانست تا اینکه تیر سه شعبه بر قلب امام اصابت کرد و همین تیر علت واقعى شهادت امام بود؛ آنگاه معلوم شد که آن بوسه ها به خاطر این بوده است که از معجزات ان حضرت میباشد 💎حضرت محمد ص داراى معراجى با کیفیت خاص اسـت. حسـین ع نیـز معراجـى بـا کیفیـت خـاص دارد، آن حضـرت در روز شـهادت داراى معـراج جسمانى و روحانى بود. 💎حضرت محمد مخاطب این فرمایش خداوند قرار گرفت که «فاصدع بما تـؤ مر. » با صداى بلند آنچه مأمورى به خلق برسان. پس به تنهـایى ایسـتاد و ندا داد و متحمل مشقت انواع جنگ ها مانند بـدر، احـد، حنـین و احـزاب و... شدند. امام حسین هم به آنچه مأمور بود، با صداى بلنـد آن را ابـلاغ کـرد و در حالى که تنها و غریب بود ایستاد و ندا داد و تمام مشقت هاى آن دشمنى ها در جهادش در روز عاشورا فراهم گردید که هر یک تفصیل جداگانه اى دارند. ❤️و کوتاه سخن اینکه حضرت محمد فرموده است «حسین از من است و من از حسینم» پس به جاى ادامه سخن به این گفته اکتفا مى کنیم که «محمد از حسین است و حسین از محمد» و این امر ما را از مطابقـت فضـایل و گرفتـارى هـاى دیگر آن دو بزرگوار کفایت میکنیم. 📚خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری @ravanedel
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنِي اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ مَحْبُوبٍ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ شَجَرَةَ‌ عَنْ‌ سَلاَّمٍ‌ الْجُعْفِيِّ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ الصَّنْعَانِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ : كَانَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ إِذَا دَخَلَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ جَذَبَهُ‌ إِلَيْهِ‌ ثُمَّ‌ يَقُولُ‌ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَمْسِكْهُ‌ ثُمَّ‌ يَقَعُ‌ عَلَيْهِ‌ فَيُقَبِّلُهُ‌ وَ يَبْكِي يَقُولُ‌ يَا أَبَتِ‌ لِمَ‌ تَبْكِي فَيَقُولُ‌ يَا بُنَيَّ‌ أُقَبِّلُ‌ مَوْضِعَ‌ السُّيُوفِ‌ مِنْكَ‌ قَالَ‌ يَا أَبَتِ‌ وَ أُقْتَلُ‌ قَالَ‌ إِي وَ اللَّهِ‌ وَ أَبُوكَ‌ وَ أَخُوكَ‌ وَ أَنْتَ‌ قَالَ‌ يَا أَبَتِ‌ فَمَصَارِعُنَا شَتَّى قَالَ‌ نَعَمْ‌ يَا بُنَيَّ‌ قَالَ‌ فَمَنْ‌ يَزُورُنَا مِنْ‌ أُمَّتِكَ‌ قَالَ‌ لاَ يَزُورُنِي وَ يَزُورُ أَبَاكَ‌ وَ أَخَاكَ‌ وَ أَنْتَ‌ إِلاَّ الصِّدِّيقُونَ‌ مِنْ‌ أُمَّتِي . 📝 حسن بن عبد اللّه بن محمّد بن عيسى از پدرش، از حسن بن محبوب، از علىّ‌ بن شجرة، از سلام جعفى، از عبد اللّه بن محمّد صنعانى، از حضرت ابى جعفر عليه السّلام نقل كرده كه آن جناب فرمودند: 💔هر گاه حضرت حسين بن على عليهما السّلام بر پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم داخل مى‌شدند حضرت او را به خود مى‌چسباندند و سپس به امير المؤمنين عليه السّلام مى‌فرمودند: او را نگاه دار و پس از آن او را بوسيده و مى‌گريستند. حسين عليه السّلام عرض مى‌كرد: اى پدر چرا گريه مى‌كنى‌؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مى‌فرمود: فرزندم جاهاى شمشير را بوسيده و مى‌گريم. حسين عليه السّلام عرضه مى‌داشت: اى پدر من كشته خواهم شد؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مى‌فرمود: بلى به خدا قسم تو و پدرت و برادرت جملگى كشته خواهيد شد. عرض مى‌نمود: پدر، قبور ما از هم متفرق و پراكنده مى‌باشد؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مى‌فرمود: بلى پسرم. ❣عرض مى‌كرد: از امّت شما چه كسانى به زيارت ما مى‌آيند؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم مى‌فرمود: من و پدرت و برادرت و تو را زيارت نخواهد نمود مگر راست گويان از امّت من. 📘 کامل الزیارات، صفحه 215 باب22/حدیث4 ابن قولویه @ravanedel
💠
 شکوه جهاد

