eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
ثبات خبر
🔹 خبری که دروغ باشد، خبری که شرّ باشد، خبری که زیان بار باشد، خبری که زشت باشد، چون با هماهنگ نیست، لرزان است و خبر لرزان، جامعه را می لرزاند؛ ، جامعه را می لرزاند. 🔹 تعبیر قرآن کریم از گزارش های دروغ و گزارشگران دروغ که در حقیقت و نه ، این است که فرمود «مُرْجِفُونَ» اگر دست برندارند، خدا آنها را طرد می کند. «مُرجف» به آن خبرنگاری می گویند که در گزارش او رَجفه و لرزه هست؛ «اَراجیف»، اخبار لرزان اند. 🔹 در قرآن کریم ما را به دعوت کرده اند؛ در سوره «بقره» فرمود: ﴿تَثْبِیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ﴾ و در سوره «نساء» فرمود: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُوا مَا یوعَظُونَ بِهِ لَكَانَ خَیراً لَهُمْ وَ أَشَدَّ تَثْبِیتاً﴾. ـاگر خبرنگار، باشد، می تواند جامعه را تثبیت کند. 🔹 بنابراین که ـ خلاف نقل نکنیم (یک)؛ ـ خلاف را شناسایی کنیم (دو)؛ ـ راه دفع و رفع خلاف را شناسایی کنیم (سه)؛ ـ هنرمندانه در رسانه های رسمی مان چه رادیو چه تلویزیون، اینها را منتشر کنیم (چهار)، ـ تا جامعه را کنیم (پنج). 🔹 اگر جامعه ثابت بود و نلرزید، افراد می توانند زندگی سالمی داشته باشند. جامعه لرزان، سیاست لرزان، قرارداد لرزان و حکومت لرزان، امنیت و آسایش را از جامعه می گیرد. بنابراین ما هر خبری را تا نکنیم که حق است یا خیر است، نقل نکنیم. 📚 پیام روز خبرنگار تاریخ: 1394/05/19https://eitaa.com/hafezanewahy
19.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شرب مدام ▫️ یکی از برجسته ترین وظایف ما شیعیان، است. ... ما غایب هستیم و نه او؛ ما دور هستیم و نه آن حضرت! https://eitaa.com/hafezanewahy
💠
شرب مدام

▫️ یکی از برجسته ترین وظایف ما شیعیان، زیارت «اربعین» است. وجود مبارک حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود: «قَد قَامَتِ الصَّلاةُ» یعنی «حَانَ وَقتُ الزِّیارَة»؛ زیارتنامه خدا نماز است؛ بنده اگر بخواهد به حضور پروردگار بار یابد و خدا را زیارت کند، زیارت خدا نماز است! پس زیارت از الله شروع می شود که انسان با او گفتگو می کند و حرف خودش را در قنوت و غیر قنوت می تواند با خدا در میان بگذارد، این زیارت خداست. زیارت انبیای الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) در تِلو همین زیارت الهی معنا پیدا می کند؛ انسان به حضور آنها مشرّف می شود. اینکه از نظر معنا زیارت از قُرب و بُعد یکسان است _ گرچه درجات آن فرق می کند _ برای همین است. ▫️ اگر کسی توانست در به کربلا مشرّف شود، فوز و فیض بیشتری دارد و اگر آن توفیق نصیب او نشد، زیارتِ از دور، معقول و ممکن است، زیرا آنها در دور و نزدیک حضور دارند. اگر زیارت پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) در تِلو زیارت ذات اقدس الهی است و زیارت خدای سبحان، قُرب و بُعدی ندارد، زیارت این خاندان هم به ، قُرب و بُعدی ندارد؛ ما از نزدیک می توانیم بگوییم: «السلام علیک»، از دور هم می توانیم بگوییم: «السلام علیک». ▫️ این «کاف»، «کاف»ی نیست که ما گرفتار ادبیات عرب باشیم؛ آنها می گفتند اگر کسی را می بینی بگو «السلام علیک» و اگر نمی بینی و غایب است بگو «السلام علیه»؛ فرمودند لازم نیست تو او را ببینی، همین که او تو را می بیند حاضر است! اگر حضور دارد و حضور به حضور مزور است نه اینکه لازم باشد که زائر حاضر باشد، این «کافِ خطاب» معنای خاص خودش را دارد: «السلام علیک». ما غایب هستیم و نه او؛ ما دور هستیم و نه آن حضرت! بنابراین این و سایر زیارت ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضرند. https://eitaa.com/hafezanewahy 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/09/20 🌐
