🌹قوانین الهی
❤️تو طول زندگى آدمها ممكنه عصبانيت كنن،
بهت بى احترامى كنن، آزارت بدن،
بهت خيانت كنن و باهات بد رفتارى كنن
بذار خدا خودش به حسابشون برسه
انرژيت رو صرف تنفر و انتقام گرفتن نكن :)
🌳«حيث في يدك لا يصل؛ فروع الله ينزل.
آخذ هذا المشهد. لقد رأيت ذلك مرات عديدة...»
🌴جایی که تو دستت نمیرسد، خدا شاخهها
را پایین میآورد. من این صحنه را بارها دیدهام...
🩵لَا تَدْرِي لَعَلَّ اللَّهَ يُحْدِثُ بَعْدَ ذَٰلِكَ أَمْرًا
تو ندانی شاید خدا
بعد از این کار، کاری از نو پدید آورد
طلاق | ۱
💕ذات ما آدما عجوله وگرنه خداوند
از خودمون بهتر میدونه چی برامون مناسبه
و تو بهترین زمان با معجزه سوپرایزمون میکنه...⏰
💦واست آرزو میکنم اون مشکلی که
تو دلته و به هیشکی هم نمیگی
یه جوری حلش شه که فکرشم نکنی.
واسه همتون
❤️یادت باشه وقتی به چیزی که میخوای میرسی،
پاداش خداست
و وقتی به چیزی که میخوای نمیرسی،
حفاظت خداست …❗️
(H/K)
لینک حافظان وحی در پیام رسان سروش دوستان علاقمند ملحق شوند درسروش تمامی پیامهای تصویری وصوتی همیشه هستند ودوستان هرموقع بخواهند میتوان به آن دسترسی پیدا کنند ولی ایتا بعدازمدتی اصلا قابلیت ماندگاری ندارد ودانلود نمیشود به این خاطر درسروش به گروه تغییر پیدا کردعاشقان وعارفان قرآنی به محفل گرم کانون حافظان وحی ملحق شوند
https://splus.ir/joingroup/AJb1Po1xK4o3zED6dJJ61g
✅مبلغ غدیر باشیم
✍️ در کلّ قرآن، آیات زیادی داریم که خدا درباره دستوراتِ مختلفِ اعتقادی، اخلاقی، احکام و... به پیامبر میفرماید:
«قُل»
یعنی ای پیامبر! به مردم بگو.
🔴 و پیامبر هم همیشه، دستور خدا رو اجرا میکرد، و پیامِ الهی رو برای مردم بازگو میکرد.
♦️♦️امّا در روز غدیر، آیهای که برای اعلامِ جانشینیِ حضرت علی (ع) نازل شده، یه لحن دیگهای داره:
🕋 یٰا أَیُّهَا الرَّسُولُ، بَلِّغْ مٰا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ، فَمٰا بَلَّغْتَ رِسٰالَتَهُ وَ اللّٰهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النّٰاسِ، إِنَّ اللّٰهَ لاٰ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکٰافِرِینَ.
💢 ای رسول خدا!
💢 آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، به مردم ابلاغ کن،
💢 و اگر چنین نکنی، رسالتِ الهی را نرساندهای،
💢 و بدان که خداوند تو را از شرّ مردم و کسانی که تحمّل شنیدن این پیام مهم را ندارند، حفظ میکند.
💢 همانا خداوند گروه کافران را هدایت نمیکند.
📚سوره مائده، آیه ۶۷
♦️ دقّت کنیم!
◀️ خدا همیشه میفرمود:
«قُل» یعنی بگو؛
◀️ولی اینجا میفرماید:
«بَلِّغْ» یعنی ابلاغ کن.
❌حتّی نمیفرماید «أبلِغ».
✅ کلمه «بَلِّغْ» از همه این کلمات محکمتر و قاطعتره، و نشانه ابلاغِ قطعی، رسمی و مهمّه.
🔴 و از اون مهمتر اینکه، پیامبر نسبت به عدمِ ابلاغِ این پیامِ مهم تهدید شده، که اگر این پیام مهم رو ابلاغ نکنه، همه زحماتش به هدر میره.
🔴در تمامِ قرآن، فقط همین یک آیه است که پیامبر اکرم (ص) نسبت به کتمانِ پیام تهدید شده.
🕋وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ، فَمٰا بَلَّغْتَ رِسٰالَتَهُ
🔴ای پیامبر، اگر این پیامِ مهم رو ابلاغ نکنی، همه ۲۳ سال رسالتت به هدر میره. هیچ و پوچ.
🔷🔹پس حتماً مطلبِ خیلی مهمی هست، که خدا پیامبر رو اینطوری تهدید میکنه.
◀️خودِ پیامبر (ص) هم، به امیرالمومنین (ع) فرمود:
🕋«یَا عَلِیُّ... لَوْ لَمْ أُبَلِّغْ مَا أُمِرْتُ بِهِ مِنْ وَلَایَتِکَ لَحَبِطَ عَمَلِی.»
♦️«ای علی! اگر آنچه درباره ولایتِ توست، به مردم نرسانم، تمام اعمالِ من محو میشود.»
📚 تفسیر نورالثقلین و امالی شیخ صدوق.
◀️تازه، قرآن میفرماید:
♦️ای پیامبر! این ابلاغ باید عملی هم باشه، گفتنِ خالی فایده نداره.
◀️چون تو قسمت بعدیِ آیه میفرماید:
🕋«وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ» اگر عمل نکنی... اگر انجام ندهی...