🔸 فرمود مردم! به این چهار اصل توجه كنید: وجوب جهاد؛ جهاد و دفاع بر شما ، بر هر مسلمانی واجب است : بدانید كه مجاهد افضل از غیر مجاهد است : نصرت مجاهد؛ خدا مجاهدین را كمك كرد و كمك می‌كند و این وعده الهی است _ این سه قسمت، آیات فراوانی دارد؛ یعنی آیات وجوب جهاد، آیات فضیلت مجاهد و آیات نصرت مجاهدین : سوگند یاد كرد فرمود: «وَاللّه‏ِ ما صَلُحَت دُنیا و َلا دینٌ إِلاّ بِهِ»؛ قسم به خدا دنیای مردم بدون صالح نمی ‌شود و دین مردم بدون جهاد صالح نمی‌ شود؛ اگر كسی بخواهد در دنیا زندگی شرافتمندانه داشته باشد _ مبارز غیر از مهاجم است _ مبارز یعنی و اگر بخواهد دینی داشته باشد باید مبارز باشد یعنی سلطه ‌ناپذیر. 🔸 اینكه فرمود: «وَاللّه‏ِ ما صَلُحَت دُنیا و َلا دینٌ إِلاّ بِهِ»، این قَسَم از دو بخش از آیات قرآنی استنباط می ‌شود: یك سلسله از آیات در قرآن می ‌گوید اگر نباشد زندگی دنیایی منظم نیست و طایفه دیگر آیاتی است كه می ‌گوید اگر نباشد مسائل دینی نمی‌ ماند. در طایفه اولی فرمود: ﴿لَوْ لا دَفْعُ اللّهِ النّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ اْلأَرْضُ﴾؛ اگر دفاع نباشد، این متجاوزین، زمین و زمان را آلوده می ‌كنند. دیدید با انفجارها دریاها و صحراها را تیره كردند؛ فساد زمین و زمان به دست همین مهاجمان است كه ﴿ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ﴾؛ فرمود: ﴿لَوْ لا دَفْعُ اللّهِ النّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ اْلأَرْضُ﴾. مصالح اُخروی و دینی كه در حقیقت، مصالح جامع دنیا و آخرت است، سخن قرآن در این باره همان آیه معروف دیگر است كه فرمود: ﴿لَوْ لا دَفْعُ اللّهِ النّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یذْكَرُ فیهَا اسْمُ اللّهِ﴾؛ اگر نباشد مراكز مذهب ویران می شود 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: 1372/07/02 🆔 @ravanedel
💠
  تبیین دفاع
🔹 این دو عنصر محوری و ، هم انقلاب را به بار آورد هم دفاع مقدّس را تأمین كرد و اگر این را بردارید این كشور می‌ شود تفاله؛ یعنی شما اگر این گلاب را از این برگ بردارید، بقیه نه بو دارد نه خاصیت دارد، ناچارید به سطل بریزید! ما چه بخواهیم چه نخواهیم آنها تاریخ جنگ را می ‌نویسند، این طور نیست كه آنها بگویند شما دارید می ‌نویسید ما نمی نویسیم! می ‌نویسند، به دلخواه خودشان هم می ‌نویسند. 🔹 بنابراین ما باید یك چیز مُتقن حساب‌ شده مستدل داشته باشیم كه بشود در دانشگاه ها عرضه كرد، بشود تدریس كرد، بشود درباره آن مانور داد، بعد آن را رقیق كرد برای دبیرستان، بعد رقیق ‌تر كرد برای راهنمایی، بعد رقیق‌ تر كرد برای ابتدایی، تا نسل های بعد هم در جریان باشند كه بدانند چه خبر است. اگر تاریخ انقلاب و جنگ را ایران اسلامی ننویسد، آنها می ‌نویسند و برای همه ما دردسر است. 📚 سخنرانی در جمع راویان دفاع مقدس تاریخ: 1389/08/19 🆔 @ravanedel
اگر بدانیم دنیا دائم در حرکت و تغییر هست، پس باید به یک واحدی تکیه کند / اگر کسی پیوندش با خدا ثابت است، عنایت الهی هم نسبت به او ثابت است 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:  
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته نیز طبق روال پنجشنبه ها برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 115 نهج البلاغه پرداختند. معظم له بیان داشتند: سید رضی(رضوان الله تعالی علیه) در حکمت 115 نهج البلاغه نقل میکند که «وَ قِیلَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع كَیفَ نَجِدُكَ یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ» از وجود مبارک حضرت سؤال شد ما چگونه شما را می یابیم؟ «قَالَ كَیفَ یكُونُ حَالُ مَنْ یفْنَى بِبَقَائِهِ وَ یسْقُمُ بِصِحَّتِهِ وَ یؤْتَى مِنْ مَأْمَنِه‏»؛ ظاهراً سائل عبدالله بن جعفر است که سؤال می کند ما چگونه شما را بیابیم تا از سنت و سیرت شما، خود و جامعه را اصلاح کنیم، وضع اخلاقی ما نسبت به خودمان و جامعه حل بشود؟ وجود حضرت امیر(سلام الله علیه) در جواب عبدالله بن جعفر فرمود: کسی که در حینی که باقی است و زندگی اش را ادامه می دهد، دارد از بین می رود و در حالی که صحیح است بیمار می شود و در حالی که احساس امنیت می کند آسیب می بیند، حالش چگونه باید باشد؟! 🔹 ایشان در توضیح این جملات بیان داشتند: بهشت عالمی ثابت و دار البقاء است، انسان در بهشت، ثابت است چون بهشت جای دگرگونی نیست اما این دنیا، جهان حرکت است، هم انسان در درون و بیرون متحرک است و یکسان نیست، هم جهان خارج مرتّباً در سیلان و حرکت است و هم پیوند این دو متحرّک، متحرّک است، این گونه نیست که رابطه انسان با جهان یا رابطه جهان با انسان همیشه یکسان باشد. چون خود جهان در تغییر است، یک؛ چون خود انسان در تغییر است، دو؛ این دو تا متغیر چون حرکت های اینها یکسان نیست الا و لابد برخورد اینها هم متغیر است، این سه. 🔹 معظم له ادامه دادند: ما با سه حرکت متغیر روبرو هستیم همان حرکتی که در درون انسان، انسان کودک را بالغ و رشید می کند، همان حرکت است که فرتوت و فرسوده می کند و به دیار مرگ می برد. همین دنیایی که بالنده است و بهاری دارد، پاییز و زمستانی هم دارد سرد و گرمی هم دارد. فرمود ما یک مثلثی داریم که هر سه ضلعش در دگرگونی است. بنابراین شما چه توقعی دارید که ما همیشه سالم باشیم؟ چون از همان راهی که سلامت پیدا می شود بیماری هم یافت می شود و از همان راهی که حیات پیدا می شود مرگ پیدا می شود. همان راهی که امنیت پیدا می شود ناامنی پیدا می شود! 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند: اینگونه از بیانات نورانی را گاهی حضرت در جواب سؤال افراد بیان داشته اند و گاهی خود حضرت امیر بدون اینکه کسی از او بپرسد دنیا را تعریف می کند می گوید شما اصلاً نمی دانید کجا می روید: «نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَى أَجَلِه‏»، هر نفسی که می کشید یک قدم به قبر نزدیک می شوید. نه آینده را می دانید نه این قدمها را بررسی می کنید. اگر کسی اهل حساب باشد این فرورفتن و فرو آمدن نفس را های و هوی الهی میداند. از طرفی دیگر وضع دنیا را بخواهید حساب بکنید اینطور نیست که وضع دنیا یک وضع حکیمانه باشد، دنیا جای آزمون است. 🔹 ایشان اظهار داشتند: امیرالمومنین در کلمه دیگری بیان می دارند که وضع دنیا این است که «إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْیا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَیرِهِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِه‏» وضع دنیا و مردم دنیا این است که اگر دنیا به کسی رو کرد خیلی از فضائل و برکاتی که مال دیگران است بنام او ثبت می کنند و اگر دنیا از کسی رو برگرداند فضائل او را هم به نام دیگران می نویسند با اینکه این فضیلت ها را ندارد. 🔹 ایشان سپس ادامه دادند: اگر دنیای طبیعی را بشناسی که حرکتهای گوناگونی دارد، این سه ضلع مثلث دائماً در تغییر است، دنیا یک ضلع، انسان در درون و بیرون یک ضلع دیگر، رابطه جهان و انسان ضلع سوم، هر سه ضلع در تغییر و دگرگونی است هیچ چاره نیست که انسان به یک واحدی تکیه کند. این است که اگر کسی موحد بود هم پیوندش با خدا ثابت است هم عنایت الهی نسبت به او ثابت است هم این دو تا پیوندها در ثبات برقرار دارد این ﴿فَرَوْحٌ وَ رَیحانٌ وَ جَنَّةُ نَعیمٍ﴾ دائماً راحت است. لذت زندگی را فقط مردان الهی چشیدند و می چشند، راحت اند، هیچ نگرانی که چه خواهد شد و چه می شود، چه کسی می آید و چه کسی می رود، ندارند. 🔹 معظم له بیان داشتند: عده ای از بزرگان طرزی زندگی کردند که در تمام مدت عمر ای کاش نگفتند، چون می دانستند که همه با نظم اداره می شود. بودند اما دیگران با سه ضلع سیال روبرو هستند لذا همیشه در زحمت هستند و نگرانی های درونی دارند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/06/30 🆔 @ravanedel
خون شهدا را باید در عمل حفظ کنیم 🔹
 آیت الله العظمی جوادی آمل:  
