eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
تاکید بر همت مسئولین بر تولید و اشتغال در کشور / قدر این مردم که سرمایه های ما هستند را بدانیم 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، صبح امروز در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر خود به استان قم با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با این ایشان دیدار و گفتگو کرد. 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از خدماتی که انجام شده، ابراز داشتند: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما انسان را کریم خلق کردیم؛ ﴿وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِی آدَمَ﴾ یعنی ساختار خلقت بشر کریمانه است، لذا مسئولین باید تمام همتشان این باشد که . 🔸 کشور ما دارای سرمایه های عظیم خدادادی است و باید از این سرمایه ها استفاده کرد اینکه امیرالمومنین می فرماید « مَن وَجَدَ ماءً و تُرابا ثُمّ افتَقَرَ فَأبعَدَهُ اللّه» یعنی کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! مسئولین باید این کلمات را مد نظر قرار دهند و بر و همت گمارند تا فقر را از کشور ریشه کن کنند. 🔸 ما در زمان دفاع مقدس جوانانی داشتیم که در شبهای سرد زمستان در بالای کوهها ایستادند و یخ زدند و شدند تا از این مرز و بوم دفاع کنند، الان نیز چنین جوانانی و مردمانی داریم، اینها هستند، باید قدر این سرمایه ها را بدانیم و اجازه ندهیم فساد در کشور اتفاق بیافتد. 🔸 این ، جلال و شکوه و عظمت را به ایران آورد، این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد، کسی که سیلی زد، باید سیلی بزنیم. 🔸 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گزارشی از عملکرد دولت ارائه نمود. 📚 دیدار رئیس جمهور با حضرت استاد تاریخ: 1403/02/21 http://eitaa.com/ravanedel
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مدرسه درون 🔸 ما دو مدرسه داریم: یك مدرسه است كه در بیرون است، یك مدرسه مهم است كه در ماست ... . بشوی اوراق اگر همدرس مایی ٭٭٭ كه علم عشق در دفتر نباشد 👇👇👇👇 http://eitaa.com/ravanedel
💠
مدرسه درون

🔸 ما دو مدرسه داریم: یك مدرسه است كه در بیرون است؛ چه حوزه و چه دانشگاه، اینها مدرسه ‌های ابتدایی هستند و حداكثر به ما مفهوم یاد می دهند. حتی آن‌ کسی كه مرجع می ‌شود، آن کسی ‌كه حكیم می‌ شود و عارف نظری می‌ شود، یك سلسله علوم مفهومی نصیب او می ‌شود. این مدرسه ساده است و همه ما هم در آن رفت و آمد داریم. یك مدرسه مهم است كه در ماست که آن دانشگاه است آ‌ن حوزه علمیه است! 🔸 به ما گفتند اگر كسی ، مواظب اندیشه، عقاید، اخلاق، رفتار، گفتار، نوشتار، خواب و خوراك خود باشد، بسیاری از مطالب برای او روشن می ‌شود. 🔸 این راه باز است، كلاس درس هست، معلم هست؛ معلم، ﴿عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یعْلَمْ﴾ است، معلم، ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ﴾ است؛ انبیا معلّم ما هستند، ائمه معلّم ما هستند. 🔸 این مدرسه در درون ماست؛ این مدرسه می ‌تواند ما را با فرشته ‌ها همنشین كند. این راه هست و این راه، راه اساسی است! بشوی اوراق اگر همدرس مایی ٭٭٭ كه علم عشق در دفتر نباشد ماه ذی قعده، ماه این مدرسه است. 📚 سخنرانی در جمع دانش‌آموزان وابسته به دانشگاه امام صادق (ع) تاریخ: 1393/06/05 http://eitaa.com/ravanedel
💠
 اربعین اخلاص
🔹 اینکه به ما گفتند چلّه بگیرید برای آن است که ما دو راه برای تکامل خود داریم: 1️⃣ یک راه بیرون است که از آن به یاد می‌شود، انسان در حوزه‌ ها و دانشگاه ‌ها درسی می ‌خواند از راه چشم و گوش کامل می ‌شود. آنچه را که می‌خواند عمل می‌ کند و به کمال می‌ رسد. 2️⃣ یک راه دیگر راه درس و بحث نیست، از آن به یاد می ‌کنند که آن راه دل هست. 🔹 این ماه پُربرکت ذی القعده تا دهم ذی‌الحجّه به عنوان معروف است آن چلّه‌ گیری که چهل شبانه‌ روز انسان مواظب خودش است به این معنا نیست که انسان در یک جای تاریکی بنشیند از جامعه جدا باشد به عنوان چلّه‌ گیری! ـ چهل شبانه ‌روز از کار خلاف، ـ از حرف خلاف، ـ از دنیا، ـ از غرور، ـ از راه دیگران را بستن، ـ از بیراهه رفتن انسان فاصله بگیرد، این معنای چلّه ‌گیری است. از جامعه جدا شدن ، از دنیا جدا شدن چلّه‌ گیری است. 🔹 اینکه در روایات ما آمده، اگر چهل شبانه‌روز شما صبح کنید از درونتان چشمه می‌ جوشد؛ مثل آن است که یک مهندس زمین ‌شناس بگوید شما باید چهل شبانه‌ روز کار کنید کَند و کاو کنید تا به آب برسید. از درون چشمه می‌ جوشد، از بیرون آب به استخر می‌ ریزد. ما از دو راه باید خود را از عطش نجات بدهیم: هم از درس بخوانیم آب را وارد استخر کنیم و ذخیره کنیم برای آبیاری، هم از ، شب‌ زنده‌ داری یادمان نرود تا چشمه بجوشد. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1395/05/14 http://eitaa.com/ravanedel
💠
 تسخیر حکیمانه
🔹 اختلاف استعداد، بر اساس عالم است. اگر همه در یک حد باشند نظام ناقص است؛ مثلاً همه پزشک باشند یا همه مهندس باشند! فرمود بعضی کارگرند، بعضی مهندس اند، اینها تسخیر متقابل دارند: ﴿لِیتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیا﴾. 🔹 این طبیب آن کارگر را مسخّر می ‌کند، می ‌گوید این بار را این ساک را به منزل برسان؛ آن کارگر هم این طبیب را تسخیر می‌ کند که وقتی من بیمار شدم، وضع مرا در آزمایشگاه بررسی کن. این یک تسخیر متقابل است. 🔹 همه کارگر باشند ناقص است، همه پزشک باشند ناقص است. اگر بگویید چرا این شخص که پزشک است، کارگر نشد، خب آن را خصوصیت ‌های خانوادگی و زمینی و زمانی تعیین می ‌کند؛ خصیصه‌های خانوادگی است، خصیصه‌های استعداد است. هر کسی نعمتی که دارد به همان اندازه است. 🔹 فرمود ما این کار را کردیم ﴿لِیتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِیا﴾؛ یک تسخیر متقابل باید باشد. بر اساس عدل است. 📚 نشست علمی تاریخ: 1398/03/01 http://eitaa.com/ravanedel
💠
معنای کَرَم

