eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم انفسکم بخودمون بپردازیم قوا انفسکم واهلیکم نارا خودوخانواده خویش را از آتش دوزخ حفظ کنیم قد افلح من زکیها وقد خاب من دسیها یازده بار سوگند خورده میشود تا توجه به خودسازی مطرح شود من عرف نفسه فقد عرف ربه بانفس وهوای نفس مبارزه کنیم وبرای توشه آخرت تقوی راملاک ومعیار قرار دهیم وتزودوا فان خیر الزاد التقوی ان الله مع الذین اتقوا والذین هم محسنین معیت خدا با متقین ونیکوکاران است باایمان وعمل صالح عاقبت خوب خویشرا بدست آوریم
🌹بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ 🌹 🌸 أُوْلَـئِكَ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ (هود، ۲۱) لاَ جَرَمَ أَنَّهُمْ فِي الآخِرَةِ هُمُ الأَخْسَرُونَ (هود، ۲۲) 🌸 آنها كسانى هستند كه (سرمايه ى وجود و عمر) خويش را از دست داده و از آنچه به دروغ مى ساختند (نيز) بازمانده اند. به ناچار آنان در قيامت، زيانكارترين افرادند. 🌸🍃🌻🍃🌸 ✅ در فرهنگ اسلام، دنيا بازارى است كه مردم فروشنده اند، و جان، مال و عمل، كالاى اين بازار است و خريداران دو دسته اند: 🔸دسته نخست خدا كه به قيمت گران مى خرد 🔸و دسته ديگر غير خدا، مانند: شيطان، هواى نفس كه به قيمت ناچيزى، اين كالاها را خريدارند. ✅لذا واژه هاى «اَجر»، «ثواب»، «ضِعف» و «اَضعاف»، براى سود و واژه هاى «خُسر»، «خسران مبين» و «اخسرين»، در مورد ضرر و زيان، در قرآن زياد مطرح شده است. ✅ هشدار مهم آن است كه بدانيم هر ضرر و زيانى قابل جبران است، مگر گذران عمر كه ديگر باز نمى گردد. ✅ گاهى مال ومسكن، يا مقام وقدرت ويا مدرك و عنوانِ انسان از بين مى رود، امّا گاهى انسان خودش را مى بازد وانسانيّت خود را به هدر مى دهد كه اين بالاترين خسارت است. 🌸🍃🌻🍃🌸 1⃣ گفتارهاى باطل و ناحقّ گرچه به ظاهر جلوه دارند، امّا همه تباه شدنى هستند. «ضل عنهم ما كانوا يفترون» 2⃣ بالاترين خسارت ها، خسارت نفس و عمر انسان است، نه زيان هاى مالى. «خسروا انفسهم ... هم الاخسرون» 3⃣ خسارت هاى دنيوى جبران پذير است، مهم خسارت در قيامت است كه چاره اى ندارد. «فى الاخرة هُم الاخسرون» 🌸🍃🌻🍃🌸
آیت الله سیفی مازندرانی
گانی به سوی ظهور استاد نصوری قسمت۳
روز۱۶ ربیع الاول
بهترین سخن در خطبه های نماز جمعه، احادیث نورانی اهلبیت (ع) است / اگر به درد مردم برسید، تبلیغ عملی کردید 🔹 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشتند: بهترین سخن برای بیان در خطبه های نماز جمعه، بیت (علیهم السلام) است. ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام اذعان داشتند: امام صادق علیه السلام فرموده اند اگر شد بدن هم قوی می شود. معنای این حدیث این است که روح، اصل است نه بدن؛ لذا اگر روح همّت داشت بدن نیز او را یاری می کند. 🔹 مفسر برجسته قرآن کریم با تاکید بر لزوم ثابت قدم ماندن بیان داشتند: انسان باید از خدا بخواهد در مسیر دین بماند طوری که نه حوادث او را بلغزاند نه شیطان او را فریب دهد. تاکید قرآن بر این است که فرد، ثابت قدم بودن را در نیت خود بیاورد. یک زمان فرد در طول مسیر استقامت می کند و ثابت قدم می شود، یک زمان قبل از شروع کار و هنگام این را از خدا می خواهد. شیوه دوم ارزشمندتر است. 🔹 ایشان افزودند: مومن نه کسی را بازی می دهد نه کسی می تواند او را بازی دهد چون او بر هوای نفسش غلبه کرده و در روایات داریم که سبک ترین بت ها، مجسمه های سنگی هستند و سنگین ترین بت ها ! مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به انواع تبلیغ بیان داشتند: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم کردیم و این مؤثرتر است. 🔹 ایشان ادامه دادند: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود. ایشان افزودند: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از نیست و امروز این پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیاندیشند. ▫️ شایان ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های نمایندگی ولی فقیه در کاشان، وضعیت ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه را ارائه دادند. 📚 دیدار حجت السلام حسینی امام جمعه کاشان با حضرت استاد تاریخ: 1401/07/20 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