برای حفظ ارزش ها و حفظ خون شهداء، دو اصل لازم است: یکی ... [اینکه] ‏این آثار حفظ شود، این کار خوبی است چرا که اینها آثار دینی ماست و باید حفظ کنیم و به آیندگان برسانیم ولی اصل دوم این است که این ‏خون شهداء را باید در عمل هم حفظ کنیم، مرحله اول برای تاریخ لازم است اما اگر بخواهد بماند، باید عمل شود تا حفظ شود، این دو کار ‏همزمان با هم لازم است!‏ 🔹 ما باید خودمان را به خدا بسپاریم، به مقداری که می فهمیم و وظیفه داریم نیز درست عمل کنیم! 📚 دیدار جمعی از اعضای ستاد بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس با حضرت استاد تاریخ: 1401/10/25 🆔 @ravanedel
💠
خودباختگی
🔹 ما در عصر مغول، بدتر از چه داشتیم؟! یک عده حکما و بزرگان و اینها بودند که خانه نشین شدند، یک عده مؤمنینی بودند در بازار و غیربازار که آنها هم خانه نشین شدند، یک عده میدان دار شدند. 🔹 ببینید مرحوم می فرماید اینها که میدان دار شدند چه کار کردند؛ فرمود اینها
«ینتفون لحا هم»
! این مغول ها صورتهایشان مو ندارد؛ عده ای برای اینکه خودشان را به آنها نزدیک کنند، صورتشان را تیغ نمی کردند بلکه نخ می کردند که مو در نیاید! برای اینکه به مغول نزدیک بشوند این کار را می کردند! 🔹 این افراد هستند، همیشه هم بودند؛ اما در قبال، متدینین فراوانی در بازار بودند در مراکز علمی بودند ولی آنها صدایشان به جایی نمی رسید. اگر _ خدای ناکرده _ حکومت نکند و حکومت نکند، یک عده برای اینکه به دنیایشان برسند، صورت را نخ می کنند که شبیه مغول بشوند! این بیان نورانی حضرت امیر است که فرمود مبادا اختلاف پیدا بشود! اگر ـ خدای ناکرده ـ اختلاف پیدا شد بیگانه طمع می کند ولی اگر باشد بیگانه طمع نخواهد کرد؛ این معیار بقا و دوامِ یک نظامِ مشترکِ بین دولت و ملت است. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1388/09/26 🆔 @ravanedel
15.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹🔰 عرفان حجت الله👆 معرفت‌امام‌حاضر ــــ💐 اللَّهُمَّ عَرِّفْنِےحُجَّتَڪ 💐ــ 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @ravanedel ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
‌💐معرفت مهدوی💐 💠امام؛ چشم پوش از خطاها💠 🌿 کریم به تمامی وعده‌هایش عمل كرده، و چنانچه کسی به عهدی كه با ايشان بسته وفادار نماند از پیمان شکنی‌اش در می‌گذرند. 🌿 امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه «کریمُ‌الصّفح» است. 🌿«صَفح» به معناي بخشیدن است، اين بخشش و چشم پوشی به گونه‌ای است كه هيچ اثری از خطا و لغزش خاطی باقی نمی‌ماند. 🌿امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه با جلوه نام كريم خود به گونه‌اي از خطاها و لغزش‌های ما چشم پوشی می‌کنند كه گویی خطایی مرتکب نشده‌ایم. ✨ تو مگو ما را بر آن در راه نیست ✨ با کریمان کارها دشوار نیست 🌿 کریم نه تنها درخواست سائل را پاسخ می‌دهد، بلكه او را مشمول لطف خاص خود می‌نماید. هم به او احسان می‌کند و هم او را مورد اکرام ویژه قرار ‌می‌دهد. 🌿 زمانی که علی بن مهزیار به محضر امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مشرّف شد، حضرت به وی گفتند: 🔆 «نَتَوَقَّعُكَ‏ لَيْلًا وَ نَهَاراً...» ؛ «شبانه روز چشم به راهت بودم، دیر کردی! بیا کنار من بنشین.» 🌿 امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه به علي بن مهزيار می‌فرمايند: ما شبانه روز چشم به راه تو بوده‌ايم. 🌿این کلام حضرت تنها خطاب به علی بن مهزیار نیست، بلكه در عالم معنا امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه چشم انتظار تک تک ما هستند. بنابراين بايد در طول روز قسمتی از زمان خويش را به ارتباط با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه زمان اختصاص دهیم و به انتظار وجود مبارک حضرت پایان بخشیم. ✨ هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست ✨ ورنه تشريف تو بر بالای كس كوتاه نيست 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ @ravanedel ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