🔹 استاد گرامی مرحوم (رضوان الله تعالی علیه) کراراً در جلسه درس می فرمود: «کرامت» معادل دقیق فارسی ندارد و برای بیان آن از چند لفظ باید استفاده کرد. آن گاه می فرمودند: اگر انسان به مقامی برسد که در برابر خدا پیدا کند و حاضر نباشد در مقابل غیر خدا سر بر زمین بساید می توان گفت: به رسیده است... . 👇👇👇👇 http://eitaa.com/ravanedel
💠
معنای کَرَم

🔹 استاد گرامی مرحوم (رضوان الله تعالی علیه) کراراً در جلسه درس می فرمود: «کرامت» معادل دقیق فارسی ندارد و برای بیان آن از چند لفظ باید استفاده کرد. آن گاه می فرمودند: اگر انسان به مقامی برسد که در برابر خدا پیدا کند و حاضر نباشد در مقابل غیر خدا سر بر زمین بساید می توان گفت: به رسیده است. 🔹 کلام ایشان را این گونه می توان تبیین کرد: انسان هر چه به عبودیّت محض نزدیک تر شود، به همان مقدار از هوان و حقارت رهایی پیدا می کند و به کرامت می رسد. اگر به خدا رسید، کاملاً از هوان و حقارت می رهد و این، همان است و اگر بهره ای از عبودیت خدا نداشته باشد، حقیر مطلق است و حظّی از کرامت نمی برد. تذکّر: منظور از کرامت مطلق همان اطلاق به لحاظ درجه وجودی انسان است وگرنه کرامت مطلقِ حقیقی، مخصوص است. 🔹 قرآن کریم کرامت را صفت برای امور متعددی قرارداده است: «رسول کریم». « لقرءانٌ کریمٌ »، «زروعٍ و مقامٍ کریمٍ»، «زوجٍ کریمٍ»، «رزقٌ کریمٌ»، «أجرٍ کریمٍ»، «کتابٌ کریمٌ»، «مَلَکٌ کریمٌ»، «قولاً کریماً»، «مُدْخَلاً کریماً» و... . 👈 خلاصه هیچ موجودی به اندازه خدای سبحان از هوان و حقارت مبرا نیست. از این جهت نه تنها متصف به «کریم» می شود: «فإنّ ربی غنیٌّ کریم»، «ما غرّک بربّک الکریم» بلکه به «اکرم» نیز متّصف می گردد: «إقرأ وربّک الأکرم». ادب فنای مقربان جلد 1 ص 203 📚 ادب فنای مقربان جلد 1 ص 203 http://eitaa.com/ravanedel
سلام اگر همه اعضا بزرگوارهم کانال راترک کنند باتلاش وفعالیت وتلاش بیشتر خود دلهای آماده به لطافت نورانیت قران تشریف خواهند آورد هرکه ازقرآن جدا شد مطمئن باشد که خسران عظیمی درزندگی خود مشاهده خواهدکرد وننزل من القرآن ماهو شفاء ورحمه للمومنبن ولایزید الظالمین الا خسارا قرآن کناب شفای جسم وجان وروح وباطن است وظالمان جز ضرر وخسارت چیزی نصیبشان نشود خوشا به حال دلدادگان لذت انس باقرآن وبیچاره وخسارت دیده کسی که ازنور قرآن خودرا بی بهره می‌کند. وازبرکات قرآن خود را محروم می‌کند. http://eitaa.com/ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثرقرآنی🙃 قرآن وقتی از ته‌دل خونده‌بشه‌خودبه خودمسلمون وارد اسلام مکنی💯 کانال حافظان وحی👇 🆔http://eitaa.com/ravanedel