💠
دشمن سرکش
🔹 وجود مبارك امام باقر فرمود هیچ معرفتی به اندازه نیست _ وقتی خود را شناختید، سود و زیان خود را هم می ‌شناسید _ و هیچ جهادی هم بهتر از نیست. 🔹 ما یك دشمن داریم و آن و است! با دشمنان دیگر می‌ شود كنار آمد؛ شما می ‌بینید كه خیلی ها هستند كه با مار و عقرب كنار می‌ آیند، عده زیادی هستند كه با مارهای سمّی زندگی می ‌كنند، یا چندین عقرب روی سر و صورت آنها هست ولی كاری با آنها ندارد. با عقرب می ‌شود كنار آمد با مار سمّی می ‌شود كنار آمد و می‌ شود با آنها زندگی كرد؛ اما با نمی ‌شود زندگی كرد! 👈 اگر ـ خدای ناكرده ـ یک لحظه انسان به این غرور امان دهد و به میل آن رفتار كند، انسان را به چاه می ‌اندازد؛ به هیچ وجه با آدم كنار نمی ‌آید! 🔹 اینكه وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «أَعدَی عَدُوّكَ نَفسِكَ الَّتی بَینَ جَنبَیكَ» همین است؛ فرمود همین و و است، برای اینكه با هر دشمنی می ‌شود كنار آمد، انسان قدری به میل آن رفتار كند، با آدم كار ندارد؛ اما انسان ذره ای به میل نفس و غرور و هوای نفس عمل كند، او بدتر می‌ شود. 🔹 یك بار او گفت نامحرم را نگاه كن، اگر نگاه كردی، تیزتر می‌شود؛ یك بار گفت رشوه بگیر، اگر گرفتی، تیزتر می ‌شود؛ یك بار گفت دروغ بگو، اگر گفتی، تیزتر می ‌شود؛ این ‌طور نیست كه آرام بگیرد. حضرت فرمود: «أَعدَی عَدُوّكَ نَفسِكَ الَّتی بَینَ جَنبَیكَ»، لذا وجود مبارك امام باقر(سلام الله علیه) فرمود: «لامَعرِفَةَ كَمَعرِفَتكَ بِنَفسِكَ وَ لاجِهَادَ كَمُجَاهَدَةِ الهَوَی». 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/07/10 https://eitaa.com/hafezanewahy
💠 مردم دانا و دارا ▫️
 آیت الله العظمی جوادی آملی: 
حسین بن علی(علیهماالسلام) خون جگر خود را داد تا مردم شوند: «وبَذَلَ مُهجَتَه فیک لیَستَنقذَ عبادک من الجهالة و حَیرة الضّلالة»؛ یعنی اوّلاً بدانند (سیره نظری) و ثانیاً این علم را داشته باشند و آن را به هدر ندهند (سیره عملی). 👈 او خون جگر داد تا مردم را از جهل برهاند؛ یعنی عالم کند و از بیراهه رفتن رهایی بخشد؛ یعنی عادل کند. 📚 بنیان مرصوص امام خمینی (ره) ، ص 221 🌐 https://eitaa.com/hafezanewahy
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
رستگاری شهید

▫️ در محدوده نظام هستی، آنچه پيروز است است به نحو موجبه كليه! فرمود: ﴿إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ َ تِلْكَ اْلأَيّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النّاسِ﴾... . 👇👇👇👇 🌐 https://eitaa.com/hafezanewahy
💠
رستگاری شهید

▫️ در محدوده نظام هستی، آنچه پیروز است است به نحو موجبه كلیه! حالا گاهی چهار نفر شهید می ‌شوند؛ فرمود: ﴿إِنْ یمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ َ تِلْكَ اْلأَیامُ نُداوِلُها بَینَ النّاسِ﴾. ▫️ وجود مبارك حضرت امیر در دارد كه گاهی آنها می ‌كشتند گاهی ما می ‌كشتیم گاهی آنها می‌ زدند گاهی ما می ‌زدیم، تا معلوم بشود چه كسی راست می ‌گوید. كسی كه در مسجد و مدرسه راست می ‌گوید ولی در میدان جنگ راست نمی‌ گوید، خب این صادق فی جمیع الاحوال نیست، در حالی که فرمود: ﴿مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیهِ﴾. 