آیه نمیفرماید:
🕋 «إِنْ لَمْ تَبلَغ» اگر نگویی...
⚠️ پیامِ غدیر انقدر مهمّه که اگر پیامبر هم در ابلاغِ این پیام کوتاهی کنه، انگار هیچ کاری انجام نداده.❗️
◀️دلیل اینهمه تاکید و تهدید اینه که:
♦️اگر بعد از پیامبر، رهبریِ صحیح وجود نداشته باشه، مکتب نابود میشه و امّت گمراه میشن.
♦️ چون رکنِ اصلیِ اسلام، امامت و حکومته و انکارِ ولایت و امامت، نوعی کفر به حساب میاد.
⁉️ از کجا میگیم انکار ولایت نوعی کفره؟؟
◀️چون آخرِ آیه میفرماید:
🕋إِنَّ اللّٰهَ لاٰ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکٰافِرِینَ
♦️یعنی کسانی که این ولایت رو انکار کنند، کافرند و خدا اونها رو هدایت نمیکنه.
✨﷽✨
#در_محضر_قرآن
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ
(اى پيامبر!) آيا به تو شرح صدر عطا نكرديم؟
وَوَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ
و بار سنگين ات را از (دوش) تو برنداشتيم؟
الَّذِي أَنقَضَ ظَهْرَكَ
آن (بار گرانى) كه براى تو كمرشكن بود.
وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ
و نام تو را بلند (آوازه) گردانيديم.
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً
پس (بدان كه) با هر سختى آسانى است.
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً
آرى، با هر دشوارى آسانى است.
فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ
پس هر وقت (از كارى) فراغت يافتى (براى كار جديد) خود را به تعب انداز.
وَإِلَي رَبِّكَ فَارْغَبْ
و با رغبت و اشتياق به سوى پروردگارت روى آور.
#پینوشت: سنّت و برنامه الهى آن است كه بدنبال هر سختى، آسانى است. «انّ مع العسر يسرا» 《در جاى ديگر قرآن مى خوانيم: «سيجعل اللّه بعد عُسر يسرا»(طلاق ۷) سختى ها و مشكلات زوال پذيرند و به آسانى تبديل مى شوند》https://splus.ir/joingroup/AJb1Po1xK4o3zED6dJJ61g
انگیزشی1.mp3
2.07M
💝خداوند ظرف قرآن را عذاب نمیکند
بشنویم باهم...😍👆
#استاد_سید_عباس_مهندسی
#انگیزشی_حفظ_قرآن_کریم
💢#جلسه_اول💢
═༅𖣔𖣔༅🌺🌸🌺༅𖣔𖣔༅═
╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮
https://splus.ir/joingroup/AJb1Po1xK4o3zED6dJJ61g
╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 تمرین حفظ قرآن دو برادر فلسطینی
در خرابهای که از منزل آنها در غزه باقی مانده ...
╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮
https://splus.ir/joingroup/AJb1Po1xK4o3zED6dJJ61g
╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
انگیزشی2.mp3
3.13M
═༅𖣔𖣔༅🌺🌸🌺༅𖣔𖣔༅═
✳️نگاه خاص امیرالمومنین به جایگاه حفظ و حافظ قرآن 🥳
#استاد_سید_عباس_مهندسی
#انگیزشی_حفظ_قرآن_کریم
💢#جلسه_دوم💢
═༅𖣔𖣔༅🌺🌸🌺༅𖣔𖣔༅═
╭─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╮
https://splus.ir/joingroup/AJb1Po1xK4o3zED6dJJ61g
╰─¬¬¬┅🍃🌹🌹🍃┅¬¬¬╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
آزادگی
عثمان کیسه پولی را به یکی از غلامانش داد تا به ابوذر دهد و گفت: اگر ابوذر این هدیه را بپذیرد تو را آزاد خواهم کرد.
بنده عثمان کیسه پول را نزد ابوذر آورد، امّا هر چه اصرار کرد او نپذیرفت. عرض کرد: ای ابوذر! اگر این کیسه پول را بپذیری من از بندگی آزاد خواهم شد.
ابوذر گفت: بله تو آزاد میشوی امّا من بنده میشوم.
امام علی علیه السلام فرمود:
کَمْ مِنْ اِنْسانٍ اِسْتَعْبَدَهُ اِحْسانٌ.
چه انسانهایی که احسان آنها را به بندگی کشیده است. [۱]
----------
[۱]: ۱۱۰. غررالحکم
نکته سخن
گاها افرادی به نیت بهره بردن از افراد برای منافع شخصی خود اقدام به انجام اقداماتی از جمله هدیه دادن به طرف مقابل است
و وامدار کردن افراد به خود به شکلی که به مسیر انحراف و بزهکاری کشید میشود
💎 بصیرت انتخاباتی
🔻أمیرالمؤمنین علی (علیهالسلام):
فإنّما البَصیرُ مَن سمِعَ فتَفَکّرَ، و نَظرَ فأبْصرَ، و انْتَفعَ بالعِبَرِ، ثُمّ سَلَکَ جَدَدا واضِحا یَتَجنّبُ فیهِ الصَّرْعَةَ فی المَهاوِی
❇️ با بصیرت کسی است که بشنود و بیندیشد، نگاه کند و ببیند، از عبرتها بهره گیرد، آنگاه راهِ روشنی را بپیماید که در آن از افتادن در پرتگاهها به دور ماند.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۴۰۷
http://eitaa.com/hafezanewahy