سلام بزرگواران نورانی وعزیز کانال رابه دوستان معرفی نمایید وبه اشتراک گذارید راه نجات در توجه به قرآن وکلام شیرین اهلبیت است که مفسران قرآن هستند تمسک به ثقلین سعادت ابدی ما را تضمین می کند
✨﷽✨ 🌷 حضرت امام رضا (صلوات الله علیه) به یونس بن عبدالرحمن فرمودند : ✍ ای یونس ! وقتی امام تو ، از تو راضی باشد ، تو را چه باک که مردم درباره‌ی تو چه می‌گویند. ای یونس ! اگر در دست تو طلا باشد و مردم تصور کنند که کلوخ (یا سنگ و خاک) است ، آيا قضاوت مردم ، ارزش طلا را مى‌کاهد؟ عرضه داشت : خير . امام رضا (صلوات الله علیه) فرمودند :اگر در دست تو کلوخی باشد و مردم بگويند که در دست تو طلا است ، آيا داوری مردم به آنچه که در دست توست ، قيمت می‌دهد؟ گفت : خير . فرمودند : يونس ! اگر امام عصر تو از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد ، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد ، چون قضاوت مردم ، قيمت و ارزش تو را پايين نمى‌آورد . 📚 بحار الأنوار ، ج 2 ، ص 66 . ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃🌸🍃🌸🍃 📌 سه مطلب پیرامون آشکار کردن گناه و عیوب دیگران از علامه جعفری رضوان الله علیه __________________________ 🌱اولا آدمی باید بشکرانه عنایت خداوندی که عیوب او را ‏‏‏[که چه بسا بزرگتر از لغزش دیگران است] می پوشاند ، عیب دیگران را مخفی بدارد . در یک مثال ساده چنین آمده است که بعضی از مردم تیر چوبی بزرگ را در چشمان خود نمی بینند ولی کاه را در چشم دیگران می بینند باید اینگونه مردم غافل از عیوب و نقائص خویشتن ، بجای کشف عیوب دیگران و افشای آنها ، بر اصلاح خویشتن بپردازند . 🌱ثانیا جرئت به کشف و افشای لغزش ها و خطاهای انسانها خود گناهی است بزرگتر ، دلیل این مطلب روشن است ، زیرا گناهی را که یک شخص مرتکب شده است ، ظلم بر خویشتن نموده و با توبه و انابه قابل جبران است ، در صورتیکه کشف و افشای لغزش ها و خطاهای مردم ، ظلم بر دیگران است ‏‏‏(ناشی از پایمال ساختن حق انسانها ‏‏‏است) و منابع اسلامی بالصراحه حکم می کند که این ظلم بخشودنی نیست ، به اضافه ظلم بر انسان ها ، معصیت خداوندی نیز در این صورت وجود دارد ، زیرا غیر از اینکه ظلم به یک انسان ، گناهی است ناشی از پایمال کردن حق یا حقوق او ، همچنین گناهی است که ناشی از رفتار بر خلاف مشیت الهی درباره لزوم مراعات حقوق انسانها می شود . 🌱ثالثا ذکر و افشای عیوب مردم نه تنها در غیر از موارد استثنائی موجب منتفی شدن آن عیوب نمی گردد ، بلکه ممکن است باعث لجاجت شخص دارای عیب و لغزش هم بوده و به انجام دادن خطا اصرار بیشتر بورزد . فرمود (ای بنده خدا ، در اظهار عیب هیچ کس درباره گناهی که مرتکب شده است شتاب مکن ، زیرا شاید که برای او بخشیده شده باشد . و برای خود درباره معصیت کوچک احساس امان مکن ، شاید که برای همان معصیت معذب خواهی گشت . پس هر کسی از شما که به عیب دیگری اطلاعی پیدا کرد ، بجهت آگاهی که از عیب خود دارد ، از ابراز آن خودداری نماید و شکر و سپاسگزاری برای محفوظ ماندن از خطا ، او را از توجه به آنچه که دیگری به او مبتلا شده است ، منصرف بسازد ‏‏‏.) 📚شرح نهج البلاغه علامه جعفری 🆔 @hafezan_vahy1 🔅صفحه تفسیر و پژوهش قرآنی رحیق