👈 اگر ذات اقدس الهی در هر موطنی به وسیله كسی بخواهد دینش را یاری كند، صدق نیت آن مجاهد لازم است و آن مجاهد هم، ﴿إِحْدَی الحُسْنَیینِ﴾ نصیبش می ‌شود. ▫️ اینكه مرحوم ابن طاووس (رضوان الله علیه) فرمود، ناظر به همین است؛ فرمود به روح و ریحان رسیده است و اگر به ما دستور ناله و گریه و ضجه نداده بودند، ما خوشحال بودیم، برای اینكه ائمه فرمودند شیعیان ما برای خوشحالی ما خوشحال ‌اند و برای غم ما غمگین ‌اند و حسین بن علی و شهدا، خوشحال ‌اند؛ اما خب ائمه دستور دادند برای حفظ و صیانت این نام و این مكتب، ما ناله و ضجه کنیم، ما هم . 📚 سوره مبارکه انفال جلسه 23 تاریخ: 1379 https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 درود خدا بر امیرالمومنین فرمود: ثروتمندی در غربت مانند در وطن بودن است و تهيدستی در وطن غربت است. 📒 ❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
•═══════﷽❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤•༻⃘⃕❀ 💠 درود خدا بر امیرالمومنین فرمود: ثروتمندی در غربت مانند در وطن بودن است و تهيدستی در وطن غربت است. 📒 ❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅ ✍ توضیح 🔰 ┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی 🔺 این که روشن است ( در حکمت ۵۶ ) امام می‌فرمايند اگر شما در جایی مثل شهر یا کشوری غریب و تنهای تنها باشید و کسی را نداشته باشيد ، آن ثروت می‌تواند مشکلاتتان را حل کند، مثل اینکه در وطن هستید . یعنی راحت می‌توانید خیلی از نیازهای خود مانند مکان ، غذا ، لباس و ..‌‌. را رفع کنید و با افراد زیادی آشنا شوید و جاهای خوب هم برویید . ⏪ پس اگر ثروت داشته باشید ، در غربت هم مانند این است که در وطن هستید ، یعنی آن ثروت مشکلاتتان را حل می‌کند . 🔰 برعکس تهیدستی در وطن ، غربت است ؛ اگر کسی فقیر باشد ( یعنی فقیر مالی ) ، در وطن خودش هم غریب است ؛ چون کسی به او اعتنا و کمکی نمی‌کند . 🟢 نکته‌ی مهم حکمت اين است که عده‌ای برداشت می‌کنند ثروت خیلی خوب است . بله ، نگفتیم که ثروت بد است . در اسلام و در روایات جایی نداریم که ثروت بد است ، ولی کاربرد ثروت است که بسیار مهم است . در کل فقر و غنا یک آزمایش و امتحان برای انسان‌هاست ؛ هم فقر و هم غنا هست . ❌ این طور نیست که بگوییم یک زمان همه ثروتمندند یا یک زمانی همه فقیرند ، نه ؛ ثروت و فقر همیشه بوده و همیشه هم خواهد بود. اگر نباشد اصلاً امور جوامع اصلاح نمی‌شود. همین فقر و غنا باعث می‌شود که افراد به هم نیازهایی داشته باشند و بتوانند تعامل صحیح با هم داشته باشند و آزمایش الهی هم صورت می‌گیرد چرا که خدا یکی را با ثروت آزمایش می‌کند و دیگری را با فقر . ⏪ پس نه می‌توانیم بگوییم ثروت خوب است و نه می‌توانیم بگوییم ثروت بد است . نه می‌توانیم بگوییم فقر خیلی بد است . و نه می‌توانیم بگوییم فقر خیلی هم خوب است ؛ بلکه اینها نسبی‌ هستند و برای امتحان ما هستند . 💠 در اینجا امام بحث‌شان این است که به هرحال ثروت هم خوب است و فقر هم خیلی بد است ؛ چرا که فقر باعث می‌شود انسان همیشه غریب باشد ، اما اینکه ما این حکمت را بخوانیم و بگوییم پس ثروت بهتر است ، نه اینجا بحث بهتر و بدتر بودن نیست . 💠 در این حکمت به آثار ثروت و آثار فقر اشاره شده است و این نکته خیلی مهم است . 🌹 ان شاءالله خداوند ما را اهل فهم روایات امام قرار دهد ، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد . 💠 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم ⚡️یا علی✨خدا نگهدار⚡️ ┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